abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:42:19 #126
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89752512
Oh isla vandaag gaat het gebeuren spannend.. Straks ben je gewoon PUPO *O*

Even een dikke knuffel voor mijsje :*

Hoe gaat het met alle andere meiden?? Ook aan jullie denk ik :*
Be happy with the little things in life
  vrijdag 10 december 2010 @ 09:50:35 #127
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_89752738
TP-day! En een PUPO-Isla :*.

Droomvrouwtje, hoe is het nu eigenlijk met jouw lijf? Kan me voorstellen dat de storm aan emoties van de laatste tijd ook invloed op je lichaam hebben. :*
pi_89755124
Isla, heel veel succes vandaag! :*
pi_89755393
Zo, ik kom me voorzichtig hier even melden. Het MMM-traject is zojuist in gang gezet. Wij zijn pas 9 maanden bezig, maar door fertiliteitsproblemen in beide families en omdat mijn cycli alles behalve regelmatig zijn (kortste: 37dagen, langste: 60dagen en nog steeds gaande) hebben wij vandaag de doorverwijzing naar de gyn gekregen.
Er is nog geen afspraak gemaakt, omdat wij eerst een vragenlijst in moeten vullen, die dan door een medisch team geanaliseerd moet worden. Op basis van deze vragenlijst word er gekeken wat onze vervolgstappen worden.

Nou heb ik eigenlijk al een vraag: Ik heb het idee dat, zodat je in het traject zit, er ontzettend veel op je af komt. Praten jullie daar (buiten het forum) ook over met andere mensen? Weet bijvoorbeeld je familie en/of dat je hiermee bezig bent? Ik heb de neiging om maar open kaart te spelen met onze families, om de speculaties maar voor te blijven. O+ wil het eigenlijk liever allemaal voor zich houden, maarja, hij is dan ook een echte binnenvetter.

Isla, heel veel succes vandaag!
pi_89756216
GGG, eerst en vooral: jammer dat je je hier moet melden, maar ik kan met een gerust hart zeggen dat het hier "fijn" is om te posten en de steun te krijgen van alle medeposters.

Wij hebben deels open kaart gespeeld: qua familie waren mijn ma, zus, schoonouders en een paar van mijn nichten op de hoogte. Hoe langer we in de MMM zaten, hoe meer mensen het wisten (ik kon op een bepaald moment niet naar mijn oma gaan die heel ernstig ziek was omdat ik nog naar het ziekenhuis moest op controle en dan had ik toch liever dat ze wisten wat de oorzaak was). Mijn baas en collega's wisten het ook omdat ik heel vaak afwezig of te laat was op het werk (op een bepaald moment moest ik om de 2 à 3 dagen naar het ziekenhuis op controle tijdens de kantooruren). Ook hier om speculaties te vermijden, hebben we het verteld.

Voor de rest vond ik in dit topic heel veel steun en rust waardoor ik er minder IRL over bezig was.

Ik had wel een aantal afspraken gemaakt met de mensen die het wisten. Bijvoorbeeld dat ze me niet moesten vragen of het gelukt was of niet. Ik zou hen dat wel direct vertellen als we het wisten, maar ik vond het vooral heel confronterend om die vraag te krijgen als ik een paar uur eerder telefoon had gekregen dat het niet gelukt was. Ik vertelde het wel als het niet gelukt was, maar wou het op eigen initiatief doen (kwestie van het te zeggen als ik me sterk genoeg voelde).

Veel succes en sterkte in dit traject. Ik hoop echt dat met een klein beetje hulp jullie wens zal vervuld worden :*
pi_89757546
Isla succes vandaag! :*

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:11 schreef GirlGoneBad het volgende:
Nou heb ik eigenlijk al een vraag: Ik heb het idee dat, zodat je in het traject zit, er ontzettend veel op je af komt. Praten jullie daar (buiten het forum) ook over met andere mensen? Weet bijvoorbeeld je familie en/of dat je hiermee bezig bent? Ik heb de neiging om maar open kaart te spelen met onze families, om de speculaties maar voor te blijven. O+ wil het eigenlijk liever allemaal voor zich houden, maarja, hij is dan ook een echte binnenvetter.
Ik heb het verteld thuis tegen ouders en broers en zussen. Dat omdat er steeds vaker de vraag kwam: Wanneer komt er een kleine. En omdat het ook lekker is om met iemand te praten over het traject buiten je lief om.

Ik heb het daarbij ook op mijn werk verteld. Dit omdat ik een goede band heb met mijn collega's en zij het daarom ook niet vreemd vinden als ik er even tussen uit ging voor een echo, onderzoek of een prikje. Maar dit was voor mij persoonlijk een opluchting. Ik hoefde niet stiekem te doen over waar ik heen ging. Ik hoefde zelfs niet eens vrij te nemen of uren in te leveren.
Das natuurlijk wat voor band je net hebt met je werk/collega's :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_89757760
Isla, neem de pattex mee vandaag! ;)

GGB, de MMM in is al een grote stap op zich. Dan moet je gewoon iedereen op de hoogte stellen voor zover je je daar goed bij voelt. Wij hebben het alleen op het werk verteld, tot onlangs kennissen van mijn ouders ons in het ZKH hadden gezien. Toen hebben we het ook mijn ouders verteld, ook wel weer een opluchting. Mijn schoonfamilie weet het niet, daar hebben we ook minder contact mee en het voelt niet goed. Dus het is heel persoonlijk. Veel succes, ik hoop dat het een kort ritje in de MM wordt voor jullie.
  vrijdag 10 december 2010 @ 12:22:01 #133
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89758386
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 09:50 schreef twentemeisje het volgende:
TP-day! En een PUPO-Isla :*.
[ afbeelding ]

Droomvrouwtje, hoe is het nu eigenlijk met jouw lijf? Kan me voorstellen dat de storm aan emoties van de laatste tijd ook invloed op je lichaam hebben. :*
Mijn lijf is flink van slag, cyclus gelukkig niet. Maar heb de laatste tijd vage klachten, moe, overgeven, rommelende darmen. Ben van de week bij de HA geweest omdat ik het nu wel zat was. Flinke buikgriep te pakken die blijft hangen. En op advies omdat ik me zo somber voel begonnen met Sint Jans' kruid. Als het niet helpt dan moet ik binnenkort terug. Dus het bezig zijn voor een kindje ligt op dit moment een beetje op de achtergrond..

GGB hier hebben we het meteen verteld, nu kwam het ook omdat ik met spoed op de OK ben gekomen en de familie dus meteen wist hoe en wat. Op het werk weten de collega's het ook, maar ze vragen er meestal niet naar, heb ik ook aangegeven, als ik er over wil vertellen doe ik het wel. Maar ja ondertussen valt er niet veel te vertellen, omdat er op dit moment geen reden zou zijn waarom het niet op de natuurlijke manier zou gaan lukken. Als het binnen half jaar niet lukt moet ik alsnog terug voor vervolg onderzoeken..
Mijn advies doe dat waar je goed bij voelt, wil je het niet vertellen dan vooral niet doen. En dit topic is echt een fijne plek om je ei kwijt te kunnen op het moment dat je er met anderen niet over kan/wil praten..
pi_89760347
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 11:11 schreef GirlGoneBad het volgende:

Nou heb ik eigenlijk al een vraag: Ik heb het idee dat, zodat je in het traject zit, er ontzettend veel op je af komt. Praten jullie daar (buiten het forum) ook over met andere mensen? Weet bijvoorbeeld je familie en/of dat je hiermee bezig bent?
Ik sta aan de andere kant. Ik lurk al heel lang mee met die topic en af en toe reageer ik.
Mijn zus zit in de MMM en heeft al vrij snel open kaart gespeeld. Net als droomvrouwtje moest zij een operatie en dat vond ze vrij eng, al was het dus niet met spoed op de OK. En al die weken die ze daarna moest opknappen had ze ons ook hard nodig, dus tja, echt verborgen houden waarom je een buikoperatie moet hebben was niet te doen en wilde ze zelf ook niet.

Mijn afspraak met haar is dat ik haar 's ochtends weleens een gelukswensje of 'ik denk aan je' sms stuur als ik weet dat ze een afspraak heeft, maar ik bel haar nooit daarna om te vragen wat de uitslagen e.d. zijn. Zodra ze het prettig vindt om te praten, kan ze me altijd bereiken. Als onze moeder het soms eerder weet dan ik, dan belt ze mij weleens om m'n zus te ontlasten zodat die niet iedereen af hoeft te bellen.

Ik zou zeker bekijken waar jij je het prettigste bij voelt en wens je een korte trip in de MMM toe!

Oh en natuurlijk: Isla PUPO *O*
pi_89761086
Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor jullie tips en adviezen over de wachttijden voor de gynaecoloog. Uiteindelijk hebben we nu besloten om toch maar in Alkmaar te gaan en de wachttijd voor lief te nemen. Ik vond het wel lastig omdat ik eigenlijk niet wilde wachten maar ook niet heel noord-Holland door wil. Nu krijgen we in februari te horen wanneer we langs mogen komen.
Het betekend in ieder geval wel dat we nog een paar keer hebben om te proberen.

Ik zat ook een beetje met de zelfde vragen als GGB. Ik vroeg me ook af, de afspraken zullen niet altijd buiten werktijd gepland kunnen worden. Ik werk in het onderwijs en reis daar voor elke dag anderhalf uur heen en anderhalf uur terug. Op mijn werk wordt het niet zomaar toegestaan dat je heel lang weg bent voor een 'vage afspraak'. Als ik hier om 10 uur een afspraak heb en op 11 uur klaar ben dan ben ik pas na de lunchpauze op werk en ben ik dus een hele ochtend weg, er moet dan vervanging voor mij gezocht worden. Ben ik verplicht te vertellen wat ik ga doen? Er staat hier ook niets over in mijn CAO. Dokter/ tandarts afspraken plan ik altijd op mijn vrije dag maar ik ga er vanuit dat ik de komende tijd niet zo veel te kiezen heb. Misschien maak ik me wel druk om niets hoor maar misschien dat er hier nog iemand leest die ook in het primair onderwijs werkt.

Verder natuurlijk veel succes voor Isla, ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat!
pi_89761473
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:32 schreef Thistleweed het volgende:
Ik wil jullie allemaal nog bedanken voor jullie tips en adviezen over de wachttijden voor de gynaecoloog. Uiteindelijk hebben we nu besloten om toch maar in Alkmaar te gaan en de wachttijd voor lief te nemen.
Geen probleem :) Ik ben blij dat je een beslissing hebt genomen die bij je past.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 13:32 schreef Thistleweed het volgende:
Ik zat ook een beetje met de zelfde vragen als GGB. Ik vroeg me ook af, de afspraken zullen niet altijd buiten werktijd gepland kunnen worden. Ik werk in het onderwijs en reis daar voor elke dag anderhalf uur heen en anderhalf uur terug.

Ben ik verplicht te vertellen wat ik ga doen? Er staat hier ook niets over in mijn CAO. Dokter/ tandarts afspraken plan ik altijd op mijn vrije dag maar ik ga er vanuit dat ik de komende tijd niet zo veel te kiezen heb. Misschien maak ik me wel druk om niets hoor maar misschien dat er hier nog iemand leest die ook in het primair onderwijs werkt.

M'n zus (en moeder) heeft in het primair onderwijs gewerkt, maar is overgestapt ruim voordat de MMM begon. Ik weet hoe moeilijk het is in het onderwijs om dagen vrij te nemen/uren vrij te nemen, want er moet dan altijd iemand je klas vervangen. Hier zitten wel juffen, maar ik weet niet of dat primair onderwijs is. (Sorry mijsje!)

Wettelijk gezien ben je niet verplicht om te vertellen wat voor medische afspraak je hebt, maar als je echt het IVF-traject ingaat zul je dan wel heel veel scheve gezichten zien. Ik zou dan met het hoofd (als je een kleine school hebt) open kaart spelen zodat hij naar collega's kan benadrukken dat hij op de hoogte is en dat het echt niet anders kan.

Let er wel op: je zit je over vanalles druk te maken (logisch!), maar het zal heus nog wel even duren voordat je het IVF-traject in zit. Misschien nog wel een jaar of langer. Het kan ook zijn dat je er nooit inkomt, omdat het om iets anders gaat (bijvoorbeeld dichte eileiders die opengespoten kunnen worden) of omdat je om onverklaarbare redenen toch zwanger raakt.

Ik zou dus gewoon blijven ademhalen en je realiseren dat de eerste paar afspraken vaak wel goed gepland kunnen worden op je vrije dagen en dat het pas later in het traject moeilijk wordt. Van alle mensen die ik verder begeleid heb, spelen de meeste dan open kaart naar collega's. Ten eerste vanwege de tijdstippen die opeens vast staan, ten tweede vanwege mogelijke hormonale bijwerkingen.

Nou ga ik weer verder met lurken en mogen anderen het woord weer voeren

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 10-12-2010 13:51:39 ]
pi_89762213
quote:
Let er wel op: je zit je over vanalles druk te maken (logisch!), maar het zal heus nog wel even duren voordat je het IVF-traject in zit. Misschien nog wel een jaar of langer. Het kan ook zijn dat je er nooit inkomt, omdat het om iets anders gaat (bijvoorbeeld dichte eileiders die opengespoten kunnen worden) of omdat je om onverklaarbare redenen toch zwanger raakt.

Ik zou dus gewoon blijven ademhalen en je realiseren dat de eerste paar afspraken vaak wel goed gepland kunnen worden op je vrije dagen en dat het pas later in het traject moeilijk wordt. Van alle mensen die ik verder begeleid heb, spelen de meeste dan open kaart naar collega's. Ten eerste vanwege de tijdstippen die opeens vast staan, ten tweede vanwege mogelijke hormonale bijwerkingen.
Vooral het laatste deel van je post is voor mij heel erg toepasselijk, in mijn hoofd heb ik al allerlei ramp scenario's af gespeeld voordat er ook nog maar iets is gebeurd. Dus.... adem in, adem uit, adem in, adem uit :D

Bedankt voor je antwoord!

het helpt geloof ik ook niet zo dat ik niet zelf alle info van de dokter heb gehad maar via mijn man die er niets van snapte dus nu weet ik ook niet precies wat er aan de hand is en ben ik allemaal dingen aan het googlen en opzoeken en ik mag het er ook nog eens niet over hebben want dat vind <3 niet leuk,pfffffff, oke, klaagmodus weer uit, aan klagen heb je niet zo veel als je er toch niet zo veel aan kunt veranderen
pi_89765584
Isla, hoe is het gegaan vandaag? Viel het een beetje mee? Ik ga alvast in duimstand, hoor!! :* ^O^ :*

Mijsje hoe is het met jou vandaag? :*

Over het wel of niet vertellen; ik ben altijd een open boek geweest. Als mensen ernaar vroegen, vertelde ik ze hoe het bij ons zat. Ik heb dat altijd als prettig ervaren. En idd; het posten hier in dit topic heeft me ook altijd goed gedaan!! :Y :*

Ik ga 8 januari met mijn ene vriendin naar mijn andere vriendin (dat zijn die twee meiden waarbij een biologisch kindje met hun mannen niet mogeljik is). Ze zijn sinds kort aan het mailen met elkaar (wat ze allebei erg fijn vinden) en nu gaan we binnenkort dus afspreken. Ik heb wel aan beide gevraagd of ze het niet vervelend vinden dat ik erbij ben omdat ik nu dus zwanger ben, maar beide vonden het juist fijn als ik erbij zou zijn... Ik ben blij dat ik dit voor ze heb kunnen doen... :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_89765808
:) geeft niet Kahlie, ik ben inderdaad basisschooljuf... :D
het is wel belangrijk dat je directeur in ieder geval weet hoe of wat, want dat is wel fijn bij het regelen van vrij tijdens de ziekenhuisbezoeken. het lastige is (in ieder geval bij onze stichting) dat je geen vervanging kan regelen voor een halve dag afwezigheid. In Den Helder zijn de meeste echocontroles vroeg in de ochtend, en ben ik iets later op school. soms kun je er ook niet onderuit en ben je langer of later weg. niks aan te doen, maar wel fijn als de school het weet en er rekening mee kan houden. het is inderdaad niet verplicht, maar het is wel zo dat IVF een traject is waarvoor je vaak wegbent, soms ook lang...
maar als je echt op afspraken moet komen om op de dag-zoveel-echo enzo te komen, dan is het niet buiten je werk om te regelen. dat moet je komen op die dag, in de tijd dat de echo's gemaakt worden en wil je dan niet ivm je werk, dan gaat het ziekenhuis zich niet in alle bochten wringen om toch maar je echo gedaan te krijgen... voor een gesprek ligt het anders. dat kan vaak wel gewoon geregeld worden op een dag/tijd dat voor jou uit kan komen, maar dat kan betekenen dat het lang kan duren voor je de afspraak hebt...
en inderdaad, je weet nog helemaal niet of je wel IVF moet doen, gelukkig zijn er ook behandelingen die minder zwaar zijn en die misschien ook goed bij je passen... :* ik hoop het van harte in ieder geval! Sterkte in ieder geval, en ik hoop dat je iets aan m'n antwoord hebt.
pi_89765958
*O* *O* Isla, PUPO!!! Hoeveel eicellen waren bevrucht uiteindelijk? *O* *O*

:* Jose, fijn dat je dit kon doen voor je vriendinnen! Je bent echt een fantastische vriendin!
Hier gaat het wel weer wat beter. ik begin m'n doorbraak te krijgen volgens mij. steeds beetje bij beetje, maar ik heb nu toch echt wel het idee dat het gaat doorzetten... Nieuwe NOD dus op 7 januari, en als ik dan inderdaad netjes ongesteld wordt, dan dus de eerste uitgangsecho op 8 januari en vanaf dan weer aan de medicijnen...
pi_89766244
Hier nog een juf, dezelfde ervaringen als mijsje. Het is onhandig, vervanging wordt bij ons meestal intern geregeld als ik wat later ben. Dan gaat de directie, ib of rt even voor de groep. Maar soms ben ik langer weg, bijvoorbeeld met een inseminatie, dan worden de kids 'gewoon' verdeeld over de andere groepen. Maar ik heb het ook echt vreselijk getroffen op het werk.

Fijn dat het door lijkt te zetten mijsje, dan is de onzekerheid ook over. :*

Islaaaaaaaaaaa, hoe is het gegaan???
pi_89766694
Hee girls, I'm back! :W

Even een kort berichtje, binnenkort ga ik op de rest van de posts in:

Van de 13 waren er 10 bevrucht! *O* *O* *O* Yeaaaaaaaah!

Allemaal B-kwaliteit. Geen top-embryo erbij dus, maar ach, of die A-tjes nou echt leuke kinderen worden....zijn vast van die strebertjes! ;)

Ons guppie zit er in hoor....let the waiting begin..... :O

Kus voor jullie allemaal! Wat zijn jullie toch altijd meelevend! :*
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_89766830
Jeeej IslaBonita!
Ik weet nog niet precies hoe/wat/waar ik hier mag/kan reageren, maar ik leef met je (en natuurlijk ook met de rest hoor!) mee!
pi_89767058
*O* 10 bevrucht! *O* wat een goede score! en B-kwaliteit, ach, dat maakt vast ook prima kindjes! :Y
pi_89767112
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 15:56 schreef GirlGoneBad het volgende:
Jeeej IslaBonita!
Ik weet nog niet precies hoe/wat/waar ik hier mag/kan reageren, maar ik leef met je (en natuurlijk ook met de rest hoor!) mee!
niet zo gek hoor, tuurlijk mag je neerzetten wat je wil hoor! :* het is al erg genoeg dat je niet makkelijk zelf zwanger wordt, dat wil niet zeggen dat je eerst iets moet doorstaan om hier te mogen posten hoor! :* gewoon wat en hoe jij wil! :Y
  vrijdag 10 december 2010 @ 16:12:09 #146
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_89767499
Wow Isla wat goed!! Succes en sterkte de komende 2 weken!! ^O^ *O* Ik ga voor je duimen.

GGB.. ik ben er zelf altijd heel open in geweest... daar voelde ik mezelf prettiger bij en vond het ook wel fijn om het met andere mensen: familie, vrienden en collega's te delen.Toen ik mn eerste IUI had gehad, waren andere mensen er drukker mee bezig dan ikzelf. Dat vond ik een heel fijn en goed gevoel. Maar belangrijkste is: vooral doen waar jij/jullie je goed bij voel(t)(en). :Y Ik hoop voor je dat het een kort traject of niet meer nodig zal zijn.
Make love, not war ☮
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:40:31 #147
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_89770933
*O* whoehoe Isla is PUPO!!! En 10 bevruchtingen is wel mooi!!!
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:46:29 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_89771158
Isla Pupo *O*

En wat een mooi aantal bevruchtingen!

En ach, de B kant heeft meestal ook heel mooie liedjes ;)
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_89772362
PUPOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW!
Helemaal goed *O* *O* Bijna een elftal! *O* *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_89772387
Wat goed Isla, gefeliciteerd, dat wordt duimen de komende weken *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: