abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89515206
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 12:00 schreef LesStroud het volgende:
Binnen de periode dat je studeert. Dus een foute keuze gaat dan gewoon meetellen.

Dit is nog totaal niet bekend he..

Daarnaast, jouw argumentatie is ook niet waterdicht. Stel dat je in je 5e jaar van studie X zit en je hebt 120 ECTS. Dan ga je niet even opnieuw inschrijven of van studie veranderen puur omdat je dan minder collegeld moet betalen. Immmers je moet ook alle punten opnieuw halen.

Voor zover ik het begrijp heeft deze regel betrekking op de studie die je doet en niet over de periode dat je gestudeerd hebt.

[ Bericht 31% gewijzigd door Warren op 04-12-2010 13:54:03 ]
  zaterdag 4 december 2010 @ 13:57:03 #152
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89515570
In het eerste helft van het 1 jaar zou het nog wel kunnen, in het 5e niet meer..
pi_89516509
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 13:46 schreef Warren het volgende:

[..]
Voor zover ik het begrijp heeft deze regel betrekking op de studie die je doet en niet over de periode dat je gestudeerd hebt.
Dat heb ik nergens gezien. De LSvB is het ook niet met je eens, en zij hebben overleg gehad met het ministerie.

quote:
Het nieuwe kabinet is van plan om op verschillende manieren hard te bezuinigen op studenten. Zo zal het kabinet studenten die langer dan één jaar uitloop in hun studie hebben straffen met een collegegeldverhoging van 3.000 euro per jaar en het intrekken van de OV-kaart. Concreet betekent dit dat studenten met studievertraging door bijvoorbeeld een functiebeperking, een studieprogramma in het buitenland, een verkeerde studiekeuze het risico lopen een hoger collegegeldtarief te betalen. Ook zullen zij dan zelf voor de reiskosten moeten opdraaien. Dit is vooral vervelend indien studenten in een andere stad studeren of stagelopen, dan waar zij wonen.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89516568
er is woensdag een informatiebijeenkomst bij ons, maar helaas kan ik daar niet heen want ik moet 'gewoon' werken om zo m'n studie te kunnen betalen...

ben benieuwd wat daar uit komt...
Ja doei.
pi_89516784
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:26 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Dat heb ik nergens gezien. De LSvB is het ook niet met je eens, en zij hebben overleg gehad met het ministerie.

[..]

Ja, maar in dat bericht staat "uitloop in hun studie". Stel ik rond bachelor X af binnen de tijd, dan begin ik met bachelor 2 aan een schone lei. Ik vind het sowieso een heel dubbelzinnig bericht.

Maar het blijft speculeren, er is toch nog geen concreet wetsvoorstel? Zolang er niets concreet is, ga ik uit van mijn standpunt....
pi_89516905
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:36 schreef Warren het volgende:

[..]

Ja, maar in dat bericht staat "uitloop in hun studie". Stel ik rond bachelor X af binnen de tijd, dan begin ik met bachelor 2 aan een schone lei.

Maar het blijft speculeren, er is toch nog geen concreet wetsvoorstel?
Klopt dat het bij speculeren blijft, maar het lijkt me persoonlijk echt heel sterk als ze gaan kijken naar de uitloop in je huidige studie, en eerdere niet-afgemaakte studies buiten beschouwing laten. De huidige prestatiebeurs en ov-regeling houden daar immers ook geen rekening mee. "Hun studie" zie ik persoonlijk als onzorgvuldig taalgebruik voor "hun studietijd".
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_89517020
Ja maar kijk, hoe bepaal je dan nog wat de "normale studieduur is"?

Stel je begint aan Geneeskunde. Hiervoor staat 6 jaar. Maar je stop na 2 jaar en je gaat economie doen ofzo (4 jaar)? Wat geldt er dan?
Of stel het omgekeerde: je begint aan economie en je stopt na 2 jaar en je gaat geneeskunde doen?

Volgens mij ontstaat hier een groot propleem... je kan immers niet meer spreken van vertraging in je studie.
pi_89517076
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:45 schreef Warren het volgende:
Ja maar kijk, hoe bepaal je dan nog wat de "normale studieduur is"?

Stel je begint aan Geneeskunde. Hiervoor staat 6 jaar. Maar je stop na 2 jaar en je gaat economie doen ofzo (4 jaar)? Wat geldt er dan?
Of stel het omgekeerde: je begint aan economie en je stopt na 2 jaar en je gaat geneeskunde doen?

Volgens mij ontstaat hier een groot propleem... je kan immers niet meer spreken van vertraging in je studie.
Op exact dezelfde manier als nu bepaald wordt hoeveel jaar stufi je krijgt. Als ik het goed heb is dat 4 jaar voor je eerste voorbeeld, 6 jaar voor je tweede. Hoog collegegeld kan dan ingaan na respectievelijk 5 en 7 jaar.
pi_89517091
Is er eigenlijk al een 'Kamer datum' voor dit voorstel?
Ja doei.
pi_89517233
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Op exact dezelfde manier als nu bepaald wordt hoeveel jaar stufi je krijgt. Als ik het goed heb is dat 4 jaar voor je eerste voorbeeld, 6 jaar voor je tweede. Hoog collegegeld kan dan ingaan na respectievelijk 5 en 7 jaar.
Ik weet niet hoor. Ik en vele mensen met mij hebben het toch anders opgevat. Daarom wacht ik even af wat er concreet gaat gebeuren.

Ik vraag me wel af waar ze het nu in de Kamer over hebben. Er is nog niks echt concreet bekend, dus waar praten ze nu over?
pi_89517291
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:51 schreef Warren het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor. Ik en vele mensen met mij hebben het toch anders opgevat. Daarom wacht ik even af wat er concreet gaat gebeuren.

Ik vraag me wel af waar ze het nu in de Kamer over hebben. Er is nog niks echt concreet bekend, dus waar praten ze nu over?
Drugs in Eindhoven..
Ja doei.
pi_89517422
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:51 schreef Warren het volgende:

[..]

Nouja, we zullen vanzelf zien wie er gelijk heeft. :) Ik hoop natuurlijk dat jij dat bent.
pi_89517778
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 14:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nouja, we zullen vanzelf zien wie er gelijk heeft. :) Ik hoop natuurlijk dat jij dat bent.
Inderdaad. En moet je je eens voorstellen welk gevolg dit heeft voor mensen die bijvoorbeeld geneeskunde willen doen. Stel je bent uitgeloot, dan zit een parkeerstudie er niet meer in (als jij gelijkt hebt).
pi_89518510
Ach het kabinet wil ook de numerus fixus afschaffen zonder eerst goed na te denken of dat wel haalbaar is, dus dat probleem is wat hun betreft ook al opgelost. :N
  zaterdag 4 december 2010 @ 15:32:05 #165
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89518709
Aan de ene kant denk ik dat Warren gelijk heeft. Anders zouden ze in principe een hardwerkende student bitchen, die nu aan een master begint, omdat ie aan het begin van zijn studententijd ooit een paar jaartjes vertraging heeft opgelopen..

Aan de andere kant heeft Wombat een punt dat het met stufie en OV ook vanaf het begin gaan lopen en op is op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rubber_Johnny op 04-12-2010 15:50:13 ]
pi_89518801
ik hoop dat ze het voor de huidige studenten 'verzwakken' door te kijken naar de HUIDIGE studie waar men mee bezig is... dan is het voor hen die in het verleden een studieswitch (of meer :') omdat ze niet dachten dat het ze zoveel extra geld zou gaan kosten) nog te behappen...
Ja doei.
pi_89520802
quote:
16s.gif Op zaterdag 4 december 2010 15:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ach het kabinet wil ook de numerus fixus afschaffen zonder eerst goed na te denken of dat wel haalbaar is, dus dat probleem is wat hun betreft ook al opgelost. :N
Nou, ik ga dus geneeskunde doen (volgende jaar, als alles lukt) en ik heb hier naar gekeken. Het plan om de numerus fixus op te heffen gaat dus echt niet door (zoals het er nu naar lijkt). Er zijn simpelweg te weinig capaciteiten bij uni's en er zijn te weinig opleidingsplekken.
Hoogstens wordt de loting afgeschaft en wordt het 100% decentrale selectie. Voorlopig is het allemaal toekomstmuziek.
pi_89522295
Nou nog meer demonstraties:

quote:
Studenten weer straat op tegen bezuinigingen

Uitgegeven: 4 december 2010 16:07
Laatst gewijzigd: 4 december 2010 16:08

AMSTERDAM - Studenten gaan vrijdag weer in verschillende steden de straat op om te demonstreren tegen de geplande bezuinigingen op het onderwijs.

Er vindt onder meer een demonstratie plaats op de Dam in Amsterdam. Verder zijn er protesten in Nijmegen en Wageningen.

Dat liet voorzitter Lodewijk Berkhout van de Amsterdamse studentenvakbond ASVA studentenunie zaterdag weten.

Volgens hem is er al jarenlang te weinig geld voor onderwijs en zijn de nieuwe bezuinigingen dan ook onacceptabel.

Hoger collegegeld

Studenten gingen al eerder de straat op om tegen deze bezuinigingen te protesteren.

Het kabinet wil onder meer dat studenten voor hun masteropleiding geen studiefinanciering meer krijgen, maar alleen nog maar geld kunnen lenen.

Verder zouden studenten die minimaal een jaar langer over hun studie doen dan de bedoeling is, een hoger collegegeld moeten betalen: 5000 euro per jaar.

Aanmeldingen

Op een speciale Facebook-pagina hadden zaterdagmiddag al circa 1500 personen aangegeven bij de demonstratie in Amsterdam te zijn.

Berkhout: ''De snelheid waarmee de aanmeldingen binnenkomen laat zien dat heel veel studenten zich zorgen maken over de geplande bezuinigingen. Iedereen is hier welkom.''

© ANP
know'm sayin?
word? word.
pi_89522317
In Nijmegen en op andere plaatsen in Nederland komen ook studenten bij elkaar.. :)
Ja doei.
pi_89523842
¤5000 extra collegegeld? Of is dat die ¤3000 + ¤1700 "gewoon"?
pi_89525516
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 17:48 schreef von_Preussen het volgende:
¤5000 extra collegegeld? Of is dat die ¤3000 + ¤1700 "gewoon"?
Dat is die 3000 + 1700 idd.
pi_89531562
Al snap ik dat eeuwige studeerders moeten aangepakt worden, maar 1 jaar....? Dus als ik van het HBO naar het WO ga en een verkeerde studiekeuze maak (wat ik gedaan heb), mag ik dus gaan betalen? Voor mij zou deze plannen een enorme financiële aanslag zijn. Ik heb het simpelweg niet.

Maargoed, tot zover ik weet komt deze regeling nooit door de 1e kamer heen. Het gaat tegen een paar wetten in, waarvan onder andere het vertrouwensbeginsel. Ik zou misschien nooit zijn begonnen met mijn nieuwe studie als ik dit van te voren wist.

Oplossing? Nominaal+ 2 of 3 jaar (?) met wellicht uitzonderingen voor technische en medische studenten. Er moet ook wel iets meer begrip komen voor zieke, gehandicapte, en studenten die vanaf lagere niveaus instromen (MBO, HBO). Deze regel is overduidelijk snel in elkaar geflanst tijdens het plannen van bezuinigen.
I think a hero is an ordinary individual who finds strength to persevere and endure in spite of overwhelming obstacles.
Christopher Reeve
  zaterdag 4 december 2010 @ 23:13:19 #173
52636 M2theC
You designed yourself
pi_89535120
Ze lossen hier niet echt het probleem mee op. Het overgrote deel zal dus niet afstuderen... Maargoed, het gaat om het geld en niet om de kwaliteit van het onderwijs en van de algemene kennis en ontwikkeling.
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 09:37:38 #174
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89543083
Wat ik dan niet begrijp:

Heb het HBO in 3 jaar afgerond (versneld)
Wil naar WO een master doen waar 1,5 jaar nominaal voor staat.
Heb een jaar stufi over
HBO klaar > WO master is NIET meer collegegeld. Is dit dan WEL meetellend voor de 3000 euro regeling? Zo ja: crap.
Zo nee: ik maak de master af in 2,5 jaar, heb ik dan WEL 3000 euro boete?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 5 december 2010 @ 09:54:29 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_89543207
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 december 2010 21:37 schreef Hawkery het volgende:
Al snap ik dat eeuwige studeerders moeten aangepakt worden, maar 1 jaar....? Dus als ik van het HBO naar het WO ga en een verkeerde studiekeuze maak (wat ik gedaan heb), mag ik dus gaan betalen? Voor mij zou deze plannen een enorme financiële aanslag zijn. Ik heb het simpelweg niet.

Maargoed, tot zover ik weet komt deze regeling nooit door de 1e kamer heen. Het gaat tegen een paar wetten in, waarvan onder andere het vertrouwensbeginsel. Ik zou misschien nooit zijn begonnen met mijn nieuwe studie als ik dit van te voren wist.

Oplossing? Nominaal+ 2 of 3 jaar (?) met wellicht uitzonderingen voor technische en medische studenten. Er moet ook wel iets meer begrip komen voor zieke, gehandicapte, en studenten die vanaf lagere niveaus instromen (MBO, HBO). Deze regel is overduidelijk snel in elkaar geflanst tijdens het plannen van bezuinigen.
Onwerkbaar.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 10:07:31 #176
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89543346
Onwerkbaar inderdaad. Meer omdat het instromen weliswaar goed is, maar je aan de andere kant wél moet beseffen dat je jezelf moet bewijzen. Ook hier kunnen dan de kosten aanhangen. Je kiest er zelf voor ná al een diploma gehaald te hebben om door te gaan. Niemand verplicht je dit te doen. Een diploma per persoon. Én ja, dat zeg ik die ook nu bezig is met de tweede. Gewoon geen stufi meer. Wél gewone collegegelden. Geen idee wat deze hersenspinsel oplevert?
pi_89543413
Als ik niet een spaarpotje had gemaakt voor noodgevallen had ik m'n eerste diploma niet eens kunnen halen -O- gelukkig hèb ik een spaarpotje voor noodgevallen.. heeft al dat werken toch nog zin :')
Ja doei.
  zondag 5 december 2010 @ 10:53:55 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89543947
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:07 schreef Renesite het volgende:
Onwerkbaar inderdaad. Meer omdat het instromen weliswaar goed is, maar je aan de andere kant wél moet beseffen dat je jezelf moet bewijzen. Ook hier kunnen dan de kosten aanhangen. Je kiest er zelf voor ná al een diploma gehaald te hebben om door te gaan. Niemand verplicht je dit te doen. Een diploma per persoon. Én ja, dat zeg ik die ook nu bezig is met de tweede. Gewoon geen stufi meer. Wél gewone collegegelden. Geen idee wat deze hersenspinsel oplevert?
Wel handig gedaan door de overheid. Eerst hak je een jaar af van de oude doctoraalstudie, dat geef je een ander naampje en dan zeg je tegen mensen die dat willen behalen "sorry, je wilt een tweede studie doen, ga maar meer betalen voor hetzelfde".
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_89544096
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:53 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Wel handig gedaan door de overheid. Eerst hak je een jaar af van de oude doctoraalstudie, dat geef je een ander naampje en dan zeg je tegen mensen die dat willen behalen "sorry, je wilt een tweede studie doen, ga maar meer betalen voor hetzelfde".
:r :r :r :r

Ik neem aan dat je er vrijdag bij bent?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_89544719
Ik ben erbij. Kan iemand mij een link geven naar het facebook event, thanks!
  zondag 5 december 2010 @ 11:42:44 #182
123170 alors
zlata1234
pi_89544853
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 10:07 schreef Renesite het volgende:
Jij doet toch gewoon een HBO na MBO? Dat vind ik geen tweede studie. Je krijgt nog gewoon stufi, ov én normaal collegegeld.
know'm sayin?
word? word.
pi_89545065
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:36 schreef Vraagteken87 het volgende:
Ik ben erbij. Kan iemand mij een link geven naar het facebook event, thanks!
In Amsterdam: http://www.facebook.com/event.php?eid=177994625560767
  zondag 5 december 2010 @ 13:30:42 #184
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89548035
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 11:02 schreef Ewelina het volgende:

[..]

:r :r :r :r

Ik neem aan dat je er vrijdag bij bent?
Ja, ik skip er zelfs college voor.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 5 december 2010 @ 13:41:38 #185
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89548420
Heel even voor de mensen die zeggen dat ze met die nieuwe regeling hun studie financieel niet af kunnen maken: er is sprake van dat het maximumbedrag aan collegegeldkrediet dat je bij de DUO kunt lenen met hetzelfde bedrag omhoog gaat. Onmogelijk is het dus niet om het af te maken, maar je krijgt er wel een hogere studieschuld van.
pi_89549642
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 13:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Heel even voor de mensen die zeggen dat ze met die nieuwe regeling hun studie financieel niet af kunnen maken: er is sprake van dat het maximumbedrag aan collegegeldkrediet dat je bij de DUO kunt lenen met hetzelfde bedrag omhoog gaat. Onmogelijk is het dus niet om het af te maken, maar je krijgt er wel een hogere studieschuld van.
Als je geen stufi meer krijgt ben je wel genaaid.
pi_89549665
je mag nog tot 6 jaar na je stufi gewoon collegekrediet lenen (maximaal lenen).
Ja doei.
pi_89549729
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
je mag nog tot 6 jaar na je stufi gewoon collegekrediet lenen (maximaal lenen).
Toch maar tot 3 jaar nadat je geen beurs meer krijgt? :{
pi_89550114
Mr.Mo heeft vorig jaar als enig jaar nog maximaal geleend, 10e jaar.
Ja doei.
  Moderator zondag 5 december 2010 @ 14:29:58 #190
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_89550163
quote:
Op zondag 5 december 2010 11:42 schreef alors het volgende:

[..]

Jij doet toch gewoon een HBO na MBO? Dat vind ik geen tweede studie. Je krijgt nog gewoon stufi, ov én normaal collegegeld.
dáár zou eventueel wel iets op bezuinigd mogen worden. Maar een universitaire studie zonder master is als ren hond zonder staart. Het bestaat maar er mist wel wat...
  zondag 5 december 2010 @ 14:51:58 #191
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_89550950
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 14:28 schreef motorbloempje het volgende:
Mr.Mo heeft vorig jaar als enig jaar nog maximaal geleend, 10e jaar.
Ik had een mailtje van de IB-groep gehad dat je 3 jaar nog kunt lenen (na de 4 jaar stufi). Is het verschil dan dat je het collegegeldkrediet tot 6 jaar na je studie kunt laten lopen?
  zondag 5 december 2010 @ 15:00:26 #192
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89551239
Dit wist ik niet:
quote:
Lenen na je prestatiebeurs
Als je geen recht meer hebt op de prestatiebeurs, maar wel als voltijdstudent staat ingeschreven, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Die periode van drie jaar noemen we de leenfase. Als je in de leenfase zit kun je in 2010 en 2011 per maand maximaal ¤ 853,16 lenen.
http://www.ibgroep.nl/par(...)nanciering/lenen.asp

Misschien dat motorbloempje nog onder een oudere regeling viel?

Bij het collegegeldkrediet staat overigens niet gespecificeerd hoe lang je dat kunt lenen, maar de zin "naast de 'gewone' lening" impliceert dat daar ook het maximum van 3 jaar geldt.
http://www.ibgroep.nl/par(...)llegegeldkrediet.asp
pi_89552389
Mr.Mo had daarvoor niet geleend, dus ik denk dat je TOT 6 jaar na je stufi-einde dus 3 jaar kunt lenen. Als je dat meteen doet, dan ben je er na 3 jaar doorheen, je kunt ook, mocht je langer studeren, dit dus later doen.. :)
Ja doei.
  zondag 5 december 2010 @ 15:43:47 #194
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89552591
Aah, dat verklaart. "Tot 6 jaar na je stufi-eind" zal wel "totdat 10 jaar na het begin van je stufi" zijn. Er zijn ook vijf-jarige studies ;)
pi_89552615
Nou ja, anywho, ik zou het dus nog kunnen lenen, whoop-tee-doo :') maar gelukkig kan ik 't betalen mocht het er door komen.. :@
Ja doei.
  zondag 5 december 2010 @ 16:04:23 #196
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_89553235
Ik wil even een vraag stellen. Ik heb volgens mij bij buitenhof gehoord dat als je op hbo studievertraging hebt opgelopen van 1 jaar of meer, dat je dan op de universiteit dan geldt als een boetestudent. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
  zondag 5 december 2010 @ 16:09:14 #197
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_89553356
Ja dat viel mij ook al op. Op zich is dat in lijn met het idee dat je 1 jaar nadat je geen recht op stufi meer hebt hoger collegegeld gaat betalen. Maar dat idee hebben we in dit topic niet nog kunnen bevestigen of ontkrachten.
pi_89553759
Voor de mensen die het niet gezien hebben:

http://www.vpro.nl/progra(...)4884/items/44259452/

En inderdaad, hij heeft het over de periode dat je gestudeerd hebt... ik hoop echt dat dit niet zo gaat uitpakken.
  zondag 5 december 2010 @ 16:35:07 #199
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_89554107
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik wil even een vraag stellen. Ik heb volgens mij bij buitenhof gehoord dat als je op hbo studievertraging hebt opgelopen van 1 jaar of meer, dat je dan op de universiteit dan geldt als een boetestudent. Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten?
Zal wel zo zijn. Voor studiefinanciering tellen HBO en WO ook gelijk.
  zondag 5 december 2010 @ 18:07:04 #200
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89557082
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 16:23 schreef Warren het volgende:
Voor de mensen die het niet gezien hebben:

http://www.vpro.nl/progra(...)4884/items/44259452/

En inderdaad, hij heeft het over de periode dat je gestudeerd hebt... ik hoop echt dat dit niet zo gaat uitpakken.
Dan studeer je keihard voor je nieuwe master en mag je dus dik gaan betalen omdat je ergens in 2007 andere dingen aan je hoofd dan studeren gehad hebt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')