abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89674991
AXEL - De 66-jarige gehandicapte Jan Zalm uit het Zeeuwse Zuiddorpe moet vrijdag voor de politierechter verschijnen. Hij heeft hersenletsel en reed per ongeluk voorbij de kassa met diepvriesspinazie en snijworst op zijn scootmobiel. De boodschapjes hebben een waarde van amper twee euro.

Het echtpaar Zalm Zijn echtgenote, Pieternella Zalm, is er beduusd van: "Hij is nog nooit in aanraking met justitie geweest. Hij is toch geen winkeldief? Hij heeft hersenletsel en vergat dat hij die twee producten op zijn scootmobiel had liggen."

Het echtpaar deed vorig jaar boodschappen bij Albert Heijn in Axel toen het misging. "Mijn man bedacht, tijdens het winkelen, dat hij bij de pinautomaat zijn saldo moest checken. Zonder zich te realiseren dat hij boodschappen op zijn karretje had, reed hij naar buiten. Toen hij weer naar binnen ging, werd er ineens 'houd de dief' geroepen."

Zalm begrijpt nog steeds niet waarom de politie werd ingeschakeld. "Mijn man kwam naar binnen, had de spulletjes op zijn scootmobiel liggen en het was nog geen twee euro waard. Ik wilde betalen, legde uit dat het een foutje was, maar er werd niet geluisterd."

De supermarktmanager spreekt van 'een vervelende zaak', maar wil verder niet reageren.

Ik zie trouwens wel een vergelijking:

Jan & Pieternella Zalm

Lou & Andy

Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door WhateverWhatever op 08-12-2010 14:24:41 ]
pi_89675054
hij doet zich natuurlijk voor als gehandicapte maar ondertussen!!!
little britain :D
we can't stop here,
this is bat country
pi_89675071
Kinderachtig zeg! Of die man nou echt hersenletsel heeft of niet, voor 2 euro span je toch geen rechtzaak aan!
  woensdag 8 december 2010 @ 14:06:50 #4
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_89675354
jaja, zo gaat dat vaker dat ouderen "iets vergeten". Als we blijven "vergeten" kan je aardig wat meenemen zonder te betalen.
Waarschijnlijk ging het 9 keer goed en deze keer fout.

terecht dus :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_89675469
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:06 schreef wise het volgende:
jaja, zo gaat dat vaker dat ouderen "iets vergeten". Als we blijven "vergeten" kan je aardig wat meenemen zonder te betalen.

En een winkeldief gaat daarna natuurlijk doodleuk mét de spullen weer naar binnen.

Volkomen terecht, stop de man in een werkkamp.

Ervan uitgaande dat dit bericht klopt.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2010 14:10:18 ]
pi_89675697
schandalig zoiets... dit is toch geen diefstal, als ie het nu in zijn jas gestopt had maar dit ?
Ik ga AH toch ook niet aanklagen omdat dat meisje aan de kassa iets verkeerd aanslaat ?
Wisdom is the art of using knowledge
pi_89675725
quote:

Rare kwiebus.
pi_89675740
quote:

Gelukkig maar dat we hier allesweters zoals jij hebben zeg, anders moesten we ons afvragen of dit niet zwaar overtrokken en belachelijk is!
  woensdag 8 december 2010 @ 14:16:03 #9
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_89675742
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:15 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Rare kwiebus.
nee :)
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 8 december 2010 @ 14:17:48 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89675816
gemiddelde kosten voor een proces van 18.000 Euro... tsja :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_89675829
wij kunnen hier als fokkers natuurlijk wel iets aan doen ..

als AH niet inbind kopen wij 3 maanden niet meer bij AH ... zou ik best een omweg voor willen maken als iedereen mee doet. leren die eens een lesje ~O>
  woensdag 8 december 2010 @ 14:18:16 #12
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_89675834
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het echtpaar deed vorig jaar boodschappen bij Albert Heijn in Axel toen het misging. "Mijn man bedacht, tijdens het winkelen, dat hij bij de pinautomaat zijn saldo moest checken. Zonder zich te realiseren dat hij boodschappen op zijn karretje had, reed hij naar buiten. Toen hij weer naar binnen ging, werd er ineens 'houd de dief' geroepen."
Wie roept er nou 'houd de dief' als er iemand op een scootmobiel naar binnen komt rijden waar diepvriesspinazie en snijworst op liggen? :')
  woensdag 8 december 2010 @ 14:18:18 #13
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_89675837
Artikel 310 WvS

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.

Zeer waarschijnlijk dat hij niet de bedoeling had om die boodschappen te stelen. Niet aan de delichtsomschrijving voldaan -> vrijspraak.
Non possumus non loqui
pi_89675924
Het is mij een frankrijk een keer gebeurd dat ik met een winkelmeisje stond te kletsen / flirten en bijna vergat te betalen :@

gelukkig vond ze mij daardoor alleen maar schattig .. ik was 17 ofzo :')
pi_89676000
waar zit die zotte supermarkt?
dan gooi ik die rotte twee euro wel even naar binnen, wat een idioterie zeg :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_89676011
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:20 schreef Raven_NL het volgende:
Het is mij een frankrijk een keer gebeurd dat ik met een winkelmeisje stond te kletsen / flirten en bijna vergat te betalen :@

gelukkig vond ze mij daardoor alleen maar schattig .. ik was 17 ofzo :')
D'r nog geneukt?
pi_89676118
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

D'r nog geneukt?
Dat dus. ?
pi_89676188
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

D'r nog geneukt?
nee zo vroeg was ik er niet bij ,, was wel hardstikke gek op die meid :')
zwart haar, sproetjes, lief koppie 16 jaar ofzo ... tjonge wat had ik geen zin om naar huis te gaan na de vakantie
pi_89676251
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:26 schreef Raven_NL het volgende:

[..]

nee zo vroeg was ik er niet bij ,, was wel hardstikke gek op die meid :')
zwart haar, sproetjes, lief koppie 16 jaar ofzo ... tjonge wat had ik geen zin om naar huis te gaan na de vakantie
Vroeg? :{
pi_89676375
ja vroeg ja .. dat je vandaag de dag met 14 moet neuken daar kan ik ook niks aan doen :')

verrek ik weet zelfs d'r naam nog Orelie ... *O*
pi_89676412
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:30 schreef Raven_NL het volgende:
ja vroeg ja .. dat je vandaag de dag met 14 moet neuken daar kan ik ook niks aan doen :')

Eigenlijk heb je gewoon gelijk, never mind. Lelijke naam btw, doet me denken aan Oreo, maar goed als ze lekker is who gives a shit right?
  woensdag 8 december 2010 @ 14:34:26 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_89676537
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 13:59 schreef GuitarJJ het volgende:
Kinderachtig zeg! Of die man nou echt hersenletsel heeft of niet, voor 2 euro span je toch geen rechtzaak aan!
Daar gaat het natuurlijk niet om :). Als 100 mensen iets stelen voor 2 euro heb je een groter probleem ;).

Desondanks vind ik het in dit geval een beetje flauw. Arme, oude man.
Niet meer actief op Fok!
pi_89676912
quote:

Ouderen/senioren zijn tegenwoordig idd de grootste groep als het op winkeldiefstallen aankomt.
Winkelverbod boven de 70 jaar instellen en geen scootmobiels/rollatoren meer in de supermarkt/winkel.
pi_89676999
quote:
als AH niet inbind kopen wij 3 maanden niet meer bij AH ... zou ik best een omweg voor willen maken als iedereen mee doet. leren die eens een lesje ~O>
AH boycotten is altijd een goed idee, los hiervan. Ben al zeker 10 jaar niet meer naar binnen geweest bij die maffiabende, maar ja....de meeste mensen vergeten heel snel en eigen gemak prevaleert uiteindelijk altijd.
  woensdag 8 december 2010 @ 14:47:21 #25
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_89677047
quote:

Dat dus
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_89677977
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:30 schreef Raven_NL het volgende:

Ze wordt nu Oralie genoemd....
pi_89687681
Dit is (hopelijk) de reactie van de politierechter:

Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_89707423
quote:

Dit dus.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 9 december 2010 @ 11:43:54 #29
3542 Gia
User under construction
pi_89712514
Wat een achterlijk gedoe van AH. Die man ging nota bene naar bínnen! Hadden de waren open en bloot op zijn schoot liggen. Lijkt me duidelijk geen opzet om iets zonder te betalen mee te nemen.
  donderdag 9 december 2010 @ 13:01:31 #30
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_89715486
Die onderste foto doet me denken aan een grap over Koos Alberts.

"Wat is het kortste optreden ter wereld?
> Koos Alberts op een schuin podium"

:D
pi_89716224
Ik heb zo pas nog een kratje bier gestolen. Had bij het afrekenen niet in de gaten dat dat onder op het karretje stond (echt niet!). Pas bij het inladen van de boodschappen in de auto zag ik het. Gelukkig ben ik niet gesnapt.......
pi_89716284
Beetje kansloze actie.
pi_89716638
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:24 schreef bloodymary het volgende:
Ik heb zo pas nog een kratje bier gestolen. Had bij het afrekenen niet in de gaten dat dat onder op het karretje stond (echt niet!). Pas bij het inladen van de boodschappen in de auto zag ik het. Gelukkig ben ik niet gesnapt.......
En dan ga je niet eens enven terug om alsnog te betalen? Echt, wat een godvergeten tokkie ben je dan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_89716790
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En dan ga je niet eens enven terug om alsnog te betalen? Echt, wat een godvergeten tokkie ben je dan.
Nou, een Tokkie vind ik meer iemand die een sociale achterstand heeft, laag of niet opgeleid, weinig inkomen, te dik etc. Dat ben ik allemaal niet, maar ik was gewoon te lui om terug te lopen. Dat tientje boeit me verder niet.
pi_89716860
quote:

Mijn god, wat ben jij een fucking dumbass. De tering. Man rijdt naar pinautomaat en keert weer terug. Wat is nou precies het probleem? Laat die man de spullen teruggeven en laat de politie lekker achterwege.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_89718504
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn god, wat ben jij een fucking dumbass. De tering. Man rijdt naar pinautomaat en keert weer terug. Wat is nou precies het probleem? Laat die man de spullen teruggeven en laat de politie lekker achterwege.
Ooit gehoord van hoor en wederhoor.
dit is het verhaal van de verdachte.

oudere mensen/zielige mensen zijn juist de groepen die veel jatten in winkels
pi_89718918
De supermarkt heeft het protocol gevolgd, en dat zegt nl. dat in álle gevallen aangifte wordt gedaan. Dit staat ook duidelijk aangegeven bij de ingang van de winkel. Dat komt oa doordat ook ouderen en gehandicapten stelen, zo ken ik het voorval uit mijn AH tijd van een gegoede bejaarde vrouw (persoonlijk bekende) die we betrapten met 7 flessen dure shampoo in de tas. Ook een vrouw op een scootmobiel, die al vriendelijk alle medewerkers bedankend er met 10 pondspakken roodmerk vandoor wilde gaan staat me nog helder voor de geest.

Je zou je af kunnen vragen of een persoon met hersenletsel wel capabel is om zelf boodschappen te doen, en of zijn vrouw hem niet beter had kunnen vergezellen?

Dit laat bij alle betrokkenen een nare smaak achter in de mond, en het zal vast geen opzet zijn geweest, maar feit is dat het winkeldiefstal is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 9 december 2010 @ 14:36:10 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89719397
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:
...maar feit is dat het winkeldiefstal is.
Artikel 310 WvS

Hij die enig goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort wegneemt, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen, wordt, als schuldig aan diefstal, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste 4 jaren of geldboete van de vierde categorie.

laten we lekker met wat nuttigere zaken bezighouden
pi_89719509
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

Artikel 310 WvS

laten we lekker met wat nuttigere zaken bezighouden
ah dus als morgen alle studenten met een rolstoel boodschappen gaan doen en vergeten dat er wat onder hun kleedje ligt dan moeten we dat maar accepteren?

gehandicapten willen toch behandeld worden zoals normale mensen, dan ook wanneer ze verdachte zijn van diefstal.
pi_89719633
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Gezien dit verhaal lijkt het me eerder heel verstandig om niet terug te gaan met de per ongeluk onbetaalde spullen
pleased to meet you
pi_89719885
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:27 schreef fruityloop het volgende:

Je zou je af kunnen vragen of een persoon met hersenletsel wel capabel is om zelf boodschappen te doen, en of zijn vrouw hem niet beter had kunnen vergezellen?
In de OP is te lezen dat het echtpaar samen boodschappen aan het doen was.

quote:
Dit laat bij alle betrokkenen een nare smaak achter in de mond, en het zal vast geen opzet zijn geweest, maar feit is dat het winkeldiefstal is.
Daar hebben we in eerste instantie de wet, waarin opzet een eerste vereiste is, en ten tweede, de man rijdt de winkel weer naar binnen .. herhaal binnen
pleased to meet you
  donderdag 9 december 2010 @ 14:56:28 #43
262 Re
Kiss & Swallow
pi_89720433
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:38 schreef henkiejan het volgende:

[..]

ah dus als morgen alle studenten met een rolstoel boodschappen gaan doen en vergeten dat er wat onder hun kleedje ligt dan moeten we dat maar accepteren?

gehandicapten willen toch behandeld worden zoals normale mensen, dan ook wanneer ze verdachte zijn van diefstal.
ja, een kanariepietje is ook geel
  donderdag 9 december 2010 @ 16:13:38 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89723931
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 14:18 schreef Knip het volgende:
Artikel 310 WvS

Zeer waarschijnlijk dat hij niet de bedoeling had om die boodschappen te stelen. Niet aan de delichtsomschrijving voldaan -> vrijspraak.
Had zijn op zijn vervoersmiddel liggen, welke intentie had ie anders? Rondjes rijden en bewonderen om daarna terug te leggen?
  donderdag 9 december 2010 @ 16:14:42 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89723983
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

In de OP is te lezen dat het echtpaar samen boodschappen aan het doen was.

[..]

Daar hebben we in eerste instantie de wet, waarin opzet een eerste vereiste is, en ten tweede, de man rijdt de winkel weer naar binnen .. herhaal binnen
Als ik jouw fiets jat, en daarna mijn slot erom gooi en op hetzelfde station terugzet, heb ik dan niet jouw fiets gejat? :')
  donderdag 9 december 2010 @ 16:16:13 #46
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89724052
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 13:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar ligt precies de grens van wel of niet vervolgen (wat geen keuze is van de AH maar het OM)?
  donderdag 9 december 2010 @ 16:18:12 #47
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_89724143
Albert Heijn wat een faalhazen :')
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_89724426
Ik vind het ook zo'n onzin om regels zijn regels en iedereen over een kam scheren zo aan te houden.

In dit geval met een paar boodschappen op zijn scootmobiel is het mogelijk dat het een vergissing is. Laat die man betalen klaar. In het geval van die vrouw hierboven genoemd die 10 pakken koffie in haar tas heeft lijkt het me duidelijk dat het diefstal is, want normaal stop je je boodschappen niet voor het afrekenen al in een tas. Is het zo moeilijk om eens over dingen na te denken en daarop een beoordeling te baseren.

En bij twijfelgevallen, zoals de student die met het bierkratje onder zijn karretje naar buiten rijdt en de rest van de boodschappen wel betaald heeft is het een twijfelgeval, dan geef je de klant maar het voordeel van de twijfel als hij het bij aanhouding alsnog betaalt. Normaal gesproken wordt dat ook gezien, omdat cassieres daar naar moeten kijken.
pi_89724485
Schrijnend. Je zou denken dat een politierechter wel wat belangrijkers heeft te doen dan zich druk maken over een gehandicapte man die per ongeluk met 2 euro aan boodschappen de winkel uit rijdt.

Echt mensen die hun prioriteiten niet helder hebben. :N
pi_89724538
Een supermarktmanager die om zo'n futiliteit de politie inschakelt, spoort trouwens ook niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')