inderdaad, maar vaak is het dan een combinatie van te snel rijden, door haast of whatever.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je hebt de rest van het verkeer niet in de hand. Denk aan kinderen, die kunnen tussen geparkeerde auto vandaan ineens voor je staan.
Dan kun je nog zo'n goede bestuurder zijn, als je remweg te lang is, is het dan raak.
Dus wil je mensen die nog geen 5k per jaar doen ook verplichten om winterbanden te nemen? Als je veel rijdt is het een no brainer inderdaad.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:09 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik wel. Elke dag 200km. Dan wil ik gewoon goede banden hebben in de winter die me extra veiligheid geven. Is dat zo vreemd dat ik dan die 500 euro daarvoor uitgeef? Ik vind dat elke knaak dubbel en dwars waard.
quote:Op donderdag 9 december 2010 12:36 schreef BertV het volgende:
Voor: mensen die net 850,- voor een set winterbanden hebben neergelegd en nu veilig op de linkerbaan baan bumperen.
Tegen: mensen die op de rechterbaan hun snelheid aanpassen aan de omstandigheden.
begrijpend lezen + ironiequote:Op donderdag 9 december 2010 13:16 schreef T42 het volgende:
[..]net of je met winterbanden wel 120 kmh kan rijden bij 15cm sneeuw....
dan moet je nog aanpassen aan het verkeer zeker rijbewijs gekregen bij de boter?
En het jaar daáárvoor viel er bijna geen sneeuw, en vroor het ook amper. Het was wel weer een natte winter, en dus had je toen beter all-weather of zomerbanden kunnen hebben, die zijn weer iets beter als het om water gaat.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat lul je dom over dat het 'maar drie dagen in het jaar gebruikt kan worden' ? Heb je gezien hoeveel sneeuw er vorig jaar gevallen is, en nu zo vroeg in het winterseizoen al?
het is natuurlijk stompzinnig te denken dat je alleen iets gebeurt als je 200km per dag rijdt en niet wanneer je eens per week de auto pakt.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dus wil je mensen die nog geen 5k per jaar doen ook verplichten om winterbanden te nemen? Als je veel rijdt is het een no brainer inderdaad.
All season banden in mijn geval + dat ik voor mijn werk nog een 30.000km per jaar doe met een auto van de zaak (met winterbanden, jajaquote:Op donderdag 9 december 2010 13:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
het is natuurlijk stompzinnig te denken dat je alleen iets gebeurt als je 200km per dag rijdt en niet wanneer je eens per week de auto pakt.
Sterker nog, doordat je de auto niet vaak pakt ben je niet gewend om in die gladheid te rijden en ben je een groter gevaar op de weg dan mensen die al dagelijks in die prut rijden.
En dat alles op zomerbanden ook nog.
Sinds er ook winterbanden zijn geintroduceerdquote:Op donderdag 9 december 2010 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
Sinds wanneer zijn de reguliere autobanden trouwens "zomerbanden" geworden?
sinds 2009 toen het eens een keer echt winter wasquote:Op donderdag 9 december 2010 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
ik haal met geluk 60km in de weekquote:Op donderdag 9 december 2010 13:45 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
het is natuurlijk stompzinnig te denken dat je alleen iets gebeurt als je 200km per dag rijdt en niet wanneer je eens per week de auto pakt.
Sterker nog, doordat je de auto niet vaak pakt ben je niet gewend om in die gladheid te rijden en ben je een groter gevaar op de weg dan mensen die al dagelijks in die prut rijden.
En dat alles op zomerbanden ook nog.
Nee.quote:Op donderdag 9 december 2010 11:57 schreef noutie het volgende:
inderdaad, maar vaak is het dan een combinatie van te snel rijden, door haast of whatever.
Nee, gewoon: geen grip en dat remt niet.quote:Snel de kinderen wegbrengen, ben al te laat voor die klant etc etc.
De grootste kul. Kinderen doen gekke dingen. Altijd, ook als het sneeuwt dus.quote:Als mensen de rust kunnen pakken om ook onder stress beheerst te rijden, heb je heel veel gewonnen. In de winter wat extra tijd nemen. Vooral in de woongebieden. Dan ziet het kind je ook aankomen en is er geen gevaarlijke situatie![]()
Het is geen verplichting om die dingen te kopen, maar een verbod om te rijden in winterse omstandigheden zonder die dingen.quote:Op donderdag 9 december 2010 12:32 schreef Metro2005 het volgende:
Dus wil je mensen die nog geen 5k per jaar doen ook verplichten om winterbanden te nemen?
Dat laatste moet je sowieso doen!quote:En ook met winterbanden kan je gaan glijden, net als dat je met ESP ook nog steeds in een slip kan komen en ook dat je ook met ABS een keer niet op tijd stil kunt staan. Er gaat en blijft niks gaan boven goed opletten, anticiperen en gewoon voorzichtiger rijden.
Ik vind juist de grootste malloten op de weg in de meest waardeloze brikken.quote:Als ik soms zie waar mensen allemaal mee bezig zijn in de auto dan verbaas ik me ervover dat er niet elke dag meer ongelukken gebeuren. En let wel, vaak zijn dit mensen in de auto's met de meeste veiligheidsvoorzieningen. Blijkbaar hebben mensen dan toch een onschendbaar gevoel ofzo.
Dan zijn ze iets beter ja... En bij winterse omstandigheden VEEL slechter.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:45 schreef fruityloop het volgende:
die zijn weer iets beter als het om water gaat.![]()
Met de introductie van winterbanden zijn de gewone banden zich meer gaan ontwikkelen naar zomerbanden.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:25 schreef tjoptjop het volgende:
Heb jij wel een rijbewijs?quote:Op donderdag 9 december 2010 17:18 schreef DS4 het volgende:
Nee.
Nee, gewoon: geen grip en dat remt niet.
De grootste kul. Kinderen doen gekke dingen. Altijd, ook als het sneeuwt dus.
Die flauwekul van snelheid aanpassen is voldoende slaat nergens op.
Dat soort gevallen kun je nooit voor zijn... ook niet in de zomer op droog wegdek... want dan zou je ook geen zomerbanden moeten hebben onder je auto maar slicks...quote:Op donderdag 9 december 2010 17:18 schreef DS4 het volgende:
De grootste kul. Kinderen doen gekke dingen. Altijd, ook als het sneeuwt dus.
Die flauwekul van snelheid aanpassen is voldoende slaat nergens op.
Heej en over die enorme droge en hete zomer dan? Reed jij toen ook op slicks?quote:Op donderdag 9 december 2010 10:03 schreef Gunner het volgende:
[..]
Wat lul je dom over dat het 'maar drie dagen in het jaar gebruikt kan worden' ? Heb je gezien hoeveel sneeuw er vorig jaar gevallen is, en nu zo vroeg in het winterseizoen al?
Sterk inhoudelijk...quote:Op donderdag 9 december 2010 18:40 schreef thumbnail het volgende:
Heb jij wel een rijbewijs?
Volgens mij niet want je praat dit hele topic al kolder.
Je kan het niet 100% voorkomen, maar hoe korter de remweg, hoe groter de kans dat je tijdig stil staat. Zo moeilijk is dat niet om te bedenken.quote:Op donderdag 9 december 2010 18:46 schreef fioooon het volgende:
Dat soort gevallen kun je nooit voor zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |