abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 december 2010 @ 18:34:25 #1
207863 Obama
Barack Hussein
pi_89686957
Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!

Wat is het?
Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.

Hiker
Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nl

Privéchauffeur
Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.

In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nl

Waarom studenten?
Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.

Sollicitatieprocedure
In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vindt je hier.

Kledingvoorschriften
Over de werkkleding bestaan veel meningsverschillen. De ene hiker draagt een pak, de andere een spijkerbroek. Feit is dat EW je graag ziet in een nette pantalon, net overhemd en nette schoenen, zonder baard en lang haar en zonder extreme sierraden. In werkelijkheid wordt hier nogal vaak van afgeweken. Een spijkerbroek is voor EW uit den boze (ookal kan dit netjes zijn). EW controleert nog wel eens op kleding. Als je niet de gepaste kleding draagt krijg je een waarschuwing. Zorg in ieder geval dat je niet in je trainingsbroek aan komt zetten. Voor de rest is het dragen van willekeurige kleding natuurlijk voor eigen risico.

EasyWay b.v.
Website: www.easyway.nl
Login: www.easyway.nl/login
Aantal chauffeurs: rond de 1250
Salaris: (>23) ¤9,61 en meer
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs

Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:
avatarpic-l.png About2Break1, hiker regio Rotterdam
daft-punk(2).jpg Enpe, hiker regio Eindhoven
kuik.png Fireblast, hiker regio Leiden
Serious-Sam-Logo.jpg Hojdhopper,hiker regio Utrecht
avatar%20uncle%20sam.jpg guru033, hiker regio Utrecht
s5wbyq.gif irritatie100, hiker regio Rotterdam
hEinEkEn.jpg Jorian29, hiker regio Apeldoorn
Archer02.jpg Keuzer, hiker regio Tilburg
noiconn.png LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
noiconn.png MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
usericon.gif Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
mallet.jpg Mallet, hiker regio Doetinchem
Nedvedkem.png Obama, hiker regio Amsterdam
noiconn.png RTS91, hikere regio Groningen
sporting_60x60.gif Sobajo, hiker regio Eindhoven
plankton.jpg Viezze, hiker regio Groningen
naughty.png Zuunigerd, hiker regio Zwolle

Voorgaande topics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze OP is hier te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Obama op 08-12-2010 18:52:49 ]
  woensdag 8 december 2010 @ 18:36:20 #2
207863 Obama
Barack Hussein
pi_89687020
Laatste posts:

quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet als je de 1.6D krijgt, wat 9 van de 10 keer het geval is :D
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 16:52 schreef phpmystyle het volgende:
Weet iemand wat je kwijt bent aan een vrachtwagen rijbewijs? (enkel bakwagen).
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:29 schreef Obama het volgende:
Hahaha, EW op twitter en youtube!
pi_89687170
Leuke OP titel! :) Hoewel de OP weer kut gelayout is. Waar heb je hem vandaan gehaald?

En waar is EW op twitter en Youtube? Gezocht maar niks gevonden.

Edit: ik zie het al. Je hebt hem gekopieerd vanaf de 'homepage' van de studentchauffeur wiki. Maar je moet die hebben van de bewerking, dat is zo'n tabblad. Daar kun je in na te hebben ingelogd met je Fok! inlogshit.

Ik weet niet hoe lang na het openen van een topic het mogelijk is de OP aan te passen, maar zou je dat anders nog willen doen?

Sorry voor het gezeik, maar ik vind dat nu we een goeie OP hebben moet ie ook gewoon goed geplaatst worden. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_89687594
Wahaa geinig, staat een filmpje op van het kantoor. Ik kan bijna raden wie hoe heet..

SPOILER
  woensdag 8 december 2010 @ 18:57:01 #5
207863 Obama
Barack Hussein
pi_89687778
Hehe, thnx!

Klopt de layout nu wel ?

We hebben overigens een mail gehad van EW waar een twitteraccount en een youtube-account werd aangekondigt :

SPOILER
pi_89691904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:57 schreef Obama het volgende:
Hehe, thnx!

Klopt de layout nu wel ?

We hebben overigens een mail gehad van EW waar een twitteraccount en een youtube-account werd aangekondigt :

SPOILER
Zo zo.. Een Twitterpagina, Facebook Account en Youtube Account.. Daar mogen ze wel iemand voor aannemen om dat allemaal te gaan beheren ;). Dat 2e filmpje staat al een behoorlijke tijd online. Toen ik hem voor het eerst zag dacht ik ook oh dat is vast X! Ik weet niet zo goed wat ik van dat filmpje over Valet Parking moet denken. Ik weet niet of ik dit aantrekkelijk gepresenteerd vind als ik een potentiële afnemer van deze dienst zou zijn. Er wordt wel goed duidelijk gemaakt wat de dienst precies is, maar er is wel echt een overvloed aan chauffeurs en het is overduidelijk een training.
pi_89693121
Er zijn idd wel heel erg veel chauffeurs aanwezig, mag wat kosten :P.
pi_89693813
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:46 schreef Irritatie100 het volgende:
Niet als je de 1.6D krijgt, wat 9 van de 10 keer het geval is :D
Niet dus, 2.0D full option (leer etc.) :P Heb volgens mij nog nooit een kale V50 meegehad, ze waren allemaal dik aangekleed.
pi_89694345
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 20:52 schreef RTS91 het volgende:

[..]

Niet dus, 2.0D full option (leer etc.) :P Heb volgens mij nog nooit een kale V50 meegehad, ze waren allemaal dik aangekleed.
Voor mijn ritje naar Keulen kreeg ik ook een full-option, alleen dan een 1.6D en dat ding komt echt niet vooruit :P

Ik ga me denk ik eens abonneren op dat YT-kanaal en Facebookpagina, eens kijken of ik die Twitter ga volgen. Heb wel twitter maar doe er niks mee eigenlijk :P
pi_89694643
Die facebook gaat wel aardig, paar uur terug toen ik me aanmeldde waren er pas 40 ofzo.
pi_89694862
Ik was de 100e :D
SPOILER
  woensdag 8 december 2010 @ 21:42:52 #12
207863 Obama
Barack Hussein
pi_89696601
Ik heb alleen Facebook, ik doe niet aan twitter.

PS:
De 'mijn beschikbaarheid' pagina is bewerkt!
pi_89697629
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:06 schreef enpe het volgende:
Die facebook gaat wel aardig, paar uur terug toen ik me aanmeldde waren er pas 40 ofzo.
Ik heb mezelf ook 1,5 uur geleden aangemeld.. Was nummer 85 geloof ik.
pi_89704798
Mag ik ook in de OP *O*

Regio Groningen
#26 || Luciano da Silva
pi_89709921
Alweer 2 weekjes niet gewerkt, duimen voor morgen!
pi_89712721
Ook hier ligt de telefoon paraat :)
#26 || Luciano da Silva
pi_89716752
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:57 schreef Obama het volgende:
Hehe, thnx!

Klopt de layout nu wel ?
Jep, prima man! ;)

Heb me net ook aangemeld voor alle drie de 'sociale netwerken'. Facebooken doe ik veel, Twitter heb ik wel maar gebruik het niet. Eens zien hoe dat allemaal uitpakt. Ik kan me herinneren dat de EW hyve pagina nou niet druk bezocht werd.

quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:53 schreef Keuzer het volgende:
Wahaa geinig, staat een filmpje op van het kantoor. Ik kan bijna raden wie hoe heet..

SPOILER
Inderdaad, sommigen kun je wel plaatsen. Behalve die billen niet.. :P

quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 00:31 schreef joppie_saus het volgende:
Mag ik ook in de OP *O*

Regio Groningen
Wordt aan gewerkt, next time. ;)

'Mijn beschikbaarheid' is inderdaad veranderd, maar eigenlijk is alleen een voorbeeld van hoe het wel en niet moet toegevoegd. Schijnbaar werd het veelal vaak ingevuld.
pi_89716988
Ze zeggen trouwens dat de nieuwe medewerkster S al is toegevoegd aan de site, maar dat is niet het geval. Even wachten op een fotootje dus. :P

Er staat ook in de mail dat we als we niet zeker weten of we kunnen werken, beschikbaarheid op JA moeten zetten met als omschrijving 'in overleg'. Misschien handig voor als je niet zeker weet of je kunt werken.
pi_89717686
2 ritten te pakken voor morgen *O*
Ridderkerk - Vianen af te leggen in een Ford Transit en Houten - Roosendaal met een Citroen C4. Niet erg fantastische auto's, maar ik heb tenminste ritjes :P
pi_89723703
Ik zit net te kijken. Wordt nog een vrij krappe planning op zich. Moet de Ford Transit om 10.00 halen volgens de gegevens. Dan van Ridderkerk naar Vianen rijden. Dat is een ritje van 40 minuten, maar er moet natuurlijk nog gewassen worden. Dan moet ik met het OV van Vianen naar de welbekende Duwboot in Houten gaan en dan voor 14.00 in Roosendaal zijn :o Ritje van een uur, maar die moet afgetankt worden....

Op zich is het te doen, maar er mag echt niks tegen zitten :P
pi_89723862
Ik heb ook een ritje, Groningen - Almere in een Mazda 6. En ik moet een hoedenplank van een Polo meenemen :P
pi_89723909
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 16:12 schreef Viezze het volgende:
Ik heb ook een ritje, Groningen - Almere in een Mazda 6. En ik moet een hoedenplank van een Polo meenemen :P
wtf? _O-
pi_89724789
Moet je zelf nog kopieën bewaren van de transportformulieren of de ritbonnen voor je ze opstuurt naar easyway?
pi_89724876
Lelijk, geen ritje voor mij morgen :(
#26 || Luciano da Silva
pi_89724950
Zeker een kopie bewaren van de ritbonnen inderdaad. Ik maakte altijd een kopie met de scanner. Stel dat er iets niet klopt met je loon of -in het ergste geval- je ritbonnen niet aankomen bij Easy Way, dan heb je je kopieën nodig als je betaald wilt worden of als je een verschil in loon hebt ontdekt.

Transportformulieren deed ikzelf bijna nooit, alleen in specifieke gevallen waarbij ik problemen had gehad met de inname / aflevering. Voor de zekerheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')