abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 15 december 2010 @ 23:09:00 #176
45833 crew  Fogel
pi_89982249
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Welke mafkees gaat er prive 30k aan een stuk wegrottend metaal uitgeven? De meeste bespaartips hier over stenen en mar 2 truien schieten door, maar dit is wel het andere uiterste...
Zonder die "mafkezen" zou jij nooit een tweedehands auto kunnen kopen (behalve een afgetrapte leasebak).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89982880
quote:
Op woensdag 15 december 2010 23:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zonder die "mafkezen" zou jij nooit een tweedehands auto kunnen kopen (behalve een afgetrapte leasebak).
Zonder die mafkezen zou de prijs gewoon lager worden.

Overigens is het grootste deel van de 2de hands auto's afkomstig van verhuur of lease en niet van particulieren.
  woensdag 15 december 2010 @ 23:52:29 #178
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89984340
quote:

[..]

Welke mafkees gaat er prive 30k aan een stuk wegrottend metaal uitgeven? De meeste bespaartips hier over stenen en mar 2 truien schieten door, maar dit is wel het andere uiterste...
Zo extreem is dat niet, het is maar net waar je prioriteiten liggen. En op supermarktaanbiedingen let ik dan weer wel en ik hoef ook geen 3 vakanties per jaar of wekelijks uit,
  woensdag 15 december 2010 @ 23:55:40 #179
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_89984456
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Mijn 'tweedehandsje' kostte ook iets over de 30K, want net ingereden scheelt toch weer duizenden euro's. Daar let ik dan weer wel op.
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 00:04:11 #180
45833 crew  Fogel
pi_89984776
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 23:55 schreef Microtubuli het volgende:

[..]

Mijn 'tweedehandsje' kostte ook iets over de 30K, want net ingereden scheelt toch weer duizenden euro's. Daar let ik dan weer wel op.
Mijn punt was dat een auto een eerste eigenaar gehad moet hebben om als tweedehands verkocht te kunnen worden, niet de prijs van de auto op zich.
Persoonlijk rij ik liever de auto zelf in. Maargoed, in het leven gaat het allemaal om prioriteiten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_89988754
quote:

[..]

Als je een nieuwe auto koopt van 30k, en die over ~10 jaar afschrijft, zou je nog wel eens gelijk uit kunnen komen qua totaalbedrag tov iemand die 2 of 3x een 2e hands auto koopt in die 10 jaar, en wat meer aan onderhoud uit geeft etc etc. Maar daar zitten veel variabelen in, en ook zeker een stuk emotie.

Wij hebben voor ~10k een prima 2e hands saab 9-3 met goed 1 ton op de teller, dus daar kunnen we weer even mee vooruit. Door alle perikelen rondom Saab zijn dat relatief goedkope auto's op het moment, dus ook op dat vlak loont shoppen en je goed voorlichten.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 16 december 2010 @ 09:35:29 #182
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_89989483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook ontdekt! Kort programma is goed zat :D
Hmm, juich niet te vroeg. Ik heb een verbruiksmeter achter de vaatwasser gezet om de verschillende programma's te meten, en het korte programma kwam qua energieverbruik nauwelijks lager uit dan het lange programma. En energie is de grote kostenpost van zo'n apparaat.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Moderator donderdag 16 december 2010 @ 09:40:09 #183
155227 crew  Guppy
dus
pi_89989614
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:35 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Hmm, juich niet te vroeg. Ik heb een verbruiksmeter achter de vaatwasser gezet om de verschillende programma's te meten, en het korte programma kwam qua energieverbruik nauwelijks lager uit dan het lange programma. En energie is de grote kostenpost van zo'n apparaat.
Wij ook, en bij die van ons (oud barrel dat het is) is het verschil wel degelijk aanzienlijk.

Als we volgend jaar een nieuwe keuken komen, moet er ook een zuinige vaatwassen in komen
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_89990308
Gelukkig was mijn Calvinistische opvoeding iets minder sadomasochistisch van aard dan sommige hier. Sparen doe ik alleen om uiteindelijk een grote aankoop te kunnen doen, maar ik laat mijn dagelijkse leven er niet door beperken.
pi_89991058
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:35 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

bij ons staat zelfs in de gebruiksaanwijzing dat het apparaat juist meer water en energie gebruikt bij het korte programma :')
wij gebruiken dus standaard het lange programma (0,83Kw en 8 liter water verbruik)

ik spaar eigenlijk niet :')
elke maand gaat er bij mij zo'n 750euro naar de spaarrekening en elke paar maanden trek ik hem wel weer helemaal leeg voor grote aankopen (zoals laatst de vaatwasser en alle tegels en klinkers voor de tuin die we in gaan richten). mijn vriendin spaart iets beter: 1000euro per maand naar de spaarrekening, maar ook dat wordt toch weleens aangesproken voor grotere uitgaven.

omdat we genoeg verdienen kunnen we eigenlijk alles kopen wat we willen zonden op een houtje te moeten bijten. we besparen dan ook niet echt bewust. wel kan ik lang twijfelen over kleine uitgaven terwijl 1000euro uitgeven voor een vaatwasser weer geen probleem is :')

voor echte noodgevallen hebben we een doorlopend krediet van 10k achter de hand. mochten we daar geld vanaf moeten trekken (voor een nieuwe CV bijvoorbeeld) dan kunnen we dat de maand erna alweer aflossen :) overigens hebben we dat krediet nog niet nodig gehad.

ik zie teveel mensen om mij heen die vroeger heel zuinig geleefd hebben en nu ze het geld hebben om leuke dingen te kunnen doen, het niet meer kunnen vanwege een slechte gezondheid > dat laat ik mij niet gebeuren :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_89998953
quote:
een echtpaar met een koopwoning en een gezamenlijk netto maandinkomen van 2.800 euro heeft 13.200 euro op zijn spaarrekening nodig
Hm, hier verdienen we samen meer maar hebben minder op de spaar :P Moet er wel bij zeggen dat we net onze nieuwe keuken van 8,5K van ons spaargeld hebben gekocht. Is dus niet veel meer van over. Maar wel beter dan een geldvretende lening.

Ik vind het leuk om te kijken waar ik kan besparen, om van het geld dat over is leuke dingen te doen. Sparen doe ik vooral met een doel: keuken, auto, etc. En om iets achter de hand te hebben, je weet maar nooit. Aan de andere kant wil ik bepaalde luxe en comfort niet opgeven (werken allebei), maar dat hoeft ook niet.

Ik had een tijd geleden een hele discussie met m'n vriend, dat ging over mensen die zoveel mogelijk koken "from scratch" (bv zelf tortilla's maken, brood bakken, nooit voorgesneden groente, geen kant en klaar (bak)mixen, maar ook fruit/groente van de boer, eten inmaken). Het is qua aanschaf wel goedkoper (en soms erg leuk), maar ik heb globaal uitgerekend dat het me zoveel tijd kost dat ik een dag minder zou "moeten" gaan werken om het allemaal te kunnen doen (en een aantal dingen kost meer stroom). Daar moet ik toch wel héél véél tortilla's voor bakken :P
pi_90036499
Hey gierige vrekken!
Kom nog eens met een paar van die geweldige bespaar tips van jullie!

Iets in de trend van: "Ik kijk per dag maar 1x in de spiegel want zo slijt 'ie minder snel!"
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 17 december 2010 @ 11:51:20 #188
318572 Alehandro89
koning pannekoek
pi_90036704
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:46 schreef CoExist het volgende:
Hey gierige vrekken!

Iets in de trend van: "Ik kijk per dag maar 1x in de spiegel want zo slijt 'ie minder snel!"
Minder praten, hierdoor verbruik je minder vocht.

Minder fappen, hierdoor verbruik je minder energie, dus minder eten.
BBQCOPTER!
pi_90037663
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef Alehandro89 het volgende:

[..]

Minder praten, hierdoor verbruik je minder vocht.

Minder fappen, hierdoor verbruik je minder energie, dus minder eten.
je kwak en pis weer opdrinken: scheelt weer vocht welke je op een andere manier moet innemen/kopen :+
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_90044331
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:46 schreef CoExist het volgende:
Hey gierige vrekken!

Geen niets-toevoegende berichten posten op !Fok, scheelt energie, dan hoef je minder te eten en dus minder in te kopen.
pi_90045410

+

= BESPAREN!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 17 december 2010 @ 16:50:29 #192
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_90048796
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:07 schreef Convergence het volgende:
Volgens mij is sparen voor het sparen iets om een psychologisch tekort (proberen) op te vullen. Ik heb nog nooit gehoord "Ik heb nou wel genoeg gespaard, nu kan die steen uit het toiletreservoir"
(wat een idee trouwens, een steen in het toiletreservoir)
Als die steen nut zou hebben, zouden ze het hele reservoir toch wel kleiner hebben kunnen maken?
Minder water = minder schoon!

Ik verbaas me eerder dat stortbakken steeds lager komen: minder snelheid, minder schoon met net zo veel water! Vroeger hingen ze 2 meter hoog, met een touwtje er aan, veel nuttiger.
censuur :O
pi_90050772
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me eerder dat stortbakken steeds lager komen: minder snelheid, minder schoon met net zo veel water! Vroeger hingen ze 2 meter hoog, met een touwtje er aan, veel nuttiger.
En aan het touwtje trekken was veel leuker dan op een knopje drukken :@
Even a broken clock is right twice a day.
pi_90051115
Ook ik vind sparen belangrijk. Ik vind het een prettig idee om altijd wat geld achter de hand te hebben als er iets stuk gaat, maar gebruik daarnaast mijn spaargeld ook om leuke dingen te kunnen bekostigen. Afgelopen jaar een leuke reis naar Thailand kunnen maken van het spaargeld, afgelopen maand nieuwe meubels kunnen kopen voor mijn huis.

Wat de vaste lasten betreft ben ik er in ieder geval alert op dat ik niet te veel betaal. Afgelopen maand bijvoorbeeld de autoverzekering opgezegd omdat de premie vanuit het niets ¤20,- omhoog ging. Door wat rond te zoeken op internet uiteindelijk maar liefst ¤40,- kunnen besparen op de maandpremie van deze verzekering.

Tot slot ben ik dol op koopjes. Ik vind het leuk om de reclamefolders door te spitten, op zoek naar leuke spullen voor leuke prijzen. Kleding koop ik nooit erg duur, denk aan H&M, CYA, Only etc. Boodschappen doe ik één keer per week, vlees koop ik met regelmaat in de aanbieding, wil daarnaast mijn voorraad ook wel eens aanvullen met leuke acties.

Maar hoewel ik ontzettend kan genieten van een goedgevulde spaarrekening of een hippe trui in de uitverkoop; (be)sparen is nog steeds geen hobby van me :) Zou meer kunnen besparen op energiekosten, waterkosten etc.
pi_90052311
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef Lindala het volgende:
Afgelopen jaar een leuke reis naar Thailand kunnen maken van het spaargeld,
Hoelang ben je gegaan, en hoeveel heeft dat, als ik vragen mag, gekost??
  vrijdag 17 december 2010 @ 18:37:50 #196
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_90052940
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef Lindala het volgende:
Tot slot ben ik dol op koopjes.
Zoals ik ooit las: "Het moeilijkste ter wereld is een vrouw wijs te maken dat ook koopjes geld kosten."
censuur :O
  vrijdag 17 december 2010 @ 20:21:42 #197
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90057842
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:40 schreef TronCarter het volgende:

[..]

En aan het touwtje trekken was veel leuker dan op een knopje drukken :@
En na verloop van tijd werd dat touwtje steeds bruiner :@
pi_90059834
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef CoExist het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
= BESPAREN!
Je kan ook gewoon een nieuw reservoir kopen met zo'n dubbele knop.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_90064717
Ik vind het zelf prettig om te besparen, maar niet dat ik dingen moet laten. Een voorbeeld is dat ik mijn vlees in grootverpakkingen koop in de aanbieding (bijvoorbeeld kip en gehakt). Ik snij alle kip in stukjes en vries het in in zakjes van ongeveer 300 gram. Als ik dan een gerecht eet met kip, dan ontdooi ik een zakje (in de koelkast).

Dat ik 1 keer veel moet snijden, tja dat scheelt weer dat ik al die andere dagen niet hoef te snijden. Verder verspil je niet veel energie maar bespaar je behoorlijk op je boodschappen.
  vrijdag 17 december 2010 @ 22:49:13 #200
323560 Microtubuli
transporteert vesikels
pi_90066350
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 20:57 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon een nieuw reservoir kopen met zo'n dubbele knop.
Neen want kost geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')