abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:11:50 #251
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89767483
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wie denkt dan dat dit wel kan?
Nee je draait het om, ik krijg het idee dat er mensen zijn die zoveel mogelijk mensen maar vast willen houden op kosten van de zaak. En dat is evenmin onmogelijk.
The truth was in here.
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:11:50 #252
172495 Arglist
Suum cuique tribuere
pi_89767484
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Valt wel iets voor te zeggen, zeker op het moment dat nieuwe mensen zich melden. Maar goed dan verschuif je ook maar het probleem. En na jaren in de procedure lijkt het mij ook geen praktische optie meer.
Dan gaat het wel over mensen die niet in aanmerking komen voor een procedure. Ze zijn illegaal de EU binnen gekomen, in ieder geval, geen asiel aanvraag ingediend.
"Der freie Mensch handelt niemals arglistig, sondern stets aufrichtig."
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:12:42 #253
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89767524
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hoe zie je dat praktisch voor je? toch die parachute?
Ach we zouden ze natuurlijk ook met de bus kunnen brengen. :P
The truth was in here.
pi_89769378
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 16:11 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee je draait het om, ik krijg het idee dat er mensen zijn die zoveel mogelijk mensen maar vast willen houden op kosten van de zaak. En dat is evenmin onmogelijk.
Van wie krijg je die indruk dan? Niet van mij mag ik hopen want dat is dan een valse indruk :P.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:48:51 #255
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89771229
Ik heb het gisteren met mijn vader over gehad. die is zelf vluchteling en in de tijd dat mijn vader vluchtten stelden Nederland eisen aan de familie, Mijn familie bestond toen der tijd uit opa,oma, 4 jongens en 3 meisjes. Mijn vader is de oudste van de kinderen die was toen 6 jaar. Nederland wilde grote gezinnen en mensen die iets konden, met hun hoofd of met hun handen. Mijn familie vluchtten de grens over naar Oostenrijk en werden opgevangen door de Oostenrijkers. Na een selectie kon mijn familie naar Amerika of Nederland komen, die wilden grote families.

Mijn vader zei dat hij de laatste zal zijn die zegt dat iemand niet welkom is in Nederland maar Nederland moet wel terug naar de tijd van de Hongaarse opstand toen de vluchtelingen van te voren werden geselecteerd.
Uitgeprocedeerd betekent dat Nederland te laat onderzocht heeft of ze hier mogen komen en blijven, ze zijn immers al hier. Mensen die uit het vliegtuig komen zonder papieren, meteen terug sturen, met het inchecken heb je nog altijd je papieren nodig,dus frauderen ze al voordat ze hier komen

Ik ben het hier totaal niet mee eens en heb ook een vrij hoog oplopende discussie gehad met mijn vader hierover. Ik ben en blijf toch van mening dat je mensen niet kunt binnenhalen na een selectie te hebben gemaakt, dat riekt naar discriminatie.
Voor mij geldt echter een beperking: het binnen halen van zware criminelen is bij mij uitgesloten.
pi_89771785
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:48 schreef betyar het volgende:
Ik heb het gisteren met mijn vader over gehad. die is zelf vluchteling en in de tijd dat mijn vader vluchtten stelden Nederland eisen aan de familie, Mijn familie bestond toen der tijd uit opa,oma, 4 jongens en 3 meisjes. Mijn vader is de oudste van de kinderen die was toen 6 jaar. Nederland wilde grote gezinnen en mensen die iets konden, met hun hoofd of met hun handen. Mijn familie vluchtten de grens over naar Oostenrijk en werden opgevangen door de Oostenrijkers. Na een selectie kon mijn familie naar Amerika of Nederland komen, die wilden grote families.

Mijn vader zei dat hij de laatste zal zijn die zegt dat iemand niet welkom is in Nederland maar Nederland moet wel terug naar de tijd van de Hongaarse opstand toen de vluchtelingen van te voren werden geselecteerd.
Uitgeprocedeerd betekent dat Nederland te laat onderzocht heeft of ze hier mogen komen en blijven, ze zijn immers al hier. Mensen die uit het vliegtuig komen zonder papieren, meteen terug sturen, met het inchecken heb je nog altijd je papieren nodig,dus frauderen ze al voordat ze hier komenIk ben het hier totaal niet mee eens en heb ook een vrij hoog oplopende discussie gehad met mijn vader hierover. Ik ben en blijf toch van mening dat je mensen niet kunt binnenhalen na een selectie te hebben gemaakt, dat riekt naar discriminatie.
Voor mij geldt echter een beperking: het binnen halen van zware criminelen is bij mij uitgesloten.
Dat is iets wat op zich al een gegronde reden is om ze op het volgende vliegtuig terug te zetten.

Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe ze naar Nederland kunnen vliegen zonder papieren, er wordt zo streng gecontroleerd overal, zonder paspoort kun je toch nooit boarden?
Dus worden de papieren vernietigd zodra ze op Schiphol door de douane zijn, kan niet anders.
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:09:00 #257
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_89771888
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is iets wat op zich al een gegronde reden is om ze op het volgende vliegtuig terug te zetten.

Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe ze naar Nederland kunnen vliegen zonder papieren, er wordt zo streng gecontroleerd overal, zonder paspoort kun je toch nooit boarden?
Dus worden de papieren vernietigd zodra ze op Schiphol door de douane zijn, kan niet anders.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.En die mensen zullen ook wel iets te verbergen hebben.Of je ze meteen terug moet sturen? Nee.
Onderzoek eerst wie wat waar, en dan verder kijken.
pi_89792911
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

? Nou we moeten inderdaad wat ballen tonen in dat hele asielzoekers traject ja, dat klopt. (*) Doorlooptijden moeten zoveel korter worden.
De meeste tijd gaat op aan wachten op beslissingen van de IND.
quote:
(*) Uitzettingen moeten zorgvuldig gebeuren zodra je uitgeproduceerd bent moet je ook onder begeleiding het land uit worden gezet.
Tja, maar vaak werken de landen van herkomst niet mee. En vaak worden de landen van herkomst wel als veilig voor de asielzoeker gezien, maar ook als onveilig voor de toerist.
quote:
(*) Ontmoedingsbeleid aan de deur houden "wij zijn geen walhalla" geen recht op uitkering als je geen kans maakt op een baan en geen Nederlands spreekt.
Dat mag voor asiel geen punt zijn: asiel is bescherming bieden aan hen die in hun eigen land geen bescherming van hun eigen overheid krijgen. Quota, walhalla en uitkering zijn daarin geen argument.
quote:
(*) Zaken die nu te lang liggen (8 jaar) nog eens goed bekijken in hoeverre een gezin een aanwinst is voor de samenleving maar dan ook echt alleen in extreme gevallen toelaten misschien.
8 jaar laten liggen. Wie doet dat? Juist: de Nederlandse overheid. Alsof mensen een videorecorder zijn die je op stand-by kunt zetten..
De ambtenaren die een zaak 8 jaar laten liggen, zijn in mijn ogen geen aanwinst voor de samenleving. Dus misschien kunnen we ze ruilen.
quote:
Persoonlijk zou ik denken bij dat laatste punt, dikke pech dat is de gok die ze namen, alsnog vertrekken dus maar ik wil niet inhumaan zijn. 8 of 10 jaar is gewoon een hele lange tijd.
8 of 10 jaar is een lange tijd ja. In die tijd heb je niks mogen doen, geen taal leren, geen beroep leren, geen werk doen. Kun jij je voorstellen wat het betekent om 8 of 10 jaar helemaal niks te mogen doen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_89794567
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee, jij gaat niet in op mijn punt. Jij wilt dat asielzoekers niet uitgezet worden, dan ga je ze toch zelf opvangen?
Ik word een beetje moe van dat geouwehoer dat "De burger zelf verantwoordelijkheid moet nemen". Waar heb ik nou een overheid voor waar ik m'n halve inkomen, zo niet meer, aan betaal? Die betaal ik toch niet voor niets? Die betaal ik juist om mij diensten voor te verlenen!

Een van die diensten is het niet hoeven struikelen over de dakloze asielzoekers die op mijn stoep bivakeren.
pi_89798098
quote:
8 jaar laten liggen. Wie doet dat? Juist: de Nederlandse overheid. Alsof mensen een videorecorder zijn die je op stand-by kunt zetten..
De ambtenaren die een zaak 8 jaar laten liggen, zijn in mijn ogen geen aanwinst voor de samenleving. Dus misschien kunnen we ze ruilen.
Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.

Of omdat er diplomatieke redenen zijn, dat een zaak 8 jaar blijft liggen.

Dus niet omdat de Nederlandse overheid het beleid niet wil uitvoeren of omdat ze een zaak 8 jaar laten liggen. Dat heeft een reden en meestal is die reden problematiek van verschillende soorten asielwet regelgevingen in Europa.
quote:
8 of 10 jaar is een lange tijd ja. In die tijd heb je niks mogen doen, geen taal leren, geen beroep leren, geen werk doen. Kun jij je voorstellen wat het betekent om 8 of 10 jaar helemaal niks te mogen doen?
Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid. :')
pi_89814699
quote:
10s.gif Op woensdag 8 december 2010 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze nou gewoon gaan werken, krijgen ze het een beetje warm :Y
Zij zitten in een asielzoekerscentrum, zonder paspoort of verblijfsvergunning dus. Dan heb je ook geen recht (verboden) om te werken in Nederland.
pi_89840841
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 12:22 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.

Of omdat er diplomatieke redenen zijn, dat een zaak 8 jaar blijft liggen.

Dus niet omdat de Nederlandse overheid het beleid niet wil uitvoeren of omdat ze een zaak 8 jaar laten liggen. Dat heeft een reden en meestal is die reden problematiek van verschillende soorten asielwet regelgevingen in Europa.

[..]

Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid. :')
Om deze redenen zou een asielprocedure ook nooit meer dan 1 maand moeten duren en bij voorkeur binnen 24 uur afgehandeld moeten worden.

Heel simpel: als ze bij aankomst op schiphol niets weten te overleggen wat als basis van een asielaanvraag zou kunnen dienen zou de persoon in kwestie met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd moeten worden.
  zondag 12 december 2010 @ 18:51:37 #263
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_89842191
Hulde voor Leers in deze _O_
pi_89842313
Asielzoekers letterlijk op straat zetten terwijl het zo koud is lijkt mij onfatsoenlijk en derhalve een slecht plan.

Gelukkig is het in hun land van herkomst vrijwel nooit koud, dus is terugsturen geen probleem. :)
  zondag 12 december 2010 @ 19:04:41 #265
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89842697
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:54 schreef Sakit-Gede het volgende:
Asielzoekers letterlijk op straat zetten terwijl het zo koud is lijkt mij onfatsoenlijk en derhalve een slecht plan.

Gelukkig is het in hun land van herkomst vrijwel nooit koud, dus is terugsturen geen probleem. :)
Over deze heb je nagedacht hé.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_89843202
Ze zouden de asielprocedures moeten verkorten tot ca. 3 uur. Heeft een asielzoeker niets overtuigens bij zich dan direct met hetzelfde vliegtuig terugsturen op koste van de luchtvaartmaatschappij die de persoon naar Nederland heeft gebracht.
pi_89844365
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:19 schreef Sakit-Gede het volgende:
Ze zouden de asielprocedures moeten verkorten tot ca. 3 uur. Heeft een asielzoeker niets overtuigens bij zich dan direct met hetzelfde vliegtuig terugsturen op koste van de luchtvaartmaatschappij die de persoon naar Nederland heeft gebracht.
Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
  zondag 12 december 2010 @ 19:56:08 #268
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89844597
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.
pi_89844650
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.
pi_89844690
quote:
7s.gif Op zondag 12 december 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:

[..]

Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.
Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.
pi_89844732
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:57 schreef Sakit-Gede het volgende:

[..]

Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.
Oh allicht maar dit gebeurt ook al. De selectie aan de voorkant zit best goed in elkaar in Nederland. Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passen :P.
  zondag 12 december 2010 @ 20:00:49 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_89844811
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:59 schreef du_ke het volgende:
Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passen :P.
Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.
pi_89844831
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.
Waar het om gaat is dat een asielzoeker moet begrijpen dat hij zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee moet nemen om een kans te maken.

De werkwijze waarbij de vliegtuigtoiletten het zwaar te verduren krijgen van alle documenten die ze moeten verwerken is te gek voor woorden.
pi_89844928
quote:
17s.gif Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Morendo het volgende:

[..]

Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.
Dat is mooi voor jou.
pi_89845432
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 20:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is mooi voor jou.
Als het echt koud wordt dan mogen er bij mij ook wel een paar op zolder slapen, hoor...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')