alomheid? wtf?quote:Op zondag 12 december 2010 21:50 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
weet ik, daar doel ik ook opde kurzhauber is een willekeruig voorbeeld, dat jij er wel eensin een rijd zegt al genoeg over de alomheid van kurzhaubers
Er zijn geen BXen met 1905cc turbdieselmotor.quote:Op zondag 12 december 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
koop er een BX TD bij dan... zie het probleem niet. waarom nou weer ombouwen? al die tijd, energei en geld die je totaal overbodig weg gooit.. zal het wel nooit snappen. net als menen die een totaal gaar voertuig gaan restaureren waar ze geen band mee hebben verder, terwijl er veel betre exemplaren op de markt zijn... seriues... maar goed ik ben meer een rijder dan een sleutelaar
en waarom dan koop je dan geen 1800 turbodiesel of een xantia 1900 tdquote:Op zondag 12 december 2010 22:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Er zijn geen BXen met 1905cc turbdieselmotor.
En wie zegt dat ik geen band heb met mijn BX ?
Een Xantiaquote:Op zondag 12 december 2010 22:08 schreef densmee het volgende:
[..]
en waarom dan koop je dan geen 1800 turbodiesel of een xantia 1900 td
Dat lijkt me wel, ik weet natuurlijk ook niet wat er onder dat puin nog ligt/lag; ik heb ook wel op zulke plekken gestaan, maar dan lagen er wel rijplaten en dragline schotten, en dan zaten er damwanden in dat talud getimmerd.. de pest is dat een klant altijd een kraan bestelt die het nét aan kan maken, dus met max bodem/stempeldruk en zo dicht mogelijk op de last staan.quote:Op zondag 12 december 2010 20:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad al bezig met het wegleggen van die balk als ze 'm toch niet houden. Wie zou hebben verzonnen dat ze die kraan daar wel op die afgrond kunnen stempelen? Wordt daar sowieso wel naar gekeken?
morgen avb?quote:
Bij de APK controleren ze o.a. het aantal wielbouten. Bij mij ontbrak er niet 1quote:Op zondag 12 december 2010 23:00 schreef Paladijn het volgende:
Ik moest aan 2cv denken
http://www.dumpert.nl/med(...)wrak_van_de_weg.html
Rest op http://www.autosport.nl/n(...)alkinshaw_overleden_(2).htmlquote:
Samen met Ross Brawn (l.) stond Walkinshaw aan de basis van de Jaguar-sportwagensuccessen
Voormalig coureur en teameigenaar Tom Walkinshaw is vandaag op 64-jarige leeftijd overleden. De Schot leed al een tijdlang aan kanker. Hoewel hij zelf als rijder met toerwagens uitstekende resultaten scoorde, waaronder het winnen van het Europees Toerwagenkampioenschap met een door hemzelf ingezette Jaguar XJS in 1984, verwierf Walkinshaw vooral faam als teameigenaar. Zo speelde hij ook een elementaire rol in de carrière van Jan Lammers, die voor Walkinshaw met Jaguar en Nissan in de sportwagens en met Volvo in het Brits Toerwagenkampioenschap reed. Ook een van Lammers’ grootste racesuccessen, de overwining in de 24 Uur van Le Mans 1988, behaalde hij met een door Walkinshaw gerunde Jaguar. “Met Walkinshaw verliest de sport een icoon”, zegt Lammers, nadat hij door AUTOSPORT.NL op de hoogte is gebracht van het overlijden van zijn vroegere teambaas. Jos Verstappen, die voor Walkinshaw bij Arrows in de Formule 1 racete, is minder positief: “Natuurlijk wens je niemand zoiets toe, maar ik ben niet al te positief over hem. Ik ben jaren met hem omgegaan en vond hem uiterst onbetrouwbaar.”
Tekst: René de Boer
Foto's: archief, PR
Dat Walkinshaw ernstig ziek was, was al langer bekend. Tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië in juli van dit jaar op het circuit van Silverstone, bracht hij voor het laatst een bezoek aan de Formule 1-paddock. Daar zag hij er volgens velen die hem spraken al bijzonder slecht uit. Niettemin komt het nieuws van zijn overlijden toch nog als een verrassing. “Hij was een sterke, krachtige persoonlijkheid”, zegt Jan Lammers. “Ook fysiek, want hij was vroeger rugbyer. Dan is het triest om te horen dat ook zo iemand door ziekte wordt geveld. We hadden al langere tijd geen contact meer gehad, want hij was de laatste tijd, waarschijnlijk ook vanwege zijn ziekte, vooral met zichzelf bezig, maar dit is wel een groot verlies.”
Creativiteit op technisch gebied
Al in 1975, toen hij nog volop bezig was met zijn eigen racecarrière, richtte Walkinshaw zijn eigen bedrijf Tom Walkinshaw Racing op. Hij behaalde vooral successen met Britse merken: in 1980 en 1981 werd Win Percy met een TWR-Jaguar kampioen in het Brits Toerwagenkampioenschap en in 1983 won het team met Rover Vitesses elf BTCC-races en de titel voor Steve Soper, maar verloor later de overwinningen en het kampioenschap achter de groene tafel vanwege technische onregelmatigheden (de wielkasten op de Vitesses bleken afkomstig van Volvo’s en veel groter dan standaard, wat leidde tot een protest van BMW). Die creativiteit op technisch gebied was bij Walkinshaw geen onbekend fenomeen. Het verhaal van hoe hij ooit tijdens een natte 24-uursrace in Spa de regenbanden van de teamsponsor waardeloos vond, banden van een ander merk kocht en daar doodleuk de naam van de officiële leverancier van het team op liet schilderen, is bij veel mensen bekend. En dat is dan nog vrij onschuldig…
Walkinshaw zorgde voor heel wat toerwagensuccessen met de Jaguar XJS
Een soortement haat/liefde verhouding heb ik gehoord?quote:Op zondag 12 december 2010 22:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik geen band heb met mijn BX ?
Correct. Ik haat het als het ding weer eens stuk is, maar ik houd er weer genoeg van om het ding toch maar te repareren.quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Grielen het volgende:
[..]
Een soortement haat/liefde verhouding heb ik gehoord?
TWR heeft heel veel gedaan voor de race wereldquote:Op maandag 13 december 2010 00:37 schreef ook_gek het volgende:
Paladijn dit is ook wel interesant over hem.
TWR heeft ook meegewerkt aan het ontwerp en productie van de Jaguar XJ220, bouwer van de Aston-Martin DB7. De eerste serie Renault Clio V6 modellen kwamen ook bij TWR vandaan.
Het is je bekend dat het woord "dommage" in het Nederlands vertaald wordt met "jammer"?quote:
Als je damwanden in dat talud timmert dan voorkom je in elk geval dat je kraan met talud en al het water in glijdt. Alleen zijn damwanden vrij prijzig, alhoewel het kostenplaatje bij deze *plons* waarschijnlijk anders is.quote:Op zondag 12 december 2010 22:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel, ik weet natuurlijk ook niet wat er onder dat puin nog ligt/lag; ik heb ook wel op zulke plekken gestaan, maar dan lagen er wel rijplaten en dragline schotten, en dan zaten er damwanden in dat talud getimmerd.. de pest is dat een klant altijd een kraan bestelt die het nét aan kan maken, dus met max bodem/stempeldruk en zo dicht mogelijk op de last staan.
Op zulke lokaties kun je imho beter een rupskraan nemen en die op een schottenbaan in de breedte zetten, dan belast je het hele talud redelijk gelijkmatig, maar ik weet niet of dat het in dit geval veiliger had gemaakt, daar het talud het precies op de stempellijn domweg begeeft ..
Er is zelfs een Jag XJ220S TWR (6 totaal!):quote:Op maandag 13 december 2010 00:37 schreef ook_gek het volgende:
Paladijn dit is ook wel interesant over hem.
TWR heeft ook meegewerkt aan het ontwerp en productie van de Jaguar XJ220, bouwer van de Aston-Martin DB7. De eerste serie Renault Clio V6 modellen kwamen ook bij TWR vandaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |