abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89412418
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:30 schreef klipper het volgende:

[..]

Alleen bloedprikken of is het noodzakelijk dat er bij die patiënten bloed wordt geprikt?
Dat maakt namelijk nogal een groot verschil of het wel of niet uitgesteld kan worden.

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat zou nooit de verantwoordelijkheid van de werknemer kunnen zijn.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_89412684
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Als het niet gaat, dan gaat het niet. Dat zou nooit de verantwoordelijkheid van de werknemer kunnen zijn.
Maar wanneer is het nu zo extreem dat het echt niet meer gaat?
Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan, terwijl er al vele bij de eerste vlokken riepen dat het onverantwoordelijk was en vervolgens vreemd vonden dat ze erop an gesproken werden.
Tenminste verleden jaar stond fok vol met dat soort verhalen.
  woensdag 1 december 2010 @ 23:39:22 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89412733
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:31 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het afbellen toch wel?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89412769
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan, terwijl er al vele bij de eerste vlokken riepen dat het onverantwoordelijk was en vervolgens vreemd vonden dat ze erop an gesproken werden.
Ik heb hier zat dagen meegemaakt waarin het eigenlijk niet verantwoord was t.o.v. het risico. Vergeet niet dat het hier gaat om lokale diensten, dus er wordt voornamelijk binnen de woonwijken gereden, waar normaliter nooit gestrooid wordt en de wegen na enkele dagen vriezen een grote ijsbaan waren, vorig jaar.

Daarnaast wordt er ook nog eens gelopen tussen auto en adres, waarbij er natuurlijk óók weer een risico zit.
pi_89412805
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het afbellen toch wel?
De afspraken worden niet met de prikster gemaakt. :) Als ze ziek is belt ze uiteraard ook niet af. Mensen hebben een overeenkomst met de organisatie. :)
  woensdag 1 december 2010 @ 23:42:56 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89412863
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:41 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

De afspraken worden niet met de prikster gemaakt. :) Als ze ziek is belt ze uiteraard ook niet af. Mensen hebben een overeenkomst met de organisatie. :)
dus dit is dan een uitzondering ineens :D. ik zou dat belachelijke regeltje gewoon trollen ipv er serieus tegenin te gaan.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_89412877
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus dit is dan een uitzondering ineens :D.
:?
  woensdag 1 december 2010 @ 23:49:22 #58
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89413090
nou, als je ziek bent, op vakantie bent, naar de tandarts moet of ADV-dagje hebt regelt de planning een oplossing. volgens dit documentje moet je als het glad is dat zelf doen.
Een gedicht over Maanvis
pi_89417234
quote:
Dat is geen relevante casus. Deze wel: http://www.letselschadema(...)v-611-boek-7-bw.html
pi_89417336
quote:

Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont, maar in de randstad heb ik verleden jaar geen dag meegemaakt dat het niet meer verantwoord was om de weg op te gaan
Het risico op ongevallen met letsel is veel groter als het glad is. In privé-situaties heb je meer zelf in de hand en kun je kiezen hoe, waar en wanneer je de weg op gaat. De kans op een ongeval of glijpartij neem je dan voor lief, maar het blijft een fors extra risico. Een werkgever kan niet zomaar van een werknemer verwachten dat hij dat extra risico voor zijn werk neemt.
  donderdag 2 december 2010 @ 08:20:31 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89417395
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het risico op ongevallen met letsel is veel groter als het glad is. In privé-situaties heb je meer zelf in de hand en kun je kiezen hoe, waar en wanneer je de weg op gaat. De kans op een ongeval of glijpartij neem je dan voor lief, maar het blijft een fors extra risico. Een werkgever kan niet zomaar van een werknemer verwachten dat hij dat extra risico voor zijn werk neemt.
Maar als je stapvoets rijdt en van de snelweg af blijft blijft kan er feitelijk weinig gebeuren, dan heb je alleen risico op beschadigde auto ipv op persoonlijk letsel.
Een gedicht over Maanvis
pi_89417410
Wat dacht je van risico op persoonlijk letsel van een ander?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89417440
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:20 schreef Maanvis het volgende:

Maar als je stapvoets rijdt en van de snelweg af blijft blijft kan er feitelijk weinig gebeuren, dan heb je alleen risico op beschadigde auto ipv op persoonlijk letsel.
Tenzij je een sloot of medeweggebruiker tegenkomt.
  donderdag 2 december 2010 @ 08:25:06 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89417454
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:24 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tenzij je een sloot of medeweggebruiker tegenkomt.
Stapvoets rijden zodat je voor de sloot al stilstaat.

quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:21 schreef Vanyel het volgende:
Wat dacht je van risico op persoonlijk letsel van een ander?
stapvoets tijden zodat je remweg nihil is.
Een gedicht over Maanvis
pi_89417542
Dat helpt niet als het echt glad is. Dan heb je nl. geen remweg en massa is traag. Ga je eenmaal glijden, is er geen houden meer aan.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_89417601
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 08:25 schreef Maanvis het volgende:

Stapvoets rijden zodat je voor de sloot al stilstaat.
Het wil niet zeggen dat zodra je remt je ook stil staat, zeker niet wanneer je naar beneden glijdt.

quote:
stapvoets tijden zodat je remweg nihil is.
Daarmee tackel je nog geen situaties waarin de remweg van iemand anders niet nihil is. Verder vraag ik me af hoe je een remweg die nihil is voor je ziet bij gladheid.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 december 2010 @ 08:46:49 #69
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_89417775
Een remweg die nihil is heb je alleen als je stilstaat. En dan kom je niet bij je patiënten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_89418137
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 23:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Dit gaat natuurlijk niet op, sommige mensen zijn nu eenmaal afhankelijk van zorg die ze echt nodig hebben, wel kun je natuurlijk bekijken of de zorg op dat moment gegeven moet worden of dat het uitgesteld kan worden.
En lang niet alles kan uitgesteld worden, dat is soms het nadeel van het beroep.

Een agent kan ook niet zeggen: sorry dat u nu beroofd wordt maar volgende week als de sneeuw weg is komen we u redden.

Sommige beroepen nemen nu eenmaal andere verantwoordingen met zich mee.

En het valt mij wel op dat zeer veel mensen zich er wel erg makkelijk vanaf proberen te maken.

Eigen verantwoording nemen kan geen kwaad, en als je weet dat het slecht gaat worden kun je je daar op voor bereiden.

Eten en drinken mee in de auto, waxinelichtjes meenemen, 1 waxinenlichtje kan voor 5 uur warmte zorgen, het geeft meer warmte dan de motor laten draaien, dekentje mee, zaklamp mee en extra trui in het geval je de reis lopend moet voortzetten.
Winterbanden is natuurlijk ook geen overbodige luxe en is zeker niet duurder, de periode dat je op winterbanden rijd slijten je zomerbanden niet, dus het is niet zo dat het extra kosten meebrengt.
een agent zal in dergelijk weer idd een beroving niet laten gaan. maar ze zullen zeker wel zeggen: "hier komen wij niet voor" als je botst en enkel blikschade hebt. net zo goed als dat de brandweer echt niet elke kelder gaat uitpompen bij wateroverlast alom.

en sorrie, maar een compleet noodpakket mee naar je werk omdat je kan stranden in ijzig weer wat iedere gek het aan ziet komen die een tv kan bedienen (geadviseerd wordt niet de weg op te gaan blablablaweeralarm) is werkelijk above and beyond duty en niet vereist in nederland.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_89418176
quote:

[..]

ligt er idd aan waar je woont. hier strooien ze zelden hoor (durpje in drenthe). vorige winter was het idd een paar dagen echt onverantwoord. toen heeft manlief dus ook thuisgewerkt en een dagje vrij genomen (om in de sneeuw te spelen ;) )
  donderdag 2 december 2010 @ 10:01:46 #72
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_89419620
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 09:05 schreef simmu het volgende:

[..]

ligt er idd aan waar je woont. hier strooien ze zelden hoor (durpje in drenthe). vorige winter was het idd een paar dagen echt onverantwoord. toen heeft manlief dus ook thuisgewerkt en een dagje vrij genomen (om in de sneeuw te spelen ;) )
maar dan kan het. Als je een baan hebt waarvoor je weg moet is het simpel: of werken of vrij nemen
pi_89419775
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:01 schreef ArnoKlaassen het volgende:

[..]

maar dan kan het. Als je een baan hebt waarvoor je weg moet is het simpel: of werken of vrij nemen
true, maar manlief heeft geen baan waarvoor hij de weg op moet. dat maakt nogal een verschil! ik vrees dat het gewoon echt heel erg uitmaakt wat de omstandigheden zijn. net wat ik eerder al zei: ze lieten toen hier de bussen ook niet rijden, het ov heeft hier toen 2 weken lang maar heel af en toe gereden. dat doen ze niet voor niks. als het onverantwoord is om beroepschauffeurs te laten rijden, dan is het toch van den gekke dat anderen verplicht wel moeten?
pi_89420544
Ik had vorig jaar met een sneeuw/weeralarm ook een collega die afbelde. Ja hallo, wij moesten ook met gevaar voor eigen leven naar het werk. "ja maar, de anwb zegt dat je niet de weg op moet gaan als het niet echt nodig is". Ja nou, dit is nou juist een geval waarbij het wel nodig is. De zorg is wat dat betreft een aparte categorie, je kunt moeilijk de cliënten een dag zonder eten en medicatie incontinent in hun bed laten liggen, ze hebben toch echt zorg nodig. Dan heb je, wat mij betreft, geen keuze.

Maar goed, zo'n extra document zou ik ook niet tekenen hoor.
pi_89420810
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had vorig jaar met een sneeuw/weeralarm ook een collega die afbelde. Ja hallo, wij moesten ook met gevaar voor eigen leven naar het werk. "ja maar, de anwb zegt dat je niet de weg op moet gaan als het niet echt nodig is". Ja nou, dit is nou juist een geval waarbij het wel nodig is. De zorg is wat dat betreft een aparte categorie, je kunt moeilijk de cliënten een dag zonder eten en medicatie incontinent in hun bed laten liggen, ze hebben toch echt zorg nodig. Dan heb je, wat mij betreft, geen keuze.

Mwoa, ben ik niet met je eens. Je patiënten hebben niets aan je als je in de kreukels tegen een lantaarnpaal ligt, onderwijl een extra bed gevuld hebben, omdat er tussen die lantaarnpaal en je auto helaas nog een fietser lag.

Dan blijft de nachtdienst maar wat langer en zorgt je werkgever er maar voor dat je op je werk komt.(als ze ziek is, is ze er ook niet en wordt het ook opgelost)

Je weet ook niet hoe iemand zich voelt op de weg in zulke omstandigheden, dus daar kan je eigenlijk niets over zeggen.
pi_89421003
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:44 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa, ben ik niet met je eens. Je patiënten hebben niets aan je als je in de kreukels tegen een lantaarnpaal ligt, onderwijl een extra bed gevuld hebben, omdat er tussen die lantaarnpaal en je auto helaas nog een fietser lag.

Dan blijft de nachtdienst maar wat langer en zorgt je werkgever er maar voor dat je op je werk komt.

Je weet ook niet hoe iemand zich voelt op de weg in zulke omstandigheden, dus daar kan je eigenlijk niets over zeggen.
Zijn we in Nederland inmiddels zo laag gezonken qua moraal dat dit de reactie is op dergelijke "problemen"? "De nachtdienst blijft maar wat langer", moeten die mensen (die gelijk zijn aan jou) hebben dus minder rechten dan werkschuw tuig wat een excuus verzint om niet te hoeven komen werken?

Zolang de situatie het toelaat om je veilig op het wegennet te begeven dien je je gewoon aan je verplichtingen te houden (de inschatting wat veilig is licht per definitie niet bij de werknemer). Als je vind dat je in tegenstelling tot medeweggebruikers niet veilig aan het verkeer kan deelnemen wacht je tot de sneeuw weg is, rij je naar het CBR, lever je rijbewijs in (waar je dus duidelijk niet voor kwalificeert als termen als anticiperen je vreemd zijn) en ga je lekker thuis lolly's inpakken...

En no offence mate, is niet persoonlijk gericht maar in zijn algemeenheid!
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89421161
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:51 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Zijn we in Nederland inmiddels zo laag gezonken qua moraal dat dit de reactie is op dergelijke "problemen"? "De nachtdienst blijft maar wat langer", moeten die mensen (die gelijk zijn aan jou) hebben dus minder rechten dan werkschuw tuig wat een excuus verzint om niet te hoeven komen werken?

Zolang de situatie het toelaat om je veilig op het wegennet te begeven dien je je gewoon aan je verplichtingen te houden (de inschatting wat veilig is licht per definitie niet bij de werknemer). Als je vind dat je in tegenstelling tot medeweggebruikers niet veilig aan het verkeer kan deelnemen wacht je tot de sneeuw weg is, rij je naar het CBR, lever je rijbewijs in (waar je dus duidelijk niet voor kwalificeert als termen als anticiperen je vreemd zijn) en ga je lekker thuis lolly's inpakken...

:')

Jij hebt blijkbaar die post niet gelezen. Ik weet dat FOK!kers allemaal geweldige helden zijn in het verkeer, allemaal een e-penis van 40 cm hebben en twee ton verdienen, maar als de ANWB aanraadt om niet de weg op te gaan als dat niet per se nodig is, dan is het blijkbaar redelijk gevaarlijk op de weg. Dan is het dus niet aan jou om te besluiten dat iemand behoort tot "werkschuw tuig", maar aan dat "werkschuwe" ( :') ) tuig zelf.

Ik snap dat het makkelijk praten is vanuit je verwarmde zolderkamertje. :)
pi_89421204
In ons geval (gehandicaptenzorg) is het geen optie dat de nachtdienst langer blijft. Die zijn met 2 of 3 man, en dat is dan voor een groot terrein met minimaal 20 woningen met ieder 10 cliënten. Als wij dan met z'n allen zeggen: "weeralarm, sorry, ik kom niet", dat gaat gewoon echt niet. En er is in het weekend niemand van hoger niveau te bereiken hoor, je moet het echt met collega's onderling oplossen.
Stel nou dat de nachtdienst wel zou blijven, en dan na een dubbele dienst in datzelfde gevaarlijke weer/verkeer weer naar huis moet, hoe verantwoord is dat?
pi_89421264
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:57 schreef Doedezemaar het volgende:
In ons geval (gehandicaptenzorg) is het geen optie dat de nachtdienst langer blijft. Die zijn met 2 of 3 man, en dat is dan voor een groot terrein met minimaal 20 woningen met ieder 10 cliënten. Als wij dan met z'n allen zeggen: "weeralarm, sorry, ik kom niet", dat gaat gewoon echt niet. En er is in het weekend niemand van hoger niveau te bereiken hoor, je moet het echt met collega's onderling oplossen.
Stel nou dat de nachtdienst wel zou blijven, en dan na een dubbele dienst in datzelfde gevaarlijke weer/verkeer weer naar huis moet, hoe verantwoord is dat?
Sommige werknemers vinden het dan in hun geval blijkbaar wél acceptabel of hebben andere manieren (OV, lopend) om naar het werk te komen. Om daar dan een algemeen verhaal dat voor iedereen zou moeten gelden van te maken, is vrij kort door de bocht.

Als jij gewoon niet naar je werk kan, dan kan je toch gewoon niet? Het is bijna nooit zo dat echt niémand kan en als dat wel zo is, dan is dat blijkbaar ook noodzakelijk. Als het niet gaat, gaat het niet.
pi_89421356
quote:
maar als de ANWB aanraadt om niet de weg op te gaan als dat niet per se nodig is, dan is het blijkbaar redelijk gevaarlijk op de weg.
En waar is de juridische basis welke de werknemer het recht geeft op eigen initiatief te beslissen niet te hoeven komen? ANWB is in deze niet bevoegd te beslissen, ze geven zelfs geen definitie van "noodzaak", en ook die noodzaak is niet te bepalen door werknemer.
quote:
Dan is het dus niet aan jou om te besluiten dat iemand behoort tot "werkschuw tuig", maar aan dat "werkschuwe" ( :') ) tuig zelf.
Blijkbaar had dat laatste zinnetje niet het gewenste effect want ik heb het idee dat die 40cm bij jou aan je tenen zit...
quote:
Ik snap dat het makkelijk praten is vanuit je verwarmde zolderkamertje. :)
Ben vanochtend blijkbaar met gevaar voor eigen leven naar mijn werk gereden :')

Je hebt een arbeidsrelatie met je werkgever, dit werkt twee kanten op en niet alleen in het voordeel van de werknemer.

quote:
Als jij gewoon niet naar je werk kan, dan kan je toch gewoon niet? Het is bijna nooit zo dat echt niémand kan en als dat wel zo is, dan is dat blijkbaar ook noodzakelijk. Als het niet gaat, gaat het niet.
En hoe ga je dat toetsen, controleren, valideren? Als je werkgever in zijn auto springt en die rijdt van de locatie naar jouw huis zonder problemen kan hij je dus zonder meer je berisping voor ongeoorloofde afwezigheid aanbieden?
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_89421440
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:02 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

En waar is de juridische basis welke de werknemer het recht geeft op eigen initiatief te beslissen niet te hoeven komen? ANWB is in deze niet bevoegd te beslissen, ze geven zelfs geen definitie van "noodzaak", en ook die noodzaak is niet te bepalen door werknemer.

Da's net het mooie: er is überhaupt geen juridische basis. Alles op basis van redelijkheid en billijkheid, dus. :*

quote:
Blijkbaar had dat laatste zinnetje niet het gewenste effect want ik heb het idee dat die 40cm bij jou aan je tenen zit...

Ow, okay :?

quote:
Ben vanochtend blijkbaar met gevaar voor eigen leven naar mijn werk gereden :')

Je hebt een arbeidsrelatie met je werkgever, dit werkt twee kanten op en niet alleen in het voordeel van de werknemer.
En vice versa :*

Dat wil dan dus ook niet zeggen dat ik aan het werk zou moeten met alle risico's van dien. Die wegen toch echt een stuk zwaarder dan die zogenaamde belangen van de werkgever. :)
pi_89421465
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:51 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

nja, niet-zo-hypothetisch vraagje dan. hoe wordt je verondersteld op je werk te komen als je geen rijbewijs hebt en het ov vanwege de barre weersomstandigheden niet meer rijdt? te voet dan maar? met in een rugzakje een thermisch dekentje?
pi_89421488
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:05 schreef simmu het volgende:

[..]

nja, niet-zo-hypothetisch vraagje dan. hoe wordt je verondersteld op je werk te komen als je geen rijbewijs hebt en het ov vanwege de barre weersomstandigheden niet meer rijdt? te voet dan maar? met in een rugzakje een thermisch dekentje?
Overmacht?
pi_89421501
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:02 schreef De_Rikster het volgende:

En hoe ga je dat toetsen, controleren, valideren? Als je werkgever in zijn auto springt en die rijdt van de locatie naar jouw huis zonder problemen kan hij je dus zonder meer je berisping voor ongeoorloofde afwezigheid aanbieden?
Waarom zou dat "getoetst", "gecontroleerd" en "gevalideerd" (waar heb je het in hemelsnaam over?) Het feit dat dat de werkgever lukt, wil nog niet zeggen dat dat de werknemer zou lukken.

Sterker: prima oplossing! Dan haal je als werkgever je werknemer maar op. Ook prima.
pi_89421553
Zo'n minimaal 10 tot 15 km lopend (dat terrein ligt niet echt in de bewoonde wereld), ik ken geen collega die dat zou doen. En ik denk niet dat de bussen rijden met zo'n weeralarm. Kijk, zo'n weeralarm is er niet voor niks, het is gevaarlijk, maar ja, je kan de cliënten echt niet laten liggen zonder zorg.
Als er iemand ziek is, ja dan wordt het onderling wel opgelost, dan werk je samen met de buurwoningen om de dienst zo goed mogelijk te draaien, maar als het weeralarm er is, dan zou iedereen liever niet de weg op gaan, dus dan zou er 'niemand' zijn.
pi_89421572
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:06 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Overmacht?
nja, dat is de vraag van het topic: wanneer is iets overmacht. en moet de werkgever dat oplossen of de werknemer. en wat als het niet zomaar opgelost kan worden?

ik denk dat de oorspronkelijke vraag of er juridische basis is voor het tekenen van zo'n formulier iig al wel beantwoord is
pi_89421614
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo'n minimaal 10 tot 15 km lopend (dat terrein ligt niet echt in de bewoonde wereld), ik ken geen collega die dat zou doen. En ik denk niet dat de bussen rijden met zo'n weeralarm. Kijk, zo'n weeralarm is er niet voor niks, het is gevaarlijk, maar ja, je kan de cliënten echt niet laten liggen zonder zorg.
Als er iemand ziek is, ja dan wordt het onderling wel opgelost, dan werk je samen met de buurwoningen om de dienst zo goed mogelijk te draaien, maar als het weeralarm er is, dan zou iedereen liever niet de weg op gaan, dus dan zou er 'niemand' zijn.
Maar er zijn er altijd die er wel zijn. Dan is het de persoon die het niét aandurft niet te verwijten dat hij/zij er niet is, wat mij betreft. Waarom zou je het iemand moeten verplichten om de weg op te gaan, als er in het OV, met alle ervaren chauffeurs niet gereden wordt?
  donderdag 2 december 2010 @ 11:15:25 #88
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89421778
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 10:59 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Sommige werknemers vinden het dan in hun geval blijkbaar wél acceptabel of hebben andere manieren (OV, lopend) om naar het werk te komen. Om daar dan een algemeen verhaal dat voor iedereen zou moeten gelden van te maken, is vrij kort door de bocht.

Ik vind dat het in dat geval gelijke monnikken, gelijke kappen zou moeten zijn. Dus niet een meiske van in de 20 die thuisblijft bij een paar sneeuwvlokjes, en een 40-jarige stoere man die toch door weer en wind bij de cliënten aankomt.
Kortom; de beslissing of je de weg op kunt bij het bedrijf houden. Het 20-jarige meiske die niet kan rijden heeft zich daar maar naar te schikken.
Een gedicht over Maanvis
pi_89421827
Omdat die buschauffeurs niet de verantwoordelijkheid en zorg voor mensen hebben die ziek/gehandicapt in hun bed liggen en ziek(er) worden en zelfs dood gaan als ze niet hun medicatie (en eten/drinken) krijgen.
Ik moet/ga ook, wat voor excuus hebben mijn collega's die ongeveer dezelfde route af moet leggen dan? Je gaat gewoon, je doet heel voorzichtig, neemt voorzorgsmaatregelen, maar je gaat.
In de zorg kun je helaas meestal niet zeggen"het is maar werk".
pi_89421854
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:15 schreef Maanvis het volgende:

Het 20-jarige meiske die niet kan rijden heeft zich daar maar naar te schikken.
Dat werkt gelukkig niet zo in de grote-mensen-wereld. :)
  donderdag 2 december 2010 @ 11:19:14 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89421889
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Omdat die buschauffeurs niet de verantwoordelijkheid en zorg voor mensen hebben die ziek/gehandicapt in hun bed liggen en ziek(er) worden en zelfs dood gaan als ze niet hun medicatie (en eten/drinken) krijgen.
Ik moet/ga ook, wat voor excuus hebben mijn collega's die ongeveer dezelfde route af moet leggen dan? Je gaat gewoon, je doet heel voorzichtig, neemt voorzorgsmaatregelen, maar je gaat.
nou nee, als je NIET gaat dan ga je ALLEMAAL niet. Dus niet Sandra durft niet, maar Piet wel en die moet Sandra dus maar vervangen. Want voor Piet is het rijden net zo gevaarlijk als voor Sandra.
Een gedicht over Maanvis
pi_89421898
quote:
Nobele instelling, maar dat maakt het nog niet op iedereen verplicht van toepassing, natuurlijk. :)
pi_89421932
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou nee, als je NIET gaat dan ga je ALLEMAAL niet. Dus niet Sandra durft niet, maar Piet wel en die moet Sandra dus maar vervangen. Want voor Piet is het rijden net zo gevaarlijk als voor Sandra.
In dat geval is er blijkbaar nooit een excuus, aangezien Piet misschien op drie minuten (maar nu tien) lopen van het werk en Sandra moet er wellicht een half uur voor met de bus (die niet rijdt).
pi_89421962
quote:
uhm, die buschauffeurs hebben anders wel de verantwoordelijkheid voor een bus vol mensen. het busbedrijf heeft de veantwoordelijkheid om ov aan te bieden.

het is gewoon nu eenmaal niet zwart/wit en eenduidig en alles. dat zie je ook terug in de discussie. de een zegt: niet aantellen, rijden met je donder. de ander roept "weeralarm, zelfs het ov ligt stil". en weet je: niet iedereen kan even goed rijden. het maakt ook nogal uit of je in een idiote dinky toy met zomerbanden rondrijdt, of een 4 wiel aangevreven jeep met winterbanden.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:22:08 #95
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89421980
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat werkt gelukkig niet zo in de grote-mensen-wereld. :)
Als het bedrijf daarin een weloverwogen keuze maakt is er toch niets aan de hand? Natuurlijk is het eng voor Sandra om met dit weer te rijden. Maar voor Piet ook!
Een gedicht over Maanvis
pi_89422002
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:21 schreef simmu het volgende:

[..]

uhm, die buschauffeurs hebben anders wel de verantwoordelijkheid voor een bus vol mensen. het busbedrijf heeft de veantwoordelijkheid om ov aan te bieden.

het is gewoon nu eenmaal niet zwart/wit en eenduidig en alles. dat zie je ook terug in de discussie. de een zegt: niet aantellen, rijden met je donder. de ander roept "weeralarm, zelfs het ov ligt stil". en weet je: niet iedereen kan even goed rijden. het maakt ook nogal uit of je in een idiote dinky toy met zomerbanden rondrijdt, of een 4 wiel aangevreven jeep met winterbanden.
Nah, dit dus inderdaad. Zwart/wit is het nooit.
  donderdag 2 december 2010 @ 11:24:16 #97
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89422045
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

In dat geval is er blijkbaar nooit een excuus, aangezien Piet misschien op drie minuten (maar nu tien) lopen van het werk en Sandra moet er wellicht een half uur voor met de bus (die niet rijdt).
Het lijkt me dat ook piet dat bloed niet thuis opslaat of wel? Het lijkt me dat je als bedrijf wel een afweging kunt maken á la met dit sneeuwniveau hoeven mensen met een X afstand naar hun werk niet meer te rijden. En als de bus niet meer rijdt dan lijkt het me logisch dat Sandra ook niet in haar autootje hoeft te stappen.
Een gedicht over Maanvis
pi_89422086
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het lijkt me dat ook piet dat bloed niet thuis opslaat of wel?
  donderdag 2 december 2010 @ 11:26:46 #99
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_89422130
quote:
14s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:25 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat er altijd nog naar het bedrijf toe moet gereden worden vanaf de cliënt?
Een gedicht over Maanvis
pi_89422158
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 11:26 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat er altijd nog naar het bedrijf toe moet gereden worden vanaf de cliënt?
Ik begrijp echt niet waar je het over hebt. We hebben het toch over situaties waarbij mensen naar hun werk gaan? Wat heeft dat met bloed te maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')