Offshore?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 14:05 schreef 9mm4u het volgende:
1: Bedrijfstak: grootmetaal
02: Functie: pijpfitter
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd:26
05: Aantal uren per week 45-60
06: Aantal vakantiedagen:n.n.b
07: 13e maand:nee
08: Bruto maand salaris:
09: Netto maand salaris:4500
10: Overuren betaald:ja
11: Werkervaring:3 jaar
12: Goodies:heb een allin salaris wat betekend dat ik elke dag de maximale kilometers vergoed krijg ook al maak ik ze niet en elke dag 60 euro kostgeld
Allseas, Heerema of ander soort werk?quote:
gasuniequote:Op vrijdag 14 januari 2011 16:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Allseas, Heerema of ander soort werk?
Aardige bak geld dat je kwijt ben aan je auto'tje per maand..quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:10 schreef capricia het volgende:
01 Bedrijfstak: ICT
02: Functie: erp consultant
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: ja (bewust niet voor een bonusregeling gekozen)
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 1800
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: auto vd zaak, laptop, mobiele telefoon incl bel- en dataverkeer
Tevreden: het werk en de mensen zijn meer dan okay. Betaling zou beter kunnen, maar ik klaag niet.
350 euro? Valt mee. Voor 550 heb je al een splinternieuwe Honda CR-Z.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:30 schreef Hiya het volgende:
[..]
Aardige bak geld dat je kwijt ben aan je auto'tje per maand..
Met 32 uur in de week mag je niet klagen. 40 uur zou al snel 3700/3800 bruto zijn.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:10 schreef capricia het volgende:
01 Bedrijfstak: ICT
02: Functie: erp consultant
03: Opleiding: hbo
04: Leeftijd: 37
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: ja (bewust niet voor een bonusregeling gekozen)
08: Bruto maand salaris: 3100
09: Netto maand salaris: 1800
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: auto vd zaak, laptop, mobiele telefoon incl bel- en dataverkeer
Tevreden: het werk en de mensen zijn meer dan okay. Betaling zou beter kunnen, maar ik klaag niet.
Die volg ik niet helemaal.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 09:06 schreef Vanyel het volgende:
Die 30 vakantiedagen vind ik ook nog wel een bak geld waard hoor, zeker voor iemand die maar 32 uur werkt.
Dat compenseert wel een en ander.
Ook als je 4 dagen (=32 uur) werkt per week?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet helemaal.
Of je nou 32, 36 of 40 uur per week werkt, het aantal vakantiedagen blijft hetzelfde. Alleen het aantal uren per dag verandert.
Het is maar net waar je het tegen afzet. Ik denk dat we daar nogal wat verschillen in zouden vinden als iedereen dat hier zou vermelden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 11:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ook als je 4 dagen (=32 uur) werkt per week?
Normaal gesproken is het aantal vakantiedagen afhankelijk van een hoeveel urig dienstverband je hebt. Als ik normaal 28 vakantiedagen krijg, is dat bij een 36-urig dienstverband 10% minder vakantiedagen. Staat natuurlijk tegenover dat als je maar 4 dagen in de week werkt, je ook minder vakantiedagen hoeft op te nemen.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet helemaal.
Of je nou 32, 36 of 40 uur per week werkt, het aantal vakantiedagen blijft hetzelfde. Alleen het aantal uren per dag verandert.
Hij kan 7 weken en 2 dagen vrij nemen. Een 40-uren maker 'maar' 6 weken. met hetzelfde aantal vakantiedagenquote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet helemaal.
Of je nou 32, 36 of 40 uur per week werkt, het aantal vakantiedagen blijft hetzelfde. Alleen het aantal uren per dag verandert.
Leg me die eens uit?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:13 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Die volg ik niet helemaal.
Of je nou 32, 36 of 40 uur per week werkt, het aantal vakantiedagen blijft hetzelfde. Alleen het aantal uren per dag verandert.
Ik weet niet of het goed of slecht is voor 37...quote:Op zaterdag 15 januari 2011 08:39 schreef Renesite het volgende:
[..]
Met 32 uur in de week mag je niet klagen. 40 uur zou al snel 3700/3800 bruto zijn.
Ow, 37 jaar
Nee, je krijgt evenveel dagen, maar minder uren omdat je dagen 'kleiner' zijn. Als je elke dag 4 uur werkt ipv 8 uur, krijg je nog steeds (bijvoorbeeld) 20 vakantiedagen, maar die staan dan voor 80 vrije uren ipv 160 als je dagen van 8 uur zou maken.quote:Op zondag 16 januari 2011 00:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Leg me die eens uit?
Als ik minder uren werk, krijg ik evenredig minder vakantiedagen.
Het lijkt mij stug dat Gasunie eigen pijpfitters in dienst heeft, maar ik kan mij natuurlijk ook vergissen.quote:
Ah okay!quote:Op zondag 16 januari 2011 01:08 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Nee, je krijgt evenveel dagen, maar minder uren omdat je dagen 'kleiner' zijn. Als je elke dag 4 uur werkt ipv 8 uur, krijg je nog steeds (bijvoorbeeld) 20 vakantiedagen, maar die staan dan voor 80 vrije uren ipv 160 als je dagen van 8 uur zou maken.
Nou. Dan is het best oke dus. Al kan ik me voorstellen dat ze wel wat meer wil verdienen. Wil ik ookquote:
Idd. Al verbaas ik me er dan wel over hoe 'weinig' modaal dan is. Lijkt me moeilijk rondkomen.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:01 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Nou. Dan is het best oke dus. Al kan ik me voorstellen dat ze wel wat meer wil verdienen. Wil ik ook
Nou, modaal is 2508 per maand bruto (32.5k/jaar). Dat is vrijwel altijd een stuk meer dan 1600 toch? Bij mij iig wel.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:24 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Modaal is echt weinig ja! Modaal is netto zo'n 1600 per maand.
Nee, het is 2508 exc. 8% vakantiegeld. Die 32.5k is mét vakantiegeld.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:36 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
het is 2508 per maand met vakantiegeld erbij in.....Als je vakantiegeld eruit haalt blijf er nog maar bruto 2322 over.
Privéchauffeur?quote:Op zondag 16 januari 2011 18:45 schreef Drive-r het volgende:
Volgens mij doen de meesten dat niet, heb zelf geen leaseauto (gelukkig niet nodig).
Hoe bedoel je? Geef es een (reken)voorbeeld.quote:Op zondag 16 januari 2011 18:43 schreef Renaldo het volgende:
ik neem aan dat jullie de leaseauto bij het bruto inkomen optellen?
lease-auto wordt als inkomen gezien, en wordt dus bij je bruto-inkomen (de zogeheten bijtelling) opgeteld en daar betaal je dus belasting over. Het zou dus zo kunnen dat mensen hier hun bruto inkomen neerzetten met de auto erbij gerekend. Omdat er hier soms belachelijk onrealistische inkomens voorbij komen.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:03 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Geef es een (reken)voorbeeld.
DAt laatste is ook mijn gevoel. Ik ben goed in mijn werk, heb flink ervaring en weet dat ik niet boven in de markt zit. Maar de inkomens die ik hier soms zie: krijg soms haast het gevoel dat ik het minimumloon verdienquote:Op zondag 16 januari 2011 19:33 schreef Renaldo het volgende:
....Omdat er hier soms belachelijk onrealistische inkomens voorbij komen.
Dat zou inderdaad belachelijk zijn. Of in ieder geval raar. Of triest. Of dom. Ofzo.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:38 schreef ElFets het volgende:
Voor de belastingdienst verdien jij niet 4120, maar 4120 + bijvoorbeeld 800 euro aan lease, dus 4920 waar je belasting over betaalt. Renaldo suggereert dat mensen dit laatste salaris posten
auto van de zaak is weer iets anders. Omdat je waarschijnlijk hiermee geen prive kilometers mee rijdt? dan wordt het niet gezien als extra inkomen.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:36 schreef BeamofLight het volgende:
Snap het nog steeds niet. Als iemand mij vraagt wat ik (bruto) verdien dan zeg ik: 4120 euro per maand. Wat dat is nl. ook wat ik bruto verdien. Geen gelul eromheen. Ben ben mijn huidige baas begonnen met 4000 en toen kwam er een keer cao overheen van 3%.
Ik heb een auto van de zaak, maar dat boeit verder toch niet. Behalve dat mijn netto maandsalaris o.a. daardoor totaal anders is. Zie niet hoe je dat anders kunt verwoorden/berekenen/doorrekenen.
Jawel. Wel privekilometers. Wel een dure auto. Verder bij mij ook enorm veel pensioenpremie dus netto is het maar scraal (itt bruto salaris). Op het pensioenoverzicht is dan weer wel te zien waar mijn premies blijven.quote:Op zondag 16 januari 2011 20:16 schreef Renaldo het volgende:
[..]
auto van de zaak is weer iets anders. Omdat je waarschijnlijk hiermee geen prive kilometers mee rijdt? dan wordt het niet gezien als extra inkomen.
Pure tofdoenerij, mensen met minimum inkomens hebben minder de neiging om hier iets te posten.quote:Op zondag 16 januari 2011 19:37 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
DAt laatste is ook mijn gevoel. Ik ben goed in mijn werk, heb flink ervaring en weet dat ik niet boven in de markt zit. Maar de inkomens die ik hier soms zie: krijg soms haast het gevoel dat ik het minimumloon verdien
Vind het sowieso overdone aandoen wat ik hier wel eens voorbij zie komen. Ik refereer aan het CBSquote:Op zondag 16 januari 2011 21:58 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Pure tofdoenerij, mensen met minimum inkomens hebben minder de neiging om hier iets te posten.
De goodie factor is dan ook het privegebruik. Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld mijn lease auto niet in het inkomen meereken, maar onder goodie plaats. Ik plaats iig de secudaire voorwaarden onder goodies.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:01 schreef Fogel het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat het noemen van een telefoon of laptop als "goodie" eigenlijk nergens op slaat, ik kan mijn werk niet (of in ieder geval een stuk lastiger) zonder doen.
Een auto kan een goodie zijn indien je die niet perse nodig hebt voor je werk. Zou wat zijn als een vrachtwagenchauffeur de vrachtwagen als goodie zou beschouwen
Ik zou graag een auto van de zaak willen krijgen (die ik ook privé kan gebruiken). Het financiele voordeel ten opzichte van een zelf gekochte auto is groot.quote:Op zondag 16 januari 2011 23:01 schreef Fogel het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat het noemen van een telefoon of laptop als "goodie" eigenlijk nergens op slaat, ik kan mijn werk niet (of in ieder geval een stuk lastiger) zonder doen.
Een auto kan een goodie zijn indien je die niet perse nodig hebt voor je werk. Zou wat zijn als een vrachtwagenchauffeur de vrachtwagen als goodie zou beschouwen
een lease auto is zeker intressanter op dit moment nog dan een eigen auto.quote:Op maandag 17 januari 2011 08:46 schreef Drive-r het volgende:
Ach, zo voordelig is het meer een de aantrekkelijkheid is voor iedereen anders. Genoeg vrienden met een BMW van de zaak en een oud Golfje diesel voor prive, stuk goedkoper dan de bijtelling en het voldoet voor veel mensen. Volgens mij zijn de belastingvoordelen bijna geheel verdwenen over tijd.
Enfin, het blijft wel het vermelden waard, ik verbaas me steeds over wie er allemaal een auto van de zaak heeft.
Lijkt me geen eerlijke vergelijking. Die lease-auto kost je werkgever ook honderden euro's per maand. Bij veel bedrijven krijg je daarom een toelage als je geen gebruik maakt van je recht op een leasebak. Indien dat niet vastgelegd is in een regeling, is het soms desondanks wel onderhandelbaar.quote:Op maandag 17 januari 2011 09:36 schreef Spatzmann het volgende:
De leaserijders bij ons op het werk krijgen ook een tankpas. Gratis benzine. Ik ben per maand kwijt aan de auto: 80 belasting/verzekering/ 100 afschrijving/100 onderhoud en dan 150 benzine.
Dan is die bijtelling van 200 piek per maand voor een gelijkwaardige auto (maar dan zelfs nog fors jonger) helemaal niets
Maar zoals K-man al aangaf zijn er bedrijven die je het leasebedrag als loon uitkeren als je geen leaseauto neemt. Ik heb het dus over het bedrag dat de auto jouw baas per maand kost, en dat is dus makkelijk 600+ bruto erbij per maand, en dan nog eens ¤0,19 per km. Daar moet je je niet op verkijken en meenemen in de berekening.quote:Op maandag 17 januari 2011 10:49 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Hoe jonger de auto hoe meer het gaat schelen in het voordeel van de leaseauto. Ik heb nu een auto van 9 jaar oud. Maar als ik een nieuwe auto zou rijden dan is mijn afschrijving de eerste paar jaar verschrikkelijk hoog. Die heb je niet met een leaseauto.
Dat is iig heel ongebruikelijk omdat het voor de werkgever véél aantrekkelijker is om je leasebedrag te vergoeden dan om hetzelfde bedrag als brutosalaris uit te keren.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar zoals K-man al aangaf zijn er bedrijven die je het leasebedrag als loon uitkeren als je geen leaseauto neemt. Ik heb het dus over het bedrag dat de auto jouw baas per maand kost, en dat is dus makkelijk 600+ bruto erbij per maand, en dan nog eens ¤0,19 per km. Daar moet je je niet op verkijken en meenemen in de berekening.
Ik heb nog geen recht op een leaseauto, maar als ik dat binnen een jaar of 2 krijg en ik weiger de auto mag ik het budget gewoon elke maand als brutoloon genieten, en dat is dus 700+ p/m extra.
"Veel" voordeliger zou ik het niet willen noemen, hoe dan ook zijn er kosten (loonkosten dan wel aftrekbare bedrijfskosten voor een auto in de vorm van loonkosten) aan verbonden. De fiscale behandeling is iig niet dag en nacht, maar dat is een discussie voor elders. Voor 800 (ik maakte een fout in m'n berekening) extra bruto per maand kun je ook een aardige auto rijden :-)quote:Op maandag 17 januari 2011 11:16 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Dat is iig heel ongebruikelijk omdat het voor de werkgever véél aantrekkelijker is om je leasebedrag te vergoeden dan om hetzelfde bedrag als brutosalaris uit te keren.
LOL! No way dat je het volle leasebudget krijgt dan. En zeker niet met de kilometervergoeding erbij...quote:Op maandag 17 januari 2011 11:11 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar zoals K-man al aangaf zijn er bedrijven die je het leasebedrag als loon uitkeren als je geen leaseauto neemt. Ik heb het dus over het bedrag dat de auto jouw baas per maand kost, en dat is dus makkelijk 600+ bruto erbij per maand, en dan nog eens ¤0,19 per km. Daar moet je je niet op verkijken en meenemen in de berekening.
Ik heb nog geen recht op een leaseauto, maar als ik dat binnen een jaar of 2 krijg en ik weiger de auto mag ik het budget gewoon elke maand als brutoloon genieten, en dat is dus 700+ p/m extra.
Km vergoeding zit er niet bij, leasebudget wordt gewoon volledig uitgekeerd hier in het bedrijf. Ik heb zelfs de arbeidsvoorwaarden op dit moment openstaan, omdat ik het nog 1x wilde nalezen voordat ik zou posten.quote:Op maandag 17 januari 2011 11:23 schreef SKa_BoSS het volgende:
[..]
LOL! No way dat je het volle leasebudget krijgt dan. En zeker niet met de kilometervergoeding erbij...
Mobiliteitsbudget = een vast bedrag per maand + ¤0,19 per woon-werk km (+zakelijke kilometers, maar die maak ik weinig). Vast bedrag is ook nog eens functie-afhankelijk.quote:Uitbetaling
De betreffende werknemer kan er echter ook voor kiezen geen lease auto te nemen maar het mobiliteitsbudget te laten uitbetalen. Voorzover mogelijk zal uitbetaling zoveel mogelijk fiscaal onbelast plaatsvinden.
Nope, waarom zou ik?quote:Op zondag 16 januari 2011 18:43 schreef Renaldo het volgende:
ik neem aan dat jullie de leaseauto bij het bruto inkomen optellen?
Ja, weinig te klagen wat dat betreft. Tegen die tijd wordt het dus gewoon even rekenen wat handiger isquote:Op maandag 17 januari 2011 11:41 schreef De_Rikster het volgende:
Maharbal rete strakke bepaling dan, dat is wel iets om te overwegen dan idd...
Indeed! Not so rot!quote:Op maandag 17 januari 2011 11:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Km vergoeding zit er niet bij, leasebudget wordt gewoon volledig uitgekeerd hier in het bedrijf. Ik heb zelfs de arbeidsvoorwaarden op dit moment openstaan, omdat ik het nog 1x wilde nalezen voordat ik zou posten.
Je krijgt zelfs het verschil met je budget en de prijs van je leaseauto uitgekeerd als de prijs van je leaseauto onder het budget valt
De sector waar ik in werk betaalt gewoon goed, kan ik weinig aan doen.
edi: hier, alstu:
[..]
Mobiliteitsbudget = een vast bedrag per maand + ¤0,19 per woon-werk km (+zakelijke kilometers, maar die maak ik weinig). Vast bedrag is ook nog eens functie-afhankelijk.
?quote:Op zondag 16 januari 2011 23:20 schreef snabbi het volgende:
[..]
De goodie factor is dan ook het privegebruik. Dat is ook de reden waarom ik bijvoorbeeld mijn lease auto niet in het inkomen meereken, maar onder goodie plaats. Ik plaats iig de secudaire voorwaarden onder goodies.
Nog even los van het feit dat ik een aantal van die goodies zoals een telefoon liever kwijt dan rijk ben. Het gevolg is immers dat je ook in het weekend bereikbaar moet zijn.
Hier geen optie helaas, werktijd houdt eigenlijk nooit op qua telefoontjes...quote:Op maandag 17 januari 2011 13:37 schreef De_Rikster het volgende:
Gesprekken voor mijn werk neem ik alleen aan als ik daadwerkelijk aan het werk ben, in mijn vrije tijd gebruik ik hem dus alleen privé.
Dan begrijp je misschien waarom huizen veels te duur zijnquote:Op zondag 16 januari 2011 13:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Al verbaas ik me er dan wel over hoe 'weinig' modaal dan is. Lijkt me moeilijk rondkomen.
Off topic, maar dan ga/blijf je toch lekker huren? Niemand verplicht jou iets te kopen..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 00:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dan begrijp je misschien waarom huizen veels te duur zijn
Hij gaat wel over alleen ik neem niet op als ik hier geen zin in heb/vrij ben, tenzij van bepaalde mensen natuurlijk.quote:Op maandag 17 januari 2011 22:18 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier geen optie helaas, werktijd houdt eigenlijk nooit op qua telefoontjes...
Niet goedkoper en zeker niet flexibeler, de overheid moet zich gewoon in zijn geheel terugtrekken uit de woningmarkt. Dan krijgen we marktwerking, de heilige graal van van onze 'leiders'quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:29 schreef Spatzmann het volgende:
Dankzij de nieuwe wetgeving mbt sociaal huren (tot modaal) is kopen weer goedkoper.. ja, als je rond modaal zit krijg je een dikke vuist van de EU in je reet, naast die van de NL overheid.
en als je dan alleenstaand bent mag je helemaal een dikke vuist in je reet stoppen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 09:29 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dankzij de nieuwe wetgeving mbt sociaal huren (tot modaal) is kopen weer goedkoper.. ja, als je rond modaal zit krijg je een dikke vuist van de EU in je reet, naast die van de NL overheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |