abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:12:44 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89623648
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 09:58 schreef xenobinol het volgende:
Waarom.... voelt iedereen zich toch direct zo aangevallen :?
Ik vermoed dat het gebruik van termen als cognitieve dissonantie, huurkneuzen en leentokkies een bepaalde sfeer oproept ;)
Zoals ik al eerder aankaartte: wanneer we elkaar het licht in de ogen gunnen en niet afzeiken om weloverwogen keuzes wordt de discussie een stuk interessanter.

quote:
Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen dat zowel huren als kopen zijn eigen voor- en nadelen heeft :)
Mij niet nee, maar probeer het eens bij zeepbelletje, die heeft daar wat meer moeite mee lijkt het :P
quote:
. Als je ergens langere tijd gaat wonen hoeft kopen geen slechte keuze te zijn. Maar vergeet vooral niet flink af te dingen als je gaat kopen :P
No worries. De personen waarvan ik heb gekocht hebben een flink verlies moeten nemen. Die hadden dan ook een DSB-hypotheek gebaseerd op twee inkomens met koopsompolissen en allerhande verzekeringen die de pan uit rezen. En toen gingen ze scheiden, 1 jaar nadat ze het huis hadden gekocht... Dat dát onverstandig is snapt iedereen hier ook wel ;)

Ik beweer ook niet dat iedereen kostte wat het kost moet kopen. In sommige situaties is huren beter en verstandiger, in mijn situatie is dat niet zo. :)
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:17:22 #202
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89623745
Xeno zou eens moeten begrijpen dat soms het gewoon beter is te kopen, echter ontstaat in zijn gedachte dan kortsluiting en ben je ineens ingestapt in de pyramide en blaas je de zeepbel verder op. Maw iedereen zou niets moeten kopen en dan dalen de prijzen. Praktijk is dat het nog steeds voor diverse mensen interessant is te kopen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_89623926
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:17 schreef Sjabba het volgende:
Xeno zou eens moeten begrijpen dat soms het gewoon beter is te kopen, echter ontstaat in zijn gedachte dan kortsluiting en ben je ineens ingestapt in de pyramide en blaas je de zeepbel verder op. Maw iedereen zou niets moeten kopen en dan dalen de prijzen. Praktijk is dat het nog steeds voor diverse mensen interessant is te kopen.
Ik begrijp heel goed dat het voor sommigen beter is om te kopen, echter is dat heel wat anders dan dat het altijd beter is om te kopen. Jarenlang heb ik het gezever moeten aanhoren dat ik mijn geld weggooide en dat huizen ALTIJD in waarde blijven stijgen. Als je met deze mensen hier een inhoudelijke discussie wilde voeren dan werd er altijd gewezen op de realiteit, door de zeepbel was dit ook de waarheid... van dat moment. De werkelijke realiteit is dat huizen niet tot in de eeuwigheid een boven proportionele waardestijging kunnen doorlopen, net als dat de bodemprijs ook ooit wordt bereikt ;)
Gelukkig wint dit inzicht terrein onder het de massa, huizen worden nog steeds verkocht maar het aantal is sterk terug gelopen. Dat houdt in dat er minder vraag is of de betaalbaarheid is gewoon te slecht. Mensen zijn heus opportunistisch genoeg om toe te slaan zodra er een koopje voorbij komt die men zich kan veroorloven :)
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_89623995
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat het voor sommigen beter is om te kopen, echter is dat heel wat anders dan dat het altijd beter is om te kopen. Jarenlang heb ik het gezever moeten aanhoren dat ik mijn geld weggooide en dat huizen ALTIJD in waarde blijven stijgen. Als je met deze mensen hier een inhoudelijke discussie wilde voeren dan werd er altijd gewezen op de realiteit, door de zeepbel was dit ook de waarheid... van dat moment. De werkelijke realiteit is dat huizen niet tot in de eeuwigheid een boven proportionele waardestijging kunnen doorlopen, net als dat de bodemprijs ook ooit wordt bereikt ;)
Gelukkig wint dit inzicht terrein onder het de massa, huizen worden nog steeds verkocht maar het aantal is sterk terug gelopen. Dat houdt in dat er minder vraag is of de betaalbaarheid is gewoon te slecht. Mensen zijn heus opportunistisch genoeg om toe te slaan zodra er een koopje voorbij komt die men zich kan veroorloven :)
nou.... was dat nou zo moeilijk.... ? :)
pi_89624204
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

nou.... was dat nou zo moeilijk.... ? :)
Maar daar neemt de vastgoedmaffia geen genoegen mee, die willen terug naar 'business as usual'.
Ik vind het zeer verontrustend dat de politiek niet de kans aangrijpt om de weeffouten in het systeem te repareren.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 10:39:30 #206
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89624225
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:25 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Oh, het zit persoonlijk diep. Maar waarom trek je je er dan zoveel van aan als anderen je op iets wijzen waarvan julie denkt dat het onzin is? Op mij komt het nog steeds over dat je maar als te graag tig jaar geleden een huisje had willen kopen om zo ook een dikke overwaarde te hebben.
and made it rain upward
pi_89624546
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:39 schreef Sjabba het volgende:
Oh, het zit persoonlijk diep. Maar waarom trek je je er dan zoveel van aan als anderen je op iets wijzen waarvan julie denkt dat het onzin is? Op mij komt het nog steeds over dat je maar als te graag tig jaar geleden een huisje had willen kopen om zo ook een dikke overwaarde te hebben.
Ik vindt het gewoon geen goede ontwikkeling voor onze maatschappij en daar zit ook mijn grote verbazing. Juist het naar beneden brengen van de prijs van goederen heeft ons welvaart gebracht. Meer productie per hoofd van de bevolking... dat is definitie van een toegenomen welvaart. Op de woningmarkt zie je precies het tegenovergestelde..... minder voor meer.... Dat was acceptabel omdat de financiering voordeliger werd, netto maakte het dus niet zo heel erg veel uit. Later zijn daar nog wat fratsen uitgehaald om de betaalbaarheid nog verder op te rekken, een proces wat uiteindelijk tegen de grenzen opgelopen is. De mensen die instapten in het pyramidespel hoorde je ook niet klagen want je bouwde vermogen op en er waren geen risico's... niets aan de hand toch? Ik denkt dat veel mensen zijn ingestapt zonder over de consequenties na te denken, misschien is het mijn aard en training die mij tegen heeft gewerkt om 'mee te doen' :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89624569
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:38 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar daar neemt de vastgoedmaffia geen genoegen mee, die willen terug naar 'business as usual'.
Ik vind het zeer verontrustend dat de politiek niet de kans aangrijpt om de weeffouten in het systeem te repareren.
het rare is dat de door jou zo vurig gewenste totale ineenstorting het walhalla van de vastgoedmaffia is. Ik wil je wel weer een reeds concrete en controleerbare voorbeelden aanreiken dat de professionele handel alleen maar voordeel heeft van zoveel mogelijk frictie. Geld verdienen doe je vooral aan de aankoopkant. :)

Dus ik begrijp je eenzijdige hetze jegens huiseigenaren niet zo, eerlijk gezegd.

Live and let live?
pi_89624589
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik vindt het gewoon geen goede ontwikkeling voor onze maatschappij en daar zit ook mijn grote verbazing. Juist het naar beneden brengen van de prijs van goederen heeft ons welvaart gebracht. Meer productie per hoofd van de bevolking... dat is definitie van een toegenomen welvaart. Op de woningmarkt zie je precies het tegenovergestelde..... minder voor meer.... Dat was acceptabel omdat de financiering voordeliger werd, netto maakte het dus niet zo heel erg veel uit. Later zijn daar nog wat fratsen uitgehaald om de betaalbaarheid nog verder op te rekken, een proces wat uiteindelijk tegen de grenzen opgelopen is. De mensen die instapten in het pyramidespel hoorde je ook niet klagen want je bouwde vermogen op en er waren geen risico's... niets aan de hand toch? Ik denkt dat veel mensen zijn ingestapt zonder over de consequenties na te denken, misschien is het mijn aard en training die mij tegen heeft gewerkt om 'mee te doen' :)
ik denk dat de laatste delen van dit topic met ervaringen en overwegingen van recente kopers juist aantoont dat ze juist heel weloverwogen instappen en de risico's voor hen juist ontzettend goed onderkennen (naar boven en naar beneden, van huren en van kopen).
pi_89624664
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

het rare is dat de door jou zo vurig gewenste totale ineenstorting het walhalla van de vastgoedmaffia is. Ik wil je wel weer een reeds concrete en controleerbare voorbeelden aanreiken dat de professionele handel alleen maar voordeel heeft van zoveel mogelijk frictie. Geld verdienen doe je vooral aan de aankoopkant. :)
Banken verdienen zowel aan de koop als verkoop kant :)
En vergeet ook niet je aankoopmakelaar mee te nemen. Die kan dan lekker een één-tweetje regelen met de verkoopmakelaar. :)

quote:
Dus ik begrijp je eenzijdige hetze jegens huiseigenaren niet zo, eerlijk gezegd.

Live and let live?
Voer ik een hetze tegen eigenaren? Dacht het niet, ik probeer ze hooguit een ander geluid te laten horen :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89624808
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 10:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

ik denk dat de laatste delen van dit topic met ervaringen en overwegingen van recente kopers juist aantoont dat ze juist heel weloverwogen instappen en de risico's voor hen juist ontzettend goed onderkennen (naar boven en naar beneden, van huren en van kopen).
Maar dat neemt niet weg dat er +200k woningen te koop staan, allemaal bewoont door mensen die zo tevreden zijn met hun huidige woning?
Uiteraard zijn er mensen die weloverwogen een beslissing nemen, maar evenwel zijn er genoeg mensen die maar zo snel mogelijk zijn ingestapt om ook te profiteren van de geld machine.
Het inzicht dat je mensen niet moet overkrediteren wint terrein, simpelweg omdat dit uiteindelijk de economische groei remt. Ik zie de leentokkies eerder als slachtoffer van het systeem, van de banken en overheden hadden we echter wel wat meer verantwoordelijkheid mogen verwachten.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:04:27 #212
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89624887
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:01 schreef xenobinol het volgende: Ik zie de leentokkies eerder als slachtoffer van het systeem, van de banken en overheden hadden we echter wel wat meer verantwoordelijkheid mogen verwachten.
En jij vroeg je af waarom mensen zich aangevallen voelen?

Hoe definieer je een leentokkie?
pi_89625055
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:04 schreef Whuzz het volgende:

En jij vroeg je af waarom mensen zich aangevallen voelen?

Hoe definieer je een leentokkie?
Mensen die buitensporige leningen hebben afgesloten en deze slechts kunnen betalen door gebruik te maken van de HRA :)
En dan bedoel ik niet de grootverdieners die vinden dat ze te veel belasting betalen, ik bedoel gewoon 'Joe do' die omvalt zodra de HRA per direct wordt afgeschaft.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:23:32 #214
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89625485
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:10 schreef xenobinol het volgende:
Mensen die buitensporige leningen hebben afgesloten en deze slechts kunnen betalen door gebruik te maken van de HRA :)
En dan bedoel ik niet de grootverdieners die vinden dat ze te veel belasting betalen, ik bedoel gewoon 'Joe do' die omvalt zodra de HRA per direct wordt afgeschaft.
Dan ben ik volgens jouw definitie dus ook een leentokkie. Zonder HRA zou ik niet voor een hypotheek gekozen hebben.
Gezien mijn eerdere uiteenzetting over de situatie m.b.t. huren en kopen in mijn omgeving en mijn uitleg over waarom ik voor kopen gekozen heb, kun je mij uitleggen waarom ik "een slachtoffer van het systeem" (je eigen quote m.b.t. leentokkies) ben?

Kun je me daarnaast ook een reële inschatting geven hoe groot je de kans acht dat de HRA dusdanig rigoreus wordt afgeschaft dat ik "om val"?
  dinsdag 7 december 2010 @ 11:38:02 #215
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89626004
Xeno roept dit jaar gewoon wat harder, misschien stort het dan in.

Die 200k plus woning te koop hoeven niet allemaal weg en zeker niet tegen elke prijs. Een groenteboer moet zijn fruit wel elke dag kwijt. Een woning verkoper verkoopt alleen als dat in zijn/haar totaalplaatje past en daar zit vaak een minimum aan vast. Behalve enkele executie of onderhandse verkopen, daar kun je nog wat extra besparen. Maar dan moet het wel net zijn wat je wil. Het is nl geen belegging. Het wordt je woonruimte, alhoewel je dagelijks daaraan kan ontsnappen via bv FOK!
and made it rain upward
pi_89626676
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:23 schreef Whuzz het volgende:
Dan ben ik volgens jouw definitie dus ook een leentokkie. Zonder HRA zou ik niet voor een hypotheek gekozen hebben.
Gezien mijn eerdere uiteenzetting over de situatie m.b.t. huren en kopen in mijn omgeving en mijn uitleg over waarom ik voor kopen gekozen heb, kun je mij uitleggen waarom ik "een slachtoffer van het systeem" (je eigen quote m.b.t. leentokkies) ben?
Zodra iets gesubsidieerd moet worden, betekend dit dat vrije markt gekaapt is door overheden en groepen die zich via deze weg weten te verrijken. In dit geval van de HRA zijn het de banken die de kurken laten knallen. Er vindt een afvloeiing van geld van de publieke sector naar de banken plaats. De economische positie die de banken zich hiermee hebben weten te veroveren is niet goed voor de welvaart. Immers... banken dragen niet bij aan de productie. De economische groei is gebaseerd op 'lucht'. Feitelijk wordt de waarde van geld steeds minder, dat moet ook omdat de zeepbel anders barst. Feitelijk is onze economie gebaseerd op potverteren.
'Zeepsop' probeert de medemens te informeren, helaas word deze handreiking door de meesten niet geaccepteerd. Ik vindt zijn spottende opmerking over cognitieve dissonantie daarom juist wel erg toepasselijk :)

quote:
Kun je me daarnaast ook een reële inschatting geven hoe groot je de kans acht dat de HRA dusdanig rigoreus wordt afgeschaft dat ik "om val"?
Die kans acht ik persoonlijk heel erg klein, simpelweg omdat 'we' het ons niet kunnen veroorloven. De banken hebben ons goed in de tang :|W
Hoe graag ik het systeem ook graag hervormt wil zien..... ik zal gewoon moeten wachten op wat de markt uiteindelijk zal doen. Ik vindt het uiterst onverstandig van overheden om de klap af te zwakken, snel herstel zal gepaard gaan met persoonlijke drama's. Maar daarna kan je er weer tegenaan. Nu gaan we een lange periode van matigheid tegemoed, de rekening wordt gewoon bij de jongere generaties neergelegd :{
I'll sing you a lullaby.
pi_89626768
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:38 schreef Sjabba het volgende:
Xeno roept dit jaar gewoon wat harder, misschien stort het dan in.

Die 200k plus woning te koop hoeven niet allemaal weg en zeker niet tegen elke prijs. Een groenteboer moet zijn fruit wel elke dag kwijt. Een woning verkoper verkoopt alleen als dat in zijn/haar totaalplaatje past en daar zit vaak een minimum aan vast. Behalve enkele executie of onderhandse verkopen, daar kun je nog wat extra besparen. Maar dan moet het wel net zijn wat je wil. Het is nl geen belegging. Het wordt je woonruimte, alhoewel je dagelijks daaraan kan ontsnappen via bv FOK!
Grappig.... een groenteboer hoeft zijn fruit ook niet kwijt, echter als hij het niet verkoopt bederft zijn waar en heeft hij geen inkomen. Dat laatste geld ook voor de bouwsector, vele mensen zijn voor hun broodwinning afhankelijk van de nieuwbouw. Ik verwacht dan ook een herziening van de bedrijfsvoering, ze gaan gewoon weer bouwen voor degene die een huis nodig hebben en tegen de prijs die zij bereid zijn op te brengen :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:08:03 #218
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89626948
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Grappig.... een groenteboer hoeft zijn fruit ook niet kwijt, echter als hij het niet verkoopt bederft zijn waar en heeft hij geen inkomen. Dat laatste geld ook voor de bouwsector, vele mensen zijn voor hun broodwinning afhankelijk van de nieuwbouw. Ik verwacht dan ook een herziening van de bedrijfsvoering, ze gaan gewoon weer bouwen voor degene die een huis nodig hebben en tegen de prijs die zij bereid zijn op te brengen :)
Ok, nu haal je voor je eigen gemak even het aanbod van bestaande woning (wara je zelf aan refereerde met 200k plus) en nieuwbouw door elkaar...
and made it rain upward
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:11:41 #219
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89627076
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 11:59 schreef xenobinol het volgende:

[knip, verhaal dat hier al 50 keer is gepost]
Dat was niet het antwoord op mijn vraag. Jij stelde dat leentokkies (waar je mij onder schaart) "een slachtoffer zijn van het systeem". Ik vroeg je om, aan de hand van mijn eerdere uiteenzetting van mijn eigen situatie en keuzes, uit te leggen waarom ik dan precies een slachtoffer ben van het systeem. Ik herhaal bij deze mijn vraag en zou hem nog graag uitbreiden met een extra deel: Waarom ben jij als huurder geen/minder slachtoffer van het systeem?
Gelieve niet weer een hele uiteenzetting van jouw visie op de huizenmarkt te copy pasten maar daadwerkelijk je eigen stelling te onderbouwen aan de hand van mijn voorbeeld.

quote:
Die kans acht ik persoonlijk heel erg klein
Precies, ik ook. En dat is ook precies waarom ik voor de hypotheek heb gekozen. Aangezien we de kans beiden erg klein achten (en dus ook het risico op dit gebeuren klein), waarom maakt dit dan deel uit van je definitie van leentokkies?
pi_89627408
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:11 schreef Whuzz het volgende:

Dat was niet het antwoord op mijn vraag. Jij stelde dat leentokkies (waar je mij onder schaart) "een slachtoffer zijn van het systeem". Ik vroeg je om, aan de hand van mijn eerdere uiteenzetting van mijn eigen situatie en keuzes, uit te leggen waarom ik dan precies een slachtoffer ben van het systeem. Ik herhaal bij deze mijn vraag en zou hem nog graag uitbreiden met een extra deel: Waarom ben jij als huurder geen/minder slachtoffer van het systeem?
Gelieve niet weer een hele uiteenzetting van jouw visie op de huizenmarkt te copy pasten maar daadwerkelijk je eigen stelling te onderbouwen aan de hand van mijn voorbeeld.

Huurders zijn mede slachtoffer. Het gaat zelfs zo ver dat kopers de huurders er van beschuldigen 'te goedkoop' te wonen. Dit terwijl kopers medeverantwoordelijk zijn voor het laten ontstaan van de zeepbel. Met de slachtoffer rol bedoel ik dat zij zo zwak waren toe te geven aan de verleidingen die het systeem hun bood. Ik vergelijk het met het dealen van drugs, je houdt het slachtoffer een bepaald rooskleurig beeld (het geweldige genot van een eigen woning) voor om ze vervolgens in de val te laten lopen en afhankelijk te maken (HRA). Over drugsverslaafden hebben de meesten wel een (negatieve) mening, maar leentokkies zijn helden/supermensen :')

quote:
Precies, ik ook. En dat is ook precies waarom ik voor de hypotheek heb gekozen. Aangezien we de kans beiden erg klein achten (en dus ook het risico op dit gebeuren klein), waarom maakt dit dan deel uit van je definitie van leentokkies?
Omdat het niet transparant en natuurlijk is om jezelf afhankelijk te maken van een subsidie/belastingkorting. Deze bepalingen liggen nl. buiten de scoop van het contract dat jij bent aangegaan met je bank. 'Bijvlagenzinvol' doet bevoorbeeld een beroep op 'de afspraak' die hij met de overheid heeft aangaande deze regeling. In mijn visie is dit een onderschat risico en geeft het de conditionering weer van mensen die vinden dat de overheid hen altijd moet redden. Ik zie liever een kleinere overheid en meer verantwoordelijkheden voor de burger. In feite is het een filosofisch meningsverschil :)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 12:57:26 #221
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89628716
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:21 schreef xenobinol het volgende:
Huurders zijn mede slachtoffer. Het gaat zelfs zo ver dat kopers de huurders er van beschuldigen 'te goedkoop' te wonen.
Volgens mij zijn het voornamelijk ándere huuders die "scheefhuurders" beschuldigen. Omdat mensen met een "te hoog" inkomen in sociale huurwoningen zitten is de wachtrij voor anderen die daar graag in willen te lang. Om dat alleen op kopers af te schuiven is een beetje kortzichtig. Het zal mij (als koper) mijn reet roesten of anderen scheefhuren. Ik hoef niet meer te huren immers.

quote:
Dit terwijl kopers medeverantwoordelijk zijn voor het laten ontstaan van de zeepbel. Met de slachtoffer rol bedoel ik dat zij zo zwak waren toe te geven aan de verleidingen die het systeem hun bood. Ik vergelijk het met het dealen van drugs, je houdt het slachtoffer een bepaald rooskleurig beeld (het geweldige genot van een eigen woning) voor om ze vervolgens in de val te laten lopen en afhankelijk te maken (HRA). Over drugsverslaafden hebben de meesten wel een (negatieve) mening, maar leentokkies zijn helden/supermensen :')
Kopers vergelijken met drugsverslaafden is weer een compleet nieuwe trap van achterlijke vergelijkingen. :D
Wat is precies die "val" waar je over spreekt? Dat klinkt mij nogal hetzelfde als "slachtoffer van het systeem" waar je het over had en wat je nog steeds niet onderbouwd hebt. We hebben een paar posts terug samen geconcucludeerd dat de HRA waarschijnlijk niet op zo'n manier wordt afgeschaft dat mensen die er nu gebruik van maken er aan onder door zullen gaan. Die "val" of die "slachtoffer rol" is dus een fictief iets dat niet (waarschijnlijk) zal plaatsvinden. Het is dus gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die je omgeving je biedt.

quote:
Omdat het niet transparant en natuurlijk is om jezelf afhankelijk te maken van een subsidie/belastingkorting. Deze bepalingen liggen nl. buiten de scoop van het contract dat jij bent aangegaan met je bank. 'Bijvlagenzinvol' doet bevoorbeeld een beroep op 'de afspraak' die hij met de overheid heeft aangaande deze regeling. In mijn visie is dit een onderschat risico en geeft het de conditionering weer van mensen die vinden dat de overheid hen altijd moet redden. Ik zie liever een kleinere overheid en meer verantwoordelijkheden voor de burger. In feite is het een filosofisch meningsverschil :)
Huurders met huursubsidie. Studenten met studiebeurzen. Middeninkomens met zorgtoeslag. Tweeverdieners met gesubsidieerde kinderopvang. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal voorbeelden van mensen die een hogere levensstaard hebben dan ze zich met hun kale salaris zouden kunnen veroorloven. Allemaal mensen die gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die hun omgeving hen biedt, net als mensen die HRA hebben. Is dat ook allemaal niet transparant en afhankelijk? Wat als de huursubsidie wordt afgeschaft en al die huurders op straat komen te staan? Wat als de zorgtoeslag wordt afgeschaft en de zieken gewoon doodgaan zonder hulp? Wat als geen student meer kan lenen of een beurs krijgt en alleen de rijken (wiens ouders mega HRA hebben) nog kunnen studeren? Allemaal fictieve problemen. Natuurlijk wordt er bezuinigd, maar we weten allemaal dat dit soort dingen altijd voorzichtig gebeuren.

Dat sommige mensen debiele tophypotheken hebben afgesloten die ze nooit kunnen terugbetalen is inderdaad verkeerd. Die mensen zijn wellicht slachtoffer van een systeem. Maar om iedereen die HRA heeft (en zonder die HRA zijn hypotheek niet kan betalen) een leentokkie te noemen en in een slachtoffer rol te drukken is simplistisch en gewoon stemmingmakerij. Maar goed, dat tikt nu eenmaal lekker weg op FOK! he :')
pi_89629631
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 12:57 schreef Whuzz het volgende:

Volgens mij zijn het voornamelijk ándere huuders die "scheefhuurders" beschuldigen. Omdat mensen met een "te hoog" inkomen in sociale huurwoningen zitten is de wachtrij voor anderen die daar graag in willen te lang. Om dat alleen op kopers af te schuiven is een beetje kortzichtig. Het zal mij (als koper) mijn reet roesten of anderen scheefhuren. Ik hoef niet meer te huren immers.

Het zijn anders vooral de leden van de vastgoedmaffia die de term 'scheefhuurder' gebruiken, hun plan is om deze groep ook te slaven door ze hun huurwoning te laten kopen. Hiermee geven zij dus al aan dat zij niet geinteresseerd zijn in een oplossing van de tekorten aan huurwoningen. Zij willen nog meer leenslaafjes, simpelweg omdat zij daar aan verdienen. Hoor je deze groep ooit over de 'scheefkoper' ? Hoor jij huurders ooit over scheefkopers? Nee... dit is een PR campagne om mensen die op een wachtlijst staan op te ruien tegen mensen die altijd trouw hun huur hebben betaald. De Nazis' zouden trots geweest zijn op zo'n haatcampagne :')

quote:
Kopers vergelijken met drugsverslaafden is weer een compleet nieuwe trap van achterlijke vergelijkingen. :D
Het is geen vergelijking, het is een analogie :{w

quote:
Wat is precies die "val" waar je over spreekt? Dat klinkt mij nogal hetzelfde als "slachtoffer van het systeem" waar je het over had en wat je nog steeds niet onderbouwd hebt. We hebben een paar posts terug samen geconcucludeerd dat de HRA waarschijnlijk niet op zo'n manier wordt afgeschaft dat mensen die er nu gebruik van maken er aan onder door zullen gaan. Die "val" of die "slachtoffer rol" is dus een fictief iets dat niet (waarschijnlijk) zal plaatsvinden. Het is dus gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die je omgeving je biedt.
Daar ga je dus de fout in, je 'profiteert' van een voordeel dat zo is vormgegeven dat je gedrag wordt beinvloed. Dat jij dit niet ziet of wilt zien.... vriend 'Zeepsop' heeft de juiste term erbij gezocht *)

quote:
Huurders met huursubsidie. Studenten met studiebeurzen. Middeninkomens met zorgtoeslag. Tweeverdieners met gesubsidieerde kinderopvang. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Allemaal voorbeelden van mensen die een hogere levensstaard hebben dan ze zich met hun kale salaris zouden kunnen veroorloven. Allemaal mensen die gewoon gebruik maken van de mogelijkheden die hun omgeving hen biedt, net als mensen die HRA hebben. Is dat ook allemaal niet transparant en afhankelijk?
Nee, dat is niet transparant, kennelijk snap je nog steeds niet dat de overheid hier tussen zit om zichzelf zodoende nuttig te maken. Daarnaast kan de overheid zodoende gedrag manipuleren, zo'n systeem is imo zeer onwenselijk.

quote:
Wat als de huursubsidie wordt afgeschaft en al die huurders op straat komen te staan? Wat als de zorgtoeslag wordt afgeschaft en de zieken gewoon doodgaan zonder hulp? Wat als geen student meer kan lenen of een beurs krijgt en alleen de rijken (wiens ouders mega HRA hebben) nog kunnen studeren? Allemaal fictieve problemen. Natuurlijk wordt er bezuinigd, maar we weten allemaal dat dit soort dingen altijd voorzichtig gebeuren.
Allemaal fictieve angsten :? .... op die manier wordt je gedrag gemanipuleerd, zo af toe worden mensen geslachtofferd om deze angstbeelden te versterken.

quote:
Dat sommige mensen debiele tophypotheken hebben afgesloten die ze nooit kunnen terugbetalen is inderdaad verkeerd. Die mensen zijn wellicht slachtoffer van een systeem. Maar om iedereen die HRA heeft (en zonder die HRA zijn hypotheek niet kan betalen) een leentokkie te noemen en in een slachtoffer rol te drukken is simplistisch en gewoon stemmingmakerij. Maar goed, dat tikt nu eenmaal lekker weg op FOK! he :')
Hoe kijk jij aan tegen een systeem waarbij de belasting lager is en alle subsidies dus kunnen worden afgeschaft? Ben jij liberaal of vindt jij het allemaal maar prima dat de overheid zich overal mee blijft bemoeien? Die zelfde overheid blijft enorme geld bedragen lenen bij private banken, gaat enorme renteverplichtingen aan.... en wie mag dat allemaal gaan betalen? Kennelijk vindt jij het prima dat een overheid dit allemaal maar ongestraft kan doen? Waar is de eigen verantwoording van de burger? "Go with the flow", noem ik dat.... want dat is lekker makkelijk ^O^
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 13:40:34 #223
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89630240
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:24 schreef xenobinol het volgende:
Het zijn anders vooral de leden van de vastgoedmaffia die de term 'scheefhuurder' gebruiken, hun plan is om deze groep ook te slaven door ze hun huurwoning te laten kopen. Hiermee geven zij dus al aan dat zij niet geinteresseerd zijn in een oplossing van de tekorten aan huurwoningen. Zij willen nog meer leenslaafjes, simpelweg omdat zij daar aan verdienen. Hoor je deze groep ooit over de 'scheefkoper' ? Hoor jij huurders ooit over scheefkopers? Nee... dit is een PR campagne om mensen die op een wachtlijst staan op te ruien tegen mensen die altijd trouw hun huur hebben betaald. De Nazis' zouden trots geweest zijn op zo'n haatcampagne :')
Godwin. You lose. :P
Vastgoedmaffia. Leenslaven. Aluhoedje. :')

quote:
Daar ga je dus de fout in, je 'profiteert' van een voordeel dat zo is vormgegeven dat je gedrag wordt beinvloed. Dat jij dit niet ziet of wilt zien.... vriend 'Zeepsop' heeft de juiste term erbij gezocht *)
Daar ga jij dus de fout in. Iedereen past zijn gedrag aan aan de omstandigheden in zijn omgeving. Studenten die geen studiebeurs kunnen krijgen en geen rijke ouders hebben gaan minder vaak studeren. Mensen met kinderen die geen opvangsubsidie krijgen worden geen tweeverdieners omdat de opvang net zoveel kost als het werken oplevert. Mensen die geen huursubsidie krijgen gaan kleiner wonen. Mensen die geen huursubsidie krijgen maar wel HRA en dus een hypotheek gaan vaak kopen. Doe nou niet alsof de HRA de enige regel is in nederland die mensen hun gedrag beinvloed. En doe nou ook niet alsof het een drama is dat mensen hun gedrag wordt beinvloed.

quote:
Nee, dat is niet transparant, kennelijk snap je nog steeds niet dat de overheid hier tussen zit om zichzelf zodoende nuttig te maken. Daarnaast kan de overheid zodoende gedrag manipuleren, zo'n systeem is imo zeer onwenselijk.
Aluhoedje. :')
Als we je nog even door laten ratelen kom je vast met een theorie over hoe de woningcorporaties de twin towers hebben opgeblazen in hun hunker naar wereldheerschappij. Ik begin nu wel een beetje te begrijpen waarom je constant met overgedramatiseerde stellingen komt. De wereld is maar een enge plaats he? :D

quote:
Allemaal fictieve angsten :? .... op die manier wordt je gedrag gemanipuleerd, zo af toe worden mensen geslachtofferd om deze angstbeelden te versterken.
Zijn het geen fictieve angsten dan? Kun jij me even op de overheidsplannen wijzen waarin we allemaal op straat komen te staan? :D

quote:
Hoe kijk jij aan tegen een systeem waarbij de belasting lager is en alle subsidies dus kunnen worden afgeschaft?
Als ik daar 10 seconden over nadenk dan klinkt dat fantastisch!

...

Gelukkig heb ik daar al vaker over nagedacht en een mening over gevormd. Weet je waarom communisme niet werkt (ook al klínkt het zo mooi als je het voor het eerst hoort)? Omdat het geen rekening houdt met de menselijke natuur. Mensen reageren op de wereld om zich heen en zijn van nuture geneigd om de makkelijkste weg te zoeken met zoveel mogelijk eigen gewin met zo min mogelijk moeite. En om te voorkomen dat dat in chaos ontaard hebben we geleerd dat we mensen een beetje moeten sturen.
En in een moderne wereld gaat dat sturen nu eenmaal het makkelijkst met... jawel... geld. Dus de extra belastingen zijn *in de praktijk* gewoon nodig om dingen te regelen. Leuk? nee. Ideaal? ook niet. Maar het werkt beter dan de alternatieven.

quote:
Ben jij liberaal of vindt jij het allemaal maar prima dat de overheid zich overal mee blijft bemoeien? Die zelfde overheid blijft enorme geld bedragen lenen bij private banken, gaat enorme renteverplichtingen aan.... en wie mag dat allemaal gaan betalen? Kennelijk vindt jij het prima dat een overheid dit allemaal maar ongestraft kan doen? Waar is de eigen verantwoording van de burger? "Go with the flow", noem ik dat.... want dat is lekker makkelijk ^O^
De eigen verantwoording van de burger? Ga eens kijken in slotervaart. Kun je zien hoeveel eigen verantwoording de burger van tegenwoordig heeft... Al je "overheid = evil" verhaaltjes spreken niet van veel realiteitszin.
pi_89632197
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 13:40 schreef Whuzz het volgende:
Godwin. You lose. :P
Ik kon het niet laten :D

quote:
Vastgoedmaffia. Leenslaven. Aluhoedje. :')

Okee.... het is wat gechargeerd, maar doe het niet te snel af als aluhoedjesdenken

quote:
Daar ga jij dus de fout in. Iedereen past zijn gedrag aan aan de omstandigheden in zijn omgeving. Studenten die geen studiebeurs kunnen krijgen en geen rijke ouders hebben gaan minder vaak studeren. Mensen met kinderen die geen opvangsubsidie krijgen worden geen tweeverdieners omdat de opvang net zoveel kost als het werken oplevert. Mensen die geen huursubsidie krijgen gaan kleiner wonen. Mensen die geen huursubsidie krijgen maar wel HRA en dus een hypotheek gaan vaak kopen. Doe nou niet alsof de HRA de enige regel is in nederland die mensen hun gedrag beinvloed. En doe nou ook niet alsof het een drama is dat mensen hun gedrag wordt beinvloed.
Zie daar... je bevestigt wat ik zeg, de overheid manipuleert mensen d.m.v. fiscale maatregelen. Om hier en daar de schade die ontstaat voor sommigen te repareren worden subsidies noodzakelijk. Dat is toch een krankzinnig systeem?

quote:
Aluhoedje. :')
Als we je nog even door laten ratelen kom je vast met een theorie over hoe de woningcorporaties de twin towers hebben opgeblazen in hun hunker naar wereldheerschappij. Ik begin nu wel een beetje te begrijpen waarom je constant met overgedramatiseerde stellingen komt. De wereld is maar een enge plaats he? :D
Ik denk dat je vrij naief bent als je denkt dat de wereld niet onder de invloedsfeer is van een machtige elite. Menselijk gedrag is vrij makkelijk te voorspelen en daar wordt op handige wijze gebruik van gemaakt.

quote:
Zijn het geen fictieve angsten dan? Kun jij me even op de overheidsplannen wijzen waarin we allemaal op straat komen te staan? :D

Het is niet het plan van de overheid om mensen op straat te krijgen, mocht het toch gebeuren dan heb je pech. De heersende elite wil gewoon dat jij voor hun werkt en dat ze daar vervolgens zo min mogelijk last van hebben.

quote:
Als ik daar 10 seconden over nadenk dan klinkt dat fantastisch!
En toch weiger je daar aan mee te werken :|W

quote:
Gelukkig heb ik daar al vaker over nagedacht en een mening over gevormd. Weet je waarom communisme niet werkt (ook al klínkt het zo mooi als je het voor het eerst hoort)? Omdat het geen rekening houdt met de menselijke natuur. Mensen reageren op de wereld om zich heen en zijn van nuture geneigd om de makkelijkste weg te zoeken met zoveel mogelijk eigen gewin met zo min mogelijk moeite. En om te voorkomen dat dat in chaos ontaard hebben we geleerd dat we mensen een beetje moeten sturen.
En in een moderne wereld gaat dat sturen nu eenmaal het makkelijkst met... jawel... geld. Dus de extra belastingen zijn *in de praktijk* gewoon nodig om dingen te regelen. Leuk? nee. Ideaal? ook niet. Maar het werkt beter dan de alternatieven.

En het verstrekken van subsidies noem jij dus 'een beetje sturen'? Wat een onzin... mensen kunnen prima kiezen, maar als je ze een gemakkelijke keuze voorhoudt dan weet je bij voorbaat al wat ze gaan kiezen. Er is dus geen sprake van 'een beetje sturen' er is gewoon sprake van manipulatie.

quote:
De eigen verantwoording van de burger? Ga eens kijken in slotervaart. Kun je zien hoeveel eigen verantwoording de burger van tegenwoordig heeft... Al je "overheid = evil" verhaaltjes spreken niet van veel realiteitszin.
If you pay peanuts.... :)
I'll sing you a lullaby.
pi_89633576
Volgens mij produceren ongeveer 3 mensen hier ongeveer 80% van alle posts... Met alle herhalingen van zetten die erbij horen. Ik roep Xeno, Sjabba en Dino op om te minderen. Alleen bij nieuwe ontwikkelingen (die dingen waar een linkje bij past) even er op in te gaan. Gewoon mijn mening hoor...
pi_89633694
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:09 schreef Istrilyin het volgende:
Volgens mij produceren ongeveer 3 mensen hier ongeveer 80% van alle posts... Met alle herhalingen van zetten die erbij horen. Ik roep Xeno, Sjabba en Dino op om te minderen. Alleen bij nieuwe ontwikkelingen (die dingen waar een linkje bij past) even er op in te gaan. Gewoon mijn mening hoor...
your wish is my command, Sir.

Ik geloof nadat de Nazi's erbij gehaald zijn, dat we inmiddels ook wel in het volstrekte eindstadium zitten :) Tenministe, is mijn ervaring hier, dat is wel het "ultieme" "argument" :)

Overigens heeft Xeno me overtuigd, ik heb morgen een afspraak met de bank om mijn hypotheek af te lossen. Ik wil geen hoer van de bank meer zijn. Geen leentokkie.

Maar wat ben ik dan? *ID crisis*
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:31:53 #227
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89634460
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Dan wordt je een huurslaaf in de macht van de woningcorporaties. En zodra je huursubsidie aanvraagt komt onze evil regeringselite een chip in je hoofd planten met Embedded Cognitive Dissonance Software (ECDS) die je gedrag zo manipuleert dat je het huren gaat verdedigen op openbare fora. Als je er vatbaar voor blijkt activeren ze zelfs Stage Two (ECDSS2) waarbij je ook een eigen blog opstart om de mensheid massaal in de armen van de huurmaffia te drijven...
True story. Seen it happen! :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:34:52 #228
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89634572
Hij komt er weer aan hoor: :)

ERA organiseert binnenkort weer een Open Huizen Route en wel zaterdag 11 december. Tussen 11.00 en 15.00 uur is iedere huizenzoeker van harte welkom bij die huizen die meedoen.

"December is een mooie maand om huizen te bekijken. Niet alleen krijgt u een realistische indruk hoe bijvoorbeeld de verwarming functioneert in een wintermaand, maar de huizen zien er doorgaans feestelijk uit. Hoewel de huizenzoeker natuurlijk niet de kerstboom of de kerstverlichting koopt bij het huis, is de eerste indruk van een huis in december doorgaans zeer welkom en warm." Aan het woord is Freek vd Berg van Bonthuis en Vaartjes ERA makelaars.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 7 december 2010 @ 15:36:19 #229
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89634620
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:34 schreef Bayswater het volgende:
maar de huizen zien er doorgaans feestelijk uit. Hoewel de huizenzoeker natuurlijk niet de kerstboom of de kerstverlichting koopt bij het huis, is de eerste indruk van een huis in december doorgaans zeer welkom en warm."
Lees: "In de decembermaand ziet het huis er nóg onrealistisch mooier uit dan het op Funda doet! :D
pi_89635061
Tijd voor appeltaart c_/

"Met een toefje slagroom, zowel op de taart als in de koffie, alstublieft"
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:00:27 #231
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89635595
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:47 schreef xenobinol het volgende:
Tijd voor appeltaart c_/

"Met een toefje slagroom, zowel op de taart als in de koffie, alstublieft"
Dat is dat 0.50 euro extra meneer. Vettax. Is om uw gedrag te beïnvloeden. Slagroom is evil.
pi_89635672
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:00 schreef Whuzz het volgende:

Dat is dat 0.50 euro extra meneer. Vettax. Is om uw gedrag te beïnvloeden. Slagroom is evil.
De verkoper betaald :)

Wil je nu wel of niet dat ik je hut kom bekijken?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:10:49 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_89636049
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wil je nu wel of niet dat ik je hut kom bekijken?
Als je mijn hut komt bekijken krijg je geen koffie, maar een verfroller, een blik verf en een target om te halen vóór eind van de dag. Als je niet van verven houd kan het ook een hamer en beitel zijn. Zie je die lelijke oude huurbadkamer? Die slopen we er dus uit. Chop-chop! ;)
  dinsdag 7 december 2010 @ 16:29:25 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_89636793
quote:

[..]

your wish is my command, Sir.

Ik geloof nadat de Nazi's erbij gehaald zijn, dat we inmiddels ook wel in het volstrekte eindstadium zitten :) Tenministe, is mijn ervaring hier, dat is wel het "ultieme" "argument" :)

Overigens heeft Xeno me overtuigd, ik heb morgen een afspraak met de bank om mijn hypotheek af te lossen. Ik wil geen hoer van de bank meer zijn. Geen leentokkie.

Als je geen loonbelasting meer betaalt is dat het verstandigste denk ik. Je moet het wel kunnen natuurlijk!
The End Times are wild
  dinsdag 7 december 2010 @ 18:32:58 #235
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_89641522
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 16:02 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Heeft betaald?

Of betaalt met een T?
pi_89644395
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 18:32 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Heeft betaald?

Of betaalt met een T?
Nog maar een Godwin dan :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 7 december 2010 @ 20:08:27 #237
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89646275
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 15:09 schreef Istrilyin het volgende:
Ik post alleen nieuwe zaken. Zoals die kopers in Amsterdam maar daar wordt zo aan voorbij gehold door Xeno, die wil alleen maar roepen dat kopen evil is en huren goed.
and made it rain upward
pi_89647156
Heb ik nu gewoon de Godwin gemist?
pi_89647302
quote:

[..]

Werkloos.. Belastingontduiker? :P
pi_89647377
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:23 schreef tjoptjop het volgende:
Heb ik nu gewoon de Godwin gemist?
quote:

zojuist 'Godwin' gegoogled. Wist ik veel :P
pi_89647459
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:26 schreef antfukker het volgende:

[..]

Werkloos.. Belastingontduiker? :P
klinkt niet gemeen genoeg. Xeno, hellup....? :)
pi_89648091
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

[..]

zojuist 'Godwin' gegoogled. Wist ik veel :P
Zo zie je maar, na 87 pagina's. Het is met recht een "law" te noemen :P
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:31:23 #243
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89651218
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Zo zie je maar, na 87 pagina's. Het is met recht een "law" te noemen :P
Hitler was al eerder ter sprake gekomen, welke tread weet ik niet meer, maar Xeno was erbij betrokken....
and made it rain upward
  dinsdag 7 december 2010 @ 21:40:20 #244
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89651738
Edit deeltje 13 al...

quote:
1s.gif Op maandag 23 maart 2009 15:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hij is gewoon stronteigewijs. Dat iets crimineels goed doordacht is kan zijn, maar het is nooit briljant om vele mensen te duperen. Dat kan niet briljant zijn. Dan was Hitler ook briljant zeker.... Die mensen zijn slim maar helaas niet slim genoeg om in te zien welk effect hun daden heeft. Ze zijn boval egoïstisch ipv briljant.

Als je egoïstisch genoeg bent lijtk het misschien briljant, haal dat niet door elkaar.
and made it rain upward
pi_89651856
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 20:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

klinkt niet gemeen genoeg. Xeno, hellup....? :)
Ik kan wel een relatie leggen tussen werken, onderduiken en de nazi's :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_89659423
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 21:40 schreef Sjabba het volgende:
Edit deeltje 13 al...

[..]

Door jou zelfs, alsof je er trots op bent :P
  woensdag 8 december 2010 @ 08:19:53 #247
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89664215
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Door jou zelfs, alsof je er trots op bent :P
Ik werd gedwongen...
and made it rain upward
  woensdag 8 december 2010 @ 08:44:24 #248
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89664490
http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieuws/)/components/financien/rtlz/2010/weken_2010/49/1207_2325_helft_amerikanen_herstel_huizenmarkt_pas_over_ruim_2_jaar.xml

Betekent dit dat we bijna op de bodem zitten in Amerika? Er is al 29% vanaf, dat is best veel. En dat iedereen somber is is vaak een teken van bodem in zicht.

Alhoewel ik een paralel naar de NL markt niet zo kan trekken.
and made it rain upward
  woensdag 8 december 2010 @ 08:57:41 #249
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_89664768
Hypotheekrentes (10 jaar > ) zijn in ieder geval de afgelopen anderhalve maand met een half procent gestegen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  woensdag 8 december 2010 @ 09:15:11 #250
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_89665193
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2010 08:57 schreef Bayswater het volgende:
Hypotheekrentes (10 jaar > ) zijn in ieder geval de afgelopen anderhalve maand met een half procent gestegen.
Idd, denk dat de uitslag van het nma onderzoek dus ook wel bekend is. Anders zouden ze wel dalen...
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')