quote:Op woensdag 1 december 2010 15:33 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Dat is Overijssels - de overtreffende trap van stotteren.
Hoezo, kom je uit Overijssel?quote:Op donderdag 2 december 2010 16:09 schreef -Strawberry- het volgende:
Stotteren is geen automatische dealbreaker, al wordt het wel moeilijker als die persoon echt tientallen seconden doet over een korte zin. Maar over wat woorden struikelen en die herhalen, ben ik al aan gewend.
Ik betrap me daar ook wel eens op.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:05 schreef formerjellybean het volgende:
Dat zou dus niets voor mij zijn , want ik zou steeds proberen af te maken wat die zegt.
Dat lijkt me doodvermoeiend
Als de ander lief is, vind ik het niet erg hoor.quote:Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik betrap me daar ook wel eens op.![]()
Dat gaat dan automatisch terwijl het voor die ander best kwetsend kan zijn.
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:16 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik stotter ook..
Altijd gedaan ook.
Ik dacht toen ik 14/15jaar was dat ik later bepaalde beroepen niet zou kunnen doen gezien het stotteren. Maar nooit onzeker over gevoeld en juist de confrontatie gezocht met mensen.
En nu, 10 jaar later, ben ik docent aardrijkskunde..
Tuurlijk stotter ik dan wel eens, maar als ik leerlingen vertel hoe ik erover dacht toen ik zo oud was als zijzelf en waar ik nu sta dan doet niemand er moeilijk over.
O, en ontopic te blijven.. Ik heb nooit te klagen gehad over aandacht van vrouwen. Wanneer ik goed gedronken heb spreek ik vloeiend (alcohol verslapt de spieren)
Oh goed gedaan dan !quote:Op donderdag 2 december 2010 23:16 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik stotter ook..
Altijd gedaan ook.
Ik dacht toen ik 14/15jaar was dat ik later bepaalde beroepen niet zou kunnen doen gezien het stotteren. Maar nooit onzeker over gevoeld en juist de confrontatie gezocht met mensen.
En nu, 10 jaar later, ben ik docent aardrijkskunde..
Tuurlijk stotter ik dan wel eens, maar als ik leerlingen vertel hoe ik erover dacht toen ik zo oud was als zijzelf en waar ik nu sta dan doet niemand er moeilijk over.
O, en ontopic te blijven.. Ik heb nooit te klagen gehad over aandacht van vrouwen. Wanneer ik goed gedronken heb spreek ik vloeiend (alcohol verslapt de spieren)
Dat heb ik ook, maar hoe harder je denkt dat je niet moet lachen hoe eerder dat gebeurtquote:Op woensdag 1 december 2010 14:52 schreef Confession het volgende:
ik voel me dan wel een beetje zenuwwachtig, omdat dat ik bang ben dat ik moet lachen perongeluk als iemand blijft haken in een woord..
heb ik ook als iemand gaat huilen...Vakerongemakkelijk.
dus liever niet dan wel..kan er niet zo heel goed mee omgaan.
O, misschien was dat het ook welquote:Op donderdag 2 december 2010 23:26 schreef 92Merel het volgende:
namelijk 'je moet gewoon veel seks hebben, dat hielp bij mij ook!'
Hahaquote:Op donderdag 2 december 2010 23:35 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
O, misschien was dat het ook wel
Ja hoe zit dat precies?quote:Op donderdag 2 december 2010 23:38 schreef Koeketrommel het volgende:
Het kan bij sommige mensen echt heel schattig over komen.
Ik heb alleen vaak de neiging om zinnen af te maken, maar volgens mij is dat heel onbeleefd dus ik wacht altijd tot ze uitgesproken zijn. Maar op een gegeven moment merk je het niet eens meer joh.
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:58 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat precies?
Kan fokku hierop antwoorden?
quote:Op donderdag 2 december 2010 20:11 schreef FOKkû het volgende:
[..]
Als de ander lief is, vind ik het niet erg hoor.Ik kan het dan zelfs een beetje waarderen.
Maar stel, ik ben een jongen en maak je zinnen af. Mag dat ook, of alleen lieve meisjes?quote:
Als ik je een sympathieke gozer vind, dan wel.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:02 schreef deepart het volgende:
[..]
Maar stel, ik ben een jongen en maak je zinnen af. Mag dat ook, of alleen lieve meisjes?
Snap niet dat sommige mensen zo onbeleefd kunnen zijn. Nee, gebrek aan respect. Je oude oma praat meestal ook wat langzamer maar die ga je toch ook niet onderbreken?quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef FOKkû het volgende:
Als ik je een sympathieke gozer vind, dan wel.Sommige mensen laten ook duidelijk zijn dat ze zich eraan ergeren dat het gesprek langzaam verloopt, en als ze dan ook nog eens mijn zinnen afmaken...
Dat zijn dan gewoon oppervlakkige mensen. Niks mis met mensen die stotteren, je hebt er ook niet om gevraagd natuurlijkquote:Op vrijdag 3 december 2010 00:05 schreef FOKkû het volgende:
[..]
Als ik je een sympathieke gozer vind, dan wel.Sommige mensen laten ook duidelijk zijn dat ze zich eraan ergeren dat het gesprek langzaam verloopt, en als ze dan ook nog eens mijn zinnen afmaken...
Je spreekt uit ervaring?quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:10 schreef Koeketrommel het volgende:
Stotterende jongens, lijken altijd zo lief.
Totdat je ermee in bed ligt, dan lijkt alles opeens heel smooth te gaan.
Nogmaals de proef op de som?quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:10 schreef Koeketrommel het volgende:
Stotterende jongens, lijken altijd zo lief.
Totdat je ermee in bed ligt, dan lijkt alles opeens heel smooth te gaan.
Waarom dat?quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:20 schreef Koeketrommel het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang voor jou.
Ik durf wel heur!quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:45 schreef FOKkû het volgende:
Zeg gewoon net als Myraela dat je niet durft.
Ja, maar ik heb al een gebrek.quote:Op vrijdag 3 december 2010 00:48 schreef Koeketrommel het volgende:
[..]
Ik durf wel heur!
Maar dan mag jij de eerste move maken.
Volgens mij ook wel, hoewel het natuurlijk niet al te erg moet zijn. Continu hakkelen vind ik al debiel uitzien, laat staan wat vrouwen erover denkenquote:Op woensdag 1 december 2010 14:51 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
onwijs geil natuurlijk.... het is een echte turn-on voor elke vrouw.
Wat wel vaak gebeurd is dat men de zin afmaakt voor dat het 'belangrijkste' gezegd is.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:58 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat precies?
Omdat je niet elke keer weet wat diegene wil zeggen. En dan vul je misschien iets heel anders in, mag de stotteraar het weer verbeteren, duurt het allemaal nog langer, etc. etc.quote:Op donderdag 2 december 2010 23:58 schreef deepart het volgende:
[..]
Ja hoe zit dat precies?
Hoe zijn jullie er helemaal vanaf gekomen? Zo'n therapeut schijnt namelijk niet te werken.quote:Op vrijdag 3 december 2010 10:13 schreef Adrie1945 het volgende:
Haha, ik en mijn partner spreken (stotteren) uit ervaring. We stotter(de)n allebei en hebben elkaar dus al stotterend gevonden.
Maar helaas! We stotteren nu al zo'n vijfentwintig jaar niet meer.
Tip: ga bij voorkeur niet naar een logopedist of stottertherapeut. Die doen hoofdzakelijkwat aan symptoombestrijding (zoals spreekfoefjes als middenriftraining, zangerig praten, gebaren die het spreken moeten ondersteunen, etc.).
Wat dan? Kijk hier: http://sites.google.com/site/stotteren/
Ik heb kortgeleden de Hausdorfer methode gedaan. Ik ben er zelf nog niet vanaf, maar ga langzaam wel wat vooruit. Zelf stotter ik niet zo erg (net als jij dus), maar zit het me soms toch wel in de weg. Vooral omdat ik soms merk dat ik dingen uit de weg ga. Zoals inderdaad vrouwen aansprekenquote:Op vrijdag 3 december 2010 11:36 schreef FOKkû het volgende:
[..]
Hoe zijn jullie er helemaal vanaf gekomen? Zo'n therapeut schijnt namelijk niet te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |