quote:Meer dan de helft van alle volwassenen in de Europese Unie kampt met overgewicht of obesitas.
Dat blijkt uit een onderzoek van Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO).
Het aantal vadsige mensen is in de laatste 20 jaar meer dan verdubbeld in de meeste EU-landen, waaronder Nederland. In het Verenigd Koninkrijk wonen de meeste mensen met overgewicht, gevolgd door Ierland en Malta.
Kinderen
Momenteel lijdt één op de zeven kinderen in de EU aan overgewicht of obesitas. Naar verwachting zullen die getallen nog verder stijgen de komende jaren. Slechts één op de vijf kinderen in de EU sport regelmatig. Jonge mensen die lijden aan obesitas of overgewicht krijgen later in hun leven vaak te maken met een slechte gezondheid.
ja en altijd naar de VS wijzen..quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:27 schreef McWurth het volgende:
zie je nou wel we lijken meer en meer op de US of A
denk vet%?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:27 schreef The_stranger het volgende:
Bij dit soort onderzoeken vraag ik me wel af hoe ze "te dik" bepalen? Nog steeds via het, al weerlegde, BMI systeem? En waar zijn de gegevens mee vergeleken?
Wat ben jij een kutuser.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:51 schreef Ikbenserieus het volgende:
Ik weeg 180 kilo en ben maar 1,86.
Veels te dik dus:P
ik wijs helemaal niks schele....quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja en altijd naar de VS wijzen..
Tja, ze hebben nu eenmaal een grote invloed op ons mooie europese leven. For better and for worse...quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja en altijd naar de VS wijzen..
Wat is dik? Ik weet wel dat het verschil met een willekeurigquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Robin__ het volgende:
als ik op straat kijk krijg ik toch het idee dat dit niet klopt.
Ja, wat bedoelen ze hier met te dik? Te veel vet of overgewicht?quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:27 schreef The_stranger het volgende:
Bij dit soort onderzoeken vraag ik me wel af hoe ze "te dik" bepalen? Nog steeds via het, al weerlegde, BMI systeem? En waar zijn de gegevens mee vergeleken?
Dat is praktisch hetzelfde kindjequote:Op dinsdag 7 december 2010 19:22 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ja, wat bedoelen ze hier met te dik? Te veel vet of overgewicht?
Nee hoorquote:
Die zitten allemaal WoW te spelen en GTST op de bank te kijkenquote:Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Robin__ het volgende:
als ik op straat kijk krijg ik toch het idee dat dit niet klopt. Of zitten er zo veel modder vette mensen vast in hun huis?
quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:33 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Nee hoorIn sommige gevallen is het BMI gewoon te hoog doordat diegene veel spieren heeft, en spieren wegen zwaarder dan vet.
Een verhoogd vetpercentage is erger dan overgewicht.
Probleem is echter dat het BMI ook om andere redenen niet meer maatgevend zou moeten zijn om te bepalen of je te zwaar bent. Maar we weten niet hoe dat onderzoek tot stand kwam, dus ook niet of de gegevens wel juist zijn...quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik denk dat de overgrote meerderheid met een te hoog BMI eerder een te hoog vet% heeft dan een hoog spiergehalte hoor.
Mafkees.
Obesitas is een hoax! Een verzinsel van linkschmenschen om belasting te kunnen heffen idd.quote:
Om mijn eigen post wat krach bij te zetten:quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is echter dat het BMI ook om andere redenen niet meer maatgevend zou moeten zijn om te bepalen of je te zwaar bent. Maar we weten niet hoe dat onderzoek tot stand kwam, dus ook niet of de gegevens wel juist zijn...
quote:Actor Brad Pitt, who stars in the action-comedy Mr. And Mrs. Smith opening Friday, is many things. Rich. Talented. Attractive. And overweight.
The same government standard responsible for telling us that 65 percent of Americans are "overweight" or "obese" classifies this hunk as a chunk. Pitt, who plays an assassin-for-hire in his new flick, has been gunned down by the Body Mass Index (BMI), a measurement that separates us into government-approved and officially fat categories by taking into consideration only our height and weight. A BMI of 25 or more makes you overweight, and a BMI of 30 or more makes you obese. At a reported six feet tall and just over 200 pounds, Pitt's BMI is a pleasantly plump 28.
Pitt, of course, is not alone. Take his Ocean's 12 co-stars, Matt Damon and George Clooney. They're also "overweight."
Joh...quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:32 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Probleem is echter dat het BMI ook om andere redenen niet meer maatgevend zou moeten zijn om te bepalen of je te zwaar bent. Maar we weten niet hoe dat onderzoek tot stand kwam, dus ook niet of de gegevens wel juist zijn...
Dat soort taferelen gaan hier ook komen. Als ik al zie hoe druk het soms niet bij de Mac is...quote:Op dinsdag 7 december 2010 20:34 schreef AdvancedPower het volgende:
Heb deze film laatst gezien:
[ afbeelding ]
Angstaanjagend.
Ik was er toevallig eens een keer zondagmiddag tijdens de lunch. Ik zag gezinnen met jonge kinderen in hun pyjama! Voor het ontbijt!quote:Op woensdag 8 december 2010 08:55 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Dat soort taferelen gaan hier ook komen. Als ik al zie hoe druk het soms niet bij de Mac is...
Nee hoor (zie fobo)quote:Op woensdag 8 december 2010 15:50 schreef Unischroef het volgende:
[..]
Nu heb je zeker overtollig huid
Ohja, ik moet jou nu serieus nemen met je 'mafkees?'quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:43 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik denk dat de overgrote meerderheid met een te hoog BMI eerder een te hoog vet% heeft dan een hoog spiergehalte hoor.
Mafkees.
Te hoge vetpercentage lijkt me...quote:Op donderdag 9 december 2010 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:
De helft? Wanneer is iemand te dik dan? Als je niet graatmager bent?
Lijkt je, maar is dat dan ook waar ze naar gekeken hebben? Het feit dat ze obesitas noemen, doet vermoeden dat ze toch naar BMI gekeken hebben..quote:Op donderdag 9 december 2010 18:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Te hoge vetpercentage lijkt me...
en wat is dan te hoog? Feit dat je überhaupt een vetlaagje hebt?quote:Op donderdag 9 december 2010 18:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Te hoge vetpercentage lijkt me...
Neeeeeeeee... echte rollen en shit...quote:Op donderdag 9 december 2010 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
en wat is dan te hoog? Feit dat je überhaupt een vetlaagje hebt?
Dus jij denkt dat 1 op de 2 mensen in europa Rollen en shit heeft?quote:Op donderdag 9 december 2010 21:22 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Neeeeeeeee... echte rollen en shit...
Maar goed... men roept tegenwoordig vanalles, maar onze kennis op dit gebied is en blijft feilbaar. Dus maar niet te gauw verzekeraars laten bepalen wat gezond is en niet, want die 'algemene kennis" loopt vaak achter.
Niet verbazend omdat onze economie al sinds tijden de Amerikaanse achterna loopt.quote:Op dinsdag 7 december 2010 17:21 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Echt een trieste ontwikkeling
Nee, maar ik was dronken dus ik dacht weinig zinnigs.quote:Op donderdag 9 december 2010 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat 1 op de 2 mensen in europa Rollen en shit heeft?
overgewicht is ook een buikje he en dat zie je niet in een jas.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:22 schreef Robin__ het volgende:
als ik op straat kijk krijg ik toch het idee dat dit niet klopt. Of zitten er zo veel modder vette mensen vast in hun huis?
Wat een gelul man. Ik ben 1.81 en weeg 95KG.... uiteraard spierquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:10 schreef Apekoek het volgende:
Tja laat ik het zo zeggen, als je bijvoorbeeld 1,85 bent en je weegt 85 kilo ben je gewoon te dik (of net niet, in ieder geval een grens geval). BMI klopt niet altijd maar het is toch wel een richtlijn.
Misschien niet te dik, maar hier begint het probleem dus wel. Mensen vinden dat ze niet te dik zijn terwijl wij allemaal een buikje ergens verstopt hebben.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:12 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Wat een gelul man. Ik ben 1.81 en weeg 95KG.... uiteraard spieren dat moest ff vermeld worden enzo.
Maar 1.85 en 85KG is niet te dik....
En is dat erg, dat buikje? Nee, integendeel zelfs, het heeft (enkele) voordelen qua gezondheid en praktisch geen enkel nadeel.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:18 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Misschien niet te dik, maar hier begint het probleem dus wel. Mensen vinden dat ze niet te dik zijn terwijl wij allemaal een buikje ergens verstopt hebben.
geen buikje heeft ook geen nadelen, alleen maar voordelen namelijk modebeeld en gezondheid.quote:Op vrijdag 10 december 2010 17:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
En is dat erg, dat buikje? Nee, integendeel zelfs, het heeft (enkele) voordelen qua gezondheid en praktisch geen enkel nadeel.
Het enige "nadeel" is dat het niet in het modebeeld past....
Een buikje is niet ongezonder dan geen buikje. Sterker nog, er zijn tekenen dat een (klein) buikje gezonder is dan geen buikje (vooral op latere leeftijd).quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
geen buikje heeft ook geen nadelen, alleen maar voordelen namelijk modebeeld en gezondheid.
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=2829quote:De mannelijke 55-plusser kan zijn buikje koesteren: magere leeftijdgenoten sterven 1,5 jaar eerder, blijkt nu.Licht overgewicht bij oudere man geen probleem
Een blijde boodschap in deze weken van overmatig eten: een beetje vet om het middel kan geen kwaad, althans niet bij 55-plussers. En zeker niet bij mannen: bij hen is mager zijn juist een risico.
Dat blijkt uit artikelen in het vakblad voor demografen Demos en het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. Een man met een body mass index (bmi) onder de 23 heeft een levensverwachting die 1,5 jaar korter is dan een leeftijdgenoot met overgewicht.
quote:Mensen met een BMI rond 25 leefden het langst. Dat zeggen onderzoekers van de American Centres for Disease Control & Prevention (CDC).
De studie onderzocht het verband tussen de BMI en de jaarlijkse sterftecijfers over een periode van 30 jaar. Hieruit blijkt dat de gevolgen van overgewicht tot nu toe wellicht fel overschat werden.
Dan ben je niet te dik. Je lukt uit je nek.quote:Op vrijdag 10 december 2010 16:10 schreef Apekoek het volgende:
Tja laat ik het zo zeggen, als je bijvoorbeeld 1,85 bent en je weegt 85 kilo ben je gewoon te dik (of net niet, in ieder geval een grens geval). BMI klopt niet altijd maar het is toch wel een richtlijn.
Brede heupen en een dikke kont zijn bij vrouwen helemaal niet ongezond.quote:Op vrijdag 10 december 2010 20:38 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dit verzand in gemierenneuk...de meeste mensen die ik op straat zie hebben wel wat meer dan een klein buikje. Die hebben een te dikke buik. Met bijpassende heupen en kont.
Jaren daarvoor hadden we al glazen 1,5 L.-flessen hoor...quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:17 schreef 100% Tukker het volgende:
Het ging mis toen de 1,5 ltr. pet-fles werd geïntroduceerd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |