abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89705423
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:44 schreef Paul het volgende:
Het is allang bekend dat die vrouw jaloers was op die andere vrouw omdat ze met die man ging trouwen, daarom heeft ze hem in de brand gestoken.

Dus geen ruzie meer maken jongens
Dat was een van de suggesties. Als ik mij goed herinner van een zeer onfrisse discussie.

Maar welke "hem" heeft ze in brand gestoken?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89705518
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Crime passionel dus, niks eerwraak.
Crime passionel was vroeger een reden tot verlichting van de straf (en dan met name als het ging om mannen die vreemgaande vrouwen doodden). Eerwraak was wel een tijdje reden tot verlichting, maar is tegenwoordig meer een reden tot verzwaring van de straf.
Wel benieuwd hoe de uitspraak zal zijn.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89705686
quote:
3s.gif Op woensdag 8 december 2010 18:59 schreef Morendo het volgende:
Was er sprake van een racistisch motief; de dader noemde zichzelf immers Aryan?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aryan_Brotherhood
Misschien hebben haar ouders haar Aryan genoemd?

Racistisch motief? _O- :{w
De verdachte is zelf Afghaans, net als het slachtoffer.
OK, onder Afghanen spelen ethnische motieven ook een rol, maar Aryan lijkt me een heel normale voornaam voor een Afghaanse.
  donderdag 9 december 2010 @ 05:22:16 #44
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_89707167
Portiek verder was dat...

Die nacht daarvoor 3x gedroomd dat de flat in de fik stond... was wel beetje luguber :D
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 16 december 2010 @ 15:30:04 #45
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_90001792
quote:
Nader onderzoek in Zeister brandmoord
Uitgegeven: 16 december 2010 13:59
Laatst gewijzigd: 16 december 2010 13:59
UTRECHT - Nader onderzoek is nodig naar de 29-jarige Aryan R. die wordt verdacht van de moord op de 23-jarige Narges Achikzei uit Zeist.
© Thinkstock

Dat besloot de rechtbank in Utrecht donderdag.

De rechtbank kwam tot het voorlopige oordeel dat R. de vrouw uit Zeist op 7 december vorig jaar in brand heeft gestoken.

De rechtbank wil dat een psychiater nader onderzoekt of de uit Afghanistan afkomstige R. zich in een 'spagaat' bevond tussen twee culturen en of dat van invloed was op haar gedrag. De officier van justitie heeft 23 jaar celstraf tegen R. geëist
http://www.nu.nl/binnenla(...)ster-brandmoord.html
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 16 december 2010 @ 15:34:16 #46
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_90002001
quote:
Heropening rechtszaak brandmoord Zeist

UTRECHT - Nieuwe ontwikkelingen in de zaak rond de Zeister brandmoord. De rechtbank wil dat er een extra gedragsonderzoek komt naar de verdachte, de 29-jarige Aryan R.

Zij wordt ervan verdacht dat ze vorig jaar in een flat aan de Laan van Vollenhove de 23-jarige Narges met benzine heeft overgoten en daarna in brand heeft gestoken.

Uit het eerste onderzoek van het Pieter Baan Centrum bleek dat R. klem zat tussen twee culturen. Een gedragsdeskundige moet nu onderzoeken in hoeverre dat een rol heeft gespeeld bij haar daad. De verdediging pleitte op de zitting van 8 december al voor een extra onderzoek. Het Openbaar Ministerie eiste toen 23 jaar cel. R. blijft voorlopig wel vast zitten.

Tijdens de zitting, eerder deze maand, kwamen schokkende details naar buiten. Zo was de vermoedelijke dader aanwezig bij de begrafenis van Narges en heeft ze daar de familie gecondoleerd met de brandwonden van de vermeende daad nog op haar hand.

De emoties liepen tijdens de rechtszaak hoog op. Nabestaanden mochten hun verhaal doen. Narges' moeder en zus schreven een brief. De verloofde van Narges nam zelf het woord. De man was zeer emotioneel en vertelde dat tot de dag dat zijn aanstaande vrouw stierf zijn hele leven om haar draaide. Toen hij de verdachte hetzelfde toewenste als wat Narges is overkomen, greep de rechter in. De zitting werd tijdelijk geschorst.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/307524
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_90002246
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 17:09 schreef WhateverWhatever het volgende:
Waarschijnlijk eerwraak, vreemdgegaan, familienaam belachelijk gemaakt of uitgehuwelijkt.

http://documentairenet.nl/2010/11/3doc-code-rood-eerwraak/

Barbaars & Middeleeuws gedachtengang.
Deze mensen zijn barbaars. Ik zeg: fusiebom erop.... problem solved ^O^
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_90003038
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien hebben haar ouders haar Aryan genoemd?

Racistisch motief? _O- :{w
De verdachte is zelf Afghaans, net als het slachtoffer.
OK, onder Afghanen spelen ethnische motieven ook een rol, maar Aryan lijkt me een heel normale voornaam voor een Afghaanse.
Morendo maakte overduidelijk een (mijns inziens redelijk geslaagd) woordgrapje.
  donderdag 16 december 2010 @ 16:55:16 #49
78918 SeLang
Black swans matter
pi_90005985
quote:
De rechtbank wil dat een psychiater nader onderzoekt of de uit Afghanistan afkomstige R. zich in een 'spagaat' bevond tussen twee culturen en of dat van invloed was op haar gedrag.
Want als dit in een andere cultuur "normaal" is dan is het minder erg ofzo?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_90018516
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Deze mensen zijn barbaars. Ik zeg: fusiebom erop.... problem solved ^O^
Als je er eentje in de fik steekt is het barbaars maar als je het hele volk naar de vergetelheid blaast heb je 'het probleem' op een beschaafde manier opgelost? Rara logica ..
pleased to meet you
pi_90018985
quote:
10s.gif Op donderdag 16 december 2010 16:55 schreef SeLang het volgende:

[..]

Want als dit in een andere cultuur "normaal" is dan is het minder erg ofzo?
Misschien zijn Afghaanse vrouwen het gewend om in de fik te worden gestoken. :{
Natuurlijk moet de Nederlandse rechter altijd rekening houden met de wet zoals die geldt in het land van de daderverdachte.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_90019550
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Als je er eentje in de fik steekt is het barbaars maar als je het hele volk naar de vergetelheid blaast heb je 'het probleem' op een beschaafde manier opgelost? Rara logica ..
Ironie :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_90022709
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ironie :|W
Op Fok! weet je anders maar nooit of het serieus bedoeld is , er zijn er genoeg die het nog menen ook
pleased to meet you
pi_90024049
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 22:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Op Fok! weet je anders maar nooit of het serieus bedoeld is , er zijn er genoeg die het nog menen ook
Al zou dat zo zijn, de meesten beschikken niet over een fusiebom ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_90024506
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heel Zeist bombarderen vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje overdreven.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_90024782
quote:
13s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:17 schreef Morendo het volgende:

[..]

Heel Zeist bombarderen vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje overdreven.
Niet als er barbaren wonen.
I'll sing you a lullaby.
pi_90027267
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 23:09 schreef xenobinol het volgende:

[..]

poeh, gelukkig niet, dat moest er nog bij komen, doen ze het nog echt ook, en kloppen zich daarna op de borst hoe beschaafd ze nou wel zijn. Maar ja, je moet wel een bepaalde mentaliteit hebben om zoiets überhaupt te willen, afgezien van het feit of je het kan uitvoeren, en die mentaliteit vind ik dus nogal barbaars.

Ik bedoel maar, zo triest als dit geval is, maar de afgewezen vrouw, de jaloerse ex die afschuwelijke dingen doet, dat is toch iets van alle tijden en alle culturen?
quote:
Heav'n has no Rage, like Love to Hatred turn'd,
Nor Hell a Fury, like a Woman scorn'd.
pleased to meet you
pi_90028766
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 15:52 schreef n0ir het volgende:

[..]

Morendo maakte overduidelijk een (mijns inziens redelijk geslaagd) woordgrapje.
OK, dat is me dan ontgaan.
Ik ken Morendo niet en de sfeer was wat gespannen.
Maar goed, ik trek mijn sneer in. Sorry.
pi_90028851
Geldt nie
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 00:24 schreef moussie het volgende:

[..]

poeh, gelukkig niet, dat moest er nog bij komen, doen ze het nog echt ook, en kloppen zich daarna op de borst hoe beschaafd ze nou wel zijn. Maar ja, je moet wel een bepaalde mentaliteit hebben om zoiets überhaupt te willen, afgezien van het feit of je het kan uitvoeren, en die mentaliteit vind ik dus nogal barbaars.

Ik bedoel maar, zo triest als dit geval is, maar de afgewezen vrouw, de jaloerse ex die afschuwelijke dingen doet, dat is toch iets van alle tijden en alle culturen?

[..]

Geldt niet alleen voor vrouwen hoor!
Mannen kunnen er ook wat van.

Cynische grapjes in dit soort onderwerpen zijn riskant, omdat er mensen zijn die echt zo denken.
pi_90031384
quote:
Jee, wat een verhaal. Maar waarom heeft zij haar in de fik gestoken? Kan me bijna niet voorstellen dat zij alleen tot deze daad is gekomen. Wie waren er nog meer 'tegen' Narges?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')