abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89126081
Fokkers I need ur advise,

ik wil winterbanden kopen voor mn Golf 3 uit 1993. Er zitten nu zomerbanden onder met maat 175/70/13. Ik kan nu 2 dingen doen:
Gewoon nieuwe winterbanden kopen bij een bandenboer en die op mijn velgen laten monteren (¤200 + ¤60 montage = ¤260,-) of ik kan via MP bij iemand in m'n buurt 4 stalen velgen kopen met winterbanden (gebruikte dus, Fulda's, redelijk nieuw) voor ong. ¤175,-.

Wat zouden jullie doen? Voordeel van de velgen is natuurlijk dat montagekosten de komende jaren vervallen, maar een nadeel dat je geen nieuwe banden hebt, en niet weet hoe er mee omgegaan is...

Wat zouden jullie doen?

Greetz!
  donderdag 25 november 2010 @ 09:25:29 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_89126221
Paar extra velgen op je winterbanden is wel aardig.
pi_89128740
Check ff de staat van de banden, profiel diepte, niet scheef gesleten, geen scheurtjes. Als alles goed is zou ik die nemen.

Leeftijd van de banden kun je checken met de DOT code.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Vis een optie? donderdag 25 november 2010 @ 11:13:04 #4
70532 loveli
N
pi_89128958
Optie 3: setje staal kopen bij de sloop en nieuwe winterbanden laten monteren.
crap in = crap out
pi_89129988
Ik zou sowieso andere velgen regelen voor je winterbanden, of je dan nieuw of gebruikt wil dat is aan jezelf. Vraag me af of je uberhaupt nog aan nieuwe komt op dit moment? :P Maar verschillende velgen voor zomer en winter is sowieso ideaal dus dat is zeker aan te raden.

Check de staat van die bandjes van MP anders, als die nog goed zijn die nemen. Hoef je voor nu alleen maar de banden om te wisselen ben je klaar. Voor nieuwe bandjes en velgen zit je zo op ¤400,-.
  donderdag 25 november 2010 @ 19:11:56 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_89147159
Check de DOT code op de band; ouder dan 2 of 3 jaar zou ik niet nemen.
Kan je net zo goed met (goede) zomerbanden doortuffen.

NB. 4 tweedehands stalen velgen voor een Golf 3 kosten vast niet meer dan een paar tientjes
Zet je daar nieuwe gummi's op.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_89147994
Altijd op extra wielen zetten, dan kun je zelf bepalen hoe en wanneer je ze eronder gooit, kost niks, en banden worden niet echt beter van 2 of 3 keer gemonteerd en gedemonteerd worden ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89219726
quote:
14s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
Altijd op extra wielen zetten, dan kun je zelf bepalen hoe en wanneer je ze eronder gooit, kost niks, en banden worden niet echt beter van 2 of 3 keer gemonteerd en gedemonteerd worden ;)
Vergeet ook het risico op schade aan je velgen niet - ik heb alweer drie velgen met diepe krassen op alle spaken omdat de bandenboer niet oplette bij het omleggen. Bij velg 4 was ik nog net op tijd... Nou waren ze al niet perfect meer, maar dit is wel een beetje zonde. Ga vanmiddag terug om verhaal te halen, maar met een beetje pech kost 't me gewoon weer 50 euro per velg.
Extra setje velgen is altijd beter, als je 't kan en wilt betalen - ik weiger op staal te rijden, maar een beetje luxe LM velg is >400 euro. Per stuk. Gelukkig kan ik nog even sparen tot 't voorjaar.
  zondag 28 november 2010 @ 18:29:35 #9
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_89264163
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 09:18 schreef Irakkie het volgende:
Fokkers I need ur advise,

ik wil winterbanden kopen voor mn Golf 3 uit 1993. Er zitten nu zomerbanden onder met maat 175/70/13. Ik kan nu 2 dingen doen:
Gewoon nieuwe winterbanden kopen bij een bandenboer en die op mijn velgen laten monteren (¤200 + ¤60 montage = ¤260,-) of ik kan via MP bij iemand in m'n buurt 4 stalen velgen kopen met winterbanden (gebruikte dus, Fulda's, redelijk nieuw) voor ong. ¤175,-.

Wat zouden jullie doen? Voordeel van de velgen is natuurlijk dat montagekosten de komende jaren vervallen, maar een nadeel dat je geen nieuwe banden hebt, en niet weet hoe er mee omgegaan is...

Wat zouden jullie doen?

Greetz!
Toevallig had ik laatst een soortgelijk dilemma. Ik heb uiteindelijk een setje tweedehandse velgen bij de sloop gehaald voor een prikkie en nieuwe Fulda banden erop laten zetten. Ik wilde toch liever nieuwe banden hebben omdat ik naar het zuiden van Duitsland en Zwitserland ging. Mocht je naar dergelijke gebieden gaan dan zou ik ook liever op safe spelen en nieuwe banden nemen. Indien je meer in de buurt van je woonplaats blijft zou je de MP-banden kunnen overwegen maar dan moet je kijken of de MP-banden een redelijk tot goede staat hebben, net zoals de andere posters hier hebben uitgelegd. :)
"Go Ahead, Make My Day !!"
  † In Memoriam † zondag 28 november 2010 @ 20:33:41 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89270183
Nieuwe banden en dan niet gaan kijken welken het goedkoopst zijn maar kijken naar welken goed zijn.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_97786999
Okee beetje laat maar ik erger me altijd aan die topics die zo doodbloeden..
Heb uiteindelijk die velgen + Fulda's gekocht, voor ¤175,- in totaal, en in 20 minuten eronder geslingerd...hele winter fantastisch op gereden! Inmiddels allang weer teruggewisseld uiteraard!

Slötje erop
pi_97790895
^O^
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')