Wel jammer dat evolutie telkens overal tegelijk gaat.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ga hier echt niet de hele evolutietheorie uitleggen. Op het moment dat je iets bestrijd, moet je je in de basis wel inlezen. Het beest wist dit niet. Het is dan ook langzaam gegaan en gaat nog steeds langzaam. Het overnemen van ergelijke eigenschappen betekent nu eenmaal dat niet elk kuikentje, welpje, puppy hetzelfde is. De aanpassing, mutatie, ging dan ook )in de regel) erg langzaam.
Hier vind je een groot deel van de antwoorden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Evolutie_(biologie)
Evolutie wordt versneld door grote gebeurtenissen van buitenaf. Daar zijn ook onderzoeken naar gedaan. Daarbij is de leefomgeving van de mens en de vermening tussen verschillende culturen veel groter geworden, waardoor de mens niet meer geïsoleerd is. Dat vertraagt de evolutie natuurlijk, omdat afwijkende eigenschappen minder snel worden doorgegeven.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:44 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wel jammer dat evolutie telkens overal tegelijk gaat.
Ik heb namelijk nog geen mens gezien welke iets verder aan het door evolueren is dan de rest.
En dat terwijl wij toch al een flinke tijd in dit 'stadium' zijn 'geëvolueerd'.
Goh zou evolutie dan gepaard gaan met grote veranderingen van buitenaf?
Welk verschil in mens? Dat kleurtje? Of heb je het over de herseninhoud die nogal verschillen per cultuur?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:50 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Evolutie mutaties wordt versneld door grote gebeurtenissen van buitenaf. Daar zijn ook onderzoeken naar gedaan. Daarbij is de leefomgeving van de mens en de vermening tussen verschillende culturen veel groter geworden, waardoor de mens niet meer geïsoleerd is. Dat vertraagt de evolutie natuurlijk, omdat afwijkende eigenschappen minder snel worden doorgegeven.
De evolutie van de mens is vertraagd, door de globalisering van onze leefwereld. Er zijn wel meer verschillen tussen mensenrassen, ondermeer in spier en bot structuur of bijvoorbeeld intolerantie van bepaalde voedingsstoffen die in sommige culturen vaker voorkomen. Maat dat zijn redelijk marginale zaken, al ben ik geen bioloog van beroep. Deze discussie is wat dat betreft inhoudelijk beter op zijn plaats in een wetenschapsforum.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:54 schreef Ticker het volgende:
[..]
Welk verschil in mens? Dat kleurtje? Of heb je het over de herseninhoud die nogal verschillen per cultuur?
We hebben allemaal hetzelfde gebit, de oren.. uiterlijk.
Welke vertraging in evolutie? Geef me eens een voorbeeld van de grootste verschillen tussen de evolutie die nu spelen?
Ik probeer je duidelijk te maken dat de evolutie theorie ook een geloofskwestie is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:41 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
De evolutie van de mens is vertraagd, door de globalisering van onze leefwereld. Er zijn wel meer verschillen tussen mensenrassen, ondermeer in spier en bot structuur of bijvoorbeeld intolerantie van bepaalde voedingsstoffen die in sommige culturen vaker voorkomen. Maat dat zijn redelijk marginale zaken, al ben ik geen bioloog van beroep. Deze discussie is wat dat betreft inhoudelijk beter op zijn plaats in een wetenschapsforum.
Ik heb alleen wat interesse in het onderwerp, pretendeer hierover zeker niet alles te weten.
Tenzij je wetenschappelijk kunt aantonen dat die vertraging er is en kunt verklaren waarom. Maar nogmaals, als je dit soort wetenschappelijke vraagstukken hebt, dan is BNW niet de juiste plek om daarover te discussiëren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:48 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik probeer je duidelijk te maken dat de evolutie theorie ook een geloofskwestie is.
Je kunt namelijk evolutie niet bewijzen, en al helemaal niet als je aan gaat geven dat wij ondertussen in een vertaging zitten en daarom net het ongeluk hebben dit niet goed te kunnen controleren.
moderators zullen wel aangeven wanneer het te ver gaat, waar jij je nou zorgen over maaktquote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
Tenzij je wetenschappelijk kunt aantonen dat die vertraging er is en kunt verklaren waarom. Maar nogmaals, als je dit soort wetenschappelijke vraagstukken hebt, dan is BNW niet de juiste plek om daarover te discussiëren.
Het is wel heel makkelijk om met iemand te discussiëren die aangeeft over het onderwerp geen expert te zijn en daar vervolgens de conclusie aan te verbinden dat je een plausibel punt hebt.
Zo bedoel ik het natuurlijk niet. Ik probeer alleen aan te geven dat de antwoorden op dit vraagstuk complex zijn en het zoeken van een antwoord binnen BNW niet het meest logische is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 16:05 schreef Loppe het volgende:
[..]
moderators zullen wel aangeven wanneer het te ver gaat, waar jij je nou zorgen over maakt
Vandaar misschien hier op TRU ?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 15:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Tenzij je wetenschappelijk kunt aantonen dat die vertraging er is en kunt verklaren waarom. Maar nogmaals, als je dit soort wetenschappelijke vraagstukken hebt, dan is BNW niet de juiste plek om daarover te discussiëren. Het is wel heel makkelijk om met iemand te discussiëren die aangeeft over het onderwerp geen expert te zijn en daar vervolgens de conclusie aan te verbinden dat je een plausibel punt hebt.
Ach, vergipsing.quote:
Precies. Ik snap de conclusiue van Ticker dan ook niet dat evolutie overal tegelijk gaat. Volgens mij stamt al het leven (op aarde althans) af van dezelfde oorspronkelijke organismen. Vervolgens vind ik niet dat mijn hond op een krokodil lijkt, mijn konijnen hebben niets weg van een olifant en mijn neefje lijkt in de verste verste niet op een mus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef jogy het volgende:
Ik ben kan me grotendels wel vinden in de evolutietheorie trouwens. Misschien dat er nog een ingrediënt mist oid om het hele verhaal compleet te maken maar daar komen we wel achter als we steeds meer en meer te weten komen. Uiteindelijk komen we wel achter het ware functioneren, hoe bizar deze ook is vanaf het oogpunt van de hedendaagse tijdsgeest.
Ik ben echt benieuwd eigenlijk of Jezus het journaal zal gaan halen de 21equote:Op woensdag 18 mei 2011 07:56 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Dus nog een paar dagen tot de Grote dag?
Jezus? Jezus is al heel lang dood. IK zit bij nieuwsuur zaterdag.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:15 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd eigenlijk of Jezus het journaal zal gaan halen de 21e
Trek je wel een Fok shirt aan?quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:49 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Jezus? Jezus is al heel lang dood. IK zit bij nieuwsuur zaterdag.
Nee. Natuurlijk niet. Ik trek mijn 'My brother went to Jerusalem and all I got was this lousy T-shirt' t-shirt aan.quote:
Fixedquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:17 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Natuurlijk niet. Ik trek mijn 'My brother went to Jerusalem came back from the dead and all I got was this lousy T-shirt' t-shirt aan.
Wie zegt dat je leven na de dood niet kan bewijzen? Je hebt toch hopelijk wel over Bijna Dood Ervaringen (BDE) gelezen, of daarover gehoord? Überhaupt, de stelling dat het 'bovennatuurlijke' niet te verklaren is volgens de wetenschap is onzin, denk bijvoorbeeld aan kwantum mechanica, de wetenschap van mogelijkheden. Mijn paradepaardje als het gaat om kwesties die zogenaamd bovennatuurlijk zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:47 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ik snap het ook. Net zoals je een leven na de dood niet kan bewijzen.
Ach ja, 'Sufjan' zegt mij eigenlijk alweer genoegquote:Op woensdag 18 mei 2011 13:06 schreef naatje_1 het volgende:
Overigens, http://korfker.wordpress.com/2011/05/17/opwarmen/
Je hebt toch hoop ik ook wel ooit gehoord over de wetenschappelijk verklaringen omtrent BDE?quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:02 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Wie zegt dat je leven na de dood niet kan bewijzen? Je hebt toch hopelijk wel over Bijna Dood Ervaringen (BDE) gelezen, of daarover gehoord? Überhaupt, de stelling dat het 'bovennatuurlijke' niet te verklaren is volgens de wetenschap is onzin, denk bijvoorbeeld aan kwantum mechanica, de wetenschap van mogelijkheden. Mijn paradepaardje als het gaat om kwesties die zogenaamd bovennatuurlijk zijn.
Daarom ook de aanhalingstekens rond het woord bovennatuurlijk. Het komt er gewoon op neer wat voorheen bovennatuurlijk was (telepathie) nu niet meer bovennatuurlijk is, omdat het wetenschappelijk te verklaren is.quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:22 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Je hebt toch hoop ik ook wel ooit gehoord over de wetenschappelijk verklaringen omtrent BDE?
Zodra je quantummechanica gaat koppelen aan het bovennatuurlijke, dan heb je:
a. de quantummechanica niet goed begrepen (dan kunnen we elkaar een hand geven hoor, het is ook best moeilijk)
b. meteen verklaard dat het niet om bovennatuurlijk gaat, maar om iets wat wetenschappelijk te verklaren is.
Uhm. Daar heb jij je kennis van quantummechanica vandaan? Dan snap ik je een stuk beter...quote:Op woensdag 18 mei 2011 13:30 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Daarom ook de aanhalingstekens rond het woord bovennatuurlijk. Het komt er gewoon op neer wat voorheen bovennatuurlijk was (telepathie) nu niet meer bovennatuurlijk is, omdat het wetenschappelijk te verklaren is.
Als jij quantummechanica niet koppelt aan het bovennatuurlijke, heb jij het misschien niet goed begrepenOf de wetenschappers snappen het niet, maar ik heb mijn link tussen quantummechanica en het bovennatuurlijke van de film "What the bleep de we know?!" en "What the bleep, down the rabbit hole" (die jij misschien al gezien kunt hebben, maar dan zou je ook moeten weten waar die associatie vandaan komt)
http://www.skepsis.nl/bleep.html Voor meer kostelijke reflectie op deze film.quote:In 2004 won de film de 'Pigasus' Award. Niet voor het goede acteerwerk, het spannende verhaal, de muziek, de belichting of de 'special effects'. De prijs werd uitgeloofd in de categorie 'Medium dat de meest exorbitante bovennatuurlijke, paranormale of occulte beweringen als feiten presenteerde'. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt door de James Randi Educational Foundation.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |