abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89814699
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze nou gewoon gaan werken, krijgen ze het een beetje warm :Y
Zij zitten in een asielzoekerscentrum, zonder paspoort of verblijfsvergunning dus. Dan heb je ook geen recht (verboden) om te werken in Nederland.
pi_89840841
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:22 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.

Of omdat er diplomatieke redenen zijn, dat een zaak 8 jaar blijft liggen.

Dus niet omdat de Nederlandse overheid het beleid niet wil uitvoeren of omdat ze een zaak 8 jaar laten liggen. Dat heeft een reden en meestal is die reden problematiek van verschillende soorten asielwet regelgevingen in Europa.

[..]

Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid. :')
Om deze redenen zou een asielprocedure ook nooit meer dan 1 maand moeten duren en bij voorkeur binnen 24 uur afgehandeld moeten worden.

Heel simpel: als ze bij aankomst op schiphol niets weten te overleggen wat als basis van een asielaanvraag zou kunnen dienen zou de persoon in kwestie met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd moeten worden.
  zondag 12 december 2010 @ 18:51:37 #263
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_89842191
Hulde voor Leers in deze _O_
pi_89842313
Asielzoekers letterlijk op straat zetten terwijl het zo koud is lijkt mij onfatsoenlijk en derhalve een slecht plan.

Gelukkig is het in hun land van herkomst vrijwel nooit koud, dus is terugsturen geen probleem. :)
  zondag 12 december 2010 @ 19:04:41 #265
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89842697
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:54 schreef Sakit-Gede het volgende:
Asielzoekers letterlijk op straat zetten terwijl het zo koud is lijkt mij onfatsoenlijk en derhalve een slecht plan.

Gelukkig is het in hun land van herkomst vrijwel nooit koud, dus is terugsturen geen probleem. :)
Over deze heb je nagedacht hé.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89843202
Ze zouden de asielprocedures moeten verkorten tot ca. 3 uur. Heeft een asielzoeker niets overtuigens bij zich dan direct met hetzelfde vliegtuig terugsturen op koste van de luchtvaartmaatschappij die de persoon naar Nederland heeft gebracht.
pi_89844365
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:19 schreef Sakit-Gede het volgende:
Ze zouden de asielprocedures moeten verkorten tot ca. 3 uur. Heeft een asielzoeker niets overtuigens bij zich dan direct met hetzelfde vliegtuig terugsturen op koste van de luchtvaartmaatschappij die de persoon naar Nederland heeft gebracht.
Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 12 december 2010 @ 19:56:08 #268
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89844597
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.
pi_89844650
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.
pi_89844690
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.
Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.
pi_89844732
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:57 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.
Oh allicht maar dit gebeurt ook al. De selectie aan de voorkant zit best goed in elkaar in Nederland. Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passen :P.
  zondag 12 december 2010 @ 20:00:49 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89844811
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:59 schreef du_ke het volgende:
Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passen :P.
Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.
pi_89844831
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.
Waar het om gaat is dat een asielzoeker moet begrijpen dat hij zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee moet nemen om een kans te maken.

De werkwijze waarbij de vliegtuigtoiletten het zwaar te verduren krijgen van alle documenten die ze moeten verwerken is te gek voor woorden.
pi_89844928
quote:
17s.gif Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.
Dat is mooi voor jou.
pi_89845432
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 20:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is mooi voor jou.
Als het echt koud wordt dan mogen er bij mij ook wel een paar op zolder slapen, hoor...
pi_89904728
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:22 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de het paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.
Nee, dat paspoort werd vroeger al eerder weggeflikkerd: nog voor ze aan de grens kwamen. Dat probleem is ondervangen, naar ik begrepen heb.
Een asielzoeker heeft er geen belang bij dat naar de identiteit gezocht moet worden, want een persoonlijke vervolging is een vereiste voor asiel.
quote:
Of omdat er diplomatieke redenen zijn, dat een zaak 8 jaar blijft liggen.
Nou nee hoor. Of wou je suggereren dat het een ambassade 8 jaar kost om informatie in te winnen?
En dan nog: ook de ambassades vallen onder verantwoordelijkheid van de overheid en niet onder die van de asielzoeker.
quote:
Dus niet omdat de Nederlandse overheid het beleid niet wil uitvoeren of omdat ze een zaak 8 jaar laten liggen. Dat heeft een reden en meestal is die reden problematiek van verschillende soorten asielwet regelgevingen in Europa.
Alweer: dat valt niet de asielzoeker aan te rekenen, dus die moet daar ook niet de dupe van worden. Iemand die zijn zaken slecht voor elkaar heeft, moet daar zelf de gevolgen van dragen en die niet afwentelen op een ander.
quote:
[..]

Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid. :')
Ja, de wetgeving is de schuld van de Nederlandse overheid, ja. Dus dat asielzoekers geen taal mogen leren of werk mogen doen, dat is de schuld van de Nederlandse wetgever, dus van jou en mij.
Nou ja, niet van mij, want ik stem op een andere partij.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89904802
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:14 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Om deze redenen zou een asielprocedure ook nooit meer dan 1 maand moeten duren en bij voorkeur binnen 24 uur afgehandeld moeten worden.

Heel simpel: als ze bij aankomst op schiphol niets weten te overleggen wat als basis van een asielaanvraag zou kunnen dienen zou de persoon in kwestie met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd moeten worden.
Ik heb de Bezetting niet meegemaakt, maar er wel wat over gelezen.
Ik ben geen asielzoeker, maar ik heb wel wat verhalen gelezen.

Wat mij opviel, waren een aantal overeenkomsten.
Je vriend, lid van een partij die tegen de regering is, wordt uitgenodigd naar het poltiebureau te komen en dat is het laatste wat je van hem hoort.
Twee weken later krijg jij eenzelfde uitnodiging. Je vlucht naar Nederland. En daar vraagt men om documenten die als basis van je asielaanvraag kunnen dienen.

Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?

Een vlotte procedure is ook de wens van asielzoekers, maar 24 uur en een onderbouwing met documenten eisen, dat werkt niet.
De enigen die dan toegelaten worden zijn leden van geheime diensten en dergelijke, die precies weten wat er vereist wordt. Juist hun slachtoffers zijn de lul, want die weten van niks.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89904825
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:54 schreef Sakit-Gede het volgende:

Pardon?
Welke landen heb jij dan voor ogen?
pi_89904958
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:01 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Waar het om gaat is dat een asielzoeker moet begrijpen dat hij zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee moet nemen om een kans te maken.

De werkwijze waarbij de vliegtuigtoiletten het zwaar te verduren krijgen van alle documenten die ze moeten verwerken is te gek voor woorden.
Jaja.
Je bent door een van de strijdende partijen in je land opgehangen aan je duimen en een week opgesloten in een hokje van 1 m2.
En door de andere partij ben je opgepakt (Wat moest jij daar??) en bont en blauw geslagen.
En als je losgelaten wordt, ben je meteen weer prooi van de eerste partij.
Je hebt gezien hoe die partij een bezoek van internationale humanitaire waarnemers opving en netjes afhandelde.
En je hebt van het Verenigd Koninkrijk gehoord (want daarvan is je land een tijd kolonie geweest) en wilt daar naartoe vluchten.
Welk bewijsmateriaal moet je meenemen? Wat denk je dat er op papier staat en dat ook voor jou toegankelijk is? Stel dat er een geschreven opdracht is om jou op te pakken. Denk jij dat jij die te pakken kunt krijgen?

En dan, bij een tussenlanding, kom je in Nederland terecht. Niet Holland, zoals je verteld was, maar Nederland.

Ik verzin dit niet: ik schrijf het over uit een vluchtverhaal.
pi_89905101
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 02:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja.
Je bent door een van de strijdende partijen in je land opgehangen aan je duimen en een week opgesloten in een hokje van 1 m2.
En door de andere partij ben je opgepakt (Wat moest jij daar??) en bont en blauw geslagen.
En als je losgelaten wordt, ben je meteen weer prooi van de eerste partij.
Je hebt gezien hoe die partij een bezoek van internationale humanitaire waarnemers opving en netjes afhandelde.
En je hebt van het Verenigd Koninkrijk gehoord (want daarvan is je land een tijd kolonie geweest) en wilt daar naartoe vluchten.
Welk bewijsmateriaal moet je meenemen? Wat denk je dat er op papier staat en dat ook voor jou toegankelijk is? Stel dat er een geschreven opdracht is om jou op te pakken. Denk jij dat jij die te pakken kunt krijgen?

En dan, bij een tussenlanding, kom je in Nederland terecht. Niet Holland, zoals je verteld was, maar Nederland.

Ik verzin dit niet: ik schrijf het over uit een vluchtverhaal.
Niet te realistisch worden hč, dat komt de snedige oneliners van de Fok'ers niet ten goede.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')