Waarom denk je dat IKEA je dekbed zou moeten vergoeden terwijl je je niet aan de wasvoorschriften hebt gehouden?quote:Op woensdag 15 december 2010 10:13 schreef Emmetje37 het volgende:
We hebben gisteren het dekbed ( Mysa Ronn) gewassen. Niet eens volgens voorschrift maar op 40 graden terwijl 60 graden wordt aanbevolen. Daarna in de droger gedaan op halve warmte ipv vol vermogen volgens etiket en nu is het dekbed 20 cm gekrompen.
Natuurlijk heb ik geen bon meer ( 2,5 jaar geleden aangeschaft). Is er nog kans op een omruilservice of heb ik pech?
Misschien houd je je wel niet aan de wasvoorschriften omdat met de nieuwe machines en de nieuwe wasmiddelen wassen op lagere temperaturen word aanbevolen?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Waarom denk je dat IKEA je dekbed zou moeten vergoeden terwijl je je niet aan de wasvoorschriften hebt gehouden?
Owja, en de wasvoorschriften zijn er voor de lol dus?quote:Op woensdag 15 december 2010 11:40 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
Misschien houd je je wel niet aan de wasvoorschriften omdat met de nieuwe machines en de nieuwe wasmiddelen wassen op lagere temperaturen word aanbevolen?
Ow ja nu is het inderdaad logisch dat het verkeerd gegaan is. Ik zou direct naar IKEA gaan en vragen of ze je dekbed kunnen omruilenquote:Op woensdag 15 december 2010 11:46 schreef Emmetje37 het volgende:
De wasmachine is 3 jaar oud, dekbed 2,5 jaar. Mag dat verschil maken?
quote:Op woensdag 15 december 2010 12:17 schreef loecje het volgende:
Wasvoorschrift is de maximale temperatuur.
bij maximaal 60 graden is 40 graden ook goed volgens het wasvoorschrift.
Bartjebart, nu je weet dat het dekbed wel volgens de wasvoorschriften is gewassen, kan Emmetje37 het dekbed vergoed krijgen?
quote:Op woensdag 15 december 2010 11:55 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Maar om even serieus antwoord op je vraag te geven; ik denk niet dat IKEA Hier wat mee kan/gaat doen.
1. Garantietermijn is 2 jaar, dekbed is 2.5quote:Op woensdag 15 december 2010 11:46 schreef Emmetje37 het volgende:
De wasmachine is 3 jaar oud, dekbed 2,5 jaar. Mag dat verschil maken?
nope. is/was de kerstcollectiequote:Op donderdag 16 december 2010 20:22 schreef CarOnline het volgende:
Even een vraagje: Komt die Snöa lijn nog terug?
Zie dat het in Hengelo allemaal is uitverkocht.
Ahh shitquote:Op donderdag 16 december 2010 20:27 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
nope. is/was de kerstcollectie
De onderstellen met bruinzwarte poten zijn gewoon op voorraad en leverbaar en zo. De eiken onderstellen zijn uit het assortiment.quote:Op maandag 13 december 2010 21:54 schreef Troel het volgende:
Niemand info over die Henriksdal armleuning stoelen bruinzwart?
Jammer
Had gehoopt dat ik die met de pax-bonnen had kunnen halen, maar dat zal dan wel niet kunnen
Ja, maar ook die met armleuning?? Want dat zou goed nieuws zijnquote:Op donderdag 16 december 2010 21:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
De onderstellen met bruinzwarte poten zijn gewoon op voorraad en leverbaar en zo. De eiken onderstellen zijn uit het assortiment.
De bekleding in Blekinge wit is ook gewoon op voorraad, in Linneryd naturel niet leverbaar tot week 10.
Juist die met de armleuningquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, maar ook die met armleuning?? Want dat zou goed nieuws zijnDan haal ik in ieder geval alvast die stoelen en dan komt de bekleding wel
Nou, tot vanmiddag danquote:
Heb je hier wat aanquote:Op vrijdag 17 december 2010 12:41 schreef bsphere het volgende:
Mijn vaatwasser DWH B00 pompt geen water meer af. Ik ben door IKEA verwezen naar een service monteur, maar ik zou liever zelf even de filters nalopen. Weet iemand waar die dingen zitten? Boekjes zijn onvindbaar...
Die kortingsbon en andere cadeaubonnen gaan niet samenquote:Op vrijdag 17 december 2010 11:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou, tot vanmiddag dan![]()
(onee, zondag, dan kan ik meteen die kortingsbon ook inleveren)
Ik kan die bon niet inleveren als ik met een cadeaupas betaal?quote:Op vrijdag 17 december 2010 21:39 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Die kortingsbon en andere cadeaubonnen gaan niet samen
haha zie PIquote:Op vrijdag 17 december 2010 21:53 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik kan die bon niet inleveren als ik met een cadeaupas betaal?
Volgens mij is 1,5cm niet genoeg...quote:Op vrijdag 17 december 2010 22:11 schreef Angie129 het volgende:
Hallo, hoop dat hier iemand is die kan helpen.
Zit namelijk met een dilemma over de aanschaf van een Pax lyngdal kast met schuifdeuren.
We hebben een plafondhoogte van 237.5cm en we willen een kast van 236cm.
Nu lees ik hier en daar dat dat best te doen is als je de kast maar rechtop in elkaar zet
maar ook weer dat je extra ruimte nodig hebt om de schuifdeuren in te hangen.
Weet iemand wat verstandig is om te doen??
Volgens mij is de minimum hoogte 240 voor schuifdeuren. Zit zelf met 239 oidquote:Op vrijdag 17 december 2010 22:11 schreef Angie129 het volgende:
Hallo, hoop dat hier iemand is die kan helpen.
Zit namelijk met een dilemma over de aanschaf van een Pax lyngdal kast met schuifdeuren.
We hebben een plafondhoogte van 237.5cm en we willen een kast van 236cm.
Nu lees ik hier en daar dat dat best te doen is als je de kast maar rechtop in elkaar zet
maar ook weer dat je extra ruimte nodig hebt om de schuifdeuren in te hangen.
Weet iemand wat verstandig is om te doen??
dat denk ik nietquote:Op zondag 19 december 2010 19:53 schreef Burbujas het volgende:
Heeft iemand enig idee of de Pax Birkeland schuifdeuren nog terug komen in het assortiment?
Iemand? Ik kwam op het internet wel iets tegen over een terugroepactie wegens brandveiligheid. En een aanbiedingsactie bij Ikea Heerlen.quote:Op dinsdag 14 december 2010 11:25 schreef Fixers het volgende:
Wat is er met de Sultan Heidal? We zijn nu ook maar opzoek naar een nieuw matras, als we dan toch aan het verhuizen zijn enzo. Al wat proefgelegen her en der. Nu heb ik bij de Ikea de koopgids van de Sultan serie meegenomen en daar staat de Heidal in, echter vind ik nergens anders daar info over. Het leek mij wel interresant een betaalbare versie van Hästens. Ken er genoeg die zo lyrisch over paardenhaar in het matras.
Ik kan dit morgen voor je nakijkenquote:Op zondag 19 december 2010 21:41 schreef Fixers het volgende:
[..]
Iemand? Ik kwam op het internet wel iets tegen over een terugroepactie wegens brandveiligheid. En een aanbiedingsactie bij Ikea Heerlen.
IMPERATIV wordt normaal gesproken altijd gecombineerd met z'n muurlijst. Dit omdat je anders de tegels vast zou moeten kitten en je dan die kitsporen gaat zien. Alleen de muurlijst is op maat te zagen trouwens.quote:Op maandag 20 december 2010 10:54 schreef SV-tje het volgende:
Is er iemand die mij iets meer kan vertellen over de Imperativ muurtegel? Bij Ikea Eindhoven zag ik hem in combinatie met de muurlijst, hier stond bij op maat te maken, geld dit voor zowel de tegel als de muurlijst?
Kan je de tegel ook gebruiken zonder muurlijst?
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want al die vetspetten op de muur is ook niet alles.
Bartjebart dank je voor je antwoord. Ik was er al bang voor. Maar dat van die achterwanden op maat wist ik niet, dus dat opent nieuwe mogelijkheden.quote:Op maandag 20 december 2010 11:02 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
IMPERATIV wordt normaal gesproken altijd gecombineerd met z'n muurlijst. Dit omdat je anders de tegels vast zou moeten kitten en je dan die kitsporen gaat zien. Alleen de muurlijst is op maat te zagen trouwens.
Wel heeft IKEA glazen achterwanden die op maat besteld kunnen worden. Hier worden schroefgaten in voorbereid zodat je deze kunt vast zetten.
Glas kost 220.- per m2quote:Op maandag 20 december 2010 19:50 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Bartjebart dank je voor je antwoord. Ik was er al bang voor. Maar dat van die achterwanden op maat wist ik niet, dus dat opent nieuwe mogelijkheden.
Voor de prijs enzo moet ik naar de afdeling keukens in de winkel denk ik he. Of kan ik ook ergens voorbeelden/prijsindicaties vinden online?
SULTAN HEIDAL is/gaat uit het assortiment... En 180x200 is in Breda niet meer verkrijgbaar. Helaas!quote:Op zondag 19 december 2010 22:17 schreef Fixers het volgende:
Tof180x200 cm En mijn voorkeur is Breda.
Ik was er van de week nog, maar het was me net te druk om te gaan vragen. Ik kwam ook om even snel gordijnrunners en haken te kopen. Die was ik vergeten toen ik gordijnen en rails kocht.Ik zag de Heidal niet meer in de showroom staan.
Zeg doet Ikea niet aan een 'medewerker van de maand'?
Bedankt voor het kijken. De Hjartdal lag ook best aardig zo op de grond.quote:Op maandag 20 december 2010 22:27 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
SULTAN HEIDAL is/gaat uit het assortiment... En 180x200 is in Breda niet meer verkrijgbaar. Helaas!
Moet je als koukleum eens een latexmatras proberen, die zijn heerlijk warmquote:Op dinsdag 21 december 2010 10:46 schreef Mula het volgende:
Ik heb de Hjartdal en die bevalt zeer goed. Hij is alleen wel behoorlijk warm (en dat voor een koukleum)!
Geen doorkomen aan, drukste week van het jaar. Wil je rustig shoppen moet je de 31e 's middags gaanquote:Op dinsdag 21 december 2010 15:58 schreef Goover het volgende:
Hoe druk is het meestal tussen kerst en oud & nieuw bij Ikea, 28 of 29 december? (Delft of Haarlem ofzo) Is het nog te doen of is er dan geen doorkomen meer aan?
Daar was ik al bang voor... Misschien toch maar eens op een door de weekse avond in januari gaan dan.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:59 schreef Adelante het volgende:
[..]
Geen doorkomen aan, drukste week van het jaar. Wil je rustig shoppen moet je de 31e 's middags gaan
quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:58 schreef Goover het volgende:
Hoe druk is het meestal tussen kerst en oud & nieuw bij Ikea, 28 of 29 december? (Delft of Haarlem ofzo) Is het nog te doen of is er dan geen doorkomen meer aan?
ik wou net zeggen ik scan mijne wel ff in maar het is al gelukt:)quote:Op woensdag 22 december 2010 12:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
O geniaal ik ben gewoon naar een ander land gegaan en nu heb ik hem
Als je morgen voordat je naar IKEA wilt rijden nog even kijkt op internet (na 10:00) en er staat dan weer beschikbare voorraad, dan kun je er vanuit gaan dat ze gewoon weer voorraad binnen hebben gekregen. Op zich is die informatie redelijk betrouwbaar.quote:Op woensdag 22 december 2010 12:40 schreef sproetjes het volgende:
ik wil morgen eigenlijk gaan kijken voor een koelkast bij de ikea heerlen, nu hadden ze er vorige week nog genoeg, en begin deze week waren ze ineens uitverkocht.. nu staat er op de site dat er morgen weer een voorraad van 4 is... hoe betrouwbaar is dit?
het gaat overigens om een FROSTIG BC219 in ikea heerlen
Nee, de sleutels van IKEA PS zijn niet los te bestellen en volgens mij niet per definitie van elke kast hetzelfde...quote:Op woensdag 22 december 2010 13:02 schreef loecje het volgende:
[..]
ik wou net zeggen ik scan mijne wel ff in maar het is al gelukt:)
Zijn die sleuteltjes er ook bij te krijgen?
ik ga mijne ruilen, mijn zilver/grijs tegen een rode als alles doorgaat maar bij de rode ontbreken beide sleutels. nu heb ik er wel 2 dus dan hou ik er gewoon eentje. maar dat staat zo raar 1 slot met sleutel en 1 slot zonder sleutel.
herrinner me trouwens dat die kastjes een ramp waren om in elkaar te zetten, dus dat gaat nog wat worden, 1 uit elkaar halen en dan de ander weer in elkaar zetten.
De kans bestaat dat ze de constructie iets hebben aangepast in de loop van de tijd. Of gaat het om een nieuwe kast?quote:Op woensdag 22 december 2010 13:30 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Het kastje ziet er wel het zelfde uit, maar de gebruikte onderdelen zijn gewoon anders
dat mag ik dan eerst wel gaan uit testen. Desnoods zet ik het slot om.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee, de sleutels van IKEA PS zijn niet los te bestellen en volgens mij niet per definitie van elke kast hetzelfde...
Ik heb vier van die kastjes in huis, en inderdaad - alle vier hebben ze verschillende sleutels/sloten.quote:Op woensdag 22 december 2010 18:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee, de sleutels van IKEA PS zijn niet los te bestellen en volgens mij niet per definitie van elke kast hetzelfde...
balen, maar voor zover ik kon zien is het slot makkelijk lost te maken. dan wissel ik het slot wel om.quote:Op woensdag 22 december 2010 23:19 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik heb vier van die kastjes in huis, en inderdaad - alle vier hebben ze verschillende sleutels/sloten.
dankje! mijn ouders zijn voor me gereden toen ik aan t werk was, dus de koelkast is binnen!quote:Op woensdag 22 december 2010 18:26 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Als je morgen voordat je naar IKEA wilt rijden nog even kijkt op internet (na 10:00) en er staat dan weer beschikbare voorraad, dan kun je er vanuit gaan dat ze gewoon weer voorraad binnen hebben gekregen. Op zich is die informatie redelijk betrouwbaar.
Voor zover ik weet is er van BONDE helemaal niks meer verkrijgbaar... Sorryquote:Op zaterdag 25 december 2010 19:37 schreef Cyan het volgende:
Is het mogelijk om voor de Bonde combinatie nog losse deuren te krijgen met melkglas en zilveren omlijsting? Zie net dat we een lekkage hebben dankzij de sneeuw waardoor de hoeken van de kast zijn gaan opbollen.Alvast bedankt voor de moeite!
Thnx voor je antwoordquote:Op zaterdag 25 december 2010 23:08 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is er van BONDE helemaal niks meer verkrijgbaar... Sorry
Nee, de grootste deur van EFFEKTIV is 78x40... Wat je omschrijft is wel echt BONDE ben ik bang...quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:22 schreef Cyan het volgende:
[..]
Thnx voor je antwoord
Balen! Maar bij nader inzien is het misschien Effektiv? De rechthoekige deur is 141 cm lang en bijna 35 cm breed en de vierkante deur is 70 cm bij 70 cm. Maar ik zie die maten niet bij de losse deuren van de Effektiv kasten.
Shit! Bedankt voor je snelle antwoord!quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:33 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee, de grootste deur van EFFEKTIV is 78x40... Wat je omschrijft is wel echt BONDE ben ik bang...
Kun je nog iets met je verzekering regelen?quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:34 schreef Cyan het volgende:
[..]
Shit! Bedankt voor je snelle antwoord!
Alhoewel dit natuurlijk wel de mogelijkheid biedt om een nieuwe kast te kopen. Always look on the bright sight of life!![]()
Ja ik denk het wel. Ik ga er maandag iig even voor bellen.quote:Op zaterdag 25 december 2010 23:54 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Kun je nog iets met je verzekering regelen?
Dat IKEA dit niet doet heeft sowieso niks te maken met arbo technische redenen, maar meer met het algemene veiligheidsbeleid van IKEA. Over het algemeen lopen er bij de Makro iets minder mensen en sowieso minder kleine kinderen. Bij IKEA lopen/rennen veel kinderen door de stellingen, letten niet op zaken zoals een heftruck en trekken zich al helemaal niks aan van gangen die ze door een stelling inlopen terwijl deze afgesloten is.quote:Op woensdag 29 december 2010 12:09 schreef sproetjes het volgende:
hadden mijn pa en ma laatst ook, moesten tot na 21.00 wachten op een aantal handgrepen die nog van boven uit een stelling gehaald moesten worden. Ze hebben ze uiteindelijk wel gewoon gekregen en mogen afrekenen na 21.00. Snap dat met die hele stelling en arbo sowieso niet echt, bij de makro sluiten ze ook gewoon een gang af als ze iets boven uit een stelling moeten halen, zo dat de klanten geen "gevaar" lopen.
misschien zeg ik nu wel iets heel doms trouwens..
Heb je je aankoopbewijzen nog? Dan even naar de klantenservice van je IKEA vestiging gaan. Welke front heb je?quote:Op woensdag 29 december 2010 13:47 schreef Funksoldier het volgende:
Handig topic. Gelijk even gebruik van maken.
Bijna 3 jaar geleden complete Faktum keuken gekocht. Nu laat de folie van vaatwasser deur los en MDF zet uit doordat er altijd stoom in de hoeken uit de vaatwasser komt. Valt dit (nog) onder garantie?
tnx. Ga ik ff doen.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:09 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je je aankoopbewijzen nog? Dan even naar de klantenservice van je IKEA vestiging gaan. Welke front heb je?
Ondertussen hebben wij voor de gelakte fronten een speciale vaatwasserfront gekregen. Dus dan zou dit probleem minder gemakkelijk mogen gebeuren. Maar het is eigenlijk al vreemd dat je vaatwasser stoom 'lekt', want dat zou absoluut niet mogen...
ADEL... ow dan is het meer een gevalletje foute lijm...quote:Op woensdag 29 december 2010 19:20 schreef Funksoldier het volgende:
[..]
tnx. Ga ik ff doen.
We hebben de Adel. Er werd toen gezegd tegen ons dat dit normaal is, dat er daarom ook een 'stoomstrip' tegen het werkblad geplakt diende te worden, maar het is dus het front wat nu loslaat en uitzet.
Nee, voor zover ik weet kunnen we die informatie niet terug kijken in een systeem... Artikelnummers verdwijnen op een gegeven moment uit ons verkoopsysteem en na verloop van tijd ook uit de overige systemen voor zover ik weet.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:17 schreef Cyan het volgende:
Bartjebart kun jij ergens in een of ander Ikea systeem nakijken of er nog een prijslijst is van de Bodenkast? Ik heb dit namelijk nodig voor de verzekering en aangezien de kast al bijna 10 jaar oud is heb ik natuurlijk geen bonnetje meer.
Volgens mij gaan die uit het assortiment...quote:Op woensdag 29 december 2010 18:05 schreef CarOnline het volgende:
Weet iemand toevallig of de Ingolf keukenbank nog weer terug komt?
Nu ben ik er eindelijk overuit dat ik hem ECHT wil, is ie niet meer op voorraad in Hengelo.
En Duiven. En nog maar 1 in Utrecht...
Shit shit shit!quote:Op woensdag 29 december 2010 19:50 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij gaan die uit het assortiment...
Als ik naar mijn vaatwasser kijk, is het bovenste (de horizontale) afsluitrubber niet lang genoeg, elke zijde 3 mm te kort....quote:Op woensdag 29 december 2010 19:47 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
ADEL... ow dan is het meer een gevalletje foute lijm...
Maar ik zou ook zeker eens kijken naar je vaatwasser!
Sorry voor de late reactie. Thnx voor je aanbod! Maar ik heb inmiddels de leverbon gevonden met daarop de bedragen (in guldens)quote:Op woensdag 29 december 2010 19:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nee, voor zover ik weet kunnen we die informatie niet terug kijken in een systeem... Artikelnummers verdwijnen op een gegeven moment uit ons verkoopsysteem en na verloop van tijd ook uit de overige systemen voor zover ik weet.
Er is 1 mogelijkheid en dat is een oude catalogus. Ik heb hier nog wel wat versies liggen...Dus ik wil eventueel wel wat dingen opzoeken.
In Heerlen, paar weken geleden op een doordeweekse avond? Volgens mij heb ik die handgrepen dan toen voor je ouders uitgedraaidquote:Op woensdag 29 december 2010 12:09 schreef sproetjes het volgende:
hadden mijn pa en ma laatst ook, moesten tot na 21.00 wachten op een aantal handgrepen die nog van boven uit een stelling gehaald moesten worden. Ze hebben ze uiteindelijk wel gewoon gekregen en mogen afrekenen na 21.00. Snap dat met die hele stelling en arbo sowieso niet echt, bij de makro sluiten ze ook gewoon een gang af als ze iets boven uit een stelling moeten halen, zo dat de klanten geen "gevaar" lopen.
misschien zeg ik nu wel iets heel doms trouwens..
Krijgen jullie als VAPS winkel hetzelfde kerstcadeau?quote:Op zondag 2 januari 2011 21:32 schreef Royyy het volgende:
[..]
In Heerlen, paar weken geleden op een doordeweekse avond? Volgens mij heb ik die handgrepen dan toen voor je ouders uitgedraaid![]()
Tja als ze bij de Makro dat risico willen lopen... stel je voor er rent een kind zo'n afgesloten gang in, zoals Bartjebart ook al zei... moet maar net iets fout gaan dan![]()
En sowieso, je kunt wel een gang afzetten, maar dan moet je ook nog eens met de reachtruck naar die gang toerijden, dan moet je hoe dan ook door een gedeelte van het magazijn rijden waar wel klanten zijn.
Dan heb je weer het kleine kind dat opeens aan komt rennen... de reachtrucks die we gebruiken wegen 3700kg zonder lading, zelfs als je langzaam rijdt geeft dat een flinke klap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |