abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89571604
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:33 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kans op promotie is ook het dubbele ^O^

:')
True.... maar een toename van inkomen is in beide gevallen gunstig.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89571657
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Desalniettemin blijft z'n conclusie overeind staan. Minder leenpotientieel is (ceteris paribus) een negatieve druk op de huizenprijzen.
Desalniettemin blijft het dus door zeer gekleurde (en zelfs feitelijk onjuiste) berichtgeving een zielige poging het sentiment aan je kant te krijgen. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_89571671
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:34 schreef tjoptjop het volgende:

Niet nodig

Een blerrend kind in de supermarkt is ook irritant, hoef je geen onderzoek voor te doen hoor :P
Blèrende kinderen O+
I'll sing you a lullaby.
pi_89571691
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Desalniettemin blijft het dus door zeer gekleurde (en zelfs feitelijk onjuiste) berichtgeving een zielige poging het sentiment aan je kant te krijgen. :Y
Goh, het is net een mens :P

NVM doet natuurlijk precies hetzelfde. Daarom is je roep om objectiviteit ook naief.
pi_89571747
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

cognitive dissonance at work _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_89571832
Ik begrijp alleen niet waarom het 'minder lenen' als iets slechts wordt ervaren. Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat je niet te veel moet lenen toch? Wil je kopen en heb je weinig inkomen, dan is het wellicht handig om eigen geld in te brengen. Zo ging het al jaren...

Mocht je overigens nog behoefte hebben om met de verschillende inkomens te spelen en te kijken wat het effect is:
http://www.nhg.nl/consume(...)el-kan-ik-lenen.html
pi_89571852
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Desalniettemin blijft z'n conclusie overeind staan. Minder leenpotientieel is (ceteris paribus) een negatieve druk op de huizenprijzen.
@vlagenzinvol

Ben je het hier nu mee eens, of niet?
pi_89571884
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:40 schreef snabbi het volgende:
Ik begrijp alleen niet waarom het 'minder lenen' als iets slechts wordt ervaren. Volgens mij was iedereen het er wel over eens dat je niet te veel moet lenen toch?

Mocht je overigens nog behoefte hebben om met de verschillende inkomens te spelen en te kijken wat het effect is:
http://www.nhg.nl/consume(...)el-kan-ik-lenen.html
Volgens mij wordt hier nergens verkondigd dat het slecht is.
pi_89571966
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Volgens mij wordt hier nergens verkondigd dat het slecht is.
Nou het artikel van zeepbel geeft nu juist aan dat modaal niet meer in staat wordt gesteld te kopen. Dat lijkt me toch een negatieve klank hebben, maar dat kan ik verkeerd hebben begrepen.
pi_89572034
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:43 schreef snabbi het volgende:

[..]

Nou het artikel van zeepbel geeft nu juist aan dat modaal niet meer in staat wordt gesteld te kopen. Dat lijkt me toch een negatieve klank hebben, maar dat kan ik verkeerd hebben begrepen.
Denk meer dat zijn intentie is dat het een negatief effecht heeft op de huizenprijzen.
pi_89572123
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:41 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

@vlagenzinvol

Ben je het hier nu mee eens, of niet?
Met jouw stelling en die in combinatie met de huidige rentestijging wel.

Met de stelling van huilenmarkt-zeepbel.nl dat Jan Modaal straks 75.000 euro minder kan lenen terwijl het er maar 7.000 minder zijn uiteraard niet...:

quote:

De mensen met een dergelijk inkomen kunnen straks 75.000 euro minder lenen om een huis te kopen. In plaats dus van te kunnen zoeken naar huizen tot 180.000 euro worden zij straks voor de schier onmogelijke taak gesteld een huis van maximaal 105.000 euro te vinden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 05-12-2010 23:54:01 ]
pi_89572508
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:38 schreef xenobinol het volgende:

cognitive dissonance at work _O_
Ah, je bent bekend met de site begrijp ik? :D
pi_89573068
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:37 schreef tjoptjop het volgende:

NVM doet natuurlijk precies hetzelfde. Daarom is je roep om objectiviteit ook naief.
Ik roep nergens om objectiviteit. Zie zelfs de eerste 2 regels van de openingspost van me.

Het gaat mij erom dat die kneus meneer hier af en toe komt binnenvallen, denkt dat hij de waarheid in pacht heeft, en na wat quasi-bijdehante opmerkingen onmiddellijk weer met zijn staart tussen zijn benen de kuierlatten neemt om vervolgens zijn site weer te gaan censureren.

Wat moet ik (en jij, of wie dan ook) daarmee? Als je niets te zeggen hebt, hou dan je mond. Blijf dan gewoon op je eigen site en preek daar voor de door jezelf samengestelde parochie.

Sim-pel.
pi_89574981
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik roep nergens om objectiviteit. Zie zelfs de eerste 2 regels van de openingspost van me.

Het gaat mij erom dat die kneus meneer hier af en toe komt binnenvallen, denkt dat hij de waarheid in pacht heeft, en na wat quasi-bijdehante opmerkingen onmiddellijk weer met zijn staart tussen zijn benen de kuierlatten neemt om vervolgens zijn site weer te gaan censureren.

Wat moet ik (en jij, of wie dan ook) daarmee? Als je niets te zeggen hebt, hou dan je mond. Blijf dan gewoon op je eigen site en preek daar voor de door jezelf samengestelde parochie.

Sim-pel.
Ja dat hit and run in deze thread vind ik ook wat minder. Ik deel wat dat betreft LXIV's mening. Leuke site, mindere user.
  maandag 6 december 2010 @ 08:46:46 #165
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89577184
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja..... aflossingsvrij + dikke staatssteun :')

Het nibud geeft niet voor niets een advies af, de overige kosten voor het levensonderhoud stijgen harder dan de inkomens.

Gaat alleen om NHG, dus niets 100% aflossingsvrij. :)
Met 100% aflossingsvrij zit je niet vast aan deze regels en kan je dus nog gewoon het oude lenen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  maandag 6 december 2010 @ 08:49:06 #166
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89577225
Ik las als TT;

Waar kopers nog steeds in leven zijn....
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_89577384
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 08:49 schreef Sjabba het volgende:
Ik las als TT;

Waar kopers nog steeds in leven zijn....
.... dankzij de voedselbonnen en de HRA.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 december 2010 @ 10:00:19 #168
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89578381
quote:
10s.gif Op maandag 6 december 2010 08:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

.... dankzij de voedselbonnen en de HRA.
Je snapt wel dat dat jou schuld is dat ik als koper zo gebrainwashed ben. Ik had verwacht dat ik inmiddels het loodje gelegd zou hebben.

Overigens ben ik niet in leven dankzij voedselbonnen en de HRA. Ik ga volgend jaar beginnen met verhuren om zo wat extra inkomsten te krijgen. Kan het ook verkopen maar huren gaat tot in de euwigheid door, dat spreekt me wel aan.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 6 december 2010 @ 10:03:23 #169
43642 Bayswater
pi_89578457
Nationale kurken: Adam en Brabant
Door Hans Bekkers 03.12.10 0 reacties

Er mag dan niets boven Groningen gaan, de kennisregios Amsterdam en Eindhoven zijn pas echt top. Nergens stijgen de grondprijzen zo hard. CPB-baas Teulings: Hoe hoger de grondprijs, hoe beter het gaat.
Ik begin met een quizvraag: hoe groot is denk je het verschil in grondprijs per vierkante meter tussen Amsterdam en Oost-Groningen? Tien keer zo groot? Fout: in Amsterdam betaal je tweehonderd keer zoveel, beantwoordt Coen Teulings zijn eigen vraag. Toegegeven, de CPB-directeur heeft een kennisvoorsprong; hij beschikt sinds kort over niet openbare data waaruit de grondprijzen zijn af te leiden. Maar dat de verschillen in dit kleine landje zo groot zijn, dat verbaast.

Uit de gisteren gepresenteerde studie Stad en land van het Centraal Planbureau (CPB) en Atlas voor Gemeenten blijkt hoeveel hoger de prijzen voor grond met woonbestemming liggen in de grootstedelijke agglomeraties dan daarbuiten. Moet je in hartje centrum Amsterdam tot wel 3600 euro per vierkante meter neertellen, op het platteland in Oost-Groningen betaal je soms nog geen 20 euro.

Tussen de 22 agglomeraties die het CPB onderscheidt zijn er eveneens grote verschillen. De prijzen liggen duidelijk het hoogst in de Randstad (zie pagina 10). In de agglomeratie Amsterdam is de gemiddelde grondprijs ruim 700 euro, in Utrecht een kleine 400 euro. In steden als Arnhem, Tilburg en Leeuwarden schommelen de prijzen rond 200 euro. In Heerlen en Sittard/ Geleen liggen ze gemiddeld onder de 100 euro.

Die lage grondprijs - lager dan de gemiddelde prijs in niet-stedelijk gebied - duidt erop dat het economisch verre van goed gaat in die hoek van Limburg. Immers, hoe hoger de grondprijs, hoe meer het de omgeving voor de wind gaat. Die onomstreden economische theorie vormde het startpunt van de studie naar de grondprijzen in Nederland. Doel ervan was ze eindelijk eens in kaart te brengen, opdat bestuurders ze vervolgens kunnen gebruiken voor beleid.

Behalve de enorme prijsverschillen tussen gemeenten, laat de inventarisatie nog iets anders zien: de ontwikkeling van de verschillen. De onderlinge verschillen zijn in 25 jaar tijd groter geworden. De grondprijzen in de hoofdstad zijn meer dan verdubbeld ten opzichte van die bijvoorbeeld in Oost-Groningen. Het belang van een locatie is alleen maar toegenomen. In de Noordvleugel van de Randstad was de waardestijging groter dan in de Zuidvleugel. Ook in de Brabantse stedendriehoek Breda-s Hertogenbosch- Eindhoven stegen de prijzen sterk.

Volgens Teulings is de onmiskenbare trend dat de grootste economische groei zich de afgelopen 25 jaar heeft voltrokken rond Amsterdam en in de Brabantse stedendriehoek. Dat zal zich waarschijnlijk voortzetten. De grondprijsverschillen tussen die twee regios en de rest van Nederland zal toenemen. Dat zijn de agglomeraties met veel hoogopgeleiden waar de kenniseconomie tot bloei komt. Daar is het rendement op investeringen - althans de kans erop - het grootst, zo leert de grondprijsontwikkeling Teulings.

Door die bril bekeken, blijven er van de acht sleutelgebieden die door het Innovatieplatform (dat onder leiding van ex-premier Balkenende nadacht over de toekomst van Nederland) zijn aangewezen nog maar twee over. De rest valt af. Pijnlijk en hard noemt Teulings die constatering. Dat geldt eens te meer voor de regios waar de grondprijzen fors achterblijven bij de groeiers, met omgeving Heerlen.

Teulings voorziet een verdere rationalisatie van het platteland. Wat daaronder moet worden verstaan? Minder streekvervoer, meer belbussen. Dat soort werk. Economische theorieën leren dat het veel meer loont te investeren in succesgebieden dan het in de ruimtelijke ordening toepassen van het instrument van de verdelende rechtvaardigheid. Dat is volgens Teulings de dood in de pot.

Als er iets is dat de studie Stad en land leert, is het dat succes succes aantrekt. Dus is het: go with the f ow. De onderbouwing van die wijsheid is te vinden in de grondprijzen, meer precies hoe die tot stand komen. Het interessante van de studie is namelijk dat duidelijk wordt welke externe factoren in hoge mate bepalend zijn voor de prijsverschillen. Anders gezegd, de waardeverschillen zijn te verklaren.

Zo is het mogelijk om de maatschappelijke waarde van publieke voorzieningen per stad te berekenen. De waarde van bijvoorbeeld het totale aanbod aan podiumkunsten komt in Nederland uit op een bedrag van tussen de 30 en 50 miljard euro. Rekenend met een rendement van 5,5 procent, komt dat neer op circa 2 miljard euro per jaar. Om het iets concreter te maken: de bijdrage van concerten en theatervoorstellingen in hartje Amsterdam is becijferd op 525 euro per vierkante meter grond.

Bijna 80 procent van de grondprijsverschillen is op die manier te verklaren, zegt Teulings. De aanwezigheid van bedrijven en goede bereikbaarheid is net zo belangrijk als de aanwezigheid van culturele voorzieningen, natuur, horeca, luxe winkels en een historische binnenstad. Onmiskenbaar zien we de opkomst van de aantrekkelijke consumptiestad, naast de productiestad. Die twee versterken elkaar.

Productie- en consumptieve voorzieningen zijn dus de drijvende krachten achter grondprijsverschillen. Dat maakt dat de grondprijzen in het centrum hoog zijn. Mensen die er willen wonen, willen gebruik maken van die voorzieningen en zijn bereid daar extra voor te betalen. De hoge grondprijs leidt tot een hoge bevolkingsdichtheid en relatief kleine percelen. Extra voorzieningen trekken vooral hoger opgeleide mensen aan. Daar profiteren ook de bedrijven weer van: de productiviteit gaat omhoog, vooral vanwege het schaalvoordeel.

http://www.binnenlandsbes(...)brabant.464719.lynkx

http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/bijzonder/89/bijz89.pdf
Life lies a slow suicide
pi_89579713
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:03 schreef Bayswater het volgende:

Er mag dan niets boven Groningen gaan, de kennisregios Amsterdam en Eindhoven zijn pas echt top.
En dan te bedenken dat hoger opgeleiden tegenwoordig steeds vaker vanuit huis gaan werken. Uiteraard zijn de grondprijzen hoger in stedelijk gebied, puur vanwege de schaarste. Het inkomen ligt in de randstad vaak hoger dan elders, dus mensen kunnen ook meer uitgeven aan hun veel te dure woning ;)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 6 december 2010 @ 11:03:26 #171
43642 Bayswater
pi_89579850
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 10:58 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En dan te bedenken dat hoger opgeleiden tegenwoordig steeds vaker vanuit huis gaan werken.
20 jaar geleden zou er amper nog toekomst zijn voor winkels in de steden ivm de groei van verkoop via internet. Veel thuiswerken gaat het uiteindelijk ook niet worden in onze vergadercultuur.
Life lies a slow suicide
pi_89580429
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

20 jaar geleden zou er amper nog toekomst zijn voor winkels in de steden ivm de groei van verkoop via internet. Veel thuiswerken gaat het uiteindelijk ook niet worden in onze vergadercultuur.
De vergadercultuur is sowieso kansloos, ik skip al jaren alle vergaderingen, "roep me er maar bij als er daadwerkelijk iets substantieels besproken gaat worden".
I'll sing you a lullaby.
pi_89580583
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 11:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De vergadercultuur is sowieso kansloos, ik skip al jaren alle vergaderingen, "roep me er maar bij als er daadwerkelijk iets substantieels besproken gaat worden".
ik noem dat gewoon compassie met je collega's, het is je te prijzen. Kom, geen valse bescheidenheid....
pi_89589848
quote:
NVB werkt aan alternatief tophypotheken

Nederlandse banken werken aan een alternatief voor de nieuwe regels die de Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft opgesteld voor tophypotheken. Dat zei een woordvoerder van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB).

De nieuwe regels, die volgend jaar ingaan, houden onder meer in dat de hypotheek bij de aanschaf van een woning niet meer dan 112 procent van de woningwaarde mag bedragen. De hypotheek moet in de eerste zeven jaar worden afgelost tot honderd procent van de aanschafwaarde.

De NVB wil de termijn van zeven jaar laten vervallen voor starters. Als alternatief stellen de banken voor om het aflossingsvrije gedeelte te verkleinen. "We zijn het voor het grootste gedeelte eens met de regels van de AFM", benadrukte een woordvoerder van de NVB. "Maar op dit punt zien we een alternatief."

bron: NVM
Als de AFM enige ruggegraat heeft houdt hij vast aan de termijn van 7 jaar, hierin zit nl. de pijn voor de banken, aflossen tot die 100% binnen 7 jaar doet de banken nl. ontzettend veel pijn. Iedereen snapt wel dat het dan nl. gedaan is met de 'aflossingsvrije hypotheek' en de 'spaarhypotheek'. Nu wil de bank dat wel ruilen tegen een percentage aflossing :')
Iedereen hier snapt natuurlijk wel dat hoe harder de banken huilie huilie doen, hoe beter de AFM bezig is :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89591670
quote:
Politie rolt ondergronds bankiersnetwerk op

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft met de arrestatie van negen mensen een ondergronds bankiersnetwerk opgerold. Dat heeft de politie maandag bekendgemaakt.

Vorige week dinsdag werden in een wasserette in de Javastraat zes mannen aangehouden. Ze worden verdacht van deelname aan een criminele organisatie en het witwassen van drugsgeld, waarbij de wasserette als dekmantel werd gebruikt.

Elders werden nog drie mannen aangehouden. Ook is vorige week 800.000 euro aan contant geld in beslag genomen.

Britten

Het onderzoek begon in mei. Sindsdien zijn in totaal dertig mensen gearresteerd, onder wie negen Britten. Diverse winkels in de straat maakten deel uit van het netwerk.

De politie nam in totaal meer dan 5,3 miljoen euro contant geld in beslag. Daarnaast werd nog beslag gelegd op 100 kilo hard- en softdrugs, meerdere woningen, auto's en kostbare sieraden met een totale waarde van 6,5 miljoen euro.

Drugscriminelen

Het onderzoek laat volgens de politie zien dat de georganiseerde misdaad in de hoofdstad gebruikmaakt van een ondergronds bancair systeem.

Hierbij gebruiken criminelen een netwerk van bankiers en koeriers dat betalingen faciliteert tussen drugscriminelen zonder dat dat administratief te herleiden valt naar de betrokkenen..
© ANP

Bankiers :N

Wel grappig van dat witwassen :D
In een wasserette.... tja dan lukt het zelfs de Nederlandse politie het nog om je op te sporen _O-
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')