abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89915331
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 10:01 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Misschien vind je dit artikeltje over de visie van Patrick Chantelion Counet op Paulus interessant :)
Mwa, het artikel gaat wat mij betreft een beetje als een nachtkaars uit. Dat het idee dat homoseksualiteit een geaardheid is, pas in de 19de eeuw ontstaan is, daar zal iedereen van SGP tot COC het over eens zijn. De conclusie van Chantelion Counet zullen de meeste christenen dan ook wel onderschrijven.

Maar wat betekent dat dan? Vindt Chantelion Counet dat christenen homoseksualiteit niet langer moeten veroordelen? Had Paulus het mis? Moeten christenen Romeinen 1 maar niet meer lezen, omdat het achterhaald is? Ik lees het er allemaal niet in. Het komt een beetje van-twee-walletjes-eterig over, zo van: hou van de homofiel, maar veroordeel zijn seksleven. Maar goed, het is de Trouw, dus dan is dit al heel wat ;)
pi_89931325
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:37 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Mwa, het artikel gaat wat mij betreft een beetje als een nachtkaars uit. Dat het idee dat homoseksualiteit een geaardheid is, pas in de 19de eeuw ontstaan is, daar zal iedereen van SGP tot COC het over eens zijn. De conclusie van Chantelion Counet zullen de meeste christenen dan ook wel onderschrijven.

Maar wat betekent dat dan? Vindt Chantelion Counet dat christenen homoseksualiteit niet langer moeten veroordelen? Had Paulus het mis? Moeten christenen Romeinen 1 maar niet meer lezen, omdat het achterhaald is? Ik lees het er allemaal niet in. Het komt een beetje van-twee-walletjes-eterig over, zo van: hou van de homofiel, maar veroordeel zijn seksleven. Maar goed, het is de Trouw, dus dan is dit al heel wat ;)
Gaat idd als een nachtkaars uit, 't is niet af. Vind t een interessant artikel, maar men had meer uit moeten wijden en idd de link naar onze tijd moeten leggen.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:11:58 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89931548
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 13:37 schreef Gaspedaal het volgende:

[..]

Voor de opkomst van de "christelijke naastenliefde" was homosexualiteit bij de romeinen, de grieken geen thema.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 december 2010 @ 18:01:50 #54
862 Arcee
Look closer
pi_89966605
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:27 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De een heeft last van neigingen tot homoseksualiteit, de ander tot liegen, een ander tot vreemdgaan, en een ander weer tot stelen en een ander tot roddelen, een ander is hoogmoedig en arrogant, een ander juist weer een lafaard, een volgende is een pestkop en kwetst mensen, etc
Wie kwetst iemand met homoseksualiteit? Met andere woorden: wie hebben er last van als iemand homo is?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 15 december 2010 @ 18:45:27 #55
45206 Pietverdriet
pi_89968151
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Wie kwetst iemand met homoseksualiteit? Met andere woorden: wie hebben er last van als iemand homo is?
Latente homo's die bang zijn voor zichzelf.
pi_89968958
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 18:01 schreef Arcee het volgende:

[..]

Niemand, wellicht de persoon zichzelf. Maar dat is geen criterium voor heiligheid. Het is een ontering van je lichaam, net zoals over of ongezond eten, (veel) drank, roken, buitenechtelijke sex, dingen die wij normaal achten. Daar kwets je ook niemand mee, wellicht jezelf, maar dat wil niet zeggen dat het voor God daarom oke is.

En indien je het dan weer op geaardheid wil gooien:

18 En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij alzo onwetende? Verstaat gij niet, dat al wat van buiten in den mens ingaat, hem niet kan ontreinigen?
19 Want het gaat niet in zijn hart, maar in den buik, en gaat in de heimelijkheid uit, reinigende al de spijzen.
20 En Hij zeide: Hetgeen uitgaat uit den mens, dat ontreinigt den mens.
21 Want van binnen uit het hart der mensen komen voort kwade gedachten, overspelen, hoererijen, doodslagen,
22 Dieverijen, gierigheden, boosheden, bedrog, ontuchtigheid, een boos oog, lastering, hovaardij, onverstand.
23 Al deze boze dingen komen voort van binnen, en ontreinigen den mens.

De menselijke aard (het menselijk hart) onteert die mens door te manifesteren wat er van binnen in hem omgaat, in woorden, en daden.

Daarom belooft God ook:

26 En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven.
27 En Ik zal Mijn Geest geven in het binnenste van u; en Ik zal maken, dat gij in Mijn inzettingen zult wandelen, en Mijn rechten zult bewaren en doen.

Ik zou zeggen, God is erdoor gekwetst, maar niet voor zichzelf.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 15-12-2010 19:09:21 ]
pi_89975804
Mijn streng gelovige ( protestants) kamergenootje denkt dat ze met veel bidden een homo hetero kan maken :S

Volgens haar zijn ze dom , vies en fout...
Maar haar homobaas is wel aardig... Dat klopt weer niet dan
pi_89975876
ow en waar staat het in de bijbel dat het fout is. Dat homosexualiteit verboden is.
ben ik ff benieuwd naar
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 december 2010 @ 21:30:17 #59
862 Arcee
Look closer
pi_89976354
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Het is een ontering van je lichaam, net zoals over of ongezond eten, (veel) drank, roken, buitenechtelijke sex, dingen die wij normaal achten. Daar kwets je ook niemand mee, wellicht jezelf, maar dat wil niet zeggen dat het voor God daarom oke is.
Met buitenechtelijke seks kwets je je partner niet?

En met roken hinder je je omgeving met vieze rooklucht (vandaar ook dat het steeds verder wordt ingeperkt), drank maakt meer kapot dan je lief is (verkeer).
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 15 december 2010 @ 21:52:35 #60
45206 Pietverdriet
pi_89977850
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niemand, wellicht de persoon zichzelf. Maar dat is geen criterium voor heiligheid. Het is een ontering van je lichaam, net zoals over of ongezond eten, (veel) drank, roken, buitenechtelijke sex, dingen die wij normaal achten. Daar kwets je ook niemand mee, wellicht jezelf, maar dat wil niet zeggen dat het voor God daarom oke is.

En indien je het dan weer op geaardheid wil gooien:

18 En Hij zeide tot hen: Zijt ook gij alzo onwetende? Verstaat gij niet, dat al wat van buiten in den mens ingaat, hem niet kan ontreinigen?
19 Want het gaat niet in zijn hart, maar in den buik, en gaat in de heimelijkheid uit, reinigende al de spijzen.
20 En Hij zeide: Hetgeen uitgaat uit den mens, dat ontreinigt den mens.
21 Want van binnen uit het hart der mensen komen voort kwade gedachten, overspelen, hoererijen, doodslagen,
22 Dieverijen, gierigheden, boosheden, bedrog, ontuchtigheid, een boos oog, lastering, hovaardij, onverstand.
23 Al deze boze dingen komen voort van binnen, en ontreinigen den mens.

De menselijke aard (het menselijk hart) onteert die mens door te manifesteren wat er van binnen in hem omgaat, in woorden, en daden.

Daarom belooft God ook:

26 En Ik zal u een nieuw hart geven, en zal een nieuwen geest geven in het binnenste van u; en Ik zal het stenen hart uit uw vlees wegnemen, en zal u een vlesen hart geven.
27 En Ik zal Mijn Geest geven in het binnenste van u; en Ik zal maken, dat gij in Mijn inzettingen zult wandelen, en Mijn rechten zult bewaren en doen.

Ik zou zeggen, God is erdoor gekwetst, maar niet voor zichzelf.
Maar tegelijkertijd lees ik in de bijbel wel over dochters die hun vader dronken voeren en hem neuken en zijn kinderen krijgen. (dochters van Lot)
Geen wonder al die incest op de veluwe denk ik dan.
pi_89978740
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Met buitenechtelijke seks kwets je je partner niet?
Als je niet getrouwd bent? Ik heb t dus over seks buiten huwelijk niet over vreemdgaan

quote:
En met roken hinder je je omgeving met vieze rooklucht (vandaar ook dat het steeds verder wordt ingeperkt), drank maakt meer kapot dan je lief is (verkeer).
Ja dat is idd een mogelijkheid.

Maar je begrijpt mn punt toch?
pi_89978802
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar tegelijkertijd lees ik in de bijbel wel over dochters die hun vader dronken voeren en hem neuken en zijn kinderen krijgen. (dochters van Lot)
Geen wonder al die incest op de veluwe denk ik dan.
En het nageslacht wat er uit voort is gekomen is in de pan gehakt door de israelieten.

Dan weet je gelijk wat God vindt van zulke daden.

Het feit dat bepaalde zaken werden gedaan door mensen die in de bijbel beschreven staan, wil niet zeggen dat ze allemaal goed gekeurd worden.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:08:22 #63
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89978894
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 21:20 schreef psv-gomes het volgende:
Mijn streng gelovige ( protestants) kamergenootje denkt dat ze met veel bidden een homo hetero kan maken :S
:')_!
With my pack on my back, down the road I will stray.
  woensdag 15 december 2010 @ 22:12:51 #64
45206 Pietverdriet
pi_89979177
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

En het nageslacht wat er uit voort is gekomen is in de pan gehakt door de israelieten.

Dan weet je gelijk wat God vindt van zulke daden.

Het feit dat bepaalde zaken werden gedaan door mensen die in de bijbel beschreven staan, wil niet zeggen dat ze allemaal goed gekeurd worden.
Joepie, wat een fijne god, heeft je moeder met je opa geneukt, moet je dood.
pi_89985234
Als eerst wil ik even zeggen dat ik Christen ben, maar niets tegen homo's heb. Zolang niemand zegt dat ik homo moet zijn moet iedereen doen wat die niet laten kan, zoals gezegd: wij hebben niet het recht om te oordelen.

Maar mijn mening is wel dat het zondig is, en dat dat ook best duidelijk staat aangegeven in de bijbel. Het stukje van Sodom moet je niet nemen want dat gaat meer over verkrachting naar mijn mening (voor de gene die het kennen).

Verder heb ik nog geleerd in me studie (TPS) dat alle genetische eigenschappen (dus niet uiterlijk). Veranderd kunnen worden, en dat je eigenlijk nooit kan zeggen ik heb het nou eenmaal kan er niets aan doen. Met homo zijn ligt het eigenlijk ook zo. Een x aantal % bepaalt of je homo bent, dus je kan eigenlijk nooit zeggen dat je 100% als homo bent geboren. Wel is het natuurlijk veel moeilijker voor de ene om het niet toe te geven dan voor de andere, want het speelt natuurlijk wel mee.
Zo zeggen dikke mensen vaak dat ze daar aanleg voor hebben. Nou blijkt uit onderzoek dat maar dat de aanleg hiervan maar 5% meespeelt of je dik bent ja of nee, een erg slechte smoes dus eigenlijk. En mensen die te dik zijn eten altijd te veel, of iig meer dan je verbruikt. Maar ze zijn minder snel verzadigd (in de hersenen) waardoor ze dus meer eten, maar dit bepaalt het maar voor 5% en is dus wel te veranderen.

Nu wil ik hiermee in geen elke optie homo's linken aan te dik het was meer een voorbeeld van dat genetisch bepaalt niet bepaalt of je nou ook werkelijk iets bent. Daar is altijd wat aan te veranderen.

quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 22:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Joepie, wat een fijne god, heeft je moeder met je opa geneukt, moet je dood.
Voor alles kan je vergeving vragen :Y
pi_89985482
quote:
14s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:17 schreef Fruties het volgende:
Nu wil ik hiermee in geen elke optie homo's linken aan te dik het was meer een voorbeeld van dat genetisch bepaalt niet bepaalt of je nou ook werkelijk iets bent. Daar is altijd wat aan te veranderen.
Daar zal een kern van waarheid in zitten. Het probleem is dan dat sommige mensen denken dat zo'n verandering wenselijk is.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
pi_89985954
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:27 schreef Avey het volgende:

[..]

Daar zal een kern van waarheid in zitten. Het probleem is dan dat sommige mensen denken dat zo'n verandering wenselijk is.
True, ik vraag me echt af wat er mis mee is als je homo bent. Wie doe je dan precies kwaad? Of word je dan kwaad omdat je er zelf niet voor durft uit te komen, snap het nooit..

Maar ik bedoelde dat mensen die de stelling gebruiken: het is aangeboren je kan er niets aan doen, onzin is. Als je wil kan het. Als je niet wil moet je het ook niet doen ^O^
pi_89986007
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:47 schreef Fruties het volgende:

[..]

True, ik vraag me echt af wat er mis mee is als je homo bent. Wie doe je dan precies kwaad? Of word je dan kwaad omdat je er zelf niet voor durft uit te komen, snap het nooit..

Maar ik bedoelde dat mensen die de stelling gebruiken: het is aangeboren je kan er niets aan doen, onzin is. Als je wil kan het. Als je niet wil moet je het ook niet doen ^O^
Dat is wat kort door de bocht. Je kunt niet zomaar zoiets veranderen zonder jezelf voor de gek te houden.
And I never will
pi_89986145
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:49 schreef Avey het volgende:

[..]

Dat is wat kort door de bocht. Je kunt niet zomaar zoiets veranderen zonder jezelf voor de gek te houden.
Wat ik me afvraag is of dat nou wel zo is. Of denk je alleen dat je homo bent waardoor je alleen maar op jongens valt? Ik denk dat als je echt geen homo wilt zijn je het dan ook niet hoeft te zijn
pi_89986248
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 00:55 schreef Fruties het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag is of dat nou wel zo is. Of denk je alleen dat je homo bent waardoor je alleen maar op jongens valt? Ik denk dat als je echt geen homo wilt zijn je het dan ook niet hoeft te zijn
Daarin verschillen we van mening.

Zou jij homo kunnen zijn als je dat echt zou willen?
And I never will
  Redactie Sport donderdag 16 december 2010 @ 10:57:13 #71
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_89991597
quote:

[..]

De vraag is of je dan echt gelukkig bent. Hoe vaak gebeurt het wel niet dat de man zijn vrouw verlaat omdat hij homo is, en toch niet gelukkig is met de situatie? Ookal was het huwelijk verder goed.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  donderdag 16 december 2010 @ 11:17:40 #72
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_89992223
quote:

[..]

Als die keuze er werkelijk was, waarom zouden dan zo veel mensen toch kiezen voor een leven vol met discriminatie, pesterijen, angst, onbegrip en wat nog meer, wanneer ze net zo makkelijk "normaal" zouden kunnen zijn?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_89995214
quote:
3s.gif Op donderdag 16 december 2010 11:17 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Als die keuze er werkelijk was, waarom zouden dan zo veel mensen toch kiezen voor een leven vol met discriminatie, pesterijen, angst, onbegrip en wat nog meer, wanneer ze net zo makkelijk "normaal" zouden kunnen zijn?
Hmmm, das dan ook weer waar.
Maar ik ben dan wel benieuwd naar het volgende experiment: Of een homo werkelijk er niets aan kan doen, of dat het homo zijn in het onbewuste zit. En dat bijvoorbeeld een psycholoog dat onbewuste naar boven kan halen.. Ben ik wel benieuwd naar.
Voor dat iedereen gaat zeuren dat ik discrimineer, een psycholoog is er niet alleen voor zieke mensen, dat is een psychologische hulpverlener. Je hebt ook sporters die een psycholoog hebben en die zijn ook niet ziek in hun hoofd.
  Redactie Sport donderdag 16 december 2010 @ 13:19:22 #74
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_89996093
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 12:54 schreef Fruties het volgende:

[..]

Hmmm, das dan ook weer waar.
Maar ik ben dan wel benieuwd naar het volgende experiment: Of een homo werkelijk er niets aan kan doen, of dat het homo zijn in het onbewuste zit. En dat bijvoorbeeld een psycholoog dat onbewuste naar boven kan halen.. Ben ik wel benieuwd naar.
Voor dat iedereen gaat zeuren dat ik discrimineer, een psycholoog is er niet alleen voor zieke mensen, dat is een psychologische hulpverlener. Je hebt ook sporters die een psycholoog hebben en die zijn ook niet ziek in hun hoofd.
Die sporters hebben meestal een mentaal probleem, die zijn bijvoorbeeld veel te zenuwachtig voor een wedstrijd. Ik ken genoeg sporters die daar een voorbeeld van zijn.

Maar waarom moet een homo er wat aan doen dan?
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 december 2010 @ 13:27:23 #75
862 Arcee
Look closer
pi_89996478
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 13:19 schreef DeLuna het volgende:
Maar waarom moet een homo er wat aan doen dan?
Omdat hij anders de God van Fruties kwetst.

Dat een homo zielsgelukkig is met zijn of haar leven doet dan niet terzake. Nee, als God maar blij is. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')