Dit is ook meteen de reden waarom je niet veel aan winterbanden hebt.quote:Op maandag 29 november 2010 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan toch niet sneller rijden dan de rest van het verkeer.
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de voordelen van winterbanden...quote:Op maandag 29 november 2010 22:52 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dit is ook meteen de reden waarom je niet veel aan winterbanden hebt.
En dat in een vlak land, moet je eens op heuvelachtig terrein komen met dit weer...dan pas zijn winterbanden nuttig.quote:Op maandag 29 november 2010 22:53 schreef welkominspace het volgende:
waarom iedereen zo'n moeite heeft met een beetje gladheid begrijp ik echt niet.
Dat heb ik ook wel door. Maar met mijn zomerbanden is wegrijden al een probleem. Glij de berm in als de weg alleen al kantelt. Dus waarom niet meteen goed doen, rubber op ijs werkt niet zo goed als ijzer op ijs.quote:Op maandag 29 november 2010 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
Je kan toch niet sneller rijden dan de rest van het verkeer.
Goed setje winterbanden, afstand houden, goed vooruit kijken en bidden...
Kortere remweg, meer grip, minder lol. En je bent zeker niet sneller want je wordt toch door de rest opgehouden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:54 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je bent duidelijk niet op de hoogte van de voordelen van winterbanden...
Google dat zelf maar even.quote:Op maandag 29 november 2010 22:59 schreef nero7 het volgende:
En wat is "verboden".
100 euro boete, of in beslag name van de hele zooi?
Jij bent zeker zo'n kneusje die met dit weer gaat bumperkleven omdat het je allemaal niet snel genoeg gaat en iedereen je ophoudt.quote:Op maandag 29 november 2010 22:55 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Kortere remweg, meer grip, minder lol. En je bent zeker niet sneller want je wordt toch door de rest opgehouden.
Zo irritant, die bedrijfsbusjes en leaserijders die gaan lopen plakken omdat het toch niet hun eigen auto is. Ze zitten dan wel op je bumper waarvan jij wel de eigenaar bent en de gevolgen van zon botsing merkt.quote:Op maandag 29 november 2010 23:01 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jij bent zeker zo'n kneusje die met dit weer gaat bumperkleven omdat het je allemaal niet snel genoeg gaat en iedereen je ophoudt.
Want dames en heren: "Met winterbanden heb je minder lol"
Sneeuwkettingen?quote:Op maandag 29 november 2010 23:03 schreef nero7 het volgende:
ik vind mn auto in een paal parkeren niet zo lollig.
Richting mn werk ga ik over door heuvels en dalen, gekantelde wegen zoals bijv bepaalde rotondes.
Stonden een keer een uur vast omdat we niet weg kwamen in 5cm diep sneeuw. Dat was bergopwaarts, en we konden niet eens meer naar beneden.
Niet bij ons.quote:
Dat maakt niet uit, ik wil wel redelijk kunnen stoppen of kunnen uitwijken wanneer dat nodig is. Ik had vorig jaar een aantal close calls, welke ik helemaal zat ben. Ik remde 30 meter over het remmen van 15 naar 0 kmh!!quote:Op maandag 29 november 2010 23:05 schreef DroogDok het volgende:
Met die spikes kan je toch ook niet veel harder dan 50 rijden?
Ik rij enkel door steden heen, over 50 kmh wegen. En rij rond 15-16 en 23-24 uur.quote:Op maandag 29 november 2010 23:07 schreef OEM het volgende:
Alweer ff geleden
Politie haalt Zweed met spijkerbanden van de weg
Dan doe je toch echt iets foutquote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ik wil wel redelijk kunnen stoppen of kunnen uitwijken wanneer dat nodig is. Ik had vorig jaar een aantal close calls, welke ik helemaal zat ben. Ik remde 30 meter over het remmen van 15 naar 0 kmh!!
waar woon je dat de wegen zo slecht zijn dat je als een hoogbejaarde homo moet rijden?quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef nero7 het volgende:
[..]
Ik rij enkel door steden heen, over 50 kmh wegen. En rij rond 15-16 en 23-24 uur.
Ik lees er niks over gevolgen, enkel dat ze verboden zijn.
Ik ben een leaserijder, maar ik pas me gewoon aan aan de rest van het verkeer met mijn kutzomerbanden die ook in de zomer een beroerde grip hebben. Die vooroordelen altijd over leaserijders...quote:Op maandag 29 november 2010 23:02 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
Zo irritant, die bedrijfsbusjes en leaserijders die gaan lopen plakken omdat het toch niet hun eigen auto is. Ze zitten dan wel op je bumper waarvan jij wel de eigenaar bent en de gevolgen van zon botsing merkt.
Krijg je geen winterbanden van de leasemaatschappij? Voor veel is dit zelfs verplicht.quote:Op maandag 29 november 2010 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik ben een leaserijder, maar ik pas me gewoon aan aan de rest van het verkeer met mijn kutzomerbanden die ook in de zomer een beroerde grip hebben. Die vooroordelen altijd over leaserijders...
Dan heb je of geeen abs of het systeem werkt niet.quote:Op maandag 29 november 2010 23:08 schreef nero7 het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, ik wil wel redelijk kunnen stoppen of kunnen uitwijken wanneer dat nodig is. Ik had vorig jaar een aantal close calls, welke ik helemaal zat ben. Ik remde 30 meter over het remmen van 15 naar 0 kmh!!
ABS zorgt er alleen maar voor dat je banden blijven rollen zodat je kan blijven sturen.quote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Microtubuli het volgende:
[..]
Dan heb je of geeen abs of het systeem werkt niet.
Valt denk ik onder: Regeling Voertuigen, artikel 5.2.27, eis 7:quote:Op maandag 29 november 2010 23:10 schreef nero7 het volgende:
[..]
Ik rij enkel door steden heen, over 50 kmh wegen. En rij rond 15-16 en 23-24 uur.
Ik lees er niks over gevolgen, enkel dat ze verboden zijn.
Daar gebeuren nou niet echt schokkende dingen en het filmpje geeft aan dat je genoeg hebt aan winterbanden.quote:
in nederland?quote:Op dinsdag 30 november 2010 00:01 schreef KarinJ. het volgende:
Ik rij elke winter op spijkerbanden. Ook over asfalt . Je kan er echt wel harder dan 50 mee rijden hoor, ze maken alleen meer herrie dan andere banden,
oud collega is naar zweden geemigreerd en komt regelmatig nog naar nederland en de auto van hem zit helemaal vol, en dat komt vooral op de snelweg.quote:
je kunt niet lezen?quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:29 schreef nero7 het volgende:
Nou weet ik nog niet wat de gevolgen zijn als ik gepakt wordt.
Reed vandaag weer door die spekgladde straatjes... heb er wel wat voor over naast de aanschafprijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |