Laten we het daar maar op houden dan. We verschillen klaarblijkelijk van mening over de rest.quote:Op zondag 19 december 2010 20:41 schreef snabbi het volgende:
Anyway, we zijn het er wel beiden over eens dat het hoog ligt voor mensen die feitelijk nog niet veel waard zijn.
Worden die ooit uitgedeeld? Het is natuurlijk bullshit, dat zie je zelf hopelijk ook. Elke boer werkt meer dan 48 uur per week in dit land en de hele Zuidas doet ook lekker mee...quote:Op zondag 19 december 2010 20:33 schreef sanger het volgende:
[..]
Feitelijk wel, want de boete die er op staat is niet heel mals
Ik bedoelde er eigenlijk alleen maar mee te zeggen dat het wat onrealistisch is dat een bedrijf in die branche een 55-urige werkweek kent.
Ik sprak laatst een snackbar eigenaar en die werkte 12 uur per dag, 7 dagen in de week.quote:Op zondag 19 december 2010 20:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Worden die ooit uitgedeeld? Het is natuurlijk bullshit, dat zie je zelf hopelijk ook. Elke boer werkt meer dan 48 uur per week in dit land en de hele Zuidas doet ook lekker mee...
Arbeidstijdenwet is volgens mij alleen van toepassing binnen een bepaalde salarisrange, met 54.000/jaar zal je wel buiten dat bootje vallen. Meeste managers/directeurs blijven ook niet onder die 48 uur.quote:Op zondag 19 december 2010 15:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Een 55-urige werkweek is in Nederland in strijd met de Arbeidstijdenwet, het mag hooguit het gemiddelde over maximaal 4 weken zijn...... Het gemiddelde over een langere periode mag maximaal 48 uur zijn. En je branche is ook niet 1 van de uitzonderingsbranches...
Daarnaast schat ik even uit het hoofd dat je dan ook niet uitkomt met het aantal vakantiedagen en dus onder het minimum hiervan duikt.
Ja die worden uitgedeeldquote:Op zondag 19 december 2010 20:55 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Worden die ooit uitgedeeld? Het is natuurlijk bullshit, dat zie je zelf hopelijk ook. Elke boer werkt meer dan 48 uur per week in dit land en de hele Zuidas doet ook lekker mee...
Met 54.000 val je er nog net binnen, er van uit gaande dat het jaarsalaris is berekend incl. de 8% vakantietoeslagquote:Op zondag 19 december 2010 22:38 schreef MadDorito het volgende:
[..]
Arbeidstijdenwet is volgens mij alleen van toepassing binnen een bepaalde salarisrange, met 54.000/jaar zal je wel buiten dat bootje vallen. Meeste managers/directeurs blijven ook niet onder die 48 uur.
Dat is een zelfstandige en voor hen geldt de ATW in de basis nietquote:Op zondag 19 december 2010 21:15 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Ik sprak laatst een snackbar eigenaar en die werkte 12 uur per dag, 7 dagen in de week.
Hij zal nog wel wat bonus krijgen, dan kom je er dus wel. Verder zal hij geen CAO hebben.quote:Op maandag 20 december 2010 08:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Met 54.000 val je er nog net binnen, er van uit gaande dat het jaarsalaris is berekend incl. de 8% vakantietoeslag![]()
De grens ligt op dit moment bij ¤ 55.054,08
Als het een gegarandeerde bonus is wel jaquote:Op maandag 20 december 2010 08:40 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hij zal nog wel wat bonus krijgen, dan kom je er dus wel. Verder zal hij geen CAO hebben.
Goed, zoals al eerder gezegd, het is volledig irrelevant voor dit soort sectoren. Enkel in Frankrijk doen ze echt moeilijk over teveel uren, daarom staan al mijn Franse collega's onder Brits contractquote:Op maandag 20 december 2010 08:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Als het een gegarandeerde bonus is wel ja
Fransen doen altijd moeilijk als er gewerkt moet wordenquote:Op maandag 20 december 2010 08:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goed, zoals al eerder gezegd, het is volledig irrelevant voor dit soort sectoren. Enkel in Frankrijk doen ze echt moeilijk over teveel uren, daarom staan al mijn Franse collega's onder Brits contract
True. Bij mijn vorige werkgever moesten alle Fransen zelfs eerst 3 maanden in Londen werken, om zo geen problemen te krijgen als ze vervolgens op Brits contract 80uur in de week werkten in Parijs...quote:Op maandag 20 december 2010 08:55 schreef sanger het volgende:
[..]
Fransen doen altijd moeilijk als er gewerkt moet worden
Netjesquote:Op maandag 20 december 2010 09:51 schreef Robar het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Product manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27,5
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: Ca. 4700
09: Netto maand salaris: Ca. 3100
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: GSM, Vaste bonus aangevuld met prestatiebonus
En welke opleiding?quote:Op maandag 20 december 2010 09:51 schreef Robar het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiele dienstverlening
02: Functie: Product manager
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 27,5
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: Ca. 4700
09: Netto maand salaris: Ca. 3100
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: GSM, Vaste bonus aangevuld met prestatiebonus
Op een universiteit kún je geen HBO doen. Je kunt wel op HBO of Universiteit een bachelordiploma halen. Daar zit het verschil dus; hogeschool = beroepsonderwijs, universiteit = wetenschappelijk onderwijs.quote:Op maandag 20 december 2010 10:49 schreef IccceeeCold het volgende:
Zit er trouwens verschil als je HBO doet op een universiteit of gewoon bij een Hogeschool?
Oh sorry, ik bedoel idd of er veel verschil zit tussen Bachelor? Kiest een bedrijf eerder voor een WO Bachelor of voor een HBO Bachelor?quote:Op maandag 20 december 2010 11:15 schreef Jape het volgende:
[..]
Op een universiteit kún je geen HBO doen. Je kunt wel op HBO of Universiteit een bachelordiploma halen. Daar zit het verschil dus; hogeschool = beroepsonderwijs, universiteit = wetenschappelijk onderwijs.
Voor zover ik begrepen heb dan voor een HBO bachelor. De WO bachelor komt vaak als net niet afgemaakt over, en een HBO-er is meer voor de toepassing en dus op korte termijn interessanter.quote:Op maandag 20 december 2010 11:17 schreef IccceeeCold het volgende:
[..]
Oh sorry, ik bedoel idd of er veel verschil zit tussen Bachelor? Kiest een bedrijf eerder voor een WO Bachelor of voor een HBO Bachelor?
Mooi, heb namelijk bijna mn HBO Bachelor klaar. Alleen wil dan richting financien want heb nu een hele algemene opleiding, Bedrijfsmanagement en Techniek.quote:Op maandag 20 december 2010 11:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor zover ik begrepen heb dan voor een HBO bachelor. De WO bachelor komt vaak als net niet afgemaakt over, en een HBO-er is meer voor de toepassing en dus op korte termijn interessanter.
Ik verhuisde er eigenlijk op een jonge leeftijd met familie, was niet mijn keuze, maar ik heb er best lang gewoond. Ik mag altijd teruggaan en werken in de VS, dus die optie blijft altijd open. Nu tijd om Nederland weer eens te zien en meemaken. Ik heb familie in beide landen nu.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:24 schreef Drive-r het volgende:
Waarom ben je in het begin richting VS gegaan eigenlijk? Meeste mensen die daar voor onderwijs heen gaan, willen er vaak ook hun carriere beginnen, zodoende mijn vraag.
Bedankt.quote:Op zaterdag 18 december 2010 16:24 schreef Drive-r het volgende:
En ik denk dat ik weet waar je begint, goeie start inderdaad, zeker als consultancy je ligt natuurlijk.
Financielequote:Op maandag 20 december 2010 10:41 schreef sanger het volgende:
[..]
Netjes![]()
Mag ik vragen wat voor soort dienstverlening?
Informatica en informatiekunde.quote:Op maandag 20 december 2010 10:49 schreef IccceeeCold het volgende:
[..]
En welke opleiding?
Zit er trouwens verschil als je HBO doet op een universiteit of gewoon bij een Hogeschool?
Bij Global Collect?quote:Op maandag 20 december 2010 12:55 schreef Robar het volgende:
[..]
Financiele
Ik ben verantwoordelijk voor een aantal cruciale systemen in het betalingsverkeer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |