abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 december 2010 @ 18:05:31 #151
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89557045
http://www.nu.nl/internet(...)meer-via-paypal.html

Op Nu.nl. Paypal geeft er de brui aan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_89560601
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 18:05 schreef ATuin-hek het volgende:
http://www.nu.nl/internet(...)meer-via-paypal.html

Op Nu.nl. Paypal geeft er de brui aan.
Iets zegt me dat Paypal een bezoekje van wat hoge heren heeft gehad.
  zondag 5 december 2010 @ 20:14:00 #153
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89561476
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 19:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Iets zegt me dat Paypal een bezoekje van wat hoge heren heeft gehad.
Ja dat vermoeden heb ik ook.. misschien zelfs financieel gesteun van paypal ineens opdat ze zich terugtrokken.
Slim gespeeld.
The truth was in here.
  zondag 5 december 2010 @ 21:44:36 #154
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_89565802
quote:
10s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:05 schreef Scorpie het volgende:
Wat een kromme conclusies weer :') het begint nu echt tenenkrommende vormen aan te nemen :')
Rot lekker op als je het er niet eens mee bent, is niet voor niets in BNW :W
pi_89566614
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:58 schreef RM-rf het volgende:
:D

Idd denk ik dat juist de gegevens die bekend worden via Wikileaks desastreus zijn voor de hobby en de denkwijze van veel 'complot-denkers'....

Hun hele wereldbeeld is gebaseerdop ideeen als:

- De Overheid is een perfect functionerene Oragnisatie waar _nooit_ wat fout gaat, tenzij dat ook de bedoeling was.
- Alles is onderdeel van 'Het Grote Plan'.
- Er bestaan bij de 'Regering' geen 'tegengestelde Belangen' en ook geen 'richtingenstrijd', immers iedereen volgt 'het Grote Plan'
- DeOverheid houd zich niet bezig met heel kleine dingen en dagelijkse 'gang van zaken', maar enkel met 'De Uitvoering van Het Grote Plan'

Hooguit één ding lijkt wél te klopen metveel ideeen van 'complotdenkers'... bv het idee dat de betreffende gegevens van die diplomatieke depechen gewoon vrij toegankelijk waren voor 250.000 medewerkers zonder enige 'beperking'...
dat lijkt ook wel te kloppen methetwereldbeeld van veel complotdenkers waareen hele duidelijke 'scheiding' zou bestan tussen 'goed' en 'kwaad' en bv personen die 'van alles op de Hoogte zijn' (meestal dus _alle_ regeringsmedewerkers die alemaal precies zouden weten wàt dat 'grote Plan' precies is).

Uit die cablegate wikileaks documenten ontstaat een beeld van de Overheid dat juist diametraal daartegenin gaat:
Een voornamelijk disfunctionele overheid, weinig efficiente en soms wat 'klungelig' en vooral ook eentje die nauwelijks alles kan 'plannen' maar vaak moet werken met wat 'grove' inschattingen en ook de eigen bondgenoten lang niet altijd volledig 'betrouwbaar' zijn, maar net zo goed tegenstanders
Wat een 'losers' hè die 'complot-denkers'.
Natuurlijk is er geen 'Groter Plan'. De VS wordt geleid door een stelletje incompetente, achterlijke 'klungels' die zomaar wat doen zonder enige visie. Ze zijn niet eens in staat om hun vertrouwelijke documenten van de 'buitenwereld' afgeschermd te houden. Stel je voor dat er in het 'machtigste' land op Aarde, invloedrijke mensen zijn er een bepaalde lange-termijn visie op na houden en daadwerkelijk plannen opstellen om het 'machtigste' land op Aarde te blijven. En dat een aantal van dit soort plannen misschien beter niet in het 'openbaar' uitgevoerd kunnen worden, omdat dat weleens 'problemen' zou kunnen opleveren. Dat is totaal ondenkbaar natuurlijk.
pi_89569198
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dit lijkt me de laatste plek waar we aan censuur moeten doen, denk je niet? ;)

Met veel stellingen op dit subforum ben ik het ook niet eens, maar dan geef ik aan waarom niet en probeer ik een alternatief aan te dragen. Die persoon mag best zeggen dat ie het ergens niet mee eens is, maar om de discussie levende te houden mag hij best iets extra's toevoegen.
pi_89569325
quote:
Op zondag 5 december 2010 21:58 schreef HolyGhost het volgende:

[..]

Wat een 'losers' hè die 'complot-denkers'.
Natuurlijk is er geen 'Groter Plan'. De VS wordt geleid door een stelletje incompetente, achterlijke 'klungels' die zomaar wat doen zonder enige visie. Ze zijn niet eens in staat om hun vertrouwelijke documenten van de 'buitenwereld' afgeschermd te houden. Stel je voor dat er in het 'machtigste' land op Aarde, invloedrijke mensen zijn er een bepaalde lange-termijn visie op na houden en daadwerkelijk plannen opstellen om het 'machtigste' land op Aarde te blijven. En dat een aantal van dit soort plannen misschien beter niet in het 'openbaar' uitgevoerd kunnen worden, omdat dat weleens 'problemen' zou kunnen opleveren. Dat is totaal ondenkbaar natuurlijk.
Het idee dat er werkelijk een sterk 'lange-termijns-plan' bij de Verenigde Staten zou bestaan zou ik inderdaad een vage en onbevestigde, zelfs onwaarschijnlijke complot-theorie vinden....

ik heb niet de indruk dat de politici daar, zoals bij de meeste democratische landen écht qua beleidsvoering verder kijken dan de eerstvolgende verkiezing waarbij ze moeten scoren bij de stemmers...

de 'lange-termijns-visie' bij ambtenaren bestaat natuurlijk wél, maar is veelal vooral gericht op het behoud van hun baantje en inkomen, en het beschermen van de belangen en invloed van enkel hun eigen 'departement', en schoonvegen van de eigen stoepjes...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 5 december 2010 @ 23:03:59 #158
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89570136
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 21:44 schreef fs180 het volgende:

[..]

BNW, waar je elke vorm van rationaliteit uit het raam mag gooien *O*
Onikaan ni ov dovah
pi_89570320
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:03 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

BNW, waar je elke vorm van rationaliteit uit het raam mag gooien *O*
Dat weiger ik. De mens mag dan van nature geen rationeel wezen zijn, je kan er altijd naar streven.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 23:10:01 #160
249559 crew  Lavenderr
pi_89570424
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 23:07 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat weiger ik. De mens mag dan van nature geen rationeel wezen zijn, je kan er altijd naar streven.
Daar ben ik het mee eens.
  zondag 5 december 2010 @ 23:32:18 #161
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89571432
quote:

[..]

Zo denk ik er ook over :)
Onikaan ni ov dovah
pi_89574611
quote:
De belangrijkste geldbronnen van terreurorganisaties als al-Qaeda en de Taliban zitten in Saudi-Arabië.
http://www.powned.tv/nieu(...)fdsponsor_terro.html
Voedertijd.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 6 december 2010 @ 09:17:44 #163
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89577627
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 01:00 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Voedertijd.
[ afbeelding ]
Wat heeft dat nieuwsitem met schapen te maken.. kom op verhelder eens.
The truth was in here.
pi_89577661
Dit topic begint steeds meer paranoide aluhoedjes aan te trekken.
pi_89577669
quote:

[..]

Deed iedereen dat maar.
  maandag 6 december 2010 @ 11:05:27 #166
8372 Bastard
Persona non grata
pi_89580289
Overigens, als de VS bv wikileaks in diskrediet willen brengen zijn er vele manieren....
- het bevechten van de 'personen' achter de site op juridische wegen, zowel wegens die site als mogelijk andere beschuldiging (gebeurt zeer actief, o.m. de vage aanklacht tegen Assange in zweden wegen het hebben van sex zonder condoom met twee vrouwen)
- Het uitoefenen van druk op bedrijven die samenwerken of diensten leveren, zie de DNS-provider, Amazoin en paypal

en als laatste maar evenzeer interssante methode...
het opwekken van 'conspiracy-ideeen' over de gegevens op die site ... mochten de gegevens mogelijk wel degelijk schadelijk zijn kan een overheid bv ook juist verhalen in de 'complot-gemeenschap' verspreiden dat de betreffende site 'wikileaks' juist een 'kwade' site zou zijn die 'onjuiste' gegevens verspreid...

gezien de hardnekkig 'copy-paste' werking van de complot-gemeenschap hebben veel van dat soort beweringen als snel een 'virale' werking: Ze worden snel en makkelijk kritiekloos verder verspreid door juist mensen die zouden kunnen behoren tot de eigen 'doelgroep' (namelijk mensen die eigenlijk zelf ook kritisch zouden zijn over Overheden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_89581972
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 09:17 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat heeft dat nieuwsitem met schapen te maken.. kom op verhelder eens.
Zoals ik eerder zei:
Wikileaks is fake
schapen=de massa
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 6 december 2010 @ 13:40:03 #169
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_89584743
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 12:15 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Zoals ik eerder zei:
Wikileaks is fake
schapen=de massa
Dan werpt zich de vraag op of jouw standpunt ook niet vanuit psychologisch oogpunt verklaard moet worden.
pi_89584760
Waarom denkt iedereen zeker te weten dat Wikileaks fake is? Wat zijn de argumenten daarvoor?

En klopt het dat er nog geen posts zijn geweest over de nucleaire wapens die in Nederland staan opgesteld volgens Wikileaks? Had toch wel minstens een paar verontrustende reacties verwacht.
  maandag 6 december 2010 @ 14:20:14 #171
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_89586223
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dan werpt zich de vraag op of jouw standpunt ook niet vanuit psychologisch oogpunt verklaard moet worden.
Mooi verwoord ;) En mee eens ja.
Onikaan ni ov dovah
pi_89592878
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Gray het volgende:
Waarom denkt iedereen zeker te weten dat Wikileaks fake is? Wat zijn de argumenten daarvoor?

Zie OP! :P
pi_89593794
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 13:40 schreef Gray het volgende:

Wikileaks is nog meer fake dan Sinterklaas. <O)

Alleen domme schapen nemen de opgezette indianenverhalen van Wikileaks serieus.

Wie zoet is en in Wikileaks gelooft krijgt lekkers, wie stout is ....... oO/

:D
pi_89593940
quote:
Op maandag 6 december 2010 17:22 schreef Bankfurt het volgende:

... gelooft ...
iedereen die denkt dat het erom gaat 'waarin je gelooft' is per definitie eng religieus bezig ...

het gaat niet om 'geloven in' maar gewoon het op warde schatten van voorhanden informatie en daarmee kritisch omgaan, zonder per definitie te 'geloven' dat er één duidelijk 'goed' of 'kwaad' bestaat, of dingen heel 'sinmpel' verklaarbaar zijn..

Bij bv internationale Politiek is het evenzeer onzin te roepen dat 'De amerikanen de Goeden' zijn, als dat het idioot is te denken dat 'De Amerikanen Het Kwaad' zijn....
alle politiek is gewoon een afweging van verschillende belangen.
pi_89594010
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 17:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

iedereen die denkt dat het erom gaat 'waarin je gelooft' is per definitie eng religieus bezig ...

het gaat niet om 'geloven in' maar gewoon het op warde schatten van voorghanden informatie en daarmee kritisch omgaan, zonder per definitie te 'geloven' dat er één duidelijk 'goed' of 'kwaad' bestaat, of dingen heel 'sinmpel' verklaarbaar zijn..
Schatten ? Alle grote media staan onder controle van de Illuminati.

quote:
Bij bv internationale Politiek is het evenzeer onzin te roepen dat 'De amerikanen de Goeden' zijn, als dat het idioot is te denken dat 'De Amerikanen Het Kwaad' zijn....
alle politiek is gewoon een afweging van verschillende belangen.
Politiek is poppekast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')