Hoe hoger het cijfer, hoe beter ?quote:Op donderdag 25 november 2010 18:38 schreef Bartholomeus het volgende:
Iets naar beneden scrollen, je zoekt de winterreifentest
Is wel niet in jouw maat, maar het geeft toch een hele behoorlijke indruk lijkt mij
Hoe lager hoe beter, de duitse 1 staat gelijk aan de nederlandse 10, de duitse 5 is een nederlandse 1. Go figurequote:
Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:14 schreef thumbnail het volgende:
Als je dan winterbanden wilt (wat ik onzin vind maar goed) dan is het wel vreemd dat je niet voor het beste gaat volgens jezelf en dan dus Michelins.
Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:23 schreef menmulder het volgende:
Duur betekend niet automatisch het beste ...een apple computer is ook ontzettend duur maar daarmee zijn ze nog niet beter als een gewone. Veel geld betaal je over het algemeen gewoon voor de naam ... En tuurlijk je moet een premium merk verkiezen boven een chinees troep merk.
Omdat duurder niet per se beter betekentquote:Op vrijdag 26 november 2010 10:43 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens (alhoewel ik me afvraag of China echt wel zoveel slechter is qua producten) maar het gaat erom dat T.S. winterbanden wil en die neem je omdat je je met zomerbaden niet helemaal veilig voelt in de winter.
Dan zou je denken dat hij dan niet gaat beknibbelen op die winterbanden maar zijn lievelingsmerk vindt hij dan weer te duur.
Tsja, waarom zou je dan winterbanden nemen als je met minder genoegen neemt.
Het gaat toch over wat T.S. vindt?quote:Op vrijdag 26 november 2010 10:48 schreef Bartholomeus het volgende:
Omdat duurder niet per se beter betekentDe Dunlops zijn (even helemaal uit m'n hoofd) goedkoper dan de michelins maar komen beter uit de ADAC test
Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:00 schreef Bartholomeus het volgende:
Hij wil een goede afweging maken tussen kosten en kwaliteiten, en staart zich niet blind op zijn teergeliefde michelins. Alleen maar goed toch? Als het nou ook gewoon de beste band was geweest, had ie niet moeten zeuren, maar dat is het niet
De Michelin is in de maat van TS met ¤116,20 de de duurste band in het rijtje op autobandenmarkt.nl, de volgende is Semperit met ¤111,60, de derde is de Dunlop met ¤98,80. De aanschafprijs boeit hem, zoals je zelf ook al quote, minder, maar om dús maar de duurste te kiezen gaat ook te ver. De Dunlop komt ook nog eens als beste uit de testen, vooral qua grip op de meestvoorkomende weersomstandigheden (lees: droge en natte weg). De vraag van TS tussen de regels door is of de meerprijs van zijn teergeliefde Michelins wel terecht is, en het antwoord is dus nee. Dat is iets anders als beknibbelen op speciale aangepaste banden, dat is kritisch kijken naar de zin en de onzin van het kiezen van de duurste band. Maar inderdaad, laat verder maar, ik blijf het niet uitleggenquote:Op vrijdag 26 november 2010 11:05 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Maar wat zouden jullie doen ? Met name grip onder alle omstandigheden vind ik belangrijk. Zaken zoals herrie, slijtage en aanschafprijs boeien me minder (al moet ik weer toegeven dat ik wegens de prijs weer liever geen Michelinnekes heb :$ ).
Zoals je ziet denkt hiuj daar anders over.
Nou ja, laat verder maar zitten want ik blijf het niet uitleggen.
Die heb ik ook, bevallen al 3 winters perfect en ook onder de auto van mijn ouders liggen deze, ook goede ervaringenquote:
Die zitten er bij mij ook onder, en zo lawaaiig vind ik ze niet eens...quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:48 schreef garnage-patrick het volgende:
http://ssl.delti.com/cgi-(...)&dsco=107&sowigan=Wi
deze bevallen mij erg goed,
De Fulda KRISTALL MONTERO 3, is prijstechnisch een goede band, wel lawaaiig trouwens!
175-65R14 is veel gangbaarder volgens mij. En dus veel goedkoper waarschijnlijk.quote:Op donderdag 25 november 2010 19:47 schreef 2cv het volgende:
Thanks !
Overigens, 170/70R14 moet 175/70R14 zijn
Niet? ik vind ze bij vochtig glad asfalt, bij stevig accelereren flink wat geluid produceren!quote:Op vrijdag 26 november 2010 11:58 schreef Tommzzz het volgende:
[..]
Die zitten er bij mij ook onder, en zo lawaaiig vind ik ze niet eens...
Omdat dat een compromis is. En wielen/banden verwisselen is voor mij geen probleem.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:02 schreef popolon het volgende:
Waarom geen 'all season' banden? Ook nog minder moeite met verwisselen.
Ah ok. Dat scheelt.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:04 schreef 2cv het volgende:
[..]
Omdat dat een compromis is. En wielen/banden verwisselen is voor mij geen probleem.
Vaak presteren dat soort banden op zowel winter weer als zomerweer minder dan zomer- en winterbanden.quote:Op vrijdag 26 november 2010 18:02 schreef popolon het volgende:
Waarom geen 'all season' banden? Ook nog minder moeite met verwisselen.
Niet helemaal waar, zo heb ik laatst hier ergens gelezen. Het blijkt zo te zijn dat op een droge schone weg de winterband het minst grip heeft, hooguit lager dan 0 graden worden de prestaties gelijk. Op de natte weg en slechter heb je gelijkquote:Op vrijdag 26 november 2010 20:11 schreef L0we het volgende:
[..]
Vaak presteren dat soort banden op zowel winter weer als zomerweer minder dan zomer- en winterbanden.
waarom dezelfde maat? mijn zomersloffen zijn 175/70/R13 en de wintervariant is 155/80/R13, Vredestein Snowtrac'squote:Op donderdag 25 november 2010 19:47 schreef 2cv het volgende:
Thanks !
Overigens, 170/70R14 moet 175/70R14 zijn
Dat is de maat van m'n oude winterbanden M'n zomerbanden zijn dan ook breder.quote:Op zondag 28 november 2010 17:36 schreef gateway het volgende:
[..]
waarom dezelfde maat? mijn zomersloffen zijn 175/70/R13 en de wintervariant is 155/80/R13, Vredestein Snowtrac's
dacht inderdaad (zoals jij ook al zei) dat winterbanden altijd iets smaller zijn vanwege de druk per vierkante centimeter
Ik heb dan ook Xantia-velgen om mijn winterbanden omheen te wikkelenquote:Op zondag 28 november 2010 18:04 schreef FransDeens het volgende:
175/70-14 is geen officiële BX-maat. Het is 165/70, of 175/65. Just for the record.
Tja, ik had het net ook weer... 30 kmh en moest stoppen voor een voorrangsweg... de remmen deden niks (bedankt he ABS). Vervolgens maar de parkeerrem aangetrokken en al zwiepend met de kont tot stilstand gekomen...quote:[message=35118926,noline]mphilipp schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:57[/message]:
Ik heb het net even geprobeerd en de ABS is dus (zoals ik al zei) pretty useless. Als ik 15kmh rijdt en volop rem, glij ik gewoon door. Rem ik echter heeel voorzichtig (manual ABS) sta ik veeeeel eerder stil. Dus ik weet niet welke auto je moet hebben met dat wonder-ABS dat op sneeuw wél goed werkt, maar ik kan zo al Ford, Volvo (mijn C30 is een Ford Focus) en Opel uitsluiten.
Nee hoor, de vraag naar winterbanden ovetreft het aanbod stevig.quote:Op donderdag 23 december 2010 13:59 schreef ShaoKing het volgende:
Wat is er snotverdikkeme gebeurt met die prijzen van de bandjes. Gewoon verdubbelt nu!kl#tzakken, marktwerking OK, maar dit is wel asociaal.
Jah ik heb ze gelukkig zelf ook wel. Me pa heeft een andere auto gekocht en die wil graag daar winterbanden op. Maar tjonge wat een prijzen! Prima dat er minder banden op de markt zijn, maar daarom hoeft de prijs toch niet te exploderen?quote:Op donderdag 23 december 2010 14:03 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nee hoor, de vraag naar winterbanden ovetreft het aanbod stevig.
Logisch dus ook dat de prijzen op dit moment de pan uit rijzen.
Als je winterbanden wilt hebben had je die weken geleden moeten kopen, en zelf toen was er al sprake van schaarste.
Nou ik vond het dus niet zo prima dat er blijkbaar maar relatief zo weinig winterbanden waren geproduceerd.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:06 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Jah ik heb ze gelukkig zelf ook wel. Me pa heeft een andere auto gekocht en die wil graag daar winterbanden op. Maar tjonge wat een prijzen! Prima dat er minder banden op de markt zijn, maar daarom hoeft de prijs toch niet te exploderen?
Ben ik ben je eens hoor. Slaat eigenlijk helemaal nergens op. De winter moest nog beginnen of ze waren al door de bandjes heen.quote:Op donderdag 23 december 2010 14:12 schreef huhggh het volgende:
[..]
Nou ik vond het dus niet zo prima dat er blijkbaar maar relatief zo weinig winterbanden waren geproduceerd.
Vorig jaar was het namelijk ook al zulk winters weer. Ik dacht dat men bij de producenten dit jaar daar wel aardig op zouden anticiperen door grotere hoeveelheden te produceren, maar misschien dat de vraag ernaar dit jaar ook explosief is gestegen. Who knows.
Je zou hooguit nog over de grens kunnen kijken of je daar nog wat aantrekkelijks kan vinden.
Vlak over de grens (Leer) hebben ze nog wel wat. Niet de A-merken, helaas. Heb deze week nog 3 setjes banden mee naar huis genomen (Hankook, Sava en Kumho)quote:Op donderdag 23 december 2010 14:13 schreef ShaoKing het volgende:
[..]
Ben ik ben je eens hoor. Slaat eigenlijk helemaal nergens op. De winter moest nog beginnen of ze waren al door de bandjes heen.
Sterker nog, hoorde net van een bandenboer dat de de meeste fabrieken alweer 'omgebouwd' zijn voor de productie van de zomerbanden ...
Bedankt voor de tip overigens. Zullen eens in Duitsland kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |