quote:Op donderdag 16 december 2010 13:10 schreef tjoptjop het volgende:
edit: lees net dat het begonnen is als compensatie voor huurwaardeforfait. Waardoor het in feite dus een stimulans voor het ambtenarenapparaat is
QFT.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:06 schreef Cracka-ass het volgende:
Een container van 55m2 voor 175.000 in een lelijke vinexwijk is verwend?
Pervers misschien maar dat is wat anders.
Absoluutquote:Op donderdag 16 december 2010 13:21 schreef tjoptjop het volgende:
Het is wel een mooi praktijkvoorbeeld heo regulatie op regulatie uiteindelijk groteske vormen aanneemt.
Dat is meer dan waar voor je geld in een dichtbevolkt gebied. In london betaal je voor zo'n loft het 4 dubbele.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
QFT.
Als je waar wilt voor je geld ben je verwend
In NL 'bang for bucks' krijgenquote:Op donderdag 16 december 2010 14:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is meer dan waar voor je geld in een dichtbevolkt gebied. In london betaal je voor zo'n loft het 4 dubbele.![]()
Als je bang voor je bucks in NL wilt hebben moet je naar zuidlimburg / noordgroningen verhuizen.
Tja beetje wat roepen kan iedereen. Feiten graag over VINEX wijken, 55m2 voor die prijs... Wellicht in Amsterdam ja. Ook is het lelijk vinden gelukkig een 'mening', maar dat zegt je wellicht weinig. Roepen alsof het een feit is komt natuurlijk harder over.quote:Op donderdag 16 december 2010 13:06 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Een container van 55m2 voor 175.000 in een lelijke vinexwijk is verwend?
Pervers misschien maar dat is wat anders.
Dus de eerste twee huizen uit 1977 en 1991 staan in VINEX wijken die pas quotequote:Op donderdag 16 december 2010 18:13 schreef BCage het volgende:
Wat dacht je van het prachtige Berkel en Rodenrijs. Hier het deprimerende lijstje van Funda. Vrijwel heel Berkel is Vinex wijk, dus zoek je favoriet er maar uit. Hier zijn enkele van mijn favorieten:
• 58m2, 1 slaapkamer, ¤174.000 en een afwerking, keuken en inrichting uit de 70'er jaren
• 72m2, 2 slaapkamers, ¤192.000, hier heeft ook een jong stel gewoond zo te zien
• 82m2, 1 slaapkamer, ¤215.000, maar dit is daqn ook in 'Résidence Noordeinde' dus niet zomaar een appartement
bepaald zijn?quote:Deze notitie bevat uitgangspunten voor de bouw van nieuwe woningbouwlocaties voor de periode vanaf 1 januari 1995
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vinex
Dan ga je toch in den haag zoeken vanaf 100.000 euro is er al wat te vinden van 90m^2quote:Op donderdag 16 december 2010 18:13 schreef BCage het volgende:
Wat dacht je van het prachtige Berkel en Rodenrijs. Hier het deprimerende lijstje van Funda.
Beetje flauw dat je me aan de precieze definitie gaat houden. Vinex wijk staat in mijn ogen (en voor de meesten) synoniem voor grote delen van zulke forensen steden met heel veel nieuwbouwwijken.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:36 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Dus de eerste twee huizen uit 1977 en 1991 staan in VINEX wijken die pas quote
[..]
bepaald zijn?
Dat lijkt me inderdaad een veel betere optie. Daar is misschien nog eens wat te doen ook.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ga je toch in den haag zoeken vanaf 100.000 euro is er al wat te vinden van 90m^2
http://www.funda.nl/koop/(...)nt/sorteer-prijs-op/
Ja misschien, maar de enige associaties die ik te horen krijg bij het woord 'Vinex' zijn negatieve. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens dat de huizenprijzen echt te gek voor woorden zijn in Nederland, daarom kan je veel beter (als je in het oosten woont) even over de grens koekeloeren, zoals we dat hier allemaal inmiddels doen.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:45 schreef BCage het volgende:
[..]
Beetje flauw dat je me aan de precieze definitie gaat houden. Vinex wijk staat in mijn ogen (en voor de meesten) synoniem voor grote delen van zulke forensen steden met heel veel nieuwbouwwijken.
Maar dan nog, zelf als zijn het niet allemaal formeel Vinex objecten, dat maakt het lijstje er niet erger op.
Wel uitkijken dat je dan niet in Leidseveen, Ypenburg of Plaspoelpolder terecht komt. Dan kan je nog beter in Berkel gaan wonen. Doe mij maar Oud Rijswijk of Voorburgquote:Op donderdag 16 december 2010 18:36 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan ga je toch in den haag zoeken vanaf 100.000 euro is er al wat te vinden van 90m^2
http://www.funda.nl/koop/(...)nt/sorteer-prijs-op/
over twee jaar rijd iedereen van oost naar west en terug, laten ze dan maar goede brede wegen aanleggen.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:48 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Ja misschien, maar de enige associaties die ik te horen krijg bij het woord 'Vinex' zijn negatieve. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens dat de huizenprijzen echt te gek voor woorden zijn in Nederland, daarom kan je veel beter (als je in het oosten woont) even over de grens koekeloeren, zoals we dat hier allemaal inmiddels doen.
Jij gebruikt de term VINEX, dus houden we je eraan, anders moet je het niet gebruiken, s i m p e l.... Nogmaals, niet alleen de koopmarkt is rot, ook de huurmarkt.. Feit is, als je een lange termijn visie hebt op de locatie waar je jezelf wilt vestigen is koop gunstiger, flexibiliteit, uiteraard huur. Maar dat is ook relatief, aangezien je alleen flexibel bent op het gebied van vrije sector huur, dat peper duur is.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:45 schreef BCage het volgende:
[..]
Beetje flauw dat je me aan de precieze definitie gaat houden. Vinex wijk staat in mijn ogen (en voor de meesten) synoniem voor grote delen van zulke forensen steden met heel veel nieuwbouwwijken.
Maar dan nog, zelf als zijn het niet allemaal formeel Vinex objecten, dat maakt het lijstje er niet erger op.
[..]
Dat lijkt me inderdaad een veel betere optie. Daar is misschien nog eens wat te doen ook.
Vathorstquote:Op donderdag 16 december 2010 23:27 schreef Terrorizer het volgende:
En dan vervolgens bouwen ze maar 1,5 parkeerplaats per huis. En nog erger slechts 1 of 2 hoofdwegen om de wijk te verlaten. Je kan dan al raden wat er gebeurd s'ochtends om half 9, een heuse vinex file.
VINEX
Je en daardoor je eigen gebied laten vergrijzen en verpauperen, leegstand, geen werk, maar wel een huis goedkoop in Duitsland.quote:Op donderdag 16 december 2010 18:48 schreef Mastertje het volgende:
[..]
Ja misschien, maar de enige associaties die ik te horen krijg bij het woord 'Vinex' zijn negatieve. Desalniettemin ben ik het volledig met je eens dat de huizenprijzen echt te gek voor woorden zijn in Nederland, daarom kan je veel beter (als je in het oosten woont) even over de grens koekeloeren, zoals we dat hier allemaal inmiddels doen.
Dat hebben ze dan nog redelijk geod gedaan. In tilburg heeft men de reeshof ontwikkeld en toen er al ongeveer 50.000 mensen woonden heeft men maar eens een treinstation aangelegd.quote:Op donderdag 16 december 2010 23:31 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vathorst![]()
Maar ze hebben wel een treinstation
Precies, het oosten van het land zit zichzelf zo in een vicieuze cirkel te helpen. Die kant van het land heeft daarom dan ook de somberste economische vooruitzichten ondanks dat ze er zelf nog geloof in hebben.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je en daardoor je eigen gebied laten vergrijzen en verpauperen, leegstand, geen werk, maar wel een huis goedkoop in Duitsland.
Doet me denken aan de klagers dat de buurtsuper weggaat, maar ze deden wel altijd boodschappen bij de Aldi in het centrum, een vergeten pak suiker werd bij de buurtsuper gehaald. Tja, soms kost iets gewoon iets.
Ze moesten naar de Aldi omdat ze anders hun megahypotheek niet konden betalen, ergo... het verdwijnen van de buurtsuper is te danken aan de praktijken van leentokkies en de vastgoedmaffiaquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je en daardoor je eigen gebied laten vergrijzen en verpauperen, leegstand, geen werk, maar wel een huis goedkoop in Duitsland.
Doet me denken aan de klagers dat de buurtsuper weggaat, maar ze deden wel altijd boodschappen bij de Aldi in het centrum, een vergeten pak suiker werd bij de buurtsuper gehaald. Tja, soms kost iets gewoon iets.
Ik geloof er echt helemaal niets van, al sinds mensenheugenis wonen daar mensen en kunnen ze voor zichzelf zorgen. Toegegeven dat men er gemiddeld armer is dan in de steden. De ruime beschikbaarheid van betaalbare grond en huizen is juist een stimulans in economische bare tijden. Juist in een hoogconjunctuur trekken steden mensen aan, in een laagconjunctuur gaan mensen op zoek naar alternatieven. Ik voorzie juist een sterke verpaupering van de steden, steden trekken nl. steeds meer kansarmen aan. De mensen met geld trekken weg, die willen liever wat rustiger en ruimer wonen. In een land waar de bevolking vergrijst krijg je in de stad volgens mij een rijke jonge elite en een enorme arme massa.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:21 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Precies, het oosten van het land zit zichzelf zo in een vicieuze cirkel te helpen. Die kant van het land heeft daarom dan ook de somberste economische vooruitzichten ondanks dat ze er zelf nog geloof in hebben.
Lol ga je hem dat nu verwijten?quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:04 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een feit dat ze zichzelf zo niet helpen daar.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:50 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Lol ga je hem dat nu verwijten?
Wtf is dat voor soort emotionele chantage dat je maar de te duur geprijsde huizen moet kopen
quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:30 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ze moesten naar de Aldi omdat ze anders hun megahypotheek niet konden betalen, ergo... het verdwijnen van de buurtsuper is te danken aan de praktijken van leentokkies en de vastgoedmaffia
Jij ziet elke stad verworden tot een detroit.quote:Op vrijdag 17 december 2010 09:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van, al sinds mensenheugenis wonen daar mensen en kunnen ze voor zichzelf zorgen. Toegegeven dat men er gemiddeld armer is dan in de steden. De ruime beschikbaarheid van betaalbare grond en huizen is juist een stimulans in economische bare tijden. Juist in een hoogconjunctuur trekken steden mensen aan, in een laagconjunctuur gaan mensen op zoek naar alternatieven. Ik voorzie juist een sterke verpaupering van de steden, steden trekken nl. steeds meer kansarmen aan. De mensen met geld trekken weg, die willen liever wat rustiger en ruimer wonen. In een land waar de bevolking vergrijst krijg je in de stad volgens mij een rijke jonge elite en een enorme arme massa.
Hoezo, die persoon gaat met z'n volle verstand een huis in Duitsland kopen. Denk niet dat hij klaagt hoorquote:Op vrijdag 17 december 2010 09:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een feit dat ze zichzelf zo niet helpen daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |