Al die "argumenten" zijn zo makkelijk te weerleggen dat ik het niet eens ga doen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik snap sowieso niet dat men zo normaal doet over homoseksualiteit. Als je er goed over nadenkt dan zie je toch wel in dat dit absoluut niet normaal is?
Tegenwoordig word het zelfs goedgepraat in de media om homoseksueel te zijn, en ook jonge kinderen worden hieraan blootgesteld. Hun word verteld dat homo zijn heel normaal is en er niks mis mee is.. Waar gaat het heen met dit land?
Kijk alleen al naar het volgende
Fysieke gezondheid
Seksuele praktijken onder homoseksuele mannen leiden tot tal van soa's en lichamelijk letsel, waarvan sommige vrijwel onbekend zijn onder heteroseksuelen. Lesbiennes hebben ook een hoger risico op soa's. Lesbiennes hebben drie tot vier keer meer kans dan heteroseksuele vrouwen om seks te hebben met mannen die een hoog HIV risico hebben.
Geestelijke Gezondheid
Het staat vast dat er een hoge graad van psychiatrische ziektes, zoals depressie, drugsmisbruik, en zelfmoordpogingen zijn onder homo's en lesbiennes. Dit geld zelfs in Nederland, waar homoseksuele, lesbische en biseksuele relaties veel meer sociaal aanvaardbaarder zijn dan in de VS.
Levensduur
De enige epidemiologische studie tot op heden over de levensduur van homoseksuele mannen concludeert dat homo-en biseksuele mannen tot 20 jaar minder lang zullen leven.
Monogamie
Seksuele trouw op lange termijn is zeldzaam in homoseksuele relaties, met name onder homoseksuele mannen. Een studie meldde dat 66 procent van de homoparen seks buiten de relatie heeft binnen het eerste jaar, en bijna 90 procent bij een relatie van 5 jaar.
Dit wetende kan zoiets toch nooit goedgepraat worden en als iets natuurlijk worden gezien? Laat staan het goed te praten voor kinderen.
Een paar bronvermeldingen hierbij zou fijn zijnquote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef Chief-Patron het volgende:
Ik snap sowieso niet dat men zo normaal doet over homoseksualiteit. Als je er goed over nadenkt dan zie je toch wel in dat dit absoluut niet normaal is?
...
Moet je ze vertellen dat het abnormaal is? Dat homos vervolgd dienen te worden?quote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef Chief-Patron het volgende:
Tegenwoordig word het zelfs goedgepraat in de media om homoseksueel te zijn, en ook jonge kinderen worden hieraan blootgesteld. Hun word verteld dat homo zijn heel normaal is en er niks mis mee is.. Waar gaat het heen met dit land?
Vertel, ben al vanaf mijn 12e jaar actief homo en heb nog nooit een soa of lichamelijk letsel van sex opgelopen.quote:Kijk alleen al naar het volgende
Fysieke gezondheid
Seksuele praktijken onder homoseksuele mannen leiden tot tal van soa's en lichamelijk letsel, waarvan sommige vrijwel onbekend zijn onder heteroseksuelen.
Deze volg ik niet helemaal, waar haal je dat vandaan?quote:Lesbiennes hebben ook een hoger risico op soa's. Lesbiennes hebben drie tot vier keer meer kans dan heteroseksuele vrouwen om seks te hebben met mannen die een hoog HIV risico hebben.
Bron? graag voor je al je claims, met sociaal culturele achtergrond van de mensen.quote:Geestelijke Gezondheid
Het staat vast dat er een hoge graad van psychiatrische ziektes, zoals depressie, drugsmisbruik, en zelfmoordpogingen zijn onder homo's en lesbiennes. Dit geld zelfs in Nederland, waar homoseksuele, lesbische en biseksuele relaties veel meer sociaal aanvaardbaarder zijn dan in de VS.
Bron?quote:Levensduur
De enige epidemiologische studie tot op heden over de levensduur van homoseksuele mannen concludeert dat homo-en biseksuele mannen tot 20 jaar minder lang zullen leven.
een studie? Welke?quote:Monogamie
Seksuele trouw op lange termijn is zeldzaam in homoseksuele relaties, met name onder homoseksuele mannen. Een studie meldde dat 66 procent van de homoparen seks buiten de relatie heeft binnen het eerste jaar, en bijna 90 procent bij een relatie van 5 jaar.
quote:Dit wetende kan zoiets toch nooit goedgepraat worden en als iets natuurlijk worden gezien? Laat staan het goed te praten voor kinderen.
Als je hierover in debat gaat met een christen dan krijg je bijbelse termen om je hoofd geslingerd als "zondeval" en het hele bijbelse circus..quote:Op maandag 13 december 2010 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Tja Jordiaantje, daar verwacht je van Gristenen dat ze de centrale boodschap van hun geloof begrijpen. Is dat niet wat hoog gegrepen voor mensen wiens enige houvast in het leven is gezegd krijgen hoe en wat ze moeten denken.
Dat kan zeker. Net zoals dat allerlei andere zondige dingen deel uitmaken van onze diepste identiteit. Dat is de kern van de zaak: we worden in zonde geboren, ons menselijk lichaam is aan het afsterven en brengt op allerlei manieren gedachten, gevoelens, aantrekkingen, woorden, daden, enz. voort die als zonde gekwalificeerd worden omdat ze niet opleven tot de standaard van Gods heiligheid en wet. De belofte van het christelijk geloof is echter, als je jezelf volledige opoffert aan God, je van je zondige aard genezen kan worden, dat Gods geest ons nieuwe gedachten, gevoelens, etc geeft die wel in overeenstemming zijn met Gods wil, omdat ze van God zelf komen.quote:Op zondag 12 december 2010 23:05 schreef Gaspedaal het volgende:
Dan nog even @ Ali: denk je wel dat mensen een homofiele geaardheid kunnen hebben - met andere woorden, dat het homo-zijn deel uitmaakt van hun diepste identiteit? Of denk je met Kist dat dat een fabeltje is?
Mooi verwoord! En in dat gedachtegoed kan ik me nog het meest vinden. Maar de praktijk leert anders. Zoals je zelf zegt is de mens nou eenmaal zondig van aard, en ookal staan we erbij stil dat we zondigen ( of je nou christen bent of niet dat maakt niet uit) ik ken geen mens dat geheel niet meer zondigt. Hoe hard je nog je best doet, het lijkt erop dat we onze menselijke aard niet kunnen veranderen.quote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Net zoals dat allerlei andere zondige dingen deel uitmaken van onze diepste identiteit. Dat is de kern van de zaak: we worden in zonde geboren, ons menselijk lichaam is aan het afsterven en brengt op allerlei manieren gedachten, gevoelens, aantrekkingen, woorden, daden, enz. voort die als zonde gekwalificeerd worden omdat ze niet opleven tot de standaard van Gods heiligheid en wet. De belofte van het christelijk geloof is echter, als je jezelf volledige opoffert aan God, je van je zondige aard genezen kan worden, dat Gods geest ons nieuwe gedachten, gevoelens, etc geeft die wel in overeenstemming zijn met Gods wil, omdat ze van God zelf komen.
Wat ik al zei, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. De zonde, in wat voor vorm dan ook, of dat nu met aantrekkingskracht tot dezelfde sekse te maken heeft, of met pedofilie, of met uitbuiten van vrouwen/mannen, of gewoon doodsimpele pure lust voor bevrediging zonder de ware liefde van God voor de andere persoon, is wat mij betreft (en volgens mij wat de bijbel betreft, heel duidelijk in Romeinen) allemaal hetzelfde: verdoembaar. Een homoseksueel is dus niet meer of minder waard dan een heteroseksueel, het zijn alleen zelfgerechtvaardigde heteroseksuele zondige gelovigen die dat er van maken omdat het zo makkelijk is om iets waar je zelf geen last van hebt, bij een ander de vinger naar te wijzen.
God belooft ons een transformatie van de mens door een spiritueel dood en wederopstaan met Christus waarbij we opnieuw geboren worden uit water en geest. Dit is een bovennatuurlijk proces en niet een kwestie van gedachten veranderen of tegen je eigen natuur ingaan. Nee, je bekent dat je eigen natuur niet voldoet aan Gods standaard van heiligheid, en vraagt God om je te veranderen, de nodige ervaringen te geven en de Heilige Geest om gereinigd te worden van de zonde in je en Gods geboden meer en meer te bewaren. Het is Christus die je rechtvaardigt en waardoor je vergeven kan worden voor de zonden in je en die je doet, en het is ook Christus' geest die vervolgens in jou begint je diepste identiteit in de vorm van gedachten, gevoelens, aantrekkingen etc. conform te maken aan Gods wet. Je komt uit zonde en begint je meer en meer te begeven binnen de 'ruimte' van de Heilige Geest, die van nature God gehoorzaam is.
Ik zie dus geen enkel excuus voor welke zonde dan ook: slechte jeugd, slechte ouders, seksuele geaardheid, enzovoorts. God biedt de oplossing voor dat alles, een comlete transformatie, mits je bereid bent om alles in deze wereld inclusief jezelf helemaal op te geven om het eeuwige leven te erven. Er is een weg, voor hen die willen.
En ook heteroseksuelen dienen die transformatie te ondergaan wat betreft seksualiteit. Dus laat vooral niemand een ander veroordelen op basis van seksuele geaardheid, maar dat ieder naar zijn eigen mankementen, perversiteiten, gierige lusten etc. kijkt.
En een andere beargumenteert juist tegen homophobia (in de Islam).quote:This article is part of TheBody.com's archive. Because it contains information that may no longer be accurate, this article should only be considered a historical document.
Dit is echt ziek.quote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef Chief-Patron het volgende:
Fysieke gezondheid
Seksuele praktijken onder homoseksuele mannen leiden tot tal van soa's en lichamelijk letsel, waarvan sommige vrijwel onbekend zijn onder heteroseksuelen. Lesbiennes hebben ook een hoger risico op soa's. Lesbiennes hebben drie tot vier keer meer kans dan heteroseksuele vrouwen om seks te hebben met mannen die een hoog HIV risico hebben.
Geestelijke Gezondheid
Levensduur
Monogamie
Dit wetende kan zoiets toch nooit goedgepraat worden en als iets natuurlijk worden gezien? Laat staan het goed te praten voor kinderen.
Zelfde hier.quote:Op maandag 13 december 2010 11:48 schreef Jordiaantje het volgende:
Weet je wat, ik ben bi-seksueel en ik doe lekker mn oren dicht voor elk anti-homo geluid. Als christenen, moslims of andere homofoben niet willen luisteren en zien dat homoseksualiteit aangeboren is en elke vorm van oprechte liefde een toevoeging is aan het rijk op aarde, dan hoef ik ze ook niet meer te horen.
Sterker nog, ik wil die mensen niet eens in mijn leven hebben. Allemaal negatieve energie![]()
Doel je op het 'genezen' van homoseksualiteit? Met andere woorden, dat je van een homo een hetero kunt maken? Dat is in mijn ogen juist een miskenning van het feit dat homoseksualiteit niet zomaar een activiteit, een handeling - in jouw ogen, een zonde - is, maar een geaardheid.quote:Op maandag 13 december 2010 13:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
God biedt de oplossing voor dat alles, een comlete transformatie, mits je bereid bent om alles in deze wereld inclusief jezelf helemaal op te geven om het eeuwige leven te erven. Er is een weg, voor hen die willen.
Wij kunnen onze menselijke aard niet veranderen nee. Wij kunnen ons best nog zo doen en nog verandert er niets. Als je met stront begint, kun je daar alleen maar stront van maken en geen goud of zilver, om het even banaal te zeggen. Als zondaar erken je dus ook je noodzaak voor God. Als we onszelf heilig zouden kunnen maken, zouden we God niet nodig hebben. Het is dus alleen door een geloof in Gods almacht en bereidheid om Hem alles wat nodig is te laten doen in je leven, waardoor je menselijke natuur kan veranderen.quote:Op maandag 13 december 2010 14:20 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Mooi verwoord! En in dat gedachtegoed kan ik me nog het meest vinden. Maar de praktijk leert anders. Zoals je zelf zegt is de mens nou eenmaal zondig van aard, en ookal staan we erbij stil dat we zondigen ( of je nou christen bent of niet dat maakt niet uit) ik ken geen mens dat geheel niet meer zondigt. Hoe hard je nog je best doet, het lijkt erop dat we onze menselijke aard niet kunnen veranderen.
Wat zoveel betekent als?quote:Maar wat betreft homoseksualiteit ben ik het simpelweg niet eens met de bijbel. Ik vind het heel cru dat homoseksualiteit in "Romeinen 1" bij het zelfde rijtje zonde als ongehoorzaamheid, zelfzuchtigheid en perversiteit staat. Maar dat is subjectief. Ik ben bereid me daarbij neer te leggen, maar echt begrijpen zal ik het nooit. En ik zal me ook echt pas bij de christelijke opvattingen daarover neer kunnen leggen als zij, ondanks dat in de bijbel staatk g dat het zondig is, met de hand over het hart strijken en zeggen "oke, wij geven ook onze zegen aan homo's"
'Gaat, en vermenigvuldigt u'. Ik denk niet dat God zich druk maakt om overbevolking, hoe groter de mensenfamilie, hoe beter.quote:Des te meer omdat homoseksuelen net zo goed van elkaar houden en dus in mijn optiek een toevoeging zijn aan het rijk op aarde. En misschien is homoseksualiteit wel god's antwoord op de overbevolking? (zoek maar is op over "het programma van God")
Dat is niet waar. Herediteit speelt praktisch altijd een rol. Mensen erven predisposities voor bepaalde gedragingen die al naargelang hun omgeving op een bepaalde manier tot uiting komen. Dit is het biopsychosociale model waarin zowel biologische, psychologische en sociale factoren, en ik zou daar zelf ook spirituele factoren aan toe willen voegen, meegenomen worden in een analyse van iemands gedrag.quote:Overspel, liegen en geweld gebruiken zijn zonden die de mens veel makkelijker zou kunnen laten, omdat het niet in je genen vast kán liggen om een ander pijn te doen of te bedriegen. Daar spelen omstandigheden en het verleden wel een rol in, maar je kunt het altijd veranderen.
Ik denk dat homoseksualiteit niet per se het gevolg hoeft te zijn van genen. Het verklaart voor mij niet bepaalde gedragingen van mensen waar ik hierbij aan denk. Ik zie andere factoren die een grotere rol spelen: losbandigheid, middelengebruik, negatieve spirituele invloeden.quote:Homoseksualiteit daarentegen, wordt men mee geboren, en het ligt in je genen vast en de praktijk leert dat je er niet van "verlost" kan worden, net als dat we er schijnbaar niet van verlost kunnen worden om elkaar te bedriegen en pijn te doen, ook al ligt dat gedrag niet vast in je genen, en dat is het hele verschil.
Dit gaat dus allemaal niet op voor mij.quote:Nu is mijn vraag waarom de christelijke gemeenschap wel bereid is om de NIET in je genen vastgelegde zonden als overspel, leugen en bedrog (wat schadelijk is voor de samenleving) te vergeven en die mensen te zegenen, en homoseksualiteit (in genen bepaald en niet schadelijk voor de samenleving) niet te vergeven of zegenen en blijft daar zoveel over te doen?
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Ik zeg dat de aard van de mens van nature zondig is. En dus ook alleen maar zonde voortbrengt. Of dat nu in de vorm van enorme trots, of leugenachtigheid, of homoseksualiteit is. Is het een erger dan het ander? Nee, het komt allemaal tekort.quote:Op maandag 13 december 2010 18:26 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Doel je op het 'genezen' van homoseksualiteit? Met andere woorden, dat je van een homo een hetero kunt maken? Dat is in mijn ogen juist een miskenning van het feit dat homoseksualiteit niet zomaar een activiteit, een handeling - in jouw ogen, een zonde - is, maar een geaardheid.
Met "uitspattingen" bedoel je waarschijnlijk bezopen HETERO jongens die op de gaypride anale sex hebben met andere bezopen jongens? Dat is het losbandige beeld dat veel mensen (niet alleen christenen) van homoseksuelen hebben, maar dat beeld is grotendeels gevormd door de media en "aandachtshomo's" op de gay pride, maar net als dat sexueel losbandig gedrag bestaat onder heteroseksuelen, komt het dus ook voor onder vele homo's. En misschien valt het bij homo's net een beetje meer op vanwege de media aandacht die ze weten te trekken.quote:Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Ik zeg dat de aard van de mens van nature zondig is. En dus ook alleen maar zonde voortbrengt. Of dat nu in de vorm van enorme trots, of leugenachtigheid, of homoseksualiteit is. Is het een erger dan het ander? Nee, het komt allemaal tekort.
Daarnaast ben ik het niet met je eens dat homoseksualiteit altijd een geaardheid van geboorte af aan is. Ik heb genoeg gevallen gezien waarbij het simpelweg uitspattingen zijn. Ook heb ik een duidelijke spirituele invloed gezien, en ervaren.
Maar ook voor die categorie waarbij het aangeboren is, is het inderdaad iets wat kan veranderen onder invloed van Gods geest, ik ben daarvan overtuigd, en er zijn ook mensen die dit rapporteren. Voor de ware gelovige, die bereid is alles op te geven, kan God wonderen doen op elk gebied van het menselijke gedrag. Omdat het Gods geest wordt die in de mens leeft, en Hij het wordt die de dienst uitmaakt, en niet de menselijke impulsen, lusten, verlangens, gevoelens.
Maar om even terug te komen op de OP: Is het niet aanvaardbaar dat de 7 verzen over homoseksualiteit in een sociaal/cultureel perspectief uit die tijd geplaatst moeten worden? Dus met grovere woorden: Leviticus en Paulus hadden de pik op homo's?quote:
Oh, jij weet wat god vind.quote:Op maandag 13 december 2010 19:11 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan heb je mijn post niet goed gelezen. Ik zeg dat de aard van de mens van nature zondig is. En dus ook alleen maar zonde voortbrengt. Of dat nu in de vorm van enorme trots, of leugenachtigheid, of homoseksualiteit is. Is het een erger dan het ander? Nee, het komt allemaal tekort.
Daarnaast ben ik het niet met je eens dat homoseksualiteit altijd een geaardheid van geboorte af aan is. Ik heb genoeg gevallen gezien waarbij het simpelweg uitspattingen zijn. Ook heb ik een duidelijke spirituele invloed gezien, en ervaren.
Maar ook voor die categorie waarbij het aangeboren is, is het inderdaad iets wat kan veranderen onder invloed van Gods geest, ik ben daarvan overtuigd, en er zijn ook mensen die dit rapporteren. Voor de ware gelovige, die bereid is alles op te geven, kan God wonderen doen op elk gebied van het menselijke gedrag. Omdat het Gods geest wordt die in de mens leeft, en Hij het wordt die de dienst uitmaakt, en niet de menselijke impulsen, lusten, verlangens, gevoelens.
Je kunt deze idioterie ongetwijfeld onderbouwen met feiten en cijfers. En neen, christelijke propaganda websites accepteer ik niet als een valide bron.quote:Op zondag 12 december 2010 23:27 schreef Chief-Patron het volgende:
Fysieke gezondheid
Geestelijke Gezondheid
Levensduur
Monogamie
Das niet zo erg, maar dan moet je vervolgens eens aan hem vragen waarom hij zijn rechter hand nog niet afgehakt heeft. Want christenen staan er om bekend de bijbel selectief te lezen.quote:Op maandag 13 december 2010 22:22 schreef Jordiaantje het volgende:
Maar om even terug te komen op de OP: Is het niet aanvaardbaar dat de 7 verzen over homoseksualiteit in een sociaal/cultureel perspectief uit die tijd geplaatst moeten worden? Dus met grovere woorden: Leviticus en Paulus hadden de pik op homo's?
Ik durf erom te wedden dat je nu antwoord: "Leviticus en Paulus waren boodschappers van god" en daar stagneert vervolgens de hele discussie, want dan vallen jij en veel andere christenen terug op het principe dat de bijbel van kaft tot kaft het woord van god is.
Misschien vind je dit artikeltje over de visie van Patrick Chantelion Counet op Paulus interessantquote:Op maandag 13 december 2010 22:22 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Maar om even terug te komen op de OP: Is het niet aanvaardbaar dat de 7 verzen over homoseksualiteit in een sociaal/cultureel perspectief uit die tijd geplaatst moeten worden? Dus met grovere woorden: Leviticus en Paulus hadden de pik op homo's?
Ja bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 december 2010 22:18 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Met "uitspattingen" bedoel je waarschijnlijk bezopen HETERO jongens die op de gaypride anale sex hebben met andere bezopen jongens? Dat is het losbandige beeld dat veel mensen (niet alleen christenen) van homoseksuelen hebben, maar dat beeld is grotendeels gevormd door de media en "aandachtshomo's" op de gay pride, maar net als dat sexueel losbandig gedrag bestaat onder heteroseksuelen, komt het dus ook voor onder vele homo's.
Dat doet er niet toe. Het punt wat ik al maakte is dat ik denk dat je de menselijke liefde overschat. In mijn ogen is er maar 1 bron van ware, onegoistische liefde die niet gecorrumpeerd wordt door enige vorm van hebberigheid, lust, enzovoorts en die liefde is alleen in God te vinden. De menselijke natuur brengt dit soort liefde niet voort. De meeste relaties zijn gebaseerd op alles behalve die pure liefde van God, heteroseksueel of homoseksueel. Daarom houden ze ook niet stand.quote:En misschien valt het bij homo's net een beetje meer op vanwege de media aandacht die ze weten te trekken. Je kunt homo's niet over één kam scheren. Net als bij heteroseksuelen zijn er verhoudingsgewijs net zo veel oprechte liefdesrelaties tussen homoseksuelen. Natuurlijk houden ook veel van die relaties geen levenlang stand, maar hoeveel relaties of huwelijken (homo/hetero) houden tegenwoordig nog wel stand?
Je zult mij ook niet horen zeggen dat dat iets is waar God gelukkig van wordt als hij Zijn kinderen dat ziet doen.quote:En zeker onder de jeugd is dit percentage laag, en, dat erken ik ook, er zijn ook veel jongeren die maar gewoon af en toe met iemand van het zelfde geslacht het bed delen puur voor de afwisseling of uit nieuwsgierigheid. Die krijgen later waarschijnlijk gewoon een vrouw en kinderen, terwijl ze nu partydrugs slikken, zich ladderzat zuipen en misschien af en toe is met een jongen naar bed gaan. Dat kun je ook zeker sexueel losbandig gedrag noemen.
Als dit waar zou zijn, zou de wereld er heel anders uitzien. Dan waren er niet zoveel mensen gebroken, geblesseerd, lijdend, vluchtend. Dan waren we met zijn allen in een veel betere conditie.quote:Maar los van het bovengenoemde: de menselijke liefde IS zuiver. Ik geloof dat die bij iedereen bestaat, met of zonder geloof. En of relaties nou wel of geen stand houden, wil niet zeggen dat de liefde nooit zuiver is geweest. Maar dat is een andere discussie.
Ja, laten we dierlijk gedrag als voorbeeld voor menselijk gedrag aannemen. Wist je dat de bidsprinkhaan haar partner opvreet tijdens het liefdesspel? Dus kannibalisme is iets normaals en dient geaccepteerd te worden? Wist je dat allerlei dieren hun eigen en elkaars stront opeten? Dus is coprofilie iets moois en een mogelijk prachtige aanvulling op het liefdesspel tussen 2 beschaafde mensen? Wat nog meer, soms zie je honden en katten elkaar bespringen, ik stel dus ook voor dat je volgende week een aap in je bed uitnodigt? Je begrijpt mijn punt. De dierenwereld is net zo gecorrumpeerd als de menselijke, van oorsprong was het dierenrijk heel anders, geen dier maakte een ander dier dood, en dit soort dingen kwamen niet voor. Vandaar dat God op een gegeven moment voedselwetten gegeven heeft, om ons te beschermen tegen de corruptie in de dierenwereld. Ik accepteer dit argument dus niet omdat het aan alle kanten rammelt.quote:En dat bepaalde mannetjes dieren in Artis het met elkaar doen, ookal zijn er genoeg vrouwelijke dieren in de buurt, zegt al dat homoseksualiteit natuurlijk is. En onderzoek met vliegen heeft uitgewezen dat een simpele gen-wisseling bepaalt wat je seksuele voorkeur is.
Nee, dat lijkt me de meest simplistische, onlogische en achterdochtige verklaring voor de geschriften van Mozes en Paulus, 2 autoriteiten binnen de judeo-christelijke geschriften en tradities. Dan zou je ook kunnen stellen dat Paulus en Mozes de pik hadden op mensen die vreemdgaan, mensen die liegen, mensen die stelen, mensen die kleren dragen met 2 verschillende stoffen gemengd, dat Mozes de pik had op bepaalde dieren, op vrouwen in hun menstruatieperiode. Dat Paulus de pik had op de joden, anders had hij zich niet bekeerd, en op nog veel meer dingen. Ik geloof niet dat deze 2 mannen probeerden hun eigen voorkeuren op te leggen op een volk, dat is niet in overeenstemming met de rest van hun geschriften noch met de vruchten die het in de praktijk brengen van hun doctrines heeft.quote:Op maandag 13 december 2010 22:22 schreef Jordiaantje het volgende:
[..]
Inderdaad, ik geloof dat het boodschappers waren van God, en niet zonder redenen. Het is mijn goed recht om dat te geloven, of niet dan? Is er dan verder nog discussie mogelijk? Nee, ik geloof namelijk niet dat jij een boodschapper van God bent, die het nieuwe geloof komt verkondigen, op basis waarvan duizenden jaren oude, bestudeerde, gerespecteerde geschriften verworpen moeten worden, omdat je toevallig een kind bent van een generatie waarin we geen acht meer nemen op die geschriften en geloven dat het maar wat sprookjes zijn die in het perspectief van hun tijd geplaatst dienen te worden. Je hebt voor mij geen autoriteit, de bijbel heeft dat wel. Dat is mijn geloof, het enige wat ik kan doen is je mijn standpunt uit leggen, maar verwacht niet dat ik ook maar 1 millimeter toegeef en de bijbel als autoriteit verwerp. Dat kan ik niet, en dat hoef ik ook niet.quote:Ik durf erom te wedden dat je nu antwoord: "Leviticus en Paulus waren boodschappers van god" en daar stagneert vervolgens de hele discussie, want dan vallen jij en veel andere christenen terug op het principe dat de bijbel van kaft tot kaft het woord van god is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |