En een winkeldief gaat daarna natuurlijk doodleuk mét de spullen weer naar binnen.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
jaja, zo gaat dat vaker dat ouderen "iets vergeten". Als we blijven "vergeten" kan je aardig wat meenemen zonder te betalen.
Waarschijnlijk ging het 9 keer goed en deze keer fout.
terecht dus
Rare kwiebus.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
jaja, zo gaat dat vaker dat ouderen "iets vergeten". Als we blijven "vergeten" kan je aardig wat meenemen zonder te betalen.
terecht dus
Gelukkig maar dat we hier allesweters zoals jij hebben zeg, anders moesten we ons afvragen of dit niet zwaar overtrokken en belachelijk is!quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
terecht dus
neequote:
Wie roept er nou 'houd de dief' als er iemand op een scootmobiel naar binnen komt rijden waar diepvriesspinazie en snijworst op liggen?quote:Op woensdag 8 december 2010 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het echtpaar deed vorig jaar boodschappen bij Albert Heijn in Axel toen het misging. "Mijn man bedacht, tijdens het winkelen, dat hij bij de pinautomaat zijn saldo moest checken. Zonder zich te realiseren dat hij boodschappen op zijn karretje had, reed hij naar buiten. Toen hij weer naar binnen ging, werd er ineens 'houd de dief' geroepen."
D'r nog geneukt?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:20 schreef Raven_NL het volgende:
Het is mij een frankrijk een keer gebeurd dat ik met een winkelmeisje stond te kletsen / flirten en bijna vergat te betalen![]()
gelukkig vond ze mij daardoor alleen maar schattig .. ik was 17 ofzo
nee zo vroeg was ik er niet bij ,, was wel hardstikke gek op die meidquote:
Vroeg?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:26 schreef Raven_NL het volgende:
[..]
nee zo vroeg was ik er niet bij ,, was wel hardstikke gek op die meid![]()
zwart haar, sproetjes, lief koppie 16 jaar ofzo ... tjonge wat had ik geen zin om naar huis te gaan na de vakantie
Eigenlijk heb je gewoon gelijk, never mind. Lelijke naam btw, doet me denken aan Oreo, maar goed als ze lekker is who gives a shit right?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:30 schreef Raven_NL het volgende:
ja vroeg ja .. dat je vandaag de dag met 14 moet neuken daar kan ik ook niks aan doen![]()
verrek ik weet zelfs d'r naam nog Orelie ...
Daar gaat het natuurlijk niet omquote:Op woensdag 8 december 2010 13:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Kinderachtig zeg! Of die man nou echt hersenletsel heeft of niet, voor 2 euro span je toch geen rechtzaak aan!
Ouderen/senioren zijn tegenwoordig idd de grootste groep als het op winkeldiefstallen aankomt.quote:jaja, zo gaat dat vaker dat ouderen "iets vergeten". Als we blijven "vergeten" kan je aardig wat meenemen zonder te betalen.
terecht dus
AH boycotten is altijd een goed idee, los hiervan. Ben al zeker 10 jaar niet meer naar binnen geweest bij die maffiabende, maar ja....de meeste mensen vergeten heel snel en eigen gemak prevaleert uiteindelijk altijd.quote:als AH niet inbind kopen wij 3 maanden niet meer bij AH ... zou ik best een omweg voor willen maken als iedereen mee doet. leren die eens een lesje
Dat dusquote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
terecht dus
Ze wordt nu Oralie genoemd....quote:Op woensdag 8 december 2010 14:30 schreef Raven_NL het volgende:
ja vroeg ja .. dat je vandaag de dag met 14 moet neuken daar kan ik ook niks aan doen![]()
verrek ik weet zelfs d'r naam nog Orelie ...
Dit dus.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
terecht dus
En dan ga je niet eens enven terug om alsnog te betalen? Echt, wat een godvergeten tokkie ben je dan.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:24 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb zo pas nog een kratje bier gestolen. Had bij het afrekenen niet in de gaten dat dat onder op het karretje stond (echt niet!). Pas bij het inladen van de boodschappen in de auto zag ik het. Gelukkig ben ik niet gesnapt.......
Nou, een Tokkie vind ik meer iemand die een sociale achterstand heeft, laag of niet opgeleid, weinig inkomen, te dik etc. Dat ben ik allemaal niet, maar ik was gewoon te lui om terug te lopen. Dat tientje boeit me verder niet.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dan ga je niet eens enven terug om alsnog te betalen? Echt, wat een godvergeten tokkie ben je dan.
Mijn god, wat ben jij een fucking dumbass. De tering. Man rijdt naar pinautomaat en keert weer terug. Wat is nou precies het probleem? Laat die man de spullen teruggeven en laat de politie lekker achterwege.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
terecht dus
Ooit gehoord van hoor en wederhoor.quote:Op donderdag 9 december 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn god, wat ben jij een fucking dumbass. De tering. Man rijdt naar pinautomaat en keert weer terug. Wat is nou precies het probleem? Laat die man de spullen teruggeven en laat de politie lekker achterwege.
Artikel 310 WvSquote:Op donderdag 9 december 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:
...maar feit is dat het winkeldiefstal is.
ah dus als morgen alle studenten met een rolstoel boodschappen gaan doen en vergeten dat er wat onder hun kleedje ligt dan moeten we dat maar accepteren?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:36 schreef Re het volgende:
[..]
Artikel 310 WvS
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
laten we lekker met wat nuttigere zaken bezighouden
Gezien dit verhaal lijkt het me eerder heel verstandig om niet terug te gaan met de per ongeluk onbetaalde spullenquote:Op donderdag 9 december 2010 13:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
En dan ga je niet eens enven terug om alsnog te betalen? Echt, wat een godvergeten tokkie ben je dan.
In de OP is te lezen dat het echtpaar samen boodschappen aan het doen was.quote:Op donderdag 9 december 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:
Je zou je af kunnen vragen of een persoon met hersenletsel wel capabel is om zelf boodschappen te doen, en of zijn vrouw hem niet beter had kunnen vergezellen?
Daar hebben we in eerste instantie de wet, waarin opzet een eerste vereiste is, en ten tweede, de man rijdt de winkel weer naar binnen .. herhaal binnenquote:Dit laat bij alle betrokkenen een nare smaak achter in de mond, en het zal vast geen opzet zijn geweest, maar feit is dat het winkeldiefstal is.
ja, een kanariepietje is ook geelquote:Op donderdag 9 december 2010 14:38 schreef henkiejan het volgende:
[..]
ah dus als morgen alle studenten met een rolstoel boodschappen gaan doen en vergeten dat er wat onder hun kleedje ligt dan moeten we dat maar accepteren?
gehandicapten willen toch behandeld worden zoals normale mensen, dan ook wanneer ze verdachte zijn van diefstal.
Had zijn op zijn vervoersmiddel liggen, welke intentie had ie anders? Rondjes rijden en bewonderen om daarna terug te leggen?quote:Op woensdag 8 december 2010 14:18 schreef Knip het volgende:
Artikel 310 WvS
Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.
Zeer waarschijnlijk dat hij niet de bedoeling had om die boodschappen te stelen. Niet aan de delichtsomschrijving voldaan -> vrijspraak.
Als ik jouw fiets jat, en daarna mijn slot erom gooi en op hetzelfde station terugzet, heb ik dan niet jouw fiets gejat?quote:Op donderdag 9 december 2010 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
In de OP is te lezen dat het echtpaar samen boodschappen aan het doen was.
[..]
Daar hebben we in eerste instantie de wet, waarin opzet een eerste vereiste is, en ten tweede, de man rijdt de winkel weer naar binnen .. herhaal binnen
Waar ligt precies de grens van wel of niet vervolgen (wat geen keuze is van de AH maar het OM)?quote:Op donderdag 9 december 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn god, wat ben jij een fucking dumbass. De tering. Man rijdt naar pinautomaat en keert weer terug. Wat is nou precies het probleem? Laat die man de spullen teruggeven en laat de politie lekker achterwege.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |