Ik heb het verteld thuis tegen ouders en broers en zussen. Dat omdat er steeds vaker de vraag kwam: Wanneer komt er een kleine. En omdat het ook lekker is om met iemand te praten over het traject buiten je lief om.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:11 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou heb ik eigenlijk al een vraag: Ik heb het idee dat, zodat je in het traject zit, er ontzettend veel op je af komt. Praten jullie daar (buiten het forum) ook over met andere mensen? Weet bijvoorbeeld je familie en/of dat je hiermee bezig bent? Ik heb de neiging om maar open kaart te spelen met onze families, om de speculaties maar voor te blijven.wil het eigenlijk liever allemaal voor zich houden, maarja, hij is dan ook een echte binnenvetter.
Mijn lijf is flink van slag, cyclus gelukkig niet. Maar heb de laatste tijd vage klachten, moe, overgeven, rommelende darmen. Ben van de week bij de HA geweest omdat ik het nu wel zat was. Flinke buikgriep te pakken die blijft hangen. En op advies omdat ik me zo somber voel begonnen met Sint Jans' kruid. Als het niet helpt dan moet ik binnenkort terug. Dus het bezig zijn voor een kindje ligt op dit moment een beetje op de achtergrond..quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:50 schreef twentemeisje het volgende:
TP-day! En een PUPO-Isla.
[ afbeelding ]
Droomvrouwtje, hoe is het nu eigenlijk met jouw lijf? Kan me voorstellen dat de storm aan emoties van de laatste tijd ook invloed op je lichaam hebben.
Ik sta aan de andere kant. Ik lurk al heel lang mee met die topic en af en toe reageer ik.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:11 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou heb ik eigenlijk al een vraag: Ik heb het idee dat, zodat je in het traject zit, er ontzettend veel op je af komt. Praten jullie daar (buiten het forum) ook over met andere mensen? Weet bijvoorbeeld je familie en/of dat je hiermee bezig bent?
Geen probleemquote:Op vrijdag 10 december 2010 13:32 schreef Thistleweed het volgende:
Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor jullie tips en adviezen over de wachttijden voor de gynaecoloog. Uiteindelijk hebben we nu besloten om toch maar in Alkmaar te gaan en de wachttijd voor lief te nemen.
M'n zus (en moeder) heeft in het primair onderwijs gewerkt, maar is overgestapt ruim voordat de MMM begon. Ik weet hoe moeilijk het is in het onderwijs om dagen vrij te nemen/uren vrij te nemen, want er moet dan altijd iemand je klas vervangen. Hier zitten wel juffen, maar ik weet niet of dat primair onderwijs is. (Sorry mijsje!)quote:Op vrijdag 10 december 2010 13:32 schreef Thistleweed het volgende:
Ik zat ook een beetje met de zelfde vragen als GGB. Ik vroeg me ook af, de afspraken zullen niet altijd buiten werktijd gepland kunnen worden. Ik werk in het onderwijs en reis daar voor elke dag anderhalf uur heen en anderhalf uur terug.
Ben ik verplicht te vertellen wat ik ga doen? Er staat hier ook niets over in mijn CAO. Dokter/ tandarts afspraken plan ik altijd op mijn vrije dag maar ik ga er vanuit dat ik de komende tijd niet zo veel te kiezen heb. Misschien maak ik me wel druk om niets hoor maar misschien dat er hier nog iemand leest die ook in het primair onderwijs werkt.
Vooral het laatste deel van je post is voor mij heel erg toepasselijk, in mijn hoofd heb ik al allerlei ramp scenario's af gespeeld voordat er ook nog maar iets is gebeurd. Dus.... adem in, adem uit, adem in, adem uitquote:Let er wel op: je zit je over vanalles druk te maken (logisch!), maar het zal heus nog wel even duren voordat je het IVF-traject in zit. Misschien nog wel een jaar of langer. Het kan ook zijn dat je er nooit inkomt, omdat het om iets anders gaat (bijvoorbeeld dichte eileiders die opengespoten kunnen worden) of omdat je om onverklaarbare redenen toch zwanger raakt.
Ik zou dus gewoon blijven ademhalen en je realiseren dat de eerste paar afspraken vaak wel goed gepland kunnen worden op je vrije dagen en dat het pas later in het traject moeilijk wordt. Van alle mensen die ik verder begeleid heb, spelen de meeste dan open kaart naar collega's. Ten eerste vanwege de tijdstippen die opeens vast staan, ten tweede vanwege mogelijke hormonale bijwerkingen.
niet zo gek hoor, tuurlijk mag je neerzetten wat je wil hoor!quote:Op vrijdag 10 december 2010 15:56 schreef GirlGoneBad het volgende:
Jeeej IslaBonita!
Ik weet nog niet precies hoe/wat/waar ik hier mag/kan reageren, maar ik leef met je (en natuurlijk ook met de rest hoor!) mee!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |