Nou moet ik ook toegeven dat het mij niet altijd duidelijk is wat de ideologie van het CDA is. Maar de meeste ministers in het vorige kabinet konden het ook prima vinden met elkaar dus dat zegt weinig. Als er personen elkaar dwars lagen waren dit vooral Verhagen, Bos en Balkenende.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ideologische verschillen? Tussen vvd en cda sowieso niet, allicht tussen pvv en vvd-cda, maar ik heb het vermoeden dat het intern een stuk genuanceerder ligt. Rutte Wilders en Verhagen kunnen erg goed met elkaar opschieten.
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik bespeur ook een zekere 'bias'.
Ja, de verkeerde kant op juist. Er moet juist fors bezuinigd worden op de zorg om de overheidsfinanciën gezond te houden. Het zou mooi zijn als de PVV weer behoorlijk gaat krimpen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje, op de zorg hebben ze zeker wel het eea voor elkaar gebokst.
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:55 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nou moet ik ook toegeven dat het mij niet altijd duidelijk is wat de ideologie van het CDA is. Maar de meeste ministers in het vorige kabinet konden het ook prima vinden met elkaar dus dat zegt weinig. Als er personen elkaar dwars lagen waren dit vooral Verhagen, Bos en Balkenende.
Oké, maar daar vind je denk ik bij alle partijen wel steun voor. Zelfs bij de VVD, alleen bij hun minder dan bij een ChristenUnie.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Beetje, op de zorg hebben ze zeker wel het eea voor elkaar gebokst.
Ben je Marokkaans ofzo, jonguuh?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.
Wat wil je dan? Dat ze meteen hun hele programma hadden geprullenmandeerd zodat er geen meerderheid in de 1e kamer wordt gekozen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, de verkeerde kant op juist. Er moet juist fors bezuinigd worden op de zorg om de overheidsfinanciën gezond te houden. Het zou mooi zijn als de PVV weer behoorlijk gaat krimpen.
Nee, er was haat en nijd tussen een paar belangrijke poppetjes. De meesten hebben heel fijn samen gewerkt.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uh, er was haat en neit tussen de bewindslieden van pvda en cda hoor.
Heb skit jongu.quote:
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Nee, er was haat en nijd tussen een paar belangrijke poppetjes. De meesten hebben heel fijn samen gewerkt.
Ik zie de politiek realiteit ook wel hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:58 schreef phpmystyle het volgende:
Wat wil je dan? Dat ze meteen hun hele programma hadden geprullenmandeerd zodat er geen meerderheid in de 1e kamer wordt gekozen?
Is dat niet wat vroeg om daar nu al uitspraken over te doen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef JoaC het volgende:
php, noem eens 5 grote beleidswijzigingen die dit kabinet ook werkelijk klaarspeelt.
En de Sp en PvdA groeien?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zie de politiek realiteit ook wel hoor.Maar ik zou het niet erg vinden als de PVV weer fors gaat krimpen.
Er zijn een aantal zaken die nu al afgeschreven kunnen worden(o.a. i.v.m. verdragswijzigingen)quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is dat niet wat vroeg om daar nu al uitspraken over te doen?
Nee, de kiezers moeten weer naar het CDA gaan. In het zuiden heeft het CDA enorme verliezen geleden ten gunste van de PVV, ik zie dat graag weer veranderen.quote:
Volgens mij was Donner juist iemand die qua persoon heel goed in de smaak viel bij bewindslieden van andere partijen. Ik denk dat Verhagen het eerder aan de stok heeft gehad met PvdA'ers. En de CU is natuurlijk de perfecte lijm tussen de PvdA en CDA.quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.
Eimert "ik heb een probleem met autoriteit" Middelkoop? Tineke Faalinga? Andre Rouvoet met zijn faalministerie?quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, Bos en JP, Donner en bepaalde pvda'ers. Alleen de CU kon imo goed functioneren in dit kabinet.
Immigratiequote:Op dinsdag 30 november 2010 19:59 schreef JoaC het volgende:
php, noem eens 5 grote beleidswijzigingen die dit kabinet ook werkelijk klaarspeelt.
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijkquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Immigratie
Veiligheid
Meer marktwerking in thuiszorg
Infrastructuur
Overheidsfinanciën.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef eriksd het volgende:
[..]
Eimert "ik heb een probleem met autoriteit" Middelkoop? Tineke Faalinga? Andre Rouvoet met zijn faalministerie?
Echt, wat een zooitje was dat.
Hou ook in de gaten welk beleid voorkomen is. Kilometerheffing is voorkomen, een uitgesproken EU-geile koers is voorkomen en allerlei extra inkomensnivellering is voorkomen. Dat is winst ten opzichte van Paars+ vind ik.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef JoaC het volgende:
[..]
Er zijn een aantal zaken die nu al afgeschreven kunnen worden(o.a. i.v.m. verdragswijzigingen)
Ja maar ook de SP en de PvdA?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, de kiezers moeten weer naar het CDA gaan. In het zuiden heeft het CDA enorme verliezen geleden ten gunste van de PVV, ik zie dat graag weer veranderen.
Dus het ontbreken van veranderingen is wijzigen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hou ook in de gaten welk beleid voorkomen is. Kilometerheffing is voorkomen, een uitgesproken EU-geile koers is voorkomen. Dat is winst ten opzichte van Paars+ vind ik.
Nee, maar wel winst. Het is voor mij een reden toch niet uitgesproken negatief te zijn over het huidige kabinet. Hervormen om te hervormen is niet de gedachte die ik graag deel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:04 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dus het ontbreken van veranderingen is wijzigen?
Dit is specifiek.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijk
Hij maakt het je juist moeilijk, hier kun jij niet specifiek op reageren.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef JoaC het volgende:
[..]
Specifieker, anders maak het je me wel heel makkelijk
Dit plus het feit dat er geen maatschappelijk draagvlak was voor P+quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:05 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, maar wel winst. Het is voor mij een reden toch niet uitgesproken negatief te zijn over het huidige kabinet. Hervormen om te hervormen is niet de gedachte die ik graag deel.
Je noemt 4 ministeriesquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |