Nu.nlquote:NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan
Uitgegeven: 30 november 2010 14:35
Laatst gewijzigd: 30 november 2010 14:39
AMSTERDAM – De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven.
© NASA
De nieuwe bevindingen op het gebied van astrobiologie worden donderdag gepresenteerd op een persconferentie die plaatsvindt rond 20.00 uur Nederlandse tijd.
De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven. De persconferentie zal live te volgens zijn via het online televisiestation van de NASA op http://www.nasa.gov/ntv.
Ze hebben weer ergens water gevonden?quote:De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven.
Richard Dawkins en Stephen Hawkingquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zou het eindelijk zover zijn? Cijfermatig gezien de hoeveelheid planeten alsmede uitspraken van dr. Hawkings hebben ons natuurlijk altijd al doen laten vermoeden dat het vinden van leven slechts een kwestie van tijd zou zijn, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelfs in mijn stoutste dromen niet heb durven hopen dat er ook maar een bacterie werd gevonden. Let it be!
Je hebt gelijk, het zal de emotie wezenquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:21 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Richard Dawkins en Stephen Hawking
Soms maak ik die fout ook wel.
Ik gok op een nieuwe manier om leven op te sporen. Als ze daadwerkelijk leven hebben gevonden houden ze het denk ik stil tot ze er wat meer informatie over hebben of in ieder geval wat experimenten hebben gedaan.quote:De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven
Ik heb liever dat er niks ontdekt wordt, in ieder geval geen leven dat onafhankelijk van aards leven is ontstaan. Hoe makkelijker leven kan ontstaan en tot een bepaald niveau evolueren, des te groter is de kans dat de toekomstige ontwikkeling van onze beschaving problematisch is, gegeven het feit dat we geen verontwikkelde beschavingen zien. Ergens zit een bottleneck en ik zie die liever in ons verleden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zou het eindelijk zover zijn? Cijfermatig gezien de hoeveelheid planeten alsmede uitspraken van dr. Hawkings hebben ons natuurlijk altijd al doen laten vermoeden dat het vinden van leven slechts een kwestie van tijd zou zijn, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelfs in mijn stoutste dromen niet heb durven hopen dat er ook maar een bacterie werd gevonden. Let it be!
Ze zeggen duidelijk dat het gaat om bevindingen over het mogelijk bestaat van buitenaards leven. Als er echt iets van leven was gevonden (of iets van resten daarvan) kwam het heus niet alleen op NASA TV. Dan zag je nu breaking news op CNN.quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zelfs dat zeggen ze niet, ze zijn veel vager:quote:Op dinsdag 30 november 2010 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze zeggen duidelijk dat het gaat om bevindingen over het mogelijk bestaat van buitenaards leven. Als er echt iets van leven was gevonden (of iets van resten daarvan) kwam het heus niet alleen op NASA TV. Dan zag je nu breaking news op CNN.
quote:De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven.
quote:Bij de presentatie zullen onder meer bioloog Steven Benner, oceanograaf Felisa Wolfe-Simon en geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen.
De aanwezigheid van de laatste wetenschapper voedt de speculaties dat het om een ontdekking op Mars gaat, omdat ze in het verleden onderzoek deed naar leven op de rode planeet.
quote:The part that grabs my attention is this bit in the title of the press release NASA Sets News Conference on Astrobiology Discovery. So the obvious question that jumps to mind is this Has NASA discovered some sort of biological life on another planet or perhaps a moon orbiting a planet in our own solar system?
The geeks over at Kottke.org did some digging on the participants in the conference and found out a few details that hint at what we are looking at for Thursday. Pamela Conrad is a geobiologist and wrote a paper about life on Mars. Felisa Wolf-Simon is an oceanographer and has written on photosynthesis using arsenic. Steven Benner is a biologist that is part of the Team Titan program studying the largest moon of Saturn. James Elser is an ecologist that is part of a NASA-funded program dubbed Follow the Elements. Take all of those factoids and mix them up and something very interesting emerges. Could NASA be revealing the existence of some sort of life on Titan that uses arsenic for photosynthesis? It could be only the announcement that arsenic and other elements conductive to life on Titan have been found, which is still a major discovery.
Nee, want NASA zegt nu nog niks. Donderdagavond 20.05 is het Breaking News op CNNquote:Op dinsdag 30 november 2010 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze zeggen duidelijk dat het gaat om bevindingen over het mogelijk bestaat van buitenaards leven. Als er echt iets van leven was gevonden (of iets van resten daarvan) kwam het heus niet alleen op NASA TV. Dan zag je nu breaking news op CNN.
Zoek eens een link.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Monidique het volgende:
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook zoiets? Reuzespannende aankondiging en hoewel ook wel interessant, geen spectaculaire dingen.
Het gaat vast tegenvallen. Maar toch interessantquote:Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben zeer benieuwd, hopelijk gaat het niet weer tegenvallen
Vorige week in 'Labyrint' een halfuur mede hierover:quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mijn geld staat op Arsenicum gebaseerd leven, hier op aarde
Hier een wat ouder stuk over Shadow Biospheres
Dat dus. Net als die Mars-meteoriet, of dat een satelliet methaan aantoonde in de Marsatmosfeer die door UV-straling afgebroken had moeten zijn, dus dat er een methaanbron op Mars is.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Monidique het volgende:
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook zoiets? Reuzespannende aankondiging en hoewel ook wel interessant, geen spectaculaire dingen.
Als het een 'astro-biologisch'-gerelateerd bericht is lijkt het waarschijnlijker dat het niet dicht bij huis is, alhoewel ik het eerder zie gebeuren dat er een intelligente levensvorm op de bodem van onze eigen oceanen wordt gevonden.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Mijn geld staat op Arsenicum gebaseerd leven, hier op aarde
Hier een wat ouder stuk over Shadow Biospheres
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |