abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89754400
Het dreumestopic (1-2 jaar) deel 93

dreumesen:

24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009 Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
06 februari 2009: Joshua, zoon van Joshua.
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van S_oepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009, Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
30 augustus 2009: Dorien, dochter van Hi_flyer en Bromfly_er
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
20 september 2009: Lotte, dochter van Linda2205
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 15-12-2010 10:16:47 ]
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89754471
Sorbootje, leuk is dat he? O+
Senna vindt het gewoon vanzelfsprekend dat mensen teruggroeten en zwaaien zoals zij de hele tijd doet :D Ze is hooguit verbaasd als iemand niet reageert!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_89754519
Met een aandachtsmonstertje "HOI!" :W
KDV verlatingsangst perikelen :'(
Pijnlijke kiesjes :*
Mooie kerstballen O+
Slechte slapers :O
Rode bultjes *jeuksmiley* en smeerseltjes
En Sesamstraatliefde O+
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_89754558
Mooie samenvatting, twinkly O+

Vervelend van je slechte nacht! Kon je vriend niet op de bank of een logeerbed ofzo, zodat jij iig nog lekker even kon slapen?
pi_89754668
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Mooie samenvatting, twinkly O+

Vervelend van je slechte nacht! Kon je vriend niet op de bank of een logeerbed ofzo, zodat jij iig nog lekker even kon slapen?
Nou, het was mijn schuld dat hij wakker werd :@ Ik dacht een hele grote spin te zien aan het plafond terwijl ik Niels aan het voeden was, maar ik droomde half :X 8)7 :@
pi_89754771
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Nou, het was mijn schuld dat hij wakker werd :@ Ik dacht een hele grote spin te zien aan het plafond terwijl ik Niels aan het voeden was, maar ik droomde half :X 8)7 :@
_O-
Nou ja, dan nog...niet zinvol om met tweeen wakker te liggen, toch?
  vrijdag 10 december 2010 @ 10:55:55 #7
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89754839
Slechte nachten zijn ruk :*

misssly wat vervelend zeg. Voor jullie allebei..... Er is ook gewoon helemaal niets aan te doen lijkt wel, totdat ze echt went...
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_89754947
*O* gefeliciteerd Mereltje!! *O*

*ruknacht meldt*
Tess heeft bij ons in bed geslapen. Elk half uur was het huilen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 10 december 2010 @ 11:04:03 #9
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89755111
Oh er is er één jarig vandaag *O*, Merel

Ondeugende dreumes hier. Onze WII controllers staan binnen handbereik, maar ze weet dat ze er vanaf moet blijven.
Nu was ze net stiekem ze heel voorzichtig aan het aanraken, terwijl ze in de gaten hield of ik het zag. Zo heel, heel stiekempjes aanraken en omkijken en weer aanraken O+ .

Dus ik "Alexa?". Zegt ze: "Nee, nee, nee" terwijl ze nee knikt en begint ze te zwaaien "Daagdaag"....:W

O+ O+ O+
Alexa en Seth zijn lief
pi_89757033
Naar hoor Miss, om Senna zo weg te moeten brengen. Maar het gaat over heus :Y

Ik kan me de drama's nog goed herinneren. Seb kijkt tegenwoordig niet meer op of om als we weggaan, hij gaat meteen spelen. Woensdag bracht ik hem weg, komt zijn vriendje meteen naar hem toe, Roept hij: SEPPIE!! *O* O+ O+ Zo enorm schattig. Volgens zijn moeder heeft hij het ook altijd over Seb. Als ze vraagt wie zijn liefste vriendje is dan zegt hij altijd eerst Seb, dan papa en dan de overbuurjongen _O- Binnenkort maar eens een playdate maken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_89757102
wat lief estrys :D

Moeder van een meisje uit Ambers klas zei tegen m dat d'r jongste dochter een poes voor d'r verjaardag had gekregen. D'r moeder vroeg hoe ie heet en toen zei ze Tess O+ :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89757265
Haha Alexa! Je moeder snapt gewoon niet dat jij even met de Wii wil spelen. Goed voor je ontwikkeling! :D
pi_89757720
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:

[..]

:D O+
met jou kan ik praten :') hoe vaak dat hier al niet gebeurd is _O-
ik zie ook veel wimper-spinnen :Y)

Seppie :D
wat schattig zeg Estrys dat hij al zo echt een vriendje heeft enzo dan <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89760361
Haha, Takkembah, herkenbaar! Alleen behoort "nee" nog niet tot Ivans vocabulaire, maar "ja" wel. Dan zeg ik dus "nee" waarop hij enthousiast "ja!" roept. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_89760728
Och, wat veel slechte slapers hier! Vannacht was hier ook moeilijk. Ko werd wakker om half elf en bleef maar huilen.
Echt heel sneu, ik werd trouwens ook bijna het bed uit geduwd van woede en frustratie.
Alles geprobeerd maar niets hielp. :N

Die tweede set kiezen, die ze met ong 2 jaar krijgen, zou Ko die nu al kunnen krijgen? Is dat niet wat vroeg, met anderhalf?

Dikke zoen voor Senna, hopelijk ben je snel gewend meisje. :*

Alexa. O+

Mereltje, gefeliciteerd! Fijne dag vandaag! *O*
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_89763297
Oeke, hij is toch vroeg met zijn tanden? Zou best kunnen dan, toch.
Twinkly, een spin zien die er niet is, is nog altijd beter dan roepen " dat we nu de sjaak zijn, de hele muur is nat, alles lekt en ik zie janus lopen" (Janus = ons konijn). En dan niet 1 keer he...een keer of tig. Echt, hoe vaak ik mijn man al heb wakkergemaakt omdat ik iemand door het raam zag komen (waar een hor in zit, dus knappe actie om er doorheen te komen)

En ondeugende dreumessen heerst geloof ik. Hier ook zo eentje. En dan brullen als er iets niet mag.
Oja, de cb resultaten: 82 cm, 10,345 gram en prikken gehad. Geen opmerkingen, alles oke. Mooi, hebben we dat ook weer gehad.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89764347
balen al die slechte nachten!!

Driekus doet het goed mefke, fijn!

Met Lars gaat het goed, je merkt niks aan hem. Ben wel extra voorzichtig met zijn armpje, met kleren aan, en in de autostoel zetten enzo, want de banden zijn ook opgerekt nu, dus even kalmpies an.

Poppedein, succes met de kerstboomuitzoekstrijd! En dan lekker op tijd je bed in!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_89764717
oeke, het is misschien wel vroeg, maar 2 is een gemiddelde he. Dus het zou best kunnen, lijkt me. Wat een ellende. Dikke :* voor arme Ko en ook voor jou!

Prima specs voor Driekus, Mefke :Y prikjes zonder problemen gegaan?

Niets meer gehoord van het kdv en aangezien we weten dat ze bellen als ze echt verdrietig blijft, neem ik aan dat het verder wel beter ging na het afscheid. Ik weet dat het over gaat en ik weet ook dat ze het er wel leuk vindt, maar ik vind het reuzemoeilijk om haar zo achter te laten.

Wij zetten de boom wel pas volgende week, dit weekend vieren we onze verjaardag (jippie :') ) en dan is zo'n boom net een beetje veel van het goede :D Maandag gaat schaap weg tot en met donderdag, dus wordt het pas volgend weekend dat we hem zetten. wil het wel met z'n drieen doen, is wel zo leuk, toch?

Leuk dat jullie ook zo'n traditie hadden met Kerst, oeke O+
pi_89765069
Oeke ik verwacht ze eigenlijk binnenkort ook al bij Timo, de rest heeft ie allemaal al een hele tijd en hij heeft zo'n last van luieruitslag en veel poepluiers, precies hoe het bij alle andere tanden/kiezen ging.. misschien zit ik er naast, maar ik zou in elk geval niet weten waarom die niet ook vroeg door kunnen komen?
pi_89767142
Ik kom me melden hier
Mijn grote kleine zoon 1 jaar vandaag! *O* w/ *O* w/ *O* O+
Net terug uit Texel, wat erg gezellig was.
Een piepklein feestje vanmorgen in het vakantiehuisje (zondag vieren we het echt)

Bovenste deel werd voor een groot deel opgegeten

“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89768459
hellow mensen :)

jaaaaaah daar issie dan; welkom Wolf en mama *O* hebben jullie een fijne week gehad op Texel? ik hoop het!

ahh lieve Lars; wat een pech.. en kan me voorstellen dat je graag je mannetje had gesteund Karin.. gelukkig gaat het vandaag wel goed met hem. :* ff offtopic; maar zijn ze alweer bezig met jullie huis?

Poppedein; heb je nog lekker even bij kunnen tukken vanmorgen? en de deur nog uitgeweest? >:O Evie was vandaag ook een beetje in de piepmodus; zal nog wel de nasleep zijn van het drukke weekend en erna 3 dagen kdv... nu maar ff een dagje niets ...

heeeey dr is dr ook eentje jarig vandaag; een 2e verjaardag!! wat leuk *O* Gefeliciteerd Merel en mama...

Ko last van zijn kiesjes... arme mannetje; ook veel sterkte en beterschap, en hoop voor zowel Lena als Ko, dat de kiesjes ze snel weer met rust laten; en voor Oeke en Poppedein dat de komende nacht wat rustiger zal verlopen.

Evie heeft vandaag dr DPAMjurkje ook aan Miss; hij past gewoon! zal de foto's nog wel spammen, denk morgen, of misschien straks nog ff...

voor de mensen die ik vergeet; een dikke :*

en ooooo ja Huup die broek staat je meisje mooi joh! denk dat Evie ze mooi in het voorjaar aan kan, dan sluiten ze al wat meer aan... kzie het al helemaal voor me :+
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_89768626
Jaaaa, Wolf al 1 jaar oud: gefelicteerd *O*

En hij heeft hij echt die tompouce helemaal opgegeten??? Bikkel :Y)
.... met gevoel voor drama....
pi_89768924
Poppejans! Welkom en gefeliciteerd met Wolf! Alweer één! *O* *O* *O*

Het is wel duidelijk dat Isabeau niet helemaal fit is, want vanmorgen heeft ze 2,5 uur geslapen en nu ligt ze alweer bijna 2 uur te knorren. En ze heeft er ook al een nacht van ruim 12 uur opzitten.

Het gekke is dat ze verder prima te genieten is. Heel lief en vrolijk. Ik ga straks lekker uit eten met de meiden van m'n pufclub, maar ik vind het bijna jammer dat ik wegga. Zo gezellig is het (als ze wakker is :') )
pi_89770030
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:38 schreef Kersjes het volgende:
Jaaaa, Wolf al 1 jaar oud: gefelicteerd *O*

En hij heeft hij echt die tompouce helemaal opgegeten??? Bikkel :Y)
Nee joh, alleen een groot gedeelte van de bovenkant, de onderkant heeft hij alleen wat in mogen graaien
Vorig jaar om deze tijd was ik net 30 minuten mama geworden O+

Zo eens even inlezen hier, zo leuk om weer met oude bekenden te zijn Willow,Toby,Amelie,Esmee,Evie,Niels,Isabeau,Driekus en Ivan O+
en eindelijk eens in een topic samen met Kobus O+
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_89770615
Gefeliciteerd met je dreumes Poppejans!
En nu heb ik zin in een tompouce! :D

Oh ja, wat ik steeds vergat te zeggen.. MissSly, nog bedankt voor de tip van baby tv!! Grae vind het echt super leuk, en wat een verademing om geen teletubbies meer te hoeven kijken! *O*
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_89770983
babytv is echt leuk! kijken wij ook vaak :)

en even ter illustratie op mijn verhaal van gister: Evie en de kerstboom:
neej Evie, neeeeej, uhh uhh, mag niet...

en dan dr reactie, nadat ze zelf met dr vingertje nee doet:
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:56:58 #27
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89771487
BJ dat koppie op die tweede foto O+

Wolf gefeliciteerd *O* hij heeft genoten van de tompouce hihi
Alexa en Seth zijn lief
pi_89773179
Wolf en Poppejans, welkom! Ziet er gezellig en lekker uit die tompouce.

Wij hebben net weer eens de hele kamer moeten stofzuigen omdat Driekus een glas van tafel gooide. Hij weet dat ie er niet aan mag komen, dus ik zei dat ie em neer moest zetten, kwam overeind uit mijn stoel en toen liet ie het glas op de tafel vallen en rolde het zo op de grond. Kapot. Grr. Maar goed, tis zo'n dik ikeaglas, dat valt niet uiteen in duizenden stukken, maar vervelend is het wel.

O en ik heb mijn eerste echte gesprekje met em gevoerd.
Driekus: op
Mama: is het op?
Driekus: ja
Mama: wil je nog een mandarijn?
Driekus: ja! ja!

En dus at ie nog een mandarijn. Volgens mij zitten we weer in een kindje-zonder-bodem fase. Hij blijft maar eten.
pi_89773887
Wolf :D O+ gefeliciteerd jungske! :*
n welkom hier, gezellig dat je mee komt posten poppejans.

Evie :D kleine deugniet haha, het zal hier ook wel ongeveer zo gaan gok ik :')
BJ je gaat vast veel plezier hebben van die broeken! ik ben er echt ontzettend blij mee :Y
Wij hebben hier een maat 80 en die is nog een stuk te groot maar door dat onderste stuk zeg maar zit het wel prima. Ik hoop dat ze hem ook in het voorjaar nog past, t is een fijn broekje :Y
Staat je drollie vast kei stoer O+

Poppedein och toch :*
En arme Lena, t valt ook niet mee al die kiezen enzo. Beetje bijgekomen nu?

En een algemene :* voor de zieke kindjes.

Wat een boel praters hier zeg!
Amélie zegt eigenlijk nauwelijks wat. Ja Lidelidelideli :+
Bal zegt ze nog het meest, tegen alles wart rond is eigenlijk, en dan een soort van baaowl ofzo haha en papa en mama als het zo uitkomt.
Ze begrijpt wel genoeg en ik merk dat de woordenschat heel rap groeit, maar echt zelf praten neuh. Komt nog wel, en als ze net zoveel praat als dat ze brabbelt dan klept ze me straks de oren van het hoofd :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89774339
Huup, Driekus kletst wel, maar tis nog steeds Japans en je kan er echt helemaal niets van maken. Ook de leidsters van het kdv niet. Het enige verstaanbare is papa, mama, die, ja en nee.
pi_89778180
Wolf *O* Gefeliciteerd, 1 jaar alweer. Welkom Poppejans met je grote zoon *O*

Evie O+ klein boefje, dat zie je wel :D

Senna had een fijne dag gehad op het kdv! Na het afscheid heeft ze verder fijn gespeeld, lekker gegeten, goed geslapen en was ze vrolijk toen schaap haar kwam ophalen! Zo fijn!

Morgen gaat ze logeren bij mijn ouders en gaan schaap en ik uit eten en naar Harry Potter. Zondag brengen mijn ouders haar dan weer terug en dan vieren we ook onze verjaardag. Ben benieuwd of het in slaap vallen bij mijn ouders nu ook beter zal gaan, nu ze thuis ook gewend is zonder bv te gaan slapen.
pi_89780026
Welkom Wolf! Gezellig dat je er bent! O+
Ko en Wolf schelen echt bijna een half jaar he? :D
Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad.

Evie, leuk he, zo'n boom, lekker ondeugend ontdekken. 8-)

Leuk Poppedein. Fijne avond!
Helaas klikte het niet in mijn pufclub, die was zo snel doodgebloed dat we maar 1 meeting hebben gehad na de bevalling.

Chan, het zou best kunnen, hoor de laatste kiezen nu al.
Ik zit er alleen niet zo op te wachten. ;)

Maar ik denk dat het geen kiezen zijn, ik voel namelijk niks en hij kucht en hoest ook. Ik denk een flinke verkoudheid met koorts of evt een buikgriep. Hij had me net een zure luier! ;(
Ik hoop dat hij zich morgen beter voelt, we hebben dan nog een Sint-viering met zijn achterneefje en -nichtje. Het zou jammer zijn dat te missen.
pi_89780040
fijn Miss, dat Senna het leuk had gehad, hopelijk gaat het afscheid dan ook snel beter!
geniet van het weekend

Wolf 1 jaar!! gefeliciteerd met jullie kanjer! en leuk dat jullie nu ook hier meeposten...!

Wij gaan een nachtje doorbrengen in Zandvoort, morgen rijden we die kant op!
Kindjes gaan naar opa en oma, dus even lekker tijd voor ons 2tjes!
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:09:06 #34
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_89780097
Wolf welkom hier!! *O*

Merel gefeliciteerd en tot over een maandje of 5!

Miss, ze heeft het dus gewoon goed gedaan op het kdv?

Kobus, voel je al wat beter?

BJ, wat een heerlijk guitig koppie heeft ze toch!

Mefke O+ heerlijke conversatie met je zoon!

Wij hadden vanmorgen zwemles. Alles en iedereen ingepakt, op de fiets, onderweg zat ie wel een beetje te mopperen, maar ik dacht het door koude handen kwam, hij doet namelijk steeds zijn handschoenen uit. Eenmaal bij het zwembad wilde hij niet zelf lopen en toen dacht ik: als ie maar niet ziek wordt.
Kleren uit, zwembroek aan, ik til hem op en hij voelt best warm... net iets warmer dan normaal (normaal is 37,3 bij Joep). Toch maar even het bad in, kijken hoe het gaat.

Ja niet dus. Gillen, gillen. Hij zat als een koalabeertje aan me vast geklampt en werd steeds warmer. We zijn snel naar huis gegaan. Maar ja... dan moet ik mezelf ook weer aankleden, dus ik had hem even neergezet op zijn bips op de grond, maar hij was echt niet lekker, dus huilen en huilen. Ik haasten. Komt er een andere moeder binnen: "zo die is flink boos".
Grrr daar kan ik op zo'n moment dus echt niet tegen zeg. En ik snap die aanname al helemaal niet, hij huilt, dus hij is boos. Goed, wij snel weg daar. Thuis op de bank gegeten. Had ie gewoon 39,4!! Geslapen van 12.15 tot 15.45 en om 19.30 weer naar bed. Maar hij had om 18.30 weer 39,6.
Best hoog.... arm ding. Ik voel me dan zo naar... dat ik gewoon niet eerder heb opgemerkt dat is zich zo beroerd voelde. Hij at vanmorgen gewoon goed.... Het avondeten was weer wat minder, dus ik heb maar gewoon kale pasta voor hem gekookt. Daar is echt een sucker voor, heerlijk vindt ie dat!
Niet mieten! Door gieten!
pi_89780112
ach arme Ko :{ hoop dat hij zich gauw weer beter voelt, oeke!

Karin, wat leuk, even met z'n tweetjes!
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:11:34 #36
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_89780223
Ow ik lees het al... Kobus voelt zich nog niet beter :{ Naar kerel. Zure luier... dat heeft Joep alleen van kiwi eigenlijk. Kiwi laxeert overigens wel, zou dat niet schelen om dan even die darmpjes door te spoelen. Snap je wat ik bedoel? of kraam ik onzin?

Karin, leuk!! Veel plezier :)
pi_89781420
Wolf gefeliciteerd en welkom *O*

Evie O+

Miss wat fijn dat Senna een goede dag heeft gehad op het KDV.

Een :* voor de zieke kinders, snel beter worden hoor.

Hier wordt nog bijzonder weinig gepraat. Heel goed nee nee nee zeggen en die. En onverklaarbare klanken die ik nog niet ergens aan kan linken.

We hebben een gezellige kneuterdag gehad met de hele middag heel veel herrie van de verbouwing. De herrie deed Mette niet veel (ik zelf werd er helemaal gek van), ze vond het allemaal heel erg interessant en vind de werklui helemaal leuk.
Maar het gaat lekker hard, over een paar weken hoef ik niet meer een trap af om 's nachts naar de wc te gaan (wat ik elke nacht wel moet). Lekker luxe! Maar sorry, dat was een geheel off-topic opmerking
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_89781502
Karin, veel plezier!

Miss Sly, ook heel veel plezier!

Oeke, beterschap met je ventje :*

Seilram ook al een ziek kereltje :*

En als ik nog andere kindjes vergeten ben, ook een dikke beterschaps :*
Fake it till you make it...
pi_89783078
Jaaa, ik ben nog net op tijd om jullie te feliciteren, Poppejans en Wolf! :* Leuk dat je hier nu ook mee komt posten!
pi_89783616
Seilram, dat ziek worden deed Driekus in zo'n zelfde tempo de laatste keer. Zo was er nog niets, zo was ie ineens doodziek. Beterschap!
En Oeke, ook voor jouw mannetje beterschap!
Miss en Karin, veel plezier op jullie kindjesloze avond. Wij mogen tussen kerst en oud en nieuw een nachtje naar Maastricht.
pi_89794662
Tessie, wat leuk da tGraeham babytv ook leuk vindt! Heeft ie ook al een favoriet? Senna's favo is Opa's Galerij O+ En de hokey pokey meedansen natuurlijk!

Hoe is het met zieke Ko, Driekus en Joep? En met de kiesjes van Lena? En andere zieke kindjes?

Wij hebben de derde goede nacht op rij gehad *O* weer even wakker rond 23 uur ivm hoesten, maar drankje en ui en slapen tot 7 uur *O*

De s-klank is hier vooral moeilijk aan het begin van een woord: joep (soep), jemmen (zwemmen), nenna (Senna), toel (stoel), troop (stroop), etc. Maar als het in een woord zit, lukt het meestal wel, zoals blazen en pisie (televisie). Mooi om te zien O+
pi_89794663
Goedemorgen. Beautje was een beetje vroeg wakker dus we zitten al een poos beneden. Op zich niet erg, want we gaan straks naar opa en oma in Drenthe en dan kan ze voor de grote reis nog even slapen. Ze is ook al wel weer moe, want ik tilde haar net op om te dansen en toen begon ze te zwaaien en zei: Doei slapen
:')
pi_89794672
Hé miss wat fijn, gewoon weer een goede nacht!
pi_89796682
Wat heerlijk miss, zo'n goede nacht!

Veel plezier vandaag, Sorbo!

Ivan kreeg gisteravond ineens koorts. We hadden het meteen door doordat hij wat hangerig werd en begon te klappertanden. Paracetamol erin, belachelijk lang geslapen en nu is alles weer oké. Het kan inderdaad heel snel gaan bij die kleintjes. En ik blijf het vervelend vinden om een ziekig kindje naar bed te doen. Liever houd ik hem in de gaten.
pi_89796807
Ko heeft vannacht heel lang geslapen! We werden om half 9 wakker! :D
`Dus ik hoop dat hij wat beter is. Het gekke was gister dat hij na die schuimige stinkluier enorm vrolijk en energiek was.
Misschien moest dat er gewoon uit. :)

Fijn Miss, weer een goede nacht!

Vervelend he Claudia. Vannacht werd ik maar 1 keer wakker, en zodra ik hem hoorde was ik gelukkig alweer gerust.
Fijn dat Ivan alweer opgeknapt is!
pi_89797048
Half 9! Halleluja!

Ik houd Ivans poepluiers om die reden ook in de gaten, oeke. Nu heeft hij daar normaliter geen enkel probleem mee, poepen, maar ik heb soms ook het vermoeden dat hem gewoon iets dwars zit (al heb ik daar geen enkel bewijs voor). Het zou me dus niets verbazen als er met Ko ook zoiets was.

Achja, het voordeel van slecht slapen is dat ik lekker vaak kan controleren of Ivan het nog doet. :+ En ik vind het heel fijn dat we van de kamer naast onze kamer de kinderkamer hebben gemaakt, want ik hoor vrijwel alles wat ik wil horen (en wat ik niet wil horen is ook vrij makkelijk te negeren).
pi_89797173
Ik ga maar niet vertellen hoe laat wij ons slaapkoppie wakker gemaakt hebben. Ik ging om half 8 even plassen, toen was ie wakker, ik heb em een fles gegeven en ben zelf weer in mijn bed gekropen. En toen we em om half elf wakker maakten was er echt een kwartier jengelen en boos doen voor nodig voor ie echt wakker was.
En ik heb een kusje van em gehad! O+ Wauw, de laatste was denk ik een maand of 4 geleden en nou kreeg ik er zomaar 2. Ik vraag er wel elke dag om, daar niet van, maar meestal krijg ik dan een glimlach terwijl ik nu een grote natte hap op mijn wang kreeg. Waar je al niet blij mee kan zijn.
*O* fijn van die goede nachten! En raar he, zo snel als ze dan ineens ziek zijn (en weer beter zijn).
pi_89797235
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
Achja, het voordeel van slecht slapen is dat ik lekker vaak kan controleren of Ivan het nog doet. :+ En ik vind het heel fijn dat we van de kamer naast onze kamer de kinderkamer hebben gemaakt, want ik hoor vrijwel alles wat ik wil horen (en wat ik niet wil horen is ook vrij makkelijk te negeren).
Ja, dat vind ik zeker een voordeel van alles in een ruimte hebben, ik weet altijd precies hoe hij slaapt. ;)
Gisteravond hoorde ik dat hij wakker werd door een verstopte neus, maar ik bleef heel stil en toen viel hij weer in slaap. O+
Ik denk dat hij toch een soort buik/darm virusje te pakken had, naats een verkoudheid.

Mefke, nu doe je het toch! o|O
Hoe laat gaat Driekus dan slapen?
Wel erg lekker trouwens!
pi_89797407
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 11:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik vraag er wel elke dag om, daar niet van (...)
_O-

Lekker, zo'n slaapkop! Ivan sliep altijd tot 7 uur stipt, na de overgang op de wintertijd werd dat 6 uur en nu is het ineens alweer een tijdje ergens tussen 7:30 en 8:30 uur. Heerlijk!
pi_89797601
Oeke, Driekus gaat ergens tussen half 8 en 8 uur zijn bedje in. Als hij naar het kdv moet, moet ie er om kwart over zes uit. Maar, dan duikt ie op het kdv ook rond half tien zijn bed weer in. Op de dagen dat ie niet naar het kdv hoeft, slaapt ie tot een uur of half 8/8 uur. Maar...geef je em dan een fles in bed, dan tukt ie gewoon verder. Haal je em er uit om 8 uur, ook goed, maar dan doet ie dus overdag een dutje meer.
En het is mee een drama om dat kind wakker te krijgen als ie slaapt. Echt, bereid je voor op boze gezichten, gillen, brullen, ogen krampachtig dicht etc. Mijn zusje zag het een keer en zei "hee, dat lijk ik wel als jij mij midden in de nacht (lees: half zeven 's ochtends) wakker wilde maken". Voor mij heel raar, ik ben een ochtendmens en wakker is wakker.
pi_89797670
ooo heerlijk Mefke; lekker slaapkoppie...

zo eentje heb ik ook; Evie gaat om ongeveer 20 u naar bed, en slaapt eigenlijk altijd tot na 9 uur smorgens. (kan 9 uur zijn, maar ook best 10:15 uur). Vanmorgen was het bijvoorbeeld 9:40 uur. heerlijk dus... en ik besef ook dat we enorm verwend zijn.

en ik denk dat Evie een sprongetje doormaakt.. echt ik HAAT die term; maar mijn makkelijke vrolijke meisje is sinds gister in de piepmodus en wil echt alleen maar bij mama zijn; en dan het allerliefst op mama.. ernaast is niet afdoende..
pi_89797799
Dat heeft hier vanaf zijn eerste verjaardag een paar weken zelfs geduurd, BJ! (En je weet dat ik ook niet van de sprongetjesgarde ben.) Nu is hij weer helemaal zichzelf. Nou ja, een nog knappere versie van zichzelf natuurlijk. 8-)
pi_89797860
Ik geloof dat wij in de piepfase van de 15 maanden sprong zitten dan. Echt, gisteren regelmatig gezocht naar de rol behang. Goed om te weten dat het tijdelijk is. Ik ben geen sprongetjesfan, helaas mijn kind wel.
pi_89798055
Wat zielig dat Ko zich niet lekker voelde Oeke, hier is het ook wel eens zn buik waarvan hij last heeft gehad als ik dan achteraf de luier zie. Echt sneu
Wauw wat heerlijk lang heeft hij geslapen!

Evie, zo'n mooie boom met glimmers erin IS ook erg verleidelijk he? :D O+ wat een droppie is ze toch.
Het is hier niet Wolf maar de kat die er steeds aan/in zit }:|

Veel plezier bij opa en oma Isabeau!
pi_89798916
en hier ook nog even
Gefeliciteerd met je kleine man Groofsken, R. 1 jaar!!! *O* *O* *O* *O*
geen baby meer maar een dreumes
pi_89801801
Wolf en Poppejans! Welkom en gefeliciteerd *O* *O* Gezellig dat je er bent :7

Ahh Evie klein boefje O+

Beterschap voor Ko en Joep :* Oh ik zie dat het al wat beter gaat met Ko? Gelukkig maar *O* Uitslapen tot half 9 zal vast geholpen hebben :P

Mefke, wat lief, een kusje! O+ Willow zit ook weer volop in de kusjesfase. Die maakt er ook zo'n smakgeluidje bij als ze in de lucht staat te kussen. Da's dan een teken dat je een kusje kunt krijgen als je je best doet :')

Oeh is de kleine grote man van Groof jarig vandaag? Gefeliciteerd met R, Groofs! *O*
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89801828
Jaaaaa *O* O+ . Wij stappen over vandaag :Y .
pi_89802553
Wat zitten er al veel van Dyon zn leeftijdsgenootjes hier!! Nu komt het wel heel dichtbij :D

Groof, R en grote zus S ook hier natuurlijk van harte gefeliciteerd!! *O*
pi_89802688
Groofs gefeliciteerd met je grote kleine man *O*
pi_89804860
Groofsken, R ook al zo groot! Welkom hier en fijne verjaardag!
pi_89806303
Groofs van harte gefeliciteerd met je mannetje zijn eerste verjaardag!!!!
en natuurlijk welkom! gezellig dat jullie er ook weer zijn!
pi_89811754
R gefeliciteerd!! Groofs welkom! Hebben jullie een fijne dag gehad?
pi_89813111
Een goedenavond :P .

Het was een heerlijk dagje O+ , met veel klein grut, lieve grote mensen en lekkere wijn :9 ^O^ . We gaan morgen nog even verder met feesten :') .

Ik ben nooit zo emotioneel met dit soort dagen, maar vanmiddag was ik wel zo verschrikkelijk trots op mijn zoon O+ , die nu 1 jaar is en op mijn dochter O+ die zich voorbeeldig gedroeg en zo zichtbaar genoot van alle drukte O+ .

Dankjulliewel voor alle felicitaties. :Y O+
pi_89813693
Groofsken, klinkt als een geweldige 1e verjaardag!
Gefeliciteerd en welkom hier *O*
pi_89817055
Fijn dat jullie zo'n fijne verjaardag hebben gehad Groofs! en je mag ook zeker trots zijn op je 2 mooie kindjes... heerlijk stel!

ik ben ff flink aan het bankhangen... net gevolleybald en ben helemaal kapot.. wordt niet zo laat vanavond denk ik.. haha
En mijn meisje is heerlijk stil..
  zaterdag 11 december 2010 @ 22:43:01 #66
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89817841
Oooohh, Wolf en R., jaaaahhh!! *O* *O* :* O+ Supergefeliciteerd, ook voor jullie mama's! :* Fijn om jullie er weer bij te hebben :)

Nouja, dat wilde ik even zeggen vanuit ons nieuwe huis! *O* Stef is even wakker geweest net en huilt soms wel in zijn slaap, en heeft wel erg door dat zijn kamertje anders is, maar kijkt wel heel erg naar zijn vertrouwde spulletjes, zoals de commode en zijn sterrenprojector/muzieklampdingetje. Hij heeft zich goed gehouden en heel lief gespeeld tussen de georganiseerde chaos, haha! Morgenochtend gaat hij hier voor het eerst onder de douche, wij hebben even getest en hij is heel fijn ;) Nu ben ik kapot, dus tot snel maar weer.. :* Sweet dreams allemaal!
3!
pi_89818249
Icantrix; lekker slapen in jullie nieuwe huisje! heerlijk genieten.. fijn dat het met Stef goed gaat!
pi_89818406
Woooaah! je bent over, Inca!
Zonder veel kleerscheuren zit je in je nieuwe huis! *O*
En Stef doet het goed en de douche is lekker! Wat wil een mens nog meer?
Goede nacht, en veel mooie dromen. :*

Groof, gefeliciteerd met R! *O*
Welkom bij de dreumesen! *O*
pi_89825628
*O* w/ O+ Nog van harte gefeliciteerd met je allereerste verjaardag lieve

Jeeeej *O* Icantrix, lief en Stef zijn verhuisd!!! Wat fijn dat Stef ging slapen ondanks dat het zo vreemd is allemaal. Hoe is het vannacht gegaan?

Wij hebben gisteren mijn verjaardag gevierd. Het was helemaal niet druk, ik wilde het eigenlijk niet echt vieren, maar Niels wilde geen tweede slaapje doen waardoor hij helemaal overprikkeld is geraakt en niet goed kon slapen vannacht. Hij is zo ontzettend vaak wakker geworden, een paar keer helemaal verdrietig ;( :O
Vandaag gaan we naar de verjaardag van Wolf *O* O+ Ik hoop zo dat hij het een beetje volhoudt en gaat slapen in de bus, eigenlijk moet hij precies slapen als we gaan reizen.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 09:40:21 #70
5428 crew  miss_sly
pi_89825683
trixje jullie zijn gewoon over *O* Wat heerlijk! Heeft Stef goed geslapen? En jullie zelf?

Oe twinkly, dat klinkt als een zware nacht -O- Ik hoop dat hij lekker slaapt dadelijk, dat kan hij goed gebruiken. veel plezier op de verjaardag van Wolf *O*

Wij werden om half 9 wakker. Zomaar. We hebben een hele leuke avond gehad, lekker gegeten, Harry Potter gezien en om half 1 lagen we uitgeteld in bed. En ik heb gewoon in een ruk geslapen tot half 9 *O* En nu mis ik mijn meisje :') Maar die wordt vanmiddag thuisgebracht door mijn ouders en dan vieren we ook onze verjaardagen. Zo maar eens lekker ongestoord ontbijten :D
pi_89825905
Goedemorgen!

R. één jaar! Beetje te laat, maar van harte Groofs! *O*

Trix al verhuisd. Wat heerlijk! En Stef gaat het vast helemaal te gek vinden. Heeft hij weer zo'n stoere Mario kamer?

Miss, jij mist je meisje ook? Isabeau is nog bij opa en oma en toch doe ik nu heel stil in huis. Heb ook al gebeld en het is heel goed gegaan. Ze was wel om 4 uur wakker geworden en toen (en hier viel mijn mond open van verbazing) heeft ze daarna bij mijn moeder in bed geslapen tot 8 uur. Isabeau slaapt NOOIT bij ons in bed. Echt nooit, ons bed ziet ze als een soort ballorig.

Mijn moeder vertelde dat ze nu ook 'lopen' zegt. Gisteren 'slapen', nu 'lopen'. Kennelijk zijn we bij de werkwoorden beland.

Zo, nu ben ik even een lekker brood aan het bakken en gaan we maar eens van een dreumesloze brunch genieten, voor we ons sloopkogeltje weer ophalen uit Drenthe.
pi_89826098
Isabeau!!! _O_ Yup, jij moet duidelijk praatjesmaker van het jaar worden!
Wat fijn dat ze lekker geslapen heeft bij opa en oma en heerlijk bij ze in bed geslapen heeft toen ze wakker werd O+

Wat leuk dat jullie naar Harry Potter geweest zijn Miss_Sly! Die wil ik ook nog zien.
Senna heeft het vast ook leuk bij opa en oma O+
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 10:30:41 #73
5428 crew  miss_sly
pi_89826222
Nou, ik heb net omi op msn en ze heeft het dus idd goed gedaan. Ze heeft geslapen van een uur of 8 tot 6 uur, zonder een keer wakker te worden! toen heeft ze ng een uurtje geslapen, en toen riep ze 'omi' :o Wow, niet huilend wakker worden, maar weten dat je bij opa en omi logeert en omi roepen dat je eruit wil. Ik vind het geweldig!

Ze waren pannenkoeken gaan eten in een pannenkoekenhuis en Senna heeft 1 hele pannenkoek op :D

Maar inderdaad, Sorbo, het zit zo ingebakken om stil te zijn enzo, dat ik dat ook automatisch doen nu :D
pi_89826292
Ja gék is dat hè? En ik heb haar ook al meerdere keren door de babyfoon (die nu ook in Drenthe staat) horen brabbelen :')

Wat een heerlijk gevoel is het toch hè? Dat het gewoon goed gaat bij opa en oma. Lief dat ze omi riep!
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 10:39:02 #75
5428 crew  miss_sly
pi_89826364
haha, ja ik heb haar ook al een paar keer gehoord :')

Ik vind het heel fijn dat het zo goed gaat. En ik weet ook dat ze het daar naar haar zin heeft en dat ze zich bij hun echt helemaal thuis voelt. Heerlijk gevoel is dat O+

over 2 uurtjes ongeveer is ze er weer *O*

Ik zal me eens gaan douchen een aankleden :P
  zondag 12 december 2010 @ 10:41:06 #76
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89826393
Goeie verhalen over logerende dreumesen! Flip gaat volgende week voor het eerst ook een nachtje ivm nachtdienst. Ik denk dat het wel goed komt. Zijn broer is erbij, dat scheelt vast. Ikzelf heb er nog wel enige moeite mee...
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 10:47:16 #77
5428 crew  miss_sly
pi_89826456
Ow Rocka, maar ik vind het nog steeds moeilijk. In die zin: ik vind het heel fijn om even een nacht fijn te slapen en ieets leuks te doen samen met schaap enzo, maar tegelijkertijd mis ik haar de hele tijd. Ze is namelijk zo ontzettend leuk O+ :P Meestal dan he :+

Wel fijn dat ze samen zijn he, dan komt het ook deze eerste keer vast helemaal goed :Y
pi_89826694
Veel jarigen hier zeg, gefeliciteerd allemaal!!

Incantrix, wat fijn dat het allemaal goed is gegaan met het verhuizen. Bijzonder he, DIT gaat zijn huis worden waar hij zoveel zal gaan beleven en waar hij herinneringen voor het leven gaat krijgen O+

Sorbootje en Miss_Sly, wat hebben jullie dochters het goed gedaan met het logeerpartijtje ^O^

Hier "moet" het er binnenkort ook eens van komen dat Toby uit logeren gaat. We zouden maaaaaanden geleden al eens een kinderloos nachtje hebben, maar ik hou het steeds tegen :@
We zijn wel eens een avondje uit geweest sinds we 2 kinderen hebben, maar toen haalden we Toby voordat we naar huis gingen op en namen we hem lekker mee.
Ik kan er zo slecht tegen als ik ze niet bij me in de buurt heb...
pi_89831479
:@ driekus was juist alweer logeren :@
We waren bij mijn ouders en wilden em gewoon weer mee naar huis nemen, maar mijn ouders kwamen vandaag toch onze kant op, dus boden ze aan dat ie daar kon blijven. En alhoewel ik al 5 dagen slaap (niet hele dagen, maar toch) kon ik wat extra nachtrust wel gebruiken, dus maar gedaan. Ik verbaas me zelf er elke over hoe makkelijk ik daarin ben, ik had dat niet verwacht. Ik vond het alleen lastig toen ie naar mijn schoonouders ging toen ie ziek was. Daar komt ie veel minder en dan was ie ook nog ziek.

Icantrix, klaar! Je bent gewoon over en in je nieuwe huis, joehoe!

Ssserpente, hoe is het? En Linda, hoe is het met je meisje? Weer een beetje beter?
pi_89839051
Wij zijn nog niet samen weggeweest en Niels heeft nog nooit ergens gelogeerd :@ Ik vind dat ook eng en naar om te proberen omdat hij zo moeilijk ergens anders slaapt.

Het was leuk op de verjaardag van Wolf O+ Niels liep steeds een jongetje van 3 achterna, deed hem na en pakte zijn speelgoed af "nee, beebie, niet doen", "je mag niet aan mijn trui trekken, beebie"
We waren met de bus, Niels op mijn rug in de Bondolino, en dat ging heel goed. Op de terugweg heeft hij de hele tijd geslapen.

Niels danste net voor het eerst door een rondje te draaien om zijn as O+
Ow en Claudia, sinds twee dagen zegt hij "die" :D
N "die"
ik "lamp"
N "ja"
N "die"
ik "televisie"
N "ja"
N "die"
ik "lamp"
N "ja"
N "die"
ik "televisie"
N "die"
N "ja"
ik "lamp"
N "ja"
N "die"
ik "televisie"
N "ja"
Onvermoeibaar... :P
  zondag 12 december 2010 @ 17:27:19 #81
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89839227
Gefeliciteerd alle jarige jobjes!!!

Incantrix verhuisd! (iki mis alles)... Veel plezier in jullie neie huiske!

Kersjes, wij zijn ook niet van het logeren hoor. De enige keren dat Alexa uit logeren is geweest, was carnaval en een verhuisweekend op de camping. En ze doet het gewoon goed en vindt het uber cool op een ander, maar ik mis haar zo :').... We hebben hier nog een Bongobon liggen voor twee nachten weg, Manlief wil zonder Alexa, ik niet. Naar de film en shit doen we wel eens, of uit eten met vrienden, maar dan hebben we een oppas thuis zitten.

Twinkly wat heerlijk die gesprekken <3
Hier is alles "Dit is"
Alexa en Seth zijn lief
pi_89839311
Zeg jij "dit is" of Alexa? Anders vind ik het echt super knap dat ze al twee woordjes gebruikt :o
pi_89839475
Oh, wat heerlijk, de 'die-conversations'! O+
Fijn dat hij het zo gezellig had op Wolfs feestje.

Klinkt goed, al die logeerpartijtjes. Hier houden we Ko nog even voor onszelf. Komt vanzelf wel een keer, maar zo lang het niet nodig is.

Ko ligt gewoon al 3 uur te slapen! Hoe moet dat vanavond? :o

We hebben onze koelkast verkocht vandaagl. Maar die staat zo ongeveer naast Ko zijn bed. De commode staat er nog tussen.
En P. maakte de afspraak precies tijdens Ko zijn slaaptijd, dus ik was al een beetje chagerijnig, want ik zag het al mis gaan, maar hij sliep gewoon door de hele verhuizing heen. :D
En dus meteen maar 3 uur! :Z

Ah, ik hoor hem. O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 18:25:37 #84
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89841238
even heel aso niet bijgelezen, maar ik heb een vraag :{

Jan was eergisteren niet lekker, hele avond overgeven tot aan slijm toe omdat er niks meer in zat, beetje vanuit het niets, dag ervoor had z'n vader het, dus ik denk een (onschuldig?) buikgriepje oid. Gisteren wilde hij geen avondeten (witlof ham/kaas, z'n lievelingskostje), pyamapapje ging met moeite voor de helft leeg, ging om zes uur naar bed en sliep tot vanmorgen kwart over negen. Toen had hij schreeuwende honger (logisch) en zat letterlijk trillend van de honger zijn papfles leeg te lurken. Rest van de dag: croissantje ham/kaas weigerde hij; knijpfruit appel/aardbei ging er wel in. één beker drinken, wat chipjes, waarvan hij de helft nog aan ons voerde ook, en wederom avondeten weigeren (patatjes, issie normaal gek op :?) omdat ik toch _iets_ naar binnen wilde hebben, fles pap aangeboden; weigering, flesje drinken dito, kwarktoetje idem. Uiteindelijk nog maar een knijpfruit gepakt, dat ging er wel weer in.

Nu ligt hij (wederom zonder pyamapapje want weigering) al een 20 minuten op bed. Hij zei bumba, kreeg bumba en een speen en bleef stil ook toen het ganglicht uitging (wat normaal moet blijven branden). Ik snap even niks meer van m'n kind en wil graag weten wat ik kan doen om hem weer (normaal) te laten eten morgen. Brood etc weigert hij al twee dagen nu, evenals avondeten en z'n pyamapapje ..
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 12 december 2010 @ 19:25:36 #85
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_89843437
DJMO, wat vervelend. Alexa heeft dat één keer gehad, ook na een buikgriep. Zij leek gewoon nog een paar dagen gammel in haar buik, en tja, dan zou ik ook niet willen eten. Ik probeer iig altijd mezelf maar na te gaan, en het laatste wat ik wil als ik gammel ben, is eten.

Ik zou zeggen, zorg dat hij genoeg vocht binnenkrijgt en probeer toch maar gewoon wat brood zonder iets erop oid aan te bieden. Wellicht is het morgen weer al wat beter. :*

Twinkly: het is Alexa die dat zegt. Dan wijst ze ergens heen en zegt [i[ditis[/i] en dan moet ik zeggen wat het is. Dus zoals het ook bij jou ging zegmaar...

A "dit is"
ik "dat is de tafel"
A "dit is"
ik "dit is mijn neus"
A "dit is"
ik "dat is jouw boek"
A "dit is"
ik "dat is van mama" (WII controllers)
A "neeneeneeneene"
Alexa en Seth zijn lief
pi_89843752
DJMO als ik zo ziek ben geweest hoef ik ook even geen dingen die vullen zoals pap, patat, croissantjes ed. Fruit lijkt me dan meestal wel lekker. Ik denk dat Jan onbewust hetzelfde redeneert.

Wij hebben vandaag de kerststal van Little People in de kamer gezet, het is een grote hit. Leuk om te zien.
En praten is hier ook nog niet zo veel hoor. Ik ben er wel achter dat als ie ja zegt en met zijn hoofd beweegt dat ie dan ook echt ja bedoelt. Meestal wil ie dan eten. En aangezien het kind onverzadigbaar is de laatste dagen, is dat zo'n beetje de hele dag.
pi_89843949
Uit logeren, dat lijkt me echt heerlijk [zucht]... Maar hij wordt 's nachts nog wakker en is dan meestal overstuur. Dat kan ik mijn (schoon)ouders ook niet aandoen...

Vette/machtige dingen hoef ik meestal ook niet als ik ziek ben. Misschien een droge boterham en wat thee ipv melk?

Ik verheug me echt op het moment dat Thomas wat meer gaat kletsen... Hij zegt nog steeds niks herkenbaars maar kan meestal met een oer-kreet/grom duidelijk maken wat hij wil :')
pi_89844214
Ik lees net dit: zedenzaak in kinderdagverblijf

Daar wonen wij. Jemig, als het maar niet het kinderdagverblijf is dat we voor Ivan hebben uitgezocht. Ik heb er buikpijn van. ;(
pi_89844389
Gatverdamme, Claudia :'( :o :( :r . Wat een verschrikkelijk nieuws! Daar moet je toch niet aan denken... Je laat je kinderen daar met een gerust hart achter, en dan gebeurt dit... Wagelijk, hopelijk hebben ze snel de dader(s) en krijgen ze eens fatsoenlijke straffen :(
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 19:51:59 #90
5428 crew  miss_sly
pi_89844423
Ik zou Jan morgen wat gezonde, lichte dingen aanbieden. Vocht, fruit, boterhammetje met jam ofzo. Aanbieden en accepteren als hij niets moet. Een kind is prima in staat te weten of hij wel of niet iets wil eten.

Logeren was heel goed gegaan en thuiskomen was heerlijk O+ maar mijn schoonmoeder hoorde dat ze heeft gelogeerd bij mijn ouders en nu vermoed ik dat ze dat ook bij hun wil. En schaap wil dat ook wel. En ik niet. Dus nu ben ik wel weer even klaar met logeren, behalve de 30e dan, dat hebben we al afgesproken. Voor mij hoeft het sowieso niet echt heel nodig, maar ik vind het wel fijn om te weten dat ze een andere veilige slaapplek heeft. Een is dan ook voldoende wat mij betreft :P

Vandaag onze verjaardagen dus gevierd met de familie. van 13-17 uur hadden we gezegd. Een deel kwam pas tegen 16 uur; lekker handig, want Senna was tegen die tijd natuurlijk al bekaf. Dus die had ik even op schoot, even rustig aan doen. Wilde ze toch weer gaan spelen, dus ik knuffel haar en zeg: ga maar lekker spelen, maar doe maar eens rustig spelen, want je bent al erg moe. Drukke spelletjes zijn nu niet zo'n goed idee. Even rustig aan.

Begint mijn schoonzus heel hard te lachen: whahaha ja dat zal wel helpen ja, hahaha alsof ze daarnaar luistert hahaha.

Euhm...nou ja, wij doen eht al anderhalf jaar zo en het werkt hier wel: zeggen hoe en wat. Nee, ze zal niet alles woordelijk snappen, maar als wij er altijd maar vanuit gaan dat ze iets toch niet snapt ofzo, dan zal ze het ook nooit leren en blijven wij haar behandelen alsof ze achterlijk is ofzo.

Vond het een beetje naar en respectloos overkomen, die reactie. Z ekan het best niet met onze manier van opvoeden eens zijn, maar dat kan ook anders...
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 19:53:33 #91
5428 crew  miss_sly
pi_89844480
Ik wilde hem hier niet neergooien, Claudia, maar ik had het net ook gezien. Het is iig niet ons kdv, want wij weten van neits en hadden anders in het hotel gezeten. Ik weet niet welk kdv Ivan heen gaat, maar ik hoop vna harte dat het een ander is!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 12 december 2010 @ 19:58:39 #92
147316 crew  DJMO
#trut
pi_89844703
thee hoeft hij sowieso niet. gisterenochtend dronk hij wel suikerwater wat ik de avond tevoren had gemaakt (half schepje suiker op een flesje water) en hij maakte een jammiegebaar naast z'n hoofd :? Terwijl hij dat normaal dus juist weigert .. alleen z'n ochtendpap, en fruit uit 'n zakje gingen goed naar binnen vandaag ..

Bah claudia, dat is geen nieuws waar je op zit te wachten :{ proberen niet al te druk maken met het idee dat als het wél jouw kdv was geweest ze je nu al op de hoogte hadden gesteld ... dat gaat nog niet op lees ik dus. sterkte iig :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_89844722
Heel stom misschien :@ , maar ik ben altijd blij dat ik op vroegere tijden (en ook wel eens andere tijden door schuivingen met lesroosters enzo) binnenkom, omdat ik dan kan zien hoe het er aan toe gaat als ze niemand verwachten. Gewoon check-dubbelcheck. En ik ben ook altijd blij dat ze eigenlijk altijd met meerderen op een groep staan. Zodat er ook de onderlinge controle is. :Y

En verder ben ik helemaal niet paranoïde hoor :') :P .
pi_89844775
Maar Groof, ze staan toch altijd met meerdere op een groep?

Edit: Nog gefeliciteerd met je zoon *O*

En ik dacht nog wel dat dit minder snel op een kdv zou gebeuren dan bv een gastouder... Daar was een paar jaar geleden in belgie zoveel over te doen.
pi_89844866
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde hem hier niet neergooien, Claudia, maar ik had het net ook gezien. Het is iig niet ons kdv, want wij weten van neits en hadden anders in het hotel gezeten. Ik weet niet welk kdv Ivan heen gaat, maar ik hoop vna harte dat het een ander is!
Er loopt een topic over in het Actualiteitenforum. Dat is misschien een gepaster topic inderdaad (er gaat ookal een speculatie over het kinderdagverblijf).
pi_89844896
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Aoraki het volgende:
Maar Groof, ze staan toch altijd met meerdere op een groep?
Ja, het is toch idioot dat zoiets mogelijk is? Ik kan er gewoon niet bij met m'n hoofd (laat staan met m'n hart...).

Sorry, ik wil het topic hier niet mee kapen en ik wil andere ouders eigenlijk helemaal niet met dit soort nieuws confronteren. Ik merk gewoon dat ik er nogal kapot van ben.
  zondag 12 december 2010 @ 20:08:08 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_89845106
Claudia... -O- ik zal me ook even verplaatsen naar het actualiteitenforum, om verdere discussies hier te voorkomen. Kan je me even helpen met vinden? gevonden.

Oh, dank je Claudia..
pi_89845166
Bij ons is het één leid(st)er op 5 kinderen. Die van mij hebben altijd in grotere groepen gezeten.
pi_89845203
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:08 schreef mikoxx het volgende:
Claudia... -O- ik zal me ook even verplaatsen naar het actualiteitenforum, om verdere discussies hier te voorkomen. Kan je me even helpen met vinden?
Ja, het is dit topic: Ontuchtzaak kinderdagverblijf Amsterdam
pi_89845666
ik kreeg er ook buikpijn van Claudia en ik woon 150 km verderop.
Bij ons staan ze op de babygroep alleen aan het begin en einde van de dag alleen, maar dan gaan ze ook vaak op de gang (=speelhal) spelen en is er dus altijd toezicht. En de deuren zijn open zodat je er doorheen kan kijken, ook van de een naar de andere groep.
  zondag 12 december 2010 @ 20:23:13 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89845793
:'( hey bah Claudia, ik krijg er spontaan kippevel van; arme kindjes.... dan mensen niet met hun tengels van die kindjes kunnen afblijven he? ik wordt er zoooo boos van...en verdrietig...
(helaas heb ik het van te dichtbij meegemaakt en weet dus hoeveel impact dat heeft op het slachtoffer en de familie... en niet alleen nu, maar ook voor de toekomst.. :'( :{ ;( ... )

baahhh; nu wat vrolijkers:
Senna en Isabeautje hebben lekker gelogeerd! fijn dat het zo goed ging met beide dames.
O+ en wat heerlijk als ze dan weer thuis komen he?
Evie heeft nog maar 2 keer gelogeerd; maar ik kon beide keren niet wachten tot ze thuis kwam...
had dr zo gemist..

DJMO; sterkte met je zieke mannetje!

@Trix; hoe was jullie 1e nachtje? lekker geslapen? nu nog druk aan de klus?

@MissSly; ik snap dat die opmerking echt niet kon waarderen, sommige mensen lope zo ongelofelijk over je gevoelens heen te stampen... en het ergste is dat ze het zelf meestal niet eens doorhebben..
en ik ben ook groot voorstandern van dingen benoemen, vertellen etc... denk dat onze kindjes meer begrijpen dan wij meestal vermoeden...

Niels is bij Wolf op verjaardag geweest! wat leuk! en klinkt als een gezellig feestje! hebben jullie ook foto's gemaakt van jullie mooie mannetjes samen...?

wij zijn vanmiddag nog een uurtje naar de dierentuin geweest, lekker ff gewandeld en daarna hebben we nog een bakkie koffie gedaan bij oma... (toch raar dat opa er dus nu niet meer is...).
En Evie heeft het vandaag gered op 1 slaapje! en was niet eens chagarijnig... ze was zelfs nog heel vrolijk aan het spelen en ligt nu een half uurtje in bed en is lekker stil :z
was een fijn dagje, en vandaag stond de piepmodus uit ;)
pi_89845921
Wat Mefke dus zegt. Ik ben er ook helemaal kapot van. En ik woon 145 km verderop. Hier hebben we 2 leidsters op 12 kinderen en 2 groepen in het gebouw, die gescheiden zijn met een schuifdeur.
pi_89845950
DJMO, als hij niet hoeft, dan hoeft hij niet... Ik denk dat ze prima aanvoelen hoor waar ze trek in hebben en waar niet. Volgens mij is dat heel normaal, althans, ik herken het wel van mn kinders en ook van mezelf. Ik probeer ze dan altijd maar een beetje zelf te laten bepalen of ze het willen of niet. Ik biedt het aan, geen trek... ook prima. En als ik het idee heb dat er wat weinig vocht in gaat dan geef ik ook nog wel eens een waterijsje in dit soort gevallen ;).

Sly, wat een rare reactie. Het is toch jullie kind en je doet toch wat je denkt dat goed is.
Overigens ben ik het met je eens dat ik denk dat ze heel veel echt wel begrijpen al! Dus lekker mee doorgaan hoor :*

Claudia, nare berichten zijn dat... brrr.
pi_89846031
Pfoe, je kind zal daarop zitten, zeg. Wat afschuwelijk.

Ik val weer ff binnen. Zat de afgelopen weken niet zo lekker in m'n vel. Ik voelde me al maanden grieperig en had dat virus op m'n evenwichtsorgaan. En net toen ik me beter begon te voelen, kreeg Nils en ik allebei tegelijk buikgriep. :X En dat icm met een klein drakenpitje dat bij elke stap in huilen uitbarstte zorgde ervoor dat ik echt aan mezelf begon te twijfelen. Pakte ik het verkeerd aan, was ik te negatief, te rationeel of juist te emotioneel, was ik gewoon een labiele muts die de combi werken en moederschap niet aankon, noem maar op. Ik voelde me zo ellendig en hondsmoe en was zo vreselijk zwaar op de hand dat ik m'n moeder heb gevraagd om twee daagjes te blijven slapen. En dat heeft ons zo'n goed gedaan! Vooral Lente, die is 180 graden gedraaid. Ze huilt nauwelijks meer, kan zomaar ineens een half uur alleen spelen en komt op de bank lekker knuffelen. Ze zit echt zoveel lekkerder in d'r vel; ik heb echt m'n lieve meisje weer terug. En ik voel me tien kilo lichter. Figuurlijk dan. :P

De komst van m'n moeder heeft echt even geholpen om de dingen weer wat luchtiger en vooral met humor te zien, gewoon door de manier waarop ze met Lente omging.

Waarschijnlijk heeft Lente ook wel last gehad van een virus hoor, en er is ook een kies bij, maar ik ben ervan overtuigd dat m'n moeder ook d'r steentje heeft bijgedragen.

Sorry Mods, het gaat deels over mezelf, maar het was in dit geval te moeilijk om dat te splitsen. Ik wilde in eertse instantie alleen vertellen Lente weer zo lief is maar mijn gevoel had daar zoveel invloed op dat het nogal een raar, incompleet verhaal was gworden als ik dat weg had gelaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ssserpente op 12-12-2010 20:52:13 ]
pi_89846215
Ssserpente, wat fijn dat Lente weer beter in haar vel zit! En jij ook :*.
Goed dat je je moeder gevraagd hebt!
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 20:40:48 #106
5428 crew  miss_sly
pi_89846734
Sserpente, daar ben je weer! Fijn!
Goed van je om hulp te vagen aan je moeder! En wat fijn dat het zo geholpen heeft en je weer fijner in je vel zit. En Lente ook weer!

Claudia, ik heb er ook buikpijn van. En ik ken verschillende mensen hier in de buurt die een kind ing wgm op een kdv hebben zitten. Het komt zo eng dichtbij, vreselijk.
pi_89846747
Fijn om te zien dat je er weer bent, Ssserpente!

Ik ga hier maar eens bijlezen.
  zondag 12 december 2010 @ 20:42:21 #108
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89846822
Ssserpente wat fijn dat je er weer bent! en dat je weer een beetje opgeknapt bent... erg vervelend dat je je lichamelijk al niet zo best voelde, en het dan geestelijk ook nog wat zwaar werd. Fijn dat je moeder kon komen, en knap dat je dat hebt geregeld.
:* Ik vind je overkomen als een heel lieve betrokken mama...

WB!
  zondag 12 december 2010 @ 20:44:56 #109
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_89846950
Ssserpente :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_89847027
Ssserpente, wat fijn dat je alles weer wat zonniger in kan zien. Wat goed dat je moeder daar een bijdrage in heeft kunnen geven. Hopelijk hebben jullie met z'n drieen nu alle ziektes van de winter in een klap gehad.
pi_89847272
Oh, ik zie nu pas dat jullie me echt gemist hebben. :o Wat zijn jullie eigenlijk toch lief! O+ :P
pi_89847288
Ssserpente, gelukkig, je bent er weer. En fijn dat het nu weer wat beter gaat. Je hebt het goed opgelost. :*
pi_89847304
Fijn dat je er weer bent Ssserpente! Vroeg me al af waar je was. :*

Lief van je moeder dat ze gekomen is en goed van jou dat je haar dat gevraagd hebt.
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 20:53:29 #114
5428 crew  miss_sly
pi_89847479
Tuurlijk hebben we je gemist! Dus fijn dat je er weer bent :*
En geheel onnodig, twijfelen aan jezelf, je bent de beste mama die Lente zich wensen kan!
  zondag 12 december 2010 @ 21:03:53 #115
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89848195
Ik ben nog niet helemaal bijgelezen, maar ben weer terug van twee dagen Londen.
Was heel leuk maar ook heel vermoeiend. Maar niet zo vermoeiend als Morris op het moment. }:|
Wat een verschrikkelijke chagerijn is dat op het moment zeg. En eten doet ie ook niet. Pfff...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89849044
Ssserpente :* Hopelijk gaat het vanaf nu gewoon weer beter, geen nare ziekdingen meer.. En wat fijn dat je moeder een paar daagjes kon komen helpen.
En we hebben je echt gemist :*

Met een brok in mijn keel las ik het nieuws over de zedezaak. Wat verschrikkelojk, moet er echt niet aan denken, ik kan me er niks bij voorstellen, hoe kan je in godsnaam zoiets doen. Dat soort gedachtes.. :'(
Voor alle Amsterdamse mama's vooral een :* omdat het zo dichtbij is.

Miss wat een stomme manier van reageren, je kan het niet eens zijn met iemands manier van opvoeden, maar ik vind dat echt niet kunnen om zo denigrerend te reageren.
Wij hadden dit weekend ook zoiets. Mijn ouders vierden hun verjaardag en Mette is momenteel een ware ramp 's avonds, het inslapen en slapen gaat erg chaotisch en moeilijk (zijn we dus niet van haar gewend). Zo ook gisteravond. Veel en lang huilen en drama over de babyfoon, haar toch maar naar beneden gehaald, begonnen de buren van mijn ouders 'Nou die heeft het mooi voor mekaar, kan ze weer lekker beneden spelen'. Arm kind zat doodmoe in zak en as bij me op schoot. Ik kon die mensen wel wat aan doen.

Momenteel is ze dus weer beneden.. veel drama en doodmoe :{

Maarrr ze heeft weer vaak los gestaan, steeds heel kort, maar ze begint het door te krijgen O+
pi_89849588
Getverredemme Miss en Wickie.. wat ontzettend irritant dat je van die mensen hebt die op zo'n neerbuigende manier menen te moeten laten merken dat je het helemaal verkeerd doet, in hun 'kundige' ogen.

Slaan mag hoor, van mij. (die mensen dus he, niet je kind :P)
pi_89850387
Sserpente fijn dat je er weer bent! En ook fijn dat het weer beter met jullie gaat :* Pff klinkt wel erg bekend, dat lange ziek-zijn, hier is t ook al een maand of zo gaande.. Gelukkig voor mij zit Timo juist wel erg goed in zn velletje de laatste tijd :)

Miss en Wicky wat een rare reacties :? Ik snap dat echt niet dat mensen op zo'n manier hun mening denken op te moeten dringen..

Ohw bah dat kinderdagverblijfnieuws.. geen woorden voor :'(
pi_89850447
Oh, ontzettend stom zeg, die reacties! Inderdaad, Sorbo, ze klinken heel neerbuigend.
pi_89850969
Miss en Wickie, die opmerkingen zeg je zo niet. Fijn als je ze denkt, maar dan nog, je spreekt ze niet uit, simpel zat. Iedereen doet het op zijn eigen manier en dat is toch ook je goed recht.

Driekus was vandaag met mijn ouders bij familie en zij kregen dus een paar keer te horen dat ' het wel duidelijk is dat hij naar een kdv gaat' en ' dat leert ie vast op het kdv'. En dat ging er dan over dat ie lekker (alleen) zat te spelen, met duplo speelt en eigenlijk heel open en vrolijk is nadat ie even de kat uit de boom gekeken heeft. Dat schuiven ze dan op het kdv want de andere kindjes in de familie gaan daar niet heen. Ik kijk een keer goed naar driekus en ik zie gewoon een mini uitvoering van zijn papa. Ach ja, tis maar wat je wilt zien.

Ssserpente, ik herken je twijfels ook wel hoor. Over het algemeen loopt hier alles redelijk gesmeerd, maar ziek zijn en niet lekker in je vel zitten is echt zand in de raderen en dan loopt er niets meer. Wat dat betreft ben ik superblij met mijn ouders die dan op zo'n moment Driekus een nachtje overnemen.
pi_89853617
Sserpente, wat fijn dat je er weer bent, en je een stuk beter voelt.
Herkenbaar ook hoor, de invloed die je eigen staat heeft op het gedrag van je kind.
Lekker op de bank knuffelen met je meisje. O+

BJ, heerlijk zo'n fijne dag hebben. Daar kun je zo van genieten he? Als alles soepel loopt.

Wat vervelend is dat die ongevraagde bemoeienis van mensen. Vooral ook omdat het vaak zo tactloos gaat. :N
Omgekeerd kan ik me al opvreten over het feit dat ik me verontschuldig als ik weet dat Ko niet veel zal eten bij bv mijn moeder. Dat ik bang ben dat zij vind dat ik het niet goed aanpak terwijl ik weet dat hij weinig tot niets zal eten door de opwinding van op bezoek zijn.

Bah, ik had net ook even de tranen in mijn ogen staan. Je vertrouwt erop dat je kind op een veilig plek is en dan blijkt dat niet zo te zijn. :'(
pi_89853832
Serpente, ik heb je ook gemist hier. Fijn dat je je beter voelt nu.
  zondag 12 december 2010 @ 23:06:02 #123
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89855843
ik herken dat gevoel; ik kan al bijna janken als ik alleen al denk aan dat zo iemand met mijn vingers aan mijn meisje zou zitten... laat staan, dat ik zowat beroerd word en kotsneigingen krijg..

(kan het net zo goed ook gewoon hier neerzetten; mijn moeder is als 4 jarig meisje meerdere malen misbruikt door een dorpsgenoot en kampt nu nog dagelijks met de gevolgen. Dankzij dit feit heeft mijn moeder geen makkelijk leven; en hebben we, toen wij klein waren, het niet altijd makkelijk gehad. Mijn moeder heeft zo vaak angsten gehad, depressies, en onzekerheid.. en natuurlijk als de dood dat haar kindjes ook zoiets zou overkomen...ik kan dan ook echt link worden van zulke verhalen.....

en intens verdrietig....)
pi_89856264
Oh BJ, wat heftig voor jullie. :*

Ik kan het nieuws maar slecht bevatten, 1 van de kdv's is bij ons achter en daar heb ik niet zolang geleden naar binnen gekeken. Tegen het raam aan stonden de bedjes en daarin lag een heel klein meisje hartverscheurend te huilen.
Ik vind het zo'n onbegrijpelijk iets. dat je tot zoiets in staat bent.
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 23:20:15 #125
5428 crew  miss_sly
pi_89856609
BJ wat vreselijk is dat. Levenslange invloed heeft het. :*

oeke, ik heb er ook grote moeite mee. Echt, de gedachte dat er zoiets met je kind kan gebeuren...natuurlijk 'weet' je dat dat kan, zoals je over alles weet wat er kan gebeuren. Je bent heel kwetsbaar in je kind. En op een avond als nu voel ik dat nog eens des te meer. Ik ben zo blij dat Senna in haar bedje ligt te slapen en er niet iets dergelijks is gebeurd.

Ik hoop en verwacht eigenlijk morgen wel een mail van ons kdv met de geruststelling dat zij nooit iets met deze man te maken hebben gehad.
  Moderator zondag 12 december 2010 @ 23:23:05 #126
5428 crew  miss_sly
pi_89856752
Pff, wat zou ik haar graag nu even heel erg willen knuffelen en vasthouden. Maar ze slaapt zo lekker.

Morgen...morgen ga ik haar helemaal platknuffelen.
  zondag 12 december 2010 @ 23:34:24 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_89857307
Ssserpente :* hoef je je niet voor te verontschuldigen joh!
pi_89857331
BJ, wat vreselijk om te horen. Ik heb dit soort berichten altijd met veel onbegrip gelezen, maar nu Ivan er is... pfff... Ik voel me al de hele avond kotsmisselijk.

En ik herken erg wat jij zegt, miss_sly, dat je Senna juist nu graag even vast zou willen houden en zou willen knuffelen.
pi_89857532
Het is zo gek, vlakbij dat ene kdv zat een ander kdv waar we zijn gaan kijken.
Daar werkte een man op een van de groepen. Wij vonden dat eigenlijk wel leuk en bijzonder.
Ook leuk voor de kindjes.
Maar dit maakt dat alles zo wrang. Helemaal omdat die jongen er zo gewoon uit ziet.
Logisch ook, maar nog angstwekkender daardoor.
P. zei net al, Ko gaat niet meer naar een kdv waar een man werkt. Maar goed, dat is ook weer zoiets...
pi_89857534
Ssserpente fijn dat je er weer bent!

Pff wat een nieuws en wat een enorme opluchting dat ik die man volgens mij nooit als invaller bij ons kdv heb gezien :@
pi_89857594
Lastig he Oeke, waar moet je de grens nou trekken? Hier net zo'n zelfde gesprek gehad.
pi_89857817
Ja sowieso he? Ik bedoel, wij zouden best een oppas erbij willen. Ons vaste oppasnichtje is een bezig bijtje en erg druk.
Dus ik was er al een beetje over aan het nadenken, hoe kom je nou aan een leuke oppas in de buurt. En deze man woont gewoon in de buurt. Klinkt betrouwbaar op de MP advertentie.
Nou, no way dat ik nog een man zou vragen als oppas. :@
pi_89857965
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:38 schreef oeke het volgende:
P. zei net al, Ko gaat niet meer naar een kdv waar een man werkt. Maar goed, dat is ook weer zoiets...
Dat zei mjn vriend net ook meteen weer. Hij had het al eerder gezegd overigens. Toen vond ik het nog een beetje ver gaan, maar na dit nieuws ben ik het wel met hem eens.
Wat een nachtmerrie voor die ouders ;(
pi_89858471
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dat zei mjn vriend net ook meteen weer. Hij had het al eerder gezegd overigens. Toen vond ik het nog een beetje ver gaan, maar na dit nieuws ben ik het wel met hem eens.
Wat een nachtmerrie voor die ouders ;(
Nou. Dát! Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Het zal je goddomme toch gebeuren dat er zo'n vreselijke vent aan je kleine lieve onschuldige baby zit! Ik ben nu echt zo blij dat Rienk gewoon lekker thuis is!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 13 december 2010 @ 00:02:44 #135
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_89858698
Hi! Ik kom nog even hoi zeggen :) We zijn inderdaad nog flink bezig, het gaat denk ik nog wel een aardig tijdje duren eer écht alles is uirgezocht, ingedeeld en een plekje heeft gekregen. Gelukkig houdt Stef zich goed, de eerste nacht begon hij rond elven te huilen, we zijn meermaals wezen kijken, maar hij huilde gewoon in zijn slaap :? Omdat het nogal lang zo doorging (af en toe hield het op en dan begon hij weer) zijn we uiteindelijk een flesje gaan brengen en daarop heeft hij de rest van de nacht probleemloos geslapen, vanavond ging alles eigenlijk als vanouds: bedritueeltje, even klagen, even hummen, en daarna diep in slaap O+

sorry, maar echt reageren lukt nog even niet, onze pc moet nog worden aangesloten en enorme verhalen typen op de telefoon houdt ook ergens op he? ;) Fijne nacht in elk geval! :*
3!
  maandag 13 december 2010 @ 00:10:11 #136
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_89859010
Ik ben zelf op het moment blij dat Annicka niet op een kdv zit, en er waarschijnlijk ook nooit op zal gaan. :@

En over die reacties: ik hoop dat als ik ooit zo'n reactie krijg, ik zo snoeihard sarcastisch uit de hoek kom, dat men er nooit meer wat tegen mij durft te zeggen... :6 In het geval van Wickie zou ik hopelijk zeggen: 'Ja, ze speelt zo vrolijk op het moment, ze lacht, ze springt, ze ravot, ow... wacht...' En dan een met een veelbetekenende blik in het rond kijken.

Dat hoop ik dan, waarschijnlijk zal het bij een paar boze blikken blijven... :')

En kindjes begrijpen sowieso meer dan je denkt dat ze begrijpen, wij staan er nog iedere dag verbaasd om. Dat zal bij de meeste ouders waarschijnlijk niet anders zijn... :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89863363
Goedemorgen!

Ook ik heb nog lang wakker gelegen van het nieuws. Ik heb vooral liggen denken aan die arme kindjes en hun arme ouders. Ik ben een heel vredelievend persoon, maar ik weet niet wat ik zou doen als mijn dochter zoiets mee zou maken.

Wel vind ik de reacties (hoewel ik ze helemaal kan plaatsen in dit verband en er alle begrip voor heb!) van 'ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat' een beetje misplaatst. De kans dat zoiets in je eigen familiekring plaatsvindt is vele malen groter.

Ik vind het misselijkmakend. Hoe haal je het in je hoofd om aan een kind te zitten en het nog te filmen ook.
pi_89863375
Isabeau moet zometeen naar het CB. Dit is de eerste keer dat ik niet meega. Voelt een beetje raar. De controlfreak in mij vindt het geen pretje! Maar goed, B. redt zich natuurlijk meer dan prima zonder mij :D
pi_89863463
Ssserpente! Je bent weer terug *O* Ik maakte me wel een beetje zorgen om je hoor.
Wat fijn dat je moeder jullie een paar dagen geholpen heeft en dat het allemaal weer wat beter loopt nu. Jij bent juist een super lieve en leuke mama!! :* o|O

Icantrix veel succes met uitzoeken en inruimen! Fijn dat Stef nu wel lekker slaapt in zijn nieuwe kamertje ^O^

Gatver, wat een afgrijselijk nieuws... ik moest huilen toen ik het gisteren op het journaal zag en kon slecht slapen :X :'( :(
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 08:40:28 #140
5428 crew  miss_sly
pi_89863509
Ik denk niet anders over het kdv in het algemeen, en Senna gaat er woensdag gewoon weer heen. Ik weet veel te goed dat misbruik veel vaker gebeurt door familie of bekenden van het slachtoffer. En dit is vreselijk, en ik heb haar vanmorgen heel dicht bij me genomen en ben even heel blij geweest dat mijn onschuldige meisje nog steeds een onschuldig meisje is. Als ik eraan denk dat iets dergelijks met haar gebeurd zou zijn, word ik gek. Ik hoop wel echt vandaag een mail te ontvangen van het kdv dat ze nooit met deze man in zee zijn gegaan.

oeke, dat wat jij zegt over die oppas, dat hebben wij dus ook. Het zou zo fijn zijn om een extra oppas te hebben en waar haal je die vandaan. In dehuidige tijd is MP helemaal zo'n rare plaats nog niet. Laten we wel wezen: ik zou mijn kind aan vrijwel alle regelmatige posters in OUD toevertrouwen, maar hoe goed kennen we elkaar nou werkelijk?
  maandag 13 december 2010 @ 09:15:14 #141
12913 GreatWhiteSilence
pi_89864033
Het kdv valt toch juist onder de noemer 'bekenden' van het kind, of ben ik nou gek? :? Onder onbekenden vallen de 'kinderlokkers', mensen die de kinderen snel de bosjes of auto intrekken. Dat komt inderdaad veel minder vaak voor...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_89864167
Ja maar meestal niet onder de noemer familiekring.
  maandag 13 december 2010 @ 09:23:16 #143
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89864190
ik heb ook de halve nacht wakker gelegen... alleen maar gepiekerd..
Maar ook ik blijf Evie met vol vertrouwen naar haar KDV brengen. :Y as donderdag gaat ze weer.
Misbruik kan echt overal voorkomen; ook op zwemles, sport, school, familie.. etc. En als je achter elke boom een enge man verwacht, dan is het niet meer leefbaar jammer genoeg. :{
Jammer genoeg gebeuren er echt TEVEEL rotdingen; maar ik probeer toch nog wel een klein beetje het goede van mensen te zien/ verwachten, en niet te verbitteren in de samenleving.
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 09:26:43 #144
5428 crew  miss_sly
pi_89864278
Ik moet vertrouwen blijven houden, want dat wil ik namelijk ook aan Senna meegeven. Geen blindelings vertrouwen, maar wel een basisvertrouwen. En daarnaast moeten we proberen onze kinderen dingen mee te geven die ze weerbaar maken. En dat is moeilijk, om daar een balans in te vinden.

Ik weet het ook niet, hoor. Ik had een vreselijke knoop in mijn buik. En als ik dan in het NWS topic zie dat mensen details vragen over de vorm van het misbruik, dan word ik al misselijk. Ik vind het zo vreselijk voor de ouders en kinderen die wel slachtoffer zijn. En misschien zit er wel iemand in onze kenniskring, je weet het niet. Ik hoop dat ze goede opvang hebben voor de ouders en kinderen, en niet alleen nu, maar de komende jaren.
pi_89864290
Weet je wat mij echt heel k*t lijkt? Als je een man bent met alleen de allerbeste bedoelingen en je werkt met veel plezier en toewijding op een kinderdagverblijf. Ik denk dat je werk na gisteren nooit meer hetzelfde zal zijn!
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 09:30:03 #146
5428 crew  miss_sly
pi_89864343
Ow ja, dat is zeker zo. Sowieso lijkt het me voor een man al erg moeilijk om in alle oprechtheid met kinderen te willen werken.
Of vaders die hun kinderen knuffelen, opa's kleinkinderen, je neefjes of nichtjes, kinderen van vrienden. Het wordt allemaal beladen, vreselijk moet dat zijn.
pi_89864506
bweugh, we staan al 3e in de lijst.
Van mij mag ze nog wel 1 blijven ;(
*snirf*
pi_89864625
Wij hadden op de peuterspeelzaal op een gegeven moment een jongen als stagiair en die deed het ontzettend leuk. De jongetjes vonden het ook helemaal fantastisch, eens geen juf, maar een meester... Hij verschoonde geen kinderen, maar kon wel ontzettend leuk met ze spelen en voetballen buiten. Het was echt waardevol.
Het lijkt me heel lastig als man op een KDV of PSZ, omdat je toch met echt kleine kinderen zit, zeker na dit soort berichten. Niet alleen voor de betreffende man, maar ook als ouders. Je vertrouwen wordt toch weer wat aan het wankelen gebracht door dit soort dingen.
Jammer genoeg heeft niet iedereen echt de beste bedoelingen... maar als je daar vanuit moet gaan dan heb je volgens mij geen leven meer... :{.
Maar ik vind het wel naar dat er echt mensen tussen zitten die zulke dingen doen :r
  maandag 13 december 2010 @ 09:43:45 #149
12913 GreatWhiteSilence
pi_89864636
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ja maar meestal niet onder de noemer familiekring.
Maar komt dat niet voornamelijk omdat er nu eenmaal veel meer gelegenheid is bij familie? Je ziet normaal gesproken mama, papa, opa, oma of ome piet immers veel vaker dan een gemiddelde bekende. Wat dat betreft is het kdv niet anders,die zien ze ook dagelijks/wekelijks.
pi_89864835
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef oeke het volgende:
Ja sowieso he? Ik bedoel, wij zouden best een oppas erbij willen. Ons vaste oppasnichtje is een bezig bijtje en erg druk.
Dus ik was er al een beetje over aan het nadenken, hoe kom je nou aan een leuke oppas in de buurt. En deze man woont gewoon in de buurt. Klinkt betrouwbaar op de MP advertentie.
Nou, no way dat ik nog een man zou vragen als oppas. :@
oh even totaal iets anders :@
maar ik denk dat ik wel iemand weet voor jullie. Mijn klasgenootje woont in Amsterdam, ze heeft een zoontje van bijna dezelfde leeftijd als Ko, scheelt een maand denk ik, zij en haar vriend zijn een beetje alternatieve types als je snapt wat k bedoel. :P Ik weet dat zij destijds op zoek was naar oppaswerk en dergelijke, ook omdat ze het gezellig vond voor haar zoontje. Als je wilt kan ik wel aan haar vragen of ze interesse heeft aan zo af en toe oppassen?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89865095
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 08:30 schreef Sorbootje het volgende:

Wel vind ik de reacties (hoewel ik ze helemaal kan plaatsen in dit verband en er alle begrip voor heb!) van 'ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat' een beetje misplaatst. De kans dat zoiets in je eigen familiekring plaatsvindt is vele malen groter.
Nou ja, mijn directe familie vertrouw ik blind, en de medewerkers op een kinderdagverblijf ken ik niet. Ik begrijp die reactie dus wel. Sterker nog, ik vraag mezelf ook sterk af of ik wel bereid ben om mijn kinderen nu ze zo jong en kwetsbaar zijn over te dragen aan de zorg van mensen die ik niet ken. Moet ik niet gewoon minder gaan werken?

Ik geef mezelf de tijd om dit nieuws te laten bezinken en er wat rationelere gedachtes over te kunnen vormen, maar ik ben er wel weer door aan het denken gezet.
  maandag 13 december 2010 @ 10:26:12 #152
12913 GreatWhiteSilence
pi_89865614
Die gedachtengang heb ik dus inderdaad ook Claudia. Je ziet de mensen van het kdv nauwelijks, en natuurlijk: iedereen wordt goed onderzocht met verklaring van goed gedrag en dergelijke, maar dat hielp in dit geval dus ook niet. :{ Er zal waarschijnlijk met 99,99% van de medewerkers niets mis zijn, maar ik ben bang voor die 0,01%. Je ziet nu welke schade één medewerker kan aanrichten, hopelijk is het slechts één zeer extreem geval.
pi_89865861
ik vertrouw sowieso al niemand met mijn kind op opa en oma na :P

mn bloedeigen moeder krijgt r niet eens, maar dat is een ander verhaal :P
pi_89865970
Tja, ik weet het niet zo goed. Aan de ene kant ben ik het er wel mee eens dat je een basisvertrouwen moet hebben in bepaalde mensen en instituten. Als ik bijvoorbeeld een familielid in coma achterlaat in een ziekenhuis dan ga ik ervanuit dat dat familielid goed verzorgd wordt. Dat vertrouwen moet je gewoon hebben.

In dit geval vind ik het lastig omdat ik vind dat Ivans opvoeding ónze taak zou moeten zijn. We zouden het niet van één salaris redden, maar is dat werkelijk de reden dat we een kinderdagverblijf zoeken? We zouden ook andere keuzes kunnen maken, bijvoorbeeld om op een goedkopere locatie te wonen. Is het niet zo dat we vooral door blijven werken vanwege onszelf? Kunnen we het echt niet met minder geld en werk redden? Vind ik het niet belangrijker om in de meest kwetsbare periode van mijn kinderen de enige verzorger te zijn?

Het zijn vragen waarop ik in het algemeen geen antwoord kan geven. Ik stel ze mezelf en ik denk dat een ieder daar voor zich een keuze in moet maken. Misschien is de keuze voor een kinderdagverblijf voor mij altijd iets te vanzelfsprekend geweest (dat doet iedereen toch, blijven werken en je kind een paar dagen laten opvangen?) en word ik me er hierdoor bewuster van dat ik er niet te laconiek over wil denken.

Overigens lijkt dit nieuws me vooral een grote impact hebben op gastouders. Van kinderdagverblijven stel ik me nog zo voor dat er enige mate van openbaarheid is, maar gastouderopvang is veel privater en afgeschermder.
pi_89866010
Ik vertrouw die lieverds die op het kdv waar Leah en mijn jongens zitten blindelings. Ik kom er ook al jaren nu en gelukkig voelt het heel erg goed.

Het is afschuwelijk afschuwelijk afschuwelijk wat er is gebeurd, nu in Amsterdam, maar ik verlies niet ineens mijn vertrouwen in de totale mensheid, gelukkig.
  maandag 13 december 2010 @ 10:46:42 #156
12913 GreatWhiteSilence
pi_89866214
Ik zal de laatste zijn om het vertrouwen in de mensheid als geheel te verliezen, maar weet ook dat er meer rotte appels zijn dan ik voor mijn eigen gemoedsrust wil weten. :{

Ik ga nu trouwens met deze discussie naar de SC, dit is inmiddels een beetje offtopic. :)
pi_89866625
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zal de laatste zijn om het vertrouwen in de mensheid als geheel te verliezen, maar weet ook dat er meer rotte appels zijn dan ik voor mijn eigen gemoedsrust wil weten. :{
tja, dat hoort nu eenmaal bij leven..ik heb er niet zo'n last van (van die gemoedsrust, bedoel ik)
pi_89866988
Mijn meiske is weer door de dreumes apk. Zal thuis de curves nog even invullen, maar ze weegt nu 9470 gram en meet 78 centimeter. Ze is meer dan een kilo aangekomen sinds de vorige keer en 4 centimeter gegroeid. Lengte gemiddeld en gewicht iets onder gemiddeld. Prikjes gehad. Nu maar hopen dat ze er niet te veel last van gaat krijgen.

Uiteraard weigerde ze de aangeboden blokjes terug te geven aan de arts en heeft ze geen woord gezegd. :')
pi_89868032
14 mnd prikjes zijn de vervelendste geloof ik Sorbo, die kunnen na een week pas reactie geven dacht ik
Lekker dat ze goed gegroeid is, 4 cm wauw!

Fijn dat de verhuizing goed gaat Incantrix en dat Stef slaapt op zn nieuwe kamer.

sorry voor deze ego post, zo ben ik normaal niet hoor :@ :@
Wolf is ook weer CB goedgekeurd, hij doet wat hij ''hoort'' te doen volgens het afvinklijstje in de computer en pakte keurig een klein blokje op. En ze vond dat hij al zo mooi ''brabbelde tijdens zn spel''.
Hij moest erg huilen van de prikjes en helemaal naschokken van verdriet.Wou meteen naar bed toen we thuiskwamen dus ligt nu lekker te tukken.
Kreeg een folder mee van peuterspeelzalen en dat snel inschrijven noodzakelijk was, nou is dat nog effe een ver van mn bed show hoor.
Oja: gewicht 10,2 kilo en lengte 76 cm

Gister verjaardagsfeest gevierd en hij is schandalig verwend :o een zeepaardknuffel met lichtje en muziek voor in bed(nu al een grote hit),muziektelefoon,Ikea hijskraan,Fisher Price loopauto,schommel,electrisch drumstel,wolf rugtas uit de Efteling met bijpassende broodtrommel
en van Twinkly en Niels een O+ zelfgemaakt blousje O+ en een leuk houten spelletje.
En deze regenjas van mn ouders O+ O+
pi_89868214
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 10:34 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vertrouw sowieso al niemand met mijn kind op opa en oma na :P

Ik ook niet, erg he?
Ik vond het ZO verschrikkelijk moeilijk toen mijn ouders weg waren en ik hem noodgedwongen een paar uurtjes naar mn schoonmoeder moest brengen :@
Toch ben ik echt nog steeds ontzettend blij dat wij de mogelijkheid hebben dat hij veel thuis kan zijn bij mijn man die thuiswerkt met daarbij enkele keren in de maand mijn ouders die hier komen oppassen.
Die omgang met andere kindjes komt heus wel goed
pi_89868303
Misschien ben ik wel te goed van vertrouwen, maar dat heb ik toch echt liever dan dat ik te wantrouwend zou zijn. Ik ga op mijn intuitie af en gebruik indien nodig mijn verstand. Meer kun je niet doen.

Wat Claudia zegt, over familie blind vertrouwen; dat doe ik ook. En toch denk ik dat in veel misbruikzaken waarbij familie betrokken is, van eenzelfde vertrouwen sprake is geweest.
pi_89868418
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:23 schreef Twinkly het volgende:

Het was leuk op de verjaardag van Wolf O+ Niels liep steeds een jongetje van 3 achterna, deed hem na en pakte zijn speelgoed af "nee, beebie, niet doen", "je mag niet aan mijn trui trekken, beebie"
We waren met de bus, Niels op mijn rug in de Bondolino, en dat ging heel goed. Op de terugweg heeft hij de hele tijd geslapen.

Fijn dat de terugreis beter ging! Echt gaaf dat je helemaal daarheen bent gekomen hoor :*
Dat jongetje, S. hoorde bij die tattoo mensen, dat andere jongetje en meisje zijn van E.'s broertje (ja die was er vlot bij haha) en het baby'tje heeft hij samen met zn nieuwe vriendin.
Ik vond dat al de kinderen zo lief en makkelijk waren :o O+
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 11:54:49 #163
5428 crew  miss_sly
pi_89868456
Wij hebben idd zoals ik had verwacht en mail gehad van ons kdv, erg uitgebreid, met oa als boodschap dat er sinds de oprichting geen man had gewerkt en deze verdachte dus ook nooit iets te maken heeft gehad met ons kdv.

Pak van mijn hart.
pi_89868983
Miss wat een opluchting moet dat zijn zeg!!

Zoals de meeste hier heb ik er ook geen woorden voor en kon gisteravond er maar moeilijk van slapen!

Ik ben even een weekje niet online geweest en ik zie dat er een hoop jarigen zijn geweest! Gefeliciteerd allemaal!

Wij mogen morgen weer naar het CB, ik ben benieuwd wat ze nu weer op te merken hebben over Finn's lengte.
pi_89869479
Ik ben heel benieuwd naar foto's Poppejans O+
En ik ben gewoon gaan lopen hoor, de bus was al geweest. Het is helemaal niet zo lang lopen en Niels sliep goed door het gehobbel :D
pi_89869672
Isabeau en Wolf weer goedgekeurd! Fijn zeg.

En Wolf heeft een fijne verjaardag gehad zo te horen!

Huup, lief van je, ik reageer zo even op je PM. ;)

Ik vind de opmerking dat je blij bent dat je kind niet op een kdv zit behoorlijk ongevoelig en ongenuanceerd overkomen eerlijk gezegd.
Zou je zo'n opmerking ook maken tegen een ouder die hierbij betrokken is?

Als je kind straks op zwemles gaat of naar school of naar scouting of logeren bij een vriendje of op muziekles, op voetbal, wat dan?
Ko is nu 2 ochtenden naar het kdv geweest en ik zal er gewoon op moeten vertrouwen dat de zorg daar goed is.

Die twijfels die Claudia uit over je kind naar de opvang brengen heb ik ook, maar die had ik al voor dit hele gebeuren.
Ik vind ook dat je helder je gedachten omschrijft, Claudia.
Toch staan dit soort twijfels mijn inziens los van deze zaak.
Het gaat dan meer over welke keuzes je maakt aangaande de zorg van je kind en aangaande je werk en je inkomen.

Ko praat steeds meer. Een woord hoef je maar een paar keer te herhalen en hij zegt het na. Ik vind het zo leuk! :D
pi_89869746
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef oeke het volgende:

Ik vind de opmerking dat je blij bent dat je kind niet op een kdv zit behoorlijk ongevoelig en ongenuanceerd overkomen eerlijk gezegd.

Als je kind straks op zwemles gaat of naar school of naar scouting of logeren bij een vriendje of op muziekles, op voetbal, wat dan?
Ko is nu 2 ochtenden naar het kdv geweest en ik zal er gewoon op moeten vertrouwen dat de zorg daar goed is.

Die twijfels die Claudia uit over je kind naar de opvang brengen heb ik ook, maar die had ik al voor dit hele gebeuren.
Het gaat dan meer over welke keuzes je maakt aangaande de zorg van je kind en aangaande je werk en je inkomen.

Je verwoordt precies waar ik al de hele ochtend niet uit kom :D
Nouja zo denk ik er ook over inderdaad.

Poppejans die brandweer-regenjas O+ O+ O+ omg zo leuk <3

En Ko napratertje :D nu wordt het oppassen met wat je zegt Oeks, hoor je straks ineens jezelf terug aan tafel ;)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89869788
Oh Huup, daar ben ik zo bang voor, dat Isabeau straks bv op straat tegen iedereen KUT gaat roepen ofzo. Mijn geliefde B. is nogal onverbeterlijk. (en ik ben een heilige natuurlijk)
pi_89869904
Haha, gelukkig blijft het hier bij lamp, kijke, tete (teletubbies), hoppa en dat soort woorden, leleijke woorden heb ik nog niet gehoord, knock on wood! :D
pi_89869991
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:40 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Huup, daar ben ik zo bang voor, dat Isabeau straks bv op straat tegen iedereen KUT gaat roepen ofzo. Mijn geliefde B. is nogal onverbeterlijk. (en ik ben een heilige natuurlijk)
:D

nouja ik moest vooral zo lachen om mijn neefje die op een gegeven moment heel zwaarmoedig in de supermarkt zei "ik heb er de kracht niet meer voor" ;(
echt ik kwam niet meer bij :')

Maar B. speelt nog wel eens een game samen met een vriend, en dan zitten ze dus samen op skype, leuk en aardig maar die vriend is zich er niet altijd van bewust dat Amélie ook in de woonkamer is zeg maar :P dat wordt dus met oordopjes in spelen voor B. jammer maar helaas. Ik ga niet zelf kei op mn woorden letten als er dan 's avonds ineens een bak scheldwoorden open wordt getrokken door die vriend. Dan is t effect een beetje weg :')
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89870002
Ben het helemaal eens met wat Claudia schrijft!
De situatie in Amsterdam heeft mij alleen wel degelijk aan het denken gezet. Het is toch een soort van met de neus op de feiten gedrukt worden en je bewuster maken van wat er allemaal niet kan gebeuren, al dan niet op een kdv.
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 12:48:18 #172
5428 crew  miss_sly
pi_89870043
Wat omschrijf je het goed, oeke, ik ben het helemaal met je eens.

En ik wil ook de zorg voor mijn kind zelf doen, maar het is ook niet echt reeel en vol te houden. Want hoever ga je daarin? Er komt een tijd dat je kind bij andere kindjes wil spelen; mag dat? Op schoolkamp gaat, zwemles, sport, maar ook nog weer later de middelbare school! Ook daar gebeuren nog vreselijke dingen! Je kunt, hoe vreselijk ook, je kind niet voor alles behoeden. Wel kunnen we ze weerbaar maken, vertrouwen in zichzelf geven en het geloof in de integriteit van hun eigen lichaam. Door ze zelf serieus te nemen, door adequaat te reageren, door te luisteren. En dan kan ik alleen maar hopen dat er nooit een dergelijke griezel op haar pad komt en dat als dat toch gebeurt, ze voldoende vertrouwen in zichzelf en in ons heeft, om nee te zeggen en ons in te lichten.
pi_89870160
Maar ik vind er wel verschil in zitten Miss dat op het moment dat ze op de leeftijd zijn dat ze naar zwemles e.d. gaan, ze oud genoeg zijn om zelf dingen te kunnen vertellen als er iets gebeurd is. Ik weet dat het geen garantie geeft dat hij het dan ook echt zou vertellen, maar die mogelijkheid is er dan natuurlijk wel.

En ik heb echt niks tegen een kdv of andere vormen van opvang hoor! Als het hier nodig geweest was, had Finn waarschijnlijk ook gewoon naar een kdv gegaan.
pi_89870187
Je kan
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef oeke het volgende:
Isabeau en Wolf weer goedgekeurd! Fijn zeg.

En Wolf heeft een fijne verjaardag gehad zo te horen!

Huup, lief van je, ik reageer zo even op je PM. ;)

Ko praat steeds meer. Een woord hoef je maar een paar keer te herhalen en hij zegt het na. Ik vind het zo leuk! :D
Ik voel me niet persoonlijk aangesproken of zo. Maar ik breng ons kind met veel plezier naar het kdv. En dat blijf ik doen, welke verhalen ik ook lees. Nu is het in Amsterdam wat voor ons een redelijke ver van ons bed show is zeg maar. Tenminste zou voelt dat. Maar wat te denken van de Benno L verhalen? Dat was voor ons heel dichtbij, maar ja je doet je kind toch op zwemles. Ze kunnen overal in aanraking komen met dit soort criminelen.

Dat je de afweging wel of niet zelf thuis blijven maakt kan ik begrijpen. Maar je zegt toch niet: mijn kind gaat niet naar een kdv want hij/zij zou daar weleens misbruikt kunnen worden. Want dan kan hij/zij straks ook niet naar school, naar zwemles, naar de sportclub, naar een vriendje of gewoon buiten spelen als ze groter zijn.
pi_89870196
Hahaha ik heb er de kracht niet meer voor.. Meesterlijk Huup!
En inderdaad B. maar aan de oordopjes.

Bij mijn B. is het echt irritant. Dan zitten we bijvoorbeeld in de auto en schrikt hij ergens van. Dan smijt hij er meteen een GVD uit. Daar heb ik sowieso al een hekel aan, maar met I. erbij vind ik het helemaal not done. Heeft hij als excuus: "Jamaar ik schrok!" NOU EN?! Pff, daar kan ik me soms wel over opwinden. Je hebt gewoon controle over wat je wel en niet zegt. Hij heeft geen Tourette ofzo }:| /moppers
pi_89870205
Toch vind ik er wel nog een verschil in zitten of je kind 0-4 jaar is of ouder, juist omdat je hoopt dat ze dan weerbaar zijn en nee kunnen zeggen.
Daarom ben ik wel blij dat we lang hebben kunnen wachten met Ko naar het kdv brengen, en dat het nog steeds niet noodzakelijk is. Dus als het niet goed gaat kunnen we hem er weer afhalen. In die zin vind ik de afweging van Claudia heel herkenbaar.
pi_89870244
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef oeke het volgende:
Toch vind ik er wel nog een verschil in zitten of je kind 0-4 jaar is of ouder, juist omdat je hoopt dat ze dan weerbaar zijn en nee kunnen zeggen.
Daarom ben ik wel blij dat we lang hebben kunnen wachten met Ko naar het kdv brengen, en dat het nog steeds niet noodzakelijk is. Dus als het niet goed gaat kunnen we hem er weer afhalen. In die zin vind ik de afweging van Claudia heel herkenbaar.
Ja maar Oeke, misbruik? daar denk je toch niet aan bij je afweging? Tot nu toe tenminste.
pi_89870265
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef Sorbootje het volgende:

Bij mijn B. is het echt irritant. Dan zitten we bijvoorbeeld in de auto en schrikt hij ergens van. Dan smijt hij er meteen een GVD uit. Daar heb ik sowieso al een hekel aan, maar met I. erbij vind ik het helemaal not done. Heeft hij als excuus: "Jamaar ik schrok!" NOU EN?! Pff, daar kan ik me soms wel over opwinden. Je hebt gewoon controle over wat je wel en niet zegt. Hij heeft geen Tourette ofzo }:| /moppers
Een beetje Tourette dan? Als excuus? ;)
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 12:56:01 #179
5428 crew  miss_sly
pi_89870294
Afhankelijk van de vorm van het misbruik, denk ik dat een ouder kind er een groter trauma aan over kan houden dan een heel jong kind. En ook oudere kinderen worden soms jarenlang misbruikt, omdat een dader precies weet hoe hij in moet spelen op de emoties van zo'n kind om te zorgen dat het tegen niemand wat zegt.

Onze kinderen zijn nooit volledig veilig en daar doet wel of niet naar het kdv brengen niets aan toe of af.
pi_89870295
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:54 schreef Estrys het volgende:
Ja maar Oeke, misbruik? daar denk je toch niet aan bij je afweging? Tot nu toe tenminste.
Nee hoor, dat schreef ik ook in mijn eerdere post, dat ik dat een andere afweging vind. En een andere discussie. Dus eigenlijk moest ik mijn mond houden verder. ;)

Edit: Oh, ik typte dit heel snel, dus misschien onduidelijk. Ik vind dat dit soort angsten er niet voor moeten zorgen dat je thuis blijft zitten met je kind, ramen en deuren dicht.
Overwegen of je kind uberhaupt naar een kdv moet is een andere discussie.
pi_89870372
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef Sorbootje het volgende:

Herkenbaar! En die van mij gebruikt ook nog eens precies hetzelfde excuus :')
pi_89870400
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef Estrys het volgende:
Je kan

[..]

Ik voel me niet persoonlijk aangesproken of zo. Maar ik breng ons kind met veel plezier naar het kdv. En dat blijf ik doen, welke verhalen ik ook lees. Nu is het in Amsterdam wat voor ons een redelijke ver van ons bed show is zeg maar. Tenminste zou voelt dat. Maar wat te denken van de Benno L verhalen? Dat was voor ons heel dichtbij, maar ja je doet je kind toch op zwemles. Ze kunnen overal in aanraking komen met dit soort criminelen.

Dat je de afweging wel of niet zelf thuis blijven maakt kan ik begrijpen. Maar je zegt toch niet: mijn kind gaat niet naar een kdv want hij/zij zou daar weleens misbruikt kunnen worden. Want dan kan hij/zij straks ook niet naar school, naar zwemles, naar de sportclub, naar een vriendje of gewoon buiten spelen als ze groter zijn.
Maar dat zegt ze toch ook juist?

Of tenminste, zo las ik het, en zo vatte ik de post van Claudia ook op.

Dit misbruik-gebeuren staat voor mij persoonlijk juist volledig los van de keuze voor wel of geen kdv. Dus juist niet zeggen 'mijn kind gaat niet, want misbruik' maar andere factoren die een rol spelen bij die afweging.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89870443
Ow Huup, ik zie dat ik een beetje vreemd quote. Maar mijn ik voel me niet aangesproken ging over de zin: "ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat" :)
  maandag 13 december 2010 @ 13:01:51 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_89870446
Ik ben ook om meerdere redenen blij dat die van mij niet naar het kdv gaat, maar daar heb ik het tijden terug al over gehad. Maar dit geval speelt NU, dus ligt daar nu ook de nadruk op...
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 13:03:24 #185
5428 crew  miss_sly
pi_89870492
Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat je kind niet naar het kdv gaat, als dat een keuze is die je gemaakt hebt en aan vast kunt houden. Maar dat staa tlos van deze zaak. Dus een opmerking als: ik ben blij dat mijn kind niet naar het kdv gaat" hoeft dan toch helemaal niet op zo'n moment?
pi_89870509
Oh, sorry, ik ging nu ineens een andere discussie aan terwijl ik juist vind dat ieder voor zich moet beslissen.
Toch zal altijd je eigen idee/gevoel sterker zijn. En dat overkwam mij net. :@
pi_89870536
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat je kind niet naar het kdv gaat, als dat een keuze is die je gemaakt hebt en aan vast kunt houden. Maar dat staa tlos van deze zaak. Dus een opmerking als: ik ben blij dat mijn kind niet naar het kdv gaat" hoeft dan toch helemaal niet op zo'n moment?
Ja dat!
  maandag 13 december 2010 @ 13:05:55 #188
12913 GreatWhiteSilence
pi_89870578
Maar dat is dan toch wat ik op dit moment wel voel? Bij een geval als deze ligt daar op dit moment, hoe je het wend of keert, gewoon de nadruk op. Meestal sta ik er niet eens bij stil dat ze niet naar het kdv gaat.
pi_89870615
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:01 schreef Estrys het volgende:
Ow Huup, ik zie dat ik een beetje vreemd quote. Maar mijn ik voel me niet aangesproken ging over de zin: "ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat" :)
oooh :D
ik snapte t al niet :P

Oh sorbo ik kan me goed voorstellen dat je dat irritant vindt. Zowel B. als ikzelf zijn niet zo van het vloeken of schelden eigenlijk, maar ik zulke dingen dus idd ook irritant, buitensporig schelden enzo Aan de andere kant vind ik dingen als "sjips" zeggen terwijl je shit bedoelt ook altijd een hoog jeuk-braak gehalte hebben :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89870682
Sorry dat ik even kom binnenvallen. Wat een vreselijke en waarschijnlijk omvangrijke zaak, ik lees nu net dat de partner van de dader ook met dit misbruik te maken heeft, wat erg voor die kindjes en die ouders. Die kindjes zijn nog zo jong, ze kunnen het niet vertellen, deze ouders moeten straks misschien leven met de vraag of hun kind ook misbruikt is of niet. Dat wens je niemand toe!

Maar over dat 'ik ben blij dat m'n kind niet naar een kdv gaat', heeft wat mij betreft niks te maken met deze zaak. De kans dat je kind op een kdv wordt misbruikt is echt niet groter, het is vaak een oom, neef, aardige buurman, opa enz enz. Vaak staat de dader nog dichter bij het leven van het slachtoffertje of is familie. En het kunnen ook vrouwen zijn natuurlijk.
  maandag 13 december 2010 @ 13:11:55 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_89870762
ieder maakt daarin zijn eigen keuzes en ik ga er ook altijd vanuit dat een ieder dat weloverwogen zou doen..
En Claudia; je hebt gelijk hoor... soms zijn er wel keuzes, maar voelt het logisch om toch kinderopvang te regelen. Wij zouden idd onze woning ook kunnen verkopen, een goedkopere auto aanschaffen, minder kleertjes kopen etc, en dan proberen op 1 inkomen te leven... maar: ik denk hierbij ook aan de toekomst; geld biedt ook perspectieven, studie's zijn duur, school is duur, sport is duur, en ik wil mijn kind ook in zulke dingen niet beperken, want ook zulke dingen zijn erg belangrijk voor de sociale en maatschappelijke ontwikkeling..
ik wil dat Evie zichzelf kan ontplooien en ik wil ook niet dat mijn meisje opgroeit als een bang muisje; ik weet niet of het komt van het feit dat Evie naar de kinderopvang gaat; maar Evie kan al heel goed samen spelen, is sociaal, open etc.. ze leert echt omgaan met andere kindertjes en dat alles niet altijd alleen om haar draait...
waarschijnlijk kan ik mijn gedachten en overwegingen niet zo mooi omschrijven als sommige anderen hier, maar dit is een beetje mijn gevoel hierover.
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 13:29:55 #192
5428 crew  miss_sly
pi_89871290
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar dat is dan toch wat ik op dit moment wel voel? Bij een geval als deze ligt daar op dit moment, hoe je het wend of keert, gewoon de nadruk op. Meestal sta ik er niet eens bij stil dat ze niet naar het kdv gaat.
Mja, en dan vraag ik me af of je zou denken als je iets over incest hoort: gelukkig heeft mijn kind geen papa/opa/oom whatever.

Schaap is weer weg, komt donderdagavond weer thuis, hopelijk. Hij is naar Munchen en ik geloof dat de weersvoorspellingen goed genoeg zijn: tot donderdag geen vreselijke sneeuwval dus thuiskomen zou moeten lukken :P
En juist nu wil Senna natuurlijk, ook al is ze doodop, geen middagdutje...en het duurt nog heul lang voor het een uur of 18-19 is :')
pi_89871391
haha Miss hier ook geen middagdutje op t moment :')
En ik kan niet ongestraft vier keer de trap op en af met 10 kilo op de arm om het te proberen enzo op t moment dus ik wacht ook maar even af. Pfrt.

Amélie heeft wat nieuws in haar bedje trouwens, als ik de kamer binnen kom gaat ze op haar hurken in het bedje zitten en dan wil ze door de spijlen heen een kusje :D vet schattig O+
om vervolgens haar knie en haar voet door de spijlen te steken, die mag ik ook kussen :Y) wat een mazzel toch voor mij :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 13 december 2010 @ 13:35:43 #194
12913 GreatWhiteSilence
pi_89871513
Ik denk ook dat het vooral aan het kind zelf ligt. Het zal wellicht wel helpen, naar het kdv gaan, maar Annicka heeft die eigenschappen ook: samen spelen, sociaal, open etc. Terwijl een ander kindje dat ik zie bij de activiteiten die ik met Annicka doe wel naar het kdv gaat, maar die eigenschappen weer niet bezit.

Het is hetzelfde wat je soms leest als een ouder het een tweede kindje krijgt dat opeens wel overal aanzit, terwijl de eerste dat niet deed. Dan zeggen ze ook soms: 'En ik maar denken dat het aan mijn goede opvoeding lag.' }:|

Miss_sly, ik moet (wellicht tot mijn schaamte) bekennen dat ik bij mijzelf wel eens denk: ik ben blij dat als er iemand oppast, ze vaak met zijn tweeën zijn als ze oppassen. De kans dat er twee een scheve schaats rijden is een stuk kleiner. Hoe lullig en kwetsend die gedachte ook mag zijn, het is wel een feit dat het gewoon een mogelijkheid is dat iemand in mijn omgeving zijn tengels niet thuis kan houden... :{
pi_89871553
Amelie O+
Seb heeft ook wat nieuws: hij vraagt zelf of hij naar bed mag :o Het is echt een vreemd kind :P bed bed bed slape zegt ie dan. En gaat zijn knuffel en speen pakken, net pakte hij ook alvast zijn slaapzak.
pi_89871605
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:37 schreef Estrys het volgende:
Amelie O+
Seb heeft ook wat nieuws: hij vraagt zelf of hij naar bed mag :o Het is echt een vreemd kind :P bed bed bed slape zegt ie dan. En gaat zijn knuffel en speen pakken, net pakte hij ook alvast zijn slaapzak.
oh wat handig :D
ik wil ook zo'n app op mn kind, zou een hoop gesjouw schelen :P

Wat worden ze écht groot dan hè, als ze zulke dingen zo duidelijk enzo gaan aangeven. Zo leuk <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89871756
elin roept al KUUUUUUUD
en JAAA JEESUS
maar dan op de plien en bianca manier :+
pi_89871793

om de boel even wat luchtiger te maken hier :+
pi_89871816
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef huuphuup het volgende:

[..]

oh wat handig :D
ik wil ook zo'n app op mn kind, zou een hoop gesjouw schelen :P

Wat worden ze écht groot dan hè, als ze zulke dingen zo duidelijk enzo gaan aangeven. Zo leuk <3
Die app zit er pas net op, ik denk dat hij maar eventjes werkt.

Maar zaterdagavond hadden we een etentje bij mijn schoonvader. Seb had al eerder gegeten en mocht er nog even bij zitten van ons. De soep ging hij nog wel redden dacht ik, nou tijdens de soep kwam de man met de hamer langs: bed bed zegt ie. Dus wij gelijk in actie gekomen, kind ging lekker slapen zonder morren en wij konden lekker lang tafelen O+

Ow en mijn zwager is met het F1 bed bezig. Hij wordt zo ontzettend mooi, met heel veel details en zo O+ O+ Ik denk dat ik er zelf in ga slapen
pi_89871830
Dank je KD :D
pi_89871937
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]

om de boel even wat luchtiger te maken hier :+
O+

Seb met slaap-app :D
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 13:47:02 #202
5428 crew  miss_sly
pi_89871940
Luchtiger? Tja, ik snap het wel en ik snap het niet. Gisteren in de SC werd er ook al naar gehint dat het geen goed onderwerp is. En dat IS het ook niet, maar het is wel de realiteit.

Maar ik snap de meer dan duidelijke hint en ik zal ook hier verder er niets meer over posten.
pi_89872039
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Luchtiger? Tja, ik snap het wel en ik snap het niet. Gisteren in de SC werd er ook al naar gehint dat het geen goed onderwerp is. En dat IS het ook niet, maar het is wel de realiteit.

Maar ik snap de meer dan duidelijke hint en ik zal ook hier verder er niets meer over posten.
hahah nee joh, van mij mag overal over gepraat worden, ik ben de offtopicqueen :+ maar ik dacht, ik gooi er even een lolletje tegenaan, anders is t de hele dag maar over misbruik e.d, en dat zou zonde zijn!
pi_89872040
Oh joh Miss, tuurlijk mag je d'r wel over praten! En ik snap de behoefte ook heel goed! Maar wat luchtigs zo tussendoor is gewoon óók fijn!
pi_89872079
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:47 schreef miss_sly het volgende:

Oh, sorry, van mij mag er wel over gepraat worden hoor, het is belangrijk om erover te praten imho.
Maar Pien en Bianca zijn leuk.
pi_89872215
ja joh, dus niet zo serieus he, moederschaap!

hop, even lachen!
pi_89872261
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:53 schreef Kleurdoos het volgende:
ja joh, dus niet zo serieus he, moederschaap!

[ afbeelding ]

hop, even lachen!
Wat hebben ze in hun mond? :D
  maandag 13 december 2010 @ 13:55:12 #208
12913 GreatWhiteSilence
pi_89872285
Ik ken Pien en Bianca niet. Heeft dat iets met een spreekwoordelijke steen te maken? :+
pi_89872326
zoethout!
pi_89872376
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ken Pien en Bianca niet. Heeft dat iets met een spreekwoordelijke steen te maken? :+
Ken je Zaai ook niet?
"dhusss" :P

maandag 13 december 2010 @ 14:00:28 #211
12913 GreatWhiteSilence
pi_89872470
Nee, zegt me allemaal niets... :@
pi_89872497
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ken je Zaai ook niet?

dhuusss :') :D

KD _O-

Ik ben een bento aan t maken voor mn kind :D ben benieuwd wat ze ervan vindt, of dat ze het direct leeg kiepert op de vloer... Ze vindt al de pannen en potjes en dingetjes op het aanrecht interessant in elk geval :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 13 december 2010 @ 14:02:00 #213
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89872531
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je wat mij echt heel k*t lijkt? Als je een man bent met alleen de allerbeste bedoelingen en je werkt met veel plezier en toewijding op een kinderdagverblijf. Ik denk dat je werk na gisteren nooit meer hetzelfde zal zijn!
Nou dat dus. Anna en Morris hebben een hele lieve man als leider. En als ik dan mensen hoor zeggen dat ze een man op een kdv raar of zelfs walgelijk vinden... :N
Vrouwelijke leidsters die de kinderen mishandelen door ze uren in hun stoeltje te laten zitten of een doek over de kop te doen als een papagaai, die verdienen ook de hoogste boom.
Dan liever een lieve vent die oprecht leuk is met de kinderen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_89872585
Pff wat een verschrikkelijke zaak dit. Ik heb er slecht van geslapen, en ik heb heel veel aan jullie liggen denken, Miss Sly, Claudia_X, Oeke en Stiemie, waarvan ik weet dat jullie daar wonen.
Het komt ineens wel heel dichtbij dan he...bah
Echt hoe zo'n verrotte geest moet je wel niet hebben om zulke dingen te doen...ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Ik vind het heel erg voor de mannen die in de kinderopvang werken, want die zullen nu ineens wantrouwend bekeken worden, door 1 zo'n rotte appel.

Zandvoort was heerlijk! Echt supergenoten! ^O^
De kinderen hadden het ook zo naar hun zin gehad bij opa en oma. Lars is helemaal opa-fan, en heeft er 2 dagen heerlijk achteraan gehobbeld, als opa ergens ging zitten ging Lars er meteen voor staan, knietje omhoog als in "ik wil graag bij jou zitten" O+
En hij noemt opa "papa" :D
Ze waren nog naar Center Parcs hier in de buurt geweest, gewoon even lekker spelen. Lars ging helemaal uit zijn dak op het springkussen!! 8-)
Maar die blik in zijn ogen toen ik hem uit zijn bedje plukte vanmorgen....onbetaalbaar! O+
(oma had hem naar bed gebracht, toen waren wij nog niet thuis, en ws had hij dus oma verwacht)

Net nog even in ons nieuwe huis geweest met de kindjes, ze zijn het dak aan het plaatsen!!!! ^O^ *O* Deze week komt ie nog onder de pannen *O*
en volgens Meike gaan we er dan ook wonen maar dat terzijde

[ Bericht 0% gewijzigd door XXXKarinXXX op 13-12-2010 14:29:22 ]
pi_89872690
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:01 schreef huuphuup het volgende:

[..]

dhuusss :') :D

KD _O-

Ik ben een bento aan t maken voor mn kind :D ben benieuwd wat ze ervan vindt, of dat ze het direct leeg kiepert op de vloer... Ze vindt al de pannen en potjes en dingetjes op het aanrecht interessant in elk geval :P
Oh, wat leuk O+ laat je ons een foto zien?
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Memmel het volgende:

[..]

Nou dat dus. Anna en Morris hebben een hele lieve man als leider. En als ik dan mensen hoor zeggen dat ze een man op een kdv raar of zelfs walgelijk vinden... :N
Vrouwelijke leidsters die de kinderen mishandelen door ze uren in hun stoeltje te laten zitten of een doek over de kop te doen als een papagaai, die verdienen ook de hoogste boom.
Dan liever een lieve vent die oprecht leuk is met de kinderen.
Ja, inderdaad. Het lijkt me heel moeilijk voor oprecht lieve mannelijke leiders nu. En toch krijg ik er een naar gevoel bij, onderbewust. Maar dat zal ook wel weer weggaan als de emoties wat bedaard zijn.
Voor jongetjes vanaf een jaar of 3-4, die zich gaan identificeren met hetzelfde geslacht, is het juist heel goed om in contact te komen met mannelijke opvoeders. Daarom is het ook zo jammer dat de meeste leraren op de basisschool tegenwoordig vrouw zijn.
pi_89872790
Seb heeft een enorme drift/huilbui sinds hij wakker werd. Ik eerst een poging gedaan om hem in zijn bed de kalmeren, toen hem op mijn schoot genomen. Hij lijkt niet echt heel erg wakker maar krijst de hele boel bij elkaar. Wil niet vastgehouden, schopt en slaat me van hem af en wil niks. Hij heeft even op de bank liggen krijsen en toen heb ik hem maar weer even in bed gestopt, maar dat is het ook niet. Totale paniek lijkt het.
Hij heeft het overigens wel vaker. Hij lag nog maar net een uurtje in zijn bed, alsof hij wakker is geworden van iets of zo.
pi_89872848
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Memmel het volgende:

[..]
Vrouwelijke leidsters die de kinderen mishandelen door ze uren in hun stoeltje te laten zitten of een doek over de kop te doen als een papagaai,
:?
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed
pi_89872909
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Was pasgeleden ook niet iets in het nieuws over een kdv waar kinderen door de leidster(s) geslagen waren of zoiets?
pi_89873045
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:57 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ken je Zaai ook niet?

vanaf 5:15

hoort ie so? of kannie nog verder uitgeklapt? :D
  maandag 13 december 2010 @ 14:23:37 #220
12913 GreatWhiteSilence
pi_89873326
Het klinkt een beetje als pavor nocturnis, estrys, maar toch ook weer niet helemaal. :? Wel heel akelig. :(
pi_89873976
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, wat leuk O+ laat je ons een foto zien?

[..]

Ja, inderdaad. Het lijkt me heel moeilijk voor oprecht lieve mannelijke leiders nu. En toch krijg ik er een naar gevoel bij, onderbewust. Maar dat zal ook wel weer weggaan als de emoties wat bedaard zijn.
Voor jongetjes vanaf een jaar of 3-4, die zich gaan identificeren met hetzelfde geslacht, is het juist heel goed om in contact te komen met mannelijke opvoeders. Daarom is het ook zo jammer dat de meeste leraren op de basisschool tegenwoordig vrouw zijn.
k zet het wel in het rapley topic :)
ze gaat in elk geval nu as we speak met haar onigiri te hele huis door :X t is maar goed dat ik nog moest dweilen zeg maar :P

Estrys geen idee maar t klinkt wel naar zeg :{
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89874649
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:50 schreef Twinkly het volgende:
Maar Pien en Bianca zijn leuk.
Het is Plien en Bianca :P

Huup, wat is een Bento?
pi_89874906
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:53 schreef lily het volgende:

[..]

Het is Plien en Bianca :P

Huup, wat is een Bento?
Bento is een japanse vorm van lunch, eigenlijk een soort broodtrommeltje wat je meeneemt maar dan met fruit en groente en rijst en zulke dingen erin. Heb foto's in t rapleytopic gezet dat maakt t wel duidelijk denk k :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89875094
oh ja, ik had er wel al eens van gehoord (een oh jaatje)
pi_89876312
Alles is in de kinderdagverblijfdiscussie wel zo'n beetje gezegd en ik heb er weinig meer aan toe te voegen. Ik vind het in ieder geval heel fijn om over jullie gevoelens en afwegingen te lezen. Enerzijds voel ik me daardoor begrepen en anderzijds helpt het me ook om bepaalde dingen in perspectief te plaatsen. De vrolijke noot is aan KD wel toevertrouwd. :D

Huup, ik herken je gevoelens over vloeken héél erg! Ik was een braaf meisje dat nooit 'oneerbiedige woorden' gebruikte, maar in de loop der jaren heb ik een aardig vocabulaire verworven. :Y) Ik probeer me enerzijds in te houden nu Ivan is er, want ik vind niet dat hij vloeken normaal moet vinden. Maar om nou 'potverdriedubbeltjeskater' en zo te gaan zeggen vind ik ook weer zo... suf. Het is een beetje schipperen tussen fatsoensnormen enerzijds en gewoon ongenegeerd jezelf kunnen zijn anderzijds. Er worden hier ook genoeg harde grappen gemaakt die ik buitenshuis niet zou durven herhalen.

Mag ik even heel blij zijn dat Ivan weer zo ontzettend zichzelf is? Ik kan niet zeggen dat we het zwaar hebben gehad de afgelopen weken, want Ivan is een schandalig makkelijk kind. Maar ik vind het zo fijn om te zien dat hij weer een vrolijk jongetje is dat zich urenlang kan vermaken met wat boekjes:

pi_89876447
Ivan! O+
Niels houdt ook opvallend veel van boekjes lezen O+ (en de kaft er aan de achterkant afknagen }:| het Noefie boekje staat dus nog niet in zijn boekenkast). Dat heeft hij duidelijk van mij, zijn vader begint altijd in boeken en vergeet ze dan weer :D
pi_89876772
Wat boekjes??? Tjonge, daar heeft hij nog taak genoeg aan om die kast helemaal door te ploegen :P
Fijn Claudia, dat meneertje weer lekker in zijn hum zit!
Ook voor jou, want het valt allemaal niet mee :*
pi_89876886
Hij heeft één schapje en aan de rest mag 'ie niet zitten. Lekker sadistisch, hè? O-)
pi_89877018
Nee goed juist als het werkt!

Hier mocht Amélie ook niet aan onze spullen uit de boekenkast zitten maar ik heb toch heel regelmatig mn hele administratie voorbij zien vliegen :X om nog maar te zwijgen van al die readers en syllabi die uiteraard weer spontaan uit elkaar vielen op zo'n moment }:|

Oh en die ipod zou bij ons ook niet meer leven :Y) net als het docking station :P

Maar super dat hij weer wat lekkerder in zijn vel zit :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89877114
Jullie hebben vast geen kerstboom, Huup? :D Amélie is zo'n heerlijke scharrelaar. O+

Er zijn hier weinig dingen waar Ivan echt niet vanaf kan blijven. De belastingalmanakken van 2008, 2009 en 2010, afstandsbedieningen en telefoons die binnen handbereik liggen, mijn laptop en alle zooi in de prullenbak.
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 16:01:13 #231
5428 crew  miss_sly
pi_89877315
Senna blijft doorgaans ook van onze boeken af en pakt alleen de boekjes en speeltjes die van haar zijn uit de boekenkast :Y

Ik vind het zo'n mooi sfeervol plaatje, Claudia O+
pi_89877359
Het is heel lang goed gegaan hier eigenlijk, maar ineens waren dingen interessant.
Maar het gaat met vlagen hier, en ik merk dus dat als ik er niets van zeg dat het interessante er al snel weer vanaf gaat en dan laat ze het rusten.

Ze heeft een tijdje gehad dat het hip was om alle luiers uit de verpakking te trekken, gewoon omdat het kan. En daarna moesten de slabbers eraan geloven, die lagen in een mandje onder de commode beneden.
En toen weer waren het de boekjes onder de salontafel, dan kwam ze naar beneden na een slaapje of 's morgens en dan was het eerste wat ze deed al die boekjes eruit gooien en dan zo heel voldaan ernaar kijken zo van hehe O+ nu kan ik tenminste rustig mn dag beginnen :Y) :')

en tegenwoordig zijn het dus haar dvd'tjes die in de tvkast liggen die eenzelfde behandeling krijgen als de boekjes.

Achja, de dingen waar we ons wel tegen verzetten zeg maar daar blijft ze ook wel vanaf dus t ligt goeddeels aan mn eigen gemakzucht denk ik ;) het met bestek/speelgoed/de afstandbediening tegen de tv aan rammen doet ze niet meer en de prullenbak laat ze ook netjes voor wat ie is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89877399
oh en we halen wel een kerstboom! :D
B. denkt dat het niet zo'n vaart zal lopen, ik denk dat ik er een dagtaak aan heb straks :P we gaan het zien :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89877545
Als mijn schoonmoeder hier langskomt haalt ze meteen haar mobiele telefoon uit de tas om aan Ivan af te geven. Het is net alsof ze de grens over wil steken en Ivan een douaneambtenaar is. Vervolgens zijn we de hele middag bezig om uit te zoeken waar Ivan in vredesnaam haar mobieltje heeft gelaten. :') Gelukkig kun je een mobieltje gewoon bellen. Kunnen ze niet zoiets met al het speelgoed doen?
pi_89877580
Wat fijn dat Ivan weer lekker zichzelf is :) En ik vind t knap dat ie overal zo netjes van afblijft! Dat kan ik van Timo niet zeggen, hij wil álles hebben dat binnen zijn handbereik ligt.. Daaraan merk ik wel dat hij groeit, de nu onderste plank in de boekenkast waar nog wél boeken op staan kan ik binnenkort ook gaan uitruimen geloof ik..
  maandag 13 december 2010 @ 16:11:14 #236
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89877740
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

Er was laatst iets in het nieuws of hier op Fok (ik weet het even niet meer) over kindjes op een kdv die allemaal een doekje over hun hoofd kregen om ze stil te krijgen.
En bij de dochter van een kennis op het kdv (zij is daar leidster), laten twee dames die eigenlijk liever kwekken dan voor de kinderen zorgen de dreumesjes dus met gemak 3 uur in de kinderstoel zitten omdat ze niet willen eten. Is ook al werk van gemaakt.

Moraal van het verhaal: mishandeling (sexueel of anderszins) kan door zowel mannen als vrouwen gebeuren. De conclusie trekken dat mannen die op een kdv werken viespeuken zijn, vind ik dus ongegrond en onrechtvaardig.
pi_89877844
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Als mijn schoonmoeder hier langskomt haalt ze meteen haar mobiele telefoon uit de tas om aan Ivan af te geven. Het is net alsof ze de grens over wil steken en Ivan een douaneambtenaar is. Vervolgens zijn we de hele middag bezig om uit te zoeken waar Ivan in vredesnaam haar mobieltje heeft gelaten. :') Gelukkig kun je een mobieltje gewoon bellen. Kunnen ze niet zoiets met al het speelgoed doen?
Ik heb mn oude mobieltje bewaard, batterij eruit en die ligt bij Amélie's speelgoed :P vindt ze geweldig, als ik hallohallo? roep dan gaat ze het ding pakken en houdt ze hem aan haar oor O+
werkt trouwens ook met de babyfoon en de afstandsbediening :+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 13 december 2010 @ 16:14:28 #238
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89877897
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:13 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Ik heb mn oude mobieltje bewaard, batterij eruit en die ligt bij Amélie's speelgoed :P vindt ze geweldig, als ik hallohallo? roep dan gaat ze het ding pakken en houdt ze hem aan haar oor O+
En met het gewichtje dat aan de ketting van de rolgordijntjes hangt. En met de haarborstel. En met een DVD-hoesje.
pi_89878001
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:14 schreef Memmel het volgende:

[..]

En met het gewichtje dat aan de ketting van de rolgordijntjes hangt. En met de haarborstel. En met een DVD-hoesje.
check! :Y

maar niet met het stoffen speelgoed-mobieltje waar hysterische muziekjes uitkomt als je op de toetsjes drukt. Dat dan weer niet, wat denk je wel dat ik me zo laat foppen? :{w :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89878096
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:13 schreef huuphuup het volgende:

[..]

Dat zou hier niet werken. Hij vindt dat soort dingen alleen interessant als er licht en geluid uitkomt en als ze van ons zijn. Op mijn oude laptop was hij zo uitgekeken terwijl mijn netbook mateloos interessant is. Een van zijn favoriete hobby's is mijn postings verwijderen voordat ik ze geplaatst heb. }:|

Chan, het is niet echt een verdienste, hoor. Ik verbaas me er zelfs over dat hij zo vroeg en goed luistert naar 'nee'. Ik vind mezelf heus wel consequent, maar het is ook niet zo moeilijk consequent te blijven als je je kind niet een paar duizend keer ergens vandaan hoeft te plukken.
pi_89878155
Fijn Claudia, dat Ivan weer lekker in zijn vel zit.
Momenteel zit het Ko niet zo mee, steeds verkouden, koortsig en erg eenkennig. Hij wil het liefst op schoot filmpjes kijken.
Ik hoop maar dat hij gauw beter en gezelliger is. :)

Heftig Estrys! Is hij nu alweer vrolijker?

Alles is inderdaad al gezegd, maar toch wilde ik dit er even uitlichten:
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wil dat Evie zichzelf kan ontplooien en ik wil ook niet dat mijn meisje opgroeit als een bang muisje; ik weet niet of het komt van het feit dat Evie naar de kinderopvang gaat; maar Evie kan al heel goed samen spelen, is sociaal, open etc.. ze leert echt omgaan met andere kindertjes en dat alles niet altijd alleen om haar draait...
Zo'n opmerking klinkt als de andere kant van de 'ik ben blij dat mijn kind niet op het kdv zit.'
Hoe vaak je je niet moet verdedigen dat je je kind niet naar het kdv brengt. :N
Het zou goed zijn voor zijn sociale ontwikkeling, hij moet andere kindjes ontmoeten en hij moet zich losmaken van zijn ouders.
En het gekke is dat ik me zelf altijd ga verdedigen: ja, hij is heel sociaal, en ja, we zoeken bewust plekken op waar andere kinderen zijn etc.
Vreselijk eigenlijk. De norm nu is inderdaad je kind naar het kdv brengen, doe je dat niet dan ontneem je hem iets. Dat lijkt de huidige gedachte te zijn.

Blijkbaar is het net zo iets precairs als borstvoeding of kunstvoeding geven. Het ligt gevoelig voor elke ouder.
pi_89878454
Na tien minuten was het weer over. Meteen heel vrolijk. Vreemde snuiter ;-)

Bij mijn schoonvader hebben ze ook een boom, op de grond staan maar seb kijkt er niet naar om. Ik had verwacht dat hij meteen in de boom zou hangen.
  maandag 13 december 2010 @ 16:27:24 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89878496
Mijn oudste twee zijn naar een opvangouder geweest, jongste is altijd bij mij geweest. Dit laatste vond ik prettiger persoonlijk.
Nou had hij natuurlijk zijn broers Dus kon hij niet anders dan leren spelen. En ja, ik heb ook vaak genoeg mijn keus moeten verdedigen.
Dat ik niet het goede voorbeeld gaf door niet te werken, dat mijn kinderen anti-sociaal zouden worden. Nou ja, ik heb gedaan waar ík mij goed bij voel. En als ik me goed voel voelen mijn kinderen dat ook.

Later las ik in het boek van Steve Bidulp? (jongens, hoe voedt je ze op?) dat jongens er ernorm bij gebaat zijn om zeker de eerste drie jaar dicht bij hun moeder te blijven. ik weet zo niet eens meer waarom precies maar ik vond het zo'n geruststelling :@ Iemand die boeken schreef was het met me eens!!

Al met al lijken mijn kinderen nette best sociale mensen te worden. En dat waren ze vast ook als ze naar het KDV waren geweest. Maar deze manier was meer mijn manier. En zo vind ik het fijn.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89878529
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:19 schreef oeke het volgende:
Fijn Claudia, dat Ivan weer lekker in zijn vel zit.
Momenteel zit het Ko niet zo mee, steeds verkouden, koortsig en erg eenkennig. Hij wil het liefst op schoot filmpjes kijken.
Ik hoop maar dat hij gauw beter en gezelliger is. :)
Heel herkenbaar! Ik duim dat hij gauw weer gewoon Ko is. :*
  maandag 13 december 2010 @ 16:30:18 #245
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_89878613
Oeke, Morris gaat ook weer door zo'n fase heen. Heel vermoeiend en ongezellig. Maar het gaat ook weer over, hoor!
  maandag 13 december 2010 @ 16:32:14 #246
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89878699
Mijn negenjarige gaat momenteel door zo'n oei-fase. }:| Dat blijft dus zo hè. irritant! ik hoop ook dat ie gauw weer zichzelf is, want dat aan de lamp zwieren en niet luisteren benk wel zat.

oh niet dreumes gerelateerd, maar wel dat die fases dus blijven. :X
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_89878767
Gekke Seb, zo snel weer in je sas!

Ah, herkenning alom! Het is vervelend dat het net tijdens zijn wendagen op het kdv is. ik ben benieuwd hoe het woensdag weer gaat.
Het is ook wel grappig hoor. Wil je even bij papa? Nee! Even met papa spelen? Nee! Wil je filmpjes kijken met papa? Ja! Nee! :')
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Al met al lijken mijn kinderen nette best sociale mensen te worden. En dat waren ze vast ook als ze naar het KDV waren geweest. Maar deze manier was meer mijn manier. En zo vind ik het fijn.
^O^
pi_89878804
Waarom zou dat bij jongens beter zijn dan? nu ben ik nieuwsgierig buuv. Ik geloof dat ikzelf er niet gebaat bij zou zijn om seb drie jaar iedere dag dichtbij me te hebben. :-P En daarmee seb ook niet. Ik ben gewoon geen geboren moeder denk ik. Hoewel ik het steeds leuker vind worden nu hij terug praat.
  maandag 13 december 2010 @ 16:36:57 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89878879
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:34 schreef Estrys het volgende:
Waarom zou dat bij jongens beter zijn dan? nu ben ik nieuwsgierig buuv. Ik geloof dat ikzelf er niet gebaat bij zou zijn om seb drie jaar iedere dag dichtbij me te hebben. :-P En daarmee seb ook niet. Ik ben gewoon geen geboren moeder denk ik. Hoewel ik het steeds leuker vind worden nu hij terug praat.
ik zoek het even voor je op. :P en het is maar een mening hè. Als het voor jou niet goed voelt, lekker niet doen. Zo was ik zo verbonden met mijn kinderen dat ik kribbig werd van een draagdoek. lekker in je wagentje mama ook een beetje ruimte. ik was al zo vol van ze, en ze slorpten me al zo op, als ze dan ook nog in mijn privé ruimte zaten heel de tijd....

Vond ik dan ook weer superlullig van mijzelf, want wat ben ik nou voor moeder maar tja, het is zoals het is.
pi_89878915
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:33 schreef oeke het volgende:
Gekke Seb, zo snel weer in je sas!

Ah, herkenning alom! Het is vervelend dat het net tijdens zijn wendagen op het kdv is. ik ben benieuwd hoe het woensdag weer gaat.
Het is ook wel grappig hoor. Wil je even bij papa? Nee! Even met papa spelen? Nee! Wil je filmpjes kijken met papa? Ja! Nee! :')

[..]

^O^
:D :@ ik moest lachen.

Hoop dat ie snel zichzelf weer is.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_89879034
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Later las ik in het boek van Steve Bidulp? (jongens, hoe voedt je ze op?) dat jongens er ernorm bij gebaat zijn om zeker de eerste drie jaar dicht bij hun moeder te blijven. ik weet zo niet eens meer waarom precies maar ik vond het zo'n geruststelling :@ Iemand die boeken schreef was het met me eens!!

Ik vind het zelf vervelend als mensen impliceren dat ik een slechte moeder ben doordat ik te veel nadenk. Gister las ik in een fluttijdschrift (dank, Huup! :P) een interview met Heleen van Royen waarin ze zich ergert aan mensen die 'doen alsof het ouderschap een religie is'. Men doet het al jaren, opvoeden, dus waar maken we ons druk om?

Ik heb daar niks tegenin te brengen. Ik vind kennisgaring geen gebrek, ik doe het met liefde, ik vind het leuk en belangrijk, het maakt me niet gevoelloos of liefdeloos... Waarom zou iemand zich daar in vredesnaam aan ergeren? Het enige antwoord dat ik kan bedenken: omdat het als een aanval, verwijt of terechtwijzing wordt gezien. Het ligt verdomd gevoelig, opvoeden.
pi_89879127
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef huuphuup het volgende:
:D :@ ik moest lachen.

Hoop dat ie snel zichzelf weer is.
Ik moest ook lachen. :D
Maar ik wilde ook heel graag even douchen.

Nu ligt hij in bed. Te kletsen. Hij is moe, dus hij moet maar even lekker liggen. O+
  maandag 13 december 2010 @ 16:44:45 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89879176
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:34 schreef Estrys het volgende:
nou, het is niet speciaal de moeder, de vader mag ook. of een liefdevol familielid of gastgezin, Dit omdat volgens mijnheer Steve uit vele onderzoeken is gebleken dat jongens meer last hebben van scheidingsangst dan meisjes en zich eerder emotioneel sfsluiten als ze zich in de steek gelaten voelen. ook kunnen ze zich rusteloos en agressief gedragen en dit etiket tot de schoolleeftijd met zich meedragen. Zijn theorie is dat een jongen in zijn eerste jaren moet kennismaken met intimiteit, vertrouwen warmte plezier en liefde.
zo krijgen ze meer innerlijke zekerheid verbale vaardigheden en socialer. Hier hebben ze dan later gemak van omdat jongens meer hulp nodig hebben bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden dan meisjes.
[/mening steve biddulph]
pi_89879266
Mette heeft ook haar eigen telefoon, maar onze iphone is leuker en de gewone telefoon ook.. Ze gaat er ook echt mee bellen soms, houdt ze hem aan haar oor en zegt ze 'aaaaaaaiihh' O+

Boekjes zijn helemaal tha bom bij haar momenteel, zoekt ze er 1 uit, moeten wij voorlezen en alles benoemen.

Ik houdt zo van m'n schatje.

-Heb KDV discussieverhaal verwijderd, te rommelig verhaal. Verwoord toch niet goed wat ik voel.-

[ Bericht 51% gewijzigd door wickie op 13-12-2010 17:11:27 ]
pi_89879308
Oh, ik heb voor mijn verjaardag niet een boek over taalverwerving gehad maar wel over het babybrein. Met die informatie ga ik dus straks mijn mede-ouders in het kleine baby'tjestopic bestoken. :Y)

Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is. :s) (In dit verband is het wel een interessante vraag wat de afwezigheid van een vader met een jongen doet. Misschien levert het wel onwijs sociale mannen op!)
pi_89879406
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb voor mijn verjaardag niet een boek over taalverwerving gehad maar wel over het babybrein. Met die informatie ga ik dus straks mijn mede-ouders in het kleine baby'tjestopic bestoken. :Y)

Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is. :s) (In dit verband is het wel een interessante vraag wat de afwezigheid van een vader met een jongen doet. Misschien levert het wel onwijs sociale mannen op!)
Welk boek is het? Nog gefeliciteerd *O*

Kobus :*
  maandag 13 december 2010 @ 16:50:48 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89879409
quote:

Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is. :s)
oh, dat staat er ook hè, de vader of de moeder. ;)
En dan kan ik je dit boek echt met klem aanraden :P Hij zegt idd dat het belangrijk is vanaf 6 zeker, en ook dat er een ánder mannelijk rolmodel meeloopt in de puberteit.

Ik vind het een zeer waardevol boek. :Y
pi_89879511
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:50 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Welk boek is het?
Dit boek. Voor dit topic is het niet zo heel interessant, want het gaat vooral over kinderen in het eerste levensjaar. Bij wijze van uitzondering wordt er iets over dreumesen en peuters gezegd.

Ik noteer de naam, buuv! Ik heb nog een goeie maand om te lezen.
pi_89879676
Klinkt als een leuk boek Claudia, het begin lijkt erg op een paar boeken van mij.
En dat boek van Buuv wil ik ook :Y
Ik heb How2Talk2Kids gekregen en eigenlijk wil ik ook nog dit boek hebben.
  maandag 13 december 2010 @ 16:57:41 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89879697
oh, je bent er zo door denk ik. Maar het was bijvoorbeeld voor mijn moeder (die drie dochters heeft) een enorme eye-opener. Het gaat ook over onderwijs, over hoe je herkent dat jongens weinig tijd met hun vader optrekken, wat belangrijk is (veel voorlezen, vertellen, praten) nu ja, het lijkt een enorm probleem ofzo dat was en is het niet natuurlijk. Maar als vrouw zijnde heb ik er toch veel aan gehad. :D

Nou lees ik sowieso veel, met name over opvoeden. maar ook onderwijs en taal. Dan maar teveel nadenken, het past blijkbaar bij wie ik ben. :P
  maandag 13 december 2010 @ 16:59:56 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89879797
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt als een leuk boek Claudia.
En dat boek van Buuv wil ik ook :Y
Ik heb How2Talk2Kids gekregen en eigenlijk wil ik ook nog dit boek hebben.
is een leuke aanvulling op het how2talk2kids :Y Persoonlijk vind ik Gordon te manipulatief op de een of andere manier. Kan ook zijn dat de kennissen die ik heb en het toepassen het niet helemaal goed doen. :') Maar fijne manier van met kinderen omgaan. ik moet mijne weer even herlezen, ik verslons in mijn gesprekstechniek :D
pi_89879965
Ik ga ook overwegen iets over de Gordonmethode te lezen. Ik heb dezelfde weerzin als jij, debuurvrouw. Mijn ex-vriend heeft ooit voor zijn werk een communicatiecursus gevolgd en toen hij thuiskwam vond ik hem zo onuitstaanbaar bijdehand dat ik alles in het werk heb gesteld om zijn goede bedoelingen te saboteren. :') In How2talk2kids wordt daar ook kort iets over gezegd, dat de technieken voor de kinderen niet aan moeten voelen als inauthentiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 13-12-2010 17:10:03 ]
pi_89880024
:D hihi

Daar wordt in Luisteren naar Kinderen ook wel wat over gezegd, dat je wel je gevoelens mag laten blijken, volgens mij wordt dat bij "de buren" wel eens vergeten ;)
  maandag 13 december 2010 @ 17:10:44 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89880189
oh ja, dat vond ik toch zo héérlijk! Dat ik niet een betere versie van mijzelf hoefde te zijn. :@ tja, ik ben echt wel eens kwaad. En van Gordon mag dat niet. Van How2 wel. Nou ja, dat vind ik dan prettiger hè. :+ Dat ik ze niet gelijk rijp maak voor een psychiater als ik uit mijn slof schiet.

Maar goed, ik ben weer ff weg. Mijnese zijn allang geen dreumes meer.
pi_89880332
Oh, ik heb mijn Gordon boek nog niet gelezen maar P. wel en die zei juist dat hij het een verademing vond dat je af en toe ook boos mocht zijn of wispelturig. Gewoon menselijk zeg maar.
Ik ga er eens in beginnen en dan zal ik verslag doen.
En al die andere boeken klinken ook goed. Ga eens een verlanglijstje maken. :7
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 17:20:47 #266
5428 crew  miss_sly
pi_89880545
quote:

Ik denk dat daarbij het karakter van het kind ook een zeer belangrijke factor is. Mijn zusje en haar vrouw hebben drie jongens. De oudste is 6, de middelste 4 en de jongste 19 maanden. De oudste is een heel sociaal kereltje, altijd zorgen voor zijn jongste broertje en ook voor Senna bijvoorbeeld. Zal ook altijd helpen of signaleren dat er hulp moet komen voor iemand. De middelste is zo helemaal niet. Vindt het allemaal wel best, maar zal niet snel helpen of iets te drinken aanbieden ofzo. Hoeft ook neit zo nodig gezellig met z'n allen wat te doen, terwijl de oudste niets liever doet. Over de jongste is uiteraard nog niet zo veel te zeggen :)

Anyway, geen vader in huis, ze gingen/gaan wel naar het kdv en toch zijn het aardige, sociale jongens met hun goede en slechte eigenschappen ;)
  maandag 13 december 2010 @ 17:27:51 #267
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89880808
Miss Sly, ik herken hier meer de plaats in het gezin in dan structureel jongensgedrag en/of karakter. Natuurlijk speelt dat ook mee.

Opvallend vind ik dat oudsten vaak toch wat serieuzer en behulpzamer zijn. Ook bij de vriendjes en vriendinnetjes merk ik dat. De tweede is een bemiddelaar maar veel meer een kind wat zijn eigen plan trekt waar een laatste vaak de pipo is. :D uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk. :P
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 17:31:55 #268
5428 crew  miss_sly
pi_89880974
Klinkt niet helemaal onbekend :P

De schrijver was Steve Dipup? En de titel? Kan me voorstellen dat mijn zus met drie jongens het ook wel interessant zou kunnen vinden :)
  maandag 13 december 2010 @ 17:35:41 #269
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_89881101
Biddulph. Jongens, hoe voed je ze op.

Geen idee of ie nog te krijgen is. Ik kreeg m getipt van een vriendin en vond m toevallig op een uitverkooptafel diezelfde week (da's geen toeval ;) )
pi_89882327
Dat Gordon-boek hebben we hier ook, alleen val ik 's avonds de laatste tijd in slaap zodra mijn kussen in zicht is :@
pi_89884016
Net lekkerRisi e bisi gegeten met Isabeau. Het eten gaat prima zolang ze zelf een lepel heeft en ik er ook eentje hanteer. Ze vondt het héérlijk.

En nu slaapt ze lekker. We gingen naar boven en ik zei: "Ga je lekker slapen?"
Isabeau: "Ja............slapen bed doei!"

Dat how2talk2kids boek klinkt interessant..
pi_89884086
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:10 schreef Stiemie het volgende:
Dat Gordon-boek hebben we hier ook, alleen val ik 's avonds de laatste tijd in slaap zodra mijn kussen in zicht is :@
Haha, herkenning! Ik kan alleen nog maar suffe chicklit lezen voor het slapen gaan. En dan ook nog maar 2 bladzijden.
Ik mis die dagen soms dat ik in 1 dag een boek uit las, lekker naast de kachel. O+

Wat is Risi e Bisi, Sorboo?
Wij hebben gebakken aardappels gegeten, Ko's favoriet. :Y)
pi_89884129
Dat How2talk2kids vind ik ook interessant klinken alleen wordt ik heel opstandig van die 2en in de titel. Stom!
pi_89884914
Oeke, da's letterlijk rijst met erwten. Risotto met doperwtjes.
pi_89885726
Ik kom 's avonds niet verder dan 1 bladzijde in tijdschrift op het moment. :O

Seb had net wat diarree gehad, Hij liep de hele tijd aan zijn luier te trekken, dus snel een schone aangegeven en het was een klein beetje rood. Maar huilen bij het schoonvegen en huilen bij de creme erop doen en nog harder huilen bij een nieuwe luier aan doen. Even zonder luier laten staan maar toen moest hij ook steeds huilen. Zo zielig. Hij was al zo moe ;(
  Moderator maandag 13 december 2010 @ 19:31:56 #276
5428 crew  miss_sly
pi_89885976
Ach gut, die arme kapotte billetjes van Seb. zo sneu is dat!

Dat How2talk2kids wil ik ook nog...zal het eens bestellen idd! Volgens de site is het vanaf 2 jaar, maar je kunt maar vast voorbereid zijn he :P

risotto met doperwtjes, volgens mij maak ik daar Senna ook erg blij mee...heb je een receptje, Sorbootje?
  maandag 13 december 2010 @ 19:33:49 #277
12913 GreatWhiteSilence
pi_89886078
Annicka zegt als ze genoeg heeft gegeten: nie meer. :D Ze spreekt tegenwoordig dus met twee woorden. :P
pi_89886106
Oh, dat boekje heb ik net van Sinterklaas gekregen. Ik heb nog geen tijd gehad om er in te beginnen, maar het ligt echt te lonken naar me op de wc. :D Het doet een beetje aan als dat 'help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun, vind ik.
pi_89886369
:@ soms voel ik me zo'n halve moeder ofzo. Ik doe maar wat, ik heb nog geen 1 opvoedboek oid gelezen, zelfs oei ik groei krijg ik niet uit. :@

Driekus is ineens weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft nu ook door hoe je op de bank klimt en gaat heel blij naar de konijnenkooi, aai! aai! roepend. En dan verbaasd zijn als de konijnen besluiten dat het tijd is om heel hard weg te rennen. _O- Daar kan ik nou echt lol om hebben. Ik heb net het gesprek tussen Driekus en de nijnen (nou ja, monoloog) proberen vast te leggen, maar zodra ie door heeft dat ik film komt ie naar me toe. Helaasch..dus.
pi_89886465
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:56 schreef oeke het volgende:
Dat How2talk2kids vind ik ook interessant klinken alleen wordt ik heel opstandig van die 2en in de titel. Stom!
Ha dat heb ik nou ook! maar dan zonder de extra "t" in wordt :+

Maar Claudia brengt me wel op een idee, een mooi boek over taalverwerving zou wel erg gaaf zijn voor kerst of mijn verjaardag! Had je een specifiek boek op 't oog, toevallig? Want de echtgenoot kan niet er niet zoveel mee zonder héél duidelijke hint :Y)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_89886551
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:39 schreef mefke79 het volgende:
:@ soms voel ik me zo'n halve moeder ofzo. Ik doe maar wat, ik heb nog geen 1 opvoedboek oid gelezen, zelfs oei ik groei krijg ik niet uit. :@

Driekus is ineens weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft nu ook door hoe je op de bank klimt en gaat heel blij naar de konijnenkooi, aai! aai! roepend. En dan verbaasd zijn als de konijnen besluiten dat het tijd is om heel hard weg te rennen. _O- Daar kan ik nou echt lol om hebben. Ik heb net het gesprek tussen Driekus en de nijnen (nou ja, monoloog) proberen vast te leggen, maar zodra ie door heeft dat ik film komt ie naar me toe. Helaasch..dus.
Dit is mijn eerste opvoedboek en ik ben er nog niet in begonnen :P . Ik ben ook niet zo'n theoreticus ;) .
pi_89886705
Ik ben ook een meer een doe-het-zelf-moeder :P
pi_89887005
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:46 schreef Estrys het volgende:
Ik ben ook een meer een doe-het-zelf-moeder :P
ik ook!
Ik geloof niet zo in die boekenwijsheid... vind het meestal maar stom gezwets :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89887105
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ook!
Ik geloof niet zo in die boekenwijsheid... vind het meestal maar stom gezwets :@
:o _O- . Dat zou ik zelf nou weer niet direct zeggen. Ik pik gewoon alles hier wel op :7 .

(Ik ben overigens wel een theoreticus, maar mijn persoonlijkheid past daar niet bij :') ).
pi_89887162
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

:o _O- . Dat zou ik zelf nou weer niet direct zeggen. Ik pik gewoon alles hier wel op :7 .
ik ben graag direct :D
whaha nee hoor, wat een ander doet prima, maar weet je, elk boek zegt weer wat anders en ik volg liever mijn gevoel!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89887217
*;
pi_89887271
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
*;
:)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89887627
nou ja, het stomme is dat ik normaal dus wel zo'n theorie mens ben, zo iemand die het naadje van de kous wil weten. Maar ik krijg het gewoon niet opgebracht. En Driekus doet het zo ook leuk, denk ik, dus tja..
pi_89887648
Ik zeg ook altijd dat ik mijn gevoel volg, maar weet je, als ik zwart op wit zou moeten zetten wat mijn overwegingen zijn bij hoe ik de dingen aanpak, dan denk ik dat ik 'bewuster' opvoed, dan ik zelf soms denk.
pi_89887669
Ik kan me niet voorstellen dat ik zo laatdunkend zou spreken over het op intuïtie afgaan.
pi_89887716
Ik denk dat Vicky zich wat negatiever uitdrukte dan ze werkelijk bedoelde Claudia.
pi_89887740
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:53 schreef Sorbootje het volgende:
Net lekkerRisi e bisi gegeten met Isabeau. Het eten gaat prima zolang ze zelf een lepel heeft en ik er ook eentje hanteer. Ze vondt het héérlijk.

En nu slaapt ze lekker. We gingen naar boven en ik zei: "Ga je lekker slapen?"
Isabeau: "Ja............slapen bed doei!"

Dat how2talk2kids boek klinkt interessant..
Ga nu even teruglezen, maar eerst even deze post quoten! :P
pi_89887853
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 18:56 schreef oeke het volgende:

Zo heb ik een bloedhekel aan het gebruik van de term 'kids'. En ik heb Joe Speedboot om deze reden lange tijd links laten liggen. Maar beide boeken zijn de moeite waard. :Y)
pi_89887854
quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik zo laatdunkend zou spreken over het op intuïtie afgaan.
hoe bedoel je? verklaar je nader..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_89887873
Waarom quote je die Serpente? Mis ik iets?
pi_89887976
Ik lees ook niet zoveel boeken meer. Ik merk dat ik juist de boeken en info uitzoek die mijn gedachten al bevestigen. :'), dus niet echt nieuwe info...
pi_89888045
Buiten het feit dat Isabeau werkelijk een taalwonder is, vondt ik de spelfout voor Sorbo's doen nogal opvallend. :+
pi_89888107
Het is wel een leuke. Zo zie je maar weer dat het iedereen overkomt, de taalfouten ;) .
pi_89888237
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:06 schreef Vicky het volgende:

[..]

hoe bedoel je? verklaar je nader..
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijsheid houden. Toch? Claudia houdt van kennis opdoen, maar zal zelf niet zo denegrerend spreken over handelen op basis va intuïItie. Volgens mij bedoelt ze dat.
pi_89888291
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:
Ha dat heb ik nou ook! maar dan zonder de extra "t" in wordt :+
Oh hemel. :@

Zo leuk die die gesprekjes met Ko. Net in bad, Ko wijst naar de kraan en zegt: Open?
Hij houdt ervan bakjes onder de kraan houden, maar de kraan blijft natuurlijk niet open staan.
En vanmiddag zag hij net gekochte kaas in mijn tas.
Wijst: ka! Ja, dat is kaas. Pakt de kaas, geeft het aan mij en zegt: Open!
Moest het kaaspapiertje eraf zodat hij al wat kon proeven. O+

Dat denk ik ook Aoraki, ik zou alleen die boeken lezen die al bij mijn ideeen aansluiten.
En ik heb trouwens ook nog geen boek gelezen. Maar ik zou het wel graag willen. Er tijd voor vrij maken.
pi_89888342
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..

Ik snap het soms niet, waarom altijd maar die boeken volgen, elk boek zegt wat anders over 11 zelfde onderwerp... waarom niet gewoon je eigen gevoel daarin volgen?? Dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet alle wijsheid komt uit een boekje..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')