abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:16:01 #1
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_89344729
quote:
NASA kondigt bevindingen over buitenaards leven aan
Uitgegeven: 30 november 2010 14:35
Laatst gewijzigd: 30 november 2010 14:39
AMSTERDAM – De Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA beweert een ontdekking te hebben gedaan die van belang is voor de zoektocht naar buitenaards leven.

© NASA
De nieuwe bevindingen op het gebied van astrobiologie worden donderdag gepresenteerd op een persconferentie die plaatsvindt rond 20.00 uur Nederlandse tijd.
De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven. De persconferentie zal live te volgens zijn via het online televisiestation van de NASA op http://www.nasa.gov/ntv.
Nu.nl

Interesting, of zal dit uiteindelijk weer tegenvallen?
Gourmetten of steengrillen?
pi_89344875
Zou het eindelijk zover zijn? Cijfermatig gezien de hoeveelheid planeten alsmede uitspraken van dr. Hawkings hebben ons natuurlijk altijd al doen laten vermoeden dat het vinden van leven slechts een kwestie van tijd zou zijn, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelfs in mijn stoutste dromen niet heb durven hopen dat er ook maar een bacterie werd gevonden. Let it be!
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:20:12 #3
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89344880
quote:
De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven.
Ze hebben weer ergens water gevonden?
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:21:43 #4
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89344926
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:19 schreef Pizzakoppo het volgende:
Zou het eindelijk zover zijn? Cijfermatig gezien de hoeveelheid planeten alsmede uitspraken van dr. Hawkings hebben ons natuurlijk altijd al doen laten vermoeden dat het vinden van leven slechts een kwestie van tijd zou zijn, maar de eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelfs in mijn stoutste dromen niet heb durven hopen dat er ook maar een bacterie werd gevonden. Let it be!
Richard Dawkins en Stephen Hawking ;)
Soms maak ik die fout ook wel.
pi_89345017
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 15:21 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Richard Dawkins en Stephen Hawking ;)
Soms maak ik die fout ook wel.
Je hebt gelijk, het zal de emotie wezen :D
pi_89345133
Cool, NGC zal waarschijnlijk wel weer een aantal nieuwe docu's maken op basis hiervan, ben benieuwd :9
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:28:41 #7
165512 MASD
Music is dead.
pi_89345180
quote:
De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven
Ik gok op een nieuwe manier om leven op te sporen. Als ze daadwerkelijk leven hebben gevonden houden ze het denk ik stil tot ze er wat meer informatie over hebben of in ieder geval wat experimenten hebben gedaan.
Long live music.
pi_89345264
quote:
Ik heb liever dat er niks ontdekt wordt, in ieder geval geen leven dat onafhankelijk van aards leven is ontstaan. Hoe makkelijker leven kan ontstaan en tot een bepaald niveau evolueren, des te groter is de kans dat de toekomstige ontwikkeling van onze beschaving problematisch is, gegeven het feit dat we geen verontwikkelde beschavingen zien. Ergens zit een bottleneck en ik zie die liever in ons verleden.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:31:25 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_89345268
quote:
Ze zeggen duidelijk dat het gaat om bevindingen over het mogelijk bestaat van buitenaards leven. Als er echt iets van leven was gevonden (of iets van resten daarvan) kwam het heus niet alleen op NASA TV. Dan zag je nu breaking news op CNN.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:32:59 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89345330
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze zeggen duidelijk dat het gaat om bevindingen over het mogelijk bestaat van buitenaards leven. Als er echt iets van leven was gevonden (of iets van resten daarvan) kwam het heus niet alleen op NASA TV. Dan zag je nu breaking news op CNN.
Zelfs dat zeggen ze niet, ze zijn veel vager:

quote:
De ontdekking zal volgens de NASA grote impact hebben op de zoektocht naar bewijzen voor het bestaan van buitenaards leven.
pi_89345627
Ben benieuwd. Er zit een oceanograaf bij, wellicht iets te maken met het water verleden van Mars.

quote:
Bij de presentatie zullen onder meer bioloog Steven Benner, oceanograaf Felisa Wolfe-Simon en geobioloog Pamela Conrad een verklaring afleggen.

De aanwezigheid van de laatste wetenschapper voedt de speculaties dat het om een ontdekking op Mars gaat, omdat ze in het verleden onderzoek deed naar leven op de rode planeet.
pi_89345889
Hier nog wat info over de betrokkenen:

quote:
The part that grabs my attention is this bit in the title of the press release NASA Sets News Conference on Astrobiology Discovery. So the obvious question that jumps to mind is this Has NASA discovered some sort of biological life on another planet or perhaps a moon orbiting a planet in our own solar system?

The geeks over at Kottke.org did some digging on the participants in the conference and found out a few details that hint at what we are looking at for Thursday. Pamela Conrad is a geobiologist and wrote a paper about life on Mars. Felisa Wolf-Simon is an oceanographer and has written on photosynthesis using arsenic. Steven Benner is a biologist that is part of the Team Titan program studying the largest moon of Saturn. James Elser is an ecologist that is part of a NASA-funded program dubbed Follow the Elements. Take all of those factoids and mix them up and something very interesting emerges. Could NASA be revealing the existence of some sort of life on Titan that uses arsenic for photosynthesis? It could be only the announcement that arsenic and other elements conductive to life on Titan have been found, which is still a major discovery.
  dinsdag 30 november 2010 @ 15:56:51 #13
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_89346264
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 15:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Nee, want NASA zegt nu nog niks. Donderdagavond 20.05 is het Breaking News op CNN ;)
of zoals meestal, gedoofd als een nachtkaars

[ Bericht 1% gewijzigd door 1-of-6Billion op 30-11-2010 16:21:47 ]
I follow you......but not on Twitter
pi_89346530
Zolang Mulder en Scully niet aanschuiven verwacht ik niet teveel.
pi_89347124
Het gaat waarschijnlijk over eventueel leven op de maan Titan:

pi_89355956
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook zoiets? Reuzespannende aankondiging en hoewel ook wel interessant, geen spectaculaire dingen.
pi_89356097
ik ben zeer benieuwd, hopelijk gaat het niet weer tegenvallen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:02 #18
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89356866
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Monidique het volgende:
Een paar jaar geleden hadden ze toch ook zoiets? Reuzespannende aankondiging en hoewel ook wel interessant, geen spectaculaire dingen.
Zoek eens een link.
  dinsdag 30 november 2010 @ 20:19:13 #19
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_89356877
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:03 schreef Schunckelstar het volgende:
ik ben zeer benieuwd, hopelijk gaat het niet weer tegenvallen :P
Het gaat vast tegenvallen. Maar toch interessant :D
pi_89359544
tja... voor wetenschappers is het waarschijnlijk zeer interesant, ook als E.T. niet gevonden is.
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:20:02 #21
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_89359941
Mijn geld staat op Arsenicum gebaseerd leven, hier op aarde :Y

Hier een wat ouder stuk over Shadow Biospheres
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 30 november 2010 @ 21:46:52 #22
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_89361393
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Vorige week in 'Labyrint' een halfuur mede hierover:

http://beta.uitzendinggem(...)37-zoeken-naar-leven

Ook ik gok dat het hierover gaat, de Felisa Wolfe-Simon die hiermee bezig is, is een van de namen op de persconferentie.

Kort gezegd: Het gaat dan om de vervanging van Fosfor door Arsenicum in de elementaire bouwstenen van het bekende leven, aminozuren. En als dat waar zou zijn, welk van de elementaire bouwstenen (koolstof, stikstof, zuurstof, waterstof, fosfor, zwavel) zouden dan nog meer vervangen kunnen worden door andere elementen. Een theoretische andere kandidaat is Silicium voor Koolstof. Met andere woorden, mogelijk bestaat leven niet uitsluitend uit de bekende aminozuren, maar zijn er nog tal van andere soorten bouwstenen die leven kunnen maken. En dat vergroot aanzienlijk de kans dat we (microbisch) leven zullen vinden op andere planeten.
  dinsdag 30 november 2010 @ 22:20:24 #23
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_89363369
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 20:00 schreef Monidique het volgende:
Dat dus. Net als die Mars-meteoriet, of dat een satelliet methaan aantoonde in de Marsatmosfeer die door UV-straling afgebroken had moeten zijn, dus dat er een methaanbron op Mars is.
Het zal wel een indirecte aantoning voor mogelijk leven zijn. Dat ze het achteraf mis hadden hoor je nooit meer.
De eerste exoplaneet werd in de jaren '80 ontdekt. Later werd die ontdekking weer ingetrokken.

quote:
14s.gif Op dinsdag 30 november 2010 21:20 schreef 1-of-6Billion het volgende:

Als het een 'astro-biologisch'-gerelateerd bericht is lijkt het waarschijnlijker dat het niet dicht bij huis is, alhoewel ik het eerder zie gebeuren dat er een intelligente levensvorm op de bodem van onze eigen oceanen wordt gevonden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_89371378
Het zal allemaal wel meevallen.. Hoe groot is immers de kans dat wij "interessant" buitenaards leven zullen aantreffen of omgekeerd, als je beseft dat wij ons nu bevinden in een stipje van de hele geschiedenis van de aarde.. en dat dat precies hetzelfde is voor andere planeten
4 8 15 16 23 42
  woensdag 1 december 2010 @ 08:29:58 #25
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_89373253
Ik ben benieuwd. Hopelijk komen ze met iets anders dan alleen "we hebben water gevonden".
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')