Burst dus? Dan staat mijn pc in notime volquote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:34 schreef lkb9000 het volgende:
[..]
Ogh gewoon een vaste hand trainen joh
Wat ook een handige tip is is om je camera op [ afbeelding ] te zetten, en de knop inhouden om zo'n 3 foto's te maken. Bij de 2e en 3e foto heb je dan al minder beweging van de camera
Ja dat woord was ik even kwijtquote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Burst dus? Dan staat mijn pc in notime vol
Ik vind het persoonlijk een beetje een gehyped lensjequote:Op dinsdag 4 januari 2011 13:12 schreef lkb9000 het volgende:
50mm f1.8 is echt een must must must must have inderdaad! Plastic Fantastic!
De beeldhoek is inderdaad vaak onhandig, maar vanwege het lage diafragma vind ik hem toch ideaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:07 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk een beetje een gehyped lensje![]()
Iedereen roept dat ze geweldig zijn, maar misschien zegt iedereen dat wel omdat iedereen zegt dat ze geweldig (moeten)zijn. Op FF kan ik me er misschien wel in vinden, maar op DX blijf ik het een ongemakkelijke beeldhoek vinden door de cropfactor. Oke, de scherpte en lichtsterkte voor die prijs is prima, maar ik lees vaak genoeg dat aan beginners met een DX cam een 50mm geadviseerd wordt en dat blijf ik altijd maar een beetje raar vinden.
Overigens was op het NCN forum onlangs een topic over de lens die altijd in je tas zit maar welke je het minste gebruikt... en daar kwam de 50mm wel opvallend vaak voorbijIk heb er zelf ook eentje trouwens, vooral gekocht omdat iedereen riep dat ie zo geweldig was, gebruik hem bijna nooit, incidenteel voor de krappe DOF en omgekeerd voor macro.
maar das mijn bescheiden mening
Moet je een Nikon kopen, die heeft een crop van 1,5quote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:32 schreef Omniej het volgende:
Ikzelf heb hem nooit gehad, inderdaad omdat ik 50x1,6 te lang vind, maar niet iedereen is bereid om meteen een paarhonderd euro extra bij te leggen voor het dichtstbijzijnde alternatief.
Het staat bij de maat van de rollen: 135cmquote:Op dinsdag 4 januari 2011 19:34 schreef xjoyce het volgende:
Ik ben aan het kijken voor een achtergrond maar ik kan heel moeilijk inschatten hoeveel personen ik met bijvoorbeeld deze: http://www.cameranu.nl/ar(...)l_zwart_296813_.html achtergrond tegelijkertijd kan fotograferen.
Ook kan ik niet vinden hoe breed hij is ;p
is nogsteeds te langquote:Op dinsdag 4 januari 2011 14:41 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Moet je een Nikon kopen, die heeft een crop van 1,5
quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:58 schreef pascoa het volgende:
[quote]Ik ben een absolute beginner die niet heel veel gevoel voor fotografie heeft van nature. Echter, ik wil graag leren en denk dat het een leuke hobby kan worden. Voorlopig heb ik nog geen DSLR en eerlijk gezegd wil ik daar ook even mee wachten totdat ik echt kan fotograferen en ook snap wat ik wil/doe. Ik wil met name straatlandschappen (heten die zo) en binnen in huizen en kroegen etc. fotograferen (het dagelijkse leven).
Een camera is altijd beter dan geen cameraquote:Van wat ik heb begrepen zijn compactcamera's hier niet heel goed voor (zeker voor binnen)
Veel foto's bekijken, veel foto's maken. Dingen proberen welke je gezien hebtquote:. Voor mijn gevoel moet ik echter eerst eens een cursus doen om hier meer over te leren, maar als ik zoek of cursussen of online helpmateriaal kan ik niet al te veel vinden. Wat zou een goed startpunt zijn?
Ik ook wel, maar de enige oplossing is het gewoon te doenquote:Ook vraag ik me af hoe jullie straatfotografie doen ivm privacy. Ik voel me altijd een beetje een voyeur als ik mijn camera te voorschijn tover. Hoe lossen jullie dit op om zonder ingestudeerde plaatjes te krijgen?
vragen kan geen kwaad, helemaal niet als je de moeite neemt om je vraag een beetje uitwerktquote:Ik hoop dat ik niet al te veel kritiek krijg voor deze vraag. Ik weet dat het vaag is en heb wel iets gevonden met de zoekfunctie, maar niet veel specifieks op het gebied van techniek.
Je kunt hier ook even doorheen lezen. Het legt echt alleen de basics uit, maar daar wil je dan ook mee beginnen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:58 schreef pascoa het volgende:
Ik ben een absolute beginner die niet heel veel gevoel voor fotografie heeft van nature. Echter, ik wil graag leren en denk dat het een leuke hobby kan worden. Voorlopig heb ik nog geen DSLR en eerlijk gezegd wil ik daar ook even mee wachten totdat ik echt kan fotograferen en ook snap wat ik wil/doe. Ik wil met name straatlandschappen (heten die zo) en binnen in huizen en kroegen etc. fotograferen (het dagelijkse leven).
Van wat ik heb begrepen zijn compactcamera's hier niet heel goed voor (zeker voor binnen). Voor mijn gevoel moet ik echter eerst eens een cursus doen om hier meer over te leren, maar als ik zoek of cursussen of online helpmateriaal kan ik niet al te veel vinden. Wat zou een goed startpunt zijn? Ook vraag ik me af hoe jullie straatfotografie doen ivm privacy. Ik voel me altijd een beetje een voyeur als ik mijn camera te voorschijn tover. Hoe lossen jullie dit op om zonder ingestudeerde plaatjes te krijgen?
Ik hoop dat ik niet al te veel kritiek krijg voor deze vraag. Ik weet dat het vaag is en heb wel iets gevonden met de zoekfunctie, maar niet veel specifieks op het gebied van techniek.
Echt fotograferen leer je sneller met een dslr dan met een compact. Natuurlijk kan je met een compact ook hele mooie foto's maken, maar met een dslr is de kans groter dat het lukt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:58 schreef pascoa het volgende:
Ik ben een absolute beginner die niet heel veel gevoel voor fotografie heeft van nature. Echter, ik wil graag leren en denk dat het een leuke hobby kan worden. Voorlopig heb ik nog geen DSLR en eerlijk gezegd wil ik daar ook even mee wachten totdat ik echt kan fotograferen en ook snap wat ik wil/doe. Ik wil met name straatlandschappen (heten die zo) en binnen in huizen en kroegen etc. fotograferen (het dagelijkse leven).
Van wat ik heb begrepen zijn compactcamera's hier niet heel goed voor (zeker voor binnen). Voor mijn gevoel moet ik echter eerst eens een cursus doen om hier meer over te leren, maar als ik zoek of cursussen of online helpmateriaal kan ik niet al te veel vinden. Wat zou een goed startpunt zijn? Ook vraag ik me af hoe jullie straatfotografie doen ivm privacy. Ik voel me altijd een beetje een voyeur als ik mijn camera te voorschijn tover. Hoe lossen jullie dit op om zonder ingestudeerde plaatjes te krijgen?
Ik hoop dat ik niet al te veel kritiek krijg voor deze vraag. Ik weet dat het vaag is en heb wel iets gevonden met de zoekfunctie, maar niet veel specifieks op het gebied van techniek.
Zolang je geen foto's maakt van specifieke mensen, en niet te lang op mensen gericht staat met je camera moet het wel loslopenquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:49 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik ben ook een beginner en heb gewoon wat boeken gekocht en een DSLR en het gaat me best goed af al zeg ik het zelf. In het begin gebruikte ik de automatische functies; op die manier is een DSLR zo makkelijk als een compact, later leerde ik over de geavanceerde functies en ging ik steeds meer handmatig doen. Wat iemand boven me zei: veel foto's maken.
Mensen fotograferen heb ik ook nog moeite mee. Vooral in een niet-toeristische stad kunnen mensen je boos of vreemd aankijken. Maar in Amsterdam boeide niemand het.
Straat doe je niet meet een telequote:Op donderdag 6 januari 2011 11:15 schreef Azreal het volgende:
[..]
Je kunt [url=http://www.thetechlounge.com/article/287-1/Beginners-Guide-to-Manual-
Over straatfotografie: hier ben ik zelf ook nog niet aan begonnen, maar een telelens helpt ook.
Foto's maken doe je met een camera, pas wanneer je merkt dat die niet goed genoeg is moet je upgraden. DSLR is nergens voor nodig. Voor straat zou ik trouwens eerder kiezen voor een EVIL oplossing. Veel kleinere formfactor, zorgt ervoor dat je minder opvaltquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt fotograferen leer je sneller met een dslr dan met een compact. Natuurlijk kan je met een compact ook hele mooie foto's maken, maar met een dslr is de kans groter dat het lukt.
Uiteindelijk moet je toch een dslr kopen. Dan kan je beter meteen 1tje aanschaffen dan blijven wachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |