Nou, het was mijn schuld dat hij wakker werdquote:Op vrijdag 10 december 2010 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Mooie samenvatting, twinkly
Vervelend van je slechte nacht! Kon je vriend niet op de bank of een logeerbed ofzo, zodat jij iig nog lekker even kon slapen?
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nou, het was mijn schuld dat hij wakker werdIk dacht een hele grote spin te zien aan het plafond terwijl ik Niels aan het voeden was, maar ik droomde half
![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:51 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Nou, het was mijn schuld dat hij wakker werdIk dacht een hele grote spin te zien aan het plafond terwijl ik Niels aan het voeden was, maar ik droomde half
![]()
![]()
![]()
Nee joh, alleen een groot gedeelte van de bovenkant, de onderkant heeft hij alleen wat in mogen graaienquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:38 schreef Kersjes het volgende:
Jaaaa, Wolf al 1 jaar oud: gefelicteerd![]()
En hij heeft hij echt die tompouce helemaal opgegeten??? Bikkel
Ja, dat vind ik zeker een voordeel van alles in een ruimte hebben, ik weet altijd precies hoe hij slaapt.quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
Achja, het voordeel van slecht slapen is dat ik lekker vaak kan controleren of Ivan het nog doet.En ik vind het heel fijn dat we van de kamer naast onze kamer de kinderkamer hebben gemaakt, want ik hoor vrijwel alles wat ik wil horen (en wat ik niet wil horen is ook vrij makkelijk te negeren).
quote:Op zaterdag 11 december 2010 11:48 schreef mefke79 het volgende:
Ik vraag er wel elke dag om, daar niet van (...)
Er loopt een topic over in het Actualiteitenforum. Dat is misschien een gepaster topic inderdaad (er gaat ookal een speculatie over het kinderdagverblijf).quote:Op zondag 12 december 2010 19:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik wilde hem hier niet neergooien, Claudia, maar ik had het net ook gezien. Het is iig niet ons kdv, want wij weten van neits en hadden anders in het hotel gezeten. Ik weet niet welk kdv Ivan heen gaat, maar ik hoop vna harte dat het een ander is!
Ja, het is toch idioot dat zoiets mogelijk is? Ik kan er gewoon niet bij met m'n hoofd (laat staan met m'n hart...).quote:Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Aoraki het volgende:
Maar Groof, ze staan toch altijd met meerdere op een groep?
Ja, het is dit topic: Ontuchtzaak kinderdagverblijf Amsterdamquote:Op zondag 12 december 2010 20:08 schreef mikoxx het volgende:
Claudia...ik zal me ook even verplaatsen naar het actualiteitenforum, om verdere discussies hier te voorkomen. Kan je me even helpen met vinden?
Dat zei mjn vriend net ook meteen weer. Hij had het al eerder gezegd overigens. Toen vond ik het nog een beetje ver gaan, maar na dit nieuws ben ik het wel met hem eens.quote:Op zondag 12 december 2010 23:38 schreef oeke het volgende:
P. zei net al, Ko gaat niet meer naar een kdv waar een man werkt. Maar goed, dat is ook weer zoiets...
Nou. Dát! Ik ben er gewoon helemaal kapot van. Het zal je goddomme toch gebeuren dat er zo'n vreselijke vent aan je kleine lieve onschuldige baby zit! Ik ben nu echt zo blij dat Rienk gewoon lekker thuis is!quote:Op zondag 12 december 2010 23:47 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dat zei mjn vriend net ook meteen weer. Hij had het al eerder gezegd overigens. Toen vond ik het nog een beetje ver gaan, maar na dit nieuws ben ik het wel met hem eens.
Wat een nachtmerrie voor die ouders
Maar komt dat niet voornamelijk omdat er nu eenmaal veel meer gelegenheid is bij familie? Je ziet normaal gesproken mama, papa, opa, oma of ome piet immers veel vaker dan een gemiddelde bekende. Wat dat betreft is het kdv niet anders,die zien ze ook dagelijks/wekelijks.quote:Op maandag 13 december 2010 09:22 schreef Sorbootje het volgende:
Ja maar meestal niet onder de noemer familiekring.
oh even totaal iets andersquote:Op zondag 12 december 2010 23:44 schreef oeke het volgende:
Ja sowieso he? Ik bedoel, wij zouden best een oppas erbij willen. Ons vaste oppasnichtje is een bezig bijtje en erg druk.
Dus ik was er al een beetje over aan het nadenken, hoe kom je nou aan een leuke oppas in de buurt. En deze man woont gewoon in de buurt. Klinkt betrouwbaar op de MP advertentie.
Nou, no way dat ik nog een man zou vragen als oppas.
Nou ja, mijn directe familie vertrouw ik blind, en de medewerkers op een kinderdagverblijf ken ik niet. Ik begrijp die reactie dus wel. Sterker nog, ik vraag mezelf ook sterk af of ik wel bereid ben om mijn kinderen nu ze zo jong en kwetsbaar zijn over te dragen aan de zorg van mensen die ik niet ken. Moet ik niet gewoon minder gaan werken?quote:Op maandag 13 december 2010 08:30 schreef Sorbootje het volgende:
Wel vind ik de reacties (hoewel ik ze helemaal kan plaatsen in dit verband en er alle begrip voor heb!) van 'ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat' een beetje misplaatst. De kans dat zoiets in je eigen familiekring plaatsvindt is vele malen groter.
tja, dat hoort nu eenmaal bij leven..ik heb er niet zo'n last van (van die gemoedsrust, bedoel ik)quote:Op maandag 13 december 2010 10:46 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zal de laatste zijn om het vertrouwen in de mensheid als geheel te verliezen, maar weet ook dat er meer rotte appels zijn dan ik voor mijn eigen gemoedsrust wil weten.
Ik ook niet, erg he?quote:Op maandag 13 december 2010 10:34 schreef Kleurdoos het volgende:
ik vertrouw sowieso al niemand met mijn kind op opa en oma na
Fijn dat de terugreis beter ging! Echt gaaf dat je helemaal daarheen bent gekomen hoorquote:Op zondag 12 december 2010 17:23 schreef Twinkly het volgende:
Het was leuk op de verjaardag van WolfNiels liep steeds een jongetje van 3 achterna, deed hem na en pakte zijn speelgoed af "nee, beebie, niet doen", "je mag niet aan mijn trui trekken, beebie"
We waren met de bus, Niels op mijn rug in de Bondolino, en dat ging heel goed. Op de terugweg heeft hij de hele tijd geslapen.
Je verwoordt precies waar ik al de hele ochtend niet uit komquote:Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef oeke het volgende:
Ik vind de opmerking dat je blij bent dat je kind niet op een kdv zit behoorlijk ongevoelig en ongenuanceerd overkomen eerlijk gezegd.
Zou je zo'n opmerking ook maken tegen een ouder die hierbij betrokken is?
Als je kind straks op zwemles gaat of naar school of naar scouting of logeren bij een vriendje of op muziekles, op voetbal, wat dan?
Ko is nu 2 ochtenden naar het kdv geweest en ik zal er gewoon op moeten vertrouwen dat de zorg daar goed is.
Die twijfels die Claudia uit over je kind naar de opvang brengen heb ik ook, maar die had ik al voor dit hele gebeuren.
Ik vind ook dat je helder je gedachten omschrijft, Claudia.
Toch staan dit soort twijfels mijn inziens los van deze zaak.
Het gaat dan meer over welke keuzes je maakt aangaande de zorg van je kind en aangaande je werk en je inkomen.
quote:Op maandag 13 december 2010 12:40 schreef Sorbootje het volgende:
Oh Huup, daar ben ik zo bang voor, dat Isabeau straks bv op straat tegen iedereen KUT gaat roepen ofzo. Mijn geliefde B. is nogal onverbeterlijk. (en ik ben een heilige natuurlijk)
Ik voel me niet persoonlijk aangesproken of zo. Maar ik breng ons kind met veel plezier naar het kdv. En dat blijf ik doen, welke verhalen ik ook lees. Nu is het in Amsterdam wat voor ons een redelijke ver van ons bed show is zeg maar. Tenminste zou voelt dat. Maar wat te denken van de Benno L verhalen? Dat was voor ons heel dichtbij, maar ja je doet je kind toch op zwemles. Ze kunnen overal in aanraking komen met dit soort criminelen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:36 schreef oeke het volgende:
Isabeau en Wolf weer goedgekeurd! Fijn zeg.
En Wolf heeft een fijne verjaardag gehad zo te horen!
Huup, lief van je, ik reageer zo even op je PM.![]()
Ik vind de opmerking dat je blij bent dat je kind niet op een kdv zit behoorlijk ongevoelig en ongenuanceerd overkomen eerlijk gezegd.
Zou je zo'n opmerking ook maken tegen een ouder die hierbij betrokken is?
Als je kind straks op zwemles gaat of naar school of naar scouting of logeren bij een vriendje of op muziekles, op voetbal, wat dan?
Ko is nu 2 ochtenden naar het kdv geweest en ik zal er gewoon op moeten vertrouwen dat de zorg daar goed is.
Die twijfels die Claudia uit over je kind naar de opvang brengen heb ik ook, maar die had ik al voor dit hele gebeuren.
Ik vind ook dat je helder je gedachten omschrijft, Claudia.
Toch staan dit soort twijfels mijn inziens los van deze zaak.
Het gaat dan meer over welke keuzes je maakt aangaande de zorg van je kind en aangaande je werk en je inkomen.
Ko praat steeds meer. Een woord hoef je maar een paar keer te herhalen en hij zegt het na. Ik vind het zo leuk!
Ja maar Oeke, misbruik? daar denk je toch niet aan bij je afweging? Tot nu toe tenminste.quote:Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef oeke het volgende:
Toch vind ik er wel nog een verschil in zitten of je kind 0-4 jaar is of ouder, juist omdat je hoopt dat ze dan weerbaar zijn en nee kunnen zeggen.
Daarom ben ik wel blij dat we lang hebben kunnen wachten met Ko naar het kdv brengen, en dat het nog steeds niet noodzakelijk is. Dus als het niet goed gaat kunnen we hem er weer afhalen. In die zin vind ik de afweging van Claudia heel herkenbaar.
Een beetje Tourette dan? Als excuus?quote:Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha ik heb er de kracht niet meer voor.. Meesterlijk Huup!
En inderdaad B. maar aan de oordopjes.
Bij mijn B. is het echt irritant. Dan zitten we bijvoorbeeld in de auto en schrikt hij ergens van. Dan smijt hij er meteen een GVD uit. Daar heb ik sowieso al een hekel aan, maar met I. erbij vind ik het helemaal not done. Heeft hij als excuus: "Jamaar ik schrok!" NOU EN?! Pff, daar kan ik me soms wel over opwinden. Je hebt gewoon controle over wat je wel en niet zegt. Hij heeft geen Tourette ofzo/moppers
Nee hoor, dat schreef ik ook in mijn eerdere post, dat ik dat een andere afweging vind. En een andere discussie. Dus eigenlijk moest ik mijn mond houden verder.quote:Op maandag 13 december 2010 12:54 schreef Estrys het volgende:
Ja maar Oeke, misbruik? daar denk je toch niet aan bij je afweging? Tot nu toe tenminste.
Herkenbaar! En die van mij gebruikt ook nog eens precies hetzelfde excuusquote:Op maandag 13 december 2010 12:53 schreef Sorbootje het volgende:
Hahaha ik heb er de kracht niet meer voor.. Meesterlijk Huup!
En inderdaad B. maar aan de oordopjes.
Bij mijn B. is het echt irritant. Dan zitten we bijvoorbeeld in de auto en schrikt hij ergens van. Dan smijt hij er meteen een GVD uit. Daar heb ik sowieso al een hekel aan, maar met I. erbij vind ik het helemaal not done. Heeft hij als excuus: "Jamaar ik schrok!" NOU EN?! Pff, daar kan ik me soms wel over opwinden. Je hebt gewoon controle over wat je wel en niet zegt. Hij heeft geen Tourette ofzo/moppers
Maar dat zegt ze toch ook juist?quote:Op maandag 13 december 2010 12:52 schreef Estrys het volgende:
Je kan
[..]
Ik voel me niet persoonlijk aangesproken of zo. Maar ik breng ons kind met veel plezier naar het kdv. En dat blijf ik doen, welke verhalen ik ook lees. Nu is het in Amsterdam wat voor ons een redelijke ver van ons bed show is zeg maar. Tenminste zou voelt dat. Maar wat te denken van de Benno L verhalen? Dat was voor ons heel dichtbij, maar ja je doet je kind toch op zwemles. Ze kunnen overal in aanraking komen met dit soort criminelen.
Dat je de afweging wel of niet zelf thuis blijven maakt kan ik begrijpen. Maar je zegt toch niet: mijn kind gaat niet naar een kdv want hij/zij zou daar weleens misbruikt kunnen worden. Want dan kan hij/zij straks ook niet naar school, naar zwemles, naar de sportclub, naar een vriendje of gewoon buiten spelen als ze groter zijn.
Ja dat!quote:Op maandag 13 december 2010 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je het fijn vindt dat je kind niet naar het kdv gaat, als dat een keuze is die je gemaakt hebt en aan vast kunt houden. Maar dat staa tlos van deze zaak. Dus een opmerking als: ik ben blij dat mijn kind niet naar het kdv gaat" hoeft dan toch helemaal niet op zo'n moment?
ooohquote:Op maandag 13 december 2010 13:01 schreef Estrys het volgende:
Ow Huup, ik zie dat ik een beetje vreemd quote. Maar mijn ik voel me niet aangesproken ging over de zin: "ik ben blij dat mijn kind niet naar een kdv gaat"
Mja, en dan vraag ik me af of je zou denken als je iets over incest hoort: gelukkig heeft mijn kind geen papa/opa/oom whatever.quote:Op maandag 13 december 2010 13:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Maar dat is dan toch wat ik op dit moment wel voel? Bij een geval als deze ligt daar op dit moment, hoe je het wend of keert, gewoon de nadruk op. Meestal sta ik er niet eens bij stil dat ze niet naar het kdv gaat.
oh wat handigquote:Op maandag 13 december 2010 13:37 schreef Estrys het volgende:
Amelie![]()
Seb heeft ook wat nieuws: hij vraagt zelf of hij naar bed magHet is echt een vreemd kind
bed bed bed slape zegt ie dan. En gaat zijn knuffel en speen pakken, net pakte hij ook alvast zijn slaapzak.
Die app zit er pas net op, ik denk dat hij maar eventjes werkt.quote:Op maandag 13 december 2010 13:38 schreef huuphuup het volgende:
[..]
oh wat handig
ik wil ook zo'n app op mn kind, zou een hoop gesjouw schelen![]()
Wat worden ze écht groot dan hè, als ze zulke dingen zo duidelijk enzo gaan aangeven. Zo leuk <3
quote:Op maandag 13 december 2010 13:43 schreef Kleurdoos het volgende:
[ afbeelding ]
om de boel even wat luchtiger te maken hier
hahah nee joh, van mij mag overal over gepraat worden, ik ben de offtopicqueenquote:Op maandag 13 december 2010 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Luchtiger? Tja, ik snap het wel en ik snap het niet. Gisteren in de SC werd er ook al naar gehint dat het geen goed onderwerp is. En dat IS het ook niet, maar het is wel de realiteit.
Maar ik snap de meer dan duidelijke hint en ik zal ook hier verder er niets meer over posten.
Oh, sorry, van mij mag er wel over gepraat worden hoor, het is belangrijk om erover te praten imho.quote:Op maandag 13 december 2010 13:47 schreef miss_sly het volgende:
Luchtiger? Tja, ik snap het wel en ik snap het niet. Gisteren in de SC werd er ook al naar gehint dat het geen goed onderwerp is. En dat IS het ook niet, maar het is wel de realiteit.
Maar ik snap de meer dan duidelijke hint en ik zal ook hier verder er niets meer over posten.
Wat hebben ze in hun mond?quote:Op maandag 13 december 2010 13:53 schreef Kleurdoos het volgende:
ja joh, dus niet zo serieus he, moederschaap!
[ afbeelding ]
hop, even lachen!
Ken je Zaai ook niet?quote:Op maandag 13 december 2010 13:55 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik ken Pien en Bianca niet. Heeft dat iets met een spreekwoordelijke steen te maken?
dhuusssquote:
Nou dat dus. Anna en Morris hebben een hele lieve man als leider. En als ik dan mensen hoor zeggen dat ze een man op een kdv raar of zelfs walgelijk vinden...quote:Op maandag 13 december 2010 09:27 schreef Sorbootje het volgende:
Weet je wat mij echt heel k*t lijkt? Als je een man bent met alleen de allerbeste bedoelingen en je werkt met veel plezier en toewijding op een kinderdagverblijf. Ik denk dat je werk na gisteren nooit meer hetzelfde zal zijn!
Oh, wat leukquote:Op maandag 13 december 2010 14:01 schreef huuphuup het volgende:
[..]
dhuusss![]()
![]()
KD![]()
Ik ben een bento aan t maken voor mn kindben benieuwd wat ze ervan vindt, of dat ze het direct leeg kiepert op de vloer... Ze vindt al de pannen en potjes en dingetjes op het aanrecht interessant in elk geval
Ja, inderdaad. Het lijkt me heel moeilijk voor oprecht lieve mannelijke leiders nu. En toch krijg ik er een naar gevoel bij, onderbewust. Maar dat zal ook wel weer weggaan als de emoties wat bedaard zijn.quote:Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Memmel het volgende:
[..]
Nou dat dus. Anna en Morris hebben een hele lieve man als leider. En als ik dan mensen hoor zeggen dat ze een man op een kdv raar of zelfs walgelijk vinden...![]()
Vrouwelijke leidsters die de kinderen mishandelen door ze uren in hun stoeltje te laten zitten of een doek over de kop te doen als een papagaai, die verdienen ook de hoogste boom.
Dan liever een lieve vent die oprecht leuk is met de kinderen.
quote:Op maandag 13 december 2010 14:02 schreef Memmel het volgende:
[..]
Vrouwelijke leidsters die de kinderen mishandelen door ze uren in hun stoeltje te laten zitten of een doek over de kop te doen als een papagaai,
Was pasgeleden ook niet iets in het nieuws over een kdv waar kinderen door de leidster(s) geslagen waren of zoiets?quote:Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
![]()
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed
vanaf 5:15quote:
k zet het wel in het rapley topicquote:Op maandag 13 december 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, wat leuklaat je ons een foto zien?
[..]
Ja, inderdaad. Het lijkt me heel moeilijk voor oprecht lieve mannelijke leiders nu. En toch krijg ik er een naar gevoel bij, onderbewust. Maar dat zal ook wel weer weggaan als de emoties wat bedaard zijn.
Voor jongetjes vanaf een jaar of 3-4, die zich gaan identificeren met hetzelfde geslacht, is het juist heel goed om in contact te komen met mannelijke opvoeders. Daarom is het ook zo jammer dat de meeste leraren op de basisschool tegenwoordig vrouw zijn.
Bento is een japanse vorm van lunch, eigenlijk een soort broodtrommeltje wat je meeneemt maar dan met fruit en groente en rijst en zulke dingen erin. Heb foto's in t rapleytopic gezet dat maakt t wel duidelijk denk kquote:Op maandag 13 december 2010 14:53 schreef lily het volgende:
[..]
Het is Plien en Bianca
Huup, wat is een Bento?
Er was laatst iets in het nieuws of hier op Fok (ik weet het even niet meer) over kindjes op een kdv die allemaal een doekje over hun hoofd kregen om ze stil te krijgen.quote:Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
![]()
Deze opmerking begrijp ik niet zo goed
Ik heb mn oude mobieltje bewaard, batterij eruit en die ligt bij Amélie's speelgoedquote:Op maandag 13 december 2010 16:06 schreef Claudia_x het volgende:
Als mijn schoonmoeder hier langskomt haalt ze meteen haar mobiele telefoon uit de tas om aan Ivan af te geven. Het is net alsof ze de grens over wil steken en Ivan een douaneambtenaar is. Vervolgens zijn we de hele middag bezig om uit te zoeken waar Ivan in vredesnaam haar mobieltje heeft gelaten.Gelukkig kun je een mobieltje gewoon bellen. Kunnen ze niet zoiets met al het speelgoed doen?
En met het gewichtje dat aan de ketting van de rolgordijntjes hangt. En met de haarborstel. En met een DVD-hoesje.quote:Op maandag 13 december 2010 16:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb mn oude mobieltje bewaard, batterij eruit en die ligt bij Amélie's speelgoedvindt ze geweldig, als ik hallohallo? roep dan gaat ze het ding pakken en houdt ze hem aan haar oor
![]()
werkt trouwens ook met de babyfoon en de afstandsbediening
check!quote:Op maandag 13 december 2010 16:14 schreef Memmel het volgende:
[..]
En met het gewichtje dat aan de ketting van de rolgordijntjes hangt. En met de haarborstel. En met een DVD-hoesje.
Dat zou hier niet werken. Hij vindt dat soort dingen alleen interessant als er licht en geluid uitkomt en als ze van ons zijn. Op mijn oude laptop was hij zo uitgekeken terwijl mijn netbook mateloos interessant is. Een van zijn favoriete hobby's is mijn postings verwijderen voordat ik ze geplaatst heb.quote:Op maandag 13 december 2010 16:13 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ik heb mn oude mobieltje bewaard, batterij eruit en die ligt bij Amélie's speelgoedvindt ze geweldig, als ik hallohallo? roep dan gaat ze het ding pakken en houdt ze hem aan haar oor
![]()
werkt trouwens ook met de babyfoon en de afstandsbediening
Zo'n opmerking klinkt als de andere kant van de 'ik ben blij dat mijn kind niet op het kdv zit.'quote:Op maandag 13 december 2010 13:11 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik wil dat Evie zichzelf kan ontplooien en ik wil ook niet dat mijn meisje opgroeit als een bang muisje; ik weet niet of het komt van het feit dat Evie naar de kinderopvang gaat; maar Evie kan al heel goed samen spelen, is sociaal, open etc.. ze leert echt omgaan met andere kindertjes en dat alles niet altijd alleen om haar draait...
Heel herkenbaar! Ik duim dat hij gauw weer gewoon Ko is.quote:Op maandag 13 december 2010 16:19 schreef oeke het volgende:
Fijn Claudia, dat Ivan weer lekker in zijn vel zit.
Momenteel zit het Ko niet zo mee, steeds verkouden, koortsig en erg eenkennig. Hij wil het liefst op schoot filmpjes kijken.
Ik hoop maar dat hij gauw beter en gezelliger is.![]()
quote:Op maandag 13 december 2010 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Al met al lijken mijn kinderen nette best sociale mensen te worden. En dat waren ze vast ook als ze naar het KDV waren geweest. Maar deze manier was meer mijn manier. En zo vind ik het fijn.
ik zoek het even voor je op.quote:Op maandag 13 december 2010 16:34 schreef Estrys het volgende:
Waarom zou dat bij jongens beter zijn dan? nu ben ik nieuwsgierig buuv. Ik geloof dat ikzelf er niet gebaat bij zou zijn om seb drie jaar iedere dag dichtbij me te hebben. :-P En daarmee seb ook niet. Ik ben gewoon geen geboren moeder denk ik. Hoewel ik het steeds leuker vind worden nu hij terug praat.
quote:Op maandag 13 december 2010 16:33 schreef oeke het volgende:
Gekke Seb, zo snel weer in je sas!
Ah, herkenning alom! Het is vervelend dat het net tijdens zijn wendagen op het kdv is. ik ben benieuwd hoe het woensdag weer gaat.
Het is ook wel grappig hoor. Wil je even bij papa? Nee! Even met papa spelen? Nee! Wil je filmpjes kijken met papa? Ja! Nee!
[..]
quote:Op maandag 13 december 2010 16:27 schreef debuurvrouw het volgende:
Later las ik in het boek van Steve Bidulp? (jongens, hoe voedt je ze op?) dat jongens er ernorm bij gebaat zijn om zeker de eerste drie jaar dicht bij hun moeder te blijven. ik weet zo niet eens meer waarom precies maar ik vond het zo'n geruststellingIemand die boeken schreef was het met me eens!!
Ik moest ook lachen.quote:Op maandag 13 december 2010 16:37 schreef huuphuup het volgende:
![]()
ik moest lachen.
Hoop dat ie snel zichzelf weer is.
nou, het is niet speciaal de moeder, de vader mag ook. of een liefdevol familielid of gastgezin, Dit omdat volgens mijnheer Steve uit vele onderzoeken is gebleken dat jongens meer last hebben van scheidingsangst dan meisjes en zich eerder emotioneel sfsluiten als ze zich in de steek gelaten voelen. ook kunnen ze zich rusteloos en agressief gedragen en dit etiket tot de schoolleeftijd met zich meedragen. Zijn theorie is dat een jongen in zijn eerste jaren moet kennismaken met intimiteit, vertrouwen warmte plezier en liefde.quote:Op maandag 13 december 2010 16:34 schreef Estrys het volgende:
Waarom zou dat bij jongens beter zijn dan? nu ben ik nieuwsgierig buuv. Ik geloof dat ikzelf er niet gebaat bij zou zijn om seb drie jaar iedere dag dichtbij me te hebben. :-P En daarmee seb ook niet. Ik ben gewoon geen geboren moeder denk ik. Hoewel ik het steeds leuker vind worden nu hij terug praat.
Welk boek is het? Nog gefeliciteerdquote:Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb voor mijn verjaardag niet een boek over taalverwerving gehad maar wel over het babybrein. Met die informatie ga ik dus straks mijn mede-ouders in het kleine baby'tjestopic bestoken.
Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is.(In dit verband is het wel een interessante vraag wat de afwezigheid van een vader met een jongen doet. Misschien levert het wel onwijs sociale mannen op!)
oh, dat staat er ook hè, de vader of de moeder.quote:Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik heb voor mijn verjaardag niet een boek over taalverwerving gehad maar wel over het babybrein. Met die informatie ga ik dus straks mijn mede-ouders in het kleine baby'tjestopic bestoken.
Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is.
Dit boek. Voor dit topic is het niet zo heel interessant, want het gaat vooral over kinderen in het eerste levensjaar. Bij wijze van uitzondering wordt er iets over dreumesen en peuters gezegd.quote:
is een leuke aanvulling op het how2talk2kidsquote:Op maandag 13 december 2010 16:57 schreef Twinkly het volgende:
Klinkt als een leuk boek Claudia.
En dat boek van Buuv wil ik ook
Ik heb How2Talk2Kids gekregen en eigenlijk wil ik ook nog dit boek hebben.
Ik denk dat daarbij het karakter van het kind ook een zeer belangrijke factor is. Mijn zusje en haar vrouw hebben drie jongens. De oudste is 6, de middelste 4 en de jongste 19 maanden. De oudste is een heel sociaal kereltje, altijd zorgen voor zijn jongste broertje en ook voor Senna bijvoorbeeld. Zal ook altijd helpen of signaleren dat er hulp moet komen voor iemand. De middelste is zo helemaal niet. Vindt het allemaal wel best, maar zal niet snel helpen of iets te drinken aanbieden ofzo. Hoeft ook neit zo nodig gezellig met z'n allen wat te doen, terwijl de oudste niets liever doet. Over de jongste is uiteraard nog niet zo veel te zeggenquote:Op maandag 13 december 2010 16:48 schreef Claudia_x het volgende:
Aardige theorie, buuv, maar ik vind zelf de vader als rolmodel een niet te onderschatten factor. Nu nog een boek erbij zoeken geschreven door iemand die het met me eens is.(In dit verband is het wel een interessante vraag wat de afwezigheid van een vader met een jongen doet. Misschien levert het wel onwijs sociale mannen op!)
Haha, herkenning! Ik kan alleen nog maar suffe chicklit lezen voor het slapen gaan. En dan ook nog maar 2 bladzijden.quote:Op maandag 13 december 2010 18:10 schreef Stiemie het volgende:
Dat Gordon-boek hebben we hier ook, alleen val ik 's avonds de laatste tijd in slaap zodra mijn kussen in zicht is
Ha dat heb ik nou ook! maar dan zonder de extra "t" in wordtquote:Op maandag 13 december 2010 18:56 schreef oeke het volgende:
Dat How2talk2kids vind ik ook interessant klinken alleen wordt ik heel opstandig van die 2en in de titel. Stom!
Dit is mijn eerste opvoedboek en ik ben er nog niet in begonnenquote:Op maandag 13 december 2010 19:39 schreef mefke79 het volgende:
soms voel ik me zo'n halve moeder ofzo. Ik doe maar wat, ik heb nog geen 1 opvoedboek oid gelezen, zelfs oei ik groei krijg ik niet uit.
![]()
Driekus is ineens weer zijn vrolijke zelf. Hij heeft nu ook door hoe je op de bank klimt en gaat heel blij naar de konijnenkooi, aai! aai! roepend. En dan verbaasd zijn als de konijnen besluiten dat het tijd is om heel hard weg te rennen.Daar kan ik nou echt lol om hebben. Ik heb net het gesprek tussen Driekus en de nijnen (nou ja, monoloog) proberen vast te leggen, maar zodra ie door heeft dat ik film komt ie naar me toe. Helaasch..dus.
ik ook!quote:Op maandag 13 december 2010 19:46 schreef Estrys het volgende:
Ik ben ook een meer een doe-het-zelf-moeder
quote:Op maandag 13 december 2010 19:51 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ook!
Ik geloof niet zo in die boekenwijsheid... vind het meestal maar stom gezwets
ik ben graag directquote:Op maandag 13 december 2010 19:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
![]()
. Dat zou ik zelf nou weer niet direct zeggen. Ik pik gewoon alles hier wel op
.
quote:
Ga nu even teruglezen, maar eerst even deze post quoten!quote:Op maandag 13 december 2010 18:53 schreef Sorbootje het volgende:
Net lekkerRisi e bisi gegeten met Isabeau. Het eten gaat prima zolang ze zelf een lepel heeft en ik er ook eentje hanteer. Ze vondt het héérlijk.
En nu slaapt ze lekker. We gingen naar boven en ik zei: "Ga je lekker slapen?"
Isabeau: "Ja............slapen bed doei!"
Dat how2talk2kids boek klinkt interessant..
quote:Op maandag 13 december 2010 18:56 schreef oeke het volgende:
Dat How2talk2kids vind ik ook interessant klinken alleen wordt ik heel opstandig van die 2en in de titel. Stom!
hoe bedoel je? verklaar je nader..quote:Op maandag 13 december 2010 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat ik zo laatdunkend zou spreken over het op intuïtie afgaan.
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijsheid houden. Toch? Claudia houdt van kennis opdoen, maar zal zelf niet zo denegrerend spreken over handelen op basis va intuïItie. Volgens mij bedoelt ze dat.quote:Op maandag 13 december 2010 20:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
hoe bedoel je? verklaar je nader..
Oh hemel.quote:Op maandag 13 december 2010 19:41 schreef innepin het volgende:
Ha dat heb ik nou ook! maar dan zonder de extra "t" in wordt![]()
uhh het is mijn mening ik vind het gezwets, een ander niet.. Er is niks mis met kennis vergaren uit boeken, dat hoor je mij niet zeggen, alleen IK vind het niks..quote:Op maandag 13 december 2010 20:12 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Je opmerking over boekenwijsheid, dat je dat meestal maar gezwets vindt, is niet zo heel vriendelijk voor mensen die wel van boekenwijshied houden. Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |