Zonder die "mafkezen" zou jij nooit een tweedehands auto kunnen kopen (behalve een afgetrapte leasebak).quote:Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welke mafkees gaat er prive 30k aan een stuk wegrottend metaal uitgeven? De meeste bespaartips hier over stenen en mar 2 truien schieten door, maar dit is wel het andere uiterste...
Zonder die mafkezen zou de prijs gewoon lager worden.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zonder die "mafkezen" zou jij nooit een tweedehands auto kunnen kopen (behalve een afgetrapte leasebak).
Zo extreem is dat niet, het is maar net waar je prioriteiten liggen. En op supermarktaanbiedingen let ik dan weer wel en ik hoef ook geen 3 vakanties per jaar of wekelijks uit,quote:Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Welke mafkees gaat er prive 30k aan een stuk wegrottend metaal uitgeven? De meeste bespaartips hier over stenen en mar 2 truien schieten door, maar dit is wel het andere uiterste...
Mijn 'tweedehandsje' kostte ook iets over de 30K, want net ingereden scheelt toch weer duizenden euro's. Daar let ik dan weer wel op.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zonder die "mafkezen" zou jij nooit een tweedehands auto kunnen kopen (behalve een afgetrapte leasebak).
Mijn punt was dat een auto een eerste eigenaar gehad moet hebben om als tweedehands verkocht te kunnen worden, niet de prijs van de auto op zich.quote:Op woensdag 15 december 2010 23:55 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Mijn 'tweedehandsje' kostte ook iets over de 30K, want net ingereden scheelt toch weer duizenden euro's. Daar let ik dan weer wel op.
Als je een nieuwe auto koopt van 30k, en die over ~10 jaar afschrijft, zou je nog wel eens gelijk uit kunnen komen qua totaalbedrag tov iemand die 2 of 3x een 2e hands auto koopt in die 10 jaar, en wat meer aan onderhoud uit geeft etc etc. Maar daar zitten veel variabelen in, en ook zeker een stuk emotie.quote:Op woensdag 15 december 2010 22:47 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hmm, juich niet te vroeg. Ik heb een verbruiksmeter achter de vaatwasser gezet om de verschillende programma's te meten, en het korte programma kwam qua energieverbruik nauwelijks lager uit dan het lange programma. En energie is de grote kostenpost van zo'n apparaat.quote:Op dinsdag 14 december 2010 09:41 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dat hebben wij ook ontdekt! Kort programma is goed zat
Wij ook, en bij die van ons (oud barrel dat het is) is het verschil wel degelijk aanzienlijk.quote:Op donderdag 16 december 2010 09:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm, juich niet te vroeg. Ik heb een verbruiksmeter achter de vaatwasser gezet om de verschillende programma's te meten, en het korte programma kwam qua energieverbruik nauwelijks lager uit dan het lange programma. En energie is de grote kostenpost van zo'n apparaat.
bij ons staat zelfs in de gebruiksaanwijzing dat het apparaat juist meer water en energie gebruikt bij het korte programmaquote:Op donderdag 16 december 2010 09:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Hmm, juich niet te vroeg. Ik heb een verbruiksmeter achter de vaatwasser gezet om de verschillende programma's te meten, en het korte programma kwam qua energieverbruik nauwelijks lager uit dan het lange programma. En energie is de grote kostenpost van zo'n apparaat.
Hm, hier verdienen we samen meer maar hebben minder op de spaarquote:een echtpaar met een koopwoning en een gezamenlijk netto maandinkomen van 2.800 euro heeft 13.200 euro op zijn spaarrekening nodig
Minder praten, hierdoor verbruik je minder vocht.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:46 schreef CoExist het volgende:
Hey gierige vrekken!
Kom nog eens met een paar van die geweldige bespaar tips van jullie!
Iets in de trend van: "Ik kijk per dag maar 1x in de spiegel want zo slijt 'ie minder snel!"
je kwak en pis weer opdrinken: scheelt weer vocht welke je op een andere manier moet innemen/kopenquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:51 schreef Alehandro89 het volgende:
[..]
Minder praten, hierdoor verbruik je minder vocht.
Minder fappen, hierdoor verbruik je minder energie, dus minder eten.
Geen niets-toevoegende berichten posten op !Fok, scheelt energie, dan hoef je minder te eten en dus minder in te kopen.quote:Op vrijdag 17 december 2010 11:46 schreef CoExist het volgende:
Hey gierige vrekken!
Kom nog eens met een paar van die geweldige bespaar tips van jullie!
Iets in de trend van: "Ik kijk per dag maar 1x in de spiegel want zo slijt 'ie minder snel!"
Als die steen nut zou hebben, zouden ze het hele reservoir toch wel kleiner hebben kunnen maken?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:07 schreef Convergence het volgende:
Volgens mij is sparen voor het sparen iets om een psychologisch tekort (proberen) op te vullen. Ik heb nog nooit gehoord "Ik heb nou wel genoeg gespaard, nu kan die steen uit het toiletreservoir"
(wat een idee trouwens, een steen in het toiletreservoir)
En aan het touwtje trekken was veel leuker dan op een knopje drukkenquote:Op vrijdag 17 december 2010 16:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik verbaas me eerder dat stortbakken steeds lager komen: minder snelheid, minder schoon met net zo veel water! Vroeger hingen ze 2 meter hoog, met een touwtje er aan, veel nuttiger.
Hoelang ben je gegaan, en hoeveel heeft dat, als ik vragen mag, gekost??quote:Op vrijdag 17 december 2010 17:50 schreef Lindala het volgende:
Afgelopen jaar een leuke reis naar Thailand kunnen maken van het spaargeld,
Zoals ik ooit las: "Het moeilijkste ter wereld is een vrouw wijs te maken dat ook koopjes geld kosten."quote:
En na verloop van tijd werd dat touwtje steeds bruinerquote:Op vrijdag 17 december 2010 17:40 schreef TronCarter het volgende:
[..]
En aan het touwtje trekken was veel leuker dan op een knopje drukken
Je kan ook gewoon een nieuw reservoir kopen met zo'n dubbele knop.quote:Op vrijdag 17 december 2010 15:17 schreef CoExist het volgende:
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
= BESPAREN!
Neen want kost geld.quote:Op vrijdag 17 december 2010 20:57 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon een nieuw reservoir kopen met zo'n dubbele knop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |