3cm maar in R'dam? Geloof er niets vanquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:59 schreef Frutsel het volgende:
de kop van noordholland ligt er lekker bij![]()
Er ligt hier nu ook meer sneeuw dan als ik thuis ben
Dus die foto's uit den Helder, Den Hoorn en Hyppowellusnietushoef liegen er niet om
[ afbeelding ]
Vanochtend om 8u hequote:Op zaterdag 4 december 2010 16:03 schreef Asgard het volgende:
[..]
3cm maar in R'dam? Geloof er niets van
Echte Fokkers komen niet buiten neequote:Op zaterdag 4 december 2010 16:07 schreef Parabolismic het volgende:
Geen idee hoeveel er hier ligt, maar zo vanaf hier kijkend ligt er best een pakkie!
Het is te koudquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Echte Fokkers komen niet buiten nee
Appie Boodschappen Service?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:07 schreef kahaarin het volgende:
Woei, dat was een avontuur, boodschappen doen, de ABS doet het iig.
Nee, laatste dingetjes voor sinterklaas morgen, de verse spullen voor de lekkere hapjes.quote:
ligt hier nu een goede 10 cmquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:03 schreef Asgard het volgende:
[..]
3cm maar in R'dam? Geloof er niets van
quote:Waarschuwingen Nederland
Sneeuw en gladheid
In het gehele land is het glad door sneeuwresten.
Een sneeuwgebied boven het midden van het land trekt noordoostwaarts, er valt 2-5 cm, lokaal wat meer. In de loop van de middag heeft het sneeuwgebied het noordoosten verlaten.
In het begin van de avond bereikt een gebied met sneeuw en ijsregen het zuidwesten, dit trekt noordoostwaarts. De sneeuw gaat later over in regen met een kleine kans op IJZEL. In het oosten en noordoosten kan later vanavond en komende nacht plaatselijk 5-10 cm sneeuw vallen.
Vanaf zondagavond en in de nacht naar maandag grote kans op gladheid door opvriezing/bevriezing.
Hier in Nieuwleusen is de temp ook al weer aan het stijgen, -4 om 13u naar -2.1 nu..quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:38 schreef Allrounder het volgende:
Was net in Leeuwarden daar dooit het al flink..
Ritje naar Leeuwarden was minder, erg slecht wegdek
Sowieso mensen die in dit weer nog iets ondernemen.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:51 schreef byah het volgende:
Iedereen die hier hoopt op zoveel mogelijk sneeuw? Zijn jullie sensatiezoekers, of hoeven jullie nergens heen ofzo?
Vandaag van Amsterdam naar Utrecht gereden, dwars door een zware sneeuwbui, levensgevaarlijk, diverse ongelukken gezien, dus ik zie echt het plezier niet in van deze wens om zoveel mogelijk sneeuw. Morgen mag ik weer fijn richting Leiden voor Sinterklaas, inclusief de waarschuwing voor ijzel kan ik alleen maar hopen dat het zo snel mogelijk weer zomer is..
Maar liever niet te hoge temperaturen in de zomer want dan is er een kans dat mensen uitdrogenquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:51 schreef byah het volgende:
Iedereen die hier hoopt op zoveel mogelijk sneeuw? Zijn jullie sensatiezoekers, of hoeven jullie nergens heen ofzo?
Vandaag van Amsterdam naar Utrecht gereden, dwars door een zware sneeuwbui, levensgevaarlijk, diverse ongelukken gezien, dus ik zie echt het plezier niet in van deze wens om zoveel mogelijk sneeuw. Morgen mag ik weer fijn richting Leiden voor Sinterklaas, inclusief de waarschuwing voor ijzel kan ik alleen maar hopen dat het zo snel mogelijk weer zomer is..
Dus jij zit morgenavond lekker alleen thuis Sinterklaas te vieren.quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:53 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Sowieso mensen die in dit weer nog iets ondernemen.
Het is sowieso gevaarlijk met dit weer, maar we zijn stuk voor stuk stronteigenwijs.
IJzel is zeer vervelend, maar gewoon sneeuw is geen enkel probleem. Dat hier veel mensen zitten die van het weer genieten + foto's kan je wel accepteren denk ik. Wij kicken niet op zware ongelukken, maar vinden het vooral bijzonder wat moeder natuurlijk ons aanbiedt elke dagquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:51 schreef byah het volgende:
Helaas wel, maar ik woon dan ook eenzaam en alleen in een veel te groot kantoorpandquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:55 schreef byah het volgende:
[..]
Dus jij zit morgenavond lekker alleen thuis Sinterklaas te vieren.
ik weet dat niet iedereen Sinterklaas viert![]()
In Ålesund!?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:56 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Helaas wel, maar ik woon dan ook eenzaam en alleen in een veel te groot kantoorpand*sniff*
De enige die mij vergezeld is de wind..
Hier kun je de meest actuele waarschuwingen zien, dit is voor de provincie Groningen, andere provincies kun je op klikken, wordt regelmatig ge-update. http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GRquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:07 schreef superworm het volgende:
Wordt het vannacht nog kouder of blijft de dooi die nu van het westen af inzet, voortdurend tot maandag?
Zou lekker worden als we met z'n allen binnen blijven als er een centimeter sneeuw valt. Ik moet in februari ook naar Oostenrijk. Dacht je dat ik dan thuis blijf omdat er een centimetertje sneeuw ligt?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:53 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Sowieso mensen die in dit weer nog iets ondernemen.
Het is sowieso gevaarlijk met dit weer, maar we zijn stuk voor stuk stronteigenwijs.
Ter informatie. In Scandinavië of Duitsland/Oostenrijk is het in het begin van de winter ook gewoon een ellende met het verkeerquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zou lekker worden als we met z'n allen binnen blijven als er een centimeter sneeuw valt. Ik moet in februari ook naar Oostenrijk. Dacht je dat ik dan thuis blijf omdat er een centimetertje sneeuw ligt?!!
Die chaos komt voornamelijk door falende vrachtwagens.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Ter informatie. In Scandinavië of Duitsland/Oostenrijk is het in het begin van de winter ook gewoon een ellende met het verkeerDat is niks bijzonders. Het verschil is alleen dat het in dat soort landen ook meteen een paar maanden blijft vriezen alleen hier krijg je om de zoveel dagen/weken weer een dooi aanval
Dat werkt dus allemaal niet mee.....
Het gaat niet om de sneeuw. Eerder de gladheid, ijzel, slecht zicht.. etc. etc.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:20 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Zou lekker worden als we met z'n allen binnen blijven als er een centimeter sneeuw valt. Ik moet in februari ook naar Oostenrijk. Dacht je dat ik dan thuis blijf omdat er een centimetertje sneeuw ligt?!!
Het gaat dus dooien, meh. Ik wilde namelijk wat nieuwe kiekjes gaan maken van de Soesterduinen met nog eens 5-10 cm extra sneeuw erop, en nu het donker is gaat dat niet. Een halve dag plus 1, ziet het er dan al verlept uit?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:10 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hier kun je de meest actuele waarschuwingen zien, dit is voor de provincie Groningen, andere provincies kun je op klikken, wordt regelmatig ge-update. http://www.knmi.nl/waarsc(...)/provincie.php?pr=GR
Nee dat niet, het zal aan de grond dan nog wel vriezen, als er geen ijzel op gaat vallen dan ligt het er nog wel.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Het gaat dus dooien, meh. Ik wilde namelijk wat nieuwe kiekjes gaan maken van de Soesterduinen met nog eens 5-10 cm extra sneeuw erop, en nu het donker is gaat dat niet. Een halve dag plus 1, ziet het er dan al verlept uit?
Ja, dus? Is dat een reden om niet de weg op te gaan? Voor mij niet... Zo slecht is het vandaag helemaal niet geweest, Het heeft nergens hard gesneeuwd, dwz >3cm/uur.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:28 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
Het gaat niet om de sneeuw. Eerder de gladheid, ijzel, slecht zicht.. etc. etc.
Da's waar, plus het bos zelf isoleert heel goed, als er eenmaal sneeuw ligt blijft dat vaak weken liggen en smelt het in de bossen als allerlaatste weg.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee dat niet, het zal aan de grond dan nog wel vriezen, als er geen ijzel op gaat vallen dan ligt het er nog wel.
NOU ALS JIJ DOODGAAT IS HET JE EIGEN SCHULD MAAR ZEG NIET DAT IK JE NIET GEWAARSCHUWD HEB!quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:30 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ja, dus? Is dat een reden om niet de weg op te gaan? Voor mij niet... Zo slecht is het vandaag helemaal niet geweest, Het heeft nergens hard gesneeuwd, dwz >3cm/uur.
Dat klopt ook, in de zomer is het bos ook het langst koel.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:32 schreef superworm het volgende:
[..]
Da's waar, plus het bos zelf isoleert heel goed, als er eenmaal sneeuw ligt blijft dat vaak weken liggen en smelt het in de bossen als allerlaatste weg.
Ik had van iemand die als standplaats Noorwegen heeft toch wel anders verwacht.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:33 schreef Parabolismic het volgende:
[..]
NOU ALS JIJ DOODGAAT IS HET JE EIGEN SCHULD MAAR ZEG NIET DAT IK JE NIET GEWAARSCHUWD HEB!![]()
quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:34 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Ik had van iemand die als standplaats Noorwegen heeft toch wel anders verwacht.
Jep het was even helemaal mis tussen 10 en 12.quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:45 schreef kahaarin het volgende:
Owkeej...![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)schiphol-sneeuw.html
Jah, maar je verwacht toch niet dat je op de luchthaven moet overnachten...?quote:Op zaterdag 4 december 2010 17:46 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep het was even helemaal mis tussen 10 en 12.
Tja heel Spanje ligt sowieso plat dus als je daar heen moet heb je al een probleemquote:Op zaterdag 4 december 2010 17:51 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jah, maar je verwacht toch niet dat je op de luchthaven moet overnachten...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |