abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 18:32:43 #1
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89145315
Voorheen schreeuwde ik altijd dat er onder een Citroën altijd Michelins moeten. Echter, er zijn zoveel mensen die stellen dat dat echt niet nodig is dat ik serieus overweeg om eens wat anders te proberen deze winter (ik zoek dus winterbanden). Maar wat is nou een goede band ? Wat in elk geval vast staat is de bandenmaat (170/70R14), de minimale snelheidscategorie (R, tot 170km/u) en dat het winterbanden moeten zijn (geen all-season o.i.d.).

Het goedkoopste wat ik tegen kom is Trayal. Maar dat merk ken ik niet en ik weet er ook niets van. Dat geeft mij geen fijn gevoel. Het liefste zou ik Michelinnekes monteren maar die zijn meer dan 2 keer zo duur als de Trayal.

Als ik dan een beetje kijk naar de prijs en naar autobandentest.com kom ik uit op de Vredestein Snowtrac 3.

Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).

Overigens is het door blijven rijden op zomersloffen geen optie: 1 is qua profiel haast aan vervanging toe (ooit 1 band vervangen voor een nieuwe, dus geen kale banden door rare sporing ofzo) en ze zijn allemaal vrij breed. En bij winterbanden is smaller juist beter voor zover ik weet omdat je dan met meer kg per cm/2 op het wegdek/het ijs/de sneeuw drukt en derhalve meer grip hebt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_89145552
Iets naar beneden scrollen, je zoekt de winterreifentest :)

Is wel niet in jouw maat, maar het geeft toch een hele behoorlijke indruk lijkt mij :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_89145844
heb snowtracs gehad, werkte prima
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_89145918
ik heb snowtrac2 onder mijn auto liggen. bevallen prima
pi_89145986
Dunlop Winter Sport 3D ^O^
pi_89146087
Vredestein boven Yanken chinese meuk.. :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_89146178
ik heb vandaag mijn snowtrac 2 er weer onder gegooid, rijd perfect...
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 19:22:59 #8
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89147727
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Iets naar beneden scrollen, je zoekt de winterreifentest :)

Is wel niet in jouw maat, maar het geeft toch een hele behoorlijke indruk lijkt mij :)
Hoe hoger het cijfer, hoe beter ? :@
pi_89147858
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 19:22 schreef 2cv het volgende:

[..]

Hoe hoger het cijfer, hoe beter ? :@
Hoe lager hoe beter, de duitse 1 staat gelijk aan de nederlandse 10, de duitse 5 is een nederlandse 1. Go figure :P
  † In Memoriam † donderdag 25 november 2010 @ 19:47:19 #10
25682 2cv
Niet subtiel
pi_89148884
Thanks !

Overigens, 170/70R14 moet 175/70R14 zijn :@
pi_89151218
Ik heb banden van Mastersteel, dat is de budgetline van Dunlop. Ze bevallen me erg prima! hier worden ze over het algemeen ook wel goed beoordeeld.
pi_89169038
Als je dan winterbanden wilt (wat ik onzin vind maar goed) dan is het wel vreemd dat je niet voor het beste gaat volgens jezelf en dan dus Michelins.
pi_89169311
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:14 schreef thumbnail het volgende:
Als je dan winterbanden wilt (wat ik onzin vind maar goed) dan is het wel vreemd dat je niet voor het beste gaat volgens jezelf en dan dus Michelins.
Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.
pi_89170054
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:23 schreef menmulder het volgende:

Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.
Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.
Dan zou je denken dat hij dan niet gaat beknibbelen op die winterbanden maar zijn lievelingsmerk vindt hij dan weer te duur.
Tsja, waarom zou je dan winterbanden nemen als je met minder genoegen neemt.
pi_89170191
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.
Dan zou je denken dat hij dan niet gaat beknibbelen op die winterbanden maar zijn lievelingsmerk vindt hij dan weer te duur.
Tsja, waarom zou je dan winterbanden nemen als je met minder genoegen neemt.
Omdat duurder niet per se beter betekent ;) De Dunlops zijn (even helemaal uit m'n hoofd) goedkoper dan de michelins maar komen beter uit de ADAC test :)
pi_89170414
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Bartholomeus het volgende:

Omdat duurder niet per se beter betekent ;) De Dunlops zijn (even helemaal uit m'n hoofd) goedkoper dan de michelins maar komen beter uit de ADAC test :)
Het gaat toch over wat T.S. vindt?
Daar heb ik het toch over?
En als hij Michelins wil maar ze te duur vindt dan is het toch vreemd dat je dan genoegen neemt met iets wat goedkoper is als je nou juist speciale banden wilt voor het winterse weer?
pi_89170630
Hij wil een goede afweging maken tussen kosten en kwaliteiten, en staart zich niet blind op zijn teergeliefde michelins. Alleen maar goed toch? Als het nou ook gewoon de beste band was geweest, had ie niet moeten zeuren, maar dat is het niet :P
  vrijdag 26 november 2010 @ 11:04:05 #18
168315 ShaoKing
Al een ei gehad vandaag?
pi_89170743
http://www.anwb.nl/auto/t(...)nterbanden-2010.html

Hier kun je een pdf bekijken welke het beste uit de test komen. Autoweek heeft laatst ook zo'n test gedaan en deze komen aardig overeen met wat in het pdf'je staat!

Succes! En ik zou wel zeker gaan voor aan 'A' merk .. en geen onbekend bagger merk. Sommige bandjes hebben een extra remweg van wel 20m !
pi_89170829
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Hij wil een goede afweging maken tussen kosten en kwaliteiten, en staart zich niet blind op zijn teergeliefde michelins. Alleen maar goed toch? Als het nou ook gewoon de beste band was geweest, had ie niet moeten zeuren, maar dat is het niet :P
Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).

Zoals je ziet denkt hiuj daar anders over.

Nou ja, laat verder maar zitten want ik blijf het niet uitleggen.
pi_89171558
De testen hierboven geven een goede indicatie, maar bedenk wel dat de chauffeur in kwestie net zo belangrijk is. ;)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_89171736
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:

[..]

Zoals je ziet denkt hiuj daar anders over.

Nou ja, laat verder maar zitten want ik blijf het niet uitleggen.
De Michelin is in de maat van TS met ¤116,20 de de duurste band in het rijtje op autobandenmarkt.nl, de volgende is Semperit met ¤111,60, de derde is de Dunlop met ¤98,80. De aanschafprijs boeit hem, zoals je zelf ook al quote, minder, maar om dús maar de duurste te kiezen gaat ook te ver. De Dunlop komt ook nog eens als beste uit de testen, vooral qua grip op de meestvoorkomende weersomstandigheden (lees: droge en natte weg). De vraag van TS tussen de regels door is of de meerprijs van zijn teergeliefde Michelins wel terecht is, en het antwoord is dus nee. Dat is iets anders als beknibbelen op speciale aangepaste banden, dat is kritisch kijken naar de zin en de onzin van het kiezen van de duurste band. Maar inderdaad, laat verder maar, ik blijf het niet uitleggen :W
pi_89172566
http://ssl.delti.com/cgi-(...)&dsco=107&sowigan=Wi

deze bevallen mij erg goed,

De Fulda KRISTALL MONTERO 3, is prijstechnisch een goede band, wel lawaaiig trouwens! ;)
pi_89172605
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2010 18:48 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Dunlop Winter Sport 3D ^O^
Die heb ik ook, bevallen al 3 winters perfect en ook onder de auto van mijn ouders liggen deze, ook goede ervaringen
pi_89172702
Snowtrac 2 heb ik er vorige week weer onder gezet. Vorig jaar gekocht omdat ik er ook mee naar Oostenrijk ga, dus niet enkel voor het Nederlandse weer
pi_89172948
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef garnage-patrick het volgende:
http://ssl.delti.com/cgi-(...)&dsco=107&sowigan=Wi

deze bevallen mij erg goed,

De Fulda KRISTALL MONTERO 3, is prijstechnisch een goede band, wel lawaaiig trouwens! ;)
Die zitten er bij mij ook onder, en zo lawaaiig vind ik ze niet eens...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')