Waarom ben je in het begin richting VS gegaan eigenlijk? Meeste mensen die daar voor onderwijs heen gaan, willen er vaak ook hun carriere beginnen, zodoende mijn vraag. En ik denk dat ik weet waar je begint, goeie start inderdaad, zeker als consultancy je ligt natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 december 2010 15:35 schreef Voodoo_Child het volgende:
Ik ben net afgestudeerd (Bachelor - Economie) en wou werk vinden. Dit was mijn droombaan (& bedrijf) en ik voelde dat mijn sterkste kans bij het NLse kantoor was. Als ik weer in de VS wil werken kan dat nog altijd, zelfs vanuit binnen het bedrijf, maar ik denk dat ik het hier wel naar mijn zin zal hebben. Verder is het ook mooi om weer dicht bij familie te zijn.
Is het netto niet iets lager als 1900 ?quote:Op zondag 19 december 2010 14:01 schreef Zwansen het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Consultant
03: Opleiding: WO-Bachelor
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Winstdeling (varieert tussen 0.5 en 2 maandsalarissen)
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Nee, net afgestudeerd
12: Goodies: Laptop, cursussen, NS-jaarkaart, onkostenvergoeding, bijdrage pensioenpremie (50%) en bijdrage zorgverzekering.
Tevreden? Ja. Leuke baan, leuke collega's en de dag na mn afstuderen had ik al een baan. Fijn dat ik onbeperkt kan treinen met mn NS-jaarkaart.
Ja maaaaan!quote:Op zondag 19 december 2010 14:22 schreef Maharbal het volgende:
Gaan mensen nou zeggen dat 2.500 bruto met 0 werkervaring weinig is?
Gezien de leeftijd en het feit dat het een overheidsinstantie is (even vanuitgegaan)quote:Op zondag 19 december 2010 14:22 schreef Maharbal het volgende:
Toch is het niet heel ongewoon met een afgeronde WO opleiding.quote:Op zondag 19 december 2010 14:22 schreef Maharbal het volgende:
welk?quote:Op zondag 19 december 2010 15:42 schreef richardrahl het volgende:
Dit topic zou voor een aantal posters hier toch een afgang zijn als er salarisstrookjes aangeleverd moesten worden.
Bij sommige salarissen in combinaties met het bruto salaris denk ik echt: droom rustig verder.
Een 55-urige werkweek is in Nederland in strijd met de Arbeidstijdenwet, het mag hooguit het gemiddelde over maximaal 4 weken zijn...... Het gemiddelde over een langere periode mag maximaal 48 uur zijn. En je branche is ook niet 1 van de uitzonderingsbranches...quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:36 schreef Voodoo_Child het volgende:
Ik ben net afgestudeert in de VS en verhuisd naar Nederland, heb mijn eerste baan net gekregen, begint volgend jaar.
01: Bedrijfstak: Strategisch Consulting
03: Opleiding: (Universitair) Economie
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 55
06: Aantal vakantiedagen: 25 vrije plus een paar vaste
07: 13e maand: Denk het niet.
08: Bruto jaarsalaris: ¤54.000 (inclusief bonus en andere cash payments)
09: Netto maand salaris: weet nog niet
10: Overuren betaald: Nee.
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Overige secundaire voorwarden ter waarde van ¤17.000 (auto, etc). [i]Not including[i]: gratis tanken, taxi ritten van/naar werk, vergoeding voor andere kosten wanneer je met clienten uitgaat, airmiles via werkreizen, betaalde MBA opleiding.
Tevreden? Ja.
Het zit gewoon aan de top voor wat betreft startsalarissen van mensen die vers van een WO-studie komen rollen, of je het leuk vindt of niet. Nergens wordt gezegd dat het ongewoon is, maar het meerendeel van de net afgestudeerden krijgt dat simpelweg niet, uitzonderingen daargelaten. Misschien kun je er niet meer objectief naar kijken aangezien het in de branche waar wij werken veel gewoner is, omdat de startsalarissen daar gewoon uberhaupt hoger liggen. En dan nog zit 2.500 in die branche ook redelijk aan de top.quote:Op zondag 19 december 2010 14:49 schreef snabbi het volgende:
[..]
Toch is het niet heel ongewoon met een afgeronde WO opleiding.
Ik kijk liever naar werkervaring dan naar leeftijd, maargoed. En overheidsinstanties staan er juist om bekend dat ze hoger beginnen maar veel sneller afvlakken, en dat de progressie dus veel kleiner is.quote:Op zondag 19 december 2010 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Gezien de leeftijd en het feit dat het een overheidsinstantie is (even vanuitgegaan)
Maar met 50% belasting wil dat zeggen dat je nog steeds een luxe auto kan kopen voor wat je over hebtquote:Op vrijdag 10 december 2010 16:49 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik krijg volgende week mijn strookje voor de bonus dit jaar. Ik geloof dat ik een vrij luxe auto aftik bij de belastingdienst hier - au! Ik zou toch liever alles wat meer spreiden over het jaar, dan doet het minder pijn.
Ben je nog bezig met afstuderen? Zo niet, waarom geen WO master?quote:Op zondag 19 december 2010 14:01 schreef Zwansen het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
03: Opleiding: WO-Bachelor
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Winstdeling (varieert tussen 0.5 en 2 maandsalarissen)
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Nee, net afgestudeerd
12: Goodies: Laptop, cursussen, NS-jaarkaart, onkostenvergoeding, bijdrage pensioenpremie (50%) en bijdrage zorgverzekering.
Tevreden? Ja. Leuke baan, leuke collega's en de dag na mn afstuderen had ik al een baan. Fijn dat ik onbeperkt kan treinen met mn NS-jaarkaart.
Zeg, ik moet ook mijn boterham ergens van beleggen...quote:Op zondag 19 december 2010 16:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar met 50% belasting wil dat zeggen dat je nog steeds een luxe auto kan kopen voor wat je over hebt
En dus? Moet je stoppen met werken als je meer dan toegestaan werkt? Er zijn genoeg banen waar mensen meer werken dan die max, zelfs in Nederland. Mensen kiezen er zelf voor.quote:Op zondag 19 december 2010 15:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Een 55-urige werkweek is in Nederland in strijd met de Arbeidstijdenwet, het mag hooguit het gemiddelde over maximaal 4 weken zijn...... Het gemiddelde over een langere periode mag maximaal 48 uur zijn. En je branche is ook niet 1 van de uitzonderingsbranches...
Daarnaast schat ik even uit het hoofd dat je dan ook niet uitkomt met het aantal vakantiedagen en dus onder het minimum hiervan duikt.
De betreffende persoon zegt dat hij een NS jaarkaart heeft. Hij heeft het verder niet over een leasevergoeding. Wanneer ik de leasevergoedingen voor de branche erbij zou nemen (met aftrek voor die jaarkaart) dan vind ik dit een heel plausibel salaris hoor. De top is het ook niet, want ik ken bedrijven waar wel meer te krijgen is.quote:Op zondag 19 december 2010 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het zit gewoon aan de top voor wat betreft startsalarissen van mensen die vers van een WO-studie komen rollen, of je het leuk vindt of niet. Nergens wordt gezegd dat het ongewoon is, maar het meerendeel van de net afgestudeerden krijgt dat simpelweg niet, uitzonderingen daargelaten. Misschien kun je er niet meer objectief naar kijken aangezien het in de branche waar wij werken veel gewoner is, omdat de startsalarissen daar gewoon uberhaupt hoger liggen. En dan nog zit 2.500 in die branche ook redelijk aan de top.
Uhm volgens mij is de branche financiele sector niet overheid?quote:Op zondag 19 december 2010 14:48 schreef Sport_Life het volgende:
Gezien de leeftijd en het feit dat het een overheidsinstantie is (even vanuitgegaan)
Eens, 2500 als start is echt prima.quote:Op zondag 19 december 2010 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het zit gewoon aan de top voor wat betreft startsalarissen van mensen die vers van een WO-studie komen rollen, of je het leuk vindt of niet.
Ik zeg toch nergens dat het geen plausibel salaris is? En het behoort wel degelijk tot de normale top, althans als startsalaris. Ik ken zelf ook bedrijven waar je meer krijgt, maar dat is meer regel dan uitzondering. Ik neem aan dat je bekend bent met de term uitzondering.quote:Op zondag 19 december 2010 17:00 schreef snabbi het volgende:
[..]
De betreffende persoon zegt dat hij een NS jaarkaart heeft. Hij heeft het verder niet over een leasevergoeding. Wanneer ik de leasevergoedingen voor de branche erbij zou nemen (met aftrek voor die jaarkaart) dan vind ik dit een heel plausibel salaris hoor. De top is het ook niet, want ik ken bedrijven waar wel meer te krijgen is.
Het hoort ook bij Fok! om mensen met een andere mening weg te zetten als een domboquote:Op zondag 19 december 2010 19:54 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zeg toch nergens dat het geen plausibel salaris is? En het behoort wel degelijk tot de normale top, althans als startsalaris. Ik ken zelf ook bedrijven waar je meer krijgt, maar dat is meer regel dan uitzondering. Ik neem aan dat je bekend bent met de term uitzondering.
etc..
Feitelijk wel, want de boete die er op staat is niet heel malsquote:Op zondag 19 december 2010 16:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
En dus? Moet je stoppen met werken als je meer dan toegestaan werkt? Er zijn genoeg banen waar mensen meer werken dan die max, zelfs in Nederland. Mensen kiezen er zelf voor.
Ik zet je helemaal niet weg als dombo, en dat is ook niet mijn bedoeling.quote:Op zondag 19 december 2010 20:27 schreef snabbi het volgende:
[..]
Het hoort ook bij Fok! om mensen met een andere mening weg te zetten als een dombo![]()
Aangezien hij niet zijn specifieke functie heeft toegelicht is het voor mij moeilijk te beoordelen of het top is of niet voor zijn branch. Nogmaals ik denk dat 2500 als bijna kaal salaris (dus weinig secundaire voorwaarden zoals leasevergoeding etc) gewoon gemiddeld of net boven gemiddeld zit. Zie ook de referentie naar de gemiddelde startsalarissen: http://financieel.infonu.(...)iding-en-sector.html
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker geen hongerlijden. Het is top wanneer je naar de Nederlandse bevolking kijkt, maar geen top voor WO afgestudeerd.
Het lijstje is een overzicht van de gemiddelde startsalarissen. Ik dacht ook dat hij iets met economie had gedaan (dus ik laat fiscale economie er nog even uit, dat hoger dan de rest ligt):quote:Op zondag 19 december 2010 20:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zet je helemaal niet weg als dombo, en dat is ook niet mijn bedoeling.
Ik had dat lijstje ook gezien. Wat ik niet snap is waarom 2.500 niet "top" is als er zelfs in dat lijstje maar een paar voorkomen die daar net boven zitten. Dat valt dan toch in mijn definitie van top. Nogmaals, ik zei nergens "de top", maar behoort tot die contreien.
Juist 2.500 als een salaris zonder leasevergoeding meegerekend is dik prima als je het mij vraagt. Als daar nog een leasebudget boven komt, wordt het alleen maar meer (bij ons keren ze in ieder geval het leasebudget uit als bruto loon indien je niet een auto neemt en/of niet het hele leasebudget uitgeeft).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |