abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89386074
Hoi mensen, FOKkû stottert. :@ Gelukkig niet zo heel erg, maar vroeger wel.

Tijdens mijn kleuterklas ben ik er met therapie ervanaf gekomen, maar tijdens de middelbare school is het teruggekomen. Wegens financiële redenen heb ik toen geen therapie genomen. :P Ik heb toen mezelf een redelijke goede manier aangeleerd om het stotteren drastisch te verminderen. Praten met veel handgebaren doet wonderen voor mij. *O* Helaas stotter ik nog weleens als ik aan het praten ben met een hele mooie onbekende dame, ondanks mijn manier om het te verminderen. ;(

Mijn vraag is dus: wat vinden jullie dames van stotterende mannen? :D Normaal heb ik schijt aan wat mensen ervan vinden, maar als het een mooie dame betreft, tjah... :@
pi_89386121
Echt helemaal niet erg.

O+ Gareth Gates O+
Noot noot.
  PR/Manusje van alles woensdag 1 december 2010 @ 14:51:12 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_89386169
onwijs geil natuurlijk.... het is een echte turn-on voor elke vrouw. :Y
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_89386230
ik voel me dan wel een beetje zenuwwachtig, omdat dat ik bang ben dat ik moet lachen perongeluk als iemand blijft haken in een woord :o ..

heb ik ook als iemand gaat huilen...Vaker ;( ongemakkelijk.

dus liever niet dan wel..kan er niet zo heel goed mee omgaan.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:52:49 #5
323475 JaimyLee
Manchester United
pi_89386239
i-ik de-enk dat-t ze ze het nie-iet z-zo err-g-gg vinden!
Nooit geschoten kan ook gekopt zijn. - Bob Hartman
Barts Padawan
Op dinsdag 5 juli 2011 00:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Legende van FOK! in de maak.
  woensdag 1 december 2010 @ 14:55:41 #6
139770 Miasan
Roemer has it
pi_89386363
Zo lang je er zelf niet overdreven ongemakkelijk van wordt en geen rode kop krijgt, dan moet het denk ik wel kunnen. Zelfvertrouwen uitstralen enzo.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_89386650
Heel eerlijk?
Oppervlakkig als ik ben, moet ik zeggen dat je er wel erg goed uit moet zien wil ik dat geen afknapper vinden, sorry :@
  woensdag 1 december 2010 @ 15:03:54 #8
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_89386722
Ik zou niet weten waarom dat en afknapper zou moeten zijn.
Als je taalgebruik (dus zinsopbouw, grammatica, woordkeus) verder maar in orde is.
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_89386767
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:02 schreef kieskleurig het volgende:
Heel eerlijk?
Oppervlakkig als ik ben, moet ik zeggen dat je er wel erg goed uit moet zien wil ik dat geen afknapper vinden, sorry :@
Je doet je gebruikersnaam eer aan. :D :@
Maar ik klink niet als een vastlopende casettebandje hè! :D Ik probeer dan met veel lange klinkes te praten, alsof ik langzaam praat. :P Maar soms klink ik weleens als een vastlopende casettebandje. :')
  woensdag 1 december 2010 @ 15:09:44 #10
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_89386978
Het ligt eraan hoe erg het is denk ik.
Het gaat er ook niet om dat ik niets met een stotterende jongen zou willen ofzo, maar dat het gewoon rete ongemakkelijk is als iemand stottert.
Als je echt zo praat als de post van JaimyLee, dan zou het voor mij best een afknapper kunnen zijn denk ik.. Als het gewoon een beetje hakkelen is en met sommige woorden wat lastiger wordt, dan zal dat geen probleem zijn voor mij.
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:16:40 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_89387277
Ik zou er niet op afknappen, zeker niet wanneer je gewoon zelfvertrouwen uitstraalt. Ik denk dat degene die stottert eerder op mij zou afknappen omdat ik altijd geneigd ben de zinnen af te gaan maken en ik kan me voorstellen dat dat niet leuk is voor iemand die stottert :@
  woensdag 1 december 2010 @ 15:27:29 #12
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89387759
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:52 schreef JaimyLee het volgende:
i-ik de-enk dat-t ze ze het nie-iet z-zo err-g-gg vinden!
Haha, vroeger bij Aardrijkskunde hadden we ooit een excursie naar Zuid-Limburg en onze gids stotterde heel erg. Onze leraar zei 'schrijf precies op wat hij zegt, ik wil dat jullie er later een werkstuk van maken!'
Heb ik een week later echt een werkstuk van zes pagina's zo ingeleverd. :') "D-d-d-dus toen kw-kww-kwwwamen we bbbbbbbbbbbbij lö....lö...lööööösssgrond aan."

Nee, daar kon de leraar niet mee lachen. ;(
Gourmetten of steengrillen?
pi_89387811
quote:
12s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:04 schreef FOKkû het volgende:

[..]

Je doet je gebruikersnaam eer aan. :D :@
Maar ik klink niet als een vastlopende casettebandje hè! :D Ik probeer dan met veel lange klinkes te praten, alsof ik langzaam praat. :P Maar soms klink ik weleens als een vastlopende casettebandje. :')
Je mist mijn l, het is kieskleurig ;(

Ik ga natuurlijk meteen uit van heel erg stotteren als je zoiets vraagt. Dus inderdaad dat bijna ieder woord er hakkelend uitkomt, dat vind ik onaantrekkelijk, zeker bij een onbekende die ik dan ook niet eens woest aantrekkelijk vind qua uiterlijk.
Maar er zijn inderdaad gradaties van stotteren en dat kan misschien wel schelen ;)
pi_89387853
Beetje stotteren is niet erg. Ik ken ook mensen die een halve minuut over een klein zinnetje doen. Dat is toch wel erg irritant :)
pi_89387940
erben wennemars :') :') :') :') :') :') :') :') :')
pi_89388015
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:31 schreef BaasGay het volgende:
erben wennemars :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Dat is Overijssels - de overtreffende trap van stotteren.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  woensdag 1 december 2010 @ 15:40:32 #17
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89388289
Ik kna het zo vaak niet laten om bij stotterende mensen de zinnen af te gaan maken terwijl ik weet dat je dit juist neit moet doen (al weet ik niet waarom niet, dan vlot het nog een beetje) Sorry :(

Ik kan mij overigens neit indenken dat ik dit bij een vrouw heel storend zou vinden, al ken ik eigenlijk geen vrouwen die stotteren.
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_89388362
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:40 schreef Frag_adder het volgende:
Ik kan mij overigens neit indenken dat ik dit bij een vrouw heel storend zou vinden, al ken ik eigenlijk geen vrouwen die stotteren.
Stotterende vrouwen komen ook veel minder vaak voor. Ik meen zo'n 4 keer minder vaak dan stotterende mannen.
Volstaat het niet te zien dat een tuin mooi is zonder ook te moeten geloven dat er ook nog feeën in wonen?
  woensdag 1 december 2010 @ 15:44:29 #19
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89388436
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:42 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Stotterende vrouwen komen ook veel minder vaak voor. Ik meen zo'n 4 keer minder vaak dan stotterende mannen.
Nu ik er over denk, ik heb eigenlijk nog nooit een vrouw gehoord die echt stotterd, bij mannen wel heel vaak. Is het echt maar 4 keer?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 15:44:37 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89388443
Ik heb dat wanneer ik iets enthousiast wil vertellen. :D
Dan struikel ik over m'n woorden of begin te stotteren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 1 december 2010 @ 15:45:48 #21
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89388490
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:40 schreef Frag_adder het volgende:
Miss Montreal.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 1 december 2010 @ 15:46:38 #22
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_89388519
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:45 schreef Silenus het volgende:

[..]

Miss Montreal.
Ik neem mijn woorden terug, deze heb ik inderdaad wel eens horen stotteren :P
Grappig dat ze daar bij zingen totaal geen last van heeft. Dan is spreken en zingen kennelijk toch neit hetzelfde :S
pi_89388541
Ach, als iemand een minuut lang blijft hakken op 1 woord, en dat 8x per kwartier heeft, wordt je het op een gegeven moment wel zat. Echt elk gesprek wordt er de nek door omgedraait.
pi_89388566
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:44 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nu ik er over denk, ik heb eigenlijk nog nooit een vrouw gehoord die echt stotterd, bij mannen wel heel vaak. Is het echt maar 4 keer?
Ik heb het even nagekeken en het schijnt dat zo'n 77% van de stotteraars man is en (dus) 23% vrouw. Vrouwen lullen sowieso minder in het openbaar, dus dat maakt de kans nog kleiner dat je ze hoort stotteren.
pi_89388861
Zou het niet erg vinden. Heb een vriend die stottert en het valt me bijna niet meer op als ik echt een leuk gesprek met hem heb. Zeker geen afknapper.
Stotteren heeft te maken met je ademhaling of niet? Kan natuurlijk zijn dat als je zenuwachtig bent het wat erger wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Audreyoot op 01-12-2010 16:03:07 ]
pi_89388908
Ik vind het super irritant, een lang gesprek wil ik er niet mee hebben. Sorry.
pi_89388988
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:56 schreef RVP67 het volgende:
Ik vind het super irritant, een lang gesprek wil ik er niet mee hebben. Sorry.
Volgens mij vroeg hij het aan de dames :{
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 16:00:00 #28
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89389046
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
Zou het niet erg vinden. Heb een vriend die stottert en het valt me bijna niet meer op als ik echt een leuk gesprek met hem heb. Zeker geen afknapper.
Stotteren heeft te maken met je ademhaling of niet? Kan natuurlijk zijn dat als je zenuwachtig bent het was erger wordt.
:Y
Op tijd een adempauze in lassen heeft mij heel erg geholpen.
Je moet in het begin daar heel erg actief op letten dat je dat ook doet.
Het wordt vanzelf een routine, tenzij er iets "spannends" is gebeurd. ;)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_89389055
quote:
Stotteren heeft te maken met je ademhaling of niet? Kan natuurlijk zijn dat als je zenuwachtig bent het was erger wordt.
Wellicht heeft hij al jaren een oogje op jou en doet hij het vooral in jouw bijzijn.
pi_89389153
quote:
3s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:00 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Wellicht heeft hij al jaren een oogje op jou en doet hij het vooral in jouw bijzijn.
Sure, waar zijn vriendin naast staat :|W
pi_89389352
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:02 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Sure, waar zijn vriendin naast staat :|W
Ach, het 1 sluit het ander niet uit.
pi_89389464
quote:
De precieze oorzaak is nog niet bekend. Het is namelijk een heel complex probleem. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er in de hersenen van mensen die stotteren iets niet goed werkt waardoor er een timingstoornis ontstaat op het moment dat ze willen praten. Hierdoor gaan ze haperen of lopen ze helemaal vast. Ook is er bij stotteraars meer dopamine in de hersenen dan bij niet-stotteraars.

Stotteren wordt vaak verergerd door psychologische factoren. Door dingen als schaamte, onzekerheid, angst om te praten en frustratie waar veel stotteraars mee worstelen ontstaat gedrag dat het stotteren erger maakt. Je komt dan een viceuze cirkel -> je maakt je druk om het stotteren -> daardoor ga je erger stotteren -> al de negatieve gevoelens die je ervaart tijdens het stotteren worden nog groter -> je gaat nog erger stotteren. Ik weet uit ervaring dat het harstikke moeilijk is om die cirkel te doorbreken.

Stotteren wordt weleens vergeleken met een ijsberg. Degene wat de buitenwereld ziet is alleen het topje van de ijsberg, het stotteren op zich. Daaronder zitten allemaal (negatieve) gevoelens die het stotteren verergeren. Daar is hier een plaatje van.

http://www.stutteringtreatment.org/images/stuttering/iceberg.png

Over de vraag waarom stotteraars niet stotteren wanneer ze zingen, je gebruikt tijdens het zingen een andere hersenhelft dan bij praten. :)
pi_89389487
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:06 schreef Lo-Fi het volgende:

[..]

Ach, het 1 sluit het ander niet uit.
Is dit nu weer een stereotype mannen-uitspraak :D
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 16:11:45 #34
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89389563
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:09 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Is dit nu weer een stereotype mannen-uitspraak :D
Lekker generaliserend. :{w
pi_89389595
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De precieze oorzaak is nog niet bekend. Het is namelijk een heel complex probleem. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er in de hersenen van mensen die stotteren iets niet goed werkt waardoor er een timingstoornis ontstaat op het moment dat ze willen praten. Hierdoor gaan ze haperen of lopen ze helemaal vast. Ook is er bij stotteraars meer dopamine in de hersenen dan bij niet-stotteraars.

Stotteren wordt vaak verergerd door psychologische factoren. Door dingen als schaamte, onzekerheid, angst om te praten en frustratie waar veel stotteraars mee worstelen ontstaat gedrag dat het stotteren erger maakt. Je komt dan een viceuze cirkel -> je maakt je druk om het stotteren -> daardoor ga je erger stotteren -> al de negatieve gevoelens die je ervaart tijdens het stotteren worden nog groter -> je gaat nog erger stotteren. Ik weet uit ervaring dat het harstikke moeilijk is om die cirkel te doorbreken.

Stotteren wordt weleens vergeleken met een ijsberg. Degene wat de buitenwereld ziet is alleen het topje van de ijsberg, het stotteren op zich. Daaronder zitten allemaal (negatieve) gevoelens die het stotteren verergeren. Daar is hier een plaatje van.

http://www.stutteringtreatment.org/images/stuttering/iceberg.png

Over de vraag waarom stotteraars niet stotteren wanneer ze zingen, je gebruikt tijdens het zingen een andere hersenhelft dan bij praten. :)
Hmm interessant.
Ik stotterde tot ik een jaar of 10 was. Daarna nooit meer last van gehad, heb ook geen therapie gehad of iets dergelijks. Een vriendinnetje van me stotterde toen ook en als ik samen met haar was ging ik het erger en vaker doen. Beetje vreemd maar nu is het helemaal weg :)
pi_89389619
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Lekker generaliserend. :{w
Daarom zei ik stereotype ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 16:14:03 #37
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89389680
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:12 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Daarom zei ik stereotype ;)
Oeh, dus ik ben geen stereotype man. :D *O*
pi_89389713
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:12 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Hmm interessant.
Ik stotterde tot ik een jaar of 10 was. Daarna nooit meer last van gehad, heb ook geen therapie gehad of iets dergelijks. Een vriendinnetje van me stotterde toen ook en als ik samen met haar was ging ik het erger en vaker doen. Beetje vreemd maar nu is het helemaal weg :)
Tot je achttiende zijn je hersenen nog in ontwikkeling en daardoor groeien veel kinderen over hun stotteren heen. Denk dat het bij jou ook is gebeurd. :)
pi_89389770
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik heb je nog geen stereotype-opmerkingen horen maken dus dat sluit ik vooralsnog uit :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 1 december 2010 @ 16:19:41 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_89389913
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:16 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik heb je nog geen stereotype-opmerkingen horen maken dus dat sluit ik vooralsnog uit :)
Mij zal je rond dit onderwerp geen stereotype opmerkingen zien maken. ;)
Ik laat stotteraars ook altijd uitpraten, dus nooit onderbreken of proberen zinnen af te maken.
Daar had/heb ik zelf ook een schijthekel aan. :)
pi_89390553
quote:
17s.gif Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik vind dit eerlijk gezegd wel een reactie van een stereotype Fok!er.
pi_89400666
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:50 schreef Jojoortje het volgende:
Echt helemaal niet erg.

O+ Gareth Gates O+
Woohoooo! idd mee eens!

Niet erg dus ;)
  woensdag 1 december 2010 @ 20:21:58 #43
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_89401282
n-n-n-niet zo erg denk ik, zolang je maar niet voor de types gaat die op gladde Marokkanen valt ;)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  woensdag 1 december 2010 @ 20:32:30 #44
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_89401888
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 14:55 schreef Miasan het volgende:
Zo lang je er zelf niet overdreven ongemakkelijk van wordt en geen rode kop krijgt, dan moet het denk ik wel kunnen. Zelfvertrouwen uitstralen enzo.
Volgens mij is dat toch deels een oorzaak van stotteren ?
Ja ja
  woensdag 1 december 2010 @ 20:35:16 #45
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_89402039
En er verder gewoon eerlijk over zijn natuurlijk: "Ja, s-s-sorry, maar ik st .... st-stotter altijd in het bijzijn van mooie dames" Heb je al direct een mooie openingszin :)
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_89402800
quote:
14s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:35 schreef Bonzai. het volgende:
En er verder gewoon eerlijk over zijn natuurlijk: "Ja, s-s-sorry, maar ik st .... st-stotter altijd in het bijzijn van mooie dames" Heb je al direct een mooie openingszin :)
Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. *zucht* Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ik st.. st.. st.. st.. st.. st.. st.. stoo stoo stoo stoo stoo stoo stotter altijd in het bijzijn van mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... zucht* Sorry, maar ik stotter altijd in het bijzijn van mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo...mooie dames.

Ja, ik ken zo iemand, en lang niet alle zinnen gaan zo, maar minstens 1 in de vijf minuten. Betwijfel of je daar echt punten mee scoort.
pi_89402946
quote:
99s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:47 schreef stbabylon het volgende:

Ja, ik ken zo iemand, en lang niet alle zinnen gaan zo, maar minstens 1 in de vijf minuten. Betwijfel of je daar echt punten mee scoort.
Anders let je even op. :Z

TS stottert een beetje.
pi_89403067
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 20:49 schreef Joris85 het volgende:

[..]

Anders let je even op. :Z

TS stottert een beetje.
Ja, maar het gaat niet alleen over de TS schat.
pi_89403235
Ik heb er geen problemen mee, ik vind het ergens ook wel schattig :s) maar lijkt me wel vervelend vooral voor de man in kwestie, als het echt problematisch is kan hij er beter wel hulp voor zoeken maar volgens mij heb je er nu ook wel genoeg hulp voor.
pi_89403392
Nou, heerlijk. Niets mannelijker dan gestotter. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')