Dat kan, maar dan zou dat allemaal aan het licht komen tijdens de hoorzitting. Zweden is geen bananenrepbliek en ik heb vertrouwen in het Zweedse rechtsysteem.quote:Op maandag 29 november 2010 12:35 schreef msnk het volgende:
[..]
En het kwam nooit bij je op dat het zeer zeer waarschijnlijk een smear campaign is om de beste man zijn geloofwaardigheid aan te tasten?
Ook als je weet dat door het niet te lekken er doden zullen vallen?quote:Op maandag 29 november 2010 12:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Met het naar buiten brengen van die informatie maak je jezelf een partij in het conflict en ik kan de consequenties daarvan niet overzien. Als die wikileaks file per ongeluk in mijn mailbox was beland dan had ik er niks mee gedaan.
mwah, als je bedenkt dat je in zweden werk en een huis, maar geen internetverbinding kunt krijgen zonder dat je een zweeds sofinummer hebtquote:Op maandag 29 november 2010 12:38 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan zou dat allemaal aan het licht komen tijdens de hoorzitting. Zweden is geen bananenrepbliek en ik heb vertrouwen in het Zweedse rechtsysteem.
En wat heeft dat er mee te maken? Maakt dat de Zweedse magistratuur opeens minder betrouwbaar?quote:Op maandag 29 november 2010 12:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
mwah, als je bedenkt dat je in zweden werk en een huis, maar geen internetverbinding kunt krijgen zonder dat je een zweeds sofinummer hebt.
quote:Downing Street has condemned Wikileaks, in a briefing with lobby journalists. It also said it expect several more days of disclosures, according to a Tweet from the BBC's Laura Kuenssberg.
Downing Street said the leaks had been damaging to national security, she told BBC News.
quote:11.34am: The Chinese media has been banned from reporting the revelations, according to Al Jazeera English's correspondent in China, Melissa Chan.
quote:11.28am: Der Speigel, one of the five media organisations including the Guardian, to have had access to the cables has a new round-up of the reaction.
It says one of the few countries which may stand to benefit from the revelations appears to be Israel.
"These (disclosures) don't hurt Israel at all -- perhaps the opposite," Giora Eiland, a former national security advisor to ex-prime ministers Ariel Sharon and Ehud Olmert, told Israeli radio. "If there is something on the Iranian issue that, in my opinion, happens to help Israel, it is that these leaks show that Arab countries like Saudi Arabia are far more interested in Iran than they are in the Israeli-Palestinian conflict."
It also quotes US Senator Joseph Lieberman, chair of the Senate Homeland Security Committee, calling for WikiLeaks to be shut down.
By disseminating these materials, WikiLeaks is putting at risk the lives and the freedom of countless Americans and non-Americans around the world. It is an outrageous, reckless and despicable action.
Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerijquote:Op maandag 29 november 2010 12:53 schreef Rambolin het volgende:
Binnenkort een leak waarin staat dat de Amerikaanse ambassade in Stockholm de Zweden onder druk heeft gezet om Assange valselijk van verkrachting te beschuldigen en te arresteren!
Er gaan geruchten rond dat Assange zich schuilhoudt op de plek waar OBL zich ook bevindt!
Osama bin Ladenquote:
Ach, een 'slachtoffer' is zo gevonden.quote:Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerij.
Bovendien; in Nederland kan alleen het slachtoffer iemand beschuldigen van verkrachting... lijkt me dat dat in zweden hetzelfde is?
Ik heb het hier gelezen:quote:Op maandag 29 november 2010 12:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je een bron hierbij plaatst lijkt het minder op stemmingmakerij.
Bovendien; in Nederland kan alleen het slachtoffer iemand beschuldigen van verkrachting... lijkt me dat dat in zweden hetzelfde is?
Wat een nieuws!!!!!quote:Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb het hier gelezen:
Wikileaks bevestigt kernwapens in Nederland
http://www.nu.nl/binnenla(...)ns-in-nederland.html
Publiek geheim, maar bevestiging ontbrak nog ja. Ben benieuwd wat er wordt geantwoord bij confrontatie.quote:Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:
[..]
bevestiging, lol, ik kom die amerikanen wekelijks in de kroeg tegen. als ze dronken zijn hebben ze het er wel eens overquote:Op maandag 29 november 2010 12:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
Publiek geheim, maar bevestiging ontbrak nog ja. Ben benieuwd wat er wordt geantwoord bij confrontatie.
Dit was ook mijn gedachtequote:It says one of the few countries which may stand to benefit from the revelations appears to be Israel.
"These (disclosures) don't hurt Israel at all -- perhaps the opposite," Giora Eiland, a former national security advisor to ex-prime ministers Ariel Sharon and Ehud Olmert, told Israeli radio. "If there is something on the Iranian issue that, in my opinion, happens to help Israel, it is that these leaks show that Arab countries like Saudi Arabia are far more interested in Iran than they are in the Israeli-Palestinian conflict."
Was toch allang bekend dat ze elkaar liever afmaken aangezien ze van Israel tot nu toe alleen maar verloren hebben. Nog een keer verliezen van Israel zou politieke zelfmoord zijn voor Islamitische dictaturen zoals SA.quote:
Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.quote:Op maandag 29 november 2010 12:57 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Ik heb het hier gelezen:
Er is dan ook nog maar <0.1% uit gekomen..quote:Op maandag 29 november 2010 13:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.
Enige problematische items vind ik wel dat landen als Turkije die zogenaamd 'bondgenoot' worden genoemd en officieel EU kandidaat zijn, echter zeer negatief naar buiten komen en blijken eigenlijk helemaal geen bondgenoot te zijn.
Precies zoals de VS wil doen laten geloven. En alle josti's geloven het ook nog.quote:Op maandag 29 november 2010 13:07 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Sorry, maar wat tot nu toe naar buiten is gekomen was al lang publiek geheim en niet echt wereldschokkend. Zijn genante zaken naar buiten gekomen maar niet echt schandalige zaken.
Enige problematische items vind ik wel dat landen als Turkije die zogenaamd 'bondgenoot' worden genoemd en officieel EU kandidaat zijn, echter zeer negatief naar buiten komen en blijken eigenlijk helemaal geen bondgenoot te zijn.
De meeste documenten zijn dan ook gemarkeerd als confidential, meer niet. Wat ze nou niet echt geheim maakt.quote:Op maandag 29 november 2010 13:08 schreef Zith het volgende:
[..]
Er is dan ook nog maar <0.1% uit gekomen..
Ja goeie vraag. Ik dacht het wel maar die komen later misschien? Als ze die lekken zijn ze wel echt officieel strafbaar. Dat zijn ze nu nog niet.quote:Op maandag 29 november 2010 13:15 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn er eigenlijk ook top secret cables gelekt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |