• Ga op vakantie tot na je 1e wedstrijd. (eigenlijk verleg je hier het probleem mee, maar het schijnt te werken).quote:Ik heb een probleempje met FM. Sinds kort geeft m'n FM een foutmelding, iedere keer dat ik een profiel van een speler wil bekijken. Om deze error gaat het: Football Manager 2011 11.0.0f151865 werkt niet meer, er komt een melding wanneer het probleem is opgelost. Alleen komt die melding nooit.
Ik heb gezien dat meerdere mensen soortgelijke problemen hebben, alleen is het bij hen als ze een bepaalde wedstrijd starten. Zij kunnen dan op vakantie gaan en dan is het probleem opgelost, alleen werkt dat bij mij niet. Iemand die een oplossing weet?
Netjes, Vitesse Delft staat bij mij laatste met 1 overwinning en 14 nederlagen.quote:Op woensdag 8 december 2010 10:05 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
Gister heel even verder gegaan met mijn Vitesse Delft game. Gaat heel langzaam aangezien GT5 mijn tijd opslokt. 4 wedstrijden gespeeld. 3 gewonnen en 1 gelijk tegen de koploper.
Sta nu 3e na ongeveer de helft van de competitie. Wel heeeeel irritant dat mijn beste middenvelder en beste back zijn weggehaald door concurrenten. Toch kut die amateur contracten.
Haha dat Feyenoord! Had een speler, Marlon Kruis, die ik net goed genoeg vond voor een basisplaats in mijn ploeg. Krijgt hij een aanbieding van Feyenoord hahaha. Ja tuurlijk vertrekt hij naar hen. Zou ik ook doen als ik hem was haha
In het echt staan ze geloof ik ook laatste ja, of net er boven. Swift is ook slecht in het echt. Ik moet ook zeggen dat alle spelers die bij Vitesse in de basis stonden, bij mji terug verwezen zijn naar de A1 of naar het 2e. Heb geen een originele speler meer over.quote:Op woensdag 8 december 2010 12:17 schreef Denninho het volgende:
[..]
Netjes, Vitesse Delft staat bij mij laatste met 1 overwinning en 14 nederlagen.Die amateur contracten zijn vervelend idd. Heb je al een verzoek gedaan bij het bestuur om de club prof te laten worden? Bij mij is ook 1 speler weggekaapt, maar ik heb er niks aan gedaan. Als ik een speler wil houden bied ik m altijd een nieuw amateur contract aan op het moment dat ie een aanbieding krijgt van een andere club. Het kost helemaal niets en er veranderd dan ook niets in het contract, maar toch accepteren ze het en staat er in het nieuws dat ze een jaar hebben bijgetekend.
Voorlopig ben je dan even van de concurrentie af, tot de club prof word en je echt een vast contract kan aanbieden.
Ik heb weleens het verhaal gehoord dat bij iemand Inter was opgekocht door niemand minder dan Victor Sikoraquote:Op woensdag 8 december 2010 13:25 schreef heloef het volgende:
Edwin van der Sar wil hier Volendam opkopen
FM somsquote:Op woensdag 8 december 2010 15:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik heb weleens het verhaal gehoord dat bij iemand Inter was opgekocht door niemand minder dan Victor Sikora
Klinkt geloofwaardig, ziet er niet uit als vandalizingquote:Op woensdag 8 december 2010 14:11 schreef heloef het volgende:
Volgens Wikipedia is FM 2008 held van weleer Mika Aaritalo vermoord.
Haha.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:11 schreef heloef het volgende:
Het is dan ook verre van waar.quote:Op woensdag 8 december 2010 17:07 schreef captain.lefteye het volgende:
[..]
Klinkt geloofwaardig, ziet er niet uit als vandalizing
Ik vraag me af of To Madeira, Maxim Tsigalko, Junior Khanye, Daniel Fredheim Holm, Tonton zola moukoko en Kennedy Bakircioglu op z'n begrafenis komen.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:11 schreef heloef het volgende:
Evandro Roncatto was pas een ektequote:Op woensdag 8 december 2010 17:46 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik vraag me af of To Madeira, Maxim Tsigalko, Junior Khanye, Daniel Fredheim Holm, Tonton zola moukoko en Kennedy Bakircioglu op z'n begrafenis komen.
Waarschijnlijk wel.. samen met Cherno Samba, Dionisis Chiotis en João Paivaquote:Op woensdag 8 december 2010 17:46 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik vraag me af of To Madeira, Maxim Tsigalko, Junior Khanye, Daniel Fredheim Holm, Tonton zola moukoko en Kennedy Bakircioglu op z'n begrafenis komen.
Miro Baldo Bento en Kabba Samuraquote:Op woensdag 8 december 2010 17:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Evandro Roncatto was pas een ekte
Peter Prosparquote:Op woensdag 8 december 2010 17:49 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Evandro Roncatto was pas een ekte
maar goed dat ik niet net een slok drinken genomen had, want ik had me waarschijnlijk versliktquote:Op woensdag 8 december 2010 19:37 schreef Pinterman het volgende:
Mijn god, blijkt dat die Martha weg is voor de Carribean Championship.
Wat is dat nou voor kneuzencompetitie
Speler ging bij mij zeuren dat hij wegwilde terwijl hij twee weken later al weg zou gaan, contract was al weken daarvoor getekend.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef AssyriskaFF het volgende:
Wohooo de Treble gewonnen met Ajax. Maar de CL winnen ging met zoveel mazzel. Heel verdedigend spelen en vies counteren. Twee keer met penalties gewonnen.
Spelers raken zo snel geïrriteerd. Suarez gaat naar Man Utd. en dan beginnen spelers te zeuren dat ze een hekel aan hem hebben en dat hij weg moet. Hij gaat toch al weg? Wat is hun probleem?
Iemand nog tips voor trainers, die van mij zijn waardeloos.
Determination, discipline en motivation zijn erg belangrijk voor coaches.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:09 schreef AssyriskaFF het volgende:
Iemand nog tips voor trainers, die van mij zijn waardeloos.
Heb je geen geld? Ik dacht dat die enorme Duitse stadions altijd vol zaten johquote:Op woensdag 8 december 2010 20:00 schreef PirE het volgende:
Ben benieuwd of dit genoeg is voor handhaving.
[ afbeelding ]
Smalle selectie, maar het moet maar en de meeste spelers kunnen op verschillende positie's spelen indien nodig.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 8 december 2010 20:21 schreef Pinterman het volgende:
Soms voel ik me schuldig dat ik nooit luister naar het advies van mijn assistenten en trainers, maar dan zie ik zoiets als dit en dan weet ik weer waarom:
[ afbeelding ]
Goed advies, TinnionFlapdrol
Het stadion van Munster heeft maar een capaciteit van 15.000 (waarvan 3000 zitplaatsen). Het zit ook lang niet altijd vol, vorig jaar had ik gemiddeld 10.000 bezoekers in de 2. Bundesliga en het seizoen daarvoor net 6000 in de 3.Bundesliga.quote:Op woensdag 8 december 2010 20:28 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Heb je geen geld? Ik dacht dat die enorme Duitse stadions altijd vol zaten joh
quote:Op woensdag 8 december 2010 20:21 schreef Pinterman het volgende:
Soms voel ik me schuldig dat ik nooit luister naar het advies van mijn assistenten en trainers, maar dan zie ik zoiets als dit en dan weet ik weer waarom:
[ afbeelding ]
Goed advies, TinnionFlapdrol
Bij mij is Rob Penders trainer van Veendam en die staat in het rijtje Koeman, Been en Verbeek die altijd even moeten melden dat ze mij een slechte trainer vinden als ik tegen hun teams speel.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:29 schreef Scorpie het volgende:
Seedorf is bij mij trainer van Ajax en heeft een hekel aan mij.
Daniel de Ridder is nu trainer van de Graafschap.
Dacht ik al. Wel mooi dat je het met de juiste versterkingen aan de praat hebt gekregen. Nu zorgen dat de club steeds rijker word zodat je dalijk als je prof bent alle faciliteiten uit kan breiden.quote:Op woensdag 8 december 2010 13:36 schreef Scharrel-hagelslag het volgende:
[..]
In het echt staan ze geloof ik ook laatste ja, of net er boven. Swift is ook slecht in het echt. Ik moet ook zeggen dat alle spelers die bij Vitesse in de basis stonden, bij mji terug verwezen zijn naar de A1 of naar het 2e. Heb geen een originele speler meer over.
Bedankt voor de tip trouwens....zal eens kijken of het helpt, want dit is echt kut
Ik zou het echt vet vinden om ook zoiets te bereiken met een club uit de lagere divisies, vooral in Engeland lijkt me het een geweldige uitdaging. Maar ik weet niet of ik er het geduld voor heb, toen ik in FM10 met Salamanca na drie seizoen nog niet was gepromoveerd, had ik er al geen zin meer in. Daarom des te meer respect voor de mensen die het wel lukt! En het is echt grappig om ARC bovenaan de Eredivisie te zien staan, haha!quote:
Mja ik had het geluk dat ik vrij snel van de Topklasse naar de Jupiler League toe ging, in seizoen 2 al. Dat scheelt zoveel qua geld, zeker als je 3 jaar later ook nog eens naar de Eredivisie toe gaat. Ik zat toen nog op mijn oude sponsorcontract die men 5 jaar lang had laten doorlopen van een whopping 121k per jaarquote:Op donderdag 9 december 2010 09:41 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Ik zou het echt vet vinden om ook zoiets te bereiken met een club uit de lagere divisies, vooral in Engeland lijkt me het een geweldige uitdaging. Maar ik weet niet of ik er het geduld voor heb, toen ik in FM10 met Salamanca na drie seizoen nog niet was gepromoveerd, had ik er al geen zin meer in. Daarom des te meer respect voor de mensen die het wel lukt! En het is echt grappig om ARC bovenaan de Eredivisie te zien staan, haha!
Zou ik ook niet doenquote:Op donderdag 9 december 2010 12:13 schreef lordteddybeer het volgende:
[ afbeelding ]
Probeer dit talent te kopen maar flamengo accepteerd geen bod
Verpakovskis.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:03 schreef CarlosJacques het volgende:
't is een prima talentje die Baranek van mij, maar van de penalties moet ie afblijven.
[ afbeelding ]
Inderdaad, erg irritant. Baranek heeft de beste penalty taking (16) in mijn team en speelt altijd met veel vertrouwen dus hij pakt vaak automatisch de bal als ik een pingel krijg. Hij heeft er nu 6 genomen waarvan er 1 raak is.quote:Op donderdag 9 december 2010 15:07 schreef Scorpie het volgende:
Daar heb ik dus ook last van. 85% van de penalty`s gaat mis
Haha, mooi is datquote:Op donderdag 9 december 2010 16:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een speler op het oog die ik aan het einde van het seizoen willen binnenhalen met een Bosman (als vervanger van een huurling). Het is alleen pas november. Nou heeft er echter een club bod gedaan om hem in de winterstop te halen, wat geaccepteerd werd. Dus ik roep meteen in de media dat ik erg onder de indruk ben van die speler en hem graag wil halen. En nu heeft ie meteen het contract van die andere naast zich neergelegd
Weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar op zich grappig
Halleluja, hoe kom je aan al dat talent? Heb je overal geweldige scouts zitten? En waren ze niet ontzettend duur?quote:Op donderdag 9 december 2010 17:05 schreef CarlosJacques het volgende:
Het is zover, ik ben gepromoveerd naar de Premier League met Darlington. Het was mn beste seizoen tot nu toe waar ik af en toe ongelukkig verloor, maar vaak ook prachtig aanvallend voetbal speelde. Ondanks m'n goede spel bleef de competitie erg spannend mede omdat ik de laatste twee wedstrijden compleet verprutste (1-2 en 0-0 tegen twee degradanten)
[ afbeelding ]
Pavel Baranek was dit seizoen de grote man, hij werd topscorer van de Championship met 26 doelpunten. Volgens de media wordt Baranek nu gezien als de nieuwe Pavel Kuka.
[ afbeelding ]
Baranek werd ondersteund door de beresterke Libor Kozák, die bijna geen kopduel verloor in zijn rol als targetman
[ afbeelding ]
De tactiek en opstelling
[ afbeelding ]
Het middenveld werd gedomineerd door twee bloedsnelle Oost Europeanen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op naar volgend seizoen, op weg naar het grote geld. De toekomst ziet er rooskleurig uit, ik heb een talentvol jeugdteam met onder andere "de nieuwe" Liédson en de 14 jarige ijslander die ik hierboven gepost heb.
Lofuitingen komen tekort voor jou prestaties.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Winski05 het volgende:
Wat een ontzettend succesvol seizoen met African Warriors zeg![]()
Waar ik hoopte op handhaving, ben ik uiteindelijk 5e geworden in de competitie, heb de Knockout-Cup gewonnen en als klap op de vuurpijl ook nog eens de South African FA-Cup![]()
![]()
Dit betekent dat ik komend seizoen in de African Confederations Cup mag uitkomen, de Afrikaanse variant van de Europa League
Beste speler was met grote afstand Thabiso Makhubo, mijn 17 jarige spits. Hij scoorde maarliefst 29 goals in 37 wedstrijden en werd topscorer van de competitie.
Dit clubje groeit zeg, niet normaal
Ik ben al een aantal seizoenen ver, dus er zitten redelijk veel regens in mijn game. Ik ga gewoon handmatig EU clubs af eens per half jaar, en alles wat er redelijk goed uit is krijgt een bezoekje van mn scouts. Als de scouts ze vervolgens aanraden dan probeer ik ze te halen. In landen als IJsland, Kroatië, Bulgarije, Hongarije, Slovenië, Slowakije en Tsjechië zijn altijd wel een aantal goede talenten voor weinig te halen. Alleen even het geduld opbrengen om rustig alle clubs te bekijken. Overigens komen scouts die zelf zoeken voor me vaak met alleen maar rotzooi aan.quote:Op donderdag 9 december 2010 19:47 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Halleluja, hoe kom je aan al dat talent? Heb je overal geweldige scouts zitten? En waren ze niet ontzettend duur?
En willen ze niet weg?
Ik heb helaas nog nooit van dat soort jonge helden mogen genieten
Prachtige prestatie. Als ik uitgekeken raak op mn Darlington game ga ik ook eens starten in zon onbekende competitie.quote:Op donderdag 9 december 2010 20:34 schreef Winski05 het volgende:
Wat een ontzettend succesvol seizoen met African Warriors zeg![]()
Waar ik hoopte op handhaving, ben ik uiteindelijk 5e geworden in de competitie, heb de Knockout-Cup gewonnen en als klap op de vuurpijl ook nog eens de South African FA-Cup![]()
![]()
Dit betekent dat ik komend seizoen in de African Confederations Cup mag uitkomen, de Afrikaanse variant van de Europa League
Beste speler was met grote afstand Thabiso Makhubo, mijn 17 jarige spits. Hij scoorde maarliefst 29 goals in 37 wedstrijden en werd topscorer van de competitie.
Dit clubje groeit zeg, niet normaal
Lekker hoor. Verbaast me wel dat de grote clubs niet achter je razendsnelle of beresterke gastjes aanzitten! Dat zijn vrij extreme stats, ook nog eens in combinatie met niet geringe technische / mentale vaardigheden.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:54 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Ik ben al een aantal seizoenen ver, dus er zitten redelijk veel regens in mijn game. Ik ga gewoon handmatig EU clubs af eens per half jaar, en alles wat er redelijk goed uit is krijgt een bezoekje van mn scouts. Als de scouts ze vervolgens aanraden dan probeer ik ze te halen. In landen als IJsland, Kroatië, Bulgarije, Hongarije, Slovenië, Slowakije en Tsjechië zijn altijd wel een aantal goede talenten voor weinig te halen. Alleen even het geduld opbrengen om rustig alle clubs te bekijken. Overigens komen scouts die zelf zoeken voor me vaak met alleen maar rotzooi aan.
De duurste van alle spelers die ik gehaald heb tot dit jaar was iets van 450k. Ik had ook niet veel te besteden met Darlington omdat niet echt slim gehandeld had met procentuele stijgingen bij promotie voor veel van mn spelers.
Markov was de enige die weg wilde, maar nu ik gepromoveerd ben naar de PL is ie ineens weer helemaal blij
Ja ik heb van bijna alle landen in Europa van de hoogste divisie alle spelers geladen. (niet de league zelf, alleen de spelers). Libor Kozák is overigens geen regen, die speelt bij Lazio als je het spel start. Zijn contract liep halverwege 2013 af en zo heb ik hem voor niets kunnen halen.quote:Op donderdag 9 december 2010 22:02 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Lekker hoor. Verbaast me wel dat de grote clubs niet achter je razendsnelle of beresterke gastjes aanzitten! Dat zijn vrij extreme stats, ook nog eens in combinatie met niet geringe technische / mentale vaardigheden.
Heb je landen als Tsjechië of Ijsland geladen in de database? En inderdaad, als ik scouts op pad stuur komen ze met rotzooi terug. Moet het dus ook handmatig doen - alleen zitten veel clubs in die kleinere voetballanden in ieder geval de eerste paar seizoenen vol grijze spelers.
Woahquote:Op donderdag 9 december 2010 22:08 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Over te duur gesproken. Tot aan dit seizoen moest ik echt elk op elk dubbeltje letten en was ik blij als ik m'n balans boven het rood wist te houden. Nu start ik in de Premier League en ik krijg gewoon meteen ¤46.000.000 aan TV gelden, en een transferbudget van 20mln.
Arnaud Souquet: goede aankoop! Als ik jou was zou ik Diarra lekker op de bank zetten en Souquet laten spelen, als hij zich ontwikkelt kan het een heel leuke speler wordenquote:Op donderdag 9 december 2010 21:32 schreef PBateman1978 het volgende:
Oefenwedstrijden en zomertransfers zitten erop, ik ga seizoen 2 zo in met Villa :
[ afbeelding ]
Er loopt in mijn game een speler bij Murcia rond waarvan ik 30% van de transfersom krijgt als ie verkocht wordt. Ik prijs em elke 2 weken ff de hemel in, maar geen enkele manager is nog verleid om 2.000.000 (dus 600.000 voor mij) voor hem neer te tellenquote:Op donderdag 9 december 2010 16:16 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb een speler op het oog die ik aan het einde van het seizoen willen binnenhalen met een Bosman (als vervanger van een huurling). Het is alleen pas november. Nou heeft er echter een club bod gedaan om hem in de winterstop te halen, wat geaccepteerd werd. Dus ik roep meteen in de media dat ik erg onder de indruk ben van die speler en hem graag wil halen. En nu heeft ie meteen het contract van die andere naast zich neergelegd
Weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar op zich grappig
Ik breng Souquet rustig, afgelopen seizoen al aardig wat wedstrijden meegepikt, en dat zullen er dit seizoen nog meer worden aangezien Petrov op de transferlijst staat.quote:Op donderdag 9 december 2010 23:52 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Arnaud Souquet: goede aankoop! Als ik jou was zou ik Diarra lekker op de bank zetten en Souquet laten spelen, als hij zich ontwikkelt kan het een heel leuke speler worden
tja...als ik ooit in africa begin....dan klinkt de club Swallows toch een beetje raar hahaquote:Op vrijdag 10 december 2010 12:11 schreef Winski05 het volgende:
Bedankt voor de leuke reacties
Hier nog even wat screenshots:
Eindstand PL:
[ link | afbeelding ]
SAFA Cup Final:
[ link | afbeelding ]
Makhubo:
[ link | afbeelding ]
Topscorer competitie:
[ link | afbeelding ]
Zin in volgend seizoen
Haha ja, inderdaad. Maar ik heb al een nieuwe favoriet in Botswana gevonden:quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:49 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Het is dan ook het voetbalteam van het leger van Botswana
Mijn god!!!!ik wil met Oh Give It To Me!!! of the Chicken Soup Factory!!quote:Op vrijdag 10 december 2010 14:32 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Haha ja, inderdaad. Maar ik heb al een nieuwe favoriet in Botswana gevonden:
Botswana Meat Commission F.C.
Op hun wikipedia staat "They are very good at soccer" - dus dat kan niet missen!
Edit: Mijn god, nu ik me er wat in ben gaan verdiepen, er voetballen écht een partij mooie clubs in Afrika:
Naughty Boys FC
Lephalale Young Killers
Peace Lovers
Lesotho Correctional Services
Real Madrid
Chicken Soup Factory
Little Flower
Friends Babies
Mobile Phone People
Oh Give It To Me CF
En voor de vrouwen in Ghana:
Impregnable Tesano Ladies
http://en.wikipedia.org/w(...)ubs_in_CAF_countries
Wtfquote:[..]
Naughty Boys FC
Lephalale Young Killers
Peace Lovers
Lesotho Correctional Services
Real Madrid
Chicken Soup Factory
Little Flower
Friends Babies
Mobile Phone People
Oh Give It To Me CF
En voor de vrouwen in Ghana:
Impregnable Tesano Ladies
http://en.wikipedia.org/w(...)ubs_in_CAF_countries
Ik ga straks thuis meteen even kijken wat er beschikbaar isquote:Op vrijdag 10 december 2010 15:16 schreef Moron het volgende:
[..]
Wtf![]()
Denk dat iedere manager hier nu minimaal eenmaal in Afrika gaat spelen, ik iig wel
Het is een AMR, ik dacht ook dat het een vleugelverdediger was. Heb mijn scouts nu even op deze jongen afgestuurd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:56 schreef TheArt het volgende:
Wel een hele lage tackeling voor een vleugelverdediger.
Het is inderdaad een AMR/L dus gewoon lekker aan laten vallen zonder echt mee te hoeven verdedigen. Ik gebruik het zelf als inside forward en hij heeft regelmatig de winnende gemaakt.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:56 schreef TheArt het volgende:
Wel een hele lage tackeling voor een vleugelverdediger.
Ik dacht altijd dat alleen Z-Afrika maar managable was...quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:21 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik ga straks thuis meteen even kijken wat er beschikbaar isNiet alle clubs uit mijn lijstje zullen in FM zitten
Je kan andere competities via de editor managable maken.. dus als je dat niet doet is idd alleen Z-Afrika managable..quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:49 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat alleen Z-Afrika maar managable was...
Gelukkig sinds vandaag het probleem opgelost, de patch deed het hem! Bedankt!quote:Op woensdag 8 december 2010 11:11 schreef poiuytr het volgende:
[..]
• Ga op vakantie tot na je 1e wedstrijd. (eigenlijk verleg je hier het probleem mee, maar het schijnt te werken).
• Heb je .NET Framework 4.0-Full geïnstalleerd heb je pc/ laptop?
• Patch 11.1 geïnstalleerd?
• 3D uitgeschakeld?
Zelf heb ik ook een tijd lang foutmeldingen gehad wat bij mij werkte was:
- Videokaart updaten.
- Ga naar de volgende map: Mijn documenten/ Sports Interactive/ Football Manager 2011 dan ga je naar MAPOPTIES en klik op tabblad weergave en dan vink je dit aan: Verborgen bestanden, mappen of stations weergeven.
Vooral die laatste moet bij vele foutmeldingen werken in FM. Succes
Ik zou hem zeker halen als je het geld hebt. Technische stats gaan het hardst omhoog, en ze zijn ook weer niet zo laag dat het niet te redden valt. Een 8 bij een keeper van 16 jaar oud kan volgens mij makkelijk 15 worden, als hij echt potentie heeft,quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:02 schreef Moron het volgende:
Mijn team voor volgend seizoen staat opzich, wil eigenlijk nog van een paar spelers af alleen.
Ik ben nu dus vooral opzoek naar talentjes en daar druk mee bezig. Ik ben al een superleuke linksback van 16 gekocht.
Nu kom ik deze doelman tegen:
[ afbeelding ]
Wtf![]()
Van mijn scouts krijgt ie 4 sterren en wordt ie beter dan Gomes. Kosten 1,5 mil wrs. Doen of niet?
Dat dus. ALs je de goeie trainingfaciliteiten en training voor hem hebt wordtie goed.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:17 schreef CarlosJacques het volgende:
Ik zou hem ook halen. Technisch gaat ie zeker goed groeien, en het zijn allemaal achten en negens. Zijn mentaal/fysiek zijn echt ziekelijk goed voor een 16 jarige. Maak ook even een screenshot als je hem hebt, leuk om over 3 a 4 seizoenen te vergelijken.
Mijn nieuwe jeugdcomplex wordt in november opgeleverd en hoop dat al deze talentjes als paddenstoelen uit de lucht schieten daarna.quote:Op vrijdag 10 december 2010 19:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dus. ALs je de goeie trainingfaciliteiten en training voor hem hebt wordtie goed.
Een goal per 13 uur, prachtventjequote:Op vrijdag 10 december 2010 21:02 schreef Pinterman het volgende:
Mijn Italiaanse spits met potentie, Savi, bleek een grote teleurstelling te zijn dit seizoen. Zojuist kreeg hij van mij zijn állerlaatste kans, anders zou ik hem op de transferlijst zetten. Komt 'ie goed mee weg:
[ afbeelding ]
Het gekke is dat ik hem nu weer vertrouwen geef en hij sinds deze brok uit z'n keel is ineens 1 op 1 loopt. Maar toch ga ik stiekem maar op zoek naar een vervanger. Je weet nooit wanneer het weer 13 uur gaat durenquote:Op vrijdag 10 december 2010 21:10 schreef MeneerBob het volgende:
[..]
Een goal per 13 uur, prachtventje
Nice! Bij mij heeft Vitesse eerst Ruud van Nistelrooy gehaald als trainer. Na een jaar werd Ruud ontslagen en haalden ze Mark van Bommel. Die werd na een jaar ook weer de laan uit gestuurd en toen werd Michael Dingsdag aangesteld. Toen degradeerde Vitesse en verliet Merab Zjordania direct de clubquote:Op zaterdag 11 december 2010 09:32 schreef Scorpie het volgende:
Wat is het toch een realistisch spel
[ afbeelding ]
Zelfs in het eerste van mijn lokale sportclub zou ie er niks van bakkenquote:Op zaterdag 11 december 2010 20:00 schreef heloef het volgende:
Ehm dat is gewoon een goeie voetballer voor het vijfde niveau van Engeland.
Zolang je nog onder contract staat bij een club moeten ze een afkoopsom betalen, dat kan clubs afschrikken.quote:Op zondag 12 december 2010 14:47 schreef heloef het volgende:
Waarom wil niemand me hebben als ik weg wil, heb ik het naar me zin krijg ik 3 aanbiedingen. Wordt je trouwens eerder aangenomen als je geen club hebt? Of maakt dat niks uit?
Ik ben nu ontslagen maar dat had ik zo gepland kan nu makkelijk bij Utrecht aan de slag en als het daar niet wil vloten kan ik gewoon terug naar Cambuur.quote:Op zondag 12 december 2010 14:49 schreef PirE het volgende:
[..]
Zolang je nog onder contract staat bij een club moeten ze een afkoopsom betalen, dat kan clubs afschrikken.
En als je echt weg wilt dan doe je gewoon een Martin Jolletje. Ontslag nemen en een dag later bij een andere club solliciteren(kans op succes is niet gegarandeerd).
Bij mij is het telkens WKE dat promoveert en weer degradeert.quote:Op zondag 12 december 2010 16:52 schreef Nick-GizMo het volgende:
Ter Leede zit hier in de Jupiler League, AGOVV is eruit.. Wel kut dat ik daar een samenwerkingsverband mee heb.
Wist trouwens niet dat het kon, als je die competities niet geselecteerd hebt
Hier zaten ze er twee seizoenen in, hier promoveert altijd de ploeg die het jaar daarvoor degradeerde.quote:Op zondag 12 december 2010 22:59 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Bij mij is het telkens WKE dat promoveert en weer degradeert.
Je hebt Nijland toch nog?! En toivoinen kan ook nog achter de spitsenquote:Op maandag 13 december 2010 08:52 schreef PBateman1978 het volgende:
Verdomme, 1 week voor het sluiten van de wintertransfer-periode biedt Barcelona ineens 15 miljoen voor Affelay, zijn minimum fee releaseclause.
Was helemaal vergeten dat ie die uberhaupt had, nu ben ik mijn beste speler kwijt (hij was de beste van de PL zelfs in de 1e seizoenshelft), en had ik net niet genoeg tijd om een vervanger aan te trekken. (had op 31 januari nog een bod gedaan op Keisuke Honda, was ook geaccepteerd, maar niet op tijd om m nog binnen te halen...)
Godzijdank heb ik nog Alen Stevanovic, die ook super presteert achter de spitsen, maar als hij nu geblesseerd raakt is de spoeling ineens dun.
Ben benieuwd of ik kan blijven aanhaken bij de top, sta 4e na 20 wedstrijden.
Ik zit bij Aston Villa he.quote:Op maandag 13 december 2010 10:03 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Je hebt Nijland toch nog?! En toivoinen kan ook nog achter de spitsen.
Hier staan Ruud en Mark elke wedstrijd in de basis! En heb ik woodtgate voor niks binnen, alleen krijgt ie na 5 wedstrijden 30k per week.
Sakho en Diarra heb ik maar verkocht
oeps !quote:Op maandag 13 december 2010 10:05 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik zit bij Aston Villa he.
Heb nu dus nog Alen Stevanovic en evt. die Carraro die op 10 kunnen spelen, maar die zijn beiden 20 jaar of jonger.
Ik had exact hetzelfde met Espanyol. Bekijk je wedstrijden goed, wat gaat er mis? Tweak je opstelling een beetje en kijk of het werkt. Ik sloot mijn losing streak af met een winning streak van 6 overwinningen. Het kan dus wel degelijkquote:Op maandag 13 december 2010 09:58 schreef Jirdo het volgende:
Ik kan godverdomme maar niet winnen met FulhamNu al negen wedstrijden zonder overwinning, ik heb onder andere verloren van Birmingham en Wigan
Ik sta nu nog 11e met nog acht wedstrijden te gaan, ik sta al 11 punten achter op de nummer 9. Het begin van het seizoen ging nog wel zo goed...
België misschien? Volgens mij heb je daar nagenoeg geen regels. Oost Europese competities hebben volgens mij ook weinig regels, aangezien het daar stikt van de Brazilianen.quote:Op maandag 13 december 2010 12:57 schreef Swennus het volgende:
Ik zoek eigenlijk een "kleine" competitie (het liefst in europa) en waar ik niet met allerlei regelingen zit zoals max 3 buitenlanders. Weet iemand er hier 1?
Ik zag net Wales al een keer voorbij komen. Zitten hier nog regels voor transfers in?
Dat van die lege plekken in het stadion ken ik, want ik heb dus 500 man in een stadion van 15.000quote:Op maandag 13 december 2010 12:44 schreef Winski05 het volgende:
Ik heb met African Warriors een stadion waar 20.000(!!) toeschouwers in kunnen. Maar die zitten er natuurlijk bij lange na niet. In mijn eerste periode zaten er gemiddeld zo'n 150 man, terwijl dit nu al oploopt richting de 1500 a 2000, aangezien ik nu vrij aardig presteer in Zuid Afrika.
Dat ziet er tijdens wedstrijden natuurlijk erg leeg uit. Je ziet, vooral dus in de beginperiode, echt amper iemand zitten...
Overigens kan ik wel merken dat de status van mijn cluppie enorm aan het veranderen is. Doordat ik nu ook continentaal ga spelen, willen veel spelers plotseling maar al te graag voor African Warriors uitkomen. Ik heb een groot Ivoriaans talent van 18 jaar naar de club weten te halen. Hij komt, gek genoeg, wel in aanmerking voor een werkvergunning. Terwijl ik al een jaar achter een superspits aan zit, maar hij krijgt al een jaar lang geen werkvergunning...
Verder heb ik mijn verdediging flink weten te versterken en heb ik nog een extra aanvaller gehaald. Het is dus flink doorselecteren, waarbij veel spelers die de groei van de club hebben meegemaakt, nu gaan afvallen omdat ze helaas niet goed genoeg meer zijn. Voorbeelden zijn de spitsen Sherwin Smith en Sibusiso Ntuli. In het promotiejaar goed voor ontelbaar veel doelpunten, ze scoorden ieder zo'n 30 keer. Maar hoe graag ik ze ook wil houden, ze zijn gewoon niet goed genoeg meer.
Komend seizoen ga ik brutaal proberen mee te doen om het kampioenschap. Ik hoop sowieso op een plek bij de eerste 4. Kwalificatie voor Afrikaans Voetbal is dus het doel: of ik dat nu via een bekerwinst weet te bereiken of via de competitie is me om het even.
Roemenie is redelijk soepel al moet je wel een minimum aantal roemenen opstellen (dacht 4). In de Oekraine hebben ze een soortgelijke regel. En in de UK/Ierland zit je weer met work permits voor niet EU-spelers.quote:Op maandag 13 december 2010 13:06 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
België misschien? Volgens mij heb je daar nagenoeg geen regels. Oost Europese competities hebben volgens mij ook weinig regels, aangezien het daar stikt van de Brazilianen.
Geen idee, ik scout alleen lokaal. Je moet in Wales alleen wel altijd 2 u19 spelers op de bank hebben (wat best veel is met 5 plekken).quote:Op maandag 13 december 2010 12:57 schreef Swennus het volgende:
Ik zoek eigenlijk een "kleine" competitie (het liefst in europa) en waar ik niet met allerlei regelingen zit zoals max 3 buitenlanders. Weet iemand er hier 1?
Ik zag net Wales al een keer voorbij komen. Zitten hier nog regels voor transfers in?
Hoe maak je Bhutan speelbaar? Ik heb even snel in de editor gekeken, maar ik kon er niets over vinden.quote:Op maandag 13 december 2010 11:35 schreef MMUFC het volgende:
Ben voor de grap met Yeedzin begonnen. Een club uit de hoogste divisie uit Bhutan.
Die competitie stelt werkelijk waar niets voor.. Er zitten 8 clubs in de hoogste divisie, die spelen 2x tegen elkaar zodat iedereen 14 duels speelt. Die 14 duels zitten wel over de periode augustus-mei verspreid. Sowieso is een speelronde verdeeld over 4 dagen omdat alle clubs in het zelfde stadion spelen. Gemiddeld zitten er 2 weken tussen 2 speelrondes
Op 3 clubs na zijn alle Bhutaanse clubs(zowel de A-divisie als de lower-division) amateur. De 3 Semi-profs zijn allemaal laag geklasseerden of lower-division clubs. Ik ben ook nog geen semi-prof zodat ik mijn spelers enkel een amateur contract aan kan bieden en dus krijg ik regelmatig te horen dat een club een speler een amateur contract aanbiedt, bied ik een contract aan, tekent hij bij, en 2 dagen later probeert die zelfde ploeg het weer.. Ik denk dat het gemiddelde toeschouwersaantal zo rond de 500 ligt.(een aantal clubs zitten boven de 500, anderen onder). Dit houdt dus is dat er totaal 28.000 bezoekers zijn tijdens een seizoen, en dat verdeeld over 8 clubs..
De eerste 2 seizoenen kampioen geworden, zit nu bijna op de helft van het 3e seizoen. Als kampioen van de competitie speel je de Aziatische Presidents Cup. Deze wordt in mei gespeeld(tussen de laatste 2 competitieduels) en de groepsfase(3 duels) worden in 6 dagen tijd gespeeld.
In mijn deelname aan de Presidents Cup startte ik met een zege, daarna een gelijk spel en sloot ik af met een nederlaag waardoor ik uitgeschakeld was.
Nu in seizoen 3 sta ik 1e met maar een kleine voorsprong.
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35652quote:Op maandag 13 december 2010 17:19 schreef freiss het volgende:
[..]
Hoe maak je Bhutan speelbaar? Ik heb even snel in de editor gekeken, maar ik kon er niets over vinden.
Top, morgen maar eens uitproberen!quote:Op maandag 13 december 2010 17:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35652
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=35846 (daar staat ie sowieso)
have fun
Bij je Manager Options je Subscriptions aanpassen denk ik.quote:Op maandag 13 december 2010 16:46 schreef Moron het volgende:
Weten jullie misschien wat dit is en hoe ik het op kan lossen?
[ afbeelding ]
Dit staat elke keer als ik spelers wil toespreken voor of tijdens een wedstrijd en het spel wordt dr aanzienlijk langzamer van!![]()
Heb het spel via Steam gekocht..
De manier die Nick-Gizmo aangeeft is inderdaad de manier dat ik het ook speelbaar gekregen heb.. En eventueel zou ik het ook zelf kunnen, maar waarom zelf doen als een ander het al voor je gedaan heeft..quote:Op maandag 13 december 2010 17:50 schreef freiss het volgende:
[..]
Top, morgen maar eens uitproberen!
Scoor je zelf in de 89e minuut de 2-1 en dan krijg je diep in blessuretijd nog zo'n highlight (heb dat 3D aanstaan) en dan weet ik al hoe laat het isquote:Op maandag 13 december 2010 22:12 schreef Irritatie100 het volgende:
Zo irritant, tegenstanders die in 90+4 de winnende maken terwijl er maar 2 minuten bij zouden komen
Gebeurt imho een beetje te vaak inderdaad.quote:Op maandag 13 december 2010 22:26 schreef PirE het volgende:
[..]
Scoor je zelf in de 89e minuut de 2-1 en dan krijg je diep in blessuretijd nog zo'n highlight (heb dat 3D aanstaan) en dan weet ik al hoe laat het is. Eindstand 2-2.
Klinkt leuk!quote:Op maandag 13 december 2010 16:31 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Geen idee, ik scout alleen lokaal. Je moet in Wales alleen wel altijd 2 u19 spelers op de bank hebben (wat best veel is met 5 plekken).
En op 2 clubs na is Wales helemaal semi-pro, dus zo veel gekke buitenlanders zal je toch niet kunnen halen...
Ach, behalve de twee topteams (Llanelli en TNS) en misschien Rhyl (in FM09) zit alles vrij dicht bij elkaar. Kies gewoon een leuke naam/kleurquote:Op dinsdag 14 december 2010 12:55 schreef Swennus het volgende:
[..]
Klinkt leuk!
Heb je nog een tip qua team in Wales?
Zal vanavond eens kijken.quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ach, behalve de twee topteams (Llanelli en TNS) en misschien Rhyl (in FM09) zit alles vrij dicht bij elkaar. Kies gewoon een leuke naam/kleurIk heb Cefn Druids ook gekozen vanwege de naam.
Rhyl zit inmiddels niet meer in de hoogste divisie.. Vorig jaar zijn ze 6e geworden maar omdat ze geen licentie kregen zijn ze gedegradeerd naar de Cymru Alliance(2e niveau).quote:Op dinsdag 14 december 2010 13:57 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ach, behalve de twee topteams (Llanelli en TNS) en misschien Rhyl (in FM09) zit alles vrij dicht bij elkaar. Kies gewoon een leuke naam/kleurIk heb Cefn Druids ook gekozen vanwege de naam.
Wel als je een jaar op vakantie gaat tot vlak voor de overgang naar het nieuwe seizoen 2011/2012). Overgang is op 23 juni (uit het hoofd kan er een dag naast zitten). Op die datum save je en dan maar op continue klikken om te zien welke teams promoveren naar de Blue Square North. Zit United er niet bij dan reload je gewoon en probeer je het nog een keer tot ze erbij zitten.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:57 schreef Swennus het volgende:
[..]
Zal vanavond eens kijken.
Misschien dat ik ook nog wel laag in Engeland begin? hier nog tips?
en kun je United of Manchester al zijn?
OK, thnx voor de info.quote:Op dinsdag 14 december 2010 15:05 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Rhyl zit inmiddels niet meer in de hoogste divisie.. Vorig jaar zijn ze 6e geworden maar omdat ze geen licentie kregen zijn ze gedegradeerd naar de Cymru Alliance(2e niveau).
Overigens heeft Bangor City irl zijn eerste 14 duels dit seizoen gewonnenZe staan na 14 duels dan ook al 12 punten voor op nummer 2 TNS...
Goed plan, zo`n spel zou ik wel willen spelen in mijn kerstvakantiequote:Op dinsdag 14 december 2010 16:28 schreef Pinterman het volgende:
Weet je wat me trouwens wel mooi lijkt? Om een keer een polletje te starten in dit topic met een shortlist van teams waar mensen op kunnen stemmen, en dat iedereen dan een game begint met de winnaar.
Kunnen we kijken wie ze naar de top loodst, en wie rechtstreeks de afgrond in
Dat hebben we in het verleden vaak zat gedaan, was altijd leuk.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:28 schreef Pinterman het volgende:
Weet je wat me trouwens wel mooi lijkt? Om een keer een polletje te starten in dit topic met een shortlist van teams waar mensen op kunnen stemmen, en dat iedereen dan een game begint met de winnaar.
Leuk idee, maar ik speel te weinig daarvoor, ben pas in seizoen 3 van m'n eerste gamequote:Op dinsdag 14 december 2010 16:28 schreef Pinterman het volgende:
Ik ga ook niet hard hoor. Heb twee games gestart, een tot in seizoen 3, een tot het einde van seizoen 1 nu.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Leuk idee, maar ik speel te weinig daarvoor, ben pas in seizoen 3 van m'n eerste game
Da's waarquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:35 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik ga ook niet hard hoor. Heb twee games gestart, een tot in seizoen 3, een tot het einde van seizoen 1 nu.
Gaat er mij in ieder geval niet zo zeer om dat iemand wint op een bepaald tijdstip ofzo, maar meer dat je een tijdje lang met een groep mensen met hetzelfde team bezig bent, zodat je samen kunt schelden op die draak in de spits, of transfers met elkaar deelt enzoAls je dan afhaakt na een seizoen, of sneller/langzamer speelt dan de rest, maakt op zich niet zoveel uit
Weet niet of iedereen het 5 seizoenen vol houdt en hoe lang dat bij iedereen duurt, maar dat komt wel goed. Savegame is een goede idd.quote:Op dinsdag 14 december 2010 16:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Heb nog even in mijn oude MyAT gekeken of ik een oude challenge kon vinden.
We deden het toen zo :
- 5 seizoenen
- Iedereen gebruikt dezelfde savegame (als in, degene die het regelt start een nieuw spel, slaat m direct op en deelt dat bestand met de rest)
Zit hier bij Twentequote:
Ik in seizoen 2 pasquote:Op dinsdag 14 december 2010 16:31 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Leuk idee, maar ik speel te weinig daarvoor, ben pas in seizoen 3 van m'n eerste game
Nolan Rouxquote:
Griezmann bij Feyenoordquote:
Er waren afgelopen zomer geruchten over dat Roux naar Utrecht zou komen (IRL), dus ik had m daarom gehaald.quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:31 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Nolan RouxDie kreeg van 't weekend een aardige beuk van Spahic, verdediger van Montpellier-Herault. Maar 't is een goeie spits! Waar heb je die Stevanovic vandaan?
Volgend seizoen hierop voortbouwen en gaan voor een plekkie bij de eerste 4!
Hmm Kadlec is hier 4.4 mil waard, en die haalt dat aantal goals van jou nietquote:Op dinsdag 14 december 2010 21:35 schreef Jorwol het volgende:
Eindstand Eredivisie:
[ afbeelding ]
Europa League:
[ afbeelding ]
Selectie:
[ afbeelding ]
Hoogste average (altijd leuk zo'n jeugdspeler)
[ afbeelding ]
Topscorer:
[ afbeelding ]
Oh ja en de beker gewonnen![]()
Thx! Het was in deze game trouwens mijn doel om alleen Fransen en Afrikanen in mijn team te hebben. En als je dan ziet dat talenten als Sebastién Corchia, maar vooral Zargo Touré en Sambou Yatabaré zich zo goed ontwikkelen - terwijl dat echt spelers zijn waar ik al in het begin een zwak voor had en potentie in zag - geeft dat echt voldoening.quote:
quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:37 schreef Kevillac het volgende:
Ok, hier komt een heel stuk tekst, want ik wil dit echt vastleggen, haha!
Na drie seizoenen waarin uitnederlagen, gelijke spelen en het gebrek aan doelpunten de kroon spanden, is dit seizoen een ongelooflijk succes geworden met PSG. Eindklasseringen als vijfde, derde en vierde en een enkele Coupe de Ligue winst gingen dit seizoen voor, maar in dit vierde seizoen heb ik zowel de Coupe de Ligue als de Coupe de France, plus de landstitel binnen en ook nog eens de halve finale van de Europa League gehaald! Ik ben zelden zo blij geweest met een FM prestatie, want de manier waarop dit ging heb ik nog nooit zo onverwachts meegemaakt.
Seizoen drie was een deceptie. Ik hoopte mee te doen om het kampioenschap met een aantal goede aankopen, maar het liep gewoon niet. In de zomer heb ik daarom e.e.a. omgegooid: van 4-1-2-3 naar 4-2-3-1. Daarnaast heb ik Séssegnon, Chantôme en Ngoyi laten gaan en heb ik Pierre-Emerick Aubameyang (gratis) en mijn biggest wish Antoine Griezmann binnengehaald. In de eerste competitiehelft draaide ik OK, schommelde een beetje tussen plek twee en vier. Olympique Lyon was weer eens ongenaakbaar en stond in december al 9 punten los. Maar vanaf het aanbreken van het jaar 2014 kreeg mijn team ineens een soort boost, want vanaf dit moment ging ik als een tierelier! In het begin liet OL ook geen punt liggen, maar opeens gingen ze morsen en versloeg ik ze zelf ook, toen stond ik ineens boven ze. Op het eind ging het allemaal een stuk moeizamer, spelers waren zwaar vermoeid, veel schorsingen, etc. Maar godzijdank kon ik met hangen en wurgen OL voor blijven en ben ik kampioen; eindelijk hun hegemonie doorbroken!
[ afbeelding ]
En dat grotendeels zonder normaliter topscorer Guillaume Hoarau (gescheurde hamstring). De rest van het team maar vooral Pierre-Emerick Aubameyang met 29 seizoensgoals ving zijn afwezigheid fantastisch op! Sambou Yatabaré en Antoine Griezmann waren de andere revelaties van het seizoen:
[ afbeelding ]
Trouwens ontzettend zonde dat ik er in de halve finale van de Europa League uitvloog tegen Real Madrid. Ik wist dat ik ze kon hebben, omdat ik ze eerder al eens met 7-1 van de mat geveegd had (was een toevalstreffer, maar je weet nooit!). Ik won thuis met 1-0. In de uitwedstrijd werd het 1-0 voor Real Madrid; dus verlengen. Ik had niet veel te vertellen, bracht een extra verdediger in en hoopte op penalties. Wat gebeurt er: minuut 120+2, corner PSG wordt weggewerkt en in de counter zet Canales die engerd van een Özil alleen voor Aréola. Özil lobt heel hoog over m heen en de bal stuitert via de paal over de doellijn (de bal heeft het net niet eens geraakt!). Echt zuur! In de finale had ik Benfica getroffen en als er één ding zeker is, is het dat ik die had kunnen hebben.
Maar goed, ik ben nog steeds apetrots op mijn tweede seizoenshelft, en drie prijzen in een seizoen i.p.v. vier is ook prima, toch?Hier de indrukwekkende eindsprint. Na de gewonnen Coupe de France finale kwamen nog twee minieme overwinningen en drie gelijke spelen, maar het was genoeg.
[ afbeelding ]
Geweldig man!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:37 schreef Kevillac het volgende:
Ok, hier komt een heel stuk tekst, want ik wil dit echt vastleggen, haha!
Na drie seizoenen waarin uitnederlagen, gelijke spelen en het gebrek aan doelpunten de kroon spanden, is dit seizoen een ongelooflijk succes geworden met PSG. Eindklasseringen als vijfde, derde en vierde en een enkele Coupe de Ligue winst gingen dit seizoen voor, maar in dit vierde seizoen heb ik zowel de Coupe de Ligue als de Coupe de France, plus de landstitel binnen en ook nog eens de halve finale van de Europa League gehaald! Ik ben zelden zo blij geweest met een FM prestatie, want de manier waarop dit ging heb ik nog nooit zo onverwachts meegemaakt.
Seizoen drie was een deceptie. Ik hoopte mee te doen om het kampioenschap met een aantal goede aankopen, maar het liep gewoon niet. In de zomer heb ik daarom e.e.a. omgegooid: van 4-1-2-3 naar 4-2-3-1. Daarnaast heb ik Séssegnon, Chantôme en Ngoyi laten gaan en heb ik Pierre-Emerick Aubameyang (gratis) en mijn biggest wish Antoine Griezmann binnengehaald. In de eerste competitiehelft draaide ik OK, schommelde een beetje tussen plek twee en vier. Olympique Lyon was weer eens ongenaakbaar en stond in december al 9 punten los. Maar vanaf het aanbreken van het jaar 2014 kreeg mijn team ineens een soort boost, want vanaf dit moment ging ik als een tierelier! In het begin liet OL ook geen punt liggen, maar opeens gingen ze morsen en versloeg ik ze zelf ook, toen stond ik ineens boven ze. Op het eind ging het allemaal een stuk moeizamer, spelers waren zwaar vermoeid, veel schorsingen, etc. Maar godzijdank kon ik met hangen en wurgen OL voor blijven en ben ik kampioen; eindelijk hun hegemonie doorbroken!
[ afbeelding ]
En dat grotendeels zonder normaliter topscorer Guillaume Hoarau (gescheurde hamstring). De rest van het team maar vooral Pierre-Emerick Aubameyang met 29 seizoensgoals ving zijn afwezigheid fantastisch op! Sambou Yatabaré en Antoine Griezmann waren de andere revelaties van het seizoen:
[ afbeelding ]
Trouwens ontzettend zonde dat ik er in de halve finale van de Europa League uitvloog tegen Real Madrid. Ik wist dat ik ze kon hebben, omdat ik ze eerder al eens met 7-1 van de mat geveegd had (was een toevalstreffer, maar je weet nooit!). Ik won thuis met 1-0. In de uitwedstrijd werd het 1-0 voor Real Madrid; dus verlengen. Ik had niet veel te vertellen, bracht een extra verdediger in en hoopte op penalties. Wat gebeurt er: minuut 120+2, corner PSG wordt weggewerkt en in de counter zet Canales die engerd van een Özil alleen voor Aréola. Özil lobt heel hoog over m heen en de bal stuitert via de paal over de doellijn (de bal heeft het net niet eens geraakt!). Echt zuur! In de finale had ik Benfica getroffen en als er één ding zeker is, is het dat ik die had kunnen hebben.
Maar goed, ik ben nog steeds apetrots op mijn tweede seizoenshelft, en drie prijzen in een seizoen i.p.v. vier is ook prima, toch?Hier de indrukwekkende eindsprint. Na de gewonnen Coupe de France finale kwamen nog twee minieme overwinningen en drie gelijke spelen, maar het was genoeg.
[ afbeelding ]
Klinkt goed! Jammer dat je Agbonlahor kwijt bent, was zelfs toen ik Rooney had bij Aston Villa nog steeds de koning van de aanval..quote:Op woensdag 15 december 2010 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo dan, uiteindelijk ook nog Manager of the Year geworden, en Stevanovic Young Player of the Year.
Voor komend seizoen heb ik aangegeven voor de titel te willen gaan, en het bestuur gaf me daarom 36.5m euro mee voor nieuwe aankopen.
Agbonlahor is helaas vertrokken naar Man City (wie anders) voor 12.5m, voor hem heb ik Jelle Vossen van Genk als vervanger aangetrokken.
Ook heb ik Matt Noble, de assist-koning van de PL afgelopen seizoen (15 assists) aangetrokken om te concurreren met Stevanovic voor de nr 10 positie, al zullen beiden genoeg wedstrijden spelen.
Aangezien Manninger naar Sampdoria is vertrokken (350k) ben ik bezig met een 22-jarige keeper van Huddersfield als vervanger (naam even kwijt), daarna wil ik nog een top-verdediger aantrekken, en dan is mijn selectie rond voor het nieuwe seizoen.
Mooi, toch kampioen geworden en de beker ook gewonnen! Had in de winterstop 8 punten voor op Vitesse toen nog, maar Ajax gooide de Boer eruit en begon aan een opmars onder Van den Brom, op de een na laatste speeldag haalde ik 3 volle punten waardoor ik niet meer in te halen was door Ajax omdat ze 4 punten achter stonden...nu de CL in!quote:Op dinsdag 14 december 2010 21:25 schreef Scorpie het volgende:
Crap, ik begin mijn voorsprong op Ajax te verliezen![]()
Moet wel CL halen anders stort mijn salarishuis in denk ik
Hm, Vossen als vervanger van Gabby? Ik zou toch overwegen om er nog een spits bij te nemen. Ik had bij Vossen bij Feyenoord en ook al zijn z'n stats geweldig, hij had zelfs op dat niveau moeite om 1 op 3 te lopen... Ik ben de hele dag op m'n werk en weet ff geen geschikte spits uit m'n hoofd (hoewel, Tomas Necid?) Maar ik zou toch ff zoeken naar een extra spits, just in case. Desnoods huur je iemand als Jo van Man City. Vrijblijvende tip van een collega-managerquote:Op woensdag 15 december 2010 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:
Zo dan, uiteindelijk ook nog Manager of the Year geworden, en Stevanovic Young Player of the Year.
Voor komend seizoen heb ik aangegeven voor de titel te willen gaan, en het bestuur gaf me daarom 36.5m euro mee voor nieuwe aankopen.
Agbonlahor is helaas vertrokken naar Man City (wie anders) voor 12.5m, voor hem heb ik Jelle Vossen van Genk als vervanger aangetrokken.
Ook heb ik Matt Noble, de assist-koning van de PL afgelopen seizoen (15 assists) aangetrokken om te concurreren met Stevanovic voor de nr 10 positie, al zullen beiden genoeg wedstrijden spelen.
Aangezien Manninger naar Sampdoria is vertrokken (350k) ben ik bezig met een 22-jarige keeper van Huddersfield als vervanger (naam even kwijt), daarna wil ik nog een top-verdediger aantrekken, en dan is mijn selectie rond voor het nieuwe seizoen.
Of Kadlec als hij nog goedkoop isquote:Op woensdag 15 december 2010 09:09 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Hm, Vossen als vervanger van Gabby? Ik zou toch overwegen om er nog een spits bij te nemen. Ik had bij Vossen bij Feyenoord en ook al zijn z'n stats geweldig, hij had zelfs op dat niveau moeite om 1 op 3 te lopen... Ik ben de hele dag op m'n werk en weet ff geen geschikte spits uit m'n hoofd (hoewel, Tomas Necid?) Maar ik zou toch ff zoeken naar een extra spits, just in case. Desnoods huur je iemand als Jo van Man City. Vrijblijvende tip van een collega-manager
Ik had eerst Lavezzi op het oog, die stond op de transferlijst bij Napoli maar wilde sowieso niet naar mij toe komen.quote:Op woensdag 15 december 2010 09:09 schreef Kevillac het volgende:
[..]
Hm, Vossen als vervanger van Gabby? Ik zou toch overwegen om er nog een spits bij te nemen. Ik had bij Vossen bij Feyenoord en ook al zijn z'n stats geweldig, hij had zelfs op dat niveau moeite om 1 op 3 te lopen... Ik ben de hele dag op m'n werk en weet ff geen geschikte spits uit m'n hoofd (hoewel, Tomas Necid?) Maar ik zou toch ff zoeken naar een extra spits, just in case. Desnoods huur je iemand als Jo van Man City. Vrijblijvende tip van een collega-manager
Garra Dembelé scoort er overigens ook aardig op los meestal..quote:Op woensdag 15 december 2010 09:25 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik had eerst Lavezzi op het oog, die stond op de transferlijst bij Napoli maar wilde sowieso niet naar mij toe komen.
Vossen heeft 2 topseizoenen achter de rug bij Genk qua doelpunten, is nog jong, en had een hoge finishing, composure en off the ball, wat mij betreft de belangrijkste attributes voor een spits, ook was ie maar 4 miljoen euro.
Maar je hebt misschien wel gelijk dat ik NOG een spits kan gebruiken, dit omdat Jordan Rhodes ook nog niet echt klaar is voor een basisplek.
Necid zit bij Genoa geloof ik, heb ik wel nog even bekeken.
Kadlec heb ik al eens gehad met Utrecht in mijn 1e FM11 game, en ik hou er niet zo van om dezelfde spelers te halen.
Oja, daar zeg je me wat. Ik heb zoals gezegd een team met alleen Fransen en Afrikanen en ik mis met de Afrika Cup dus mooi vijf basisspelers en waarschijnlijk nog vier spelers. Even niet aan gedacht, haha!quote:Op woensdag 15 december 2010 09:55 schreef MMUFC het volgende:
[..]
Garra Dembelé scoort er overigens ook aardig op los meestal..
Het is een Fransman met ook een Malinees paspoort, met het gevolg dat hij voor 95% zeker voor Mali uit zal komen en je hem dus mogelijk mist tijdens de Africa Cup..
Lijkt mij ook wel leuk om te doenquote:What is it?
What is The Pentagon? Well its this, you start unemployed with a Sunday League reputation and you try to win all five continental Champions Leagues(European Champions League, South American Champions League, Asian Champions League, African Champions League and North American Champions League) in one save game.
How do I take part?
Simply create a Career thread in this section and your rolling. You can use this thread to ask any questions or to just keep people updated with how you are doing.
Additional Info
There are three other elements to The Pentagon that you can add if you want.
1. Sustainable Management - You keep things financially realistic. Only spending what you have, living within your means, not spending huge, unrealistic amounts. If you want added spice you can try and make a profit on transfers every season.
2. Nationalistic Management - You sign no foreigners. So if you're in Russia you only sign Russians, if you're in Brazil you only sign Brazilians, etc
3. APLA - Anti Premier League Alliance You don't load England in your game. You totally avoid it. Only real men don't load England.
Roll of Honour
European Champions League Winners
South American Champions League Winners
North American Champions League Winners
Asian Champions League Winners
African Champions League Winners
Denk dat je dan wel ff bezig bentquote:Op woensdag 15 december 2010 10:51 schreef EnGCatjuh het volgende:
Voorbeeldje van een ander soort challenge, van het sortitoutsi forum:
[..]
Lijkt mij ook wel leuk om te doenMisschien doe ik dan wel mee (met fm09).
Idd dan zou ik als challenge eerder doen begin als zondag-voetballer in 1 land en zorg dat je uiteindelijk z.s.m. de CL wint...quote:
En dan moet je er voor zorgen dat iedereen dezelfde database heeft.. want speelt de een met de engelse competitie zoals die in de game zit heeft hij/zij alleen tot en met de Blue Square N/S en dan de FA, League Cup en de Vans Trophy.. iemand die met de Level 10 update speelt heeft ook ik weet niet hoeveel regionale bekers in de game zitten...quote:Op woensdag 15 december 2010 11:32 schreef Scorpie het volgende:
Of we doen een challenge waarbij een bepaalde periode opgesteld is (10 jaar) waarin men zoveel mogelijk prijzen moet pakken, beginnend bij de laagste divisie van een land. Elke 'prijs' moet dan een bepaalde criterium hebben (een CL is 5 punten, een amateurbeker 1, zoiets).
Yep, 1 iemand maakt de game aan en deelt de savegame met de rest, dat is het eerlijkst.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:34 schreef MMUFC het volgende:
[..]
En dan moet je er voor zorgen dat iedereen dezelfde database heeft.. want speelt de een met de engelse competitie zoals die in de game zit heeft hij/zij alleen tot en met de Blue Square N/S en dan de FA, League Cup en de Vans Trophy.. iemand die met de Level 10 update speelt heeft ook ik weet niet hoeveel regionale bekers in de game zitten...
Yep.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Yep, 1 iemand maakt de game aan en deelt de savegame met de rest, dat is het eerlijkst.
Ben 2x werkeloos begonnen als sunday league footballer met behoorlijk wat competitie's (tot laagste niveau) geselecteerd en beide keren moest ik een jaar wachten voordat ik een baan kreeg.quote:Op woensdag 15 december 2010 11:44 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik wil het wel regelen allemaal trouwens, geen probleem.
Maar dan moeten we wel even de regels kortsluiten, mijn voorkeur gaat uit naar een club kiezen, en niet als werkeloze trainer beginnen, maar misschien dat de meerderheid dat juist wel wil.
Ik heb ook op club gestemd. Ik heb gisteren even gekeken maar nog geen ideeën over welke club. Lijkt me wel het leukst om in de onderste regionen van een west-Europees land te zitten.quote:
Waarom??quote:Op woensdag 15 december 2010 12:19 schreef Denninho het volgende:
Ik heb FM in het Nederlands gezet. Het is wel ff wennen want sinds ik FM speel in 2007 heb ik m altijd in het Engels gehad. Nu maar is kijken hoe het bevalt.
Mijn suggestie (kans dat ik meedoe is vrij klein overigens)quote:Op woensdag 15 december 2010 13:16 schreef PBateman1978 het volgende:
100% wil een club tot nu toe, lijkt me duidelijk.
Ik zal vanavond eens kijken naar clubs die leuk zouden zijn en dan weer een poll maken, suggesties zijn uiteraard ook welkom.
Regel ik dat voor dit weekend de savegame te downloaden is !
Voor wat betreft de regels denk ik aan :
- 5 seizoenen
- Medium database (omdat niet iedereen een super PC heeft)
- Geen attribute masking
- Een club uit de onderste regionen van Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, of Spanje
Ook hier mogen uiteraard suggesties op komen zodat we allemaal tevreden zijn.
Dynamo Dresden hebben we al eens gedaan als challenge iig, veel potentie idd.quote:Op woensdag 15 december 2010 14:18 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Mijn suggestie (kans dat ik meedoe is vrij klein overigens)
In de 3. Bundesliga heb je met Dynamo Dresden en Hansa Rostock 2 clubs met een behoorlijke potentie (groot stadion, genoeg fans om snel te kunnen groeien). Je loopt wel het gevaar dat het met die clubs te makkelijk is voor de wat meer ervaren spelers. Regels in Duitsland zijn redelijk soepel. Je moet wel een minimum aantal U23-spelers in de match-day-squad hebben en in de Bundesliga is er een restrictie voor het aantal niet EU-spelers.
Voor Engeland zou ik niet te laag beginnen anders kan je nooit europees spelen of je moet een Cup winnen. Frankrijk/Spanje/Italie speel ik zelden, al heb ik mijn oog op Foggia laten vallen maar die spelen een divisie te hoog (ik begin graag in de laagste divisie van een land
)
Woohooquote:- Danger man comments no longer always pick out the same player for each game.
Nopequote:Op woensdag 15 december 2010 18:37 schreef Burrito het volgende:
Wel leuk die patch maar het is zeker weer een vereiste om een nieuwe game te laden?
Serieusquote:
Is waarschijnlijk al geïnstalleerdquote:Op woensdag 15 december 2010 19:10 schreef Leonos het volgende:
Ik kan die patch in steam niet vinden ?
Waar zijn dan de patch notes ?quote:Op woensdag 15 december 2010 19:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk al geïnstalleerdGaat vanzelf.
-----------------------------quote:
Dan moet je weer inloggen.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:27 schreef PirE het volgende:
[..]
-----------------------------
Football Manager 2011 v11.2.0
-----------------------------
http://community.sigames.(...)h-11.2-Now-Released!
Oh maar hij snubt me op maar liefst 8 punten, lang leve de patch! Ach ja, misschien is het wel gewoon een foutje. Dan maar niet m'n hele salarishuis verkloten..quote:Op woensdag 15 december 2010 19:07 schreef Jorwol het volgende:
Hm, ik kan Raúl Albiol kopen van Real Madrid, maar ik twijfel of hij het geld waard is. Hij kost ¤80.000,- p/w en ¤12.500,- appearance fee.. Ik speel nu nog met Bahia en Vlaar, maar die doen het eigenlijk prima..
Doen we dat de volgende keer.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:48 schreef CarlosJacques het volgende:
Een challenge, tof idee.
Het was misschien interessanter om een bagger league zoals wales of ijsland te pakken, nu met het league reputatie systeem is dat pas echt een challenge. De clubs uit de poll komen allen uit een league waar het uiteindelijk redelijk eenvoudig is de CL te winnen.
Een keer kopen dan maar? Aangezien je er toch al redelijk wat plezier aan hebt gehadquote:Op woensdag 15 december 2010 20:51 schreef Lindgren. het volgende:
De patch kan niet worden geïnstalleerd met een minder legale versie.
hier geen problemenquote:Op woensdag 15 december 2010 20:51 schreef Lindgren. het volgende:
De patch kan niet worden geïnstalleerd met een minder legale versie.
Ik ben zoeen arme student. En ik heb het spel al, dan vind ik 't een beetje dubbel.. Al denk ik ieder jaar dat ik 'm weer zou halen..quote:Op woensdag 15 december 2010 21:27 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Een keer kopen dan maar? Aangezien je er toch al redelijk wat plezier aan hebt gehad
Landgenoten halen helpt volgens mij wel, ik stuur ze meestal gewoon op verlof als ze er minder door gaan presteren.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:40 schreef VonHinten het volgende:
Hoe zit het met homesicke gasten? Als die maar lang genoeg bij je club blijven, draaien ze dan bij? Ik heb hem by request op de transferlijst gezet en nu begint ie me toch een partij goed te ballen. Ik wil em niet kwijt. Er komen over 2 weken twee landgenoten van hem deze kant op, helpt dat? (Hij vroeg niet expliciet om deze spelers, maar 't zijn wel landgenoten.)
Dat deed ik met een andere knakker inderdaad. Die was 30 dagen weg, maar zeikt niet meer sinds die terug is. Ik wacht even af of de landgenoten helpen, anders knal ik hem als de fixtures rustig zijn verplicht op een vakantie in eigen land.quote:Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef heloef het volgende:
[..]
Landgenoten halen helpt volgens mij wel, ik stuur ze meestal gewoon op verlof als ze er minder door gaan presteren.
Sorry hoor, maar dit soort gasten kom ik dus echt nooit tegen in mijn gamesquote:Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef Scorpie het volgende:
Sterspeler verkocht, fans over de zeik, wel 9.5 miljoen rijker + 25% profit.
Nu maar dit talentje halen:
[ afbeelding ]
Heeft me wel 7,25 miljoen gekost hoor, hij mocht niet weg van zijn club maar had minimale release clausulequote:Op woensdag 15 december 2010 21:52 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar dit soort gasten kom ik dus echt nooit tegen in mijn gamessjezus 18-18-18 op cruciale punten op zijn 20e. En dat voor 3,5 miljoen
Nja je hebt in feite niks hèquote:Op woensdag 15 december 2010 21:32 schreef Lindgren. het volgende:
[..]
Ik ben zoeen arme student. En ik heb het spel al, dan vind ik 't een beetje dubbel.. Al denk ik ieder jaar dat ik 'm weer zou halen..
Waarom screens knippen?quote:Op woensdag 15 december 2010 21:41 schreef Scorpie het volgende:
Sterspeler verkocht, fans over de zeik, wel 9.5 miljoen rijker + 25% profit.
Nu maar dit talentje halen:
[ afbeelding ]
Ik heb als manager naam natuurlijk mijn eigen naam en als je dan niet knipt sta je met je voor en achternaam online. Ook heb je nu geen zinloze informatie erop staan.quote:
Mijn resolutie is 1680x1024, alles wat ik eraf kan knippen scheelt bandbreedte voor julliequote:
Prima, ik zal de naam van de speler vanavond wel ff erbij knippenquote:Op donderdag 16 december 2010 07:27 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nja volgens mij staat bij een speler niet je eigen naam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |