En als je kapt met je opleiding, en je begint een nieuwe dan gaat er een nieuwe 'nominale termijn' in. Dan zou je dus 7 jaar achter elkaar steeds iets anders kunnen doen zonder 'boete'quote:Op donderdag 2 december 2010 21:20 schreef Cortax het volgende:
[..]
In de situatie die jij schetst is de nominale studieduur 6 jaar, en zou je dus pas in het 8e jaar de boete betalen, tenminste, zoals jij het schetst.
Tuurlijk, dat regeerakkoord deugt niet. Ze hebben bijvoorbeeld en passant ook even ingevoegd, dat de numerus fixus wordt afgeschaft, terwijl ze geen idee hebben wat daarvoor moet gebeuren en de medische branche heeft allang duidelijk gemaakt dat dit niet zomaar mogelijk is. Het is typisch voor deze regering, eerst besluiten en daarna gaan nadenken, als ze dat überhaupt nog doen.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:28 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem met dit soort dingen is natuurlijk dat het in een uurtje is bedacht aan de coalitie-onderhandelingstafel. Daar is dan grofweg een bedrag aan bezuiniging bij uitgerekend, en dat bedrag is dan in steen verankerd. Of en hoe het allemaal daadwerkelijk uit te voeren is en wat de impact op "speciale gevallen" is mogen ambtenaren dan maar gaan uitzoeken.
Maar dat betekent dus dat je beboet wordt terwijl je met je master wel keurig op schema loopt.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:08 schreef Cortax het volgende:
Zoals het op mij is overgekomen willen ze het geheel van de studie aanschouwen: Een studie duurt 4 jaar +1 jaar vertraging = 5 jaar. Na 5 jaar (wat je ook doet, bachelor of master) betaal je het verhoogde collegegeld. Ik vermoed dus mogelijkheid #1
Misschien bedoelen ze dat ze je studie als een geheel zien qua 'rechten' die je ervoor krijgt. Een x jaar stufi, (op is op, ook al ben je nog niet bij je master ) en een jaar uitlooprecht 'op is op' .quote:Op donderdag 2 december 2010 21:08 schreef Cortax het volgende:
Zoals het op mij is overgekomen willen ze het geheel van de studie aanschouwen: Een studie duurt 4 jaar +1 jaar vertraging = 5 jaar. Na 5 jaar (wat je ook doet, bachelor of master) betaal je het verhoogde collegegeld. Ik vermoed dus mogelijkheid #1
De VVD wil studeren dan ook weer alleen voor de elite maken. Al die paupers die maar wat leren en mondig worden en zich opwerken, dat kan niet hoor.quote:Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus dat je beboet wordt terwijl je met je master wel keurig op schema loopt.
Dat is mensen gewoon afschrikken om te studeren en heeft dus niks meer met ' prikkelen' te maken.
dan moet ik naar de uniquote:Op vrijdag 3 december 2010 12:05 schreef Ewelina het volgende:
Vrijdag 10 december komt er een demonstratie: http://www.asva.nl/
Demonstreren tegen maatregelen die een vijfjarige kleuter bedacht had kunnen hebben, maar helaas door dit kabinet serieus worden genomen is nooit verkeerd. Weg met Rutte! Ik hoef geen mongool als minister president.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:14 schreef von_Preussen het volgende:
Waarom nu al protesten en dat op korte termijn?
Is het niet handiger om in Januari, als men met de wet aan de slag gaat, kort daarvoor te gaan protesteren? Want nu vergeet de samenleving dat hele protest weer in Januari, dan kan je in mijn optiek beter demonstreren als het daadwerkelijk zin heeft.
En wat mij betreft gaat dat ook echt wel gebeuren als ze niet gaan luisteren.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:50 schreef De_Kardinaal het volgende:
Demonstreren is voor mietjes! Rebelleren moet je! Een coup d'etat forceer je niet met een spandoek en wat loze leuzen!
Je weet dat dit een voorstel was van een parlementariër?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:08 schreef catchit het volgende:
Kijk op deze website:
http://www.europa-nu.nl/i(...)niet_retroactiviteit
Deze wet is retroactief, dus niet legaal!!
je wilt echt heel erg graag dat dit voorstel wordt ingevoerd hè?quote:Op vrijdag 3 december 2010 15:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je weet dat dit een voorstel was van een parlementariër?
Wat een domme reactie dit. Of ik voor of tegen ben staat volkomen los van het feit dat ik hier mensen wijs op foutieve suggesties of juridische constructies.quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:15 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
je wilt echt heel erg graag dat dit voorstel wordt ingevoerd hè?
QFTquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een domme reactie dit. Of ik voor of tegen ben staat volkomen los van het feit dat ik hier mensen wijs op foutieve suggesties of juridische constructies.
Jij wil echt heel graag wat zeuren hé.
Dit heeft er echt niks mee te makenquote:Op vrijdag 3 december 2010 15:08 schreef catchit het volgende:
Kijk op deze website:
http://www.europa-nu.nl/i(...)niet_retroactiviteit
Deze wet is retroactief, dus niet legaal!!
Door wie is het jou uitgelegd?quote:Op donderdag 2 december 2010 17:15 schreef Ryon het volgende:
De LSVB heeft echter van het OCW te horen gekregen dat dat niet klopt, en zo is mij dat ook uitgelegd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |