Altijd al zo geweest en dan nu ook nog in de war raken? Das een lastige combinatiequote:Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ze is altijd zo geweest, oke ze is nu 83 en wil haar best overal bij helpen, maar ze verwacht gewoon teveel, en ik kan geen nee zeggen want hoe lullig het ook klinkt, heb het gevoel mijn moeder kijkt stiekum mee en zal dan niet trots op me wezen als ik haar aan haar lot overlaat.
moeilijk te verwoorden maar ja het is nu eenmaal zo, ben de enigste in Amsterdam die de kutklussen moet opknappen.
Om 6 uur bellen of we idd kunnen komen (als er vannacht ineens tig vrouwen binnenkomen om te bevallen wordt het wat lastig) en dan om 7 uur naar t ziekenhuis...quote:Op maandag 29 november 2010 16:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja spannend morgen he Leandra?? moet je gelijk blijven of??? zal maar mijn koffertje vast in de auto zetten.
daarom, ach heb het weer achter de rug, en achteraf viel het dan toch wel weer mee, maar kan ergens als een berg tegenop zien, moest al de hele week denken van pppfftttt maandag, maandag en nog eens maandag, als ik het maar overleef en vriendelijk tegen haar blijf ( kan soms zo naar uit de hoek komen)quote:Op maandag 29 november 2010 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Altijd al zo geweest en dan nu ook nog in de war raken? Das een lastige combinatie![]()
En ik begrijp dat wel, dat gevoel dat je moeder anders niet trots op je zou zijn.... dan moet het gewoon even.
Als ze vergeetachtig is dan vergeet ze een kat misschien ook welquote:Op maandag 29 november 2010 16:06 schreef Toverheks het volgende:
[..]
daarom, ach heb het weer achter de rug, en achteraf viel het dan toch wel weer mee, maar kan ergens als een berg tegenop zien, moest al de hele week denken van pppfftttt maandag, maandag en nog eens maandag, als ik het maar overleef en vriendelijk tegen haar blijf ( kan soms zo naar uit de hoek komen)
oke, maar Leandra als je ingeleid wordt dan duurt het niet zo lang, ze wekken de weeen op en als het te lang duurt dan voeren ze het nog ietsjes op, maar wens je vast een heel voorspoedige bevalling en leef met je mee.quote:Op maandag 29 november 2010 16:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Om 6 uur bellen of we idd kunnen komen (als er vannacht ineens tig vrouwen binnenkomen om te bevallen wordt het wat lastig) en dan om 7 uur naar t ziekenhuis...
B. belde vanmiddag al om te vragen of ik wist hoelaat die inleiding zou gaan beginnen, dan wist hij hoe laat hij moest komen
Heb maar even uitgelegd dat het nog helemaal niets zegt dat over het tijdstip van de geboorte...
Maar goed, kennelijk lag de krummel vandaag al heel diep, dus ik neem aan dat er nu volledig ingedaald is.... dat zal de "knak" wel zijn geweest die ik de nacht van vrijdag op zaterdag voelde.
we hebben kleine fam. ik heb nog zus en broer plus hun aanhang in Almere, maar het is niet te doen steeds van Almere naar Amsterdam, ze staan zolang in de file en heb nog broertje ergens in Amsterdam wonen, daar horen we sporadisch iets van.quote:Op maandag 29 november 2010 16:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ze vergeetachtig is dan vergeet ze een kat misschien ook wel
Maar ze heeft zelf geen kinderen, en jij geen broers en zussen?
Moet wel een beetje lachen om je verhaal, maar eigenlijk is het ook wel een beetje triest he? Mensjes die op hun oude dag zo worden. Het allemaal zo goed denken te weten maar ondertussen van alles en nog wat door elkaar zitten te halen.quote:Op maandag 29 november 2010 15:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]
vind bejaarde best wel lief, maar ze zijn zo eigenwijs, moest met mijn tante mee van 83, maar god oh god wat kan ze zeuren en zielig overkomen, ze moet achter een rollator, nou die heeft ze alleen staat onaangeroerd in haar huis, ze stieveld wat af en dan tegen andere zeggen ik ben verlamd hahaha oh wat erg.
moeten we met een taxi oke ik probeer haar die taxi in te duwen, leuke taxichauffeur maar krijgt geen dubbeltje fooi, op de terugweg kreeg andere taxichauffeur 50 eurocent omdat ik zei, je moet wel een fooitje geven hoor.
nee ze is best lief maar pppfftttt en dan vertelt ze dingen over haar zusje tegen mij ( haar zusje is mijn moeder dus) of ik haar *zusje* dus helemaal niet ken, zegt ze tegen die arts, ja maar mijn zusje had dit en mijn zusje had dat dus zit het in de familie en meer van dat soort dingen, dus ik zeg nee dat is niet waar zegt ze dan ken je mijn zusje niet goed genoeg ohhhhhhhhh ja denk ze gaat achteruit en weet ook wel, moet een beetje schipperen maar zo moeilijk, vooral als ik dan denk, je zet die dokter op een heel verkeerd been want dat komt niet eens voor in de familie.
dus ik zei dat, nou kwaad dat ze was, dokter moest wel lachen erom en knikte steeds maar naar mij.
Ik heb al heel duidelijk gemaakt dat ik absoluut geen behoefte heb aan een opgevoerde bevalling, dus opvoeren terwijl het niet (medisch) noodzakelijk is gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 29 november 2010 16:09 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oke, maar Leandra als je ingeleid wordt dan duurt het niet zo lang, ze wekken de weeen op en als het te lang duurt dan voeren ze het nog ietsjes op, maar wens je vast een heel voorspoedige bevalling en leef met je mee.
Hitler wel.quote:
Ben er 1 keer life bijgeweest, in Dokkum. Wat een feest!quote:Op maandag 29 november 2010 15:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Nou ja, wie weet. Zou het erg tof vinden iig!
Ja, dan is het lastig, hoewel een grote familie ook geen garantie is; bij mijn ouders op het pleintje woonde een dementerende bejaarde dame, en van haar 5 kinderen en hele voorraad kleinkinderen die allemaal in Amersfoort woonden kwam er niet een langs om even te kijken hoe het met moeders ging, dat werd door de buurvrouwen in de gaten gehouden.quote:Op maandag 29 november 2010 16:11 schreef Toverheks het volgende:
[..]
we hebben kleine fam. ik heb nog zus en broer plus hun aanhang in Almere, maar het is niet te doen steeds van Almere naar Amsterdam, ze staan zolang in de file en heb nog broertje ergens in Amsterdam wonen, daar horen we sporadisch iets van.
Gatver, mijn tenen trekken spontaan krom! Dat heeft toch vreselijk zeer gedaan?quote:Op maandag 29 november 2010 15:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Chirurg gedaan op SEH, over 3 dagen weer wondcontrole.
Yeps.quote:Op maandag 29 november 2010 16:17 schreef spuitje het volgende:
[..]
Gatver, mijn tenen trekken spontaan krom! Dat heeft toch vreselijk zeer gedaan?
Een keer nee zeggen vind ik nog wel iets anders dan iemand aan zijn/haar lot overlaten. Maar ik begrijp je wel hoor.quote:Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ze is altijd zo geweest, oke ze is nu 83 en wil haar best overal bij helpen, maar ze verwacht gewoon teveel, en ik kan geen nee zeggen want hoe lullig het ook klinkt, heb het gevoel mijn moeder kijkt stiekum mee en zal dan niet trots op me wezen als ik haar aan haar lot overlaat.
moeilijk te verwoorden maar ja het is nu eenmaal zo, ben de enigste in Amsterdam die de kutklussen moet opknappen.
Ga jij morgen bevallen? Krijgen we streams?quote:Op maandag 29 november 2010 16:01 schreef Leandra het volgende:
Ik hoop dat er een pak sneeuw valt als ik morgen lig te bevallen, dan kan ik het krummeltje iedere verjaardag vervelen met het feit dat er die dag al sneeuw lag
Wel handig, da's op een zaterdag.quote:Op maandag 29 november 2010 15:58 schreef Toverheks het volgende:
[..]
15 jan. 2011 komt er een elfstedentocht, iets zei me 15 jan. dus.
Ja, als het goed is wel. Nee, we krijgen geen streamquote:Op maandag 29 november 2010 16:21 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ga jij morgen bevallen? Krijgen we streams?
triest toch zulke hebberige mensenquote:Op maandag 29 november 2010 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan is het lastig, hoewel een grote familie ook geen garantie is; bij mijn ouders op het pleintje woonde een dementerende bejaarde dame, en van haar 5 kinderen en hele voorraad kleinkinderen die allemaal in Amersfoort woonden kwam er niet een langs om even te kijken hoe het met moeders ging, dat werd door de buurvrouwen in de gaten gehouden.
Uiteraard waren ze er wel toen de opbrengst van het (enorme) huis verdeeld moest worden
Nou, vooral triest dat als je 5 kinderen hebt, die allemaal ook weer kinderen hebben, dat niemand dan even de moeite neemt om bij moeder/oma langs te gaan.quote:Op maandag 29 november 2010 16:23 schreef Toverheks het volgende:
[..]
triest toch zulke hebberige mensen
Nog voor het ziel het lichaam heeft verlaten staan de gieren ernaast al de pikorde te bepalen!quote:Op maandag 29 november 2010 16:23 schreef Toverheks het volgende:
[..]
triest toch zulke hebberige mensen
Het sneeuwt hier horizontaal van Oost naar West. Alles wat ik hier voorbij zie vliegen komt bij Heksie in de buurt terecht.quote:Op maandag 29 november 2010 16:28 schreef Leandra het volgende:
Oh, oh... zit Pietje al op de fiets??
Hele grote vlokken.... maar ze dwarrelen wel heel fraai naar beneden
stuur maar door hoor, wordt mooi wit en het blijft liggen, heb zelf de lammelle open geschoven wil er wel naar kijkenquote:Op maandag 29 november 2010 16:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier horizontaal van Oost naar West. Alles wat ik hier voorbij zie vliegen komt bij Heksie in de buurt terecht.
Nope ik ga zo, door de sneeuwquote:Op maandag 29 november 2010 16:28 schreef Leandra het volgende:
Oh, oh... zit Pietje al op de fiets??
Hele grote vlokken.... maar ze dwarrelen wel heel fraai naar beneden
Ze hebben na die ellende van vorig jaar beterschap belooft. Het zal me benieuwen, vorig jaar was het nu en dan een ramp. 200 botbreuken op één avond herinner ik me.quote:Op maandag 29 november 2010 16:32 schreef Toverheks het volgende:
Maar heb nog geen pekelwagen de grote weg op zien gaan, wordt er niet gepekeld of heeft Amsterdam daar geen geld meer voor
nou ben ik ff blij dat ik die hoofdzonde niet heb, heb niet eens wat van mijn moeder, wat zeggen spullen denk ik dan maar zo.quote:Op maandag 29 november 2010 16:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog voor het ziel het lichaam heeft verlaten staan de gieren ernaast al de pikorde te bepalen!
Hebzucht is een hoofdzonde.
Succes.... inmiddels is de heg hier niet meer groen, maar blijven de vlokken liggen....quote:Op maandag 29 november 2010 16:33 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Nope ik ga zo, door de sneeuw.
Stream met chat was wel leuk geweest. Kunnen we "live" met je mee puffen.quote:Op maandag 29 november 2010 16:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, als het goed is wel. Nee, we krijgen geen stream![]()
Ik heet geen ehm... hoe heette ze nou ook alweer... die rokende zwangere doos in BB? Tanja.
De kerk weet er alles van.quote:Op maandag 29 november 2010 16:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nog voor het ziel het lichaam heeft verlaten staan de gieren ernaast al de pikorde te bepalen!
Hebzucht is een hoofdzonde.
Ja, dat herken ik van mijn opa: hij kon nog zo mooi over vroeger vertellen dat mensen dan gewoon dachten dat hij "nog zo lekker bij was"... ze hadden gewoon niet door dat hij al terug was in 1939, geen wonder dat hij er mooi over kon vertellen, als de dag van gisterenquote:Op maandag 29 november 2010 16:29 schreef Copycat het volgende:
Er viel niks te halen bij mij demente opa, dus bracht ik hem maar geregeld noga en oude fotoboeken. Verbazingwekkend hoe krachtig dat lange termijn-geheugen was.
zo, nou hopen wat jij zegt, dat ze ervan geleerd hebben, maar je kent de gemeente he, alleen hun eigen stadsdeel pekelen ze, want stel je voor ze overschrijden een ander stadsdeel dan heb je de poppen aan het dansen.quote:Op maandag 29 november 2010 16:33 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ze hebben na die ellende van vorig jaar beterschap belooft. Het zal me benieuwen, vorig jaar was het nu en dan een ramp. 200 botbreuken op één avond herinner ik me.
Ik was jarig op de dag dat er een Elfstedentocht werd verreden, was super gezellig! 8 Liter erwtensoep, veel Beerenburg etc. en genoeg gespreksstofquote:Op maandag 29 november 2010 16:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik moest auto-rij-examen doen toen er een Elfstedentocht werd gehouden. Wel lekker rustig op de weg![]()
En mijn vader is geboren op de dag dat de Elfstedentocht gehouden werd. Sterker nog: die kwam zo'n beetje bij hun voor de deur langs in Franeker.
Hij wist gewoon nog alle namen van zijn vooroorlogse jeugdvrienden. 'Kijk, dat is Pietje Jansen, die had overal en altijd zijn trompet bij zich'. Maar na een paar maanden vond ie niks meer de moeite waard of leuk en vroeg ie zich hardop af wie ik was en waarom ik steeds met dat stomme fotokoffertje aan kwam zettenquote:Op maandag 29 november 2010 16:37 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat herken ik van mijn opa: hij kon nog zo mooi over vroeger vertellen dat mensen dan gewoon dachten dat hij "nog zo lekker bij was"... ze hadden gewoon niet door dat hij al terug was in 1939, geen wonder dat hij er mooi over kon vertellen, als de dag van gisteren
Ik heb die avond nog een stelletje agenten aangesproken. Op de Spiegelgracht was het zo glad dat je zelfs als voetganger nauwelijks overeind kon blijven, laat staan als fietser. Een stukje verder kwam ik die agenten tegen die fietsers stonden te bekeuren die door de Leidschestraat fietsten. Ik vroeg ze of ze op hun minst even met hun mobilofoon in overleg konden gaan met de meldkamer en die de gemeente op de hoogte wou brengen van de gevaarlijke situatie. Dat was niet hun taak en daar moest ik me vooral niet mee bemoeien.quote:Op maandag 29 november 2010 16:38 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zo, nou hopen wat jij zegt, dat ze ervan geleerd hebben, maar je kent de gemeente he, alleen hun eigen stadsdeel pekelen ze, want stel je voor ze overschrijden een ander stadsdeel dan heb je de poppen aan het dansen.
aan de zijkant van Lucas naar mercatorplein dat hele stukje, wordt nooit gestrooid, en waarom niet, daar ruzieen de stadsdelen steeds over al jaren, want die zegt hoort die te doen en de ander zegt nee hoor is het werk van stadsdeel de Baarsjes.
Ik lees net dat er in het geboortejaar van mijn vader 303 deelnemers warenquote:Op maandag 29 november 2010 16:38 schreef spuitje het volgende:
[..]
Ik was jarig op de dag dat er een Elfstedentocht werd verreden, was super gezellig! 8 Liter erwtensoep, veel Beerenburg etc. en genoeg gespreksstof
Bedankt voor je informatie! Het is altijd fijn om een antwoord te krijgen van een expert!quote:
quote:Op maandag 29 november 2010 16:53 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Bedankt voor je informatie! Het is altijd fijn om een antwoord te krijgen van een expert!
Op de dag dat ik jarig was deden er heel wat meer mensen mee, maar WA was daar niet bijquote:Op maandag 29 november 2010 16:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik lees net dat er in het geboortejaar van mijn vader 303 deelnemers waren
Jij kan het weten! Jij bent de expert!quote:Op maandag 29 november 2010 16:56 schreef Dementor het volgende:
[..]In dit geval spreek ik uit eigen ervaring.
Maar dat de kerk niet vies is van het isoleren van ouderen die weinig tot geen contact hebben met andere familieleden om en vervolgens zichzelf miraculeus in het testament op te laten nemen is geen geheim.
Mijn overgrootmoeder deed dat ook. Ik ben in de laatste jaren van haar leven heel veel te weten gekomen over haar jeugd en haar eerste huwelijksjaren. Wat daarna kwam was ze kwijt. Ze heeft ook nooit geloofd dat er mensen op de maan waren geweest, dat kon volgens haar niet.quote:Op maandag 29 november 2010 16:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat herken ik van mijn opa: hij kon nog zo mooi over vroeger vertellen dat mensen dan gewoon dachten dat hij "nog zo lekker bij was"... ze hadden gewoon niet door dat hij al terug was in 1939, geen wonder dat hij er mooi over kon vertellen, als de dag van gisteren
Ik dacht dat jij dat was.quote:Op maandag 29 november 2010 17:00 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Jij kan het weten! Jij bent de expert!
quote:Op maandag 29 november 2010 17:01 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij dat was.
Je moet alleen nog even aan de bak zien te komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |