abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89931005
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:54 schreef Sjabba het volgende:

Hoho maat :{w

Ik probeer al vaker ana je verstand te krijgen dat ik hier niet opschrijf wat ik het liefste wil, maar wat ik verwacht dat er gaat gebeuren. Die 2 staan vaak lijnrecht tegenover elkaar.

Dat jij je wildste fantasieën neerzet... Ik wist trouwens dat je op dat stuk tekst met je maffia verhaal zou komen, je wordt voorspelbaar.
Okee... mijn fout :)
Jouw mening is dat het hier ook tot hyperinflatie zal komen?
Overigens ben ik voorspelbaar ;)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89931101
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:56 schreef Sjabba het volgende:

Nog niet, maar als de slappe eurolanden er niet uit worden gegooit moeten we wel...
En ik zie eerlik gezegd niet zomaar landen uit de euro worden gegooit, of nog mooier zoals Xeno droomt; Een eigen munt samen met Duitsland... Weinig reëel.
Het ligt eraan, als we niet genoeg verdienen aan de PIIGS zal het er toch wel eens van kunnen komen. De extra export moet wel opwegen tegen de verdere kosten die de PIIGS met zich meebrengen als gevolg van hun enorme tekorten. Op een gegeven moment word het een simpel rekensommetje hoor.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:07:35 #123
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89931357
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 19:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Okee... mijn fout :)
Jouw mening is dat het hier ook tot hyperinflatie zal komen?
Overigens ben ik voorspelbaar ;)
Ik meen van wel maar hoop het niet.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:08:26 #124
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89931403
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het ligt eraan, als we niet genoeg verdienen aan de PIIGS zal het er toch wel eens van kunnen komen. De extra export moet wel opwegen tegen de verdere kosten die de PIIGS met zich meebrengen als gevolg van hun enorme tekorten. Op een gegeven moment word het een simpel rekensommetje hoor.
Dat is waar maar ik verwacht dat de kans dat het teruggedraaid wordt nihil is. Het is nogal een besluit, besef je dat wel. Het is iets anders als een winkelier die van groothandel wisselt.
and made it rain upward
pi_89932023
quote:
Nog niet, maar als de slappe eurolanden er niet uit worden gegooit moeten we wel...
En ik zie eerlik gezegd niet zomaar landen uit de euro worden gegooit, of nog mooier zoals Xeno droomt; Een eigen munt samen met Duitsland... Weinig reëel.
Als dat gebeurt is chaos denk ik niet te overzien. Zeg nooit "nooit", maar er is 50 jaar gewerkt om de euro in de (lastige) positie te krijgen waar hij is.

Dat gaat men niet zomaar laten vallen. En zo simpel als Xeno hoopt dat het rekensommetje wordt is het niet, dat zien we maar weer aan de huizenmarkt. Bovendien krijgt een munt tegenwoordig vooral waarde uit gebruik, en wat dat betreft blijft "hoe meer hoe beter" van toepassing.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:31:09 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_89932450
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 20:21 schreef GoudIsEcht het volgende:

[..]

Als dat gebeurt is chaos denk ik niet te overzien. Zeg nooit "nooit", maar er is 50 jaar gewerkt om de euro in de (lastige) positie te krijgen waar hij is.

In 1970 heeft men het ook geprobeerd en toen is het ook mislukt, het eindigde in een Markzone, die later ook verwaterde.

Laat ik het zo zeggen, een gezamenlijke munt kan alleen als alle deelnemers samen de bus nemen, en niet met twintig verschillende chauffeurs met twintig verschillende auto's en scooters
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_89934404
ik heb de woning toch maar gekocht, 200k cash 100k papa ( dan hebben we toch nog het hra voordeel)
het is een slechte investering, maar goed stenen gaan het de komende jaren iig minder slecht doen dan goud, dat gaat namelijk binnen 5 jaar naar de $300/per ounce.
Das wel zo'n luchtbel dat daar mensen nog in geloven is me echt een raadsel.

en in een huis kun je gelukkig nog wonen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:12:17 #128
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89934478
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:10 schreef LePetitColonel het volgende:
ik heb de woning toch maar gekocht, 200k cash 100k papa ( dan hebben we toch nog het hra voordeel)
het is een slechte investering, maar goed stenen gaan het de komende jaren iig minder slecht doen dan goud, dat gaat namelijk binnen 5 jaar naar de $300/per ounce.
Das wel zo'n luchtbel dat daar mensen nog in geloven is me echt een raadsel.

en in een huis kun je gelukkig nog wonen.
Haha, wat je gaat hier niet mee in de smaak vallen bij vele, maar boeie. Gefeliciteerd met je aanschaf en geniet ervan. Rust, ruimte. heerlijk!
and made it rain upward
pi_89935883
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:12 schreef Sjabba het volgende:

Haha, wat je gaat hier niet mee in de smaak vallen bij vele, maar boeie. Gefeliciteerd met je aanschaf en geniet ervan. Rust, ruimte. heerlijk!
Je onderschat me... ik ben juist blij met kopers die flink cash inbrengen :)

@colonel: gefeliciteerd met je aankoop

I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:51:07 #130
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89936662
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 21:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je onderschat me... ik ben juist blij met kopers die flink cash inbrengen :)

@colonel: gefeliciteerd met je aankoop

[ afbeelding ]
Je bent niet de enige -O-

Er zijn hier nog vele die verwachten dat de huizenmarkt instort en de goudprijs blijft stijgen. Heerlijk dat iemand gewoon schijt heeft en het tegenovergestelde doet.
and made it rain upward
  dinsdag 14 december 2010 @ 21:59:38 #131
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89937125
Contrair handelen kan vaak geen kwaad.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 14 december 2010 @ 22:03:35 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89937354
Ik denk serieus dat je beter je goud nu kan omzetten in pandjes en deze gaan verhuren. Huren is nl de shit. Huren is het kopen van de jaren 90!
and made it rain upward
pi_89937562
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:03 schreef Sjabba het volgende:
Ik denk serieus dat je beter je goud nu kan omzetten in pandjes en deze gaan verhuren. Huren is nl de shit. Huren is het kopen van de jaren 90!
Sjabba toch :o
I'll sing you a lullaby.
pi_89981236
quote:
IMF uit bezorgdheid over 'hoge hypotheekschuld'

Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) vindt dat de 'hoge hypotheekschuld' in ons land reden is voor waakzaamheid. Het IMF concludeert dat in het zogeheten 'financial sector assessment program', dat elke vijf jaar wordt uitgevoerd bij de 25 meest actieve economieën in de wereld.

Het IMF vindt dat het Nederlandse financiële systeem, met De Nederlandsche Bank (DNB) en de AFM als belangrijke toezichthouders, goed functioneert. Het systeem is door andere landen uitvoerig bestudeerd.

De hoge hypotheekschuld van huishoudens vindt de organisatie wel een zwak punt in het financiële systeem. Het IMF wijt dit onder meer aan het systeem van de aftrek van de hypotheekrente, dat huishoudens in staat stelt meer te lenen. "De hoge hypotheekschuld is reden tot waakzaamheid en voortdurende toetsing", aldus het IMF. Eind 2009 stond er in ons land voor 618 miljard euro aan hypothecaire schuld uit. Dat is meer dan het bruto binnenlands product.

Met betrekking tot de Nederlandse huizenprijzen merkt het IMF op dat die niet zo sterk zijn gestegen als in andere landen binnen de Europese Unie. De recente afname van de huizenprijzen, als gevolg van de economische crisis, is hier ook niet zo sterk geweest als in andere EU-lidstaten. Volgens het IMF lijken de huizenprijzen in ons land zich op een evenwichtig niveau te bevinden.

Bron: NVM
I'll sing you a lullaby.
pi_89981341
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Daar staat ook een hoog spaarsaldo tegenover. Aflossen is immers fiscaal niet zo heel interessant.
pi_89988270
Maar wat is een hoog spaarsaldo? spaar/leenverhouding waarbij er iets meer spaargeld is (tot ¤2500,-), of echt veel meer spaargeld?

Volgens de bank ben ik hier in Bunschoten echt een uitzondering met mijn als starter zijnde ¤70.000,-, gemiddeld spaarbedrag hier is niet hoger dan zo rond de ¤5.000,- met heel veel leenschulden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  donderdag 16 december 2010 @ 08:24:54 #137
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89988295
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:22 schreef Resistor het volgende:
Maar wat is een hoog spaarsaldo? spaar/leenverhouding waarbij er iets meer spaargeld is (tot ¤2500,-), of echt veel meer spaargeld?

Volgens de bank ben ik hier in Bunschoten echt een uitzondering met mijn als starter zijnde ¤70.000,-, gemiddeld spaarbedrag hier is niet hoger dan zo rond de ¤5.000,- met heel veel leenschulden.
En staat vaak een geblokkeerde/verpande spaarrekening tegenover die na 30 jaar alles of bijna alles aflost.
and made it rain upward
  donderdag 16 december 2010 @ 09:28:53 #138
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_89989321
quote:

Ze hebben het meer over veel spaargeld in de zin dat onze pensioenfondsen en dergelijk relatief grote bedragen in kas hebben. In de VS bijvoorbeeld hebben de pensioenfondsen eigenlijk helemaal niet veel geld in kas maar hebben ze een soort "vordering op de staat" wat inhoudt dat de staat de pensioenpremies allang heeft verbrast in ruil voor een "I O U". De staat garandeert dan dus dat ze de pensioenen zal betalen uit toekomstige premies en belastingopbrengsten.

In Nederland hebben de verschillende fondsen voorlopig nog wel grote reserves in kas.

Edit: had het verkeerd gelezen, ik dacht dat het IMF als nuance aangaf dat Nederland relatief grote spaartegoeden heeft staan tegenover de relatief hoge hypotheekschuld. (klopt dus wel overigens) :p
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_89989668
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:52 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Daar staat ook een hoog spaarsaldo tegenover. Aflossen is immers fiscaal niet zo heel interessant.
Nederlanders en sparen :')

Zo'n beetje iedereen onder de 40 jaar heeft geen cent op de bank staan, dat is allemaal leven op krediet, want sparen is stelen van je eigen portemonnee, wachten om iets te kunnen kopen is dom, je leeft nu.... etc.. etc... Nederland is ondertussen net zo kredietverslaaft als de Amerikanen.
I'll sing you a lullaby.
pi_89989779
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 08:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

En staat vaak een geblokkeerde/verpande spaarrekening tegenover die na 30 jaar alles of bijna alles aflost.
:?

Bedoel jij allerlei woekerpolis constructies e.d.? Of die mooie spaarhypotheekconstructie waar sommigen mee dwepen? Veel van die constructies zijn gebaseerd op beleggingen, die zijn dus absoluut niet waardevast en gegarandeerd. Daarnaast stelt het gespaarde bedrag van zo'n spaarhypotheek in het begin niets voor, die waarde begint pas lekker aan te groeien tijdens de laatste 10...15 jaar van de hypotheek. Mocht jouw wat overkomen tijdens 'de bloei' van je leven en je hebt je niet goed verzekerd dan heb je dus vrijwel nog geen vermogen opgebouwd.
I'll sing you a lullaby.
pi_89989865
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:28 schreef Hanoying het volgende:

Ze hebben het meer over veel spaargeld in de zin dat onze pensioenfondsen en dergelijk relatief grote bedragen in kas hebben. In de VS bijvoorbeeld hebben de pensioenfondsen eigenlijk helemaal niet veel geld in kas maar hebben ze een soort "vordering op de staat" wat inhoudt dat de staat de pensioenpremies allang heeft verbrast in ruil voor een "I O U". De staat garandeert dan dus dat ze de pensioenen zal betalen uit toekomstige premies en belastingopbrengsten.
En de obligaties die de Nederlandse pensioenfondsen houden zijn geen IOU's :')

quote:
In Nederland hebben de verschillende fondsen voorlopig nog wel grote reserves in kas.
Ik begreep juist dat de cashflow aan de magere kant was, veel te veel is er belegt in aandelen, wacht maar als die weer overgewaardeerd blijken te zijn, dan wordt het weer paniek :Y

quote:
Edit: had het verkeerd gelezen, ik dacht dat het IMF als nuance aangaf dat Nederland relatief grote spaartegoeden heeft staan tegenover de relatief hoge hypotheekschuld. (klopt dus wel overigens) :p
Ik heb begrepen dat als ze de Nederlandse schulden (hypotheek en staatsschuld) wegstrepen tegen de tegoeden dat we dan dik in de min staan, iets van -60k per hoofd van de bevolking. Feitelijk zijn we dus gewoon failliet w/
I'll sing you a lullaby.
pi_89989956
60k is failliet? Ga geen ondernemer worden xeno, dat wordt hem niet.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:09:39 #143
194833 Hanoying
pi_89990314
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 09:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En de obligaties die de Nederlandse pensioenfondsen houden zijn geen IOU's :')
Nee, er zit nogal een verschil tussen. Ten eerste zijn (staats)obligaties gewoon verhandelbaar en dus om te zetten naar liquide middelen, IOU's zijn dat niet.

Bovendien vertegenwoordigen ze een in het verleden door de overheid aangegane schuld en zijn ze dus verwerkt in de staatsschuld. In het Amerikaanse systeem heeft het pensioenfonds een "belofte van de overheid de pensioenen te betalen uit later te generen inkomsten en/of aan te gane schulden". Met andere woorden, er is nog geen enkele schuld aangegaan maar zal in de toekomst een schuld aangegaan worden om de pensioenen te betalen. Dat wordt nog een behoorlijke last op de begroting. In Nederland is dat dus vele malen beter geregeld en dat jij het verschil niet ziet tussen een in het verleden aangegane verhandelbare schuld en een in de toekomst uit te schrijven onverhandelbare shuld valt me een beetje tegen..

[..]

quote:
Ik begreep juist dat de cashflow aan de magere kant was, veel te veel is er belegt in aandelen, wacht maar als die weer overgewaardeerd blijken te zijn, dan wordt het weer paniek :Y
Hij is aan de magere kant omdat wij een behoorlijke veiligheidsmarge eissen en met een behoorlijk laag toekomstig rendement rekenen. Juist om te garanderen dat de toekomstige pensioenen betaald kunnen worden uit de opgebouwde tegoeden. "aan de magere kant" is overigens behoorlijk relatief want vrijwel nergens ter wereld zijn de tegoeden ten opzichte van de toekomstige verplichtingen groter.

quote:
Ik heb begrepen dat als ze de Nederlandse schulden (hypotheek en staatsschuld) wegstrepen tegen de tegoeden dat we dan dik in de min staan, iets van -60k per hoofd van de bevolking. Feitelijk zijn we dus gewoon failliet w/
Dat we per saldo een schuld hebben zal best kloppen, dat we vervolgens failliet zijn is natuurlijk onzin.
pi_89990318
quote:

Wat Sjabba zegt. De "aflossing" wordt bij veel hypotheekconstructies apart gezet en niet ingelost. Dit om maximale aftrek te hebben icm renteinkomsten uit dat vermogen.
pi_89990527
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wat Sjabba zegt. De "aflossing" wordt bij veel hypotheekconstructies apart gezet en niet ingelost. Dit om maximale aftrek te hebben icm renteinkomsten uit dat vermogen.
Waardoor de huizenprijzen natuurlijk wel gestegen zijn nav zulke hypotheek constructies.
  donderdag 16 december 2010 @ 10:23:55 #146
194833 Hanoying
pi_89990649
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waardoor de huizenprijzen natuurlijk wel gestegen zijn nav zulke hypotheek constructies.
Inderdaad.

Tegelijkertijd is het hele hypotheekwezen voor de leek zo ongeveer onbegrijpelijk geworden en de banken waren de enige die er uiteindelijk echt voordeel bij hadden.

Het zou veel logischer zijn de annuiteitenhypotheek in ere te herstellen en als enige optie voor nieuwe hypotheken toe te staan. Toegegeven, de leencapaciteit gaat er iets mee achteruit maar het maakt de markt wel doorzichtig, gebaseerd op aflossing en de HRA kan in stand blijven en wordt er ook nog eens effectief door. (veel renteaftrek voor nieuwe hypotheken en een dalende aftrek gedurende de looptijd stimuleert met name starters)
pi_89990909
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:18 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar heb je absoluut gelijk in. Ik ben het wel eens met wat het IMF stelt. Bracht alleen ff een nuancering aan omdat Xeno alweer liep te kwijlen :P
pi_89991074
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:23 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Inderdaad.

Tegelijkertijd is het hele hypotheekwezen voor de leek zo ongeveer onbegrijpelijk geworden en de banken waren de enige die er uiteindelijk echt voordeel bij hadden.

Het zou veel logischer zijn de annuiteitenhypotheek in ere te herstellen en als enige optie voor nieuwe hypotheken toe te staan. Toegegeven, de leencapaciteit gaat er iets mee achteruit maar het maakt de markt wel doorzichtig, gebaseerd op aflossing en de HRA kan in stand blijven en wordt er ook nog eens effectief door. (veel renteaftrek voor nieuwe hypotheken en een dalende aftrek gedurende de looptijd stimuleert met name starters)
Eens, dit plan zou gewoon goed werken.
pi_89991101
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:23 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Inderdaad.

Waarom symptoonbestrijding?
pi_89992715
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 10:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Eens, dit plan zou gewoon goed werken.
Zie jij die jankende banksters, makelaars en tussenpersonen al voor je :')
Om nog maar niet te spreken over al die boze vastgoedspeculantjes die nu niet meer kunnen verhuizen en daarvoor compensatie gaan eisen.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')