abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90018985
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Want als dit in een andere cultuur "normaal" is dan is het minder erg ofzo?
Misschien zijn Afghaanse vrouwen het gewend om in de fik te worden gestoken. :{
Natuurlijk moet de Nederlandse rechter altijd rekening houden met de wet zoals die geldt in het land van de daderverdachte.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90019550
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je er eentje in de fik steekt is het barbaars maar als je het hele volk naar de vergetelheid blaast heb je 'het probleem' op een beschaafde manier opgelost? Rara logica ..
Ironie :|W
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90022709
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ironie :|W
Op Fok! weet je anders maar nooit of het serieus bedoeld is , er zijn er genoeg die het nog menen ook
pleased to meet you
pi_90024049
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Op Fok! weet je anders maar nooit of het serieus bedoeld is , er zijn er genoeg die het nog menen ook
Al zou dat zo zijn, de meesten beschikken niet over een fusiebom ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90024506
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heel Zeist bombarderen vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje overdreven.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_90024782
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heel Zeist bombarderen vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje overdreven.
Niet als er barbaren wonen.
I'll sing you a lullaby.
pi_90027267
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

poeh, gelukkig niet, dat moest er nog bij komen, doen ze het nog echt ook, en kloppen zich daarna op de borst hoe beschaafd ze nou wel zijn. Maar ja, je moet wel een bepaalde mentaliteit hebben om zoiets überhaupt te willen, afgezien van het feit of je het kan uitvoeren, en die mentaliteit vind ik dus nogal barbaars.

Ik bedoel maar, zo triest als dit geval is, maar de afgewezen vrouw, de jaloerse ex die afschuwelijke dingen doet, dat is toch iets van alle tijden en alle culturen?
quote:
Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,
Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.
pleased to meet you
pi_90028766
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef n0ir het volgende:

[..]

Morendo maakte overduidelijk een (mijns inziens redelijk geslaagd) woordgrapje.
OK, dat is me dan ontgaan.
Ik ken Morendo niet en de sfeer was wat gespannen.
Maar goed, ik trek mijn sneer in. Sorry.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90028851
Geldt nie
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:24 schreef moussie het volgende:

[..]

poeh, gelukkig niet, dat moest er nog bij komen, doen ze het nog echt ook, en kloppen zich daarna op de borst hoe beschaafd ze nou wel zijn. Maar ja, je moet wel een bepaalde mentaliteit hebben om zoiets überhaupt te willen, afgezien van het feit of je het kan uitvoeren, en die mentaliteit vind ik dus nogal barbaars.

Ik bedoel maar, zo triest als dit geval is, maar de afgewezen vrouw, de jaloerse ex die afschuwelijke dingen doet, dat is toch iets van alle tijden en alle culturen?

[..]

Geldt niet alleen voor vrouwen hoor!
Mannen kunnen er ook wat van.

Cynische grapjes in dit soort onderwerpen zijn riskant, omdat er mensen zijn die echt zo denken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_90031384
quote:
Jee, wat een verhaal. Maar waarom heeft zij haar in de fik gestoken? Kan me bijna niet voorstellen dat zij alleen tot deze daad is gekomen. Wie waren er nog meer 'tegen' Narges?
pi_90032498
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:24 schreef moussie het volgende:

Barbaars gedrag zit in de meest mensen, toch zijn er mensen die komen uit een genpool waar barbaars gedrag beduidend beter onder controle is. Ook de opvoeding en dus de cultuur kan een hoop bijdragen in het onderdrukken van dit soort gedrag. Als je geleerd wordt dat verliezen ook bij het leven hoort en dat het niet erg is dat je soms 'voor lul' staat ben je al behoorlijk beter geweerd tegen het leven. Anders is het bij bepaalde culturen waarbij bepaald gedrag de hele familie bevlekt met een 'schaamte', in veel oosterse culturen is met name het gedrag van de vrouwelijke familieleden een reden tot het begaan van gruwelijke misdaden, terwijl dit soort gedrag in de meeste westerse culturen hooguit leidt tot ruzies en verbroken relaties. In het oosten leid het vaak tot gruwelijke verminking, marteling en moord. Het is dus wel degelijk iets wat cultureel bepaald is, in feite is de westerse beschaving ver verheven boven menige andere cultuur op dit terrein :)
I'll sing you a lullaby.
pi_90035805
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Barbaars gedrag zit in de meest mensen, toch zijn er mensen die komen uit een genpool waar barbaars gedrag beduidend beter onder controle is. Ook de opvoeding en dus de cultuur kan een hoop bijdragen in het onderdrukken van dit soort gedrag. Als je geleerd wordt dat verliezen ook bij het leven hoort en dat het niet erg is dat je soms 'voor lul' staat ben je al behoorlijk beter geweerd tegen het leven.
Nou, dan mogen ze de barbaren die hele volkeren van de kaart willen vegen omdat ze zo barbaars zijn wel wat beter gaan opvoeden.

quote:
Anders is het bij bepaalde culturen waarbij bepaald gedrag de hele familie bevlekt met een 'schaamte', in veel oosterse culturen is met name het gedrag van de vrouwelijke familieleden een reden tot het begaan van gruwelijke misdaden, terwijl dit soort gedrag in de meeste westerse culturen hooguit leidt tot ruzies en verbroken relaties.
Aah, dat die parachute niet open ging was een ongelukje, net als dat doodsteken en dat een paar keer met de auto eroverheen rijden ..

quote:
In het oosten leid het vaak tot gruwelijke verminking, marteling en moord. Het is dus wel degelijk iets wat cultureel bepaald is, in feite is de westerse beschaving ver verheven boven menige andere cultuur op dit terrein :)
Ja natuurlijk zijn we ver verheven .. in vernietigingskracht. Wij pakken het grootschalig aan, wij pakken niet alleen de direct betrokkenen (die overigens vaak handelen tegen de wetten van het betreffende land, vergeet dat niet) die deze gruwelijkheden begaan, we vegen liefst gewoon het hele land van de kaart, het zijn immers toch allemaal alleen maar barbaren. Wat zijn we toch goed hé .. hebben we al die vrouwen toch maar mooi een gruwelijk lot bespaard uit handen van hun eigen barbaren.
pleased to meet you
pi_90038208
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 11:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, dan mogen ze de barbaren die hele volkeren van de kaart willen vegen omdat ze zo barbaars zijn wel wat beter gaan opvoeden.

[..]

Aah, dat die parachute niet open ging was een ongelukje, net als dat doodsteken en dat een paar keer met de auto eroverheen rijden ..

[..]

Ja natuurlijk zijn we ver verheven .. in vernietigingskracht. Wij pakken het grootschalig aan, wij pakken niet alleen de direct betrokkenen (die overigens vaak handelen tegen de wetten van het betreffende land, vergeet dat niet) die deze gruwelijkheden begaan, we vegen liefst gewoon het hele land van de kaart, het zijn immers toch allemaal alleen maar barbaren. Wat zijn we toch goed hé .. hebben we al die vrouwen toch maar mooi een gruwelijk lot bespaard uit handen van hun eigen barbaren.
Nice one. _O- _O- _O-
pi_90065039
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Barbaars gedrag zit in de meest mensen, toch zijn er mensen die komen uit een genpool waar barbaars gedrag beduidend beter onder controle is. Ook de opvoeding en dus de cultuur kan een hoop bijdragen in het onderdrukken van dit soort gedrag. Als je geleerd wordt dat verliezen ook bij het leven hoort en dat het niet erg is dat je soms 'voor lul' staat ben je al behoorlijk beter geweerd tegen het leven. Anders is het bij bepaalde culturen waarbij bepaald gedrag de hele familie bevlekt met een 'schaamte', in veel oosterse culturen is met name het gedrag van de vrouwelijke familieleden een reden tot het begaan van gruwelijke misdaden, terwijl dit soort gedrag in de meeste westerse culturen hooguit leidt tot ruzies en verbroken relaties. In het oosten leid het vaak tot gruwelijke verminking, marteling en moord. Het is dus wel degelijk iets wat cultureel bepaald is, in feite is de westerse beschaving ver verheven boven menige andere cultuur op dit terrein :)
Je hebt nooit gehoord van die experimenten die in Canada en de VSvA gehouden zijn met studenten?
1) Studenten worden willekeurig verdeeld in gevangenen en bewakers. Binnen drie dagen ontstonden er toestanden zoals in Abu Graib. En oh ja, dat was niet in de VSvA maar in Canada.
2) Studenten krijgen de opdracht aan een proefpersoon vragen te stellen en bij foute antwoorden schokken toe te dienen. Oplopend van een lichte prikkel tot een dodelijke schok. Tweederde deel van de studenten gaat door tot hun proefpersoon dood is! Blanke studenten, dat vergat ik nog even te zeggen!
3) Een voormalige lerares kan ingehuurd worden voor een experimentje. Ze vertelt dat mensen met blauwe ogen superieur zijn aan mensen met bruine ogen. Ik zag haar bezig in een documentaire en allemensen, wat was dat mens goed zeg! Binnen een half uur was een verschrikkelijke ogendiscriminatie een feit. Oh ja: de mevrouw woont in de VSvA en is zwart, de proefpersonen zijn van alles, waaronder blank.
4) Hoewel ik het daar zelf niet mee eens ben, wordt Israel door veel mensen als een westerse, beschaafde staat gezien. Vanavond in "Altijd wat" een reportage over een bezoek van vier Nederlandse schrijvers aan de bezette Westoever. De reacties logen er niet om. En nou je het toch zelf over genenpool hebt: joden en Arabieren komen uit dezelfde genenpool.

Je mening is net zo gefundeerd als die van die leerlingen die gingen geloven dat blauwe ogen superioriteit aangaven. Oh: soms veranderde ze dat en dan waren mensen met bruine ogen superieur. Werkte even goed!
pi_90072716
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:51 schreef Vieze_Fur het volgende:

[..]

Eerwraak heeft niks met geloof te maken maar met achterlijke boeren uit bergdorpen die hun kont afvegen met hun linkerhand.
Helemaal waar.
  zaterdag 18 december 2010 @ 15:36:14 #66
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_90086492
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 00:37 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Helemaal waar.
jammer dat je op elke straathoek een paar van die randdebielen kan zien. in nederland...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_90180832
Wat een gekken zijn dat hey, bah.
  maandag 20 december 2010 @ 15:50:10 #68
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90181164
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 15:45 schreef Ernemmertje het volgende:
Wat een gekken zijn dat hey, bah.
Ies Koeltoer. Jai respektieren.
pi_90270112
Tja.
Alleen gaat het hier, als we de rechtszaak mogen geloven, niet om eerwraak maar om jaloezie.

En dan is het opeens koeltoer van de FOK!-gebruiker, die respektiert moet worden, om gewoon maar wat in de ruimte te kletsen en (groepen) mensen zwart te maken.

Staat je fraai!
pi_90271007
quote:
Op maandag 20 december 2010 15:50 schreef Morendo het volgende:

[..]

Ies Koeltoer. Jai respektieren.
Ies niet waar. Jai lezen.

Jaloerse, gekke vrouw dus. Zo eentje die ook een parachute kapot kan snijden en iemand z'n eigen dood in kan laten springen, weet je wel?

Sukkels.
  woensdag 22 december 2010 @ 11:43:56 #71
198365 Morendo
The Real Deal
pi_90281235
quote:
15s.gif Op woensdag 22 december 2010 02:03 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ies niet waar. Jai lezen.

Jaloerse, gekke vrouw dus. Zo eentje die ook een parachute kapot kan snijden en iemand z'n eigen dood in kan laten springen, weet je wel?

Sukkels.
Vrouwen.
pi_90320637
quote:
9s.gif Op woensdag 22 december 2010 11:43 schreef Morendo het volgende:

[..]

Vrouwen.
Ook al niet waar.
Ben je die marinier vergeten die zijn vrouw en kinderen en schoonfamilie doodschoot?
Die had vast wel een slurfje.
Anders was hij nooit het leger ingegaan!
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 25 mei 2011 @ 18:56:22 #73
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_97305459
quote:
Een 29-jarige vrouw uit Arnhem moet achttien jaar de cel in voor de Zeister brandmoord. De rechtbank in Utrecht acht bewezen dat de Arnhemse daar in december 2009 op een galerijflat een andere vrouw in brand stak.

De vrouw overgoot het slachtoffer met een brandbare vloeistof en stak haar in brand. Ze overleed kort daarna in een ziekenhuis. De Arnhemse zou jaloers op het slachtoffer zijn geweest omdat die met een man zou gaan trouwen die zij leuk vond.

De rechtbank sprak van een 'gruwelijke en wrede' moord. "De verdachte heeft het slachtoffer, met wie ze geen enkel aanwijsbaar conflict had, op koelbloedige wijze gedood", aldus de rechtbank. Daarmee heeft ze de nabestaanden 'onherstelbaar, ondraaglijk en levenslang leed toegebracht'.

Volgens een psychiater had de vrouw depressieve klachten, maar is er geen verband tussen een stoornis en de moord. Wel zei een psycholoog van het Pieter Baan Centrum dat de vrouw klem zat tussen twee culturen. Ze is afkomstig uit Afghanistan.

Het Openbaar Ministerie had 23 jaar cel geëist. De rechtbank komt op 18 jaar omdat voor enkelvoudige moorden meestal celstraffen tussen de 12 en 18 jaar worden opgelegd. De rechters gaan daarbij uit van de bovengrens omdat het 'voorzienbare lijden' van het slachtoffer de Arnhemse er niet van heeft weerhouden de vrouw in brand te steken. Ook rekent de rechtbank het haar aan dat ze niets heeft gezegd over het motief voor de moord.
Achttien jaar cel voor brandmoord Zeist
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 25 mei 2011 @ 19:06:06 #74
344056 Smulbaard
Smikkelen en smullen
pi_97305980
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2010 15:20 schreef Oksel het volgende:
Wat was het motief?
Ruitjes met een gestikt randje maar de burka is nu niet meer herkenbaar.
warning: spikes ahead!!
pi_97323819
Dat is nog redelijk vlot gegaan dan: mijn eigen laatste bericht was van december 2010.
Maar toen was het al weer opgerakeld, meen ik me te herinneren.

Wat ik me vooral herinner zijn de uitgebreide belasteringen en beschuldigingen aan het adres van het slachtoffer en haar familie.
Zijn die mensen nu bereid om even uitgebreid hun excuses voor hun onterechte aantijgingen aan te bieden?

Wat ik dan wel weer vreemd vind: een brandbare vloeistof. Er zou inmiddels toch wel bekend kunnen zijn of dat benzine, spiritus, peut of wat dan ook is geweest. Als beta wil ik dat dan wel weten, maar voor juristen is dat niet van belang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')