abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89734409
Hoezo klootzak?
Als het zo verschrikkelijk is komen ze toch niet.
  donderdag 9 december 2010 @ 20:45:10 #222
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_89735457
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
Aha, het topic is ontspoord, zie ik.
`

Krijg je ervan als je het links laat liggen :)

Snap je hem? :P
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  donderdag 9 december 2010 @ 21:35:44 #223
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89737950
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
En dan hoop ik dat het uitzetten geschiedt volgens een paar regels, want op straat zetten is gewoon geen stijl en lost niets op.
Goede vraag, hoe gaat dat uitzetten eigenlijk? Ergens zijn ze uitgeproduceerd, niet langer meer welkom.. en dan? Als je ze de deur uitzet waar ze op dat moment verblijven kun je er donder op zeggen dat ze ergens onderduiken, dus zou je ze over de grenzen van het land moeten zetten. Begeleiden. Je kan ze dan vervolgens ook niet zomaar in een buurland neerpleuren, want dat land zit er ook niet op te wachten.
Dus je koopt een ticket voor ze terug naar land van herkomst?

Vraag het mij serieus zo af.
The truth was in here.
pi_89739821
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Goede vraag, hoe gaat dat uitzetten eigenlijk? Ergens zijn ze uitgeproduceerd, niet langer meer welkom.. en dan? Als je ze de deur uitzet waar ze op dat moment verblijven kun je er donder op zeggen dat ze ergens onderduiken, dus zou je ze over de grenzen van het land moeten zetten. Begeleiden. Je kan ze dan vervolgens ook niet zomaar in een buurland neerpleuren, want dat land zit er ook niet op te wachten.

Ja, ze krijgen vliegtickets .Ze worden door de marechaussee begeleid naar het vliegveld . Soms vliegt de marechaussee mee om de mensen helemaal weg te brengen. En dat schijnen soms heftige taferelen te zijn.
pi_89742456
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 22:09 schreef Lavenderr het volgende:
En dat schijnen soms heftige taferelen te zijn.
Niet echt verwonderlijk. Nederland is een hemel vergeleken met sommige plekken op deze aarde.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_89743741
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 20:03 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Tsjah, dat is wel de bedoeling, want waarom maak je er anders regels- en wetgeving op?
Regels en wetten moeten werkbaar en realistisch zijn. Daar gaat het hier mis.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_89743803
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 21:35 schreef Bastard het volgende:

[..]

Uitzetten lukt in veel gevallen eigenlijk maar matig of niet. Dan worden mensen uiteindelijk op straat gezet en verdwijnen de mensen de illegaliteit in.
pi_89746640
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 12:03 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Geen enkele asielzoeker is zomaar op straat gezet. Indien je na meestal jaren de procedures hebt gevolgd en op een gegeven moment krijg je een aankondiging, dat je met het vliegtuig kan vertrekken op dat tijdstip met die dag.
Nee. Ze krijgen de opdracht om zelf te maken dat ze weg komen.
quote:
En heel veel vreemdelingen zijn het hier niet mee eens. En komen ze dus op straat te staan. Jan-Willem en Katelijn vernemen dat en bellen de krant.

Krant doet een verhaal. En wij trappen er weer in. Dus worden ze niet op straat gezet, in de regel helpt een burgemeester van in dit geval Emmen ze weer aan onderdak.

(waar men niet voor hoeft te werken en te betalen).
Ach, en daklozen moeten wel betalen?
quote:
En vergeet niet dat van de 100 vreemdelingen die hier asiel aanvragen, 3 echte asielzoekers zijn, 7 krijgen een tijdelijke vergunning tot het land van herkomst weer rustiger is en de overige 90 zijn gelukzoekers.
De meeste mensen die hier asiel aanvragen worden geweigerd en weer weggestuurd. Overigens overdrijf je de verhoudingen: ik dacht dat er tegenwoordig 70 of 80 van de 100 geweigerd worden.

En wat is er eigenlijk mis met geluk zoeken? Dat is zelfs een van de Universele Rechten van de Mens: het nastreven van geluk.
quote:
Kortom: asielzoekers worden NIET zomaar op straat gezet zoals het artikel doet laten blijken.
Gebeurt heus wel hoor!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 10 december 2010 @ 07:42:43 #229
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89750866
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Uitzetten lukt in veel gevallen eigenlijk maar matig of niet. Dan worden mensen uiteindelijk op straat gezet en verdwijnen de mensen de illegaliteit in.
-O- Ook een verbeterpuntje daar dus.
The truth was in here.
pi_89750999
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 07:42 schreef Bastard het volgende:

[..]

-O- Ook een verbeterpuntje daar dus.
Ja nogal maar daar wat aan doen klinkt niet leuk we moeten namelijk hard en stoer zijn.
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:12:27 #231
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89751094
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja nogal maar daar wat aan doen klinkt niet leuk we moeten namelijk hard en stoer zijn.
? Nou we moeten inderdaad wat ballen tonen in dat hele asielzoekers traject ja, dat klopt. (*) Doorlooptijden moeten zoveel korter worden.
(*) Uitzettingen moeten zorgvuldig gebeuren zodra je uitgeproduceerd bent moet je ook onder begeleiding het land uit worden gezet.
(*) Ontmoedingsbeleid aan de deur houden "wij zijn geen walhalla" geen recht op uitkering als je geen kans maakt op een baan en geen Nederlands spreekt.
(*) Zaken die nu te lang liggen (8 jaar) nog eens goed bekijken in hoeverre een gezin een aanwinst is voor de samenleving maar dan ook echt alleen in extreme gevallen toelaten misschien.

Persoonlijk zou ik denken bij dat laatste punt, dikke pech dat is de gok die ze namen, alsnog vertrekken dus maar ik wil niet inhumaan zijn. 8 of 10 jaar is gewoon een hele lange tijd.
The truth was in here.
pi_89751287
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:12 schreef Bastard het volgende:

[..]

? Nou we moeten inderdaad wat ballen tonen in dat hele asielzoekers traject ja, dat klopt. (*) Doorlooptijden moeten zoveel korter worden.
(*) Uitzettingen moeten zorgvuldig gebeuren zodra je uitgeproduceerd bent moet je ook onder begeleiding het land uit worden gezet.
(*) Ontmoedingsbeleid aan de deur houden "wij zijn geen walhalla" geen recht op uitkering als je geen kans maakt op een baan en geen Nederlands spreekt.
(*) Zaken die nu te lang liggen (8 jaar) nog eens goed bekijken in hoeverre een gezin een aanwinst is voor de samenleving maar dan ook echt alleen in extreme gevallen toelaten misschien.

Persoonlijk zou ik denken bij dat laatste punt, dikke pech dat is de gok die ze namen, alsnog vertrekken dus maar ik wil niet inhumaan zijn. 8 of 10 jaar is gewoon een hele lange tijd.
Deze mentaliteit is dus precies wat voor die schrijnende gevallen zorgt. Boos en hard proberen te doen zorgt voor een overdaad aan regeltjes die vaak niet goed uit te voeren zijn en klauwen vol geld kosten. Want dan wordt het proberen uit te zetten een prestigestrijd (gedoemd om te verliezen overigens in veel gevallen).
Want wat je roept, onder begeleiding mensen het land uitzetten, waarheen moeten die dan als het land van herkomst ze niet meer opneemt of als ze geen papieren hebben en daarom niet goed te identificeren zijn? Geen land die deze mensen zomaar op wil nemen.

Zorg gewoon voor simpele en eerlijke regels en ga niet uit rancune tegen de buitenlanders zo moeilijk mogelijk doen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 08:34:41 #233
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89751330
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Deze mentaliteit is dus precies wat voor die schrijnende gevallen zorgt. Boos en hard proberen te doen zorgt voor een overdaad aan regeltjes die vaak niet goed uit te voeren zijn en klauwen vol geld kosten. Want dan wordt het proberen uit te zetten een prestigestrijd (gedoemd om te verliezen overigens in veel gevallen).
Want wat je roept, onder begeleiding mensen het land uitzetten, waarheen moeten die dan als het land van herkomst ze niet meer opneemt of als ze geen papieren hebben en daarom niet goed te identificeren zijn? Geen land die deze mensen zomaar op wil nemen.

Zorg gewoon voor simpele en eerlijke regels en ga niet uit rancune tegen de buitenlanders zo moeilijk mogelijk doen.
En dit soort reacties is nou waarom wij problemen hebben van die grote toestroom aan gelukszoekers. De "laat maar waaien" houding, vooral blijven praten over een probleem maar er niks aan doen.
Het is niet mijn (ons) probleem dat geen enkel land ze dan niet zou willen hebben, het is eerder kenmerkend dat andere landen het dan kennelijk beter voor elkaar hebben.
Wij zijn niet het afvoerputje voor allerlei zielige mensen!
The truth was in here.
pi_89751427
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dit soort reacties is nou waarom wij problemen hebben van die grote toestroom aan gelukszoekers.
Nonsens. Overigens is er ook helemaal geen sprake van "die grote toestroom"
quote:
De "laat maar waaien" houding,
Dan heb je mijn posts niet goed gelezen. Ik heb alleen iets tegen krampachtig regelneuken.

quote:
vooral blijven praten over een probleem maar er niks aan doen.
Ik zoek een betere optie dan mensen als illegaal op straat zetten.
quote:
Het is niet mijn (ons) probleem dat geen enkel land ze dan niet zou willen hebben, het is eerder kenmerkend dat andere landen het dan kennelijk beter voor elkaar hebben.
Ja in China gaat het echt zoveel beter... Maar goed ik heb je nog geen alternatief horen bieden. Moeten wij met geweld landen gaan dwingen om mensen op te nemen? Of Tadzjikistan gaan betalen om als ons afvoerputje te dienen? of ze maar gewoon aan een parachute uit het vliegtuig gooien?
Je laat je idealen prevaleren boven een praktische uitvoering en dat werkt niet.
quote:
Klopt, wie beweert dat dan?
pi_89752784
quote:
1s.gif Op donderdag 9 december 2010 23:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Wat is er dan zo moeilijk aan om mensen te begeleiden naar Schiphol en op het vliegtuig te zetten?
pi_89754838
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 08:34 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dit soort reacties is nou waarom wij problemen hebben van die grote toestroom aan gelukszoekers. De "laat maar waaien" houding, vooral blijven praten over een probleem maar er niks aan doen.
Als het aan Duke ligt nemen we de hele derde wereld op in Nederland ;) . Als we de ruimte en mogelijkheden zouden hebben dan mag het van mij. Dan vind ik het prima, maar daar ligt nu het het probleem he.
pi_89766304
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 09:52 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat is er dan zo moeilijk aan om mensen te begeleiden naar Schiphol en op het vliegtuig te zetten?
Dat vliegtuig moet dan ook ergens heen gaan waar die mensen er uit mogen. Dat is het lastige (is hier overigens al 30 keer uitgelegd...). China (meen ik) neemt bijvoorbeeld geen vluchtelingen terug. Vandaar dus de vraag wat is het alternatief? Ze maar aan een parachute hangen en uit het vliegtuig gooien?
pi_89766326
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 10:55 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Als het aan Duke ligt nemen we de hele derde wereld op in Nederland ;) . Als we de ruimte en mogelijkheden zouden hebben dan mag het van mij. Dan vind ik het prima, maar daar ligt nu het het probleem he.
Als het aan mij ligt doen we dat zeker niet. Vraag me ook ernstig af waar je die stelling op baseert...
  vrijdag 10 december 2010 @ 15:46:55 #239
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_89766422
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat vliegtuig moet dan ook ergens heen gaan waar die mensen er uit mogen. Dat is het lastige (is hier overigens al 30 keer uitgelegd...). China (meen ik) neemt bijvoorbeeld geen vluchtelingen terug. Vandaar dus de vraag wat is het alternatief? Ze maar aan een parachute hangen en uit het vliegtuig gooien?
Bepaalde landen diplomatiek onderdruk zetten.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_89766618
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bepaalde landen diplomatiek onderdruk zetten.
Ja dat gaat werken tegen China :D.

Daarnaast hebben we als Nederland nauwelijks drukmiddelen die wat uithalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')