abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89593554
Ik was benieuwd naar jullie kennis over de culture achtergrond waarin bepaalde bijbelse teksten geschreven zijn, en dan met name de 7 verzen over homoseksualiteit. Hoe groot is de kans aanwezig dat de opvattingen over homoseksualiteit in de bijbel gebonden zijn aan de tijd waarin ze geschreven zijn? En op basis waarvan? En is het zo dat de bijbel in de loop der eeuwen is gewijzigd/uitgedund, bijvoorbeeld omdat bepaalde vertalingen verkeerd zijn gegaan of omdat bepaalde opvattingen zijn veranderd?
pi_89593624
Ja. Geen enkel heilig boek is tegenwoordig nog in z'n originele staat, iedereen die dat denkt leeft onder een steen :')... voor instance de kinderbijbel zonder alle verzen, delen en stukken die in een "originele" bijbel staat.

Het is een grote vergissing.

Also homosexualiteit ^O^ ik zeg go. Liever mensen die van elkaar houden dan mensen die elkaar lopen af te bitchen.
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
  maandag 6 december 2010 @ 17:18:10 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_89593665
Evangelie van Eva.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  maandag 6 december 2010 @ 17:33:49 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89594263
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:15 schreef Jordiaantje het volgende:
Ik was benieuwd naar jullie kennis over de culture achtergrond waarin bepaalde bijbelse teksten geschreven zijn, en dan met name de 7 verzen over homoseksualiteit. Hoe groot is de kans aanwezig dat de opvattingen over homoseksualiteit in de bijbel gebonden zijn aan de tijd waarin ze geschreven zijn? En op basis waarvan? En is het zo dat de bijbel in de loop der eeuwen is gewijzigd/uitgedund, bijvoorbeeld omdat bepaalde vertalingen verkeerd zijn gegaan of omdat bepaalde opvattingen zijn veranderd?
De bijbel zoals wij die kennen is pas in de 4e eeuw na christus vast komen te staan. Ik dacht zelf eerder, maar ik heb net geleerd van een hoogleraar dat het de 4e eeuw na christus is.
Over het oude testament kunnen we al zeggen dat het opgenomen is in de bijbel nog voor dat de joden er over eens waren wat nu precies hun kanon was. Maar ook die boeken zijn te herleiden tot oudere verhalen dan de godsdienst zelf. De anti homo teksten staan ook in het oude testament in in leviticus. Dat plaatst het terug tot 1500 voor christus ongeveer, misschien als antireactie op de grieken waar homoseksualiteit binnen bepaalde voorwaarden heel normaal was.
Er is later ook nog contact geweest met de grieken Toen alexander de grote in 334 voor christus het idee kreeg om door israel te trekken opweg naar egypte. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
Ik denk ieder geval dat je sowieso de oorsprong bij het jodendom moet zoeken, want alle abrahamistische godsdiensten zijn anti homo.
pi_89598554
Welke verzen heb je het precies over, TS? Ik zou er uit m'n hoofd geen zeven weten ;)
  maandag 6 december 2010 @ 19:27:03 #6
310327 L-ascorbinezuur
Procrastination Guru.
pi_89598655
Volgens mij mag je best homo zijn volgens de bijbel, zolang je maar geen seks hebt.

Of heb ik mijn huiswerk niet goed gemaakt?
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]
pi_89611211
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:33 schreef Daniel1976 het volgende:

De bijbel zoals wij die kennen is pas in de 4e eeuw na christus vast komen te staan. Ik dacht zelf eerder, maar ik heb net geleerd van een hoogleraar dat het de 4e eeuw na christus is.
Je hebt het misschien over de canon van de bijbel. Niet de teksten van de geschriften in de bijbel. En de canon van de bijbel stond inderdaad grotendeels al in de 2e eeuw vast.
quote:
De anti homo teksten staan ook in het oude testament in in leviticus. Dat plaatst het terug tot 1500 voor christus ongeveer, misschien als antireactie op de grieken waar homoseksualiteit binnen bepaalde voorwaarden heel normaal was.
De grieken in 1500 voor Christus? Hoe zagen die er uit? :)
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_89631532
De bijbel is idd. gewijzigd en aangepast naar eigen belangen. dat is toch overduidelijk? In principe zijn er veel overeenkomsten met de islam maar de christenen destijds zagen het niet zitten, al die regeltjes. dus hebben ze het aangepast, vandaar ook al die tegenstrijdigen in alle versies van de bijbel.
pi_89631842
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:13 schreef NumberSeven het volgende:
De bijbel is idd. gewijzigd en aangepast naar eigen belangen. dat is toch overduidelijk?
Laten we de laatste versie van de Novum Testamentum Graece er bij nemen. Welke teksten daarin zijn volgens jou gewijzigd of aangepast?
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
pi_89631968
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:20 schreef Dwerfion het volgende:

[..]

Laten we de laatste versie van de Novum Testamentum Graece er bij nemen. Welke teksten daarin zijn volgens jou gewijzigd of aangepast?
De laatste versie heb ik niet gelezen, maar waarom zijn er uberhaupt zoveel versies? Het is toch te gek voor woorden dat mensen de woorden van GOD gaan zitten aanpassen en wijzigen. Ze kunnen beter boeken schrijven met de manieren waarop je de teksten kunt interpreteren of wat de meest logische interpretatie is, ipv. zelf de woorden van GOD zitten wijzigen. Ik heb een aantal versies gelezen, en er zitten ontzettend veel tegenstrijdigheden in. De huidige bijbel versies kunnen nooit de letterlijke woorden van God zijn!
pi_89635629
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 14:23 schreef NumberSeven het volgende:

[..]

De laatste versie heb ik niet gelezen, maar waarom zijn er uberhaupt zoveel versies? Het is toch te gek voor woorden dat mensen de woorden van GOD gaan zitten aanpassen en wijzigen. Ze kunnen beter boeken schrijven met de manieren waarop je de teksten kunt interpreteren of wat de meest logische interpretatie is, ipv. zelf de woorden van GOD zitten wijzigen. Ik heb een aantal versies gelezen, en er zitten ontzettend veel tegenstrijdigheden in. De huidige bijbel versies kunnen nooit de letterlijke woorden van God zijn!
Het zijn niet de woorden van God. Het zijn woorden van mensen geinspireerd door de Heilige Geest. Menselijk genoeg dus voor foutjes en tegenstrijdigheden, heilig genoeg om autoriteit te hebben. ;)

Ik vind het ook niet acceptabel hoor. Je mag van een perfecte God een perfect boek verwachten (of beter; een andere manier van communiceren dan een boek). Maar christenen vinden het wel acceptabel.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  dinsdag 7 december 2010 @ 17:43:12 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_89639713
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

Je mag van een perfecte God een perfect boek verwachten (of beter; een andere manier van communiceren dan een boek).
^O^ Eens
AFC AJAX
pi_89833950
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:17 schreef Parabolismic het volgende:
Ja. Geen enkel heilig boek is tegenwoordig nog in z'n originele staat, iedereen die dat denkt leeft onder een steen :')... voor instance de kinderbijbel zonder alle verzen, delen en stukken die in een "originele" bijbel staat.

Het is een grote vergissing.

Also homosexualiteit ^O^ ik zeg go. Liever mensen die van elkaar houden dan mensen die elkaar lopen af te bitchen.
Onzin. Er zijn alleen al van het nieuwe testament 24000oude geschriften gevonden. Vanuit deze geschriften is er een bijzonder accurate bijbel gemaakt, in het nieuwe testament zitten als ik het mij goed herinner iets van 500miniscule verschillen in de oude statenvertaling(die van de 17de eeuw), dat wil zeggen kleine verschillen die totaal geen invloed hebben op de betekenis van de text. Deze "foutjes" zijn erin geslopen door de ongekend lange dagen van de originele kopieerders van de geschriften die hele dagen alleen maar aan het schrijven waren. Hierdoor zijn er een aantal kleine schoonheidsfoutjes in enkele geschriften geslopen, die makkelijk te herkennen zijn door de 24000geschriften naast elkaar te leggen. Van het oude testament zijn er nog veel meer geschriften, en deze zijn nagenoeg foutloos. Een Joodse schrijver was verplicht na elke pagina deze uitvoerig te controleren. Bij zelfs de kleinste fout, moest hij opnieuw beginnen. Deed hij dat niet, waren er zeer ernstige gevolgen. Gevolg, wij hebben nog altijd een zeer accurate Bijbel, mits men de juiste vertaling aanschaft, want er zijn zeker in onze tijd nogal wat matige versies verschenen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Het zijn niet de woorden van God. Het zijn woorden van mensen geinspireerd door de Heilige Geest. Menselijk genoeg dus voor foutjes en tegenstrijdigheden, heilig genoeg om autoriteit te hebben. ;)

Ik vind het ook niet acceptabel hoor. Je mag van een perfecte God een perfect boek verwachten (of beter; een andere manier van communiceren dan een boek). Maar christenen vinden het wel acceptabel.
Je zegt tegenstrijdigheden, noem er eens 10 dan? Ik ken ze niet, dus please enlighten me.

Oh en God communiceert zeker ook op andere manieren, maar om dat te ervaren zul je toch echt een relatie met hem moeten hebben, of op zijn minst verlangen. God dringt zich niet aan je op, iets wat Atheisten geloof ik wel fijn vinden toch?

Aangaande Homoseksualitiet, dat is zeker een zonde. Niet alleen is het een vernietigende activiteit voor je lichaam, het is ook tegen de orde van de schepping in. Het is ook een fabeltje dat men geboren wordt als homosexueel. Homosexualiteit is een gevolg van dingen uit de jeugd. Vaak ligt er of kindermisbruik of een hele slechte relatie met een ouder van hetzelfde geslacht aan ten gronde.

En en @ numberseven, Zoveel gelijkenissen zijn er echt niet tussen de Islam en Het Christendom, en de Koran is nou niet bepaald het toonbeeld van het onfeilbare woord van god.
  zondag 12 december 2010 @ 15:07:54 #14
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_89834186
quote:
Vaak ligt er of kindermisbruik of een hele slechte relatie met een ouder van hetzelfde geslacht aan ten gronde.
Klinkt alsof de kerk het zelf veroorzaakt heeft dus.
  Redactie Sport zondag 12 december 2010 @ 15:53:50 #15
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_89835792
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:01 schreef Kist het volgende:
Homosexualiteit is een gevolg van dingen uit de jeugd. Vaak ligt er of kindermisbruik of een hele slechte relatie met een ouder van hetzelfde geslacht aan ten gronde.
En als dat niet zo is? Wat is er dan 'mis' gegaan? :)
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_89835997
quote:

[..]

Aangaande Homoseksualitiet, dat is zeker een zonde. Niet alleen is het een vernietigende activiteit voor je lichaam, het is ook tegen de orde van de schepping in.
Ik ga d'r niet eens tegenin :) :)
Disana is the best !!!!!!!!
pi_89836105
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 15:07 schreef Sander het volgende:

[..]

Klinkt alsof de kerk het zelf veroorzaakt heeft dus.
_O-
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  zondag 12 december 2010 @ 16:26:05 #18
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89837000
quote:

[..]

Onzin. Er zijn alleen al van het nieuwe testament 24000oude geschriften gevonden. Vanuit deze geschriften is er een bijzonder accurate bijbel gemaakt, in het nieuwe testament zitten als ik het mij goed herinner iets van 500miniscule verschillen in de oude statenvertaling(die van de 17de eeuw), dat wil zeggen kleine verschillen die totaal geen invloed hebben op de betekenis van de text. Deze "foutjes" zijn erin geslopen door de ongekend lange dagen van de originele kopieerders van de geschriften die hele dagen alleen maar aan het schrijven waren. Hierdoor zijn er een aantal kleine schoonheidsfoutjes in enkele geschriften geslopen, die makkelijk te herkennen zijn door de 24000geschriften naast elkaar te leggen. Van het oude testament zijn er nog veel meer geschriften, en deze zijn nagenoeg foutloos. Een Joodse schrijver was verplicht na elke pagina deze uitvoerig te controleren. Bij zelfs de kleinste fout, moest hij opnieuw beginnen. Deed hij dat niet, waren er zeer ernstige gevolgen. Gevolg, wij hebben nog altijd een zeer accurate Bijbel, mits men de juiste vertaling aanschaft, want er zijn zeker in onze tijd nogal wat matige versies verschenen.
Je zegt tegenstrijdigheden, noem er eens 10 dan? Ik ken ze niet, dus please enlighten me.
Wanneer je het hebt over de boeken in het nieuwe testament,heb je misschien wel enigszins gelijk.
Het jammere is alleen dat ze tenminste 2 of 3 generaties na een mogelijke jezus figuur geschreven zijn. Het jammere is dan ook alleen dat er tot 1500 na christus discussie is geweest over wat er nu wel en niet in de bijbel moest en dat er een aantal maal pogingen zijn geweest om alle andere boeken te vernietigen. Andere boeken die net zo veel recht van spreken hadden aangezien de heilige geest over iedereen was uitgestort en iedereen kon een visioen krijgen of ineens de stem van god horen.
Bovendien zijn er echt teveel zaken die rammelen aan het nieuwe testament.
Maar daarvoor wil ik je hier De historische Jezus #2 of daar
http://www.positief-athei(...)storische_jezus.html
quote:
Oh en God communiceert zeker ook op andere manieren, maar om dat te ervaren zul je toch echt een relatie met hem moeten hebben, of op zijn minst verlangen. God dringt zich niet aan je op, iets wat Atheisten geloof ik wel fijn vinden toch?
Waarom zou ik als atheist dat fijn moeten vinden? Jouw imaginaire vriend is de mijne niet.
quote:
Aangaande Homoseksualitiet, dat is zeker een zonde. Niet alleen is het een vernietigende activiteit voor je lichaam, het is ook tegen de orde van de schepping in. Het is ook een fabeltje dat men geboren wordt als homosexueel. Homosexualiteit is een gevolg van dingen uit de jeugd. Vaak ligt er of kindermisbruik of een hele slechte relatie met een ouder van hetzelfde geslacht aan ten gronde.
Ik hoop vurig dat je kinderen krijgt ooit en dat ze homo zijn.
quote:
En en @ numberseven, Zoveel gelijkenissen zijn er echt niet tussen de Islam en Het Christendom, en de Koran is nou niet bepaald het toonbeeld van het onfeilbare woord van god.
En de bijbel is dat wel? Geschreven getuigenissen van mensen noem jij het onfeilbare werk van een onfeilbare god? Interessant gegeven. Het rammelt.
Er zijn overigens zeer veel overeenkomsten tussen de islam en het christendom. Dat is ook niet voor niets. mohammed was goed op de hoogte van het jodendom en het christendom. De verhalen zoals ze in de soera's staan kunnen ook echt worden herleid tot iemand die de verhalen van het jodendom en christendom heeft gehoord en daar zijn eigen draai aan heeft gegeven.
  zondag 12 december 2010 @ 16:29:17 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89837120
Meeste mensen willen niet weten dat de bijbel helemaal niet oud is, maar een propagandawerk is van de communistische sovjets.
Je ziet het terug in bv Genesis, Adam en Eva hadden niets om aan te trekken, alleen een appel om te eten en toch werd ze verteld dat ze in het paradijs leefden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_89839441
Ik had laatst Romeinen 1 gelezen inderdaad en ik schrok er nogal van. Ik heb zelf de overtuiging dat homoseksualiteit is aangeboren. Die seksuele geaardheid heeft men al van jongs af aan. Dat is ten minste mijn persoonlijke overtuiging en ik veroordeel homoseksualiteit daarom niet, misschien ben ik wel veroordelend naar bepaald homoseksueel gedrag, maar dat is ook een ander verhaal.

Maar ik vind het opvallend wat na dit stuk in Romeinen volgt. Ik heb sterk het gevoel dat het daar niet voor niets staat.

quote:
Romeinen 1[24]Daarom heeft God hen prijsgegeven* aan hun onreine begeerten, zodat zij hun eigen lichaam onteren.
[25] Zij hebben de goddelijke waarheid verruild voor de leugen, en de schepping geëerd en aanbeden in plaats van de schepper; Hij is gezegend in eeuwigheid! Amen. [26] Daarom heeft God hen prijsgegeven aan onterende hartstochten. Hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke. [27] Eveneens hebben de mannen de natuurlijke gemeenschap met vrouwen opgegeven en zijn ze in lust voor elkaar ontbrand: mannen plegen ontucht met mannen. Zo ontvangen zij aan den lijve het verdiende loon voor hun afdwaling.
[28] En omdat zij zich niet verwaardigd hebben God te erkennen, heeft God hen prijsgegeven aan hun nietswaardige gezindheid, zodat zij alles doen wat niet te pas komt. [29] Vervuld* zijn zij van allerlei ongerechtigheid, boosheid, hebzucht en slechtheid; vol nijd, bloeddorst, ruzie, bedrog en kwaadaardigheid. Roddelaars zijn het, [30] lasteraars, haters* van God, vermetel, verwaand, protserig, vindingrijk in het kwaad, ongehoorzaam aan hun ouders, [31] onverstandig, onbestendig, zonder liefde en zonder mededogen. [32] En geheel en al bekend met Gods vonnis, dat wie zulke dingen doet de dood verdient, bedrijven zij deze misdaden niet alleen, maar juichen die ze die ook toe bij hen die ze begaan.
Ik krijg sterk de indruk dat met deze passage de rebellie tegen God en het Hogere, het toegeven aan aardse genoegens en geneugten, de banaliteit en de geestelijk, dode levensstijl die daaruit voortkomt, bekritiseerd wordt, onder de aandacht wordt gebracht. Dat is hetgeen dat ik hier uithaal. Een vorm van egoïsme en hoogmoed, waardoor een mens verloren gaat en (geestelijk) sterft.

quote:
Romeinen 2: [1]Maar dan ben jij, mens die oordeelt, wie je ook mag zijn, evenmin te verontschuldigen. Want met je oordeel over anderen veroordeel jij jezelf. Jij die je tot rechter opwerpt, doet immers precies hetzelfde. [2] Wij zijn het erover eens dat God terecht hen veroordeelt die zulke dingen doen. [3] En jij die een oordeel velt over hen die zulke dingen doen, en ze zelf ook doet, reken jij erop dat je aan Gods oordeel zult ontsnappen? [4] Of misken je zijn rijkdom aan goedheid en geduld en lankmoedigheid, en besef je niet dat Gods goedheid je tot inkeer wil brengen? [5] Met je botte en onboetvaardige gezindheid stapel je voor jezelf een kapitaal van toorn op tegen de dag* van de toorn, wanneer Gods rechtvaardig oordeel openbaar zal worden. [6] Hij zal iedereen loon naar werken geven: [7] het eeuwig leven aan hen die door standvastig het goede te doen, streven naar onvergankelijke heerlijkheid en eer; [8] maar toorn en gramschap wacht hen die weerspannig de waarheid verwerpen en de ongerechtigheid omhelzen. [9] Kwelling en benauwdheid wacht elke mens die het kwade bedrijft, de Jood in de eerste plaats, maar ook de Griek; [10] heerlijkheid, eer en vrede wacht een ieder die het goede doet, de Jood in de eerste plaats, maar ook de Griek. [11] Want God kent geen aanzien* des persoons.
Prachtig, alsof nogmaals benadrukt wordt dat we allemaal zondig zijn en niet moeten oordelen over anderen, alsof het ook de hypocrisie aankaart van gelovigen die menen goedaardig en gelovig te zijn en toch ook zondigen en niet onder het oordeel uitkomen.

Prachtig is ook dat we vanuit de zonde en God's oordeel tot inkeer moeten komen en een nieuw leven moeten beginnen. Het is geen strafrechterlijke macht die mensen voor eeuwig wilt opsluiten of ter dood wil veroordelen, maar die mensen een nieuw leven wilt laten beginnen.

Zo zie ik dat ten minste.

[ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 12-12-2010 18:17:19 ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_89840375
quote:
Sorry, ik lees nu pas je OP serieus door. Interessante vragen die je stelt, ik sta daar ook regelmatig bij stil. Ook m.b.t. seks voor het huwelijk en vrijen zonder voorbehoedsmiddelen.
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’
pi_89841286
quote:
Mijn overtuiging is dat de verzen wat betreft homoseksualiteit niet gebonden zijn aan de tijd waarin ze geschreven zijn. Het heeft altijd gevallen onder gedrag dat als zondig beschouwd wordt, en niet als heilig en bedoeld door God. Van Sodom en Gomorra tot Romeinen en tot vandaag de dag.

Echter is de bijbel ook heel duidelijk over het feit dat men elkaar niet dient te oordelen aangezien iedereen in zonde geboren is.

De een heeft last van neigingen tot homoseksualiteit, de ander tot liegen, een ander tot vreemdgaan, en een ander weer tot stelen en een ander tot roddelen, een ander is hoogmoedig en arrogant, een ander juist weer een lafaard, een volgende is een pestkop en kwetst mensen, etc Zonde bestaat in vele vormen en homoseksualiteit is er daar maar 1 van. Als we iedereen aan dezelfde standaard van oordeel onderwerpen, Gods wet, komt niemand er goed van af.

De verzen in Romeinen geven een specifieke situatie weer waarin men bewust God de rug toekeert, de waarheid negeer en onderdrukt, en deze verharding zorgt voor uitspattingen en morele degeneratie die uiteindelijk tot een compleet vleselijk perverse leefstijl leiden waarvan homoseksueel gedrag er 1 van is.

In het oude testament is het simpelweg bij wet verboden, geen verdere uitleg, het is een gruwel volgens God.

Het feit dat iets als zondig beschouwd wordt, wil echter niet zeggen dat de mensen die dit gedrag vertonen verworpen dienen te worden of dat we geen genade voor hen dienen te hebben. Dat dienen we voor alle mensen te hebben, wat hun zonden ook zijn. Ik zie zelf niet in waarom de ene zonde erger zou zijn dan de andere, want wie 1 van de geboden overtreden heeft, heeft ze allemaal overtreden, en verdient te sterven.

We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en niemand gehoorzaamt van nature Gods wet van heiligheid, naastenliefde, rechtvaardigheid en vrijheid. Iedereen loopt het doel mis, iedereen doet onrecht, iedereen is voor God veroordeelbaar. En daarom hebben we Jezus Christus, die ons voor alle zonden kan vergeven en ons ervan genezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 12-12-2010 19:13:47 ]
pi_89841822
Sterk verwoord Ali, sterk. In het meeste kan ik me volledig vinden...

[ Bericht 6% gewijzigd door poldergeist op 12-12-2010 18:58:22 ]
pi_89855792
quote:

Aangaande Homoseksualitiet, dat is zeker een zonde. Niet alleen is het een vernietigende activiteit voor je lichaam,
Omdat?

quote:
het is ook tegen de orde van de schepping in.
Hoe kom je daarbij? Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor.

quote:
Het is ook een fabeltje dat men geboren wordt als homosexueel. Homosexualiteit is een gevolg van dingen uit de jeugd. Vaak ligt er of kindermisbruik of een hele slechte relatie met een ouder van hetzelfde geslacht aan ten gronde.
Vaak? Vaak genoeg om te zeggen dat het "een fabeltje" is dat homoseksualiteit aangeboren is? Dan wil ik daar wel eens een bron van zien ;)

Dan nog even @ Ali: denk je wel dat mensen een homofiele geaardheid kunnen hebben - met andere woorden, dat het homo-zijn deel uitmaakt van hun diepste identiteit? Of denk je met Kist dat dat een fabeltje is?
pi_89856996
Ik snap sowieso niet dat men zo normaal doet over homoseksualiteit. Als je er goed over nadenkt dan zie je toch wel in dat dit absoluut niet normaal is?

Tegenwoordig word het zelfs goedgepraat in de media om homoseksueel te zijn, en ook jonge kinderen worden hieraan blootgesteld. Hun word verteld dat homo zijn heel normaal is en er niks mis mee is.. Waar gaat het heen met dit land?

Kijk alleen al naar het volgende

Fysieke gezondheid

Seksuele praktijken onder homoseksuele mannen leiden tot tal van soa's en lichamelijk letsel, waarvan sommige vrijwel onbekend zijn onder heteroseksuelen. Lesbiennes hebben ook een hoger risico op soa's. Lesbiennes hebben drie tot vier keer meer kans dan heteroseksuele vrouwen om seks te hebben met mannen die een hoog HIV risico hebben.

Geestelijke Gezondheid

Het staat vast dat er een hoge graad van psychiatrische ziektes, zoals depressie, drugsmisbruik, en zelfmoordpogingen zijn onder homo's en lesbiennes. Dit geld zelfs in Nederland, waar homoseksuele, lesbische en biseksuele relaties veel meer sociaal aanvaardbaarder zijn dan in de VS.

Levensduur

De enige epidemiologische studie tot op heden over de levensduur van homoseksuele mannen concludeert dat homo-en biseksuele mannen tot 20 jaar minder lang zullen leven.

Monogamie

Seksuele trouw op lange termijn is zeldzaam in homoseksuele relaties, met name onder homoseksuele mannen. Een studie meldde dat 66 procent van de homoparen seks buiten de relatie heeft binnen het eerste jaar, en bijna 90 procent bij een relatie van 5 jaar.

Dit wetende kan zoiets toch nooit goedgepraat worden en als iets natuurlijk worden gezien? Laat staan het goed te praten voor kinderen.
Mooooooooo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')