Nee je draait het om, ik krijg het idee dat er mensen zijn die zoveel mogelijk mensen maar vast willen houden op kosten van de zaak. En dat is evenmin onmogelijk.quote:
Dan gaat het wel over mensen die niet in aanmerking komen voor een procedure. Ze zijn illegaal de EU binnen gekomen, in ieder geval, geen asiel aanvraag ingediend.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt wel iets voor te zeggen, zeker op het moment dat nieuwe mensen zich melden. Maar goed dan verschuif je ook maar het probleem. En na jaren in de procedure lijkt het mij ook geen praktische optie meer.
Ach we zouden ze natuurlijk ook met de bus kunnen brengen.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hoe zie je dat praktisch voor je? toch die parachute?
Van wie krijg je die indruk dan? Niet van mij mag ik hopen want dat is dan een valse indrukquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee je draait het om, ik krijg het idee dat er mensen zijn die zoveel mogelijk mensen maar vast willen houden op kosten van de zaak. En dat is evenmin onmogelijk.
Dat is iets wat op zich al een gegronde reden is om ze op het volgende vliegtuig terug te zetten.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:48 schreef betyar het volgende:
Ik heb het gisteren met mijn vader over gehad. die is zelf vluchteling en in de tijd dat mijn vader vluchtten stelden Nederland eisen aan de familie, Mijn familie bestond toen der tijd uit opa,oma, 4 jongens en 3 meisjes. Mijn vader is de oudste van de kinderen die was toen 6 jaar. Nederland wilde grote gezinnen en mensen die iets konden, met hun hoofd of met hun handen. Mijn familie vluchtten de grens over naar Oostenrijk en werden opgevangen door de Oostenrijkers. Na een selectie kon mijn familie naar Amerika of Nederland komen, die wilden grote families.
Mijn vader zei dat hij de laatste zal zijn die zegt dat iemand niet welkom is in Nederland maar Nederland moet wel terug naar de tijd van de Hongaarse opstand toen de vluchtelingen van te voren werden geselecteerd.
Uitgeprocedeerd betekent dat Nederland te laat onderzocht heeft of ze hier mogen komen en blijven, ze zijn immers al hier. Mensen die uit het vliegtuig komen zonder papieren, meteen terug sturen, met het inchecken heb je nog altijd je papieren nodig,dus frauderen ze al voordat ze hier komenIk ben het hier totaal niet mee eens en heb ook een vrij hoog oplopende discussie gehad met mijn vader hierover. Ik ben en blijf toch van mening dat je mensen niet kunt binnenhalen na een selectie te hebben gemaakt, dat riekt naar discriminatie.
Voor mij geldt echter een beperking: het binnen halen van zware criminelen is bij mij uitgesloten.
Dat zal ongetwijfeld gebeuren.En die mensen zullen ook wel iets te verbergen hebben.Of je ze meteen terug moet sturen? Nee.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is iets wat op zich al een gegronde reden is om ze op het volgende vliegtuig terug te zetten.
Ik begrijp alleen nog steeds niet hoe ze naar Nederland kunnen vliegen zonder papieren, er wordt zo streng gecontroleerd overal, zonder paspoort kun je toch nooit boarden?
Dus worden de papieren vernietigd zodra ze op Schiphol door de douane zijn, kan niet anders.
De meeste tijd gaat op aan wachten op beslissingen van de IND.quote:Op vrijdag 10 december 2010 08:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
? Nou we moeten inderdaad wat ballen tonen in dat hele asielzoekers traject ja, dat klopt. (*) Doorlooptijden moeten zoveel korter worden.
Tja, maar vaak werken de landen van herkomst niet mee. En vaak worden de landen van herkomst wel als veilig voor de asielzoeker gezien, maar ook als onveilig voor de toerist.quote:(*) Uitzettingen moeten zorgvuldig gebeuren zodra je uitgeproduceerd bent moet je ook onder begeleiding het land uit worden gezet.
Dat mag voor asiel geen punt zijn: asiel is bescherming bieden aan hen die in hun eigen land geen bescherming van hun eigen overheid krijgen. Quota, walhalla en uitkering zijn daarin geen argument.quote:(*) Ontmoedingsbeleid aan de deur houden "wij zijn geen walhalla" geen recht op uitkering als je geen kans maakt op een baan en geen Nederlands spreekt.
8 jaar laten liggen. Wie doet dat? Juist: de Nederlandse overheid. Alsof mensen een videorecorder zijn die je op stand-by kunt zetten..quote:(*) Zaken die nu te lang liggen (8 jaar) nog eens goed bekijken in hoeverre een gezin een aanwinst is voor de samenleving maar dan ook echt alleen in extreme gevallen toelaten misschien.
8 of 10 jaar is een lange tijd ja. In die tijd heb je niks mogen doen, geen taal leren, geen beroep leren, geen werk doen. Kun jij je voorstellen wat het betekent om 8 of 10 jaar helemaal niks te mogen doen?quote:Persoonlijk zou ik denken bij dat laatste punt, dikke pech dat is de gok die ze namen, alsnog vertrekken dus maar ik wil niet inhumaan zijn. 8 of 10 jaar is gewoon een hele lange tijd.
Ik word een beetje moe van dat geouwehoer dat "De burger zelf verantwoordelijkheid moet nemen". Waar heb ik nou een overheid voor waar ik m'n halve inkomen, zo niet meer, aan betaal? Die betaal ik toch niet voor niets? Die betaal ik juist om mij diensten voor te verlenen!quote:Op woensdag 8 december 2010 21:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee, jij gaat niet in op mijn punt. Jij wilt dat asielzoekers niet uitgezet worden, dan ga je ze toch zelf opvangen?
Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.quote:8 jaar laten liggen. Wie doet dat? Juist: de Nederlandse overheid. Alsof mensen een videorecorder zijn die je op stand-by kunt zetten..
De ambtenaren die een zaak 8 jaar laten liggen, zijn in mijn ogen geen aanwinst voor de samenleving. Dus misschien kunnen we ze ruilen.
Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid.quote:8 of 10 jaar is een lange tijd ja. In die tijd heb je niks mogen doen, geen taal leren, geen beroep leren, geen werk doen. Kun jij je voorstellen wat het betekent om 8 of 10 jaar helemaal niks te mogen doen?
Zij zitten in een asielzoekerscentrum, zonder paspoort of verblijfsvergunning dus. Dan heb je ook geen recht (verboden) om te werken in Nederland.quote:Op woensdag 8 december 2010 11:52 schreef Loveless85 het volgende:
Als ze nou gewoon gaan werken, krijgen ze het een beetje warm
Om deze redenen zou een asielprocedure ook nooit meer dan 1 maand moeten duren en bij voorkeur binnen 24 uur afgehandeld moeten worden.quote:Op zaterdag 11 december 2010 12:22 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Hou op man. Een grote groep asielzoekers die hier komen met paspoort, flikkeren de paspoort weg als ze in het opvangcentrum zitten. Om zo het proces te kunnen verlengen, want er moet naar de identiteit worden gezocht.
Of omdat er diplomatieke redenen zijn, dat een zaak 8 jaar blijft liggen.
Dus niet omdat de Nederlandse overheid het beleid niet wil uitvoeren of omdat ze een zaak 8 jaar laten liggen. Dat heeft een reden en meestal is die reden problematiek van verschillende soorten asielwet regelgevingen in Europa.
[..]
Jah, allemaal de schuld van de Nederlandsche overheid.
Over deze heb je nagedacht hé.quote:Op zondag 12 december 2010 18:54 schreef Sakit-Gede het volgende:
Asielzoekers letterlijk op straat zetten terwijl het zo koud is lijkt mij onfatsoenlijk en derhalve een slecht plan.
Gelukkig is het in hun land van herkomst vrijwel nooit koud, dus is terugsturen geen probleem.
Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.quote:Op zondag 12 december 2010 19:19 schreef Sakit-Gede het volgende:
Ze zouden de asielprocedures moeten verkorten tot ca. 3 uur. Heeft een asielzoeker niets overtuigens bij zich dan direct met hetzelfde vliegtuig terugsturen op koste van de luchtvaartmaatschappij die de persoon naar Nederland heeft gebracht.
Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.quote:Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.quote:Op zondag 12 december 2010 19:50 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja het is altijd zoeken naar een balans tussen snelheid en zorgvuldigheid. Je kan nooit voor alle asielzoekers alles binnen 3 uur onderzoeken.
Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.quote:Op zondag 12 december 2010 19:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Mwoah, daar ben ik nog niet zo van overtuigd. Als na een halve dag nog steeds twijfel bestaat dan is het wat mij betreft: tabee.
Oh allicht maar dit gebeurt ook al. De selectie aan de voorkant zit best goed in elkaar in Nederland. Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passenquote:Op zondag 12 december 2010 19:57 schreef Sakit-Gede het volgende:
[..]
Als iemand direct na aankomst niets, maar dan ook helemaal niets weet te overleggen waaruit blijkt dat een asielaanvraag mogelijk zou kunnen zijn, zou m.i. prima met hetzelfde vliegtuig retour gestuurd kunnen worden.
Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.quote:Op zondag 12 december 2010 19:59 schreef du_ke het volgende:
Het gaat om de gevallen die niet goed in de regeltjes passen.
Waar het om gaat is dat een asielzoeker moet begrijpen dat hij zoveel mogelijk bewijsmateriaal mee moet nemen om een kans te maken.quote:Op zondag 12 december 2010 19:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Overheidsbesluiten moeten indien mogelijk zorgvuldig worden genomen. En dat kan volgens mij niet altijd goed binnen een paar uur. Lang niet alle informatie is goed ontsloten.
Dat is mooi voor jou.quote:Op zondag 12 december 2010 20:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die mogen wat mij betreft allemaal bij oom du_ke slapen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |