SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
ja, dat wel. Heel duur en lelijk, maar goed.quote:Op maandag 29 november 2010 21:22 schreef Blurred86 het volgende:
Nynkemaar je had nog wel een backup optie voor een huis toch?
dublinquote:Op maandag 29 november 2010 21:23 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, dat wel. Heel duur en lelijk, maar goed.
Waar heb je een stageplek?
en inplaats van dat jij helpt, post je erover op fok?quote:Op maandag 29 november 2010 21:26 schreef Viking84 het volgende:
Feli met je stageplek, Blurred!
Wij waren serie aan het kijken toen Pippa een potje met zoetjes van tafel schopte. Die Nachtwacht nu allemaal aan het oprapen is
.
Whehe, ik las "feli met je stapelgek".quote:
Ja, dat moet ook gebeuren hèquote:Op maandag 29 november 2010 21:30 schreef AKnynke het volgende:
[..]
en inplaats van dat jij helpt, post je erover op fok?
ja, het flatje. Maar die man neemt z'n telefoon niet op. Ik heb hem maar gesmst.quote:Op maandag 29 november 2010 21:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is balen Nynke. En nu? Toch maar dat ene flatje dan?
En yay voor Blurred!!
Hoe lang loopt je contract nog?quote:Op maandag 29 november 2010 21:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, het flatje. Maar die man neemt z'n telefoon niet op. Ik heb hem maar gesmst.
En serieus nadenken over of het een optie is om te stoppen met werken en dan vanuit m'n ouders verder te zoeken...
eind juni.quote:Op maandag 29 november 2010 21:39 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe lang loopt je contract nog?
Weet je al waar je zou willen werken?quote:Op maandag 29 november 2010 21:39 schreef AKnynke het volgende:
[..]
ja, het flatje. Maar die man neemt z'n telefoon niet op. Ik heb hem maar gesmst.
En serieus nadenken over of het een optie is om te stoppen met werken en dan vanuit m'n ouders verder te zoeken...
waar ik maar werk kan vinden, geloof ik. Ik ga in iedergeval tijdens kerst goed m'n best doen te solliciteren....quote:Op maandag 29 november 2010 21:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Weet je al waar je zou willen werken?
maar het liefst Noord-Duitsland, Denemarken of Nederland, geloof ik..quote:Op maandag 29 november 2010 21:45 schreef AKnynke het volgende:
[..]
waar ik maar werk kan vinden, geloof ik. Ik ga in iedergeval tijdens kerst goed m'n best doen te solliciteren....
Jij heb in ieder geval werk ervaring. Ik heb nul komma nul, en voor elke ietwat interessante baan heb je minstens 2 jaar ervaring nodig, en ik weet niet waar ik de banen kan vinden zonder die 2 jaar. Ik ben nu al gedemotiveerd. En ik weet ook niet waar ik de motivatie en energie vandaan moet halen om te solliciteren na werktijd, ik ben zo moe als ik thuis ben.quote:Op maandag 29 november 2010 21:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Solliciteren kan heel demotiverend zijn. Dat is helaas echt iets om rekening mee te houden. Ik ben drie keer 2e geworden voor ik een baan vond. Dat is echt vreselijk, dan ben je zó dichtbij. Maar ik deel je leed, mijn missie voor 2011 wordt ook het vinden van een nieuwe baan.
Heb je een netwerk? Probeer uit te vinden waar je voormalig medestudenten nu werken en probeer via hen aan een baan te komen. Gebruik Linkedin. Schreeuw online van de daken dat je werk zoekt. Probeer contact op te nemen met mensen die je kent en die je zouden kunnen helpen. Ga naar seminars en probeer daar te netwerken.quote:Op maandag 29 november 2010 21:45 schreef AKnynke het volgende:
[..]
waar ik maar werk kan vinden, geloof ik. Ik ga in iedergeval tijdens kerst goed m'n best doen te solliciteren....
that's the plan.quote:Op maandag 29 november 2010 21:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Heb je een netwerk? Probeer uit te vinden waar je voormalig medestudenten nu werken en probeer via hen aan een baan te komen. Gebruik Linkedin. Schreeuw online van de daken dat je werk zoekt. Probeer contact op te nemen met mensen die je kent en die je zouden kunnen helpen. Ga naar seminars en probeer daar te netwerken.
Echt, het werkt, weet ik uit ervaring.
Natuurlijk heb je wel een netwerkquote:Op maandag 29 november 2010 21:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spannend Tink! Ik heb geen netwerk, dus voor mij wordt het gewoon bikkelen. Bummer.
Ik ga ff douchen en dan m'n nest in. Hopelijk een keer een nacht zonder dat ik m'n slaapshirt moet vervangen.
Ja, maar nooit begrepen wat ik daar nou mee moetquote:Op maandag 29 november 2010 21:54 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je wel een netwerkJe staat toch op beurzen, je ontmoet toch mensen, je kent mij toch
![]()
Heb je linkedin?
Netwerkenquote:Op maandag 29 november 2010 21:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, maar nooit begrepen wat ik daar nou mee moet. Zo vaak sta ik niet op beurzen hoor. En dan zie ik vooral oude dames van >70 die niks meer kunnen zien... niet echt eh.. ja.. relevant
.
haha ja dat idee heb ik ook! nou ja, we zullen zien hequote:Op maandag 29 november 2010 21:31 schreef MariaEtcetera het volgende:
Blurred!![]()
Dublin lijkt me gaafAl helemaal omdat ik de compleet ongefundeerde mening heb dat Ierland an sich supergaaf is
Nee hoor. Ik heb heel veel ambtenaren in mijn netwerk. Maar als het niets voor je is maakt het ook niet uit. Je komt er zo ook wel.quote:Op maandag 29 november 2010 22:01 schreef XcUZ_Me het volgende:
Misschien is LinkendIn dan wat meer voor de commerciële sector? Oh en ik ben gewoon vreselijk slecht in netwerken.
Wie had er ook weer een 10 voor haar thesis?quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb een paar grote problemen. Ik heb geen grote bek, ben eigenlijk best wel verlegenen voel me ook niet echt 'getalenteerd' ofzo
. Lastig.
Maar nu douchen. Tot morgen Slankies!
same here. Nu ook slapen. Nog even met de Duutser keuvelen....quote:Op maandag 29 november 2010 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Heb een paar grote problemen. Ik heb geen grote bek, ben eigenlijk best wel verlegenen voel me ook niet echt 'getalenteerd' ofzo
. Lastig.
Maar nu douchen. Tot morgen Slankies!
Stom, want ze bereiken hun doel van het aantal langstudeerders verlagen niet eens méér door het nu al in te laten gaan. De meeste mensen die nu een extra jaar nodig hebben zullen dat voor het eind van dit studiejaar toch niet meer kunnen inhalen.quote:Op maandag 29 november 2010 22:05 schreef Ewelina het volgende:
Wat mij betreft mag dit kabinet heel snel vallen. I'm screwed. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22624
Ja, dag MA. 4000 per jaar kan ik gewoon niet ophoesten.quote:Op maandag 29 november 2010 22:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Toch gek dat bijna iedereen van zichzelf zegt dat ze slecht zijn in netwerken of er een hekel aan hebben, hoe kan het dan toch zo belangrijk zijn?
[..]
Stom, want ze bereiken hun doel van het aantal langstudeerders verlagen niet eens méér door het nu al in te laten gaan. De meeste mensen die nu een extra jaar nodig hebben zullen dat voor het eind van dit studiejaar toch niet meer kunnen inhalen.
Wel klote voor je.
Wat mij betreft ook.quote:Op maandag 29 november 2010 22:05 schreef Ewelina het volgende:
Wat mij betreft mag dit kabinet heel snel vallen. I'm screwed. http://headlines.nos.nl/forum.php/list_messages/22624
Hoe bedoel je? Het een sluit het ander toch niet uit?quote:Op maandag 29 november 2010 22:13 schreef Mini_rulez het volgende:
Toch gek dat bijna iedereen van zichzelf zegt dat ze slecht zijn in netwerken of er een hekel aan hebben, hoe kan het dan toch zo belangrijk zijn?
Nou ja, heel veel mensen zeggen dat van zichzelf maar intussen zijn de meesten daarvan niet echt onsuccesvol ofzo. Dus of mensen zijn er beter in dan ze zelf denken, of het is minder belangrijk dan ze denken.quote:Op maandag 29 november 2010 22:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Het een sluit het ander toch niet uit?
Zou het collegegeldkrediet van de IBG (of DUO) niet mee omhoog gaan? Of is lenen sowieso geen optie?quote:Op maandag 29 november 2010 22:15 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ja, dag MA. 4000 per jaar kan ik gewoon niet ophoesten.
Mensen zijn er meestal beter in dan ze denken. Het merendeel van de mensheid vindt een baan via vrienden en bekenden.quote:Op maandag 29 november 2010 22:17 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Nou ja, heel veel mensen zeggen dat van zichzelf maar intussen zijn de meesten daarvan niet echt onsuccesvol ofzo. Dus of mensen zijn er beter in dan ze zelf denken, of het is minder belangrijk dan ze denken.
Gaat al niet meer. (Ik heb 5 jaar andere studies gedaan, vanwege verschillende redenen) Bij mijn huidige studie heb ik niet eens zoveel vertraging, maar zonder stufi studeren is gewoon lastig. Bij 24-28u p/w werken kun je geen 60 ECTs per jaar halen. Die 2e studie is al afgekapt door de overheid, en nu dit. Bedankt hé!quote:Op maandag 29 november 2010 22:19 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Zou het collegegeldkrediet van de IBG (of DUO) niet mee omhoog gaan? Of is lenen sowieso geen optie?
Die mensen die er hard voor werken kun je natuurlijk alleen maar bewonderen, maar dat betekent niet per se dat mensen die er iets minder hard voor werken of om andere redenen wat langer nodig hebben later minder goed zullen zijn in hun werk. Je studententijd zijn ook wel de jaren waarin je volwassen wordt etc., er kunnen zoveel dingen gebeuren waardoor iemand iets langer over zijn studie doet zonder dat dat meteen betekent dat dat een slechtere student is dan degene die precies in vier jaar klaar is. Zelfs dingen die alleen met je studie te maken hebben: je hoeft maar 1 vak niet te halen dat niet meteen opnieuw kan, of een stage te doen die tegenvalt waardoor je iets nieuws moet regelen, of iets te laat bedenken dat je eigenlijk toch naar het buitenland wilt (zoals ikquote:Op maandag 29 november 2010 23:24 schreef Blurred86 het volgende:
Nee ziekte zou wmb dan ook niet meegeteld moeten worden. Studieswitch wel, natuurlijk kun je een foute keuze maken (hell ik heb het zelf ook gedaan) maar dan doe je toch extra je best om te zorgen dat je daarna niet meer uitloopt?
En voor extra-curriculaire activiteiten kun je toch mooi dat jaar gebruiken dat je 'mag' uitlopen?
@Mini: ik ken er wel wat hoor! Maar dat zijn dan wel mensen die er hard voor werken en netjes colleges en practica volgen. Ik vind dat er voor een universitair diploma ook best verwacht mag worden dat je er de capaciteiten voor hebt en dat je bereid bent er hard voor te werken. Ik vind ook dat universiteiten zouden moeten selecteren aan de poort, dan heb je het probleem van mensen die uitlopen en afvallen al veel minder denk ik.
In dat geval: slaap lekker!quote:Op maandag 29 november 2010 23:26 schreef Blurred86 het volgende:
ik vind dit een hele interessante discussie, maar ik moet helaas slapenmorgen vroeg weer op..
welterusten slankies!
Haha. Geniaal hè! Ze mogen geen dieren weggeven bij dat soort prijsvragen dus ze geven 1750 euro aan de winnaar en daar moet diegene dan een chihuahua voor uitzoeken.quote:
quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:21 schreef Viking84 het volgende:
Storing ontregelt treinverkeer rond Gouda
Ai, XM.
Dat ook. Bovendien is het te hard om het nu in te voeren voor studenten die keuzes hebben gemaakt op basis van oude informatie.quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:04 schreef motorbloempje het volgende:
mogge! Zat half al in de bus, want sneeuw en moet naar Utrecht direct na werk
@Chico: ik snap de bezuinigingen ergens ook nog wel, de maatregel ook. Maar 3000 erbij is gewoon TE veel voor de nu studerende studenten die van niets wisten toen ze begonnen. 1000 had ik nog wel ok gevonden, maar 3000... nee... gelukkig kunnen 'we' het betalen, maar als ik alleen was geweest had ik moeten stoppen nu, financieel gezien, juist op het moment dat alles helemaal op zn plek valt..
Purol!quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:04 schreef Viking84 het volgende:
Hoi.
Goed geslapen vannacht, maar de ruimte tussen neus en lippen is net schuurpapier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |