abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 december 2010 @ 14:44:35 #51
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_89587224
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:43 schreef Dlocks het volgende:

[..]

In het belang van het volk hoeft een overheid over bepaalde zaken niet open te zijn. Bij 99% van de informatie van Wikileads heeft helemaal niemand belang en is het dan ook uitermate zinloos om die 99% openbaar te maken. Kan alleen maar meer kwaad dan goeds als gevolg hebben.
Heb jij zo een heilig vertrouwen in de overheid dan? Ik zeg, Bouwfraude.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 december 2010 @ 14:44:43 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_89587229
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Nieuws is nieuws. En de krampachtige houding van alle overheden toont alleen maar aan dat er iets flink stinkt. Overigens heb ik moeite de neiging tot het schreeuwen van: "Als je niets te verbergen hebt, heb je niets te vrezen" te onderdrukken. De eerstvolgende keer dat types als Teeven dat weer eens roepen hoeft de interviewer alleen nog maar te zeggen: "Wikileaks!"
WikiLeaks is idd een uitstekend argument in de privacy-discussie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 6 december 2010 @ 14:45:23 #53
pi_89587270
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat de informatie gestolen is, is niet van belang.
De Nederlandse en Duitse overheid gebruiken ook bankrekeninginformatie die gestolen is van Lichtensteinse en Zwitserse banken.
Whehehe touché
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  maandag 6 december 2010 @ 14:48:51 #54
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89587423
quote:

[..]

In het belang van het volk hoeft een overheid over bepaalde zaken niet open te zijn. Bij 99% van de informatie van Wikileads heeft helemaal niemand belang en is het dan ook uitermate zinloos om die 99% openbaar te maken. Kan alleen maar meer kwaad dan goeds als gevolg hebben.
Ik heb vroeger bij geschiedenis geleerd dat het achterhouden van informatie door regeringen vooral een kenmerk is van totalitaire regeringen.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 6 december 2010 @ 14:50:11 #55
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89587472
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:41 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik denk omdat 99% van de informatie totaal niet relevant is voor het volk, maar wel grote gevolgen kan hebben voor de (diplomatieke) relaties tussen verschillende landen.

Dat Pietje over Jantje zegt dat hij een klootzak is is voor het volk niet relevant, maar het openbaar maken van deze informatie kan wel grote gevolgen hebben (ook voor het volk).
Dat Pentagon uberhaupt documenten bijhoudt over schelden..
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 6 december 2010 @ 14:50:21 #56
pi_89587480
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:35 schreef Dlocks het volgende:

[..]

In dit geval is er geheime informatie gestolen. :6
Door Chinese hackers. De Chinese overheid ( en andere zogenaamde vijanden van de VS/Het Vrije Westen) weet alles al. WikiLeaks onderschepte de informatie en maakte het openbaar zodat niet alleen geheime diensten, maar iedereen op de hoogte waren (waarna ze informatie kregen van privé personen zoals die homosexuele millitair met z'n Lady Gaga CD tot zover de geschiedenis van WikiLekas in een notedop).

Toen barstte de bom. Het is blijkbaar veel gevaarlijker dat iedereen dit weet, dan dat alleen de vijand op de hoogte is. Overheden hebben dus overduidelijk vooral geheimen voor hun eigen burgers.
pi_89587755
quote:

[..]

Hoe zat het ook weer met echelon, waarbij het meeste internetverkeer door onze big brother overheid opsgeslagen wordt.

Waarom hebben ze nooit bij de uitvindngen van de kopieermachine alle post geopend en hiervan een kopie getrokken dan?
  maandag 6 december 2010 @ 14:57:05 #58
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89587759
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb jij zo een heilig vertrouwen in de overheid dan? Ik zeg, Bouwfraude.
Bouwfraude is dan iets wat inerderdaad openbaar gemaakt moest worden. Ben ik het mee eens.

Netzoals dat ik het er mee eens ben dat het goed is dat Wijnand Duyvendak (Groen Links) in 1985 betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken en de gestolen informatie (plannen kerncentrales) openbaar maakte.

Ben ik overigens wel benieuwd naar de Fokkers die Duyvendak voor bovenstaande een linke terrorist vonden maar die nu het nu opeens wel eens zijn met Wikileads.

Maar goed, mijn punt is dus juist dat 99% van de informatie van Wikileads voor het het volk onzinnige informatie is en dat het iniedergeval in niemands belang is om die 99% openbaar te maken.

Die 1% openbaar maken: prima:
Die 99% openbaar maken: niet doen, dient geen enkel doel.
  maandag 6 december 2010 @ 15:00:41 #59
45206 Pietverdriet
pi_89587902
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hoe zat het ook weer met echelon, waarbij het meeste internetverkeer door onze big brother overheid opsgeslagen wordt.

Waarom hebben ze nooit bij de uitvindngen van de kopieermachine alle post geopend en hiervan een kopie getrokken dan?
Echalon is ouder dan het internet, en het vangt niet alleen internet verkeer af, maar ook Fax, Telex en telefoon verkeer. En dit was niet alleen om de vijanden van amerika in de gaten te houden, ook alle berichtenverkeer van bijvoorbeeld Airbus die in Saudi aan het onderhandelen waren over de verkoop van vliegtuigen werd doorgespeeld aan Boeing zodat die een beter aanbod konden maken.
  maandag 6 december 2010 @ 15:01:13 #60
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89587930
Zijn er nog écht sappige documenten openbaar gemaakt door wikileaks. Ik bedoel echt sappig. Bv dat Amerikanen de Iraniers vals gaan beschuldigen met ducumenten of vraagt om meer media-hye om een oorlog te kunnen starten Die shit wil ik lezen. Geen willekeurige arrestatie brief van een voorbijgganger in de woestijn kan mij geen ruk schelen!

Pas dan geloof k wikileaks :)
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  maandag 6 december 2010 @ 15:02:21 #61
45206 Pietverdriet
pi_89587972
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:57 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Bouwfraude is dan iets wat inerderdaad openbaar gemaakt moest worden. Ben ik het mee eens.

Netzoals dat ik het er mee eens ben dat het goed is dat Wijnand Duyvendak (Groen Links) in 1985 betrokken was bij een inbraak in het ministerie van Economische Zaken en de gestolen informatie (plannen kerncentrales) openbaar maakte.

Ben ik overigens wel benieuwd naar de Fokkers die Duyvendak voor bovenstaande een linke terrorist vonden maar die nu het nu opeens wel eens zijn met Wikileads.

Maar goed, mijn punt is dus juist dat 99% van de informatie van Wikileads voor het het volk onzinnige informatie is en dat het iniedergeval in niemands belang is om die 99% openbaar te maken.

Die 1% openbaar maken: prima:
Die 99% openbaar maken: niet doen, dient geen enkel doel.
En is volgens mij tot nu toe minder dan 1% openbaar gemaakt, en zover ik het begrepen heb wordt de informatie gescreend voordat ze het openbaar maken.
Dus ik denk niet dat je een valide argument hebt.
  maandag 6 december 2010 @ 15:04:56 #62
45206 Pietverdriet
pi_89588075
quote:
4s.gif Op maandag 6 december 2010 15:01 schreef Schenkstroop het volgende:
Zijn er nog écht sappige documenten openbaar gemaakt door wikileaks. Ik bedoel echt sappig. Bv dat Amerikanen de Iraniers vals gaan beschuldigen met ducumenten of vraagt om meer media-hye om een oorlog te kunnen starten Die shit wil ik lezen. Geen willekeurige arrestatie brief van een voorbijgganger in de woestijn kan mij geen ruk schelen!

Pas dan geloof k wikileaks :)
Ik heb nog niets gezien wat in de schaduw kan staan van Tonkin, Watergate of Bouwfraude.
Het is tot nu toe het soort onthullingen wat de Engelse pers over Camilla Parker Bowles bracht om maar wat te noemen.
pi_89588300
quote:
5. (SBU) The Dutch government is taking steps to convince developing countries to "associate with" the Accord. Kaasjager has drafted messages for embassies in capitals receiving Dutch development assistance to solicit support. This is an unprecedented move for the Dutch government, which traditionally recoils at any suggestion to use aid money as political leverage. But at the annual Dutch chiefs of mission conference in mid-January, ambassadors were clamoring for guidance on how to engage and persuade developing countries on climate negotiations. However, Kaasjager said the Netherlands would find it difficult to make association with the Accord a condition to receive climate financing.
bron: http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/246026

Beetje sappigheid over Nederland. Niet heel wereldschokkend m.i., maar wel een beetje jammer. Tegen ontwikkelingslanden zeggen: "Hier heb je een beetje geld voor je nieuwe Mercedes/privejet/oorlogje, maar dan wel meestemmen met Kopenhagen, hoor".

Die Koenders :+ (die overigens waarschijnlijk 'nergens iets van weet')
  maandag 6 december 2010 @ 15:13:24 #64
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89588424
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:10 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

bron: http://www.guardian.co.uk(...)les-documents/246026

Beetje sappigheid over Nederland. Niet heel wereldschokkend m.i., maar wel een beetje jammer. Tegen ontwikkelingslanden zeggen: "Hier heb je een beetje geld voor je nieuwe Mercedes/privejet/oorlogje, maar dan wel meestemmen met Kopenhagen, hoor".

Die Koenders :+ (die overigens waarschijnlijk 'nergens iets van weet')
Die zal wel blij zijn dat dit schandalige en illegale gedrag van een paar rotte appels aan het licht is gebracht, zodat er stappen tegen deze personen genomen kunnen worden. Ik wacht dit vol goede moed af.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 6 december 2010 @ 15:15:46 #65
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89588511
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik heb nog niets gezien wat in de schaduw kan staan van Tonkin, Watergate of Bouwfraude.
Het is tot nu toe het soort onthullingen wat de Engelse pers over Camilla Parker Bowles bracht om maar wat te noemen.
Ik weet niet wie dat is maar dan is wikileaks ten hoogste beschamend voor wat kranten en de rooie smoelen van wat politici. no harm done denk ik dan. shit.
  maandag 6 december 2010 @ 15:18:35 #66
45206 Pietverdriet
pi_89588638
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:15 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ik weet niet wie dat is maar dan is wikileaks ten hoogste beschamend voor wat kranten en de rooie smoelen van wat politici. no harm done denk ik dan. shit.
De vriendin van Prins Charles waar hij in een telefoongesprek tegen vertelde dat hij haar tampon wilde zijn.
  maandag 6 december 2010 @ 15:21:14 #67
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_89588736
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 14:15 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het gaat er vooral om dat veel dingen die iedereen wel wist maar telkens strak ontkend werden nu bewezen zijn.

En als er niets aan de hand is, waarom zijn de regeringen dan zo fel tegen wikileaks?
Als je baas willekeurig emailtjes openbaart van je collega's raak jij ook in paniek. Ook als je niets te verbergen hebt.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  maandag 6 december 2010 @ 15:22:21 #68
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_89588777
woah the power of wikileaks :)!
(tot nu toe)

[ Bericht 7% gewijzigd door Schenkstroop op 06-12-2010 15:30:44 ]
  maandag 6 december 2010 @ 15:23:48 #69
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_89588851
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En is volgens mij tot nu toe minder dan 1% openbaar gemaakt, en zover ik het begrepen heb wordt de informatie gescreend voordat ze het openbaar maken.
Dus ik denk niet dat je een valide argument hebt.
In dit geval is nog niet veel openbaar gemaakt. Alhoewel Wikileads wel alle (ongecensureerde documenten) voorafgaande aan de publicatie aan een aantal kranten in de VS heeft gegeven.

Wikileads heeft nu ook alle informatie beschikbaar gemaakt, het is echter op dit moment nog versleuteld. Wat als Wikileads de sleutel openbaar maakt? Dan is die overige 99% alsnog openbaar.

Daarnaast heeft in het verleden ook al veel zinloze informatie openbaar gemaakt.

En Assange is toch sowieso van plan om alle documenten openbaar te maken maar wil dit gefaseerd doen? Of is hij inmiddels van dit plan afgestapt?
pi_89589024
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

Echalon is ouder dan het internet, en het vangt niet alleen internet verkeer af, maar ook Fax, Telex en telefoon verkeer. En dit was niet alleen om de vijanden van amerika in de gaten te houden, ook alle berichtenverkeer van bijvoorbeeld Airbus die in Saudi aan het onderhandelen waren over de verkoop van vliegtuigen werd doorgespeeld aan Boeing zodat die een beter aanbod konden maken.
En dan maar bij hoog en laag volhouden dat men een vrije globale markt nastreeft en daarbij alles netjes gebeurd. 8-)
  maandag 6 december 2010 @ 15:28:16 #71
pi_89589063
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:23 schreef Dlocks het volgende:

En Assange is toch sowieso van plan om alle documenten openbaar te maken maar wil dit gefaseerd doen? Of is hij inmiddels van dit plan afgestapt?
Om de zoveel uur komen er documenten vrij. Het plan wordt op dit moment uitgevoerd.
  maandag 6 december 2010 @ 15:28:58 #72
111528 Viajero
Who dares wins
pi_89589097
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:21 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Als je baas willekeurig emailtjes openbaart van je collega's raak jij ook in paniek. Ook als je niets te verbergen hebt.
Mijn collegas mogen al mijn emails zien, graag zelfs. Dat scheelt weer tijd in meetings.
  maandag 6 december 2010 @ 15:29:54 #73
pi_89589137
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn collegas mogen al mijn emails zien, graag zelfs. Dat scheelt weer tijd in meetings.
_O-
  maandag 6 december 2010 @ 15:30:32 #74
45206 Pietverdriet
pi_89589165
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Om de zoveel uur komen er documenten vrij. Het plan wordt op dit moment uitgevoerd.
En allerlei intressante info is aangepast en met xxxxjes overschreven
  maandag 6 december 2010 @ 15:30:42 #75
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_89589174
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 15:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je collega's wel, maar de rest van de wereld? En dan al je mailtjes.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')