Vergeet ook het risico op schade aan je velgen niet - ik heb alweer drie velgen met diepe krassen op alle spaken omdat de bandenboer niet oplette bij het omleggen. Bij velg 4 was ik nog net op tijd... Nou waren ze al niet perfect meer, maar dit is wel een beetje zonde. Ga vanmiddag terug om verhaal te halen, maar met een beetje pech kost 't me gewoon weer 50 euro per velg.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:28 schreef Sounddragon het volgende:
Altijd op extra wielen zetten, dan kun je zelf bepalen hoe en wanneer je ze eronder gooit, kost niks, en banden worden niet echt beter van 2 of 3 keer gemonteerd en gedemonteerd worden
Toevallig had ik laatst een soortgelijk dilemma. Ik heb uiteindelijk een setje tweedehandse velgen bij de sloop gehaald voor een prikkie en nieuwe Fulda banden erop laten zetten. Ik wilde toch liever nieuwe banden hebben omdat ik naar het zuiden van Duitsland en Zwitserland ging. Mocht je naar dergelijke gebieden gaan dan zou ik ook liever op safe spelen en nieuwe banden nemen. Indien je meer in de buurt van je woonplaats blijft zou je de MP-banden kunnen overwegen maar dan moet je kijken of de MP-banden een redelijk tot goede staat hebben, net zoals de andere posters hier hebben uitgelegd.quote:Op donderdag 25 november 2010 09:18 schreef Irakkie het volgende:
Fokkers I need ur advise,
ik wil winterbanden kopen voor mn Golf 3 uit 1993. Er zitten nu zomerbanden onder met maat 175/70/13. Ik kan nu 2 dingen doen:
Gewoon nieuwe winterbanden kopen bij een bandenboer en die op mijn velgen laten monteren (¤200 + ¤60 montage = ¤260,-) of ik kan via MP bij iemand in m'n buurt 4 stalen velgen kopen met winterbanden (gebruikte dus, Fulda's, redelijk nieuw) voor ong. ¤175,-.
Wat zouden jullie doen? Voordeel van de velgen is natuurlijk dat montagekosten de komende jaren vervallen, maar een nadeel dat je geen nieuwe banden hebt, en niet weet hoe er mee omgegaan is...
Wat zouden jullie doen?
Greetz!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |