En waarom is dat?quote:Op woensdag 1 december 2010 22:21 schreef horned_reaper het volgende:
in 3 dagen tijd is de watertemperatuur van de noordzee langs de Nederlandse kust van 9 graden tot onder de 6 graden gedaald!![]()
Zo schiet het tenminste lekker op! Op die manier houden we de vorst steeds makkelijker vast de rest van de winter
Natuurlijk, als er genoeg warme lucht deze kant op wordt geblazen wel.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En waarom is dat?
Als er "warme" wind uit een andere wind hoek Nederland in wordt geblazen is de vorst toch zo weer weg?
Omdat de relatief warme zee vaak een dempende invloed heeft op de sneeuw/koud weer, als de zee lekker koud is dan valt die invloed weg.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:26 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
En waarom is dat?
Als er "warme" wind uit een andere wind hoek Nederland in wordt geblazen is de vorst toch zo weer weg?
Ik moet zeggen dat deze dag al behoorlijk abnormaal wasquote:Op woensdag 1 december 2010 22:35 schreef TT22 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de rest van deze winter eruit gaat zien. Het kan wel eens een strenge winter gaan worden nu alles op tijd flink is afgekoeld
Lol, och, records zijn er om gebroken te worden niet waar?quote:Op woensdag 1 december 2010 22:40 schreef horned_reaper het volgende:
Het absolute koude record voor 1 December in de Bilt stond tot vandaag op een Tmax van -2,9....
Vanmiddag is de temperatuur in de Bilt niet boven de -5,3 graden gekomen, dus abnormaal is het zeker!
Volgens mij is het record nu op -3,2 gezet, afgelopen nacht om 01:00.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:40 schreef horned_reaper het volgende:
Het absolute koude record voor 1 December in de Bilt stond tot vandaag op een Tmax van -2,9....
Vanmiddag is de temperatuur in de Bilt niet boven de -5,3 graden gekomen, dus abnormaal is het zeker!
Klopt, maar veel weerstation rekenen van 07:00 tot 07:00.....quote:Op woensdag 1 december 2010 22:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Volgens mij is het record nu op -3,2 gezet, afgelopen nacht om 01:00.
Dat kun je dus een minimum hebben dat boven het maximum ligt?quote:Op woensdag 1 december 2010 22:51 schreef horned_reaper het volgende:
Klopt, maar veel weerstation rekenen van 07:00 tot 07:00.....
Ik ben er niet meer zeker van of het KNMI die methode ook gebruikt.
quote:Op woensdag 1 december 2010 22:29 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Natuurlijk, als er genoeg warme lucht deze kant op wordt geblazen wel.
Maar een noordzee van 5 graden of van 10 graden Celsius kan makkelijk het verschil uitmaken tussen een ijsdag of bijvoorbeeld 2 graden boven nul.
Hoe kouder de zee, hoe langer het over het algemeen koud op het land blijft
Even samen in 1 reactie omdat jullie praktisch het zelfde zeggen.quote:Op woensdag 1 december 2010 22:30 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Omdat de relatief warme zee vaak een dempende invloed heeft op de sneeuw/koud weer, als de zee lekker koud is dan valt die invloed weg.
Dan is het hier (Pijnacker ZH) toch warmer dan voorspelt.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:08 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoe dan ook, het is wel verrotte koud in Nederland..
http://www.buienradar.nl/wb.aspx?bron=2
Hey, dat is een leuke, ja en nee denk ik, het ligt er maar net aan wat de zeestromen en drukgebieden gaan doen, momenteel wel, als er meer klimaatverandering komt is dat niet te zeggen.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:09 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
[..]
Even samen in 1 reactie omdat jullie praktisch het zelfde zeggen.
Dat komt dus neer op mijn "hoe meer broeikas hoe kouder het uiteindelijk wordt hier" standpunt uit het vorige topic?
Mja er was in het vorige topic een lampie die beweerde dat ie meer broeiekas wilde omdat t m te koud was. Mijn reactie was dat t uiteindelijk veel kouder wordt dan hij wil (en het nu is) door dat de warme zee stroom doorbroken gaat worden door de koude noord naar zuid smelt water stroom. Waardoor het dus kouder wordt hier. Terwijl hij beweerde dat de zee stroom overschat word en dat t door de lucht stromen komt hier.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey, dat is een leuke, ja en nee denk ik, het ligt er maar net aan wat de zeestromen en drukgebieden gaan doen, momenteel wel, als er meer klimaatverandering komt is dat niet te zeggen.
Even een kanttekening, het is imo niet gezegd dat er nu broeikaseffect is, er is heeul heul lang geleden wel een periode geweest dat het nog warmer was, wellicht door de invloed van stof en as door vulkanen. De meteorologie is nog niet zo heel lang een fenomeen natuurlijk.
Dat klopt idd, het is een feit, dat over het algemeen de kustprovincies in de lente kouder zijn dan de rest van Nederland bij wind van over zee en in de winter over het algemeen warmer. Als de zee echter genoeg is opgewarmd dan wel afgekoeld, neemt die invloed af, nu is er binnen 3 dagen een daling van de zeetemperatuur geweest van 3 graden, dat is best wel fors. Net wat er al eerder is gezegd, die daling kan er voor zorgen dat er een ijsdag is ipv een temp van +2.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Mja er was in het vorige topic een lampie die beweerde dat ie meer broeiekas wilde omdat t m te koud was. Mijn reactie was dat t uiteindelijk veel kouder wordt dan hij wil (en het nu is) door dat de warme zee stroom doorbroken gaat worden door de koude noord naar zuid smelt water stroom. Waardoor het dus kouder wordt hier. Terwijl hij beweerde dat de zee stroom overschat word en dat t door de lucht stromen komt hier.
Jullie zeggen dus dat een warme zee het hier langer warm houd dan een koude zee en dus zijn beredernatie onderuit halen.
Juist jij bevestigd dus wat ik eigenlijk weet en ook bedoelde in mn post in het vorige topic. Hoe is hem hun (ik zie net pas dat het er meer dan 1 zijn) dan wijs te maken dat ze t fout hebben? De atmosfeer staat op ontploffen #375 - Nederland staat stilquote:Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat klopt idd, het is een feit, dat over het algemeen de kustprovincies in de lente kouder zijn dan de rest van Nederland bij wind van over zee en in de winter over het algemeen warmer. Als de zee echter genoeg is opgewarmd dan wel afgekoeld, neemt die invloed af, nu is er binnen 3 dagen een daling van de zeetemperatuur geweest van 3 graden, dat is best wel fors. Net wat er al eerder is gezegd, die daling kan er voor zorgen dat er een ijsdag is ipv een temp van +2.Nu is er een Oostenwind, van over land dus, dat zorgt nu voor die belachelijk koude wind/daling van de zeetemp/ijsdagen etc. enz.
Lol, tja, zoveel mensen zoveel meningen, het is niet tegen jou persoonlijk denk ik maar het is niet zo dat iedereen het met je eens hoeft te zijn toch? Ik ben het in deze wel met je eens iig.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Juist jij bevestigd dus wat ik eigenlijk weet en ook bedoelde in mn post in het vorige topic. Hoe is hem hun (ik zie net pas dat het er meer dan 1 zijn) dan wijs te maken dat ze t fout hebben? De atmosfeer staat op ontploffen #375 - Nederland staat stil
Hier kwam er hulp voor mijn standpunt maar weer werd het tegen gesproken....
De atmosfeer staat op ontploffen #375 - Nederland staat stil
Ik zeg ook niet dat ze het met me eens moeten zijn. Ik snap all1 niet hoe men het niet kan zien....quote:Op woensdag 1 december 2010 23:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Lol, tja, zoveel mensen zoveel meningen, het is niet tegen jou persoonlijk denk ik maar het is niet zo dat iedereen het met je eens hoeft te zijn toch? Ik ben het in deze wel met je eens iig.
Ze zijn net zo overtuigd van hun gelijk als jij denk ik.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:57 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze het met me eens moeten zijn. Ik snap all1 niet hoe men het niet kan zien....
heb het ff gemist die 'discussie'. Maar die golfstroom heeft een enorme invloed op het klimaat hier. Als die stilvalt kunnen we een serieus ander klimaat verwacten hier.quote:Op woensdag 1 december 2010 23:40 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Juist jij bevestigd dus wat ik eigenlijk weet en ook bedoelde in mn post in het vorige topic. Hoe is hem hun (ik zie net pas dat het er meer dan 1 zijn) dan wijs te maken dat ze t fout hebben? De atmosfeer staat op ontploffen #375 - Nederland staat stil
Hier kwam er hulp voor mijn standpunt maar weer werd het tegen gesproken....
De atmosfeer staat op ontploffen #375 - Nederland staat stil
Soest idem, miniflinters sneeuw die het straatlicht weerkaatsen als een bonte waas vuurvliegjes.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:10 schreef kepler het volgende:
Lichte sneeuw in Delft, lijkt een beetje op die zilveren confettie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |