Hoe hoger het cijfer, hoe beter ?quote:Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Iets naar beneden scrollen, je zoekt de winterreifentest
Is wel niet in jouw maat, maar het geeft toch een hele behoorlijke indruk lijkt mij
Hoe lager hoe beter, de duitse 1 staat gelijk aan de nederlandse 10, de duitse 5 is een nederlandse 1. Go figurequote:
Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:14 schreef thumbnail het volgende:
Als je dan winterbanden wilt (wat ik onzin vind maar goed) dan is het wel vreemd dat je niet voor het beste gaat volgens jezelf en dan dus Michelins.
Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:23 schreef menmulder het volgende:
Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.
Omdat duurder niet per se beter betekentquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.
Dan zou je denken dat hij dan niet gaat beknibbelen op die winterbanden maar zijn lievelingsmerk vindt hij dan weer te duur.
Tsja, waarom zou je dan winterbanden nemen als je met minder genoegen neemt.
Het gaat toch over wat T.S. vindt?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Omdat duurder niet per se beter betekentDe Dunlops zijn (even helemaal uit m'n hoofd) goedkoper dan de michelins maar komen beter uit de ADAC test
Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Hij wil een goede afweging maken tussen kosten en kwaliteiten, en staart zich niet blind op zijn teergeliefde michelins. Alleen maar goed toch? Als het nou ook gewoon de beste band was geweest, had ie niet moeten zeuren, maar dat is het niet
De Michelin is in de maat van TS met ¤116,20 de de duurste band in het rijtje op autobandenmarkt.nl, de volgende is Semperit met ¤111,60, de derde is de Dunlop met ¤98,80. De aanschafprijs boeit hem, zoals je zelf ook al quote, minder, maar om dús maar de duurste te kiezen gaat ook te ver. De Dunlop komt ook nog eens als beste uit de testen, vooral qua grip op de meestvoorkomende weersomstandigheden (lees: droge en natte weg). De vraag van TS tussen de regels door is of de meerprijs van zijn teergeliefde Michelins wel terecht is, en het antwoord is dus nee. Dat is iets anders als beknibbelen op speciale aangepaste banden, dat is kritisch kijken naar de zin en de onzin van het kiezen van de duurste band. Maar inderdaad, laat verder maar, ik blijf het niet uitleggenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).
Zoals je ziet denkt hiuj daar anders over.
Nou ja, laat verder maar zitten want ik blijf het niet uitleggen.
Die heb ik ook, bevallen al 3 winters perfect en ook onder de auto van mijn ouders liggen deze, ook goede ervaringenquote:
Die zitten er bij mij ook onder, en zo lawaaiig vind ik ze niet eens...quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef garnage-patrick het volgende:
http://ssl.delti.com/cgi-(...)&dsco=107&sowigan=Wi
deze bevallen mij erg goed,
De Fulda KRISTALL MONTERO 3, is prijstechnisch een goede band, wel lawaaiig trouwens!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |