In de financiele bijlage bij het gedoogakkoord staat wel watquote:Op maandag 29 november 2010 17:32 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Whehe, de PVV'ers weten niet eens meer waar nou wel of niet hun handtekening onder staat
quote:16. De besparingen worden voor structureel 0,4 mld gerealiseerd met het uitgangspunt van een
veelzijdig inzetbare krijgsmacht. Het totaal aantal aan te schaffen jachtvliegtuigen wordt verder
verminderd om een additionele structurele besparing te realiseren van 0,1 mld in de
exploitatie. Besparingen in de eerste jaren (taakstellend) worden gerealiseerd door o.a.
aanpassing van de investeringsquote en in deze kabinetsperiode, op het 2e testtoestel na,
geen JSF-toestellen aan te schaffen.
Duidelijk. Ik dacht alleen in je intonatie te kunnen lezen dat je wellicht een andere mening toegedaan was.quote:
Kunnen we dat tweede testtoestel dan niet beter meteen op marktplaats zetten?quote:Op maandag 29 november 2010 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de financiele bijlage bij het gedoogakkoord staat wel wat
[..]
Een Europees leger?quote:Op maandag 29 november 2010 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het leger in zijn huidige vorm is inderdaad overbodig. Beter worden er stappen gezet in de richting van een Europees leger. Immers, als er oorlog uitbreekt vormen wij toch een alliantie met onze Duitse, Franse en Engelse vrienden. Waar wachten op een conflict? Waarom niet direct de handen ineen slaan en zo een hoop centen besparen,
Waarom zouden de burgers tegen zijn op een miljardenbesparing die de verdediging van Europa alleen maar ten goede komt?quote:Op maandag 29 november 2010 17:43 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Een Europees leger?
Liever niet. Alleen maar nog meer druk op een proces dat op veel weerstand stuit. Je moet je eigen burgers te vriend houden boven alles. Doe je dit niet, dan geef je ruimte aan aanlokkelijke maar inherent verkeerde ideologieen.
Ach, het publiek moet gewoon beter worden geinformeerd. Probleem is dat het vaak eenvoudiger is om ergens kritiek op te hebben dan om te werken aan concrete oplossingen. Neem de houding van de PVV jegens de EU. Wilders schreeuwt en schopt en verklaart dat we uit de EU moeten stappen. Dat is een vreselijk kortzichtige maar vooral eenvoudige oplossing. Hij kan zijn gedachten beter aanwenden voor een manier hoe het beter kan.quote:Op maandag 29 november 2010 17:43 schreef HLV_Siempre het volgende:
[..]
Een Europees leger?
Liever niet. Alleen maar nog meer druk op een proces dat op veel weerstand stuit. Je moet je eigen burgers te vriend houden boven alles. Doe je dit niet, dan geef je ruimte aan aanlokkelijke maar inherent verkeerde ideologieen.
Omdat veel mensen simpelweg fucking dom zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 17:46 schreef remlof het volgende:
[..]
Waarom zouden de burgers tegen zijn op een miljardenbesparing die de verdediging van Europa alleen maar ten goede komt?
Heb je een link naar de financiële bijlage bij het gedoogakkoord? Ik kan alleen de bijlage bij het regeerakkoord vinden: http://www.kabinetsformat(...)=obj&objectid=127496quote:Op maandag 29 november 2010 17:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
In de financiele bijlage bij het gedoogakkoord staat wel wat
[..]
Ze magge 130 met hun Opel Vectra over de A2quote:Op maandag 29 november 2010 13:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die PVV kamerleden moeten zo onderhand wel duizelig zijn van al dat gedraai.
Ik ben benieuwd wat er aan het eind van de rit nog voor Henk en Ingrid overblijft.
Het moet haast wel een fout zijn dat het is aangeduid als bijlage bij het gedoogakkoord, want het staat vol met maatregelen die alleen in het regeerakkoord staan. Bovendien is het (voor zover ik kan zien) gelijk aan de bijlage bij het regeerakkoord die op de officiële site van de kabinetsformatie staat.quote:Op maandag 29 november 2010 17:49 schreef du_ke het volgende:
http://www.nrc.nl/multime(...)ncieel_2_302234a.pdf
Misschien ondersteunt de PVV wel de gehele financiële paragraaf.quote:Op maandag 29 november 2010 17:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Het moet haast wel een fout zijn dat het is aangeduid als bijlage bij het gedoogakkoord, want het staat vol met maatregelen die alleen in het regeerakkoord staan. Bovendien is het (voor zover ik kan zien) gelijk aan de bijlage bij het regeerakkoord die op de officiële site van de kabinetsformatie staat.
Het idee om de gehele krijgsmacht af te schaffen en het leger onder controle van de EU staat mij niet helemaal aan. het lijkt mij verstandiger om elk lid zijn eigen krijgsmacht te laten houden, maar bepaalde taken en zaken gezamenlijk te regelen.quote:Op maandag 29 november 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Verder snap ik niet wat het Nederlandse volk tegen de vorming van een Europees leger kan hebben. We besparen een hoop geld. Daar zijn Nederlanders dol op.
Maar zelfs dat laatste doen we dus niet. Dat zou een goeie eerste stap zijn.quote:Op maandag 29 november 2010 18:16 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Het idee om de gehele krijgsmacht af te schaffen en het leger onder controle van de EU staat mij niet helemaal aan. het lijkt mij verstandiger om elk lid zijn eigen krijgsmacht te laten houden, maar bepaalde taken en zaken gezamenlijk te regelen.
zoals de aanschaf van nieuw militair materiaal zoals gevechtsvliegtuigen, als je dit op Europees niveau regelt lijkt mij dit een grote besparing.
Dat staat er niet en is ook niet de bedoeling, lijkt me. Je hebt een aparte Europese militaire organisatie nodig, die los staat vand e EU..quote:Op maandag 29 november 2010 18:16 schreef HTrockstar het volgende:
[..]
Het idee om de gehele krijgsmacht af te schaffen en het leger onder controle van de EU
Ja inderdaad, en laten we meteen de Sovjet-Unie Rusland uitnodigen!quote:Op maandag 29 november 2010 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar zelfs dat laatste doen we dus niet. Dat zou een goeie eerste stap zijn.
Wat is de meerwaarde nog van de PVV als ze op alle punten gewoon meelullen met VVD en CDA?quote:Op maandag 29 november 2010 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
Goedzo PVV, zij zijn verstandig. Als wij de JSF aanbevolen krijgen van de USA dan kopen we dat gewoon. De PVV wordt met de dag verstandiger
Lees nou eens terug wat een onzin je schrijft: "Als wij de JSF aanbevolen krijgen van de USA dan kopen we dat gewoon". Oftewel de belangen van de USA gaan voor de onze?quote:Op maandag 29 november 2010 18:18 schreef phpmystyle het volgende:
Goedzo PVV, zij zijn verstandig. Als wij de JSF aanbevolen krijgen van de USA dan kopen we dat gewoon. De PVV wordt met de dag verstandiger
De VS heeft het beste met ons voor.quote:Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees nou eens terug wat een onzin je schrijft: "Als wij de JSF aanbevolen krijgen van de USA dan kopen we dat gewoon". Oftewel de belangen van de USA gaan voor de onze?
Ik denk dat die krijgsmacht juist een onderdeel moet zijn van de EU.quote:Op maandag 29 november 2010 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dat staat er niet en is ook niet de bedoeling, lijkt me. Je hebt een aparte Europese militaire organisatie nodig, die los staat vand e EU..
Is Rusland een EU-lidstaat?quote:Op maandag 29 november 2010 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en laten we meteen de Sovjet-Unie Rusland uitnodigen!
De gewone man in de straat is niet altijd in staat om te bedenken wat wel of niet verstandig is. Daarbij draait de PVV ook op een heleboel punten niet.quote:Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde nog van de PVV als ze op alle punten gewoon meelullen met VVD en CDA?
Nee natuurlijk niet, maar we moeten koste wat het kost bevriend blijven met usa om onze bevoorrechte positie te handhaven.quote:Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Lees nou eens terug wat een onzin je schrijft: "Als wij de JSF aanbevolen krijgen van de USA dan kopen we dat gewoon". Oftewel de belangen van de USA gaan voor de onze?
De USA is vooral economisch gezien doodsbang voor de EU en zal alles doen om haar eigen industrie te beschermen.quote:Op maandag 29 november 2010 18:20 schreef Arglist het volgende:
[..]
De VS heeft het beste met ons voor.
Nee, maar ze willen wel. En met jouw gastvrijheid hebben ze morgen nog de euro.quote:Op maandag 29 november 2010 18:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat die krijgsmacht juist een onderdeel moet zijn van de EU.
[..]
Is Rusland een EU-lidstaat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Vertel ook gelijk wat onze bevoorrechte positie is.quote:Op maandag 29 november 2010 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
Nee natuurlijk niet, maar we moeten koste wat het kost bevriend blijven met usa om onze bevoorrechte positie te handhaven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |