abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89777739
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 11:48 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben ook weer aan het haken geslagen! Het is winter, ik hang veel op de bank momenteel :P dus tijd om weer kleine projectjes te starten.
Om een lekkere muts te haken, wil ik flink dik garen hebben, de handwerkwinkel hier verkoopt dat niet. Zijn er goede webwinkels die dik garen verkopen? Op de site van Hobbygigant krijg ik het zo niet gevonden.
ik heb die van mij gemaakt met ragazze lei, zou wel zoekbaar moeten zijn.
Kwak
  zaterdag 11 december 2010 @ 03:46:32 #202
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_89794014
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 20:15 schreef EsseEi het volgende:
ach wat super schattig TD!!!!! :D
kirsten chill dat je in de lengte werkt ^^ altijd leuk van die onverwachte meevallers :)

*hard aan het bedenken wat voor leuks ik kan doen het weekend (omgeving utrecht of den haag) maar heb echt geen idee (niks doen is best leuk maar doe ik al veel :P)*
Er is zondag een kerstmarkt in Wijk bij Duurstede, dat is niet zo ver van Utrecht :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  zaterdag 11 december 2010 @ 09:34:41 #203
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89795058
ohh misschien kan ik vriendlief overtuigen ;) (hij is niet zo'n kerstfreak als ik)
ik verveelde me gister avond en geen zin om aan Up te haken dus ben ik begonnen met het sneeuwpopje, die spiegelei en .... (sorry ben het even vergeten) ook hebben gemaakt :D
lichaam zit in elkaar nu de rest nog ;)
pi_89806132
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 18:50 schreef Ynske het volgende:
essie-ei je gaat lekker :Y

@muck welke sloffen ben je aan het maken?

jullie zijn toch ontzettende klepperts zeg :@
Ynske, zocht jij nou laatst naar häkelspass in het zwart? De handwerkwinkel hier in de buurt verkoopt het zag ik, dus als je nog steeds op zoek bent kan ik wel wat opsturen.
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:06:11 #205
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_89806769
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:09 schreef trui het volgende:

[..]

hobbydoos verkoopt bijvoorbeeld Drops Eskimo. lekker dik en heerlijk zacht! maar een bolletje is wel zo op, dus bestel niet te weinig!
Ziet er mooi uit zeg, en betaalbaar! Met wat voor naalddikte haak jij deze wol?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:27:21 #206
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89807358
Ik ben begonnen aan een kleedje voor mijn nichtje. (Het lijkt rood maar is felroze)

Ik O+ filethaken. Zomaar ineens fan! Ik heb al bedacht wat ik maak voor een volgend kleedje: Met bloemetjes en Home Sweet Home erop. Maar die hou ik dan lekker zelf ;-)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_89807441
Leuk Mmascha :D Lijkt me toch wel lastig hoor, filethaken.

Ik heb zelf eens de tijd genomen om de foto's te uploaden:
De enige waarop de kleuren niet zo erg vertekend zijn. De deken ligt dubbelgeslagen, en hij wordt in de lengte gemaakt dus ik ben nu op 1/5 ofzo :P

as I said, ook ik kan een attic 24 kerstversiering niet weerstaan:

En het lieveheersbeestje wat ik van iemand moest haken. Hij is niet zo heel mooi gelukt, maar hij lijkt wel op het patroon ( het patroon was gewoon niet zo denderend). Kon heel moeilijk mooie vinden, wel jammer, nu is hij zo grof geworden:
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:34:55 #208
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89807561
woow mooi dekentje Mmascha!! :D lijkt me ook heel lastig, filethaken!

en lieve leuke dingetjes Kirsten!
Vind je lieveheersbeestje wel schattig :D
  zaterdag 11 december 2010 @ 17:35:40 #209
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_89807583
Leuke projectjes/projecten Kirsten! En kerstversiering blijft besmettelijk.

Filethaken is eigenijk heel makkelijk hoor! Als je GSjes kan(en dat kan je aan je deken te zien) dan kan je dit ook.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_89817869
Maak allen kennis met Hutspot:

Voor een collega's baby. Hij is babyproof!

(Kan katoen gewoon gewassen worden?)
pi_89817932
Haha, hutspot. :D

Wat leuk allemaal kirsten.

Nu wil ik ook leren filethaken mmarscha. Zo'n deken levert me heel wat bedankjes van m'n dochter op. O+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_89818564
oeh, bah, hutspot vind ik heel vies... maar ik vind het katje errug leuk en lief O+ de eerste hutspot die ik niet erg vind... ;)
pi_89818647
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 december 2010 23:05 schreef mijsje het volgende:
oeh, bah, hutspot vind ik heel vies... maar ik vind het katje errug leuk en lief O+ de eerste hutspot die ik niet erg vind... ;)
Haha O+ De naam komt van mn vriend, die zag de kleuren.. en tja.. toen kwam de associatie vanzelf _O-
  zaterdag 11 december 2010 @ 23:12:28 #214
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89818810
Ik vind hutspot heel lekker en Hutspot heel fleurig, dat gaat een blij kindje (en mamaatje!) worden
*O*
pi_89827107
Het huis van mn oma moet leeggeruimd worden en ik heb alle handwerkdingen gekregen *O* Een supergave naaimachine in kast, maar dat is niet voor dit topic, maar dit wel:

Ik ga nog wel wat doorsluizen naar mn schoonmoeder, want alles onder de naald 3 gebruik ik toch niet :) Maar nu iig genoeg bruin voorlopig :D

Edit: Ze leeft nog gewoon, maar gaat gewoon verhuizen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Inu op 12-12-2010 11:35:03 ]
pi_89827231
Super Inu!! Veel plezier ermee maar dat lijkt me wel goed te komen!

Het mutsje van de sneeuwman is af! Straks eens aan zijn hoofd beginnen (maar eerst ontbijten, douchen, wat opruimen, de gebruikelijke dingen :P )
  zondag 12 december 2010 @ 11:49:51 #217
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89827653
hihi Hutspot is leuk! :D snapte eerst de naam niet...maar de kleuren inderdaad ;)

en Inu, geweldig zo'n oma!!! :D
pi_89828615
Hutspot is idd erg leuk O+
pi_89838683
Hmm ik heb vandaag alleen maar in elkaar gezet/gehaakt.
Witte flappie is af(deze kijkt wel blij), een bloemkindjeiets, een mislukte chocokat, en toen heb ik nog even een pinguinnetje gemaakt, moet alleen nog oogjes.

T was in ieder geval productief :P
  zondag 12 december 2010 @ 20:07:36 #220
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89845081
goed Whoop dat je een dag in elkaar hebt gezet! :D
foto's???!!! :D

en Kirsten, heb je iets gemerkt van die aanslagen? (je zit in Stockholm toch?)

bij mij heeft die buikgriep me te pakken gekregen :( niet braken gelukkig maar de rest wel en ben echt wel kots misselijk...

oh en had ik al gezegd dat sneeuwpop al een shawl en een hoed heeft? alleen nog armen en een neus en afhechten ;) heb die shawl wel beetje vals gespeeld, had geen zin om alleen maar vasten heen en weer te doen dus heb 1 rij losse, daarin een rij vasten en toen een rij stokjes :P zelfde resultaat ;)
pi_89845438
@ EsseEi: Nou ik niet, ik zit 2 km verderop. Maar een studiegenoot zat er 20 m vandaan in haar appartementje, die is zich de rambam geschrokken natuurlijk. Ik heb hier ook geen TV en krant, ik moest van FOK vernemen dat er hier een aanslag was :P. Was trouwens wel vrijdag rond die tijd in de straat, raar gevoel om dan te bedenken dat als ik (zoals normaal) op zaterdag was gaan shoppen ik er misschien net op het verkeerde moment langs was gelopen. Maarjaaaa.

Wel vervelend dat je buikgriep hebt =( Ik heb als het erop aankomt nog liever griep/flinke verkoudheid dan buikgriep.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat maar eens een foto van je sneeuwpop zien met sjaal en muts, lijkt me zo lief!

@ Whoop; ach, af en toe moet er zo'n dag tussenzitten he. Ik heb inmiddels pijn in m'n schouder van het haken aan die deken, hij begint behoorlijk zwaar te worden, en ik doe er de laatste paar dagen ( 8 (!!!) dagen vrij voor het tentamen... bizar) iets van 5 rijen per dag, dusja dan is dat 5 x 80 x 3 = 1200 steken op een dag met m'n armen beetje verkrampt... Niet zo heel goed voor m'n spieren maar ik hoop hierna spierballen te hebben gekweekt.

@ Lyssa: Hutspot is inderdaad erg lief! Maar hoe heb je z'n pootjes eraan gemaakt? Bij de benen lijkt het namelijk alsof het in het patroon verwerkt zat zodat je niet hoefde te naaien! Heeft iemand daar een voorbeeldpatroon van? Zou mij een hoop werk schelen met dat soort dingetjes maken en naaien is niet mijn sterkste kant :D
pi_89846530
die deken is echt mooi!

Fotos komen dinsdag! dan ben ik namelijk een dagje vrij, jeej <3 Ben nog aan het twijfelen of ik zal kerstshoppen dan, heb ik eigenlijk geen zin in.

Zojuist nog een pinguintje gemaakt en 3kwart van het lijf/hoofd van flappie, lila dit keer :P dus die is morgen ook af :P Dus kan dinsdag weer wat in elkaar zetten

Kirsten die hutspot lijkt hierop: http://www.crochetme.com/media/p/95254.aspx alleen heeft ie iets andere oortjes, je maakt 2 pootjes, en dan hecht je die tweede zeg maar niet af maar maak je die vast aan de eerste, het werkt wel handig op zich!
pi_89846983
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:37 schreef Whoopdidoo het volgende:

Kirsten die hutspot lijkt hierop: http://www.crochetme.com/media/p/95254.aspx alleen heeft ie iets andere oortjes, je maakt 2 pootjes, en dan hecht je die tweede zeg maar niet af maar maak je die vast aan de eerste, het werkt wel handig op zich!
Het is dat patroon hoor :P De oortjes zijn wel hetzelfde ;)

Padma is ook zo: http://dawntoussaint.blogspot.com/2010/08/crochet-long-1.html

Op zich is het niet moeilijk, gewoon eerst twee pootjes (of meer) maken en dan aan elkaar haken en dan rondom de pootjes.

De armen zijn ook eraan gemaakt zonder te naaien (de oortjes niet). Je zorgt dan dat de armen dichtgehaakt zijn, door dus na je laatste steek je haaknaald door de eerstvolgende en de laatste steek te halen en dus van bijv 12 naar 6 steken te gaan en zodoende het dicht te haken. Daarna pak je tijdens het haken van de ronde waar je de armen wilt hebben de armen mee, door ze door de gewone lusjes + de lusjes van de armen te maken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Lyssa op 12-12-2010 20:50:49 ]
pi_89847349
huh, dat van die armen had ik nog nooit gehoord!
en mijn oortjes zien er altijd anders uit :P
pi_89847432
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 20:51 schreef Whoopdidoo het volgende:
huh, dat van die armen had ik nog nooit gehoord!
en mijn oortjes zien er altijd anders uit :P
Ik heb de oortjes een extra rij gegeven door ze ook dicht te haken, dan was het net wat makkelijker om het babyproof vast te naaien.

En met die armen doet Dawn Toussaint (van Padma, Manuel etc) zo met haar oortjes, staart etc. Daar heb ik het van overgenomen. Is het wel een duidelijk verhaal? :')
  zondag 12 december 2010 @ 20:55:12 #226
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89847579
Het werd me toch wat te koud aan de vingers met alleen polswarmers, dus ik dacht ik maak ook maar weer eens wat voor mezelf. Maar na alle wanten voor andere mensen had ik daar ook wel een beetje genoeg van. Dus toch maar aan de handschoenen, al zag ik daar altijd een beetje tegenop ivm al het gefriemel om vingers te maken. En het was ook een hoop gefriemel. :')
Maar het is me gelukt, jeej! :P

People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_89847769
Jah dat wel ik zie mezelf alleen al zon beestje wurgen(ik heb af en toe al medelijden met ze :P)

Mooie handschoenen!

Kijk dit pinguintje had ik gemaakt:
https://docs.google.com/v(...)thkey=CPDSqssL&hl=en
Ik vind m zo schattig, ook al heeft ie nog geen ogen :P
pi_89848246
@ Lyssa: ja ik snap wel wat je bedoeld! Nooit aan gedacht eigelijk, ahoewel ik hier geloof ik nog een half hartje heb liggen wat hetzelfde dingetje zou moeten doen, het is zo'n pop-heart en ik heb nu 1 bolletje af en die moest ik afhechten, en daarna een ander er zo half mee pakken ofzo (vaag verhaal, oud patroon, moet het nog een keer lezen en afmaken :P )
pi_89848253
Chilly is een onnodig ingewikkeld patroon.. veel naaien wat eigenlijk gewoon gehaakt kan worden. Moet ik eerst het patroon gaan herschrijven in mn eigen voorkeur :@
  zondag 12 december 2010 @ 21:05:19 #230
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89848268
Even teruggelezen (is altijd een heleboel hier hahaha), mooie dingen weer hoor dames. Mooie dekentjes (vooral die van mmascha vind ik erg leuk), weer een UP-in-wording en een boel lieve knuffeltjes. Nice! Wat een productiviteit toch altijd in dit topic. :D
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_89848329
Kirsten, die hartjes worden wel heel leuk als ze af zijn hoor!

Is er zoiets als een afkickkliniek voor haken? Elk vrije moment dat ik op de bank zit haak ik eigenlijk wel :P tvkijken zonder is zo saai :P
  zondag 12 december 2010 @ 21:10:24 #232
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89848621
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:06 schreef Whoopdidoo het volgende:
Kirsten, die hartjes worden wel heel leuk als ze af zijn hoor!

Is er zoiets als een afkickkliniek voor haken? Elk vrije moment dat ik op de bank zit haak ik eigenlijk wel :P tvkijken zonder is zo saai :P
Hehe. Ik heb het de laatste tijd wat minder gehad, het haakvirus (al begint het nu weer een beetje terug te komen). Maar als ik dan aan iets begin, dan kan ik nauwelijks ophouden. Het moet en zal af. Dan ga ik weer veel te laat naar bed, want 'dat kan ik best nog even afkrijgen!' ook al duurt het dan uiteindelijk nog een paar uur. :') ;(
pi_89849416
Ja het duurt altijd langer dan gedacht.
Al is die kleine pinguin lekker snel af, een uurtje, iets langer misschien(zonder in elkaar zetten dan he :P)

Ik heb alleen al een tijdje geen inspiratie dus dan maak je flappie voor de 5e keer O-)
Maar met kerst 2 nieuwe boekjes dus dan moet het wel even goed zitten met de inspiratie
  zondag 12 december 2010 @ 21:32:43 #234
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89849917
wow knap hoor die handschoen TD!! lijkt me ook een enorm gepriegel bij die vingers! en vind 'm mooi gelukt! :D

haha haakvirus ebt hier een beetje weg, maar meer omdat ik alleen maar vierkantjes moet haken haha ;)

oh wel raar dat je de dag ervoor op die plek liep Kirsten!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga m'n sneeuwpop even afmaken...foto komt morgen wel met beter licht ;)
  zondag 12 december 2010 @ 21:36:03 #235
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89850115
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 21:32 schreef EsseEi het volgende:
wow knap hoor die handschoen TD!! lijkt me ook een enorm gepriegel bij die vingers! en vind 'm mooi gelukt! :D

haha haakvirus ebt hier een beetje weg, maar meer omdat ik alleen maar vierkantjes moet haken haha ;)

oh wel raar dat je de dag ervoor op die plek liep Kirsten!!
SPOILER
ik ga m'n sneeuwpop even afmaken...foto komt morgen wel met beter licht ;)
Ugh ja, ik heb hier al heel lang een halve granny-deken liggen. Had er geen zin meer in, steeds maar die granny's. Maar wel een goed idee om daar weer eens mee verder te gaan nu mijn virus weer begint terug te komen, anders wordt het nooit meer wat en dat is ook zo zonde.
  zondag 12 december 2010 @ 21:54:16 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89851151
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 december 2010 17:06 schreef PM-girl het volgende:
Ziet er mooi uit zeg, en betaalbaar! Met wat voor naalddikte haak jij deze wol?
op 't label zelf staat geloof ik naalddikte 9, maar voor deze muts heb ik naald 7 gebruikt ( zoals het patroon voorschrijft) en dat ging prima.
in de haak.
  zondag 12 december 2010 @ 21:59:43 #237
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89851461
TD, wat een mooie handschoen, en zo netjes gelukt die vingers!!! ^O^

lyssa, geweldig hutspot-katje O+

inu, wat een geweldige hoeveelheid garen heb je zomaar kado gekregen! doet je oma er zelf niks meer mee?

ik ben zelf dit weekend maar eens met m'n kerststalletjesfiguren verder gegaan. ik was naar m'n ouders, en had geen wit garen bij me, dus ik heb sommige figuren maar half af, maar toch. ik heb er nu een jozef bij, een koning (bijna af), een engel (half af) en een ezeltje (alleen de oogjes nog, en de manen ga ik opnieuw doen denk ik, die zijn niet zo mooi geworden). samen met de maria die ik al had en de 1e koning wordt 't al aardig wat. morgen maak ik er wel wat fotootjes van, ben nu te gaar.
in de haak.
pi_89862696
Trui, mn oma heeft overal last van en breien houdt ze niet lang vol, dus ze heeft nu 2 bolletjes liggen en die liggen er volgens mij al een half jaar :) mn schoonmoeder komt haar deel volgende week halen.

Maar je komt echt leuke dingen tegen, een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek voor mn opa uit 1947 bijvoorbeeld :) en een hele jaargang libelle uit 1950. En een mega bak knopen! Dus als iemand hier nog ooit een knoop zoekt, ik krijg het NOOIT op :)

(mensen, kijk hoe vroeg! Moet vandaag weer heen en weer naar londen en kon geen vluchten vinden vanaf rotterdam dus moet via schiphol...)
  maandag 13 december 2010 @ 09:35:35 #239
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89864444
oeeh vroeg ja Inu!!
geweldig lijkt me dat, allemaal van die dingen tegenkomen ^^

stiekem sneeuwpop nog niet afgehaakt, toch geen zin daarin. Voel me vandaag wel beter, maar moet echt leren, minstends 10 ziektebeelden van de 111 ;)
maar foto's volgen vandaag....geduld...geduld
(mams heeft kikker afgehaakt, en hij is geweldig! en lijkt zo goed! dus die zet ik ook even op de foto)
  maandag 13 december 2010 @ 10:16:22 #240
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89865365
zo de foto's:

m'n WIP sneeuwpop:

het hoedje en de shawl zijn van paarse hele pluizige wol :D lijkt het zo'n soort vilten hoed, of een hele oude hoed ^^

en kikker!!:D
pi_89865418
Ooooow wat is kikker leuk!!!!!! Was kikker nou met wibragroen gehaakt?

Ik zit op de uni en mn college begint pas om 1 uur en ik zou leren, maar daar heb ik natuurlijk geen zin in.
  maandag 13 december 2010 @ 10:20:31 #242
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89865466
ja kikker is met Wibra groen :) door moeders gemaakt, maar ga 'm zelf denk ik ook nog eens maken :) (en in het patroon staat dat je het broekje moet naaien, maar heeft ze gebreid)

haha herkenbaar dat leren....zou ik nu ook moeten doen maar zit nog even moed te verzamelen...
pi_89865617
Owja ik wilde m ook maken maar we hebben alleen genoeg van wibra groen en dacht dat ie niet mooi zou worden maar hij is wel leuk in die kleur!

Ik wil rijk zijn dan kocht ik gewoon alle kleuren die ik nodig had enzo.

Ik moet ook echt wel leren, want het is voor mn herkansing, en anders moet ik morgen de hele dag en mij kennende doe ik dat niet. Maar het is niet nieuw en ook niet moeilijk dus dan leert het nog vervelender vind ik.
  maandag 13 december 2010 @ 10:39:50 #244
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89866027
TD respect voor het doorzetten en je hebt er toch maar mooi een paar perfecte handschoenen mee gewonnen :)
Moet ik ook eens gaan doen, de skihandschoenen die ik nu gebruik zijn wel heel lekker warm maar wel heel erg dik en ik mis een stukje grip daardoor. (Niet dat ik ooit op de latten gestaan heb hoor maar op die afdeling vind je nu eenmaal de warme spullen!)
  maandag 13 december 2010 @ 11:03:54 #245
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89866753
Die kikker O+
  maandag 13 december 2010 @ 11:37:26 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89867855
geweldig gelukt, die kikker! :D O+

twisted darling, op ravelry is iemand die de vlees-etende plant uit jouw avatar heeft gehaakt. 'marquez' heet hij daar.
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 11:46:45 #247
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89868187
mijn kerststal tot nu toe:

ik heb de ontbrekende figuren nog even vervangen door de dick bruna versies. dus er komt nog bij: een jezus, een schaapje, en een derde koning. de engel krijgt nog vleugels en oogjes. ook moet ik wijze 2 (de paarse) nog wat finishing touches geven, zoals een kadootje en oogjes.
in de haak.
pi_89868360
supertof trui!
Kwak
  maandag 13 december 2010 @ 11:53:56 #249
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89868421
ja, ik vind 't ook heel leuk worden! alleen al die terroristenbaarden he, daar moet ik telkens wel erg om lachen. :o
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 11:56:11 #250
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89868520
haha terroristenbaarden :P
maar ik vind het heel cool, en ik voel dat ie voor kerst wel af kan komen ^^
je minikerstboom past er ook mooi bij! (ook al is dat nogal heidens natuurlijk :P)

die plant is toch van Mario?:) had 'm ook weleens gezien op ravelry geloof ik
zal de kikker complimenten doorgeven aan m'n moeder :) hij is bestemd voor de kleuterklas van m'n schoonzus :) die maakt altijd raamschilderingen van kikker :D
  maandag 13 december 2010 @ 11:57:47 #251
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89868586
ja, da's een mario-plant.
en wat leuk dat Kikker in een kleuterklas terecht komt. maakt ze eend er ook nog bij?
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 12:07:44 #252
112545 Muck
pi_89868886
Oh trui, je kerststal is echt leuk :D
  maandag 13 december 2010 @ 12:25:26 #253
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89869376
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:37 schreef trui het volgende:
geweldig gelukt, die kikker! :D O+

twisted darling, op ravelry is iemand die de vlees-etende plant uit jouw avatar heeft gehaakt. 'marquez' heet hij daar.
:D straks eens even zoeken.

Mooie kerststal heb je al. :Y
  maandag 13 december 2010 @ 12:25:36 #254
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89869379
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:07 schreef Muck het volgende:
Oh trui, je kerststal is echt leuk :D
dank! heb je nog een beetje aan de jouwe kunnen werken?
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 12:28:00 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89869459
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:25 schreef TwistedDarling het volgende:
:D straks eens even zoeken.
ik heb 'm al even voor je opgezocht, kijk hier. blijkbaar heet 't een piranha-plant. :)
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 12:32:09 #256
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_89869580
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 12:28 schreef trui het volgende:

[..]

ik heb 'm al even voor je opgezocht, kijk hier. blijkbaar heet 't een piranha-plant. :)
Thnx hehe, ik mis alleen de tanden. :+
  maandag 13 december 2010 @ 12:33:09 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89869597
hmmm, die kun je best zelf toevoegen lijkt me. >:)
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 12:37:08 #258
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89869693
was er ook niet 1 met tanden?
oh nee laat maar dat is dat andere bloempje, waardoor je vuurballen kunt schieten.

en eend, geloof dat m'n moeder wil dat ik die ga maken ;) maar misschien zet ze zich er ooit nog wel toe :P
whoop ik dacht eerst ook dat wibra groen niks zou zijn, maar ziet er heel anders uit dan op de bol ofzo...
pi_89869748
Piranha-plants!!! Ik geloof dat die Wolfdreamer er ook een patroontje van had (maar misschien had je die wel gelinkt, had nog niet geklikt...) niet dus...
Essei, leuke kikker en sneeuwpop! O+

Oh en mooie handschoenen ook, ik ben effe kwijt wie, maar mooi gedaan!

[ Bericht 4% gewijzigd door Lijnloos op 13-12-2010 12:44:24 ]
pi_89870465
Pff ik geloof niet dat er deze week (vooralsnog) veel gehaakt gaat worden. Ik heb besloten om alles (nog) een keer samen te vatten maar dit keer met punten van dit moet je weten dit moet je kennen enzo... Blijkt nog superveel te zijn wat ik eigelijk niet weet :P Dus haken zal er wel niet van komen. En aangezien morgen en waarschijnlijk overmorgen het internet er hier uit ligt kan ik ook geen patroontjes opzoeken en soggen en weet ik wat allemaal :'(
  maandag 13 december 2010 @ 13:33:38 #261
171422 LadyBlack
paint it black
pi_89871442
Ooooooh Trui, die kerststal!! Dat heb je heel snel gedaan of niet? :o

Ik vind m leuk O+
  maandag 13 december 2010 @ 14:37:18 #262
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89873900
ik had vorig jaar maria & koning 1 al gemaakt. dit weekend jozef, ezel, koning2, en een half engeltje erbij gemaakt. dus dat is een aardige vooruitgang inderdaad. ;) zojuist heb ik de engel vleugels, ogen en armen gegeven. nu nog even een leuk mondje erop borduren, dat vind ik altijd zo lastig.
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 14:46:57 #263
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89874374
trui dat mondje borduren ken ik...wat ik tegenwoordig doe is met spelden precies inprikken hoe ik 'm wil (het liefst natuurlijk rode, dat is echt de kleur van het mondje ;)) en dan daar overheen borduren...
wordt het niet zo scheef enzo :)
  maandag 13 december 2010 @ 14:54:28 #264
30252 Soempie
Procreating
pi_89874699
Dit topic O+

Trui, ik heb de uiltjes gehaald bij de Xenos! Ben gek op uiltjes, dus vandaar direct mijn vraag. Heb daarom ook gelijk heel wat uil-kralen ingeslagen. :D En de kerststal, erg tof. Mn vriend is een kerststal aan het maken en ik had al voorgesteld de figuurtjes te haken, maar hij wil ze per se van vilt. ;(

Hutspot, :D Ik moest erg lachen.

mmascha, ik ben heel benieuwd hoe de Home Sweet Home deken gaat worden. Hoop later zelf ook zulke dingen te maken.

Oeh, en kikker, en de vele andere maaksels. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_89874872
Oh ja, de kerststal van Trui, helemaal vergeten om voor te buigen _O_ Geweldig hoor, en het schiet al lekker op...
  maandag 13 december 2010 @ 15:02:08 #266
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89875004
het mondje is gelukt! nou ja, ik ben er in elk geval voldoende tevreden over.
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 15:03:51 #267
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89875067
ze moet alleen eigenlijk nog mouwen, was ik helemaal vergeten. naja, ik kijk wel of ik daar nog aan toe kom.

soempie, leuk he die uiltjes. niet zo heel goedkoop, maar allez. de belletjes zijn trouwens goedkoper bij de Hema dan bij Xenos, zag ik, mocht iemand daar nog voor gaan shoppen.
in de haak.
pi_89876600
Jaaa!! Kerstversiering en vlaggetjes zijn af!! :) (foto's volgen, daar was het gisteravond te donker voor en vanavond te laat thuis.)

Ik heb belletjes van hema & uiltjes van Xenos. Niet echt goedkoop, maar ze zijn zooooo leuk! _O_

Trui, jij had toch stijfsel bij AH gevonden? Bij de mijne hebben ze het niet. Ik ben ook nog naar kruidvat en etos geweest, maar niets gevonden... :'(
Andere tips?
  maandag 13 december 2010 @ 15:46:12 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89876669
ik heb 't niet bij de AH gekocht, maar bij de drogist hier in de wijk. balen dat ze 't niet hadden in die winkels!
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 15:46:46 #270
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89876694
Gamma of andere doe het zelf winkel hoorde ik iemand noemen...
fijn dat je dingetjes klaar zijn!! :D:D ik wacht geduldig op de foto's

oh en Trui je engel is mooi en engelig!! :D

*sogsogsog....moet van mezelf nog 7 ziektebeelden...gaat niet zo snel als ik van te voren altijd denk helaas*
  maandag 13 december 2010 @ 15:48:20 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89876768
sogsogsog? is dat ook een symptoom? ;)
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 15:49:50 #272
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89876819
sog = studieontwijkendgedrag haha ja is een symptoom van....uhh...de ik-wil-niet-meer-ziekte???

waarom stopt m'n kerstmuziek er opeens meee!! :(
  maandag 13 december 2010 @ 15:59:05 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89877225
ok, ik dacht al dat ik mondopmondbeademing moest komen toepassen oid, maar sog kun je vast prima met een zelfhulpboekje te lijf. succes! :*

en de radio wil je waarschijnlijk ook tot hulp zijn door uit te gaan. geen afleiding meer. pas maar op, straks stopt je computer er ook nog mee. :P
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 16:00:30 #274
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89877283
haha ik kan niet leren in stilte :@ wordt ik helemaal nerveus van, dus beter dat de muziek aanblijft haha ;) ja zelfhulpboekje zal wonderen doen :D maar ik heb doorzettingsvermogen ;) nog 6...
  maandag 13 december 2010 @ 16:54:12 #275
30252 Soempie
Procreating
pi_89879547
Wel toevallig dat je over de belletjes begint. Ik had ze gehaald bij de Xenos en daarna zag ik ze bij de HEMA pas. Veel meer verschillende kleurtjes en goedkoper. 8)7

Er zit ook een speciaal kralenwinkeltje in de stad, maar daar mag ik van mezelf nog niet heen. :X
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 13 december 2010 @ 16:55:17 #276
30252 Soempie
Procreating
pi_89879596
EsseEi, wat studeer je? Ik heb m'n boeken (orthopedagogiek) er ook maar weer eens bij gepakt, maar heb eigenlijk veel meer zin om te haken. :D
  maandag 13 december 2010 @ 17:03:29 #277
112545 Muck
pi_89879951
Jeutje, wat een slowchat-topic is dit geworden zeg, het is bijna niet meer te volgen :o
pi_89891004
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 16:55 schreef Soempie het volgende:
EsseEi, wat studeer je? Ik heb m'n boeken (orthopedagogiek) er ook maar weer eens bij gepakt, maar heb eigenlijk veel meer zin om te haken. :D
He welk jaar en wat enzo doe je? Ow en waar :P

@EsseEi: Juf Trui kent soggen niet :P

Ik(ok mn moeder) heeft allemaal kooppatroontjes binnen gehad en ze zijn zo schattig!
  maandag 13 december 2010 @ 21:00:14 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89891067
oh ik ben een SOG kampioen, whoopdidoo, vergis je niet. :)
in de haak.
pi_89891387
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:00 schreef trui het volgende:
oh ik ben een SOG kampioen, whoopdidoo, vergis je niet. :)
Wedstrijdje doen? :P
pi_89891413
En maar zeuren als ik een keer niet naar college ga :P
Vandaag was vreselijk trouwens wat een ouderwets mens.

Ik zal morgen mijn slowchatgedrag goedmaken met foto's.
pi_89891556
Overigens was ik degene met stijfsel van de appie, dit spul was het. Alleen bedenk ik me net wel dat de dichtsbijzijnde AH voor mij een XL is :@
Maar in het "where to buy" lijstje staan verschillende supermarktketens dus moeilijk te krijgen mag het niet zijn lijkt me.
pi_89891631
wat een leuk engeltje heb je gehaakt, die wil ik ook in de boom, is tie moeilijk en waar kan ik het patroon vinden???
gewoon een echte LUSH fan.
Mijn favoriet : Sex bomb bathballistic en Ocean Salt
  maandag 13 december 2010 @ 21:25:15 #284
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89892771
lush lady, bedoel je dat engeltje van mij? dat hoort bij een 'kerstgroep', van dit patroon (niet gratis).

ophelia, ik had 'tzelfde merk stijfsel inderdaad.

whoop, een mens is nou eenmaal vaak het meest kritisch op zwakheden die hij van zichzelf herkent. :Y)
in de haak.
pi_89892853
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 11:46 schreef trui het volgende:
mijn kerststal tot nu toe:

[ afbeelding ]

ik heb de ontbrekende figuren nog even vervangen door de dick bruna versies. dus er komt nog bij: een jezus, een schaapje, en een derde koning. de engel krijgt nog vleugels en oogjes. ook moet ik wijze 2 (de paarse) nog wat finishing touches geven, zoals een kadootje en oogjes.
_O_ WOW!!! wat mooi zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_89893300
Ik heb een slaapwang.

Ga deze morgen denk ik maken:
http://www.ravelry.com/pa(...)stume-amigurumi-doll
Istie niet schattig?

Of zou ik gaan leren morgen? :N
  maandag 13 december 2010 @ 21:34:59 #287
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89893429
ja die is zeer snoezig! ik ben dol op de owlishy patroontjes. O+

oja en ook nog even hier vermelden (al is 't misschien de goden verzoeken: ik ben door naar de volgende sollicitatieronde *O*. dus whoop, als 't goed is blijf je van juf-trui-op-je-vingers-gekijk verschoond. ;) ).

tnx vicky! is best te doen hoor, die stal!
in de haak.
pi_89893567
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:34 schreef trui het volgende:
ja die is zeer snoezig! ik ben dol op de owlishy patroontjes. O+

oja en ook nog even hier vermelden (al is 't misschien de goden verzoeken: ik ben door naar de volgende sollicitatieronde *O*.
*O*

En om ontopic te blijven: deze knoopjes zijn echt te schattig O+ :@
  maandag 13 december 2010 @ 21:38:23 #289
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_89893699
Gefeliciteerd Trui en veel succes in de volgende ronde!
En het is ook een heel mooie kerststal O+
  maandag 13 december 2010 @ 21:41:01 #290
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89893897
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

*O*

En om ontopic te blijven: deze knoopjes zijn echt te schattig O+ :@
oh wat grappig, ik ken haar van flickr. ze maakt hele mooie dingen. dit is ook erg leuk inderdaad!

dank je, caroline!
in de haak.
  maandag 13 december 2010 @ 21:58:33 #291
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89895135
ohh lieve knoopjes :) en schattig aardbeipoppetjes whoop!
en wat ik was vergeten, die pinguin die je aan het maken bent ofzo is echt super schattig ook ^^
en trui gefeliciteerd :) good luck!!

weer 8 GSjes erbij gemaakt...(en zaterdag 5) dus weer 1 lijn en 1 gs af :) maar nu geen zin meer...
Glee kijken!! :D
oh en ik heb die ziektes mooi wel allemaal gedaan! :D
pi_89895237
Ik heb een blauwe en een rode alleen nog oogloos. Zal morgen wel foto maken want zelf zonder ogen zijn ze leuk, en makkelijk en snel.

Kijk je glee online? Ow moet de laatste nog kijken. Morgen maar, ben nu nog even sheets aan t bekijken.
  maandag 13 december 2010 @ 22:03:31 #293
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89895441
sorry slowchat, maar ja kijk online :) en kijk al seizoen 2 ;) want ben dinsdag nooit thuis
pi_89895594
Iemand nog een gewichtig haaksel nodig?

maandag 13 december 2010 @ 22:12:22 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_89896012
trui! Die Kerststal O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_89897340
even een *O* voor de kerststal en een *O* voor de volgende sollicitatieronde van Trui! *O*
  maandag 13 december 2010 @ 22:40:42 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89897760
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 22:12 schreef Troel het volgende:
trui! Die Kerststal O+
ja, is 't er dan toch nog van gekomen... .:D en jij? heb jij je er nog wel eens aan gewaagd?

tnx mijsje! :)

en ophelia, hihi! maar nee, bedankt! (wij hebben er al 1 van twee kastanjes en een saté-prikker gemaakt. werkte ook prima! :+ )
in de haak.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:44:08 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89907774
't is wat vroeg dit jaar, maar hoera, jezus is geboren! *O*

in de haak.
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:48:10 #299
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_89907869
jeej!! :D gefeliciteerd ;)
ga je ook nog herders maken trouwens??
moet trouwens bij jozef telkens even zoeken naar de ogen :@ staan wat ver uit elkaar....neemt niet weg dat het nog steeds een toffe kerststal in wording is! :D

en dat gewichtige haken...no thanks ;) moest er wel hard om lachen! :D wie geeft zoiets nou aan z'n kind :@
SPOILER
oh en trui heeft een nieuwe avatar! :D
  dinsdag 14 december 2010 @ 09:50:34 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_89907932
ja, ik wilde niet allemaal precies dezelfde gezichtjes, vandaar dat jozefs ogen wat verder uit elkaar staan. ik twijfel een beetje over de herders. er is geen specifiek patroon voor, maar ik vind jozef wel wat herder-achtig zo met z'n stok. misschien maak ik nog een andere jozef, dan degradeert deze tot herder. ;) eerst maar es een schaapje (of 2).

ik ben weer terug naar m'n oude avatar inderdaad, ik vond 't wel weer mooi geweest met dat kwaaie gezicht. :)
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')