De oliesjeiken kopen zo snel mogelijk de beste alternatieven op en begraven die onder een dikke bult zand. Het patent houden ze, om te voorkomen dat anderen iets soortgelijks gaan ontwikkelen.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:42 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dan blijkt dat het inmiddels heel makkelijk is om een auto op water te laten rijden bijvoorbeeld.
Ik denk (en wellicht offtopic maar ik zeg het lekker toch) dat er allang gebruik gemaakt kan worden van andere energiebronnen maar dat het stelselmatig word tegengehouden door mensen die nu echt duizelingwekkend veel verdienen aan olieconsumptie.
klopt, bedrijven zijn idd op veel punten goed vergelijkbaar met overheden, waarbij echter veel overheden een zekere beperking heben doordat ze enkel gebonden zijn aan en specifieke lokatie, en 'vaste' werknemers die grotendeels hun hele leven werknemers zijn van dat bedrijf (alhoewel er een klein deel tussentijds kan 'wisselen' van 'nationaliteit' en ook momenteel een steeds duidelijker 'probleem' is rondom mensen die bv en dubbele nationaliteit hebben, loyaal zijn aan twee verschilende 'bedrijven/staten', een soort van 'free-lancers')..quote:Op donderdag 9 december 2010 10:35 schreef Lambiekje het volgende:
Een regering/kabinet is dan ook feitelijk een commercieel bedrijf. Alleen voor de buitenwereld lijkt het anders.
Herkenbaar, en helder he. Politici die uit het bedrijfsleven komen, of daar weer naar teruggaan.quote:Op donderdag 9 december 2010 10:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
klopt, bedrijven zijn idd op veel punten goed vergelijkbaar met overheden, waarbij echter veel overheden een zekere beperking heben doordat ze enkel gebonden zijn aan en specifieke lokatie, en 'vaste' werknemers die grotendeels hun hele leven werknemers zijn van dat bedrijf (alhoewel er een klein deel tussentijds kan 'wisselen' van 'nationaliteit' en ook momenteel een steeds duidelijker 'probleem' is rondom mensen die bv en dubbele nationaliteit hebben, loyaal zijn aan twee verschilende 'bedrijven/staten', een soort van 'free-lancers')..
Bedrijven zijn veel dynamischer, kunnen makkelijk van 'standplaatsen' wisselen en zelfs ook ondergeschikten die niet 'productief' genoeg zijn laten vallen en nieuwe, productievere 'winnen.
Tja, 'eng' vind ik wel een beetje 'angstig' gesteld... ikzelf zie het gewoon als de realiteit en eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat het realistisch is zulke vormen van 'belangenpolitiek te willen 'ontkennen'...quote:Op donderdag 9 december 2010 11:04 schreef Bastard het volgende:
Toch is het wel een enge verhouding vind je ook niet? Ik kom even niet zo snel op de juiste bewoording die ik er aan kan geven, belangenverstrengeling zou er 1 zijn denk ik.
Dat er wetten worden aangenomen of afgeketst omdat er grote bedrijven niet mee eens zouden zijn.
Weet je wie het "uitgevonden ' heeft?quote:Op donderdag 9 december 2010 11:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Herkenbaar, en helder he. Politici die uit het bedrijfsleven komen, of daar weer naar teruggaan.
Toch is het wel een enge verhouding vind je ook niet?
simpel.quote:Its a brilliant scheme if you think about it. You set up the policies, you leave office, you go into business and then you exploit those policies.
http://video.google.com/videoplay?docid=7094545816220336237#
...ook al zijn de cabels misschien "gestuurd" gelekt om wiki te gebruiken, ik wacht ongeduldig op het banken nieuws.quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:05 schreef Lambiekje het volgende:
Whahaha!!!!
SHOCKER: US State Dept 'Cleared' the release of Wikileaks Documents published so far.
Ik denk dat WikLeaks eens soort van decoy is.
ja .. round 2 wacht ik ook opquote:Op vrijdag 10 december 2010 09:11 schreef BertV het volgende:
[..]
...ook al zijn de cabels misschien "gestuurd" gelekt om wiki te gebruiken, ik wacht ongeduldig op het banken nieuws.
heb je die weblog posting gelezen (kun je engels lezen?)quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:05 schreef Lambiekje het volgende:
Whahaha!!!!
SHOCKER: US State Dept 'Cleared' the release of Wikileaks Documents published so far.
Ik denk dat WikLeaks eens soort van decoy is.
Hopen dat er nu echt eens iets schokkends naar buiten komt..quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:41 schreef DarthHouse het volgende:
Mooie wallpaper van Wiki....en er ligt nogal wat op de boekenplank voor ons.![]()
[ afbeelding ]
Ik zie een koffer met JFK er op..![]()
Een portret van Richard 'Watergate' Nixon aan de muur...![]()
De ark met de 10geboden erin...
![]()
De Bilderberg ontmoetingen...![]()
In de hoek bij de kluis!?....iets van de hoax maanlanding denk ik![]()
En vast nog wel wat meer wat er naar ons toe gaat lekken......
ik denk dat je dan teleurgesteld zult worden... alle documenten van cablegate zijn verslagen vand e diplomatieke dienst over zulke 'ontmoetingen' met buitenlandse leiders of analyse-memo's die door ambassade's naar de regering gestuurd werden...quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Hopen dat er nu echt eens iets schokkends naar buiten komt..
Verhagen die met Clinton een onderonsje heeft over verblijf in Afghanistan.. duh.
misschien dat Hollywood het nog gaat verfilmen... Oliver Stone weet er vast een heel spannend 'drama' uit te halenquote:Op vrijdag 10 december 2010 11:22 schreef Bastard het volgende:
[..]
Lekker nuchter weer van je
Spanning en sensatie willen we!
Misschien zegt de mening van iemand die voor wikileaks gewerkt heeft je meer:quote:Op vrijdag 10 december 2010 09:25 schreef RM-rf het volgende:
Punt is dat dat nu net niets 'bewijst'..
Of zegt de mening van deze man je iets:quote:In January 2007, John Young, who runs Cryptome, a site that publishes a wealth of sensitive and classified information, left Wikileaks, claiming the operation was a CIA front.
http://truthrss.com/2010/07/28/wikileaks-cointelpro/
Vind jij het niet opvallend dat er mbt 9-11 niks "gelekt" wordt ?quote:Een lek van deze orde van grootte is alleen maar een lek wanneer een willeurig dumpen van gegevens betreft. Wanneer bepaalde zaken met opzet worden toegevoegd of weggelaten, afhankelijk van het beoogde effect, spreken we van een inlichtingenoperatie. Voormalig adviseur Nationale Veiligheid van de VS, Zbigniew Brzezinski wees er op dat deze publicatie "doorspekt" is met informatie die "verrassend gericht" is.
http://www.zonnewind.be/spionage/wikileaks.shtml
Ook op wikileaks hoort deze sticker:quote:More importantly, Wikileaks has never had a document mentioning the 9/11 investigation, the controversy over the 9/12 secret flight to Israel or the dancing Israelis, the 5 Mossad agents arrested on the George Washington bridge on 9/11 in a van with 2,000 pounds of explosives. This group, admittedly documenting the 9/11 attack for the Israeli government was kept in custody for 10 months and only released after diplomatic wrangling and a major lobbying effort.
Hundreds of cables were generated by this issue and thousands, perhaps tens of thousands, tied to 9/11. All magically disappeared at the hands of Julian Assange whose public statements on 9/11 now make him suspect.
http://www.pakalertpress.(...)-working-for-israel/
quote:Minister Ehud Barak van defensie zegt in 2009 dat er nog maar 19 maanden over blijven om Iran's nucleaire complexen aan te vallen. Na 2010, zo waarschuwde hij, zou een aanval niet te overziene gevolgschade hebben."Het lot van de wereld hangt hier van af", zo zei hij.
http://upperstream.web-lo(...)n-aan-te-vallen.html
quote:Op vrijdag 10 december 2010 10:13 schreef Terecht het volgende:
DarthHouse, ben jij toevallig het neefje van Oversight?
Ja toch!?......en de grote teksten zijn al gedeeltelijk exposed.quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:54 schreef ToT het volgende:
[..]![]()
Verder ziet dat plaatje er idd fucking interessant uit zeg!
anders dan dat het 'meningen' zijn en iedereen een 'mening' Kán hebben zegt het me inderdaad niet ongekend veel...quote:Op vrijdag 10 december 2010 11:37 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Misschien zegt de mening van iemand die voor wikileaks gewerkt heeft je meer:
[..]
Of zegt de mening van deze man je iets:
wat is daaraan opvallend ...?quote:Vind jij het niet opvallend dat er mbt 9-11 niks "gelekt" wordt ?
Zit idd ook weer wat in, ja...quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:08 schreef msnk het volgende:
Dat plaatje staat al drie weken op t internet maar er is niets over gezegd, is volgens mij dan ook gewoon fanart (ff search doen op Picasa, daar stond die ook)
En we weten ook wie daar weer achter zat.quote:Op vrijdag 10 december 2010 12:08 schreef RM-rf het volgende:
Zelfs illegale lekken van 'geheime gegevens' worden wel vaker gedaan, als bepaalde personen daaraan een belang hechten... bv. Lews "scooter" Libby, assistent van prsident Bush deed het en werd ervoor veroordeeld (en kreg direkt gratie van Bush); http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Libby
Ik kijk ook naar WIE de uitspraken doet. In dit geval n ex wikileaks medewerker en voormalig adviseur Nationale Veiligheid van de VS.quote:anders dan dat het 'meningen' zijn en iedereen een 'mening' Kán hebben zegt het me inderdaad niet ongekend veel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |