abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89449416
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef Cortax het volgende:

[..]

In de situatie die jij schetst is de nominale studieduur 6 jaar, en zou je dus pas in het 8e jaar de boete betalen, tenminste, zoals jij het schetst.
En als je kapt met je opleiding, en je begint een nieuwe dan gaat er een nieuwe 'nominale termijn' in. Dan zou je dus 7 jaar achter elkaar steeds iets anders kunnen doen zonder 'boete'
bijvoorbeeld.

Volgens mij rammelt dit plan echt aan alle kanten.
.
pi_89449512
Ik heb ook niet het gevoel dat ze mensen willen aanpakken die een foute studiekeuze maken, maar vooral de mensen die "bewust" vertraging oplopen. Maar het blijft allemaal speculeren, ik heb ook geen idee hoe ze het willen realiseren. Maar die tweede studie-wet deugt ook van geen kant.
pi_89449713
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk dat het in een uurtje is bedacht aan de coalitie-onderhandelingstafel. Daar is dan grofweg een bedrag aan bezuiniging bij uitgerekend, en dat bedrag is dan in steen verankerd. Of en hoe het allemaal daadwerkelijk uit te voeren is en wat de impact op "speciale gevallen" is mogen ambtenaren dan maar gaan uitzoeken.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89449851
Ik ga me hoe dan ook niet laten tegenhouden door nieuwe regels. We zien allemaal wel weer hoe het uitpakt. Ik ben nu jong en ik kan nu leren.

//
Of ik ga de politiek in. Kap met m'n studie en maak een einde aan al deze onzinnige regels die alleen maar de mensen raken die al niet super veel geld hebben. We moeten straks én veel betalen voor onze opleiding, kunnen geen goedkoop huis meer huren (want inkomen na een HBO/WO studie ligt boven de limiet voor een sociale huurwoning) huis kopen wordt veel duurder/moeilijker.

Dus studieschuld af betalen, en ergens zien te wonen. Ben je zo 1400 euro per maand minimaal aan kwijt, en dan komen je verzekeringen etc er nog bij.

//exit zijkmodus.
.
pi_89450286
quote:
13s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk dat het in een uurtje is bedacht aan de coalitie-onderhandelingstafel. Daar is dan grofweg een bedrag aan bezuiniging bij uitgerekend, en dat bedrag is dan in steen verankerd. Of en hoe het allemaal daadwerkelijk uit te voeren is en wat de impact op "speciale gevallen" is mogen ambtenaren dan maar gaan uitzoeken.
Tuurlijk, dat regeerakkoord deugt niet. Ze hebben bijvoorbeeld en passant ook even ingevoegd, dat de numerus fixus wordt afgeschaft, terwijl ze geen idee hebben wat daarvoor moet gebeuren en de medische branche heeft allang duidelijk gemaakt dat dit niet zomaar mogelijk is. Het is typisch voor deze regering, eerst besluiten en daarna gaan nadenken, als ze dat überhaupt nog doen.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:23:26 #131
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89452988
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:08 schreef Cortax het volgende:
Zoals het op mij is overgekomen willen ze het geheel van de studie aanschouwen: Een studie duurt 4 jaar +1 jaar vertraging = 5 jaar. Na 5 jaar (wat je ook doet, bachelor of master) betaal je het verhoogde collegegeld. Ik vermoed dus mogelijkheid #1
Maar dat betekent dus dat je beboet wordt terwijl je met je master wel keurig op schema loopt.

Dat is mensen gewoon afschrikken om te studeren en heeft dus niks meer met ' prikkelen' te maken.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:41:09 #132
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89454045
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 21:08 schreef Cortax het volgende:
Zoals het op mij is overgekomen willen ze het geheel van de studie aanschouwen: Een studie duurt 4 jaar +1 jaar vertraging = 5 jaar. Na 5 jaar (wat je ook doet, bachelor of master) betaal je het verhoogde collegegeld. Ik vermoed dus mogelijkheid #1
Misschien bedoelen ze dat ze je studie als een geheel zien qua 'rechten' die je ervoor krijgt. Een x jaar stufi, (op is op, ook al ben je nog niet bij je master ) en een jaar uitlooprecht 'op is op' .

Maar om van het ' uitlooprecht' gebruik te maken moet je wel uitlopen.

En het kan dat ze op dat punt bachelor en master wel weer apart zien. Dus dat als je netjes op schema loopt in je master, je niet als 'vertraagd' wordt gezien en ook niet van eventueel resterende ' uitlooptijd' gebruik hoeft te maken.
  donderdag 2 december 2010 @ 22:55:20 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89454833
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Maar dat betekent dus dat je beboet wordt terwijl je met je master wel keurig op schema loopt.

Dat is mensen gewoon afschrikken om te studeren en heeft dus niks meer met ' prikkelen' te maken.
De VVD wil studeren dan ook weer alleen voor de elite maken. Al die paupers die maar wat leren en mondig worden en zich opwerken, dat kan niet hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89469571
Vrijdag 10 december komt er een demonstratie: http://www.asva.nl/
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 12:30:35 #135
230491 Zith
pls tip
pi_89470452
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:05 schreef Ewelina het volgende:
Vrijdag 10 december komt er een demonstratie: http://www.asva.nl/
dan moet ik naar de uni :'(
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_89471304
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 12:30 schreef Zith het volgende:

[..]

dan moet ik naar de uni :'(
ah kom op, laat dat zitten, dan maar jaartje vertraging. het is voor de goede zaak ;)
pi_89472251
Waarom nu al protesten en dat op korte termijn?

Is het niet handiger om in Januari, als men met de wet aan de slag gaat, kort daarvoor te gaan protesteren? Want nu vergeet de samenleving dat hele protest weer in Januari, dan kan je in mijn optiek beter demonstreren als het daadwerkelijk zin heeft.
  vrijdag 3 december 2010 @ 13:48:46 #138
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_89473889
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:14 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom nu al protesten en dat op korte termijn?

Is het niet handiger om in Januari, als men met de wet aan de slag gaat, kort daarvoor te gaan protesteren? Want nu vergeet de samenleving dat hele protest weer in Januari, dan kan je in mijn optiek beter demonstreren als het daadwerkelijk zin heeft.
Demonstreren tegen maatregelen die een vijfjarige kleuter bedacht had kunnen hebben, maar helaas door dit kabinet serieus worden genomen is nooit verkeerd. Weg met Rutte! Ik hoef geen mongool als minister president.
  † In Memoriam † vrijdag 3 december 2010 @ 13:50:09 #139
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_89473959
Demonstreren is voor mietjes! Rebelleren moet je! Een coup d'etat forceer je niet met een spandoek en wat loze leuzen! :P
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:31:28 #140
327089 LBS
Kloon op zoek naar wederhelft
pi_89475861
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 13:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Demonstreren is voor mietjes! Rebelleren moet je! Een coup d'etat forceer je niet met een spandoek en wat loze leuzen! :P
En wat mij betreft gaat dat ook echt wel gebeuren als ze niet gaan luisteren.
  vrijdag 3 december 2010 @ 14:36:31 #141
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89476072
Ik ben het er wel mee eens dat er gezorgd moet worden voor één grote, massale demonstratie die eens wat indruk maakt op het juiste moment. Niet steeds van die halfbakken demonstraties met een kleine opkomst die iedereen alleen maar demonstreermoe maken.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89477515
Kijk op deze website:

http://www.europa-nu.nl/i(...)niet_retroactiviteit

Deze wet is retroactief, dus niet legaal!!
  vrijdag 3 december 2010 @ 15:11:43 #143
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89477641
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:08 schreef catchit het volgende:
Kijk op deze website:

Je weet dat dit een voorstel was van een parlementariër?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:15:40 #144
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89480673
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:11 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je weet dat dit een voorstel was van een parlementariër?
je wilt echt heel erg graag dat dit voorstel wordt ingevoerd hè?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 3 december 2010 @ 16:29:52 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89481334
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:15 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

je wilt echt heel erg graag dat dit voorstel wordt ingevoerd hè?
Wat een domme reactie dit. Of ik voor of tegen ben staat volkomen los van het feit dat ik hier mensen wijs op foutieve suggesties of juridische constructies.

Jij wil echt heel graag wat zeuren hé.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 3 december 2010 @ 18:57:18 #146
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89487181
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 december 2010 16:29 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat een domme reactie dit. Of ik voor of tegen ben staat volkomen los van het feit dat ik hier mensen wijs op foutieve suggesties of juridische constructies.

Jij wil echt heel graag wat zeuren hé.
QFT
pi_89487841
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 december 2010 15:08 schreef catchit het volgende:
Kijk op deze website:

Dit heeft er echt niks mee te maken :')
pi_89494951
Weet iemand op grond van goede redenen of de vertraging van meer dan 1 jaar geldt binnen een studie of binnen de periode dat je studeert? Zoals nu bericht wordt lijkt de wet zich toe te spitsen op studievertraging binnen een studie, wat zou impliceren dat je zonder problemen eerst een jaar een (achteraf verkeerde) studie kan doen, dan kunt overstappen en vervolgens je tweede studie nominaal kunt afronden zonder problemen.

Hier en daar wordt geroepen dat mensen die een verkeerde studie kiezen ook in de problemen komen, maar ik zie niet precies waar men dat op baseert.
pi_89511985
Binnen de periode dat je studeert. Dus een foute keuze gaat dan gewoon meetellen.

Anders zou deze regel juist vertraging veroorzaken: Mensen zouden dan dan nu sneller een andere studie kiezen als de eerste niet 100% bevalt.

Even doorbijten in een studie die je niet helemaal ligt kan immers vertraging opleveren en kost je dan 3000 extra. Switchen zou gratis zijn.

En je kan dan ook een jaar het studentenleven uitproberen en dan weer met schone lei beginnen.

Volgens mij mag je met een master wel weer voor lager geld studeren. Maar als je vertragings-recht al op is ook geen dag langer.
When it comes to survival..
pi_89512981
quote:
1s.gif Op donderdag 2 december 2010 17:15 schreef Ryon het volgende:
De LSVB heeft echter van het OCW te horen gekregen dat dat niet klopt, en zo is mij dat ook uitgelegd
Door wie is het jou uitgelegd?

Je lijkt me de meest geïnformeerde user hier, en het zou me heeel goed uitkomen als jij gelijk hebt.
When it comes to survival..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')