quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Kan iemand mij anders uitleggen waarom anarchisten als extreem links worden gezien, terwijl het totaal de machts niet bij de staat legt zoals wel bijvoorbeeld gebeurt bij het communisme, wel extreem links?
Want ik wil dat eigenlijk wel begrijpen, aangezien het in het vorige topic ter sprake kwam.Omdat de rechtse anarchisten geld genoeg hebben om zich boven de wet te stellen of een bedrijf hebben waar een overheid graag mee samenwerkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Links" gaat niet over winstmaximalisatie, dus links heeft geen geld om de overheid te kopen.
Rechtse anarchisten maken slechte wetten, linkse anarchisten strijden daartegen.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Inderdaad, zoals anarcho-kapitalisten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:10 schreef beeer het volgende:
[..]
Veel anarchisten hebben communistische idealen.
Ik ben Liberaal,quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zijn anders voornamelijk anarchisten en liberalen die ik hoor geilen op dit hele wikileaks gebeuren. En het openbaar maken van geheimen van de overheid is nou niet iets wat ik links zou willen noemen, gezien het feit dat links over het algemeen meer macht bij de staat legt en rechts juist minder.
Of je moet anarchisten als links zien, wat ik ook onbegrijpelijk vind. Zij willen de macht van de staat compleet inperken, of zelfs afschaffen. En fascistisch....nee, dat zie ik ook niet zo.Als je het mij vraagt past anarchie niet bij links of rechts en is het een compleet andere stroming.
Tsja, laat het maar aan iemand met zo'n agenda over om er een draai aan te geven.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat dus de mening is van een oorlogszuchtige conservatieve fascist die van mening is dat Obama een bigger danger is omdat-ie niet hard genoeg optreedt tegen WikiLeaks.
Die juist nietquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:12 schreef Klaudias het volgende:
Inderdaad, zoals anarcho-kapitalisten.
Aan ieder van ons, en met internet heeft het plebs iets om tegenover overheidsgeweld te zetten.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Aan wie is die beslissing dan wel?
Gezien het alternatief: Ja. Volmondig ja. De overheid is er voor mij en is van mij (ik betaal de rekening) dus ik MOET alles weten wat ze uitvreten.quote:De vraag is of de bevolking, ook jij dus, vind dat al het diplomatieke verkeer tussen landen openbaar zou moeten zijn.
Dat is dan niet erg goed gelukt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:10 schreef beeer het volgende:
[..]
Veel anarchisten hebben communistische idealen. Het communisme van Marx gaat ook uit van een statenloze samenleving na de revolutie
Oorlog is de beste tijd om met je politieke tegenstanders af te rekenen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat dus de mening is van een oorlogszuchtige conservatieve fascist die van mening is dat Obama een bigger danger is omdat-ie niet hard genoeg optreedt tegen WikiLeaks.
Aan de reacties te zien hebben de Amerikanen dat zelf ook door. Ze zijn dus niet allemaal even gekquote:Wat dus de mening is van een oorlogszuchtige conservatieve fascist die van mening is dat Obama een bigger danger is omdat-ie niet hard genoeg optreedt tegen WikiLeaks.
Daar heb je dan opzich wel weer een punt mee.quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het zijn anders voornamelijk anarchisten en liberalen die ik hoor geilen op dit hele wikileaks gebeuren. En het openbaar maken van geheimen van de overheid is nou niet iets wat ik links zou willen noemen, gezien het feit dat links over het algemeen meer macht bij de staat legt en rechts juist minder.
Of je moet anarchisten als links zien, wat ik ook onbegrijpelijk vind. Zij willen de macht van de staat compleet inperken, of zelfs afschaffen. En fascistisch....nee, dat zie ik ook niet zo.Als je het mij vraagt past anarchie niet bij links of rechts en is het een compleet andere stroming.
Marx zat dan ook volledig fout met zijn theoriequote:Op dinsdag 7 december 2010 21:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is dan niet erg goed gelukt.
Bolton is een bekend figuur.quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:12 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Tsja, laat het maar aan iemand met zo'n agenda over om er een draai aan te geven.Triest.
quote:Op dinsdag 7 december 2010 21:25 schreef Psy-freak het volgende:
Ik wacht totdat wikileaks mijn mirror www.wikileaks-mirror.nl zal vullen.
Eigen server en eigen domein, dus ze kunnen zeuren wat ze willen
quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De OP mag wel wat schoner.
Die quote en die link van die artikelen kunnen wel weg. Kunnen we met z'n alle een korte duidelijke tekst bedenken waar het hier om gaat?
En een lijstje linkjes.
WL zelf natuurlijk.
Een link naar een site met een mirror-lijst. http://status.leakylinks.com/
Een link naar de insurance-file.
Willen we een foto van Assange er in?
Nog meer?
Correctquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:35 schreef Tokamak het volgende:
Overigens, moet het niet #9 zijn? #saillantdetail
Foto van Assange is wel leukquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen, even 2 minuten meedenken!
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |