abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 29 november 2010 @ 18:28:21 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_89307958
Hier verder. :)

Laatste post deel 1:

quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Ja maar dat is behoorlijk stom vind ik. Hoe moet je dan als kijker beoordelen wie je favoriet is? De chefkoks moeten voor jou proeven....
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_89308051
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2010 15:09 schreef utrecht1970 het volgende:
Nu ik toch bezig ben, slechts 3 van de 6 amuses proeven vond ik ook belachelijk. Het gaat toch om de presentatie en om de smaak.

Als er nou 80 kandidaten waren kan ik mij er iets bij voorstellen, maar 6????
Die andere 3 weten nu dus ook niet of ze het goed of slecht gedaan hebben, want niet geproefd is neem ik aan ook geen commentaar.
Eens, vond het ook heel raar.
pi_89308286
Ik kijk alleen maar naar masterchef NL en naar oorlog in keuken. De rest zoals topchef en dergelijke volg ik niet. Zijn wel genoeg kookprogrammas die ik volg.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_89308335
Achteraf gezien vond ik Topchef veel leuker dan de huidige NL-Masterchef.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_89480899
heb gehoord van een voormalig deelnemer (na 2 uitzendingen eruit) dat ze mensen aan het peilen zijn voor een dagelijkse versie in het voorjaar. misschien oud nieuws, ben niet bijgelezen.
Kwak
pi_89559103
In de Telegraaf werd een van de juryleden beoordeeld op zijn kookkunsten.

quote:
LUTE
Chef op scherp in voormalige kruitfabriek

Vandaag weer eens een verrassing. We moeten eerlijk bekennen dat Lute Restaurant bepaald niet bovenaan ons lijstje van nog te bezoeken restaurants stond. We hadden er wel eens eerder gegeten. Het was toen niet slecht, maar ook niet bijzonder. Daar is verandering in gekomen.

Directe aanleiding was een wijnproeverij die de dag ervoor door een grote wijnimporteur werd georganiseerd. Patron-chef Peter Lute verzorgde de hapjes en hij deed dat voorbeeldig. Met enige bravoure vertelde hij dat hij weinig last van de crisis heeft en dat hij de volgende dag zeker dertig couverts had. Dat wilden we wel eens controleren, dus op naar Ouderkerk aan de Amstel.

Mudjevol

Om te beginnen tellen we op deze doordeweekse dag niet dertig, maar bijna vijftig couverts! Daarmee is de zaak mudjevol. Omdat we er de dag daarvoor nog waren, moet de vermommingstruc worden toegepast. Spijkerbroek en slobbertrui en natuurlijk met de rug naar de open keuken.

Lute zit in een 18e-eeuwse buskruitfabriek met de status van bedrijfsmonument. Ernaast zit een aantal jonge design- en modebedrijfjes. Idyllisch gelegen aan de Amstel vormt het gerestaureerde complex een groot contrast met het nieuwe megalomane hoofdkantoor van KPMG op steenworp afstand. Voor Peter Lute een extra opsteker, want de top van het accountantsconcern (inclusief Wouter Bos) komt maar al te graag bij hem lunchen.

Het moderne interieur met wanden van polyester is cool, maar niet koel. De architect heeft de sfeer behouden in het pand, dat nog dienst heeft gedaan als koeienstal. De gasten hebben een hoog Amsterdam-Zuidgehalte. Veel mannen, want er moeten kennelijk zaken worden gedaan. In het weekend schijnt het publiek wat relaxter te zijn.

Als we ons schielijk omdraaien, zien we Peter Lute aan de ’pass’ volledig in z’n element. Het ene na het andere gerecht wordt in hoog tempo doorgegeven. De chef heeft er zichtbaar zin in. Mag ook wel, na drie jaar overhoop te hebben gelegen met de eigenaar van het complex. Nu kan hij zich weer volledig op het koken richten.

Als eerste gang van het Lute Menu ( ¤ 62,50) een drietal amuses. Geen straf, getuige de onberispelijke kwaliteit van het uienijsje met piccalilly, het sjalottensoepje met mosterdschuim en de mousse van geitenkaas met ingelegde Amsterdamse ui. Prachtige smaakopbouw.

Vervolgens drie gebakken coquilles met VOC-specerijen (speculaas), wortelcrème en rodebietenmarshmellow. De schelpdiertjes een tikje te lang in de pan, maar wel weer mooi in balans met het garnituur. Zuur, zoet, bitter, zout: hier is duidelijk over nagedacht en perfect bij de Vouvray Sec Clos du Bourg 2006 van Domaine Huet ( ¤ 62,50).

Super

Deze geraffineerde witte Loirewijn is ook super bij de zwezerik met ravioli, knolselderij en gerookte IJsselmeerpaling. Om de zwezerik mooi krokant te houden, is hij gefrituurd. De smaak van het vet overheerst nogal. Wij hadden hem liever gebakken gezien, maar begrijpen de keuze van de chef als je volle bak hebt.

Als pièce voor mij perfect medium-rare gegrilde runderfilet met polenta. Het glas Paso a Paso Tempranillo 2009 ( ¤ 8) heeft iets te veel zuren voor dit mooie vlees. Tafelgenote daarentegen heeft hét sterrengerecht van de avond: heilbotfilet op 52 ° graden in hazelnootolie gegaard met een croissantje van ganzenlever. Ik krijg van haar maar één hapje, maar wat is dit vies lekker. Sublieme combi met schorseneer en de gevogeltejus als bruggetje. Balans, balans en nog eens balans!

Over de twee toetjes zijn we niet minder tevreden. Cheesecake van Old Amsterdam met vijgen en duivekater en brownie met chocolademousse, mint en basilicumijs zijn geraffineerd en veel minder zwaar dan het klinkt.

Na drie jaar heeft Peter Lute zijn draai gevonden en schakelt een tandje bij. Een ster is zijn ambitie. Zowel de keuken als de bediening is er klaar voor.

PIETER NIJDAM
Lute, De Oude Molen 5 1184 VW Ouderkerk a/d Amstel, tel. 020-4722462, www.luterestaurant.nl. Zo. gesloten, za. geen lunch, eigen parkeerterrein, terras, hotel, menu’s: ¤ 44 (lunch, 3 gangen) – ¤ 77,50 (8).
bron
pi_89568315
Thanh is er eindelijk uit.

Ik hoop dat Bas wint. Moet ie alleen niet meer op safe spelen.
pi_89569176
quote:
1s.gif Op zondag 5 december 2010 22:28 schreef Mylene het volgende:
Thanh is er eindelijk uit.

Ik hoop dat Bas wint. Moet ie alleen niet meer op safe spelen.
Als ik nog 1 keer naar die jankbek van Estee moet zien wordt ik chago :(
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
  zondag 5 december 2010 @ 22:59:46 #9
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89569923
Jankkindje Estee zal volgende week wel afvallen.
Ik verwacht de finale tussen Bas en Masha, waarbij ik denk dat Masha iets meer durft te experimenteren en wint.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 5 december 2010 @ 23:46:37 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_89572118
Goeie aflevering vandaag. Of moet ik zeggen, goeie afvallers.
pi_89576430
Prima aflevering, joleen en thanh eruit!

Ik denk dat de finale tussen estee en bas zal gaan.
Op de een of andere manier denk ik nog steeds dat mascha niet echt kan koken. Je ziet tijdens de afleveringen heel weinig van haar.
Waar was Renate tijdens deze uitzending, mag ze alleen in de studio erbij zijn.

Waarom heeft die fransman geen ondertiteling, ik versta er telkens bijna niets van als hij praat!
pi_89576442
Ik vond niet leuk dat ze niet allemaal dezelfde smaak en geurproef hadden. En dan werd er ook nog een verschillend aantal punten per ronde gegeven, best wel ongerecht. Sommige hadden veel exotischere dingen dan anderen, die je minder snel tegenkomt dan wortelpuree zeg maar en dan daarom eruit vliegen best wel zuur...
pi_89579190
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2010 06:45 schreef Zana het volgende:
Ik vond niet leuk dat ze niet allemaal dezelfde smaak en geurproef hadden. En dan werd er ook nog een verschillend aantal punten per ronde gegeven, best wel ongerecht. Sommige hadden veel exotischere dingen dan anderen, die je minder snel tegenkomt dan wortelpuree zeg maar en dan daarom eruit vliegen best wel zuur...

waarschijnlijk ook voorkeur voor finalisten.
De laatste opdracht van Estee was natuurlijk best makkelijk.
Alhoewel Joleen de biet ook had moeten kunnen proeven.
pi_89604460
Was de hele tijd groot fan van Esté maar dat gejank, die chaos en gepriegel de hele tijd begint me mijn strot uit te komen, maar ze blijft wel lief

Dom van Thanh om dat vlees anders te snijden, maarja hij wil altijd ergens een draai aan geven. Benieuwd of hij wel door was gegaan als hij het vlees had gesneden zoals was voorgedaan door Hans.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pablo88 op 06-12-2010 22:54:06 ]
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
  zondag 12 december 2010 @ 23:56:31 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89858431
En ja hoor, de finale is bekend.
19 jarig meisje tegen een 30 jarig meisje.

Kan toch echt niet zo zijn dat een 19-jarige als eerste Masterchef van Nederland wordt wordt bekroond?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_89861641
Ik heb nog nooit zo'n goed voorbeeld van "rigged" gezien.

1 van de favorieten heeft 0 op het bord na de afgesproken tijd. En die krijgt gewoon 5 minuten extra :')
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_89862895
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 01:52 schreef oinkoink12 het volgende:

1 van de favorieten heeft 0 op het bord na de afgesproken tijd. En die krijgt gewoon 5 minuten extra :')
En na die vijf minuten zet ze de beste smaken op tafel.

Ik vond het ook niet eerlijk, maar de andere twee namen het sportief op, kregen ook die 5 minuten extra en uiteindelijk had Masha het lekkerste eten.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  maandag 13 december 2010 @ 09:17:21 #18
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_89864074
Ik vond het ook niet helemaal eerlijk, tijd om is tijd om. Maar uiteindelijk gaat het er toch om wie het beste kan koken, tijdsdruk is daar maar één van de onderdelen van. Als ze door die 5 minuten extra wél kan laten zien wat ze in huis heeft vind ik dat best kunnen.
pi_89864699
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 01:52 schreef oinkoink12 het volgende:

Bij Masterchef op de BBC krijgen ze ook altijd extra tijd als het alleen nog maar gaat om het opmaken van het bord. Ik vind het wel eerlijk, het gaat toch om de smaak.
pi_89868453
ik was zo blij dat die kwal van een bas eruit ging. echt gatver, wat een figuur. als ie klaar is dan ook nog twee vingers in zn neus steken van "ha, twee vingers in mn neus, kijk mij eens goed zijn".

verder vond ik t eten er echt vies koud uitzien allemaal. was t waarschijnlijk ook... brrr... allemaal zo verlept van t wachten op t proeven (echt niet alleen door die 5 minuten van mascha).
Kwak
pi_89869275
Let maar op dat die Estee gaat winnen. Het favoriete meisje van de jury.
pi_89872887
het hoofdgerecht van Mascha zag er toch wel erg lekker uit.
Van mij mag zij wel winnen.

Of Estee nou wint of verliest, 1 ding is zeker; janken gaat ze toch.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 13 december 2010 @ 14:30:56 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89873620
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef gianni61 het volgende:

:D

Volgens mij worden ze ook wel erg gecoached door het productieteam, want je maakt mij niet wijs dat een 19-jarig meisje zo'n driegangen kerstmenu zoals zij bereidde zelf verzonnen heeft qua samenstelling.
Poef.....gone! ©golfer
pi_89874240
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 14:30 schreef golfer het volgende:

Volgens mij worden ze ook wel erg gecoached door het productieteam, want je maakt mij niet wijs dat een 19-jarig meisje zo'n driegangen kerstmenu zoals zij bereidde zelf verzonnen heeft qua samenstelling.
Kan in principe natuurlijk best! Emily Ludolf, van Masterchef UK, was pas achttien en kwam met de meest toffe creaties!

Wat was zij gaaf! O+

Verder word ik helemaal plaatsvervangend kriegel van het feit dat die jury de hele tijd aan de pannen en lepels en andere dingen van de kandidaten zitten tijdens het koken. Ik zou er op een gegeven moment echt op los gaan meppen met een koekenpan!
Let me see you stripped down to the bone
pi_89875601
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 14:11 schreef gianni61 het volgende:

Aw, kijk nou!
http://twitter.com/#!/EsteeStrooker/status/11528866866663425
"Sorry voor mijn huilpartijen ;) bij #masterchef het is gewoon de spanning denk ik.. En een goede montage natuurlijk :p"

Ik vind het wel een schatje hoor! :)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 13 december 2010 @ 15:27:30 #26
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_89875977
Ze is intussen 20 geworden zie ik op haar twitterpagina.
Poef.....gone! ©golfer
pi_89877570
quote:
7s.gif Op maandag 13 december 2010 14:30 schreef golfer het volgende:

[..]

:D

ach, als je op je 9e de larousse gastronomique van je pappie krijgt, in t frans, dan zie ik haar er wel voor aan heur...
Kwak
pi_90146528
Lekker begin voor Estee.

Niemand aan het kijken?
pi_90149349
Het komt zo: boehoehoe m'n spuitzahaaakje!!!
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_90149726
Jezus wat een gejank! Slechte gerechten hoor. Ik ben niet echt convinced so far.
pi_90150588
Mmm estee die er dus met de hoofdprijs vandoor gaat, kan beter een studentenkookboek uitgeven... Vond het wel weer voortrekkerij, bleegh(ook nooit commentaar op de losse haren en die vingers overal in) ...Masha verdiende die prijs meer
pi_90151031
Had ik niet verwacht dat Estee wint. Jammer dat je als kijker niet op smaak kunt beoordelen en op de commentaren van de juryleden afgaan heeft ook al geen zin, kun je achteraf nog niet zeggen wie ze beter vonden en wie niet. Denk wel dat ze met de punten zo geschoven hebben dat het uiteindelijk heel dicht bij elkaar laag...één punt verschil, nu echt niet...

En bij het finale van masterchef zulke chaotische toestanden in de keuken tot en met heulbuien aan toe, ik weet niet, heb er niet veel vertrouwen in de kwaliteit dan... echt alleen maar voor TV gemaakt, andererseits vind ik het ook wel knap dat een 19/20 jarige gewonnen heeft, maar was ze echt zo veel beter dan?

[ Bericht 19% gewijzigd door Zana op 19-12-2010 23:12:01 ]
pi_90153290
In hoeverre zouden die blonde haren, grote poppenogen en dat pruilmondje de volledig mannelijke jury gehypnotiseerd hebben? :') Maar goed, wel lekker gehaaid om er gebruik van te maken als je zulke attributen toch al bezit (naïef meisje? verre van!), zeker als het erom spant. Gelijk heeft ze. Nog een paar traantjes laten op de juiste momenten, en het plaatje is compleet.

En toch lijkt het alsof Estee talent heeft, zeker voor haar leeftijd. Wat ze maakt zag er vaak goed en ingewikkeld uit. Maar het is moeilijk oordelen als je er niks van kunt proeven.

Ze heeft wel een vervelende stem trouwens. Laat die droom om een kookprogramma te gaan presenteren (zei ze in de vorige uitzending) maar varen...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2010 23:38:08 ]
  zondag 19 december 2010 @ 23:47:19 #34
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_90154261
Een uur lang gekeken naar elkaar afwisselende jankende meisjes/vrouwen. :{
De hormonen gierden door het programma heen.

Wel dus opmerkelijk dat ze er voor kozen om een 20-jarige die titel te geven.
Kan nog best iets worden, qua kok, als je al zo jong zo goed bent.

En wie-weet: misschien jankt ze in de toekomst iets minder vaak als ze aan het koken is. :)
Poef.....gone! ©golfer
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 19 december 2010 @ 23:52:13 #35
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_90154494
quote:
Op maandag 13 december 2010 14:44 schreef minilot het volgende:

[ afbeelding ]
Wat was zij gaaf! O+

Echt wel! :Y O+
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  maandag 20 december 2010 @ 01:44:59 #36
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_90159532
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2010 22:44 schreef Toky het volgende:
Mmm estee die er dus met de hoofdprijs vandoor gaat, kan beter een studentenkookboek uitgeven... Vond het wel weer voortrekkerij, bleegh(ook nooit commentaar op de losse haren en die vingers overal in) ...Masha verdiende die prijs meer
En die chaos die ze veroorzaakt. Ik zie haar niet als chef in een keuken werken met de puinhoop die zij maakt (haar haas viel zowat van het aanrecht). Dat gejank :N ik werd er ook niet goed van. Als je als chef in een keuken werkt en je gaat om iedere scheet en donderslag staan janken zullen ze echt blij met je zijn :')

Ik vond Mascha ook beter. Veel gestructureerder, consistenter en overwicht uitstralend. Ik zie bv Mascha wel een maaltijd voor 30 mensen maken; Estee niet, dan is haar werkruimte zo'n chaos dat ze geen overzicht meer heeft.
pi_90163309
Maar estee zou ik wel doen, mascha niet. Het is zo'n leuk poppetje dat ik niet lang boos kan zijn om haar gejank ;)
pi_90167651
Wat een waardeloze finale... een goede chef moet toch zelf smaken kunnen combineren & mooie gerechten kunnen maken ipv van een receptje iets namaken...?
pi_90168189
Dat móesten ze in ronde twee toch ook, met die doos met producten waar ze zelf maar iets fatsoenlijks van moesten maken (met slechts een paar richtlijnen)?
pi_90171823
http://www.operette-neder(...)oor_theaterbuhne.htm

Ze had al vroeg gevoel voor show! :D
Zou die spuitzak die "verwisseld" was nog van invloed zijn geweest op de uitslag?
pi_90171993
quote:
Op maandag 20 december 2010 12:56 schreef Spablauw het volgende:
Zou die spuitzak die "verwisseld" was nog van invloed zijn geweest op de uitslag?
Was die wel verwisseld? Ik dacht dat Mascha veeeel minder in de spuitzak had zitten dan Estee, volgens mij had ze dat zelf moeten merken, maar mijn vriend zei dat ze wel van boven had gepakt waar Estee haar zak had neergelegd...ik heb het niet nog een keer terug gekeken trouwens....
  maandag 20 december 2010 @ 13:08:32 #42
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90172291
Ik moet het nog bekijken, maar zal dus extra goed opletten op "spuitzakken". :-)
pi_90172458
Ik kon niets zien van het pakken van de zakken, maar Estee scheen toch erg overtuigd te zijn van het feit dat Mascha haar zak te pakken had. En dat zou betekenen dat ze won met de zak van Mascha! :D
pi_90175310
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:12 schreef Spablauw het volgende:
Ik kon niets zien van het pakken van de zakken, maar Estee scheen toch erg overtuigd te zijn van het feit dat Mascha haar zak te pakken had. En dat zou betekenen dat ze won met de zak van Mascha! :D
Dat dacht ik ook, Estée was toch zo in paniek omdat dat spul van haar niet stevig genoeg was? Dat ze hem daarom neergelegd had? En vervolgens was Mascha degene met slappe meuk...
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_90175494
quote:
7s.gif Op zondag 19 december 2010 23:47 schreef golfer het volgende:
Een uur lang gekeken naar elkaar afwisselende jankende meisjes/vrouwen. :{
De hormonen gierden door het programma heen.

Wel dus opmerkelijk dat ze er voor kozen om een 20-jarige die titel te geven.
Kan nog best iets worden, qua kok, als je al zo jong zo goed bent.

En wie-weet: misschien jankt ze in de toekomst iets minder vaak als ze aan het koken is. :)
Nog even en je gaat beweren dat het allemaal oprecht en eerlijk eraan toegaat.. :{
gescripte onzin en volksverlakkerij nummer zoveel met een titel die niks zegt en waar je later niks meer van hoort :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_90178125
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 12:56 schreef Spablauw het volgende:
http://www.operette-neder(...)oor_theaterbuhne.htm

Ze had al vroeg gevoel voor show! :D
En ze heeft al eens de finale-reeks van X-Factor gehaald, in een groepje genaamd K.L.E.M.

Niet bang voor de spotlights, in ieder geval. :)
pi_90178390
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 14:58 schreef female81 het volgende:

[..]

En ze heeft al eens de finale-reeks van X-Factor gehaald, in een groepje genaamd K.L.E.M.

Niet bang voor de spotlights, in ieder geval. :)
_O- _O- _O- Dat is zij!!! Joh! Dat had ik helemaal niet door! Dit maakt mijn dag, echt, haha! Ze kwam me al bekend voor, maar had zelf nooit de link gelegd.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_90179608
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 13:12 schreef Spablauw het volgende:
Ik geloof dat de jury nog iets zei van je hebt nog over om een nieuwe te vullen. Ze lieten niet zien of ze dat ook daadwerkelijk heeft gedaan. Maar dan had ze dus alsnog haar eigen spul.
pi_90187919
Gisteren bij mezelf de onaangename eigenschap ontdekt dat ik hard moet lachen om huilende meisjes die beteuterd snikken over spuitzakken.
anonieme razernist
  donderdag 23 december 2010 @ 02:39:26 #50
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_90326164
Net gekeken en volgens mij legde Mascha haar spuitzak onderin op het groentenla-glas en Estee op een plankie erboven. En pakte Mascha daarna weldegelijk de zak van Estee.

Verder snap ik NoCigar nu ook. Want ik schoot ook in de lach van die snikkende mutsen. Dat je moet huilen als mensen je eten proeven en beoordelen snap ik wel. Bovendien weten we dat ook van de engelse versie, hoe emotioneel dat is. Maar dat je gaan janken om een spuitzak, kom op zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')