Je doet je gebruikersnaam eer aan.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:02 schreef kieskleurig het volgende:
Heel eerlijk?
Oppervlakkig als ik ben, moet ik zeggen dat je er wel erg goed uit moet zien wil ik dat geen afknapper vinden, sorry
Haha, vroeger bij Aardrijkskunde hadden we ooit een excursie naar Zuid-Limburg en onze gids stotterde heel erg. Onze leraar zei 'schrijf precies op wat hij zegt, ik wil dat jullie er later een werkstuk van maken!'quote:Op woensdag 1 december 2010 14:52 schreef JaimyLee het volgende:
i-ik de-enk dat-t ze ze het nie-iet z-zo err-g-gg vinden!
Je mist mijn l, het is kieskleurigquote:Op woensdag 1 december 2010 15:04 schreef FOKkû het volgende:
[..]
Je doet je gebruikersnaam eer aan.![]()
Maar ik klink niet als een vastlopende casettebandje hè!Ik probeer dan met veel lange klinkes te praten, alsof ik langzaam praat.
Maar soms klink ik weleens als een vastlopende casettebandje.
Dat is Overijssels - de overtreffende trap van stotteren.quote:
Stotterende vrouwen komen ook veel minder vaak voor. Ik meen zo'n 4 keer minder vaak dan stotterende mannen.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:40 schreef Frag_adder het volgende:
Ik kan mij overigens neit indenken dat ik dit bij een vrouw heel storend zou vinden, al ken ik eigenlijk geen vrouwen die stotteren.
Nu ik er over denk, ik heb eigenlijk nog nooit een vrouw gehoord die echt stotterd, bij mannen wel heel vaak. Is het echt maar 4 keer?quote:Op woensdag 1 december 2010 15:42 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Stotterende vrouwen komen ook veel minder vaak voor. Ik meen zo'n 4 keer minder vaak dan stotterende mannen.
Miss Montreal.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:40 schreef Frag_adder het volgende:
Ik kan mij overigens neit indenken dat ik dit bij een vrouw heel storend zou vinden, al ken ik eigenlijk geen vrouwen die stotteren.
Ik neem mijn woorden terug, deze heb ik inderdaad wel eens horen stotterenquote:
Ik heb het even nagekeken en het schijnt dat zo'n 77% van de stotteraars man is en (dus) 23% vrouw. Vrouwen lullen sowieso minder in het openbaar, dus dat maakt de kans nog kleiner dat je ze hoort stotteren.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Nu ik er over denk, ik heb eigenlijk nog nooit een vrouw gehoord die echt stotterd, bij mannen wel heel vaak. Is het echt maar 4 keer?
Volgens mij vroeg hij het aan de damesquote:Op woensdag 1 december 2010 15:56 schreef RVP67 het volgende:
Ik vind het super irritant, een lang gesprek wil ik er niet mee hebben. Sorry.
quote:Op woensdag 1 december 2010 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
Zou het niet erg vinden. Heb een vriend die stottert en het valt me bijna niet meer op als ik echt een leuk gesprek met hem heb. Zeker geen afknapper.
Stotteren heeft te maken met je ademhaling of niet? Kan natuurlijk zijn dat als je zenuwachtig bent het was erger wordt.
Wellicht heeft hij al jaren een oogje op jou en doet hij het vooral in jouw bijzijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
Zou het niet erg vinden. Heb een vriend die stottert en het valt me bijna niet meer op als ik echt een leuk gesprek met hem heb. Zeker geen afknapper.
Stotteren heeft te maken met je ademhaling of niet? Kan natuurlijk zijn dat als je zenuwachtig bent het was erger wordt.
Sure, waar zijn vriendin naast staatquote:Op woensdag 1 december 2010 16:00 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Wellicht heeft hij al jaren een oogje op jou en doet hij het vooral in jouw bijzijn.
Ach, het 1 sluit het ander niet uit.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:02 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Sure, waar zijn vriendin naast staat![]()
De precieze oorzaak is nog niet bekend. Het is namelijk een heel complex probleem. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er in de hersenen van mensen die stotteren iets niet goed werkt waardoor er een timingstoornis ontstaat op het moment dat ze willen praten. Hierdoor gaan ze haperen of lopen ze helemaal vast. Ook is er bij stotteraars meer dopamine in de hersenen dan bij niet-stotteraars.quote:Op woensdag 1 december 2010 15:55 schreef Audreyoot het volgende:
Is dit nu weer een stereotype mannen-uitspraakquote:Op woensdag 1 december 2010 16:06 schreef Lo-Fi het volgende:
[..]
Ach, het 1 sluit het ander niet uit.
Lekker generaliserend.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Is dit nu weer een stereotype mannen-uitspraak
Hmm interessant.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De precieze oorzaak is nog niet bekend. Het is namelijk een heel complex probleem. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat er in de hersenen van mensen die stotteren iets niet goed werkt waardoor er een timingstoornis ontstaat op het moment dat ze willen praten. Hierdoor gaan ze haperen of lopen ze helemaal vast. Ook is er bij stotteraars meer dopamine in de hersenen dan bij niet-stotteraars.
Stotteren wordt vaak verergerd door psychologische factoren. Door dingen als schaamte, onzekerheid, angst om te praten en frustratie waar veel stotteraars mee worstelen ontstaat gedrag dat het stotteren erger maakt. Je komt dan een viceuze cirkel -> je maakt je druk om het stotteren -> daardoor ga je erger stotteren -> al de negatieve gevoelens die je ervaart tijdens het stotteren worden nog groter -> je gaat nog erger stotteren. Ik weet uit ervaring dat het harstikke moeilijk is om die cirkel te doorbreken.
Stotteren wordt weleens vergeleken met een ijsberg. Degene wat de buitenwereld ziet is alleen het topje van de ijsberg, het stotteren op zich. Daaronder zitten allemaal (negatieve) gevoelens die het stotteren verergeren. Daar is hier een plaatje van.
http://www.stutteringtreatment.org/images/stuttering/iceberg.png
Over de vraag waarom stotteraars niet stotteren wanneer ze zingen, je gebruikt tijdens het zingen een andere hersenhelft dan bij praten.
Oeh, dus ik ben geen stereotype man.quote:
Tot je achttiende zijn je hersenen nog in ontwikkeling en daardoor groeien veel kinderen over hun stotteren heen. Denk dat het bij jou ook is gebeurd.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:12 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hmm interessant.
Ik stotterde tot ik een jaar of 10 was. Daarna nooit meer last van gehad, heb ook geen therapie gehad of iets dergelijks. Een vriendinnetje van me stotterde toen ook en als ik samen met haar was ging ik het erger en vaker doen. Beetje vreemd maar nu is het helemaal weg
Ik heb je nog geen stereotype-opmerkingen horen maken dus dat sluit ik vooralsnog uitquote:Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oeh, dus ik ben geen stereotype man.![]()
Mij zal je rond dit onderwerp geen stereotype opmerkingen zien maken.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb je nog geen stereotype-opmerkingen horen maken dus dat sluit ik vooralsnog uit
Ik vind dit eerlijk gezegd wel een reactie van een stereotype Fok!er.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oeh, dus ik ben geen stereotype man.![]()
Woohoooo! idd mee eens!quote:Op woensdag 1 december 2010 14:50 schreef Jojoortje het volgende:
Echt helemaal niet erg.Gareth Gates
Volgens mij is dat toch deels een oorzaak van stotteren ?quote:Op woensdag 1 december 2010 14:55 schreef Miasan het volgende:
Zo lang je er zelf niet overdreven ongemakkelijk van wordt en geen rode kop krijgt, dan moet het denk ik wel kunnen. Zelfvertrouwen uitstralen enzo.
Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. *zucht* Sorry, ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ma.. ik st.. st.. st.. st.. st.. st.. st.. stoo stoo stoo stoo stoo stoo stotter altijd in het bijzijn van mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... zucht* Sorry, maar ik stotter altijd in het bijzijn van mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo... mo...mooie dames.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:35 schreef Bonzai. het volgende:
En er verder gewoon eerlijk over zijn natuurlijk: "Ja, s-s-sorry, maar ik st .... st-stotter altijd in het bijzijn van mooie dames" Heb je al direct een mooie openingszin
Anders let je even op.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:47 schreef stbabylon het volgende:
Ja, ik ken zo iemand, en lang niet alle zinnen gaan zo, maar minstens 1 in de vijf minuten. Betwijfel of je daar echt punten mee scoort.
Ja, maar het gaat niet alleen over de TS schat.quote:Op woensdag 1 december 2010 20:49 schreef Joris85 het volgende:
[..]
Anders let je even op.![]()
TS stottert een beetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |